Skocz do zawartości

wilgoć z kabiny prysznicowej


Recommended Posts

Napisano

Mam problem.
Pozwoliłem sobie kiedyś Bogusiowi - kafelkarzowi wymurować kabinę prysznicową - bez zabezpieczenia od wilgoci pod kafelkami
Przekonywał mnie że robił nie raz - że zrobi dobrze - i że mam sie nie martwić.
Dałem się wtedy jeden z nielicznych razy - nabrać.
Wygląda to dzisiaj okropnie

kabina
20180145.jpg

ściana działowa na korytarzu przy wyjściu z łazienki
20180147.jpg

ściana Średniego w pokoju po drugiej stronie kabiny (ściana działowa łazienka - pokój)
20180151.jpg

ściana zewnętrzna na wysokości kabiny...
20180143.jpg




Muszę coś zrobić
Pytanie

Ma ktoś pomysł żeby nie kuć kafli i zaczynać od podstaw.
Chodzi o ratowanie "mało inwazyjne"
Jakieś pokrycie tego i spowodowanie że bez rozpierduchy skutecznie zaizoluję?

PS:
nie piszcie - "rozkuj, rozwal, rób od nowa"
tyle to sam wiem
Pozdrawiam

Gość gawel
Napisano
No faktycznie jest to spier ... jak nie wiem ale to jest kwestia brodzika nie scian bo po samych scianach to jakos spływa i nic sie nie dzieje raczej. Moim zdaniem Paweł bez zmiany brodzika się nie obejdzie, poza tym jest kwestia jakości odpływu mam wrazenie ze jest przytkany bo skąd tyle tej wilgoci? I kwestia dalsza gdyby to był brodzik w miarę wymiarowy to mozna by znaleźć jakiś plaski brodzik np akrylowy podkuć sciany boczne , jakby odciąc i wpuścić brzegi tego nowego brodzika i styczną uszczalnić to by wode skutecznie zbierało, tylko jakie wymiary ma ta kabina ? Nic lepszego sie nie wymysli ja na razie bym po prostu z niego nie korzystał
Napisano
Cytat

mozna by znaleźć jakiś plaski brodzik np akrylowy podkuć sciany boczne , jakby odciąc i wpuścić brzegi tego nowego brodzika i styczną uszczalnić to by wode skutecznie zbierało, tylko jakie wymiary ma ta kabina ? Nic lepszego sie nie wymysli ja na razie bym po prostu z niego nie korzystał



śśśśśśśś mi wymyślił
podkuć ściany - Danke Schen
jaki brodzik????
ja nie mam brodzika - kafle szły na beton............
Gość stach
Napisano (edytowany)
Cytat

[...

tyle to sam wiem



Ja tyle wiesz, to - niestety - "rozkuj, rozwal, rób od nowa", albo rozwal ściany, tak, aby dostać się dopłytek od ich spodniej, lewej strony, zrób od spodu hydroizolację i zamuruj ścianki od nowa, zagipsuj (w korytarz i średnim pokoju), połóż baranek na ścianie zewnętrznej , pomaluj...
A tak na poważnie - wygląda to rzeczywiście okropnie icon_eek.gif - czeka Cię dużo pracy i dużo wydatków icon_confused.gif , obawiam się, że bez kucia, rozwalania, odtworzenia tynków - po wysuszeniu, odsoleniu(???) - i zrobienia od nowa nie da się porządnie tego nareperować icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif

dopisuję po przeczytaniu postu Gawła:
Może z tym brodzikiem to niezły pomysł... Kabina ma z grubsza metr na metr, płask brodzik 90x90, o wysokości takiej, żeby nie zawadzał o panel postawić w kącie, obmurować - zrobić półeczke na wysokości górnej krawędzi brodzika, dookoła pod ściankami, tylko teraz dobrą hydroizolację zrobić. A odtwarzanie tynków i tak jest nieuniknione... Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Gość gawel
Napisano
Jak żes sam tak wymyślił to sie złość bo nic lepszego nie da się zrobić, wyciecie bruzdy po obwodzie do wpuszczenia brodzika to nie jest problem tylko skąd wziąć taki nietypowy kształt? chyba nawet gdyby to cena nie byłaby do przyjecia
Napisano
Cytat

