Skocz do zawartości

Wkład kominkowy - dylematy


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Jesteśmy przed wyborek kominka do naszego domu. Mam kilka pytań które nas mocno nurtują przed wyborem wkładu.

Na początek kilka parametrów:
Komin Shiedel Rondo fi 180 (wysokości nie pamiętam ale bodaj prawie 9m)
Kominek będzie również dogrzewał pokoje (DGP) grawitacyjnie (jedno pomieszczenie na dole sąsiadujące z kominkiem, 4 pomieszczenia na górze, dł. kanałów w poziomie do 2m)
Cały dom o powierzchni użytkowej ok. 130 m2

I teraz nasze pytania które nie dają nam spać:
1. Czy komin fi 180 determinuje wybór wkładu o identycznym wyjściu ?? Czy są jakieś przejściówki albo coś albo czy kominy mimo że w katalogu mają fi 200 są też zawsze (prawie) w wersji np.. 180. Przyznam że podczas poszukiwań już kilka nam się podobało (np. Uniflam 700 SELENIC) ale wszędzie fi 200

2. Czy fi 180 to jakaś niszowa wielkość ?? Większość w ogóle ma albo 160 albo 200 (albo my tak trafiamy)

3. Czy obudowa kupowana w sklepie/markecie to klocki do składania czy materiały do dalszej obróbki cięcia itp. ??

Wiem że można by w sklepie pytać ale raz że boję się że moje pytania są głupie i wstyd pytać tak w żywe oczy icon_razz.gif a dwa że na razie szukamy w internecie i się takie wątpliwości nasuwają.


I dwa pytania dodatkowe:
- Jak szybko po zrobieniu wylewek mogę postawić wkład (mixokretem gr wylewki 6-7 cm, pod samymkominkiem ok. 14-15cm bez styropianu)
- Czy po podłączeniu kominka trzeba odczekać przed pierwszym odpaleniem (tak słyszałem)


Pozdrawiam
Napisano
Cytat

2. Czy fi 180 to jakaś niszowa wielkość ?? Większość w ogóle ma albo 160 albo 200 (albo my tak trafiamy)



To popularny przekrój komina.

Cytat

3. Czy obudowa kupowana w sklepie/markecie to klocki do składania czy materiały do dalszej obróbki cięcia itp. ??



Właściwie wszystkie te obudowy to kamień drugiego gatunku, który płowieje. Nawet jeśli napisane co innego. To klocki docięte pod konkretny wkład. Do tego dochodzi jeszcze koszt izolacji, fachowej robocizny, oraz płyty konstrukcyjne i materiały montażowe. Mizerny efekt uzyskasz praktycznie takim samym kosztem, jeśli nie większym, bo może się okazać że elementy z marketu trzeba będzie przerabiać. Taka obudowa nadaje się na działkę, nie do domu.

Cytat

- Jak szybko po zrobieniu wylewek mogę postawić wkład (mixokretem gr wylewki 6-7 cm, pod samymkominkiem ok. 14-15cm bez styropianu)
- Czy po podłączeniu kominka trzeba odczekać przed pierwszym odpaleniem (tak słyszałem)



Po ok 7 dniach można rozpocząć prace.
Po podłączeniu wkładu trzeba w nim palić nawet i ze dwa tygodnie. Jest malowany farbą, która śmierdzi przy pierwszych rozpaleniach, zabudowa zatrzymuje ten zapach.
Napisano
Najczęściej stosowane kominy do kominków mają średnicę 20 cm. Z uwagi na to, że ma Pan zastosowany komin fi 18 cm sugerowałbym poszukiwanie wkładu który będzie miał średnicę wylotu 160 lub 180 mm. Wkład z wylotem spalin 200 mm (takich jest zdecydowana większość) posiada najprawdopodobniej takie parametry spalinowe (moc grzewcza, temperatura spalin, wymagany ciąg kominowy), które determinują zastosowanie komina o nie mniejszej średnicy niż 20 cm.

Komin fi 18 cm jest być może popularny, ale raczej nie w odniesieniu do kominków, raczej do niektórych kotłów na ekogroszek czy pellety.
Napisano
Śmieszna sprawa. Jak pojechałem ostatnio na budowę postanowiłem jeszcze raz zmierzyć otwór. Mierzę w lewo i w prawo od góry i od dołu i kurde jak w morde strzelił (za przeproszeniem) średnica wewnętrzna otworu 200 cm icon_razz.gif. Nie wiem skąd moje ciągłe przekonanie że kupowałem fi 180 - a może taki kupiłem a dowiezli mi inny (w sumie nie sprawdzałem). Muszę jeszcze sprawdzić na papierach (może na faktruce zapisali).

