Skocz do zawartości

Styropian na zakładkę czy frezowany


Recommended Posts

Moim zdaniem, oklejanie ytonga styropianem nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Nie wnikam tu czy ściana ma płuca, czy tez niema, ale ytong ma dość duże właściwości paroprzepuszczalne, co może stanowić jego wadę lub zaletę.
Styropian raczej ogranicza ewentualną „migrację” pary wodnej.

Najlepiej, moim zdaniem, sprawdzi się multipor – co da, w zasadzie, jednorodną materiałowo ścianę – w zasadzie jednowarstwową, bo multipol jest na całej powierzchni „sklejony” ze ścianą „zasadniczą”.
Link do komentarza
Cytat

Dalej nie rozumiem o czym piszesz.
Podajesz "U" Ytonga, ale przy jakiej grubości i gęstości go osiąga już nie.
Współczynnik przenikalność cieplnej przegrody "U" wyznacza się z lambdy materiału i jego grubość.
Ze stwierdzenia "Ytong + 15cm styro" wynika tylko że będzie lepiej (cieplej) niż bez styropianu


A ja nie rozumiem dlaczego , na ten przykład , miałbym akurat w tym momencie pisać tych podstawowych parametrach , jak można je sobie znaleźć w tyciącu innych miejscach i setki razy już na tym forum o nich było pisane .

bajbaga- masz rację . Z tym że chyba po zastosowaniu farby np. lateksowej , ograniczymy czy wręcz zlikwidujemy tę nasiakliwość ( wspomniał o tym też T, Brzęczkowski ) , czy nie ? . A z zewnątrz tynk akrylowy .
Link do komentarza
Widzę to trochę inaczej.

Kiedyś klimat w pomieszczeniu (wilgotność) regulowały (upraszczając) ściany (cegła, zaprawa i tynk wapienny lub „jajeczny”, kreda na ścianach jako wykończenie).

Ściana z ytonga, pod pewnymi warunkami, może taką funkcje pełnić – pytanie tylko, czy chcemy w ty zakresie „powrócić do natury”.


Może to i pewna fobia lub „przyzwyczajenie”, bo u mnie ytong ociepla się tylko kilkucentymetrową warstwą wełny, w celu „likwidacji” ewentualnych mostów termicznych.

Nie znam przypadku ocieplenia ytonga styropianem.
Link do komentarza
Ty możesz nie znać , ale to nie oznacza że tak nie robią . Popatrzaj , o tu ,na ten przykład :
https://forum.budujemydom.pl/co-lepsze-yton...niem-t3318.html
nie wiem czy tak robią , ale coś kombinują icon_biggrin.gif w ten deseń .
Zaraz jeszcze poszukam .
Tu tekst jakiegoś najlepszego doradcy z muratora:
Cytat

ściana Ytong zaprawa ciepłochronna cienkowarstwowa + 0 cm styropianu warunki średnio wilgotne U= 0,28 warunki wilgotne U=0,352 + mostki termiczne na wieńcu nadprożu fundamencie w gifach okien
ściana Ytong + 5 cm styropianu warunki średnio wilgotne U= 0,21 warunki wilgotne U=0,255
ściana Ytong + 10 cm styropianu warunki średnio wilgotne U= 0,166 warunki wilgotne U=0,199


czyli ze styro prawie pasywny .
Wyczytałem tez że są dwie teorie odnośnie ytonga , jedni twierdzą że lepiej 24cm + styro , a inni że przy 36cm nie trzeba styro . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Widzę to trochę inaczej.

Kiedyś klimat w pomieszczeniu (wilgotność) regulowały (upraszczając) ściany (cegła, zaprawa i tynk wapienny lub „jajeczny”, kreda na ścianach


Udział regulacji wilgotności klimatu przez ściany pomieszczeniach to tylko 3 % , a 97 % to wentylacja . Więc chyba szkoda o tym wspominać .
A tu masz wyniki przeprowadzonych badań :
http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=oddychaj
Link do komentarza
Cytat
To są kretynizmy!