Ja tyle wiesz, to - niestety - "rozkuj, rozwal, rób od nowa", albo rozwal ściany, tak, aby dostać się dopłytek od ich spodniej, lewej strony, zrób od spodu hydroizolację i zamuruj ścianki od nowa, zagipsuj (w korytarz i średnim pokoju), połóż baranek na ścianie zewnętrznej , pomaluj...
A tak na poważnie - wygląda to rzeczywiście okropnie icon_eek.gif - czeka Cię dużo pracy i dużo wydatków icon_confused.gif , obawiam się, że bez kucia, rozwalania, odtworzenia tynków - po wysuszeniu, odsoleniu(???) - i zrobienia od nowa nie da się porządnie tego nareperować icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif



w mordę - powiedzcie że są jakieś uszczelniacze na kafle - ściany przeschną, wyskrobię , zagipsuję i będzie git.
Ale ta kabina
Kombinowałem tak że wydłubać podłogę - plus tak ze 3,4 w górę - i poprawić, pożądnie zaizolować i wystarczy,,,,
No nie chcę rozpierduchy robić - jak ja to potem zamaskuję
Nie mam już tych kafli żeby odtworzyć....
Gość gawel
Napisano
Mozna by ewentualnie zastosować pólśrodek tzn wydrapać te fugi porządnie i kupić w kartuszu taki środek "sikabond-T" ja mam tym balkon zrobiony to jest srodek do uszczelniania basenów pływackich i to faktycznie jest elastyczne i uszczelnia na 100% i nie trzeba by rujnowac całosci ale to na prawde trzeba byłoby fuge głeboko wyskrobac odpylić przemyć rozpuszczalnikiem i zapodac ten preparat jako fuge. Masakrycznie jest to brudzące trzeba na niezaco zmywać jakims rozpuszczajnikiem lub beznzyna
Napisano
Cytat

Jak żes sam tak wymyślił to sie złość bo nic lepszego nie da się zrobić, wyciecie bruzdy po obwodzie do wpuszczenia brodzika to nie jest problem tylko skąd wziąć taki nietypowy kształt? chyba nawet gdyby to cena nie byłaby do przyjecia



zapomnij o brodziku
kabina zbudowana wiesz - bez żadnych co do brodzików zawahań....
Po prostu - dla mnie
Napisano
Cytat

Mozna by ewentualnie zastosować pólśrodek tzn wydrapać te fugi porządnie i kupić w kartuszu taki środek "sikabond-T" ja mam tym balkon zrobiony to jest srodek do uszczelniania basenów pływackich i to faktycznie jest elastyczne i uszczelnia na 100% i nie trzeba by rujnowac całosci ale to na prawde trzeba byłoby fuge głeboko wyskrobac odpylić przemyć rozpuszczalnikiem i zapodac ten preparat jako fuge. Masakrycznie jest to brudzące trzeba na niezaco zmywać jakims rozpuszczajnikiem lub beznzyna



kurcze
nie warte chyba zachodu
marzyło mi się prostackie wiesz - impregnat - razy 2 i już
Skrobałem fugę na spojeniu dołu i góry w zeszłym roku - i silikonem zrobiłem
Efekt niestety widzisz......
Mizernie chyba....
Gość gawel
Napisano
sylikon jest za słaby i to jest g pozatym plesnieje, znajdz ten sikabond i zrób dno, i z jeden rzad kafli powyzej oraz styczna scian i dna mówie ci bedzie ok
Napisano
Cytat

Mozna by ewentualnie zastosować pólśrodek tzn wydrapać te fugi porządnie i kupić w kartuszu taki środek "sikabond-T" ja mam tym balkon zrobiony to jest srodek do uszczelniania basenów pływackich i to faktycznie jest elastyczne i uszczelnia na 100% i nie trzeba by rujnowac całosci ale to na prawde trzeba byłoby fuge głeboko wyskrobac odpylić przemyć rozpuszczalnikiem i zapodac ten preparat jako fuge. Masakrycznie jest to brudzące trzeba na niezaco zmywać jakims rozpuszczajnikiem lub beznzyna



