Skocz do zawartości

Piec HKS lazar-eko perfekt zeliwny z wymiennikiem zeliwnym 23KW


Pawelxes

Recommended Posts

jeśli chodzi o sam kocioł - nie znam marki .....
mam żaliwniaka - Fakora 20kw .... zasadniczy plus jest taki , że może działać na niższych temperaturach niż stalowe ...
minus - jak przy kotłach na ekogroch - sporo czasu poświęconego na wyczuciu pieca i wypracowaniu optymalnych ustawień ....
jeśli chodzi o objawy opisywane przez Ciebie - złe ustawienia na sterowniku .....
podajnik będzie podawał tyle opału ile ma ustawione na sterowniku .....
podaj jakie masz ustawienia (temperatura , czasy , histereza) , na ile masz ustawioną pompę , na ile zawór czterodrożny , czy czopuch odsłonięty czy całkiem zasłonięty .....
Link do komentarza
Cytat

jeśli chodzi o sam kocioł - nie znam marki .....
mam żaliwniaka - Fakora 20kw .... zasadniczy plus jest taki , że może działać na niższych temperaturach niż stalowe ...
minus - jak przy kotłach na ekogroch - sporo czasu poświęconego na wyczuciu pieca i wypracowaniu optymalnych ustawień ....
jeśli chodzi o objawy opisywane przez Ciebie - złe ustawienia na sterowniku .....
podajnik będzie podawał tyle opału ile ma ustawione na sterowniku .....
podaj jakie masz ustawienia (temperatura , czasy , histereza) , na ile masz ustawioną pompę , na ile zawór czterodrożny , czy czopuch odsłonięty czy całkiem zasłonięty .....


tych ustawien nie znam bo to nie ja je ustawialem a ja sie na tym zbytnio n ie znam
Link do komentarza
ja też nie znałam ..... ale ktoś musi ...... i poznałam ..... w trybie pilnym i przyspieszonym ... icon_lol.gif
więc będziesz chyba musiał poznać swój kocioł i wypracować sobie ustawienia - zabawa w kopciuszka przez kilka dni.... tudzież tygodni ...
na jakiej podstawie mam Ci pomóc? przecież nie jestem wróżką i nie zgadnę co tam masz w tym swoim piecu poustawiane .... icon_rolleyes.gif
więc weź zakasaj rękawy , weź kartkę i długopis i spisz ze sterownika wszystkie parametry jakie tam masz ustawione ...


możesz sobie poczytać moje zmagania z kotłem .... może Ci trochę rozjaśni ....
w moim dzienniku budowy - od wpisu numer 21 ......
https://forum.budujemydom.pl/daggulki-po-bu...t=0&start=0

Link do komentarza
oż kurcze ..... nie mam pojęcia zielonego jeśli chodzi o sterowniki pogodowe ..... nie mam tego u siebie .... mam normalny sterownik w którym ręcznie ustawia się wszystkie parametry .... ewentualnie wraca do ustawień fabrycznych ....
na chłopski rozum - pogodówka powinna sobie sama dostosowywać i "pilnować" wszystkich parametrów w porozumieniu z czujnikami które wskazują temperatury - ponoć że to bardzo wygodne w użytkowaniu urządzenie ... icon_rolleyes.gif

niestety nie wiem jak Ci pomóc w takiej sytuacji ..... jedyna nadzieja , że znajdzie się ktoś na forum kto posiada takie urządzenie i Ci pomoże...

ale mam czas .... zaraz poszukam w necie ... może coś znajdę na ten temat ....

Kocioł może być inny , chodzi o ten konkretny sterownik ..... na szybko znalazłam .... poczytaj, może coś wyjaśni ...:

http://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?showtopic=1473

http://www.google.pl/url?sa=t&source=w...ukg&cad=rja

Link do komentarza
Słuchaj .... nie znam się na tym , ale jak sama nazwa wskazuje : sterownik pogodowy - to chyba pełna automatyka ....
Jeśli nie masz podłączonych czujników, to sterownik nie ma wedle czego ustawiać sobie parametrów i nie ma dziwne , że kocioł wariuje ....
tak na chłopski rozum , jeśli się mylę - niech mnie ktoś poprawi ....
Przeczytaj w instrukcji , czy masz tam możliwość ręcznego ustawienia parametrów na sterowniku ( chodzi o czas podawania , czas przerwy , temperaturę zadaną, histerezę ... itd) .... jeśli możesz ustawiać ręcznie wszystkie parametry - możemy pokombinować....
Link do komentarza
dziś już nic nie kombinuj , bo w nocy na zawał zejdziesz albo zamarzniesz jak w nocy wygaśnie ... icon_wink.gif
dobrze przy zmianach mieć na niego oko ..... obserwować .... koniecznie założyć zeszycik i zapisywać wszystkie zmiany i ustawienia po kolei oraz symptomy po tych zmianach ..... zmieniać ustawień nie można co chwilę - raczej co kilka godzin - musisz dać kociołkowi czas żeby zaskoczył i zdążył pokazać czy mu się te zmiany podobają , czy nie w postaci : jakości płomienia , czasów pracy i odpoczynku, jakości popiołu , ilości spalonego opału ....

