Skocz do zawartości

Ocena projektu


Recommended Posts

Witam serdecznie.

Po długich poszukiwaniach najbardziej optymalnym projektem dla Nas okazał się projekt Studia Atrium - Zoja ( szczegóły).
Można powiedzieć, że bez większych zmian spełnia on nasze wymagania. Jakie jest Wasze zdanie o tym projekcie? Ile może rzeczywiście kosztować jego budowa, czy 230 tys. wystarczy do stanu takiego aby dół wykonczyć (bez szaleństw) i zamieszkać a góra wykończona do stanu, że ściany otynkowane, wylewki zrobione tylko bez malowania i położonych podłóg?


Tak jak pisałem, projekt bez zmian jest w 90% dla nas satysfakcjonujący jednak jakbyśmy faktycznie na niego decydowali się to wprowadziłbym takie zmiany (usytuowanie wzgledem kierunków świata jak na rys. parteru)

Parter (zmienione tylko to co opisałem niżej, reszta to niedokładność mojego rysunku)

DSC01446.jpg



Zmiany względem oryginału:
- spiżarnia zamiast wnęki w wiatrołapie
- skrócenie ścianki pomiędzy salonem a holem
- wprowadzenie dodatkowego wejścia do kotłowni z zewnątrz, tylko zastanawiam się czy nie wystarczy jedno z wiatrołapu?

Poddasze

DSC01446.jpg


Zmiany:
- podzial pokoju na pokój komputerowy i sypialnię

Co sądzicie o samym projekcie, o moich zmianach i co byście sami zmienili itd.? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Domek wizualnie mi się podoba. Zlikwidowałabym tylko balkony, a już na pewno ten z łazienki bo dla mnie to nieporozumienie, no ale jak kto lubi. Tych okien dachowych też bym nie robiła. Nie lubię okien dachowych, ewentualnie powiększyłabym te w ścianach szczytowych, jeśli miałoby być za ciemno, choć nie sądzę, bo pokoje są małe.

Z tym dzieleniem tego pokoju to jak uważasz. Ile Wam jest sypialni potrzebnych? Garderoba się przydaje ale można się też obejść bez niej, zrobić zabudowane szafy po prostu.

Jeśli chodzi o dół to ta ścianka mi się w ogóle nie podoba. Ja bym ją skróciła tak jak piszesz ale bym ją też przesunęła w prawo do tej ścianki za schodami. W ten sposób pod schodami urządziłabym taki mały sprytny schowek na różnego rodzaju mopy, ścierki i wiaderka bo w kotłowni możesz już nie mieć miejsca bo mała ona jest jak na paliwo stałe.

A spiżarnię to bym sobie chyba w ogóle darowała, ewentualnie jak bardzo chcecie to wolałabym kuchnię pomniejszyć o te 2m2, bo taka wnęka na szafę i sama szafa zawsze się przyda.

Co do kosztów to ja Ci nie pomogę, bo się jeszcze nie orientuję, ale domek jest prosty, dach jest prosty. Nie powinny być to jakieś duże koszty.
Link do komentarza
Balkon boczny pewnie odpadnie ale ten z przodu to chyba jest też trochę zadaszenie wejścia do domu więc nie wiem czy go usuwać??
Okna to jeszcze kwestia do przedyskutowania ale pewnie jakieś z dachu znikną a garderobę wolelibyśmy jednak gdzies mieć a szafy to swoją drogą też pewnie bedą

Nie wiem czy przesunięcie ścianki w stronę salonu nie spowoduje, że stanie się on "mikroskopijny"ale dodatkowy schowek byłby wskazany... :bezradny:
Link do komentarza
Można zrobić osobny daszek nad wejściem. Ten balkon i tak więcej nie zasłonie niż taki daszek dobudowany.

Co do salonu to coś za coś niestety. icon_lol.gif Musicie sobie przemyśleć wszystko a najlepiej już umeblować w myślach mniej więcej. Ja tak robię. icon_razz.gif Ale każdy też ma jakieś inne wymagania. Nie spieszcie się z zamawianiem, idźcie do architekta, pogadajcie czy zmiany, które chcecie są w ogóle do zrobienia itd.