W każdym razie dzięki za wszelką pomoc (może przyda się komuś innemu przegladającemu forum)

Pozwolę sobie jednak dopisać kolejne pytanie. Czy każdy kominek można podłączyć do czerpni powietrza z zewnątrz ? Mam doprowadzoną rurę o średnicy 100 (to już na sto procent jest setka) i czy są wkłady pod takie rury czy może każdy wkład kominkowy da się podłączyć do czerpni.

Obecnie interesuje mnie wkład Selenic 700, dokładnie taki. Ale kurcze nic tam nie ma na temat wlotu powietrza.

A może przy okazji ktoś ma taki wkład i jakieś opinie poznam :>


Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Trudno ocenić taki produkt, którego nie da się ocenić bo mało kto poważny to montuje.



W sensie że co w nim złego? Czy po prostu cena za niska (firma nie ta) ? Na co zwrócić uwagę przy szukaniu wkładu. Sama nazwa firmy i cena to mało bo i renomowani producenci mogą mieć bubel.

Wobec powyższej odpowiedzi to o co pytać, co sprawdzać (jeśli się da samemu).


Pozdrawiam
Napisano
Poszukaj żeliwnej kasety wśród takich producentów jak Supra, Chazelles, BeF, Dovre, Tarnava. Tanie kasety nadają się na działkę. rozszczelniaja się, mają zupełnie kiepską autonomię, palą dużo drewna, nie są tak wydajne.
Napisano
Cytat

Poszukaj żeliwnej kasety wśród takich producentów jak Supra, Chazelles, BeF, Dovre, Tarnava. Tanie kasety nadają się na działkę. rozszczelniaja się, mają zupełnie kiepską autonomię, palą dużo drewna, nie są tak wydajne.




zgadzam się z przedmówcą w 100 a nawet 200 procentach jeszcze są dobre wkłady marki TQD lub KFD OSOBIŚCIE MONTUJE I POLECAM W SZCZEGÓLNOŚCI PANORAMA (półokrągła szyba) pzdrawiam
Napisano
Racer,
czy kupując żeliwny wkład do palenia ciągłego, powinien on mieć szufladkę do wyciągania popiołu?
Jaka powinna być grubość ścianki?
Na co zwrócić uwagę?
Chodzi mi o prosty w konstrukcji wkład z wężownicą o mocy ok 16kW.
Napisano
nigdy nie mierzyłem grubości ścianek. Szuflada to przydatna rzecz, ale sa wkłady np Jotula które szuflad nie mają. Sprząta się je za pomocą separatora do odkurzacza.
Napisano
Cytat

chłopak szuka czegos za 1000zł...



Szanowny Panie, a gdzie ja coś takiego napisałem ??

Szukam jakości w przystępnej cenie (jak każdy) co nie znaczy że najtańszego. Zaczynam się rozglądać więc zapytałem o konkretny model. A że bardzo nie lubię wymądrzałych odpowiedzi: "to się nie nadaje bo nie" albo "to nie bo to za tanie" więc dopytałem o co konkretnie chodzi.

Przyjąłem wyjaśnienie czego się spodziewać po kominku który podałem i zastanawiam się dalej, więc zupełnie nie rozumiem po co ta wycieczka.



Pozdrawiam
Napisano
Wiekszosc tanich wkladow ma jedna podstawowa wade: szyba brudzi sie w zastraszajacym tempie. Po 3 dniach nie widac juz ognia. Czyszczenie szyby jest upierdliwe i szybko znudzi sie nawet najwiekszemu pasjonatowi kominka.
Poza tym takie wklady maja niska sprawnosc ale powiedzmy, ze jak ktos ma dostep do taniego drewna to to mozna przebolec.
W skrocie mowiac - jezeli wklad ma doprowadzenie powietrza do spalania jedynie pod rusztem to nie warto go kupowac.
Chyba, ze do przerobki we wlasnym zakresie.
An-bud sam robi wklady, jak go poprosicie to pewnie opisze co i jak.
Napisano (edytowany)
Cytat

Wiekszosc tanich wkladow ma jedna podstawowa wade: szyba brudzi sie w zastraszajacym tempie. Po 3 dniach nie widac juz ognia. Czyszczenie szyby jest upierdliwe i szybko znudzi sie nawet najwiekszemu pasjonatowi kominka.
Poza tym takie wklady maja niska sprawnosc ale powiedzmy, ze jak ktos ma dostep do taniego drewna to to mozna przebolec.
W skrocie mowiac - jezeli wklad ma doprowadzenie powietrza do spalania jedynie pod rusztem to nie warto go kupowac.
Chyba, ze do przerobki we wlasnym zakresie.
An-bud sam robi wklady, jak go poprosicie to pewnie opisze co i jak.


