Skocz do zawartości

Czy jest sens ocieplać wewnętrzną ścianę styropianem ?


Recommended Posts

Napisano

Chce zastosować  systemu KERMI x-net C13 (ogrzewanie ścienne )na ściane w starym budynku (ściana z wapienia)?

Czy miedzy płytami w sytemu systemu KERMI x-net C13 a ścianą bedzie sie skraplała para wodna?

  

 

Napisano (edytowany)

Pewnie też ściana na której chcesz kłaść to ogrzewanie jest zimną ścianą zewnętrzną. 

Ja bym w takim przypadku ją docieplił przyklejając np. multipor przynajmniej 5cm lub styropian, a jeszcze lepiej xps. Dopiero potem na to ten Kermi x-net22.

Jest taki filmik na YT gdzie pokazują ten system i w 1,30 sec widać jak wklejają te płyty na pełną spoinę.

Myślę że to jest podstawa by wkleić to tak żeby nie było żadnych szczelin i przedtem dołożyć ocieplenia jeśli to ściana zewnętrzna, bo Ci będzie ciepło uciekać do atmosfery.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Jeżeli już stosować jakąś folię to paroszczelną, a nie paroprzepuszczalną. Wtedy praktycznie wyeliminuje wnikanie pary wodnej w ściany. Wtedy nie będzie miało się co skraplać i to gdziekolwiek w jej przekroju. Ale zanim zadecyduje się o ułożeniu takiej folii najpierw trzeba znać wszystkie warstwy ściany, jaki jest ich opór dyfuzyjny i grubość.

Nie bardzo rozumiem po co stosować akurat styrobeton? Izolacyjność cieplną będzie miał znacznie gorsza niż styropian, a nakładać go trudno. W systemie Kermi prawdopodobnie chodzi o zmniejszenie ucieczki ciepła przez ścianę z ogrzewaniem, szybkość i łatwość wykonania. O ile ściana ma dobrą izolację po zewnętrznej stronie to układanie materiału izolacyjnego od strony pomieszczenia w ogóle nie jest potrzebne. Zaś dobre zaizolowanie ścian od środka wcale nie jest łatwe. przy słabej izolacji zewnętrznej mogą być narażone na przemarzanie i pozostaje problem połączeń ze stropami i ścianami wewnętrznymi (liniowe mostki cieplne).

Napisano (edytowany)
23 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 W systemie Kermi prawdopodobnie chodzi o zmniejszenie ucieczki ciepła przez ścianę z ogrzewaniem, szybkość i łatwość wykonania. 

Tu jest ich strona:

https://www.kermi.pl/ogrzewanie-pomieszczen/produkty/ogrzewanie-i-chlodzenie-plaszczyznowe/ogrzewanie-scienne-system-suchy-x-net-c22/

To najzwyczajniejsze ogrzewanie ścienne. A nazywa się x-net22 a nie 13, jak pisze Genesis72.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Ściana jest jednolita, sorry chodziło mi o folie  paroszczelną

Nie mam ocieplenia zewnetrznego

W tym systemie widze, że rurki sa układane na styropiania (twardym) tylko, że ma wyciete rowku na rurki

Chce wylac panele ze styrotobetonu który juz bdzie mial rowki na rurki

Panele bedą układane na ściane. Rurki fi 16 (nie spotkałem si z mniejszym rozmiarem) pomiedzy panelami połącze złączkami

Chodzi mi tu głownie o zredukowanie kosztów

Czy  folie paroszczelną można zastąpić folia w płynie?

Wychodzi mi, abym uzyskał U=ok 0,35 przy ścianie lambda = ok 0,77 to bym musiał dać przynajmniej 15 cm styropianu lambda = 0,04

Styrobeton ma lambde od 0,06 do 0,24 (w zależności ile da sie cementu)

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Robisz eksperyment więc skutki tego mogą być różne. Pewnie też nikt Ci tu nie odpowie odpowiedzialnie jakie one będą.