Link do komentarza
Cytat

Można zrobić osobny daszek nad wejściem. Ten balkon i tak więcej nie zasłonie niż taki daszek dobudowany.



i to chyba bedzie najlepsze rozwiązanie

Cytat

idźcie do architekta, pogadajcie czy zmiany, które chcecie są w ogóle do zrobienia itd.



myśle, że zmiany które wyżej proponowałem nie są to aż takie straszne aby architekt nie wyraził na nie zgody

A jeszcze odnośnie kotłowni, pisałaś, że na paliwo stałe jest ona za mała, dlaczego?
Link do komentarza
nie spełnia wymogów


Cytat

Zgodnie z wymaganiami normy PN-87/B-02411 (przywołana w par.136. Rozporządzenia w sprawie WT) pomieszczenia w których instalowane są kotły na paliwo stałe powinny spełniać następujące wymogi:
 minimalna odległość tyłu kotła od przegrody budynku: 0,7 m
 minimalna odległość boku kotła od przegrody budynku: 1,0 m
 minimalna odległość przodu kotła od ściany przeciwległej: 2,0 m
 + inne wymagania dotyczące np. wentylacji.

Czyli zakładając, że kocioł ma wymiary 1m x 1m, to wielkość kotłowni nie może być mniejsza niż 11m2.
Tak mówią przepisy i w zasadzie takie kotłownie na paliwo stałe są w projektach, które zakładają ogrzewanie kotłem na paliwo stałe.


Link do komentarza
Cytat

No to może mniejszy, bez pokoju na dole i zrobić go od razu całego?



każda opcja jest jeszcze na etapie uzgodnień. cool.gif

Cytat

problem z gotowymi projektami jest taki, że w większości kotłownie są projektowane pod kotłownie gazowe



no niestety nie dla każdego kotłownia gazowa jest najlepszym rozwiązaniem
Link do komentarza
powracam z tematem kotłowni.
Zaszczepiony waszymi opiniami, że kotłownia jest za mała do pieca na paliwo stałe postanowiłem napisac do konsultanka ze studia Atrium z pytaniem czy w przypadku zastosowania pieca na paliwo stałe należy powiększyć kotłownie w tym projekcie. I oto co otrzymałem:

Cytat

Wielkość kotłowni w projekcie ZOJA pozwala na zainstalowanie pieca na paliwo stałe. Konieczne jest tylko powiększenie przewodu spalinowego w kominie.



I jakie jest Wasze zdanie na ten temat po odpowiedzi z Atrium?
Wierzyć im?
Link do komentarza
Zgodnie z wymaganiami normy PN-87/B-02411 (przywołana w par.136. Rozporządzenia w sprawie WT) pomieszczenia w których instalowane są kotły na paliwo stałe powinny spełniać następujące wymogi:
 minimalna odległość tyłu kotła od przegrody budynku: 0,7 m
 minimalna odległość boku kotła od przegrody budynku: 1,0 m
 minimalna odległość przodu kotła od ściany przeciwległej: 2,0 m
 + inne wymagania dotyczące np. wentylacji.

Czyli zakładając, że kocioł ma wymiary 1m x 1m, to wielkość kotłowni nie może być mniejsza niż 11m2.
Tak mówią przepisy i w zasadzie takie kotłownie na paliwo stałe są w projektach, które zakładają ogrzewanie kotłem na paliwo stałe.

twoja kotłownia ma 7,95m2 (nie wiem jakie to dokłanie wymiary są) może być za mała, tym bardziej że chcesz tam jeszcze drzwi na zewnątrz dorobić
Link do komentarza
Cytat

twoja kotłownia ma 7,95m2 (nie wiem jakie to dokłanie wymiary są) może być za mała, tym bardziej że chcesz tam jeszcze drzwi na zewnątrz dorobić



nie zauważyłem, że bajbaga to pisał i myślałem, że o czymś innym pisałeś icon_smile.gif

drzwi to jeszcze się zastanawiam czy jest sens robić skoro wejście do kotłowni i tak jest z wiatrołapu a nie z "głebszego" wnętrza domu
Link do komentarza
Cytat

§ 136. 1.

