Skocz do zawartości

wilgoć, pleśń, grzyb na ścianie


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Vidaron ma jakieś środek na pleśń i grzyby, ale to na pewno rzecz na sytuacje raczej prostsze niż jakieś totalne zagrzybienie. U mnie zadziałało, ja miałem mały fragment ściany pokryty grzybem za meblami, w sumie trochę tego było, udało się.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

No, chyba żartujesz....

Ugotuj drania...
Jak się robi grzybową - to wiesz? icon_lol.gif

Zdzierasz tynk (i tak jest do du... , znaczy - do niczego).
Sprawdzasz gdzie są tam rury i kable (i jakie).
Odpalasz palnik do papy, taki propanowy, z butli, na kiju....
Grzejesz ostro tę ścianę i gotujesz grzybka!

Potem, jak ostygnie, spryskujesz ścianę takim badziewiem ogrodowym do oprysków (dałem 12zł za to w Castoramie).
Do urządzenia wlewasz roztwór siarczanu miedzi (takie śliczne, niebieskie kryształki) lub innego środka przeciwgrzybicznego nabytego w dziale - dom i ogród (i tak be4dzie na bazie siarczanu miedzi!).
Potem tynkujesz.
Do tynku, jako woda zarobowa, można wlać resztę ze spryskiwacza....

Ale piszesz "jest duża wilgotność w samym pomieszczeniu"
No to nie mam dobrych wieści...
TAM NIE MA WENTYLACJI!!!
Zrób coś, żeby była, bo jak nie - to grzybek i tak wylezie po jakimś czasie...

Adam M.



Witam serdecznie
Jestem tu nowa i nie wiem,czy to właściwe miejsce na pytanie ;) ale spróbuje się tu podłączyć;mam podobny problem ze spiżarką.Znajduje się w narożniku północno-zachodnim budynku,pomieszczenie bardzo małe z kratką wentylacyjną.
Co roku walczymy z grzybem w tym pomieszczeniu.Po doprowadzeniu ścian do świetności,środki grzybobójcze itp.mąż stwierdził (uważam ,że to błąd),że kratka od teraz ma być zamknięta,nie pozwoli otworzyć drzwi na mieszkanie;i to co teraz się dzieje to tragedia, ściany mokre,na nich osadza się czarny nalot plus biały kożuszek i teraz widzę,że nawet od dołu to idzie, odchodzi od ściany warstwa farby.
Moim zdaniem wywietrznik powinien być ciągle otwarty ale czy dobrze myślę...mieszkanie jest dogrzane ,mamy c.o.
Czy może ktoś doradzić,jak z tym się uporać?? bardzo proszę o pomoc ;)

Napisano
No, same "dobre i zdrowe" żarcie z takiej "spiżarki" - każda potrawa doprawiona grzybkami i penicylinką icon_eek.gif icon_rolleyes.gif ...
Całkowite, celowe, choć nieświadome wyeliminowanie wentylacji, się narobiło :bezradny:
Pewnie dodatkowe grzanie lodówką i zamrażarką, pracującymi w tej "spiżarce"

Teraz to z tego pomieszczenia należałoby skuć i wywalić tynk, odgrzybić ściany - odgrzybić, bo to paskudztwo swoje zarodniki przez ten czas jego hodowania, wprowadziło na sporą głębokość - potem wytynkować wapienno-cementowym tynkiem, zarabianym wodą z dodatkiem roztworu związków miedzi (unikać gipsu!), wszystkie meble wywalić, najlepiej spalić, odtworzyć wentylację, wyciąć kratkę w drzwiach, albo je podciąć i... najlepiej nie robić w niej miejsca na przechowywanie żywności icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

No, same "dobre i zdrowe" żarcie z takiej "spiżarki" - każda potrawa doprawiona grzybkami i penicylinką icon_eek.gif icon_rolleyes.gif ...
Całkowite, celowe, choć nieświadome wyeliminowanie wentylacji, się narobiło :bezradny:
Pewnie dodatkowe grzanie lodówką i zamrażarką, pracującymi w tej "spiżarce"

Teraz to z tego pomieszczenia należałoby skuć i wywalić tynk, odgrzybić ściany - odgrzybić, bo to paskudztwo swoje zarodniki przez ten czas jego hodowania, wprowadziło na sporą głębokość - potem wytynkować wapienno-cementowym tynkiem, zarabianym wodą z dodatkiem roztworu związków miedzi (unikać gipsu!), wszystkie meble wywalić, najlepiej spalić, odtworzyć wentylację, wyciąć kratkę w drzwiach, albo je podciąć i... najlepiej nie robić w niej miejsca na przechowywanie żywności icon_rolleyes.gif



Nie liczyłam na tak szybki odzew.Lodówki ani zamrażarki tam nie mamy,jedynie półki na przetwory.Żywność to raczej tylko w opakowaniach i tylko rzeczy typu odkurzacz,środki czystości itd.Drzwi są dość wysoko wycięte.
Czyli zimą wywietrznik otwarty i dodatkowo drzwi uchylone...tak?

