Skocz do zawartości

Ruszt do szczeliny wentylacyjnej - jak wykonać.


Recommended Posts

Napisano
Pytanie takie jak tytuł tematu. Jak wykonać tak dobre rozciągnięcie sznurka jak na zdjęciach. Jak to jest zrobione, ze ten sznurek nie zsuwa się z tych papniaków. Czy lepszy byłby cienki drut. Prosze o konkretne porady, gdyż mój ruszt pozostawia wiele do życzenia.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli krokiew ma 15 cm, z czego 3 cm odchodzi na szczelinę wentylacyjną, to wełnę 15 cm można "upchnąć w tych 12 cm, czy też lepiej nabić łaty np. 3 x 7 cm na krokwie?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Pytanie takie jak tytuł tematu. Jak wykonać tak dobre rozciągnięcie sznurka jak na zdjęciach. Jak to jest zrobione, ze ten sznurek nie zsuwa się z tych papniaków. Czy lepszy byłby cienki drut. Prosze o konkretne porady, gdyż mój ruszt pozostawia wiele do życzenia.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli krokiew ma 15 cm, z czego 3 cm odchodzi na szczelinę wentylacyjną, to wełnę 15 cm można "upchnąć w tych 12 cm, czy też lepiej nabić łaty np. 3 x 7 cm na krokwie?


Szczelinę wentylacyjną opartą na sznurku najlepiej wykonać przybijając kantówkę 3x3 do boku krokwi pod deskowaniem. Wtedy na "papcioki" nie działają siły które by chciały go wyciągnąć.

Tak się zastanawiam czy Ty chcesz dać tylko wełnę jednowarstwowo, że tak walczysz w przypadku tej warstwy o te 3cm?
Przecież to co Ci ubędzie na szczelinie wentylacyjnej możesz nadrobić przy drugiej warstwie.
Pamiętaj tylko o pozostawieniu wejścia i ujścia pod kalenicą dla powietrza wentylacyjnego.
A, i jeszcze jedno. Wełny nie należy ściskać... traci na izolacyjności.
Napisano
Wbijasz częściowo gwoździe przewijasz żmijkę i delikatnie dobijasz gwoździe napinając tym samym żmijkę.
Przy naszych polskich sztampowych projektach i wykonaniach zalecam użycie folii na listwach dystanoswych bez względu czy krycie jest dachówką czy gontem.
Dla zdrowia przy dachówce szczelinę połaci powinieneś mieć w wysokości 30-40mm kontrłaty.
Napisano (edytowany)
Cytat

Szczelinę wentylacyjną opartą na sznurku najlepiej wykonać przybijając kantówkę 3x3 do boku krokwi pod deskowaniem. Wtedy na "papcioki" nie działają siły które by chciały go wyciągnąć.

Tak się zastanawiam czy Ty chcesz dać tylko wełnę jednowarstwowo, że tak walczysz w przypadku tej warstwy o te 3cm?
Przecież to co Ci ubędzie na szczelinie wentylacyjnej możesz nadrobić przy drugiej warstwie.
Pamiętaj tylko o pozostawieniu wejścia i ujścia pod kalenicą dla powietrza wentylacyjnego.
A, i jeszcze jedno. Wełny nie należy ściskać... traci na izolacyjności.



1. Metoda z kantówka będzie dla mnie najlepsza, bo najłatwiejsza do wykonania i w miarę tania, w porównaniu do metody z folią paroprzepuszczalną.

2. To, że "skundlona" wełna mineralna traci swoje właściwości słyszałem już także z innego źródła. Na te 15 cm ma jeszcze przyjść 5 cm już na stelażu i na to płyta g-k.

3. Wentylacja kalenicy - już sobie "wygoglowałem" i jest zrobiona prawidłowo. Edytowano przez torun2001 (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak się nie robi jak pokazał Szanowny TINEK na zdjęciach. W przypadku blachy wełna powinna być przykryta folią paroprzepuszczalną , gdy jest deskowanie, to nawet może być specjalny papier ( isover sprzedawał kiedyś wełnę już z papierem). Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.
Napisano
Cytat

Wbijasz częściowo gwoździe przewijasz żmijkę i delikatnie dobijasz gwoździe napinając tym samym żmijkę.
Przy naszych polskich sztampowych projektach i wykonaniach zalecam użycie folii na listwach dystanoswych bez względu czy krycie jest dachówką czy gontem.
Dla zdrowia przy dachówce szczelinę połaci powinieneś mieć w wysokości 30-40mm kontrłaty.