Jakie widzę problemy ?. Zwróć uwagę na to że w systemie Kermi, rurki stykają się z ta blachą która pełni rolę radiatorów rozprowadzających ciepło po całej powierzchni tych płyt.

Ty stosując tylko ten styrobeton dość dobrze zaizolujesz te rurki i będziesz miał bardzo małą efektywność grzania.

Więc chyba musisz wziąć dużą poprawkę i odpowiednio powiększyć powierzchnię grzewczą, lub zagęścić system ułożenia rurek.

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

 

Czy  folie paroszczelną można zastąpić folia w płynie?

Jasne że można. ale uważam że nie ma takiej potrzeby, bo sam styrobeton jest odporny na wodę i wilgoć.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Genesis72 napisał:

W tym systemie widze, że rurki sa układane na styropiania (twardym) tylko, że ma wyciete rowku na rurki

Chce wylac panele ze styrotobetonu który juz bdzie mial rowki na rurki

Ty sobie sprawdź ile ten wynalazek kosztuje to raz i po drugie kto to stosuje i ile osób się na to skusiło to odejdzie Ci ochota aby się w to bawić.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

 Ale on pisze że chce wykonać coś na wzór tego Kermi a nie kupować cały system. Tak to zrozumiałem, może źle, ale też on piszę trochę skacząco więc o pomyłkę nietrudno.

 

Natomiast co do samej idei ogrzewania ściennego to wbrew pozorom coraz więcej ludzi korzysta z takich systemów, bo to nic innego jak zwykłe alternatywne grzejniki ścienne których nie widać.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak, on chce zrobić mix, że tak to powiem a tak sie nie da. Jeżeli chce zrobić wg tej firmy ogrzewanie ścienne to uważam że takie chodzenie na skróty  nie poprawi działania sytemu. Ktoś wymyślił dany system, sprawdził go  i daje gwarancję na poprawność jego działania ale pod warunkiem że jest zrobiony tak jak producent zaleca.

Co do stosowania ogrzewania  ściennego to zwykli, szarzy inwestorzy mało kiedy to stosują. Może nie są świadomi istnienia takie czegoś albo cena ich odpycha.

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

. Może nie są świadomi istnienia takie czegoś albo cena ich odpycha.

Pewnie jedno i drugie, ale np. w Niemczech jest kilka takich firm oferujących systemy podobne do Kermi.

Napisano

Jeżeli już o Niemczech mówimy to wiele lat zanim do Polski zawitał Ytong na klej tam był znany. To samo co z ogrzewaniem podłogowym no i teraz być może rozpowszechni się ogrzewanie ścienne.

Napisano

A co stoi na przeszkodzie żeby ściany tego domu pokryć izolacją od zewnątrz? Wtedy wystarczy na ścianach ułożyć rurki i pokryć je jedynie nieco pogrubioną warstwą tynku. Wystarczy 2,5 cm dla typowych rurek 16 mm.

Drugie zasadnicze pytanie to jakie ma być źródło ciepła? Bo jeżeli ma to być kocioł na węgiel pelety lub drewno to znacznie prostsze będzie zrobienie ogrzewania tylko na części ściany, zasilanego wodą o temperaturze typowej dla grzejników.

Ogrzewanie na całej powierzchni ściany będzie uzasadnione w przypadku pompy ciepła lub kondensacyjnego kotła gazowego.

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

A co stoi na przeszkodzie żeby ściany tego domu pokryć izolacją od zewnątrz?

Pisze że to w starym budynku, więc mogą być różne ograniczenia.

 

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, demo napisał:

Natomiast co do samej idei ogrzewania ściennego to wbrew pozorom coraz więcej ludzi korzysta z takich systemów, bo to nic innego jak zwykłe alternatywne grzejniki ścienne których nie widać.

Mnie sie wydaje, że to nie to samo, bo inna jest cyrkulacja powietrza, trudniejsze jest usuniecie awarii, jest też droższe od tradycyjnej instalacji. Wydaje mi się też, że grzanie najpierw ściany, a potem wnętrza -to większe straty ciepła. Jedyne co - to chyba komfort może być większy (ale nie wiem na ile odzuwalny)  i chyba brak możliwości skraplania pary w ścianie (to ważne).

