Skocz do zawartości

Designerski dom, z małymi rachunkami


Wollek

Recommended Posts

  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 5 tygodnie temu...
Energooszczędnych rozwiązań możemy doszukiwać się w wielu elementach,ja w pierwszej kolejności stawiałbym na system oświetleniowy typu LED- na dłuższą metę znakomicie zdaje egzamin. Nie warto też szukać oszczędności za wszelką cenę,ponieważ to może się potem negatywnie odbić.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Jak dla mnie to i taki stary piec jak na wsi (nawet do dzisiaj) może być designerski ;).

Jak chcesz zaoszczędzić na ogrzewaniu przy budowie, to i tak potem Cię koszty zjedzą. Lepiej na początku wywalić, niż potem więcej do konca zycia placic.

Ogrzewanie podłogowe wodne jest drogie, ale z czasem się opłaca i nie brudzi domu, niewidoczne.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam na forum. Moim zdaniem nie da się początkowo zaoszczędzić,chociażby na budowie domu,aby potem móc ponownie w niego inwestować. Tutaj jeśli początkowo zadbamy o dobrej jakości materiały,izolację,ogrzewanie itd- tym później koszty podczas mieszkania i normalnego użytkowania,będą zdecydowanie niższe. Na tym powinniśmy się skupić.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Po pierwsze:
Chodzi mi o to, że wysoka cena nie czyni z czegoś "super-rzeczy".
To, że dana rzecz jest droższa od innych nie czyni jej lepszą.
Po drugie:
Chodzi mi o to, że super-rzecz niekoniecznie jest warta zapłacenia za nią super-ceny.
To, że dana rzecz ma wyjątkowo super parametry nie czyni jej idealną.

Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze:
Chodzi mi o to, że wysoka cena nie czyni z czegoś "super-rzeczy".
To, że dana rzecz jest droższa od innych nie czyni jej lepszą.
Po drugie:
Chodzi mi o to, że super-rzecz niekoniecznie jest warta zapłacenia za nią super-ceny.
To, że dana rzecz ma wyjątkowo super parametry nie czyni jej idealną.




słusznie, słusznie ...
a w wielu przypadkach zdarza się, ze te droższe rzeczy są słabsze i mniej wytrzymałe ... no ale dla niektórych ludzi tylko logo producenta ma znaczenie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...