- w praktyce mając WM chcemy żyć w komforcie cieplno wilgotnościowym !!! Ci co maja taką wentylację wiedzą, że "chodzi" ona na około 100m3/h a nie 0.3 wymian/h czy nie daj Boże 0.8!!! Ilość wymian nie ma nic wspólnego z wilgotnością względną!

- Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią 12 cm przyjęte do badań to NORMA czyli NAJGORZEJ JAK TYLKO MOZNA!
- wilgoć przez styropian nie przechodzi a w nim zostaje - mało tego w okresie letnim "odparowuje" jej znacznie mniej niż wchodzi!!! Pomiary potwierdziły, że co roku styropian był cięższy!


http://www.izoterm.waw.pl/asp_service/uplo...oszczednych.pdf

Już przy 20 cm styropianu ( ósma strona )a co dopiero przy minimalnej ekonomicznej izolacji 30 cm...
Link do komentarza
Cytat

Tu tekst jakiegoś najlepszego doradcy z muratora:

Czemu zacytowałeś tekst sprzed ponad 2 lat : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...l=1#post2708464 ?
Mogłeś sięgnąć jeszcze dalej, np do takiego tekstu sprzed 9 lat :
http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...full=1#post2394
Cytat

Ja bym nie ocieplal. Solidna sciana na ktorej sie mozna wesprzec to jest cos, a nie sciana ze styropianu. Wieksze straty ciepla prawdopodobnie beda przez wentylacje niz przez dobrze wykonana sciane. Poza tym nie popadajmy w skarajnosci, bardzo szczelny dom to nic dobrego, potem bedziemy go rozszczelniac, jak z oknami. Gdzie sens i logika.


icon_lol.gif
Link do komentarza
Panie T. Brzęczkowski zlituj się drogi i nie opowiadaj pan takich rzeczy .
To mgr. inż. Zembrowski reklamujący płyty Steinodur i pewno materialnie zmotywowany ma rację , tak ?.
Natomiast prof. dr. hab. inż. z Instytutu Techniki Budowlanej , pisze kretynizmy ?.
Styropian pokryty np. tynkiem akrylowym nie będzie pochłaniał żadnej wilgoci . Sam się o tym przekonałem przy okazji powiększania okna . Był suchy jak pustynia po 6 letnim pobycie na ścianie pod warstwą tynku akrylowego .
Czy moje doświadczenie pana przekona ? , pewno nie . Pewno powie pan że ta warstwa działała jak paroizolacj . No i dobrze , o to chodzi żeby styro zabzpieczyć i można to zrobić w bardzo prosty sposób . A nie opowiadać o kondensacji pary w styropianie nie zabezpieczonym . Ja cały czas piszę właśnie o tym że można to zrobić , w dodatku bez zbędnych dodatkowych kosztów i nakładów pracy . A pan pierniczy o mokrym styropianie. W końcu na styro i tak daje się jakiś tynk , więc trzeba dać nie mineralny lecz np. akryl . Proste i skuteczne w dodatku nie będziesz pan musiał dupczyć się z izolowaniem wełną od wewnątrz . Bo to chyba żadna przyjemność budować te pierniczone stelaże a potem maski na ryło i babrać się z tą wełną i pieprzoną folią paro coś tam. Jeszcze kiedyś przez jakąś szczelinkę dostanie się pod to jakieś plugastwo i potem będą wyłazić karaluchy i inne obrzydlistwa , fuj .
Widziałeś pan kiedy styro zdjęte ze ściany na którym był tynk akrylowy po 6 latach ? . Ja widziałem i wiem . No . icon_razz.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Panie T. Brzęczkowski zlituj się drogi i nie opowiadaj pan takich rzeczy .
To mgr. inż. Zembrowski reklamujący płyty Steinodur i pewno materialnie zmotywowany ma rację , tak ?.
Natomiast prof. dr. hab. inż. z Instytutu Techniki Budowlanej , pisze kretynizmy ?.
Styropian pokryty np. tynkiem akrylowym nie będzie pochłaniał żadnej wilgoci . Sam się o tym przekonałem przy okazji powiększania okna . Był suchy jak pustynia po 6 letnim pobycie na ścianie pod warstwą tynku akrylowego .
Czy moje doświadczenie pana przekona ? , pewno nie . Pewno powie pan że ta warstwa działała jak paroizolacj . No i dobrze , o to chodzi żeby styro zabzpieczyć i można to zrobić w bardzo prosty sposób . A nie opowiadać o kondensacji pary w styropianie nie zabezpieczonym . Ja cały czas piszę właśnie o tym że można to zrobić , w dodatku bez zbędnych dodatkowych kosztów i nakładów pracy . A pan pierniczy o mokrym styropianie. W końcu na styro i tak daje się jakiś tynk , więc trzeba dać nie mineralny lecz np. akryl . Proste i skuteczne w dodatku nie będziesz pan musiał dupczyć się z izolowaniem wełną od wewnątrz . Bo to chyba żadna przyjemność budować te pierniczone stelaże a potem maski na ryło i babrać się z tą wełną i pieprzoną folią paro coś tam. Jeszcze kiedyś przez jakąś szczelinkę dostanie się pod to jakieś plugastwo i potem będą wyłazić karaluchy i inne obrzydlistwa , fuj .
Widziałeś pan kiedy styro zdjęte ze ściany na którym był tynk akrylowy po 6 latach ? . Ja widziałem i wiem . No . icon_razz.gif