Dobrze godo !...byłem na tym balkonie , warte uwagi - ANI SŁOWA !
Napisano
Cytat

Mozna by ewentualnie zastosować pólśrodek tzn wydrapać te fugi porządnie i kupić w kartuszu taki środek "sikabond-T" ja mam tym balkon zrobiony to jest srodek do uszczelniania basenów pływackich i to faktycznie jest elastyczne i uszczelnia na 100% i nie trzeba by rujnowac całosci ale to na prawde trzeba byłoby fuge głeboko wyskrobac odpylić przemyć rozpuszczalnikiem i zapodac ten preparat jako fuge. Masakrycznie jest to brudzące trzeba na niezaco zmywać jakims rozpuszczajnikiem lub beznzyna



ale to i tak najlepsza z opcji
mam poświęcić się i próbować?
wiesz
wyskrobać fugę do zera - nie problem
nozyk specjalny i wio
na tarasie robiłem rok temu - i dość skutecznie jest i nieźle....
Napisano
Prezes, taki impregnat do fug na balkon kupiłem, każdą fugę pędzelkiem małym jechałem
na drugi dzień fuga się "nie dała zmoczyć" znaczy nie ciemniała pod wpływem wody
Czy pomoże, nie wiem, ale bezinwazyjnie chciałeś

(mam tę buteleczkę na budowie)
Napisano
Cytat

Prezes, taki impregnat do fug na balkon kupiłem, każdą fugę pędzelkiem małym jechałem
na drugi dzień fuga się "nie dała zmoczyć" znaczy nie ciemniała pod wpływem wody
Czy pomoże, nie wiem, ale bezinwazyjnie chciałeś

(mam tę buteleczkę na budowie)



dużo zostało?
i jaka wysyłka - bo od Ciebie to tylko "za pobraniem" icon_biggrin.gif
Napisano
nie wiem, czy coś zostało, ale sygnalizując, ze buteleczka jest, dałem do zrozumienia, że jestem w stanie odtworzyć nazwę onego środka
Napisano
Cytat

nie wiem, czy coś zostało, ale sygnalizując, ze buteleczka jest, dałem do zrozumienia, że jestem w stanie odtworzyć nazwę onego środka



swoje "Nówk"i masz porządnie zrobione?
Zabezpieczyłeś?
Bo widzisz co się przydarza po latach radosnych........
Gość adiqq
Napisano
bobiczek - można jeszcze dwuskładnikową folię w płynie (mapelastic) dać na płytki i na to z góry dać nowe płytki - oczywiście pod warunkiem jak wysokośc nie stanowi problemu i dasz rade jakoś trochę odpływ wyciągnąć....
Napisano
Tak na moje oko, to nie sposób wykonania tej kabiny jest głównym „winowajcą”.
Nie będę oryginalny – wentylacja Panie, wentylacja.

Co zrobić ?

Po pierwsze i najważniejsze, wykuć dziurę w kabinie, zamontować wentylator na ścianie zewnętrznej – koniecznie z klapą zwrotną.

Wydłubać fugi na styku podłogi i ścian, wysuszyć (osuszyć) i silikonem uzupełnić.

Nie wiem z czego jest ściana, ale być może konieczne będzie skucie zewnętrznego tynku, celem wysuszenia murów i pozbycia się tej soli. Koniecznie jakiś „daszek” zabezpieczający przed opadami atmosferycznymi, na czas osuszania muru.

Nic nie impregnować do czasu wysuszenia, po wysuszeniu i owszem. Wentylator ma chodzić prawie cały czas – aż do suszenia - jak wilgoć weszła, to i wyjdzie
Napisano (edytowany)
Cytat

Mam problem.
Pozwoliłem sobie kiedyś Bogusiowi - kafelkarzowi wymurować kabinę prysznicową - bez zabezpieczenia od wilgoci pod kafelkami
Przekonywał mnie że robił nie raz - że zrobi dobrze - i że mam sie nie martwić.
Dałem się wtedy jeden z nielicznych razy - nabrać.
Wygląda to dzisiaj okropnie

kabina
ściana działowa na korytarzu przy wyjściu z łazienki
ściana Średniego w pokoju po drugiej stronie kabiny (ściana działowa łazienka - pokój)
ściana zewnętrzna na wysokości kabiny...
Muszę coś zrobić
Pytanie
Ma ktoś pomysł żeby nie kuć kafli i zaczynać od podstaw.
Chodzi o ratowanie "mało inwazyjne"
Jakieś pokrycie tego i spowodowanie że bez rozpierduchy skutecznie zaizoluję?