Ale to dotyczy tylko tego fragmentu ścian w kórych jest instalacja.

 

Wydaje mi się, że elektryczna wersja tego ogrzewania by była tańsza w zakładaniu, wygodniejsza i mniej awaryjna - ale droższa w eksploatacji.

 

Ale - siię nie upieram - nie wybrałbym tej opcji - ale nie krytykuję całkowicie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Tak tez można o podłogowym ogrzewaniu powiedzieć, że najpierw podłoga musi się "nagrzać"  a potem pomieszczenie

 

Ogrzewanie ścienne głównie polega na ogrzewaniu przez promieniowanie

Ogrzewanie będzie gazowe - piec kondensacyjny

Zależy mi na obniżeniu temp spalin i temp wody i dlatego muszę mieć duże powierzchnię od oddawania ciepła

Chodziło mi, że rurki w ogrzewaniu ściennym nie będą "wtopione" w styrobeton/styrobian, tylko będą rowki zrobione.

W tym systemie rurki są na labelach (blachach) (sztucznie sie zwiększa powierzchnię do przekazywania ciepła- coś w rodzajiu radiatorów) tez che zastosowac blachy

Czy im grubsza jest blacha tym lepiej?

Albo jak jak tu

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
2 godziny temu, Genesis72 napisał:

Tak tez można o podłogowym ogrzewaniu powiedzieć, że najpierw podłoga musi się "nagrzać"  a potem pomieszczenie

Ale cyrkulacja jest inna, ciepło naturalnie idziee w górę - poza tym ogrzewasz wewnętrzne stropy, a nie zewnętrzne ściany.

Le się nie upieram, choc kiedyś dużo na temat promienników itp, sposobów czytałem pod kątem swoich potrzeb.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, zenek napisał:

 - poza tym ogrzewasz wewnętrzne stropy, a nie zewnętrzne ściany.

Nie ma takiej zasady, możesz to montować na wewnętrznych ścianach, a tym bardziej gdy zewnętrzne nie są dobrze docieplone.

12 godzin temu, zenek napisał:

Mnie sie wydaje, 

  Wydaje mi się też, że grzanie najpierw ściany

 

Wydaje mi się, 

 

Ale - siię nie upieram - nie wybrałbym tej opcji - ale nie krytykuję całkowicie.

"Wydaje mi się", nie może zastępować rzetelnej wiedzy, a to w Twoim przypadku jest już  regułą. Nie wiem, ale wydaje mi się więc sobie napiszę, trochę pokrytykuję.....a co tam. Więc może naucz się a potem zastanów czy coś napisać.:icon_wink:

https://www.instalator.pl/2015/10/grzanie-w-scianie-czyli-wodne-ogrzewanie-plaszczyznowe/ 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Czy ma to jakieś znaczenie, czy rurka (przewód grzejny) będzie z płaszczem aluminiowym?

Może rurka z płaszczem aluminiowym więcej ciepła odda?

Jaka rurkę mi doradzacie?

Napisano (edytowany)

W sklepie widziałem rure PE-RT/AL/PE-RT 16 mm za 2.58

rury do ogrzewania muszą mieć barierę antydyfuzyjną zabezpieczającą przed przenikaniem tlenu do ich wnętrza. Mogą być wykonane:

z polietylenu sieciowanego (PE-X);

z polipropylenu (PP);

z polibutylenu (PB);

wielowarstwowe

z wkładką z aluminium (na przykład PE-X/Al/ PE-X).

 

Czy może byc rura 16 mm zamiast 14mm ?

Z tego co czytałem, zaleca się rurę 14 mm. Dlaczego lepsza jest rura 14 mm (oprócz mniejszej bezwładności, mniej wody w układzie)? 

Czy mogą być jakies kłopoty z odpowietrzaniem?