Szkoda, że nie rozumie Pan tekstu... więc zlituję się i jeszcze raz wyjaśnię
Styropian jest suchy do 12 cm... im grubszy tym więcej wigoci. Czy do tego momentu, rozumie Pan? Szanowny Pan Zembrowski przebadał styropian 20 (dwadzieścia) centymetrów , a prof. Pogorzelski 12!!! Stąd różne wyniki. Ponieważ ekonomiczna izolacja termiczna to 0,1W/m2xK czyli coś około 30cm – stąd pisanie o wilgoci w izolacji termicznej.
Podsumowując – jeżeli ktoś nie chce izolować domu – nie musi stosować paroizolacji.
Pana przykład suchego styropianu dotyczył zapewne grubości do 12 cm – a takiej nie stosuje się od 1990 roku – chyba, że ktoś jest niedouczony lub lubi sponsorować budżet państwa.
Link do komentarza
Nie każdy może sobie pozwolić aby wybudować dom pasywny i żeby później nie łożyć na ogrzewanie.
Nie kupuje nowego samochodu z gwarancją tylko używany z dużym przebiegem bo mnie nie stać na nowy.

Wolę wybudować niedoskonały dom, który będzie wymagał nakładów finansowych na ogrzewanie niż nie mieć żadnego.
Na ten doskonały i bez centralnego ogrzewania mnie nie stać.

I proszę o dobre rady, które pozwolą bez zwiększania nakładów udoskonalić mój niedoskonały dom.

Link do komentarza
Cytat

I proszę o dobre rady, które pozwolą bez zwiększania nakładów udoskonalić mój niedoskonały dom.



Ty tu nie pisz takich rzeczy , bo zaraz Cię zeżrą i wyplują .... teraz już nie buduje się domów standardowych . Teraz jak nie masz domu energooszczędnego z rekuperacją to jesteś wieśniak .... Ty się dobrze zastanów icon_wink.gif icon_lol.gif icon_wink.gif .


Link do komentarza
Cytat

Nie każdy może sobie pozwolić aby wybudować dom pasywny i żeby później nie łożyć na ogrzewanie.
Nie kupuje nowego samochodu z gwarancją tylko używany z dużym przebiegem bo mnie nie stać na nowy.

Wolę wybudować niedoskonały dom, który będzie wymagał nakładów finansowych na ogrzewanie niż nie mieć żadnego.
Na ten doskonały i bez centralnego ogrzewania mnie nie stać.

I proszę o dobre rady, które pozwolą bez zwiększania nakładów udoskonalić mój niedoskonały dom.