PS:
nie piszcie - "rozkuj, rozwal, rób od nowa"
tyle to sam wiem
Pozdrawiam


Bobiczku byku jeden i ty uwierzyłeś temu Bogusiowi.Dopasuj jakąś kabinę do wnętrza tego co zrobiłeś.

Cytat

Ten "parawan przykręcany do ścian" to jak za czasów komuny ,kawał badziewia niepraktycznego. Trzeba robić ciężkie izolacje w łazience (to kosztuje dodatkowe pieniążki) ,ściana z glazurą - płytkami za parawanem to jedna wylęgarnia bakterii wkoło fugi itd..pełno zakamarków fuj.

Nowoczesna kabina prysznicowa jest jak mebel ,wstawiasz przykręcasz wężyki ,odpływ i używasz.Znudzi się zużyje lub zepsuje na gwarancji "wyjeżdżasz z nią" z łazienki stawiasz następną nie niszczysz łazienki nie przykręcasz możesz zamówić inną .Są szczelne możesz postawić nawet w pokoju przy łóżku.Łazienka nie cierpi na tym w dodatku zmniejsza się zawilgocenie w łazience (zamknięta komora) możesz używać do wykańczania łazienki wszelkie materiały budowlane ,które do tej pory było ryzykownie montować w pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności.

Są też całe ze szkła z niskim brodzikiem pięknie się prezentują czy do salonu kąpielowego czy do zwykłej łazienki.Są kabiny w różnych rozmiarach otwierane na różne sposoby zmieszczą się do każdej łazienki .


https://forum.budujemydom.pl/Jaka-kabina-pr...cowa-t7833.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Od ponad 10 lat mam takie ściany, ale z kotarą, a nie parawanem.
Zwykłe płytki, położone tak jak na pozostałej powierzchni. Fakt, na styku wanny z kafelkami mam fugi z silikonu, bo wanna żeliwna (metalowa ?).
Nie ma grzyba, a sąsiada też nie zalewam.


dopisałem:

Wszystkie fugi, w WC, łazience i kuchni, po wyschnięciu, były pokryte preparatem DELFIN i od tego czasu nie były „odnawiane”.
Natomiast w „młodszych” kafelkach na wsi, nie miał kto się tym bawić i musiałem fugi odświeżyć, bo stały się szare – zwłaszcza w kuchni.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Od ponad 10 lat mam takie ściany, ale z kotarą, a nie parawanem.
Zwykłe płytki, położone tak jak na pozostałej powierzchni. Fakt, na styku wanny z kafelkami mam fugi z silikonu, bo wanna żeliwna (metalowa ?).
Nie ma grzyba, a sąsiada też nie zalewam.


dopisałem:

Wszystkie fugi, w WC, łazience i kuchni, po wyschnięciu, były pokryte preparatem DELFIN i od tego czasu nie były ?odnawiane?.
Natomiast w ?młodszych? kafelkach na wsi, nie miał kto się tym bawić i musiałem fugi odświeżyć, bo stały się szare ? zwłaszcza w kuchni.



Czyli z tego co tu wydumałem to wskakujesz do wanny zaciągasz kotarkę i w niej bierzesz prysznic . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dokładnie – na stojąco, tak jak w kabinie z głębokim brodzikiem.

Natomiast na wsi mam kabinę taką, jaka jest u bobiczka, bez brodzika i z kotarą – no, jest mniej wypasiona (tak jak TICO w wersji eksportowej). icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Dokładnie ? na stojąco, tak jak w kabinie z głębokim brodzikiem.

Natomiast na wsi mam kabinę taką, jaka jest u bobiczka, bez brodzika i z kotarą ? no, jest mniej wypasiona (tak jak TICO w wersji eksportowej).