jeszcze pytanko ..... masz podłogówki? czy same grzejniki?

u mnie kocioł śmiga teraz , na dziś - na takich parametrach ....

ustawienia na sterowniku:
temp. CO 50 st
temp. CWU 45st
czas pracy podajnika 6sek
czas przerwy 30sek
pompa CO i CWU 40st C
histeza CWU 02st C
histeza 02st C
szybkość nadmuchu 01
alarm 5 godzin
przerwa przepalania 9 godzin

ustawienia zegarów , pomp i innych bajerów ...
zawór czterodrożny - 2,5 ( w skali od 0 do 10)
komin- czopuch otwarty prawie na full
wentylator przy kotle - około 30 odsłonięte , 70 % zasłonięte na przesłonie
pompa 2
ciśnienie na zegarze 0,4 bar
termostaty przy grzejnikach na 3
termostaty podłogówek na 1,5

podałam Ci wszystkie parametry jakie na tą chwilę ustawiłam w swojej instalacji .... przy temperaturach na dworze bardziej jesiennych niż zimowych .... na zimę zawsze zmieniam parametry ..... ale na to jeszcze mam czas ....

zerknij sobie jak to u Ciebie wygląda ..... jutro o tym pogadamy ....
pozdrawiam
Link do komentarza
Pawelxes - powiem tak - popiół jak z papierosa mają Ci którzy się chwalą , albo Ci którzy mają szczęście i kupili diabelnie dobry ekogroch z wyjątkowo dobrego złoża....
Miałam w poprzednim roku ekogroch z Chwałowic ... bardzo dobry .... a popiół i tak nie był książkowy .... natomiast piec po wypracowaniu ustawień działał bez zarzutu ...
Więc teraz musimy uścislic co masz w tym popiele ... czy to są całkowicie nieprzepalone i tylko osmolone czarne kawałki węgla, czy to są spieki , czy zwykłe niedopalone resztki .....
możesz zamiescić fotę tego co Ci spada do popielnika po powiedzmy kilku/nastu godzinach spalania ?
Link do komentarza
Nie wiem czym palisz, ale ten węgiel, sadząc z popiołu, bardziej wygląda na przerosty, niż na normalne „paliwo” (gatunkowy węgiel).
Spróbuj gdzieś kupić trochę (worek) węgla (ze sprawdzonego źródła) a nie przerostów. Zasyp kocioł i obserwuj.
Na 90% to wina tego „węgla”, a nie kotła lub jego ustawień.
Link do komentarza
ja zawsze stosuje tani chwyt - ale skuteczny.
Inna sprawa że składów z węglem mam w okolicy 10km ze pięc.
Więc kiedyś wołałem o świadectwo jakości - oczywiście mają zawsze jedno i to samo na pokaz.
Ja po prostu podjeżdżam placę za 2 wiadra, zabieram je, pale od razu - a na drugi dzień albo wracam albo nie na tę samą pryzmę i biorę dużo jeśli warto.
Jeśli gluty wywalam rano jade na inny skład i próbuję z innej pryzmy.
Troszkę może męczące ale za to mam spokój przez 2 zimy...... przynajmniej
Link do komentarza
Cytat

Spróbuj gdzieś kupić trochę (worek) węgla (ze sprawdzonego źródła) a nie przerostów. Zasyp kocioł i obserwuj.
Na 90% to wina tego „węgla”, a nie kotła lub jego ustawień.



Cytat

bede sprawdzal inne wegle ale narazie musze wypalic to co mam a mam jakie 2.5 tony ponad icon_biggrin.gif



Kup jeden worek. Będziesz mial porównanie.