Pisze Pan jakby dom energooszczędny ( mniej "palący" od pasywnego) był droższy od typowego z katalogu... otóż nie! i w tym jest największy problem.
Rolą izolacja termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania!
A komu na tym zależy?
Muratorowi... nie ! Żyje z reklam, izolację kupuje się najbliżej domu, niezależnie od reklam i tak naprawdę wszystkie styropiany i wełny mają praktycznie identyczne parametry. Stosunek reklam związanych z centralnym ogrzewaniem a tych styropianu i wełny jest 50/1...
Projektantowi... przecież na żadnej politechnice nie ma wydziały izolacji są tylko ogrzewania. Czyli z natury rzeczy absolwent takiego wydziału NIE MOŻE IZOLOWAĆ - Dalego jeszcze dziś można dostać dyplom przyklejając styropian za odbiornikiem ciepła czy projektując dom zużywający 100 czy więcej kWh/m2.
Ma Pan określoną kasę na dom. W takim układzie przeniesienie środków z ogrzewania na izolację nie leży w sferze zainteresowań ani absolwentów politechniki ( to ich marginalizacja) ani opiniotwórczych pism reklamowych.
Link do komentarza
Cytat

Szkoda, że nie rozumie Pan tekstu... więc zlituję się i jeszcze raz wyjaśnię
Styropian jest suchy do 12 cm... im grubszy tym więcej wigoci. Czy do tego momentu, rozumie Pan? Szanowny Pan Zembrowski przebadał styropian 20 (dwadzieścia) centymetrów , a prof. Pogorzelski 12!!! Stąd różne wyniki. Ponieważ ekonomiczna izolacja termiczna to 0,1W/m2xK czyli coś około 30cm – stąd pisanie o wilgoci w izolacji termicznej.
Podsumowując – jeżeli ktoś nie chce izolować domu – nie musi stosować paroizolacji.
Pana przykład suchego styropianu dotyczył zapewne grubości do 12 cm – a takiej nie stosuje się od 1990 roku – chyba, że ktoś jest niedouczony lub lubi sponsorować budżet państwa.


Ale ja pisałem że gdybym dzisiaj budował to dam 10 góra 15 cm styro a pan się wcinasz ze swoimi mądrościami o 30 cm . Nie bardzo chce mi się czytać tych mądrości , ale one chyba dotyczą dachów . A ja pisałem o ścianie , jescze raz o ścianie . Swoją drogą to ciekawe że 12 cm suchy a już np. 15cm i dup - mokry . Ciekawe , bardzo ciekawe . Ale coś mi się jednak wydaje że robili te badanka na styro niczym nie zabezpieczonym , czy nie ? . Bo jeżeli tak to te badania można o kant dupy itd. . I tu kłania się powiedzenie mówiące o tym że polski badacz a niemiecki pies to ............. . W zasadzie to dzisiaj można sobie zamówić tzw. ekspertyzy z wynikiem w zależnośći od zapotrzebowania . A dowodzi tego choćby tylko obserwacja naszej szarej rzeczywistości ; jeden ekspert tak a drugi dokładnie o 180 na odwyrtkę . Na przyszłość czytaj pan dokładnie o czym piszę i potem dopiero ewentualnie wcinka swoich mądrości .
Link do komentarza
Cytat

Ale ja pisałem że gdybym dzisiaj budował to dam 10 góra 15 cm styro a pan się wcinasz ze swoimi mądrościami o 30 cm . Nie bardzo chce mi się czytać tych mądrości , ale one chyba dotyczą dachów . A ja pisałem o ścianie , jescze raz o ścianie . Swoją drogą to ciekawe że 12 cm suchy a już np. 15cm i dup - mokry . Ciekawe , bardzo ciekawe . Ale coś mi się jednak wydaje że robili te badanka na styro niczym nie zabezpieczonym , czy nie ? . Bo jeżeli tak to te badania można o kant dupy itd. . I tu kłania się powiedzenie mówiące o tym że polski badacz a niemiecki pies to ............. . W zasadzie to dzisiaj można sobie zamówić tzw. ekspertyzy z wynikiem w zależnośći od zapotrzebowania . A dowodzi tego choćby tylko obserwacja naszej szarej rzeczywistości ; jeden ekspert tak a drugi dokładnie o 180 na odwyrtkę . Na przyszłość czytaj pan dokładnie o czym piszę i potem dopiero ewentualnie wcinka swoich mądrości .