Poszalałeś icon_wink.gif W większości tych palenisk po 15 minutach palenia nic nie widać.

Łatwiej pisać o wadach. Tanie palenisko bez uszczelek (kurtyna powietrzna zabezpiecza przed smoleniem szyby) kradnie, pobiera i spala ciepłe powietrze z pomieszczenia udając kurtynę. W przerwach użytkowania kominka z powodu braku możliwości zamknięcia tej dziury nadal wyciąga ciepłe powietrze z domu. Paląc raz w tygodniu mamy niby korzyści i cieszymy się ciepłem, aleee przez resztę tygodnia takie palenisko wyciągnie kilka razy więcej ciepła niż wyprodukowało w tym jednym dniu użytkowania icon_wink.gif
Można też dodać mizerną sprawność itd. ale co można wymagać od prymitywnej "skrzynki" z szybą

Dobre palenisko też ma wadę - wysoką cena rozbudowanej konstrukcji Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
Przyglądałem sie ostatnio tym szeroko na bilbordach reklamowanym kasetom marketowym. Dolot powietrza mają (uwaga)... wokół szyby! Szyba jest na dystansach a dookoła niej jest szczelina 5 mm!
Napisano
Cytat

A co możesz powiedzieć o tym:
http://www.unico-kominki.pl/p/pl/201/unico_dragon_10.html
lub
http://www.unico-kominki.pl/p/pl/129/unico..._4z_modern.html

Stalowe jakoś mi bardziej podchodzą,są delikatniejsze w treści niż żeliwne icon_wink.gif




Sprawność mizerna (dobra to powyżej 80%), mały, przy stosowaniu wernikulitu w palenisku warto rozbudować palenisko o dodatkowy odbiornik ciepła (10 x bardziej izoluje w porównaniu do szamotu)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Sprawność mizerna (dobra to powyżej 80%), mały, przy stosowaniu wernikulitu w palenisku warto rozbudować palenisko o dodatkowy odbiornik ciepła (10 x bardziej izoluje w porównaniu do szamotu)



Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)

No ale podstawowa (chyba) różnica to taka że Arysto to wkład stalowy z szamotem, a Zuzia to wkład żeliwny. Jakie to ma konsekwencje ? Czy czymś się różni w późniejszej eksploatacji ? Jeśli da się to określić to które z tych rozwiązań jest lepsze ?
Napisano
Cytat

Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)


a cóz to za zawężenie????
ja mam nasz polski - wkład - a An-bud niech powie że to zły wybór, nie ma uszczelki sznurkowej tylko dopasowany szlifem i ma "portki oryginalne" wpinane od dołu z powietrzem, i "samo oczyszczacz szyby" .................
No?
Monolit odlewany żeliwny polski.
Anbud!!!!!!!!
Zły?????????? wybór??????
Użytkuję od lat bezproblemowo........


a że monolit to jego plus - żadnego skręcania i martwienia się o skrętki kiedyś...
Dobrze gadam?????
Napisano
Cytat

Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)

No ale podstawowa (chyba) różnica to taka że Arysto to wkład stalowy z szamotem, a Zuzia to wkład żeliwny. Jakie to ma konsekwencje ? Czy czymś się różni w późniejszej eksploatacji ? Jeśli da się to określić to które z tych rozwiązań jest lepsze ?


Arysto warto rozbudować do lepszego grzania, podłączenie zew. w wersji podstawowej jest tylko pod ruszt i to tylko do rozpalania icon_wink.gif . Ale można podłączyć przód (to co leci na kurtynę, szybę przednią) pod profile stalowe podpiąć dwie rury z zew powietrzem.

Kratki -szkoda pisać, ogólnie masakryczny bubel.