BTW, co to są "przerosty"?
Link do komentarza
Cytat

nie wiem co to mam za wegiel bo to mi tata jakis zalatwil icon_biggrin.gif



proponowałabym zrobić w takim razie jak doradził bajbaga - zakupić dwa worki dobrego ze składu tudzież workowanego opisanego .... wsypać do pustego podajnika, wcześniej wybrać popiół ..... i obserwować ...... czy widać rożnicę ....
okaże się wtedy czy to wina węgla czy ustawień pieca ....
i jak najbardziej zrób to zanim zaczniesz kopać w ustawieniach pieca .....

Cytat

daggulka a ty jaki masz wegiel ??:>
i jaki najlepiej kupowac i jak sprawdzic czy dobry



dobry sposób na sprawdzenie podał bobiczek .....
ja w ubiegłym sezonie miałam węgiel z kopalni Chwałowice .... ale jakość się posypała bieżąco inne złoże) i teraz mam ekogroch z kopalni Bobrek .... pali się ok ....
Link do komentarza
Eksploatuję taki piec 11 lat i z moich doświadczeń wynika że te ustawienia są absolutnie niewłasciwe .
Cytat

ustawienia na sterowniku:
temp. CO 50 st
temp. CWU 45st
czas pracy podajnika 6sek
czas przerwy 30sek
pompa CO i CWU 40st C
histeza CWU 02st C
histeza 02st C


Wiem że piece mają różne sterowniki ale w końcu mniej więcej proces efektywnego spalania w każdym z nich jest bardzo podobny . Czas pracy podajnika powinien wynosić minimum 10 sec. a najlepiej 15 . A czas pracy wentylatora po zakończeniu podawania węgla masz regulowany czy jest to automatyczne ustawienie ? .
Powiedz , czy Twój piec pracuje w układzie zamkniętym ? , bo podajesz ciśnienie na zegarze 0,4 bar.
W omawianym przykładzie widać że węgiel jest do d..y i sterownik źle ustawiony . Na węgiel nic nie poradzisz bo to loteria a z pracą sterownika niestety trzeba się zapoznać i nauczyć zasady działania tego ustrojstwa . U mnie ustawia się tylko parametry w trybie praca i trybie podtrzymanie . Już wszystko się psuło ale sterownik jest OK.
Link do komentarza
Cytat

Eksploatuję taki piec 11 lat i z moich doświadczeń wynika że te ustawienia są absolutnie niewłasciwe .



Eksploatuję ten piec trzeci rok .... spędziłam tygodnie na obserwacji pieca , zmianie parametrów ... zapisałam 32-kartkowy zeszyt drobnym maczkiem porównując spalanie , wygląd popiołu , czasy pracy i odpoczynku .... wypracowałam takie ustawienia sterownika i całego osprzętu (zawór czterodrożny , dmuchawa , pompa , termostaty, przesłona na czopuchu), na jakich spala mi najmniej , popiół jest znośny , a do temperatury dochodzi bezproblemowo i długo ją trzyma.
Ponadto - co Ty , jasnowidz ? skąd wiesz , jaką mam instalacje, jakie zapotrzebowanie energetyczne .... żeby wysnuwać tak ścisłe wnioski - na jakich parametrach powinien hulać mój kocioł? icon_rolleyes.gif
Oczywiście .... standardowe ustawienia w kotłach są zalecane takie jakie są ... a w praktyce - z rzeczywistością ma to niewiele wspólnego ... przynajmniej w moim przypadku tak jest .....
Link do komentarza
Szanowna Pani Dagmaro , jasnowidzem nie jestem, ale może zabrzmi to trochę nietaktownie , jednak z całym szacunkiem wybaczy Pani wydaje mi się że do jako takich ustawień doszła Pani zupełnie przypadkowo i tak naprawdę nie rozumiejąc całego systemu . Dlaczego tak piszę ? . Ano dlatego że chłopu się źle pali a pani podaje różniste parametry które nie mają absolutnie żadnego znaczenia dla procesu palenia . Przykładem jest histereza , która tak naprawdę powinna być wartością ustawianą fabrycznie i uzytkownik nic tam nie powinien kopać . Drugi przykład to cisnienie 0,4 bar ; właśnie dlatego zadałem pytanie czy pani piec pracuje w układzie zamkniętym . W międzyczasie przeglądałem pani dziennik budowy i zobaczyłem na poddaszu naczynie wzbiorcze więc nie musi pani odpowiadać bo wiem że układ jest otwarty . A w takim razie po jakiego podawać to ciśnienie które jest wynikiem wysokości słupa wody i pani tego parametru nie ustawia . A tak na marginesie to chyba ten manometr nieco fałszuje bo na moje oko to wysokość 5 metrów więc powinno być 0,5 . Poza tym wszystkie ślimaki mają w zasadzie taką samą budowę a czas podawania węgla 6 sec to tak mało że w zasadzie nic nie poda , co z kolei powoduje ogromną ilość cykli zupełnie zbędnych i niepotrzebnych ; zajedzie się ten sterownik , czy jakoś tak icon_biggrin.gif . Te ilości zapisanych kartek i czas spędzony w kotłowni niczego nie tłumaczą i dla mnie są tylko dowodem na to że pani nie rozumie całego systemu . Powiem jeszcze tak , dla mnie poznanie tego ustrojstwa zajęło jakieś pół godziny a zmiana parametrów z letniego na zimowy ok. 5 min. ; i tak powinno być . Zobaczę sobie jeszcze jaka jest powierzchnia pani domu i proszę powiedzieć a ile węgla spala pani ten piec ? . Proszę też mi uwierzyć na słowo że żadne pani zapotrzebowanie energetyczne nie ma absolutnie żadnego związku z efektywnym spalaniem tego paliwa zwanego ekogroszek . Ech nawciskali wam teorii i przepisów i takie są tego następstwa . icon_lol.gif Mój znajomy też tak robi jak pani żeby zaoszczędzić węgiel , ale on podaje ok 10 sekund , a wczesniej chyba było 5 . Efektem tego jest dwukrotnie wymieniany sterownik i zużycie węgla 5 ton , a u mnie 4 t . , a mam większy dom . W zasadzie kluczem do dobrego efektywnego spalania jest bardziej dobry nadmuch (i na ten temat mogę wiele powiedzieć ) o odpowiedniej intensywności i długości oraz odpowiednio dozowane przerwy w celu efektywnego odebrania ciepła przez wodę a na końcu ilość podawanego wągla .
Pozdrawiam. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Szanowna Pani Dagmaro , jasnowidzem nie jestem, ale może zabrzmi to trochę nietaktownie , jednak z całym szacunkiem wybaczy Pani wydaje mi się że do jako takich ustawień doszła Pani zupełnie przypadkowo i tak naprawdę nie rozumiejąc całego systemu .