Budowanie dziś przegród poniżej 0.1W/m2xK jest równie nieodpowiedzialne jak niestosowanie taniej paroizolacji. Ale oczywiście można mieć dom zużywający nawet ponad 100kWh/m2 rocznie i dofinansowywać budżet . To się chwali!
Link do komentarza
Bo to jest następny „dogmat” Pana TB – przyjęty dla poparcia własnych teorii.
Gdzieś, ktoś cos napisał, a ten kopiuje bez zastanowienia – powyżej 12cm!
A dlaczego nie 5cm, lub 13,5 cm, albo 15,6 cm?
Przecież to zależy od grubości ściany i materiału z jakiego jest wykonana.
O innych zależnościach nie wspominając.
Link do komentarza
ha, czy jestem sfrustrowany to nie masz pan 100% pewności, bo tak być nie może
ale co do niewykształciucha to mamy 100% pewność, więc wydaje mi się, że największym frustratem to jesteś pan, panie Porfirion,
bezapelacyjnie...

a co dogmatów, to jeszcze i inne padną (lub już padły, tylko o tym nie wie)
i mam nadzieję, że już niedługo przestanie się onanizować się z powodu, że odkrył tajemnicę świata, czyli że 2+2=4
Link do komentarza
Panowie ale powiedzcie tak już bez żartów i złośliwości , czy właśnie taka ściana z ytonga o grubości 25 cm do tego styro , no niech będzie 15 cm to taki głupi pomysł ? . Po wykonaniu dobrej izolacji , żeby to nie brało wody , powinna taka ściana spełniać normę dla domu pasywnego . Teraz robią jakieś ytongi - energo , więc powinno być całkiem dobrze . Ale przyznaję że nie znam wytrzymałosci tych bloczków . Może jednak dla domu parterowego i lekkiego nowoczesnego dachu to wystarczy ? .
Wybudowałem już dwa domy i mam zamiar jeszcze postawić trzeci , taki wiecie rozumiecie , już tylko dla siebie . Dlatego tak sobie kombinuję , musi to być nowoczesne oszczędne i bezobsługowe . Nie wyobrażam jednak sobie izolowania tego od środka i zabawę z foliami stelarzami i wełną .Nie twierdzę że to złe rozwiązanie , ale myślę że można to rozwiązać inaczej , bez tej zabawy i równie skutecznie .
Link do komentarza
Cytat

Panowie ale powiedzcie tak już bez żartów i złośliwości , czy właśnie taka ściana z ytonga o grubości 25 cm do tego styro , no niech będzie 15 cm to taki głupi pomysł ? . Po wykonaniu dobrej izolacji , żeby to nie brało wody , powinna taka ściana spełniać normę dla domu pasywnego .


Jednak raczej nie będzie spełniać.
Otrzymanie współczynnika "U" na poziomie <0,15W/mK wymaga jednak grubszej warstwy izolacji
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ty tu nie pisz takich rzeczy , bo zaraz Cię zeżrą i wyplują .... teraz już nie buduje się domów standardowych . Teraz jak nie masz domu energooszczędnego z rekuperacją to jesteś wieśniak .... Ty się dobrze zastanów icon_wink.gif icon_lol.gif icon_wink.gif .


Tu nie chodzi o to czy ktoś wieśniak czy nie,moim zdaniem oszczędnie jest jeśli powietrze wentylacyjne napływa nam w temperaturze +16-17st.C niż -20st.C,oszczędzamy kasę również na tym,że ciepło,za które zapłaciliśmy,nie wychodzi nam tak ochoczo na zewnątrz przez spoiny(1W) lub przez nikłą warstwę ocieplenia(2W).
Ciepło,które nie wychodzi tak ochoczo na zewnątrz "zostaje" w materiale budowlanym na dłużej (np.silikat),żeby po jakimś czasie oddać je do środka a nie na zewnątrz (blokada warstwą ocieplenia).
Dla mnie(nie wieśniak a miastowy) ogrzewającym prądem jest to bardzo ważne,wszak w II taryfie prąd jest tani....
Ale moim zdaniem dotyczy to każdego medium grzewczego.
Poza tym dom energooszczędny robimy dla siebie(nie ma takiego terminu jak dom standartowy),dla własnej kasy a nie dla oczu czy widzimisie innych !!
Jak to pisał retrofood,to wszystko da się wyliczyć,prosta matematyka icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