Tu ratuje całą sytuację to że najbardziej intensywny strumień wody

zostaje wyłapany przez wannę .Dlatego zaryzykowałeś i u Ciebie to się na razie sprawdziło .

Bobiczek za długo czekał i doszło do degradacji. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Natomiast na wsi mam kabinę taką, jaka jest u bobiczka, bez brodzika i z kotarą – no, jest mniej wypasiona (tak jak TICO w wersji eksportowej). icon_biggrin.gif



moja z drzwiami icon_smile.gif
znaczy się będzie co najmniej jak Nubira już icon_smile.gif

20185657.jpg

20185653.jpg


Cytat

bobiczek - można jeszcze dwuskładnikową folię w płynie (mapelastic) dać na płytki i na to z góry dać nowe płytki - oczywiście pod warunkiem jak wysokośc nie stanowi problemu i dasz rade jakoś trochę odpływ wyciągnąć....




nad tą opcją myślę intensywnie

Cytat

sylikon jest za słaby i to jest g pozatym plesnieje, znajdz ten sikabond i zrób dno, i z jeden rzad kafli powyzej oraz styczna scian i dna mówie ci bedzie ok



i nad tą
Napisano
Cytat

kocham niszczyc grzyba chlorem, nawet sie przyzwyczailem do jego woni:)


Sprawdź i "nareperuj" u siebie wentylację, to pozbędziesz się grzyba i woni chloru icon_rolleyes.gif
icon_idea.gif Albo nie - bo będziesz tęsknił za procesem niszczenia grzyba i zapachem chloru icon_rolleyes.gif

icon_wink.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Wątek długi, pomysłów wiele ale tak jak napisał Stach na samym początku "rozkuj, rozwal, rób od nowa". Przy poprawkach wyjdzie Ci jeszcze kilka innych problemów, czas zleci a efekt nie koniecznie będzie zadowalający lub trwały i od początku ... :/
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W sumie może i masz rację,ale i tak nie wiadomo która z tych metod będzie najlepsza i najbardziej efektywna. Czy kucie ścian czy potraktowanie go chlorem? Przy tym pierwszym rozwiązaniu jest zdecydowanie więcej roboty.
  • 8 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Bobiczek, już rok minął od twojego postu. Co zrobiłeś? Zdało egzamin? Pochwal się.



Teraz to minęły już trzy lata.
Kabina stała nieużywana, dlatego wyskrobałem, odgrzybiłem, wygładziłem gipsami i pomalowałem wcześniej




Wziąłem się za kabinę
Najpierw skrobanie fugi, ale mało skuteczne i długo więc wziąłem tarczę małą diamentową i powycinałem fugi (ale syfu).

No i teraz pytanie.
Powyciągałem cokoliki - powyłaziły z tynkiem gipsowym.
Do gołej ściany !
Warstwa kafli nad cokolikiem również się ruszyła minimalnie przy wydłubywaniu. Poza tym ma głuchy klang przy stukaniu, tak do połowy.
Kafle powyżej przy stukaniu ładnie słychać, pełne.
Pruć tę drugą warstwę? Chyba tak.
Wyżej nie pruję, będę izolował do tej warstwy zaznaczonej strzałkami.
Pod płytkami na podłodze jednak wilgoć, klei się gips z klejem jak smar..
Skrobię szpachelką, będę suszył.
Tynk pewnie muszę położyć na tych porothermach, no nie?
Cementowo wapienny pierdyknę

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Noż kurcze co jest!
Zdemontowałem z trudem całą ramę i drzwi kabiny - a tu zero wsparcia i podpowiedzi!
Pruć te kafle powyżej ?
Szpryc robić najpierw na tym co wyłazi czy tynkować od razu na gotowo?
Pod ten szpryc jakby co impregnować najpierw? czy pomoczyć i jechać No poradźcie coś!
Napisano
To jest "dobrodziejstwo" tynków gipsowych w "mokrych" pomieszczeniach i to jeszcze w TAKIM miejscu!!!
U Ciebie to już pozamiatane, ale inni czytacze aktualnie budujący się, powinni bezwzględnie życzyć - no i wykonywać - sobie w tych CAŁYCH pomieszczeniach PRAWDZIWEGO tynku, więc cementowo-wapiennego.

