Skocz do zawartości

Ruszt do szczeliny wentylacyjnej - jak wykonać.


Recommended Posts

Napisano
Pytanie takie jak tytuł tematu. Jak wykonać tak dobre rozciągnięcie sznurka jak na zdjęciach. Jak to jest zrobione, ze ten sznurek nie zsuwa się z tych papniaków. Czy lepszy byłby cienki drut. Prosze o konkretne porady, gdyż mój ruszt pozostawia wiele do życzenia.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli krokiew ma 15 cm, z czego 3 cm odchodzi na szczelinę wentylacyjną, to wełnę 15 cm można "upchnąć w tych 12 cm, czy też lepiej nabić łaty np. 3 x 7 cm na krokwie?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Pytanie takie jak tytuł tematu. Jak wykonać tak dobre rozciągnięcie sznurka jak na zdjęciach. Jak to jest zrobione, ze ten sznurek nie zsuwa się z tych papniaków. Czy lepszy byłby cienki drut. Prosze o konkretne porady, gdyż mój ruszt pozostawia wiele do życzenia.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli krokiew ma 15 cm, z czego 3 cm odchodzi na szczelinę wentylacyjną, to wełnę 15 cm można "upchnąć w tych 12 cm, czy też lepiej nabić łaty np. 3 x 7 cm na krokwie?


Szczelinę wentylacyjną opartą na sznurku najlepiej wykonać przybijając kantówkę 3x3 do boku krokwi pod deskowaniem. Wtedy na "papcioki" nie działają siły które by chciały go wyciągnąć.

Tak się zastanawiam czy Ty chcesz dać tylko wełnę jednowarstwowo, że tak walczysz w przypadku tej warstwy o te 3cm?
Przecież to co Ci ubędzie na szczelinie wentylacyjnej możesz nadrobić przy drugiej warstwie.
Pamiętaj tylko o pozostawieniu wejścia i ujścia pod kalenicą dla powietrza wentylacyjnego.
A, i jeszcze jedno. Wełny nie należy ściskać... traci na izolacyjności.
Napisano
Wbijasz częściowo gwoździe przewijasz żmijkę i delikatnie dobijasz gwoździe napinając tym samym żmijkę.
Przy naszych polskich sztampowych projektach i wykonaniach zalecam użycie folii na listwach dystanoswych bez względu czy krycie jest dachówką czy gontem.
Dla zdrowia przy dachówce szczelinę połaci powinieneś mieć w wysokości 30-40mm kontrłaty.
Napisano (edytowany)
Cytat

Szczelinę wentylacyjną opartą na sznurku najlepiej wykonać przybijając kantówkę 3x3 do boku krokwi pod deskowaniem. Wtedy na "papcioki" nie działają siły które by chciały go wyciągnąć.

Tak się zastanawiam czy Ty chcesz dać tylko wełnę jednowarstwowo, że tak walczysz w przypadku tej warstwy o te 3cm?
Przecież to co Ci ubędzie na szczelinie wentylacyjnej możesz nadrobić przy drugiej warstwie.
Pamiętaj tylko o pozostawieniu wejścia i ujścia pod kalenicą dla powietrza wentylacyjnego.
A, i jeszcze jedno. Wełny nie należy ściskać... traci na izolacyjności.



1. Metoda z kantówka będzie dla mnie najlepsza, bo najłatwiejsza do wykonania i w miarę tania, w porównaniu do metody z folią paroprzepuszczalną.

2. To, że "skundlona" wełna mineralna traci swoje właściwości słyszałem już także z innego źródła. Na te 15 cm ma jeszcze przyjść 5 cm już na stelażu i na to płyta g-k.

3. Wentylacja kalenicy - już sobie "wygoglowałem" i jest zrobiona prawidłowo. Edytowano przez torun2001 (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak się nie robi jak pokazał Szanowny TINEK na zdjęciach. W przypadku blachy wełna powinna być przykryta folią paroprzepuszczalną , gdy jest deskowanie, to nawet może być specjalny papier ( isover sprzedawał kiedyś wełnę już z papierem). Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.
Napisano
Cytat

Wbijasz częściowo gwoździe przewijasz żmijkę i delikatnie dobijasz gwoździe napinając tym samym żmijkę.
Przy naszych polskich sztampowych projektach i wykonaniach zalecam użycie folii na listwach dystanoswych bez względu czy krycie jest dachówką czy gontem.
Dla zdrowia przy dachówce szczelinę połaci powinieneś mieć w wysokości 30-40mm kontrłaty.