zdecydowanie zły pomysł... Wytłumacz mi, czemu się tak uparłeś na tak konfigurację?


Konkretne pytanie więc odpowiadam .
Cytat

YTONG ENERGO ? bloczki z betonu komórkowego, przeznaczone do wznoszenia murów jedno- i wielowarstwowych. YTONG ENERGO to najcieplejszy materiał budowlany, jaki można dziś kupić na polskim rynku.

Nowe bloczki YTONG ENERGO dostępne są w dwóch grubościach: 24, 36,5 i 48 cm i pozwalają wznosić ściany o współczynniku przenikania ciepła na poziomie U=0,19 W/(m2?K), bez dodatkowego ocieplenia. Oznacza to, że ściana spełnia nie tylko zaostrzone normy cieplne, które obecnie wynoszą U?0,30 W/(m2?K), ale także normy wyznaczone dla budynków energooszczędnych (U?0,20 W/(m2?K)).


to cytat ze strony producenta .
Poza tym prowadzenie przewodów i innych to bajka . Wykucie czegokolwiek , wiadomo . Kafelki można kłaść od razu , przy Porothermie - nie .
Więc , najcieplejszy na rynku do tego styro . Jesteś pewien Jani 63 , że nie będzie normy jak dla pasywnego ?. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Konkretne pytanie więc odpowiadam .

to cytat ze strony producenta .
Poza tym prowadzenie przewodów i innych to bajka . Wykucie czegokolwiek , wiadomo . Kafelki można kłaść od razu , przy Porothermie - nie .
Więc , najcieplejszy na rynku do tego styro . Czy jesteście pewni że nie będzie normy jak dla pasywnego ?.


http://www.termoorganika.com.pl/kalkulator/kalkterm.html
demo pomyśl i policz...to nic nie kosztuje
36,5BK =? W/m2K(mostki),24BK+12,5=? W/m2K,48BK=? W/m2K(mostki),24BK+24=? W/m2K
Jaki wynik jeśli chodzi o W/m2K i kasę ? Myślenie nie kosztuje dużo icon_wink.gif
BK24cm+styro 20cm 0,032 W/mK daje nam matriał gotowy dla pasywniaka czyli ok.0,13 W/m2K
vega1 bredzi bo nie zna matematyki icon_wink.gif
Link do komentarza
Tak jestem pewien.
Przy grubości ściany konstrukcyjnej 24cm + 15cm najcieplejszego styropianu nie uzyskasz standardu pasywnego.
Nie wierzysz? Policz jak sugerują przedmówcy.
Jak już policzysz współczynnik przenikania ciepła po dobraniu grubości materiału konstrukcyjnego żeby osiągnąć zakładane przez Ciebie "U" przegrody, to weź się za liczenie kosztów jakimi osiągniesz ten współczynnik.
Mogę Ci zagwarantować, że zwiększając grubość izolacji termicznej, a nie grubość ściany konstrukcyjnej wyjdzie taniej.
Ale jak pisałem - "Twój cyrk ..."

A wracając do tego co przeczytałeś na stronie producenta, to wierz mi że nie jest to najcieplejszy materiał konstrukcyjny na rynku. icon_wink.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ale ściana konstrukcyjna nie może być cieńsza kolego co piszesz , no chyba że szkieletor .
Producentowi mam nie wierzyć tylko tobie , no fajno . Wal jakiś przykład , bo tak to gadamy o dupie marynie .


