Skocz do zawartości

Co na ściany - Wienerberger czy Leier, a może coś innego?


Recommended Posts

Witam,
Fundamenty skończone więc pora zastanowić się z czego postawić ściany. Buduję dom z poddaszem, nad którym wylany będzie stropodach. W pierwotnym zamyśle miałem kupować Leiera Thermopora 30 P+W. W rozmowach z murarzami i osobami, które już budowały przeważa opinia, że lepiej dopłacić i kupić Winerbergera Porotherma 30 P+W z uwagi na jego lepszą jakość. Bardzo proszę o obiektywne opinie.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Fundamenty skończone więc pora zastanowić się z czego postawić ściany. Buduję dom z poddaszem, nad którym wylany będzie stropodach. W pierwotnym zamyśle miałem kupować Leiera Thermopora 30 P+W. W rozmowach z murarzami i osobami, które już budowały przeważa opinia, że lepiej dopłacić i kupić Winerbergera Porotherma 30 P+W z uwagi na jego lepszą jakość. Bardzo proszę o obiektywne opinie.


Ten materiał to na ścianę 1W?
Link do komentarza
Cytat

Ten materiał to na ścianę 1W?


30 ceramiki to 2W (3W w przypadku burżuazji icon_wink.gif )



Żeby nie było OT ...jak ja kupowałem "poro" to dowiedziałem sie ,że "winer" dodaje farbę - dzięki czemu wygląda na równiutko wypieczonego icon_mrgreen.gif

Koniec końców kupiłem Jopka , ale wtedy boom budowlany się robił - to sie brało co dawali po dobrych cenach icon_neutral.gif
Link do komentarza
Cytat

30 ceramiki to 2W (3W w przypadku burżuazji icon_wink.gif )



Żeby nie było OT ...jak ja kupowałem "poro" to dowiedziałem sie ,że "winer" dodaje farbę - dzięki czemu wygląda na równiutko wypieczonego icon_mrgreen.gif

Koniec końców kupiłem Jopka , ale wtedy boom budowlany się robił - to sie brało co dawali po dobrych cenach icon_neutral.gif


Pytam bo widziałem jak ze zwykłego budowali ścianę 1W a tu mowa o cieplejszej odmianie. Jeżeli 2W to bez większego znaczenia,tańszy materiał na ściany a lepszy na ocieplenie.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Nestorius i zdecydowałes sie juz czym bedziesz budował ? Tez mam ten sam dylemat ale dopiero w przyszłym roku będe działał ...



Skłaniam się jednak na Leiera. Rozpytywałem teraz o ceny i za Leiera 30 Thermopora. Z Wieneberga wezmę tylko 1/2 i 3/4 na narożniki. Teraz powiedzieli mi 3,35 zł/szt i mam dylemat czy kupować teraz, czy jeszcze się wstrzymać. Każdy mówi co innego i tak naprawdę to trzeba samemu zadecydować kiedy kupić. Jak wszystko pójdzie OK to chcę z początkiem maja zacząć murować.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam wszystkich
Też jestem na etapie poszukiwania ceramiki na ściany. Byłem nastawiony na Porotherm Wienebergera 30, ale ostatnio na składzie zaoferowano mi pustak Termoton 29 Owczar, budował ktoś może już z tego? Sprawdzałem o nim informacje i mam mieszane odczucia. Jeszcze 2-3 lata temu ludzie narzekali na tą ceramikę, lecz podobno od 2 lat jakość się "znacznie" poprawiła. Biorę go pod uwagę głównie ze względu na dość dobrą cenę w porównaniu choćby do porothermu, jednak chciałbym się dowiedzieć jak się ma ona do jakości.
Dlatego prosiłbym o opinie, jeśli ktoś miał do czynienia z pustakami tej firmy.
Link do komentarza
Cytat