Jeśli te nadcokołowe płytki się ruszyły, to wywal je, podsusz ścianę, zatynkuj tak jak piszesz, podsezonuj tynk i dopiero wtedy klej płytki na hydroizolacji.

Ciekawe na jakim kleju leżały te podłogowe płytki - jakiś taki biały icon_rolleyes.gif... Pan Boguś nie "równał" podłogi tym, co zebrał po tynkowaniu ścian? icon_eek.gif

Podsusz podłogę, zrób hydroizolację "ciężką" - polecałbym dwuskładnikową izolację np (sprawdzony!!!) WODER DUO,
http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_WODER_DUO
dla pewności daj taśmy narożne,
dopiero na to płytki, może być Atlas PLUS.

A co Ty taki niecierpliwy icon_eek.gif - stoisz już z narządami w rękach i mieszasz tynk icon_mrgreen.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Ciekawe na jakim kleju leżały te podłogowe płytki - jakiś taki biały icon_rolleyes.gif... Pan Boguś nie "równał" podłogi tym, co zebrał po tynkowaniu ścian? icon_eek.gif



Nie.
Ściany były duuuużo wcześniej wytynkowane gipsowo z agregatu.
On już na wysuszonych podłogach i ścianach działał

Cytat

A co Ty taki niecierpliwy icon_eek.gif - stoisz już z narządami w rękach i mieszasz tynk icon_mrgreen.gif



nie
będę może ślęczył i płakał icon_biggrin.gif
Do roboty!
Bo na "Zimkę" nie dostanę przepustki jednorazowej! !

Cytat

To jest "dobrodziejstwo" tynków gipsowych w "mokrych" pomieszczeniach i to jeszcze w TAKIM miejscu!!!
U Ciebie to już pozamiatane, ale inni czytacze aktualnie budujący się, powinni bezwzględnie życzyć - no i wykonywać - sobie w tych CAŁYCH pomieszczeniach PRAWDZIWEGO tynku, więc cementowo-wapiennego.



Pomocna porada Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Pruć te kafle powyżej ?
Szpryc robić najpierw na tym co wyłazi czy tynkować od razu na gotowo?
Pod ten szpryc jakby co impregnować najpierw? czy pomoczyć i jechać No poradźcie coś!


Pruj CAŁOŚĆ .
NIE TYNKOWAĆ tylko zagruntować i naciągnąć warstwę wyrównawczą .
Na nią hydroizolację i płytki .
Napisano
Pruj. Nie wiem czy całość, ale z pewnością do tej wysokości, do jakiej wylazło na zdjęciu od zewnątrz. Posłuchałbym Animusa. I dopytałbym Animusa, czy warstwa wyrównawcza ma być zrobiona klejem do płytek, bo ja bym ją zrobił... klejem do płytek.
Napisano
Klej do płytek jest do płytek, a do wyrównania jest zaprawa wyrównująca...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Zacząłem od demontażu drzwi w kabinie.
Nigdy bym nie pomyślał, że silikon to potrafi trzymać jak dobra zaprawa. Musiałem centymetr po centymetrze szpachlą rozwarstwiać i oddzielać od siebie ramę i kafle.



Oczywiście wkręty miały 'łeb" na płaski śrubokręt, rozjechane już nieźle, więc ich wyjmowanie to kolejny wylany niepotrzebnie pot. Dodatkowo prócz patentu z drucikiem przydał sie malutki magnes.





Tutaj widać wyraźnie, którędy dostawała sie woda. Fuga wypłukana, a tam za kaflami to dziury jak w kosmosie!



Zacząłem od ręcznego pozbywania sie fugi na wysokości tego dolnego cokolika, ale to robota głupiego. Musiałem sięgnąć po tarczkę diamentową i szlifierkę.
I to jest ten najgorszy syf w domu, niestety....





Strzałkami zaznaczyłem ogromne dziury na krawędzi ściany i podłogi, w które wlewała sie później woda.









Nie obyło się bez strat oczywiście.
Po co ma być fajnie, jak może se przecież pękać kafla nie ta która pękać ma icon_smile.gif



oraz te przy futrynie (za ostro się zabrałem za jej wyciąganie, widać szkodę przy zdjęciu z magnesikiem) icon_smile.gif





No i tak powoli, powoli po kawałku, pozbyłem się okładzin, tynku i całej reszty....