Absolutnie nie masz wierzyć producentowi !!! Ściana konstrukcyjna może mieć nawet 18cm...i nie będzie to szkieletor !! Zaufaj swojemu projektantowi !!! icon_smile.gif
demo,jak pisałem wcześniej-myślenie nie boli icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Ale mi wcale nie zależy żeby Cie na siłę przekonywać.


Zależy , nie zależy _ a kogo to obchodzi ? . Napisałeś że są " cieplejsze " materiały , to zapytałem o przykład . Czy to znaczy że masz mnie przkonać na siłę , czy też nawracać ? (jak napisałeś ). Policzone i nie masz racji _ to wystarczy .
Link do komentarza
Widzisz, umiejętność liczenia się jednak przydaje.
Dzięki niej wiesz już że Tobie wystarczy. I tak trzymaj.
Przy okazji dasz odpocząć wujkowi"G" nie zadając mu zbędnych pytań o ciepłe materiały do budowy ścian.

Cytat

Ściana konstrukcyjna może mieć nawet 18cm...i nie będzie to szkieletor !!


Przy rdzeniu betonowym w szalunku styropianowym może to być nawet 15cm.
Link do komentarza
Cytat

Przy okazji dasz odpocząć wujkowi"G" nie zadając mu zbędnych pytań o ciepłe materiały do budowy ścian.



Moim zdaniem, budowa ścian jednorodnych materiałowo, z tzw. ciepłych materiałów, ma sens i przyszłość – niestety jest (jeszcze) bardzo drogim przedsięwzięciem.

Materiał na ocieplenie powinien uwzględniać specyfikę materiału z jakiego wykonano ściany.
Link do komentarza
Cytat

vega1 bredzi bo nie zna matematyki icon_wink.gif


co za kretynizm. Tak to jest jak się czyta co szóstego posta. I co z tego że z ytonga + styro wyliczysz sobie przegrodę o parametrach pod pasywniaka. Co z tego? Czy ja pisałem o parametrach izolacyjnych takiej konfiguracji? Czy może o właściwościach fizycznych przegrody zbudowanej z ytonga + styro?
Link do komentarza
Cytat

co za kretynizm. Tak to jest jak się czyta co szóstego posta. I co z tego że z ytonga + styro wyliczysz sobie przegrodę o parametrach pod pasywniaka. Co z tego? Czy ja pisałem o parametrach izolacyjnych takiej konfiguracji? Czy może o właściwościach fizycznych przegrody zbudowanej z ytonga + styro?


Kretynizmem jest, że można to wyliczyć! By to zrobić trzeba przyjąć założenie... a te są kretyńskie.
Link do komentarza
W pewnych warunkach ściany wielo warstwowe, mogą być narażone na występowanie zjawiska kondensacji wody w przegrodzie. Zależy to od wielu czynników, w tym od „ciepłoty” materiału z jakiego wykonano ścianę, jej grubości, oraz materiału z jakiego wykonano ocieplenie i też od jego (ocieplenia) grubości.

Nie można bezkrytycznie bazować tylko na wyliczeniach U dla przegrody.

Wystarczy zajrzeć do obowiązujących przepisów – w tym do Rozporządzenia w sprawie WT ….., a tam zapoznać się z par. 321. (a szczególnie z jego pkt. 2 i 3) oraz z przywołanym Załącznikiem nr.2 pkt. 2.2.4. i 2.2.5.

A wtedy stanie się jasne, dlaczego ocieplanie ytonga styropianem, nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Link do komentarza
Cytat

W pewnych warunkach ściany wielo warstwowe, mogą być narażone na występowanie zjawiska kondensacji wody w przegrodzie. Zależy to od wielu czynników, w tym od „ciepłoty” materiału z jakiego wykonano ścianę, jej grubości, oraz materiału z jakiego wykonano ocieplenie i też od jego (ocieplenia) grubości.

Nie można bezkrytycznie bazować tylko na wyliczeniach U dla przegrody.

Wystarczy zajrzeć do obowiązujących przepisów – w tym do Rozporządzenia w sprawie WT ….., a tam zapoznać się z par. 321. (a szczególnie z jego pkt. 2 i 3) oraz z przywołanym Załącznikiem nr.2 pkt. 2.2.4. i 2.2.5.