Jeżeli zastosuje 16 mm to będę miał większą bezwładność ogrzewania (więcej wody w układzie)

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano

Myślę że różnica w objętości wody w układzie nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.

Przy takim układzie stosuje się i tak odpowietrzanie dynamiczne więc to też nie problem.

Napisano (edytowany)
4 minuty temu, Genesis72 napisał:

Czyli swobodnie można stosować rurki 16 mm?

 

Ja zastosowałbym bez obaw.

Rurka 16mm będzie miała odrobinę mniejsze opory niż 14mm

2 godziny temu, Genesis72 napisał:

Z tego co czytałem, zaleca się rurę 14 mm

Podaj jakieś źródło 

Może chodzi o samo wyginanie, że łatwiej będzie zrobić ugięcie.

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

Może chodzi o samo wyginanie, że łatwiej będzie zrobić ugięcie.

 

Łatwiej i po mniejszym promieniu co da większe zagęszczenie tych meandrów.

Czyli większa ilość rurki na metrze kwadratowym.

Przy rurce 16 z kolei masz większą ilość czynnika grzewczego na metrze, w sumie być może na jedno wychodzi.:icon_biggrin:

Napisano (edytowany)

System suchy spowoduje, że sa puste przestrzenie (rurki nie są szczelnie przykryte tynkiem)

Pytanie

Czy w tych przestrzeniach  nie zalęgną nie robaki, czy nie stworzy się idealnych warunków dla nich?

Czy wobec tego nie lepszy byłby system mokry (przykrycie rurek tynkiem)

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Witam

Najprawdopodobniej zdecyduje sie wtopić rurki, jaki tynk zastosować,

Czy tylnk cementowo - wapienny (duza ilość wapna), czy gipsowo wapienny?

Czy duzo lepszym rozwiązaniem będzie tynk Knauf MP 75 G/F Therm (niestety droższy)?

Z tego co czytałem on nie pęka i ma dobre właściwosci przewodzenia ciepła

Co ma lepszą przewodność cieplną?

"Tynk" i tak bedzie przykryty karto gipsem, aby wyrównać wszystko

 

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
8 minut temu, Genesis72 napisał:

"Tynk" i tak bedzie przykryty karto gipsem, aby wyrównać wszystko

Nie uważasz, że wystarczy dobrze położyć sam tynk, a nie dodawać izolatora? A jeszcze pewnie płyty klejone na placki :zalamka:...

 

Albo może na stelażu i wypełnienie wełną mineralną :icon_mrgreen:

 

No nie, żartuję...

Napisano (edytowany)

Chcę "wtopić" rurki, aby iniknąć pustych przestrzeni w ścianie

Z tego co czytałem to tynk cementowo-wapienny ma wększy współczynnik

 https://domenergooszczedny.eu/pl/content/16-wspolczynniki-lambda 

niż tyk gipsowo wapienny

Czy można tez takie "wypełnienie" traktować jako radiator, aby sie po całej powierzchni ściany rozeszło ciepło

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
53 minuty temu, uroboros napisał:

Albo może na stelażu i wypełnienie wełną mineralną :icon_mrgreen:

 

No nie, żartuję...

Jak to dobrze że mam najzwyczajniejsze w świecie kaloryfery i nie muszę kombinować jak koń pod górę.:yahoo:

Dodam też że nie czuję zimna w stopy, ale chodzę po domu w kapciach.

Podobno chodzenie na boso po twardym, sprzyja powstawaniu platfusa.xD

Napisano
2 godziny temu, demo napisał:

Podobno chodzenie na boso po twardym, sprzyja powstawaniu platfusa.xD

Ostatnie badania mówią, że powinno się uczyć chodzić i potem jak najwięcej chodzić właśnie na bosaka...

 

3 godziny temu, Genesis72 napisał:

Chcę "wtopić" rurki

I tak zostaw! Żeby już gipsu tam nie pakować, można atlasową gładzią REKORD wyrównać.