Jak prawidłowo wykonać taką żmijkę?
Napisano
Cytat

Tak się nie robi jak pokazał Szanowny TINEK na zdjęciach. W przypadku blachy wełna powinna być przykryta folią paroprzepuszczalną , gdy jest deskowanie, to nawet może być specjalny papier ( isover sprzedawał kiedyś wełnę już z papierem). Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.




cholera, i znów źle, nie wiem jak ja będę z tym żył
Napisano
Cytat

Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.



zamknie dlaczego? bo pęd powietrza niczym z Formuły1 zmierzwi jej włoski?
bez jaj , panie Brzęczkowski .... niech Pan pisze o czymś na czym się pan zna .... choć - w sumie wtedy niewiele by tu było Pana pisaniny .... to już sama nie wiem - może se pan rób co pan chcesz....
Napisano
wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach), myślę, że mi ten ruch powietrza tej wełny nie porwie, ale zobaczymy
Napisano
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach)



dokładnie .... mam podobnie icon_wink.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach), myślę, że mi ten ruch powietrza tej wełny nie porwie, ale zobaczymy


Za krótko sprawdzałeś. Jak TB pisze że zasuwa, to znaczy że zasuwa... ono się po prostu wolno rozpędza (ja Daga napisała, to nie F1 - inne przyspieszenia)... tak gdzieś cały sezon :hahaha2:
Napisano
Cytat

Za krótko sprawdzałeś. Jak TB pisze że zasuwa, to znaczy że zasuwa... ono się po prostu wolno rozpędza (ja Daga napisała, to nie F1 - inne przyspieszenia)... tak gdzieś cały sezon :hahaha2:


to następnym razem wezmę suchy prowiant (i coś do picia icon_wink.gif ) posiedzę dłużej
Napisano
Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.
Napisano
To wyjaśnienie:

Cytat

Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.



zdecydowanie bardziej do mnie przemawia, niż to:


Cytat

Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.



aczkolwiek - czy możesz przybliżyć jak duże straty ciepłego powietrza są w przypadku nie zastosowania folii na wełnie?
i ile tej pary może się wykroplić na nie przykrytą wełnę?
czy mówimy o jakichś śladowych ilościach które nie wpływają znacząco czy o realnym zagrożeniu ?
to samo pytanie w związku z migracją ciepłego powietrza ...


Napisano
Cytat

Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.


racja, zastanawiałem się nad tą folię, ale co w przypadku jakby się na niej jakaś wilgoć wykropliła?
nie znalazłem dobrego sposobu na odprowadzenie tej wilgoci w okolicach murłaty.
Założyłem, że będzie jakaś strata (związana z wywiewaniem) i dlatego dałem więcej wełny (niż początkowo planowałem)
Napisano
Cytat

aczkolwiek - czy możesz przybliżyć jak duże straty ciepłego powietrza są w przypadku nie zastosowania folii na wełnie?
i ile tej pary może się wykroplić na nie przykrytą wełnę?
czy mówimy o jakichś śladowych ilościach które nie wpływają znacząco czy o realnym zagrożeniu ?
to samo pytanie w związku z migracją ciepłego powietrza ...


tu nie o to chodzi. Nie chodzi o zimę! Od zatrzymania wilgoci przed izolatorem termicznym jest paroizolacja. tu chodzi o lato. W domach z użytkowym poddaszem jest problem zbyt wysokiej temperatury w upalne dni na poddaszu. Szczelina wentylacyjna, odprowadza znaczne ilości ciepła z nagrzanej powierzchni dachu - kalenicą. Oczywiście jak jest drożna szczelina nad wełną.
Gdy nie przykryjemy wełny - powietrze ma większe opory - przepływa go mniej a więc i mniej ciepła jest odprowadzane, co organoleptycznie stwierdził Szanowny TINEK
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta


Napisano
Cytat

tu nie o to chodzi. Nie chodzi o zimę! Od zatrzymania wilgoci przed izolatorem termicznym jest paroizolacja. tu chodzi o lato. W domach z użytkowym poddaszem jest problem zbyt wysokiej temperatury w upalne dni na poddaszu. Szczelina wentylacyjna, odprowadza znaczne ilości ciepła z nagrzanej powierzchni dachu - kalenicą. Oczywiście jak jest drożna szczelina nad wełną.
Gdy nie przykryjemy wełny - powietrze ma większe opory - przepływa go mniej a więc i mniej ciepła jest odprowadzane, co organoleptycznie stwierdził Szanowny TINEK



czyli niekoniecznie jest potrzebne czarowanie z folią - wystarczy coś, żeby wełna się nie rozprężyła i nie zatkała szczeliny , tak? na przykład ograniczające sznureczki tudzież większa szczelina ... ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...