Cytat

a cóz to za zawężenie????
ja mam nasz polski - wkład - a An-bud niech powie że to zły wybór, nie ma uszczelki sznurkowej tylko dopasowany szlifem i ma "portki oryginalne" wpinane od dołu z powietrzem, i "samo oczyszczacz szyby" .................
No?
Monolit odlewany żeliwny polski.
Anbud!!!!!!!!
Zły?????????? wybór??????
Użytkuję od lat bezproblemowo........


a że monolit to jego plus - żadnego skręcania i martwienia się o skrętki kiedyś...
Dobrze gadam?????


Powiem tak icon_wink.gif za te pieniądze i jego wielkość to ujdzie... "portki" ciężko uszczelnić z wkładem. Dodatkowe zamknięcie pow. zew. jak wszędzie warto dołożyć.

Cytat

znalazlem ten wklad u znajomego, brunner, poszukaj sobie. Sam sie do niego przymierzam. No chyba ze w ogole zrezygnuje z kominka.


Mercedes...
Napisano
Cytat

a cóz to za zawężenie????



do dwóch modeli - myślałem że nieźle icon_rolleyes.gif

Cytat

ja mam nasz polski - wkład



a jaki dokładnie ?

Cytat

Arysto warto rozbudować do lepszego grzania, podłączenie zew. w wersji podstawowej jest tylko pod ruszt i to tylko do rozpalania icon_wink.gif . Ale można podłączyć przód (to co leci na kurtynę, szybę przednią) pod profile stalowe podpiąć dwie rury z zew powietrzem.



czy to mogę zlecić firmie arysto w chwili zakupu czy muszę znaleźć magika który zrobi mi to podczas montażu ? czy to skomplikowana sprawa czy może każdy sensowny fachman od kominków sobie poradzi ?

Cytat

Kratki -szkoda pisać, ogólnie masakryczny bubel.



no to wybór może jeszcze bardziej się zawęzi

Cytat

Mercedes...



Może i Mercedes... ale kurcze drogo (pomyślę)
Napisano (edytowany)
Cytat

a jaki dokładnie ?



Tarnawa icon_wink.gif


czy to mogę zlecić firmie arysto w chwili zakupu czy muszę znaleźć magika który zrobi mi to podczas montażu ? czy to skomplikowana sprawa czy może każdy sensowny fachman od kominków sobie poradzi ?

można fimowo - dopłata chyba 500zł, ale we własnym zakresie bez problemów się da
no to wybór może jeszcze bardziej się zawęzi

Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Mercedes...



Fakt ale ma ciekawa koncepcję grzania, czyli grzeje wkład akumulacyjny ktory jest poza nim.
Plusy takiego rozwiązania
+ do rozprowadzenia ciepła nie potrzeba w ogóle energii elektrycznej.

Natomiast minusy
+ usytuowanie kominka musi byc w centrum domu. No do kopuły to sie nadaje.

W moim domciu mam rozprowadzenie rurami spiro, i powiem tak, jakoś mi to nie leży. Wkład Tarnawa waga 250kg, chciałbym sprawdzić jakies inne rozwiązanie.
Napisano
Cytat

sterowanie! Jak ustawić temperature w domu o małych potrzebach ciepła?



Zgadzam się, sterowanie polegać może na ręcznym przełożeniu przepustnicy i tyle icon_smile.gif

jednak to nie ma byc główne źródło ciepła w domu a raczej dogrzanie na jesieni aby było milej. No w końcu czasami trzeba zrobić cos dla zwykłej przyjemności. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zgadzam się, sterowanie polegać może na ręcznym przełożeniu przepustnicy i tyle icon_smile.gif

jednak to nie ma byc główne źródło ciepła w domu a raczej dogrzanie na jesieni aby było milej. No w końcu czasami trzeba zrobić cos dla zwykłej przyjemności. icon_smile.gif


Masakra jeżeli "dodatkowe źródło ciepła" daje bez automatyki sporo więcej niż potrzeba... Ale jeżeli chodzi o przyjemność - to zupełnie co innego - W/g mnie przyjemność to kominek otwarty. Dogrzewanie z takiego również jest proste i PRECYZYJNE. Używam do tego żeliwnego rusztu w kanałem w środku- odporny na temperaturę wentylatorek zamaskowany w przedniej części pobiera powietrze z salonu, przepuszcza przez kanał w ruszcie i bokami ciepłe wyrzuca.
Nie wiem czy to dobrze widać - do wentylatorka można założyć termostat. Można też do wylotów podłączyć kanał czy kanały odprowadzające ciepło – np. do zimowego ogrodu, gdzie nadmiar nam nie grozi.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...