Zaraz przedstawię mężowi plan działania i liczę na rozwiązanie problemu.Dodatkowo wiosną ocieplamy obydwie ściany zewnętrzne.
Bardzo dziękuję za pomoc i konkretne rady.

Jeszcze pytanie:czy roztwór związków miedzi to jakiś konkretny preparat?
Napisano
To może być siarczan miedzi, chlorek miedzi - te związki hamują rozwój grzybni, ale samo odgrzybianie musi być przeprowadzone agresywnymi środkami przeciwgrzybicznymi (dostępnymi w handlu), albo nawet przez wypalenie, tak jak radzi adam_mk
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Moim zdaniem w tym przypadku chyba tylko wypalanie wchodzi w grę. ale najpierw możecie spróbować jakimiś słabszymi środkami rozwiązać problem
Napisano
Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł!
Tu trzeba działać na bazie wiedzy o problemie, jego przyczynach.
Specjalistą może zostać każdy, kto włoży w to trochę starań.
Nie święci garnki lepią!
A NIKT nie rodzi się specjalistą.
W żadnej dziedzinie!

Adam M.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Najpierw przyczynę powstawania .Zeskrobywanie to jak przycinanie żywopłotu.



Zgadzam się z Przedmówcą. Tzw popularnie "grzyb" musi mieć określone warunki do rozwoju - temperatura+wilgotność i oczywiście podłoże, które jest korzystne - nie agresywne etc. Skoro grzeb już jest to trzeba zmienić temperaturę + wilgotność. Oczywiście nie wiemy czy to dopiero nalot na farbie, tynku, czy stan bardziej zaawansowany.

Domowe sposoby - wybielacz, chlor, etc środki ochrony roślin ale to dopiero środek zaradczy a nie doraźny.

Proponuje zastosować wyietrznik higrosterowany np. firmy Aereco.
Miałem podobny przypadek na poddaszu. Narożniki ciągle musiałem czyścić a wytarczyło przebić się do wolnego kanału wentylacyjnego w kominie. Oczywiście w oknach były nawiewniki ale sam nawiew bez skutecznego wywiewu nic nie dawał.

Proponuję również zrobić szczelinę w drzwiach na dole (analogocznie do rozwiązań w łazienkach).
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Polecam zabezpieczyć pomieszczenia farbą, która jest odporna na pleśń, grzyby, wilgoć i inne takie problemy. Dobre są farby higieniczne, bo przynajmniej można mieć pewność, że są skuteczne skoro muszą spełnić tak rygorystyczne wymagania. Ja pomalowałem swój dom farbą antygrzybiczną Standom Active H Premium i problem z wykwitami na ścianie zniknął, od 5 lat nie pojawiło się nic, co mogłoby budzić niepokój.

Gość mhtyl
Napisano
6 godzin temu, matras napisał:

Polecam zabezpieczyć pomieszczenia farbą, która jest odporna na pleśń, grzyby, wilgoć i inne takie problemy. Dobre są farby higieniczne, bo przynajmniej można mieć pewność, że są skuteczne skoro muszą spełnić tak rygorystyczne wymagania. Ja pomalowałem swój dom farbą antygrzybiczną Standom Active H Premium i problem z wykwitami na ścianie zniknął, od 5 lat nie pojawiło się nic, co mogłoby budzić niepokój.

Jeżeli już jest grzyb to przykrycie go farbą nic nie da. Należy malować taką farbą zanim grzyb czy wykwity pleśni się pojawią, a jeżeli już on się pojawił to należy go się pozbyć i dopiero pomalować.