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-rekord-530-515/

Napisano
51 minut temu, uroboros napisał:

Ostatnie badania mówią, 

Ostatnie badania chamerykańskich uczonych dowodzą, że gdyby tak do rurki o średnicy jednego centymetra wlać cały Bałtyk, to by potrzebna była do tego ... długa rurka.!!:icon_razz:

 

A tak na serio, to dotyczy raczej małych dzieci i po piasku lub trawie.:plotki:

 

A merytorycznie, też bym to zatynkował, tynkiem takim jakim polecają firmy specjalizujące się w tego rodzaju instalacjach, lub każdym innym.

Napisano
2 godziny temu, joks napisał:

Nivoplan + Mapeii , takie połączenie kleju i zaprawy CW

Ciekawe co na to powie jakiś technolog z Mapei :scratching:

 

Też mam pewne myki, ale nie powiem...:bezradny:

Ale z Atlasa :icon_cool:

Napisano

Ja to się zastanawiam czy taką ścianę trzeba potem jakoś wygrzewać, ta jak posadzkę?

Nie popęka to?

Nie trzeba tam jakiejś siatki wtopić?

To cienkie będzie

Napisano (edytowany)

Witam

zalecają tynkowanie na siatkę z otworami min 7x7mm.

Zalecają aby rurki nie "leżały" bezpośrednio za izolacji

https://www.purmo.com/pl/produkty/ogrzewanie-podlogowe/railjet.htm

Rurki maja być ciepłe 

   

Mam pytanie, czy pozostawiając pustą-ciepłą przestrzeń z ścianie - czy nie tworzy się dobrego środowiska dla insektów?

Czy taka przestrzeń  nie powinna byc czymś trwałym wypełniona?

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
19 godzin temu, Genesis72 napisał:

Mam pytanie, czy pozostawiając pustą-ciepłą przestrzeń z ścianie - czy nie tworzy się dobrego środowiska dla insektów?

Czy taka przestrzeń  nie powinna byc czymś trwałym wypełniona?

Jaką pustą przestrzeń?

Napisano (edytowany)

Witam

Sorry może sie źle wyraziłem

"Pusta przestrzen" to np wypełnienie styropianem lub wełną mineralna przestrzeni

 

Wczoraj rozmawiałem z Wujkiem, ma ocieplenie zrobione w środku wewnętrzne

Wełna mineralna jest lepsza, gdyż jest "agresywna" dla myszy, styropian z łatwością mysz sobie przegryzie.

 

Mam pytanie odnośnie odpowietrznika i separatora

Czy wystarczy mięć w układzie dobry odpowietrznik automatyczny na powrocie do pieca?

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

Czy wystarczy mięć w układzie dobry odpowietrznik automatyczny na powrocie do pieca?

Na powrocie?

A co ma tam odpowietrzać?

1 godzinę temu, Genesis72 napisał:

"Pusta przestrzen" to np wypełnienie styropianem lub wełną mineralna przestrzeni

Ale gdzie? Jaka wełna? Chcesz izolować rurki wełną?

Wydawało mi się, że chciałeś rurki przykryć tynkiem.

 

Napisano (edytowany)

sorry

za kotłem w najwyższym punkcie

separator montuje się również za kotłem

z tym że separator jest przepływowy

 

18 minut temu, MrTomo napisał:

Na powrocie?

A co ma tam odpowietrzać?

Ale gdzie? Jaka wełna? Chcesz izolować rurki wełną?

Wydawało mi się, że chciałeś rurki przykryć tynkiem.

 

Między ściana na rurkami

Czyli

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

18 minut temu, MrTomo napisał:

 

 

Edytowano przez Genesis72 (zobacz historię edycji)
Napisano
25 minut temu, Genesis72 napisał:

 

Czyli

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

 

Acha - teraz rozumiem.

Tylko to raczej tak:

Ściana zewnętrzna>Wełna mineralna>folia paroizolacyjna (refleksyjna?)> rurki do ogrzewania ściennego >karton gips>Pokój

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...