Pomieszczenia przeznaczone do instalowania kotłów na paliwo stałe i pomieszczenia składu paliwa i żużlowni oraz pomieszczenia przeznaczone do instalowania kotłów na olej opałowy i pomieszczenia magazynu oleju opałowego powinny odpowiadać przepisom rozporządzenia, w tym określonym w § 220 ust. 1.

2. Kotły na paliwo stałe o mocy cieplnej nominalnej do 25 kW powinny być instalowane w wydzielonych pomieszczeniach technicznych zlokalizowanych na kondygnacji podziemnej, na poziomie ogrzewanych pomieszczeń lub w innych pomieszczeniach, w których mogą być instalowane kotły o większych mocach cieplnych nominalnych. Skład paliwa powinien być umieszczony w wydzielonym pomieszczeniu technicznym w pobliżu kotła lub w pomieszczeniu, w którym znajduje się kocioł. Pomieszczenia, w których instalowane są kotły, oraz pomieszczenia składu paliwa powinny odpowiadać wymaganiom określonym w Polskiej Normie dotyczącej kotłowni wbudowanych na paliwo stałe.



Cytat

Oj coś mi się zdaje że bajbaga ma tę książkę z przepisami mocno przeterminowaną icon_biggrin.gif
Albo pomylił przepisy które mają zastosowanie do zbiorczych kotłowni , he , he .


Link do komentarza
Ech, tak to jest, jak nie ma nigdzie jednolitych tekstów wspomnianego rozporządzenia, ani związanego z nimi załączników po nowelach.

Demo ma rację – sprawdziłem i od jakiegoś czasu (chyba od sierpnia 2009r.), ustawodawca przypisał do par.136.2 pkt. normy 2.1.10, która mówi, że odległość kotła od przegród, ma umożliwiać dostęp do wszystkich części kotła i osprzętu wymagającego obsługi, konserwacji i czyszczenia, natomiast z przodu kotła nie mniejsza niż 1m.

Za zamieszanie i wprowadzenie w błąd bardzo przepraszam. icon_redface.gif
Link do komentarza
Cytat

problem z gotowymi projektami jest taki, że w większości kotłownie są projektowane pod kotłownie gazowe


I większość robi w nich kotłownie na węgiel. Moja ma jakieś 7m. Znajomi mają o podobnych wielkościach a nawet mniejsze i nikt nie miał problemów z odbiorem. Powiem szczerze, że pierwsze słyszę, że kotłownia powinna miec 11m

Cytat

I większość robi w nich kotłownie na węgiel. Moja ma jakieś 7m. Znajomi mają o podobnych wielkościach a nawet mniejsze i nikt nie miał problemów z odbiorem. Powiem szczerze, że pierwsze słyszę, że kotłownia powinna miec 11m


Nie doczytałam do końca. Wyjaśniło się na szczescie...
Link do komentarza
Czemu krytykujecie balkon w łazience icon_eek.gif ? MOzna na przykład latem po kąpieli wyjśc na chwilkę nago i poczuć się jak na plaży naturystów ale fajnie nie . Poza tym ja mam balkon w sypialni i muszę pranie nosić na balkon przez sypialnie w łazience to byłby full wypas (latem pranie mam na balkonie bo sie mniej kurzy i nie moknie w czasie deszczu bo mam balkon zadaszony)
Link do komentarza
wydaje mi sie że słodka Zosia - ja bym balkon zlikwidował, dał normalne ona, jak się da to trochę większe - wtedy można sie zastanowić czy można zlikwidować okna dachowe...
tylko jak dla mnie ta ścianka kolankowa jest strasznie niska - 87cm - to malutko bardzo...ale to kwestia inywidualna.
Byłem u kolego który ma ścianke 89cm na gotowo i mówił, ze łóżko musi być odsunięte od skosu bo za nisko...
Link do komentarza
Cytat

tylko jak dla mnie ta ścianka kolankowa jest strasznie niska - 87cm - to malutko bardzo...ale to kwestia inywidualna.
Byłem u kolego który ma ścianke 89cm na gotowo i mówił, ze łóżko musi być odsunięte od skosu bo za nisko...



no ale ściankę kolankową można chyba przy adaptacji dac na 100 cm i przedłużyć dach dla zachowania proporcji?
Link do komentarza
Cytat

no ale ściankę kolankową można chyba przy adaptacji dac na 100 cm i przedłużyć dach dla zachowania proporcji?



spokojnie .... ja mam na 4 bloczki bk ... przedłużyłam krokwie i jest ok ....