Skłaniam się jednak na Leiera. Rozpytywałem teraz o ceny i za Leiera 30 Thermopora. Z Wieneberga wezmę tylko 1/2 i 3/4 na narożniki. Teraz powiedzieli mi 3,35 zł/szt i mam dylemat czy kupować teraz, czy jeszcze się wstrzymać. Każdy mówi co innego i tak naprawdę to trzeba samemu zadecydować kiedy kupić. Jak wszystko pójdzie OK to chcę z początkiem maja zacząć murować.



a po co chcesz nośne z 30 robić?
zamiast 30 mur+15styro, daj 25 mur25+20 styro - grubośc prawie taka sam,kosztowo też wyjdzie praktycznie tak samo(35 jest tańszy, nadwyżka pójdzie na styro), konstrukcyjnie 25 w zupełności wystarczy, a dom będzie dużo "cieplejszy"


swego czasu właściciel firmy w której kupowałem "kamienie" sam stwierdził, że dla 2W to najtańsze kamienie najlepiej i do tego styro
Link do komentarza
Cytat

swego czasu właściciel firmy w której kupowałem "kamienie" sam stwierdził, że dla 2W to najtańsze kamienie najlepiej i do tego styro



icon_biggrin.gif ja mam w projekcie 24+ 20, ale jeszcze nie wybralismy z czego budowac. Czytalam dyskusje ceramika kontra silikaty (i podobne) i odczucie mam tylko jedno; to jak debata dotyczaca wyzszosci Bozego Narodzenia nad Wielkanoca (i odwrotnie) icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Najprawdopodobniej narażę się, ale z "poczucia obowiązku" ........

Raczej nie jestem zwolennikiem samodzielnego doboru grubości ocieplenia - i to nie tylko ze względu na obowiązujące przepisy.

Konstrukcja przegrody nie powinna "zezwalać" na wykraplanie się wody w warstwach przegrody, a im grubsza warstwa ocieplenia, tym większe ryzyko kondensacji pary wodnej w przegrodzie.
To powinno być wyliczone - grubość warstwy ocieplenia dla danego materiału z jakiego wykonano ścianę konstrukcyjną. To powinien zrobić projektant.
Link do komentarza
My tez mieliśmy ten sam dylemat - ale w koncu kupiliśmy Leiera i nie żałujemy wcale - jak brakło dokupilismy Wienerbergera i róznica znikma moze ciut mniej kruche są ale jak sie je już "poskleja" to wytrzymaosc ta sama - szwagier zresztą z budowlanki i mówił ze pojedyncze te ceramiczne pustaki są kruche ale jak sie je zlepi to jak raz rozwalali taką ściane to bardzo ciężko szło - wiec ja bym doradzała brać akurat to co w lepszej cenie icon_smile.gif

My z 30 budowalismy icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

To powinno być wyliczone - grubość warstwy ocieplenia dla danego materiału z jakiego wykonano ścianę konstrukcyjną. To powinien zrobić projektant.



no właśnie słowo klucz - powinno

a czy tak się dzieje w rzeczywistości przy adaptacji projektu np zmiania ceramiki na BK i na odwrót ??
Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif ja mam w projekcie 24+ 20, ale jeszcze nie wybralismy z czego budowac. Czytalam dyskusje ceramika kontra silikaty (i podobne) i odczucie mam tylko jedno; to jak debata dotyczaca wyzszosci Bozego Narodzenia nad Wielkanoca (i odwrotnie) icon_rolleyes.gif


To temat rzeka, zgłębiłem go ze dwa razy i dalej jestem w punkcie startu. Każdy będzie chwalił swoje. Jak ktoś ma 2 lub 3 domy i każdy z innego materiału, to może porównać hehe icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego za późno? Do wiosny dużo czasu icon_biggrin.gif .

Ściana będzie 30 cm cegła + 15 cm styropianu.



Witanko - pozdrawianko.