Jak prawidłowo wykonać taką żmijkę?
Napisano
Cytat

Tak się nie robi jak pokazał Szanowny TINEK na zdjęciach. W przypadku blachy wełna powinna być przykryta folią paroprzepuszczalną , gdy jest deskowanie, to nawet może być specjalny papier ( isover sprzedawał kiedyś wełnę już z papierem). Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.




cholera, i znów źle, nie wiem jak ja będę z tym żył
Napisano
Cytat

Dlaczego? Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.



zamknie dlaczego? bo pęd powietrza niczym z Formuły1 zmierzwi jej włoski?
bez jaj , panie Brzęczkowski .... niech Pan pisze o czymś na czym się pan zna .... choć - w sumie wtedy niewiele by tu było Pana pisaniny .... to już sama nie wiem - może se pan rób co pan chcesz....
Napisano
wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach), myślę, że mi ten ruch powietrza tej wełny nie porwie, ale zobaczymy
Napisano
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach)



dokładnie .... mam podobnie icon_wink.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta i dodatkowo otwory went w szczytach), myślę, że mi ten ruch powietrza tej wełny nie porwie, ale zobaczymy


Za krótko sprawdzałeś. Jak TB pisze że zasuwa, to znaczy że zasuwa... ono się po prostu wolno rozpędza (ja Daga napisała, to nie F1 - inne przyspieszenia)... tak gdzieś cały sezon :hahaha2:
Napisano
Cytat

Za krótko sprawdzałeś. Jak TB pisze że zasuwa, to znaczy że zasuwa... ono się po prostu wolno rozpędza (ja Daga napisała, to nie F1 - inne przyspieszenia)... tak gdzieś cały sezon :hahaha2:


to następnym razem wezmę suchy prowiant (i coś do picia icon_wink.gif ) posiedzę dłużej
Napisano
Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.
Napisano
To wyjaśnienie:

Cytat

Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.



zdecydowanie bardziej do mnie przemawia, niż to:


Cytat

Otóż w lato przy prawidłowo otwartej kalenicy prędkości rozgrzanego powietrza są naprawdę bardzo duże. Wełna „nieprzykryta” zamknie szczelinę wentylacyjną.



aczkolwiek - czy możesz przybliżyć jak duże straty ciepłego powietrza są w przypadku nie zastosowania folii na wełnie?
i ile tej pary może się wykroplić na nie przykrytą wełnę?
czy mówimy o jakichś śladowych ilościach które nie wpływają znacząco czy o realnym zagrożeniu ?
to samo pytanie w związku z migracją ciepłego powietrza ...


Napisano
Cytat

Bywa, że szczeliną "zasuwa" powietrze. Folia nie pełni roli zabezpieczenia przed porywanie wełny a "wysysaniem" parametrów izolacyjnych wełny.
Ogranicza migrację ciepłego powietrza z wełny do szczeliny a tym samym straty.
Dodatkowo prócz wiatroizolacji zabezpiecza przed wpływem skroplin pary pod kryciem w efekcie okresowo niedrożnej wenylacji połaci.


racja, zastanawiałem się nad tą folię, ale co w przypadku jakby się na niej jakaś wilgoć wykropliła?
nie znalazłem dobrego sposobu na odprowadzenie tej wilgoci w okolicach murłaty.
Założyłem, że będzie jakaś strata (związana z wywiewaniem) i dlatego dałem więcej wełny (niż początkowo planowałem)
Napisano
Cytat

aczkolwiek - czy możesz przybliżyć jak duże straty ciepłego powietrza są w przypadku nie zastosowania folii na wełnie?
i ile tej pary może się wykroplić na nie przykrytą wełnę?
czy mówimy o jakichś śladowych ilościach które nie wpływają znacząco czy o realnym zagrożeniu ?
to samo pytanie w związku z migracją ciepłego powietrza ...


tu nie o to chodzi. Nie chodzi o zimę! Od zatrzymania wilgoci przed izolatorem termicznym jest paroizolacja. tu chodzi o lato. W domach z użytkowym poddaszem jest problem zbyt wysokiej temperatury w upalne dni na poddaszu. Szczelina wentylacyjna, odprowadza znaczne ilości ciepła z nagrzanej powierzchni dachu - kalenicą. Oczywiście jak jest drożna szczelina nad wełną.
Gdy nie przykryjemy wełny - powietrze ma większe opory - przepływa go mniej a więc i mniej ciepła jest odprowadzane, co organoleptycznie stwierdził Szanowny TINEK
Cytat

wlazłem, na ten stryszek i łapę do tej szczeliny przyłożyłem (nie urwało) czuje się delikatny ruch powietrza (kalenica otwarta


Napisano
Cytat

tu nie o to chodzi. Nie chodzi o zimę! Od zatrzymania wilgoci przed izolatorem termicznym jest paroizolacja. tu chodzi o lato. W domach z użytkowym poddaszem jest problem zbyt wysokiej temperatury w upalne dni na poddaszu. Szczelina wentylacyjna, odprowadza znaczne ilości ciepła z nagrzanej powierzchni dachu - kalenicą. Oczywiście jak jest drożna szczelina nad wełną.
Gdy nie przykryjemy wełny - powietrze ma większe opory - przepływa go mniej a więc i mniej ciepła jest odprowadzane, co organoleptycznie stwierdził Szanowny TINEK



czyli niekoniecznie jest potrzebne czarowanie z folią - wystarczy coś, żeby wełna się nie rozprężyła i nie zatkała szczeliny , tak? na przykład ograniczające sznureczki tudzież większa szczelina ... ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...