Przez 2 dni impregnatem szczotkowałem, jak wysychało to reapley.
tak, żeby było pewniej.
Murarz ze mnie żaden, to sobie takie na 2 mm listwy wkleiłem w ściany i pozaciągałem zaprawą wyrównawczą.
Na tę (tą) zaprawę zacierani dodatkowo i moczenie tego codziennie pędzlem, bo za szybko wysychało.





No i na wczoraj to mniej więcej jest tak



Czekam jeszcze niech dosycha, bo na ścianie zewnętrznej wciąż widać że mokro






I teraz mam pytanie ważne

Odpływ.
Jest tam dosyć dobrze i mocno wklejony w podłogę kołnierz.
Pomyślałem że szkoda to rozkuwać, że lepiej będzie na niego się wklejać oraz izolować



Możecie podpowiedzieć że spoko mogę to zostawić, na to izolacje kompletne i będzie dobrze? Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
A nie jest to pytanie z takich do wróża Macieja icon_rolleyes.gif icon_eek.gif icon_confused.gif ???

Na pierwszy rzut oka, można izolować i kleić... alleeee.... głowy bym nie dał...
Napisano
Na taki zestaw pytań mam odpowiedź: nooo...

W sensie dialogu:
Hela pyta:
-Kochasz mnie, czy nie?
Odpowiedź brzmi:
-Noooo.
Napisano
Woda wlała się pod posadzkę, musiała się tam niestety wlać i rozejść po całym pomieszczeniu, mogła też pomknąć pod całą posadzkę na tej kondygnacji,obniżając izolacyjność styropianu . icon_cry.gif
Masz tam strop czy domek to bez piwnicy.
Zaatakuj może wiertarką z dużym wiertłem ścianę zewnętrzną i spuść tą wodę .

Czy ten rowek pomiędzy posadzką a ścianą został ,czy zemściłeś się na sobie i zatkaleś klejem?
Napisano
Cytat

Woda wlała się pod posadzkę, musiała się tam niestety wlać i rozejść po całym pomieszczeniu, mogła też pomknąć pod całą posadzkę na tej kondygnacji,obniżając izolacyjność styropianu . icon_cry.gif
Masz tam strop czy domek to bez piwnicy.



Na tym poziomie jest grunt (parter, część podpiwniczona zaczynaj się kilka metrów dalej)

Cytat

Zaatakuj może wiertarką z dużym wiertłem ścianę zewnętrzną i spuść tą wodę .



Ale nie ma chyba potrzeby - ta plama w ciągu 2 dni prawie nijaka na zewnątrz, jutro jej nie będzie.
Zaznaczam, że nie korzystamy z tej kabiny od 2 laty najmniej, tak że powinno być sucho wszędzie

Cytat

Czy ten rowek pomiędzy posadzką a ścianą został ,czy zemściłeś się na sobie i zatkaleś klejem?



wyrównałem zaprawą, tak jak jechałem po ścianach to tam też go ciach,ciach i taką bardzo płynną prawie i zadusiłem....
Źle?
Napisano
Cytat

Na tym poziomie jest grunt (parter, część podpiwniczona zaczynaj się kilka metrów dalej)

Ale nie ma chyba potrzeby - ta plama w ciągu 2 dni prawie nijaka na zewnątrz, jutro jej nie będzie.
Zaznaczam, że nie korzystamy z tej kabiny od 2 laty najmniej, tak że powinno być sucho wszędzie
wyrównałem zaprawą, tak jak jechałem po ścianach to tam też go ciach,ciach i taką bardzo płynną prawie i zadusiłem....
Źle?


Szkoda, bo strop w piwnicy byś nawiercił w kilku miejscach.
Ja rozumiem że 2 lata ,ale tam jest brak ruchu powietrza ,to tak jak z zakręconego słoika wysuszyć wodę.
Co do tej szczeliny to chyba silikon albo jakaś guma w płynie była by lepsza ,mogą wystąpić naprężenia od różnicy temperatur.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...