Dlaczego się zastanawiasz - który materiał przy 15 cm ocieplenia? - Wybierz tańszy i zadbaj o dokładny proces ocieplenia (2 warstwy - proponuję 2x7 lub 2x8 cm - będzie mniej odpadów).
Zastanów się nad rozwiązaniem - silikat 18 lub 24/25 cm - ściana będzie miała idealne właściwości przy tym ociepleniu, a przy tym np przy 25 cm masz komplet elementów małowymiarowych (cegła pełna mała, 3NF jako połówka, elementy nadproża/wieńca - niekoniecznie polecam, oraz kształtki wentylacyjne z kanałem Fi 150 w środku o - przy odrobinie dbałości przy składaniu - idealnych powierzchniach).
A dlaczego silikat? - słyszałeś gdzieś o domu pasywnym zrobionych z cegły typu Porotherm/Wieneberger? - te rozwiązania były super, jak nie robiło się ocieplenia zewnętrznego.
Ponadto: piasek, wapno, woda - jest coś lepszego, w czym chciałbyś posiedzieć?

Pozdrawiam i pełni zapału życzę.

Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif ja mam w projekcie 24+ 20, ale jeszcze nie wybralismy z czego budowac. Czytalam dyskusje ceramika kontra silikaty (i podobne) i odczucie mam tylko jedno; to jak debata dotyczaca wyzszosci Bozego Narodzenia nad Wielkanoca (i odwrotnie) icon_rolleyes.gif



Heyka.
Nie do końca się zgodzę - u siebie mam silikat 25 nośne i 12 działowe.
Faktem jest, że musisz jeszcze przy silikacie pomyśleć o dokładnym zbrojeniu - ale to wcale (wbrew pozorom) nie musi rujnować finansowo.
Wyobraź sobie temperatury spadają poniżej zera, u mnie stan surowy otwarty, na zewnątrz w nocy ok -10-12, a w środku (w zakamarkach) po kilku dniach takiej pogody nie zamarza mi woda w butelce.
Jest i druga strona medalu - dopiero ok. czerwca w budynku robi się ciepło.
Nazywają to akumulacyjnością cieplną (ale materiał ten ma także wysoką akumulacyjność wilgotnościową) - czyli coś, co jest Ci bardzo potrzebne w domu, a o czym mieszkańcy ciegieł "czerwonych" mogą tylko pomarzyć.
Jeśli na akumulacji Ci nie zależy - to rób budynek z profili drewnianych i ocieplonych wełną - najbardziej racjonalne w tym przypadku.
Akumulacja - jak na razie w garażu, który zupełnie nie jest ogrzewany, temperatura nie spadła mi poniżej 5 st. - utrzymuje się w granicach 5-8 st.C.
Generalnie - przy silikacie jak masz ciepło i grzejesz jest super i wcale nie zużywasz dużo energii. Jak wychłodzisz to musisz dobrze "dołożyć/dokręcić" - aby się rozgrzało. Ale nie zapominaj o czymś takim jak słoneczne dni, kiedy to ciepełko samo wchodzi przez okna i już zostaje na długo w środku.

Pozdrawiam i skuteczności w rozwiązywaniu dylematów życzę.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam.

Ja zdecydowałem się na użycie Porotherm dryfix. Bloczki po wyprowadzeniu pierwszej warstwy układa się jak klocki. Należy tylko sprawdzać piony w narożnikach. Nie potrzeba betoniarki jest czysto i bardzo szybko. Murarze nie mają możliwości żeby coś spaprać. Nie każdy jednak jest przekonany do murowania z użyciem pianki poliuretanowej. Porotherm wypuścił również pustaki przeznaczone do murowania na cieńkowarstwową spoinę. Jeśli nie to polecam Ytong lub H+H z betonu komórkowego. Najgorsze co można wybrać w dzisiejszych czasach to murowanie na tradycyjną zaprawę. Każda warstwa zaprawy to mostek termiczny i najsłabsze ogniwo muru. Dodatkowo powoduje wydłużenie czasu sezonowania, oraz kusi murarzy do niechlujnej pracy. Póżniej trzeba równać ściany tynkiem a to dodatkowy spory koszt. Oczywiście wielu fachowców powie, że od stuleci buduje się na zaprawę i jest dobrze. Tak samo można powiedzieć, że kiedyś nie było prądu i też było dobrze a do jazdy używało sie bryczki.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Paweł Durski
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