Cytat

bede musiał pogadać z kol. daggulka bo ona budowała wg. tego projektu icon_biggrin.gif



służę pomocą.... icon_smile.gif


Cytat

nic tylko przyjedz na "kulke" - bedzie okazja pogadać i zobaczyć dom na żywo - Daga mieszka niedaleko icon_wink.gif

https://forum.budujemydom.pl/Zimowe-spotkan...je--t17097.html



koniecznie .... to tylko 280 km z Sanoka do mnie , ode mnie do Brennej to już naprawdę rzut moherem - jakieś 25-30 km ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

jeśli pokonanie odległości do mnie nie stanowi dla Ciebie problemu - to zapraszam na osobisty rekonesans ... na pewno bardzo by Ci to pomogło - co innego widzieć na papierze , a co innego w rzeczywistości ....
zapraszam icon_biggrin.gif



dziękuje za zaproszenie, jak będzie tylko taka potrzeba to skontaktuje się wcześniej

Wiele rzeczy obejrzałem już w dzienniku budowy icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

pytanie mało związane z wątkiem ale nie bede zakładał nowego tematu.

W każdym projekcie jest w planie taras. Czy odległość od granicy działki liczy się do ściany, dolnego końca dachu czy do tego tarasu - mowa jest tylko o tej scianie na której jest taras??


Taras nie jest brany pod uwagę co do odległości od granicy.
Link do komentarza
Odległość od granicy liczy się od wykończonej (ocieplonej i otynkowanej) ściany.
Okap, balkon, daszek nad wejściem, taras, schody zewnętrzne, pochylnia, itp. nie mogą być w odległości mniejszej niż 1,5m od granicy.
Mierzy się w poziomie, w miejscu ich najmniejszej odległości od granicy.

(Rozporządzenie w sprawie WT, § 9.1 i 3, i § 12.5.1.)
Link do komentarza
Cytat

Odległość od granicy liczy się od wykończonej (ocieplonej i otynkowanej) ściany.
Okap, balkon, daszek nad wejściem, taras, schody zewnętrzne, pochylnia, itp. nie mogą być w odległości mniejszej niż 1,5m od granicy.
Mierzy się w poziomie, w miejscu ich najmniejszej odległości od granicy.

(Rozporządzenie w sprawie WT, § 9.1 i 3, i § 12.5.1.)


no i teraz wszystko jasne
czyli taras nie wiekszy jak 2,5 m przy minimalnych wymiarach działki
Link do komentarza
Wg. informacji na stronie system budowy domu wg. projektu Słodka Zosia to: Ściany w systemie Porotherm 30 + ocieplenie (styropianem lub wełną mineralną).
Zastanawiam sie nad ścianami jednowarstwowymi. I stąd też mam 2 pytania:
- czy zmiana ścian z dwuwarstwowych na jednowarstwowe jest to duża zmiana w projekcie za którą zapłacę krocie?
- wiem, że to zależy z czego byłaby budowana ściana jednowarstwowa ale jaka jest różnica w cenie (ogólnie) pomiędzy ścianą jednowarstwową a dwuwarstwową uwzględniając w ścianie jednowarstwowej koszty poszerzenia fundamentów a w ścianie dwuwarstwowej koszty ocieplenia takiej ściany? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 40 zl tona to u nas jest piasek plukany i to niezbyt dokładnie. Objeździłem kilka żwirowni i wszędzie za frakcje 16-32 wołają od 120 do 140 zl za tonę i to zarówno za brzydki i brudny przesiewany jak i niezbyt dobrze umyty plukany a był nawet taki o frakcji 16-50 gdzie były naprawdę wielkie kamulce. W dodatku z wapieniem i marglem. Az w końcu nabyłem piękny umyty za 110zl i jestem zadowolony.  Będzie to przy sypane plukanym piaskiem 0-4mm że 20cm       
    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...