Być może nie rozumiem pracy całego systemu .... nie jestem instalatorem, fachowcem .... tylko zwykłym użytkownikiem i dla mnie ważne jest , żeby działało jak trzeba niekoniecznie wiedząc - jak ... icon_wink.gif
Rozpracowując ustawienia - korzystałam z porad Adama_mk i wielu innych po drugiej stronie monitora , którzy mi wtedy doradzali..... podczas kiedy ja opisywałam objawy ....

Cytat

Dlaczego tak piszę ? . Ano dlatego że chłopu się źle pali a pani podaje różniste parametry które nie mają absolutnie żadnego znaczenia dla procesu palenia .



Podałam wszystkie ustawienia sterownika i nie tylko po to, żeby miał pełny obraz ustawień mojego kotła bez względu czy coś jest mniej czy bardziej ważne ....

Cytat

Przykładem jest histereza , która tak naprawdę powinna być wartością ustawianą fabrycznie i uzytkownik nic tam nie powinien kopać .



nie pamiętam już czy przestawiałam histerezę .... natomiast z tego co wiem .... 02 jest optymalnym ustawieniem tego parametru ....


Cytat

Drugi przykład to cisnienie 0,4 bar ; własnie dlatego zadałem pytanie czy pani piec pracuje w układzie zamkniętym . W międzyczasie przeglądałem pani dziennik budowy i zobaczyłem na poddaszu naczynie wzbiorcze więc nie musi pani odpowiadać bo wiem że układ jest otwarty . A w takim razie po jakiego podawać to cisnienie które jest wynikiem wysokości słupa wody i pani tego parametru nie ustawia .



tak .... ale może się zdarzyć wyciek , albo może się zdarzyć sytuacja jak u mnie: wodór w instalacji .... ten właśnie fakt spowodował fałszywe podanie wartości tego wskaźnika - po dokładnym odpowietrzeniu instalacji okazało się , że wskaźnik zatrzymał się na niespełna 0,2 ... a to już nie wygląda tak kolorowo....prawda?
dlatego według mnie warto kontrolować i ten wskaźnik ...

Cytat

A tak na marginesie to chyba ten manometr chyba nieco fałszuje bo na moje oko to wysokość 5 metrów więc powinno być 0,5 .



instalator mojego CO prosił, żeby podtrzymywane było 0,4 ..... i tak stosuję....