Napisano

Razem z moim chłopakiem i przyjaciółmi wynajmujemy mieszkanie, w mieszkaniu panuje tzn. sauna na ścianach, co było dla nas dość niepokojące, w mieszkaniu jest cały czas wietrzone... i ostatnio zauważyliśmy, że na ścianie pojawił się grzyb.. stosowaliśmy różne preparaty, ale niestety nic to nie dało.. dopiero udało nam się znaleźć firmę, która zajmuję się osuszaniem i odgrzybianiem ;) 

Napisano

Grzyb i pleśń powstają w wyniku wilgoci, niskiej temperatury. Krótko mówiąc, jeżeli ogrzejemy pomieszczenie i udrożnimy przewody wentylacyjne, powinno być znacznie lepiej.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ja myślę, że to środek na doraźne działanie. Możemy używać go wtedy, gdy zauważymy pierwsze symptomy grzyba. Chyba nikt nie dopuści do takiej sytuacji, żeby mu się ten grzybek czy pleśń bezkarnie rozwijały. Chociaż myślę, że skuwanie farby jest jak najbardziej konieczne nawet po zastosowaniu takiego środka.

Napisano
Dnia 25.04.2017 o 15:23, kawulak napisał:

A jak stosować w takim razie środki typu Foveo RG10, przeznaczone właśnie na grzyb i pleśń?

Lać po ścianach i wdychać ile wlezie.

Napisano
Dnia ‎25‎.‎04‎.‎2017 o 15:33, kawulak napisał:

Chodzi mi @stach o to czy jest jakiś próg kiedy nie trzeba sięgać po takie środki, albo taki czy już po nie warto sięgać. Instrukcja nie zastąpi doświadczeń

Przeczytaj od początku ten temat, zwróć szczególną uwagę na posty adama - tam wszystko znajdziesz...

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Tego typu środki tylko tymczasowo rozwiązują problem, chodzi o likwidację jakichkolwiek podstaw do pojawienia się leśni i grzyba, wiec zwróć szczególną uwagę na wentylację- czy jest prawidłowa, oraz na poziom wykonanej izolacji, docieplenia pomieszczenia. To ma największe znaczenie.

Napisano

Proces odgrzybiania należy rozpocząć od oczyszczenia podłoża z nalotów grzybów. W przypadku niewielkiego skażenia wystarczy na mokro zdrapać farbę czy tapetę ze ściany, przy silnym – zaleca się skucie zawilgoconego tynku przynajmniej 80 cm poza granice zawilgocenia. Skucie tynku pozwoli na wyeliminowanie silnego zapachu związków pleśniowych grzybni oraz na głębsze wniknięcie preparatu grzybobójczego w podłoże, zwiększając skuteczność działania.

Kolejnym etapem jest osuszenie zawilgoconej ściany strumieniem ciepłego powietrza oraz zapewnienie odpowiedniej wentylacji. Czasem zawilgocenie wynika z niedostatecznej termoizolacji.

Na oczyszczone z nalotów, osuszone oraz odkurzone z pyłu podłoże można rozpocząć nakładanie preparatu grzybobójczego, np. IZOHAN grzybostopu. Aplikacja preparatu może odbywać się za pomocą natrysku lub pędzla. Należy stosować metodę tyndalizacji.

Po całkowitym wyschnięciu preparatu grzybobójczego, na odkażoną powierzchnię można nakładać nowy tynk lub gładź szpachlową. W celu zabezpieczenia powierzchni przed ponownym zakażeniem grzybami i pleśnią należy zastosować preparaty zabezpieczające, takie jak IZOHAN grzybochron, nakładane za pomocą pędzla lub natrysku.

Po przeschnięciu preparatu, tj. po około 12 godzinach, warto nanieść jedną lub, w razie potrzeby, dwie warstwy farby przeciwwodnej. Farby te przenikają małe pory w powierzchniach murowanych i formują wodoodporną warstwę, która powstrzymuje przenikanie wilgoci. Poprzez użycie farby przeciwwodnej można uszczelnić wszystkie rodzaje murowanych powierzchni wewnątrz i na zewnątrz budynku. Zwykła farba przylega tylko do powierzchni i woda pod ciśnieniem może ją oderwać, natomiast farba przeciwwodna penetruje powierzchnię i mocno się z nią łączy, działając jak integralna bariera powstrzymująca cieknięcie. Odznacza się także zdolnością do zapobiegania powierzchniowej krystalizacji soli i nie pozwala na pojawienie się wilgoci na pomalowanej powierzchni, zaś dzięki wysokiej paroprzepuszczalności osusza ją zewnętrznie.

 

 

  • 3 lata temu...
Napisano

Na twoim miejscu zrobiłbym najpierw pomiar wilgoci. Jeśli pomieszczenie jest porządnie zawilgocone, lepiej skorzystać z usług firmy osuszającej. Bo wilgoć niesie za sobą duże skutki, nawet te zdrowotne !! 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...