A wtedy stanie się jasne, dlaczego ocieplanie ytonga styropianem, nie jest najlepszym rozwiązaniem.


Wpływ wilgoci na opór cieplny jest dynamiczny, a więc nie tylko U się zmienia, zmieniają się również straty do gruntu itp.
Niedoszacowanie strat do gruntu, czy wpływu wilgoci na opór cieplny jest tak ogromne, że przepisy nic do "liczenia" nie wniosą. Rolą izolacji jest marginalizacja roli ogrzewania, naturalną sprawą jest, że absolwent wydziału ogrzewania nie może mieć zielonego pojęcia o izolowaniu.
Link do komentarza
Cytat

Wpływ wilgoci na opór cieplny jest dynamiczny, a więc nie tylko U się zmienia, zmieniają się również straty do gruntu itp.
Niedoszacowanie strat do gruntu, czy wpływu wilgoci na opór cieplny jest tak ogromne, że przepisy nic do "liczenia" nie wniosą. Rolą izolacji jest marginalizacja roli ogrzewania, naturalną sprawą jest, że absolwent wydziału ogrzewania nie może mieć zielonego pojęcia o izolowaniu.



icon_eek.gif

Tyle, że tak jak zwykle nie wie Pan na co Pan odpowiada.
Zacytowane przepisy dotyczą tylko i wyłącznie kondensacji w przegrodzie i cała dyskusja, w zasadzie tylko tego zagadnienia dotyczy.
Link do komentarza
Napisałem wyraźnie!


Cytat

naturalną sprawą jest, że absolwent wydziału ogrzewania nie może mieć zielonego pojęcia o izolowaniu.


Nie może być problemu kondesacji w przegrodzi. To niedopuszczalne i szkodliwe. Tylko ktoś kto chroni rynek instalacyjny i jest wrogiem skutecznej izolacji może przyklejać styropian czy wełnę bez paroizolacji i za odbiornikiem ciepła. Czyli albo się zna i szkodzi, albo się nie zna.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szukasz sprawdzonej agencji nieruchomości? 🏡 Agencja Kenig to profesjonalizm, zaangażowanie i kompleksowa obsługa. Zajmujemy się sprzedażą, wynajmem i zakupem nieruchomości, oferując pełne wsparcie na każdym etapie – od przygotowania oferty po finalizację transakcji. Zaufaj ekspertom, którzy zadbają o Twoje potrzeby! Skontaktuj się z nami już dziś i przekonaj się, jak łatwe mogą być sprawy związane z nieruchomościami. agencja nieruchomości bielsko-biała
    • Renowacyjną malowałem kiedyś sufit w swojej kuchni, bez jego mycia. Czyli na osadzony tłuszcz i wszystkie syfy jakie są możliwe. I pokryła wszystko, trzymała się też przez dwa lata, bo tyle tam jeszcze mieszkałem. Ale jej cena wynosiła co najmniej 5 razy więcej niż zwykłej farby. Nie wiem jak jest teraz, bo od kilku lat jestem nieczynny i nie znam sytuacji bieżącej na rynku. Może ktoś się odezwie i mnie poprawi.   PS. To było w wieżowcu, 8 piętro.  Krajobraz na Twoich fotkach toczka w toczkę jak u mnie. i po lewej i ten siwy na wprost. al. Jana Pawła II
    • Tak przyznaje Racja tak było   Brak dostępu, balkon na piętrze, nie wychylę się na tyle by coś tam podziałać, ledwo odmalowałem pionową powierzchnię pomiędzy moim sufitem a podłożem balkonu piętro wyżej   Rozejrzę się, a może jakiś sprecyzowany pomysł ?   Co do uszkodzenia, podejrzewam że jak zacznę to usuwać to zejdzie mi cała warstwa tej emalii ftalowej, więc gładź na nowo ( tym razem rozejrzę się nad zewnętrzną ) i potem zamiast ftalowej tylko ta renowacyjna byłaby odpowiednia do pomalowania ?
    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...