Cytat

Poza tym wszystkie ślimaki mają w zasadzie taką samą budowę a czas podawania węgla 5 sec to tak mało że w zasadzie nic nie poda , co z kolei powoduje ogromną ilość cykli zupełnie zbędnych i niepotrzebnych cykli .
Te ilości zapisanych kartek i czas spędzony w kotłowni niczego nie tłumaczą i dla mnie są tylko dowodem na to że pani nie rozumie całego systemu .



hm .... kiedy będę przestawiać ustawienia na zimowe podwoję wartości i poobserwuję ..... nie neguję tego rozwiązania ....

Cytat

Powiem jeszcze tak , dla mnie poznanie tego ustrojstwa zajęło jakieś pół godziny a zmiana parametrów z letniego na zimowy ok. 5 min. ; i tak powinno być .



ale nie miał Pan wodoru wydzielającego się w instalacji i nie żył Pan w niewiedzy nie znając tego faktu podczas , kiedy kocioł i cała instalacja wariowała bo nie było wiadomo co jest grane .... jak u mnie .... icon_wink.gif

Cytat

Zobaczę sobie jeszcze jaka jest powierzchnia pani domu i proszę powiedzieć a ile węgla spala pani ten piec ? . Proszę też mi uwierzyć na słowo że żadne pani zapotrzebowanie energetyczne nie ma zadnego związku z efektywnym spalaniem tego paliwa zwanego ekogroszek . Ech nawciskali wam teorii i przepisów i takie są tego nastepstwa .
Pozdrawiam.



Dom w technologii ściany jednowarstwowej z bk , niedocieplany , dach - 20cm wełny .... 130m pow. użytkowej plus 30m garaż (także dogrzewany).... CO mieszane (grzejniki + podłogówki) ...
zużycie ekogroszku to 4 tony za cały rok kalendarzowy - 12 miesięcy .... CO i CWU , bez alternatywnych źródeł energii typu kominek .....
Link do komentarza
Cytat

Przykładem jest histereza , która tak naprawdę powinna być wartością ustawianą fabrycznie i uzytkownik nic tam nie powinien kopać .



No bo przecież w fabryce wiedzą, w jakich warunkach będzie pracował kocioł.
Bo jest gance gal, czy kocioł pracuje z buforem, czy bez.
Bo jest bez znaczenia, czy ogrzewanie kaloryferami, czy sama podłogówką.
Nawciskali, że akumulacyjność układu ma znaczenie, a tu, patrz pan, fabryka ma na etacie jasnowidza.
icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Mój znajomy też tak robi jak pani żeby zaoszczędzić węgiel , ale on podaje ok 10 sekund , a wczesniej chyba było 5 . Efektem tego jest dwukrotnie wymieniany sterownik i zużycie węgla 5 ton , a u mnie 4 t . , a mam większy dom .



nie wymieniałam sterownika ani razu , działa bez zarzutu .... spalanie podałam powyżej .... nie uważam, żeby to była tragedia , biorąc pod uwagę parametry technologiczne mojego domu .... icon_wink.gif

Cytat

W zasadzie kluczem do dobrego efektywnego spalania jest bardziej dobry nadmuch (i na ten temat mogę wiele powiedzieć ) o odpowiedniej intensywności i długości oraz odpowiednio dozowane przerwy w celu efektywnego odebrania ciepła przez wodę a na końcu ilość podawanego wągla .
Pozdrawiam.



nadmuch .....
siłę nadmuchu regulowaną na sterowniku mam na 1 , najmniej jak możliwe .....
ilość powietrza- regulowaną na przesłonie wentylatora - tutaj , zależy ..... kwestia wyczucia .....
po otwarciu drzwiczek nie może iskrzyć ....
siła nadmuchu nie może być za duża , ponieważ zdmuchuje płomień , piec się wychładza i wolniej dochodzi do zadanej temperatury ....
Link do komentarza
Cytat

Dagga cz ty tam  w tej swojej  kotłowni masz może łóżko ? 



nie.... zawsze choć na 3 godzinki, ale pomykałam do sypialni .....
był czas kiedy fascynowało mnie odkrywanie zależności .... czyli : co się stanie kiedy zwiększę tu i bardziej odsłonię tu , i dodam tu .... czekałam godzinami, obserwowałam popiół i zapisywałam wyniki spalania i czasy pracy i odpoczynku icon_rolleyes.gif
wiem, to nie jest normalne hobby dla kobity.... icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