a po co chcesz nośne z 30 robić?
zamiast 30 mur+15styro, daj 25 mur25+20 styro - grubośc prawie taka sam,kosztowo też wyjdzie praktycznie tak samo(35 jest tańszy, nadwyżka pójdzie na styro), konstrukcyjnie 25 w zupełności wystarczy, a dom będzie dużo "cieplejszy"



Będę robił stropodach i dlatego wrzucam 30 cm. Normalnie w projekcie mam 25 cm, przy założeniu, że nie ma stropodachu i że jest pokrycie blachą.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Witam.

Ja zdecydowałem się na użycie Porotherm dryfix. Bloczki po wyprowadzeniu pierwszej warstwy układa się jak klocki. Należy tylko sprawdzać piony w narożnikach. Nie potrzeba betoniarki jest czysto i bardzo szybko. Murarze nie mają możliwości żeby coś spaprać. Nie każdy jednak jest przekonany do murowania z użyciem pianki poliuretanowej. Porotherm wypuścił również pustaki przeznaczone do murowania na cieńkowarstwową spoinę. Jeśli nie to polecam Ytong lub H+H z betonu komórkowego. Najgorsze co można wybrać w dzisiejszych czasach to murowanie na tradycyjną zaprawę. Każda warstwa zaprawy to mostek termiczny i najsłabsze ogniwo muru. Dodatkowo powoduje wydłużenie czasu sezonowania, oraz kusi murarzy do niechlujnej pracy. Póżniej trzeba równać ściany tynkiem a to dodatkowy spory koszt. Oczywiście wielu fachowców powie, że od stuleci buduje się na zaprawę i jest dobrze. Tak samo można powiedzieć, że kiedyś nie było prądu i też było dobrze a do jazdy używało sie bryczki.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Paweł Durski



A tak z ciekawości - kto ci układał pierwszą warstwę? Bo ja się nasłuchałem, że w Dryfix to z nią ekipy mają największy kłopot i że warto wzywać konsultantów Wienerbergera na budowę (ponoć przyjadę bez dodatkowych kosztów...), ale może jednak da się to zrobić samemu - z poziomnicą laserową choćby... ??
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

A tak z ciekawości - kto ci układał pierwszą warstwę? Bo ja się nasłuchałem, że w Dryfix to z nią ekipy mają największy kłopot i że warto wzywać konsultantów Wienerbergera na budowę (ponoć przyjadę bez dodatkowych kosztów...), ale może jednak da się to zrobić samemu - z poziomnicą laserową choćby... ??



Pewnie, zawsze można wezwać fachowców z firmy - przyjeżdżają ze sprzętem i w kilka godzin robią pierwszą warstwę icon_smile.gif Moim zdaniem nie różni się to wiele od zwykłego murowania. Czy w Dryfix czy w zwykłej zaprawie trzeba mieć po prostu równą pierwszą warstwę, żeby potem nie ratować się "klinami" pod pustakami, powiększając sobie spoinę i mostki termiczne...
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

trzeba mieć po prostu równą pierwszą warstwę, żeby potem nie ratować się "klinami" pod pustakami, powiększając sobie spoinę i mostki termiczne...



... A od fachowców, którzy tego rozumieją egzekwować poprawki na własny koszt!

Polecam do poczytania: http://www.projektoskop.pl/a-1221-sciany-j...nkcjonalne.html Edytowano przez janekciekawski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...