No bo przecież w fabryce wiedzą, w jakich warunkach będzie pracował kocioł.
Bo jest gance gal, czy kocioł pracuje z buforem, czy bez.
Bo jest bez znaczenia, czy ogrzewanie kaloryferami, czy sama podłogówką.
Nawciskali, że akumulacyjność układu ma znaczenie, a tu, patrz pan, fabryka ma na etacie jasnowidza.
icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif


Szanowny bajbago ja już gdzieś Ci pisałem że słabo znam przepisy , ale zaprawdę histereza w odniesieniu do kotłów węglowych według mnie powinna być parametrem stałym ale jeżeli się mylę to bardzo przepraszam , ja mam ten parametr stały i uważam że tak powinno być ,żeby niepotrzebnie nie obciążać użytkowników mnogością ustawień .
Zwrot którego użyłeś w języku ojczystym Goethego , pisze się " ganz egal" icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ależ, akurat nie chodzi o przepisy. icon_biggrin.gif

Cytat

W zasadzie kluczem do dobrego efektywnego spalania jest bardziej dobry nadmuch (i na ten temat mogę wiele powiedzieć ) o odpowiedniej intensywności i długości oraz odpowiednio dozowane przerwy w celu efektywnego odebrania ciepła przez wodę a na końcu ilość podawanego wągla .



W tym jest zawarta podpowiedź i odpowiedź, bo akurat zadana histereza (kotła) „steruje” pracą wentylatora (załącza lub wyłącza wentylator), a tym samym decyduje o „przerwach”.
A to wszystko zalezne jest od tego co pisałem wcześniej.
Link do komentarza
Cytat

Szanowny bajbago ja już gdzieś Ci pisałem że słabo znam przepisy , ale zaprawdę histereza w odniesieniu do kotłów węglowych według mnie powinna być parametrem stałym ale jeżeli się mylę to bardzo przepraszam , ja mam ten parametr stały i uważam że tak powinno być ,żeby niepotrzebnie nie obciążać użytkowników mnogością ustawień .



Wiesz .... oprócz histerezy CO jest jeszcze histereza CWU .... w obu przypadkach wydaje mi się, ze dobrze , że ten parametr ma możliwość ustawienia ręcznego ze względu na odmienność każdej instalacji i osprzętu . O ile dobrze pamiętam - jest to w CWU ilość stopni o jaką woda musi się schłodzić, żeby kocioł zaczął ją podgrzewać ...
i np. w CWU ... mam wymiennik 300l .... jeśli ustawiłabym sobie histereze na poziomie 5 , to potem strasznie długo CWU nagrzewałoby się do zadanej temperatury - w moim przypadku ze względu na dużą pojemność wymiennika ... a to z kolei powoduje wychłodzenie CO ... o ile dobrze rozumuję ....
więc .... nie można według mnie odgórnie narzucić tego parametru - bo każda instalacja jest inna ....
no chyba , że coś pomyliłam i źle kojarzę .... icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
bajbaga napisał :
Cytat

W tym jest zawarta podpowiedź i odpowiedź, bo akurat zadana histereza (kotła) „steruje” pracą wentylatora (załącza lub wyłącza wentylator), a tym samym decyduje o „przerwach”.
A to wszystko zalezne jest od tego co pisałem wcześniej.



A co pisałeś wczesniej ? o jakichś jasnowidzach w fabryce ? . Powiedz sokole co to ma do histerezy a już tem bardziej do efektywnego spalania . Kochany o przerwach tak naprawdę to decyduje jak szybko czynnik grzewczy się wychłodzi a o tym z kolei decyduje itd .... a histereza powinna być optymalna i o tym wie nawet szanowna pani Dagmara , bo jej powiedział instalator . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A co pisałeś wczesniej ? o jakichś jasnowidzach w fabryce ? . Powiedz sokole co to ma do histerezy a już tem bardziej do efektywnego spalania . Kochany o przerwach tak naprawdę to decyduje jak szybko czynnik grzewczy się wychłodzi a o tym z kolei decyduje itd .... a histereza powinna być optymalna i o tym wie nawet szanowna pani Dagmara , bo jej powiedział instalator .



instalator mi powiedział o stałości wskaźnika ciśnienia na poziomie 04 ... icon_wink.gif
o histerezie nie wspominał....

a histereza do efektywnego spalania nie wiem co ma .... ale do ekonomicznego na pewno się przyczynia ... icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Wiesz .... oprócz histerezy CO jest jeszcze histereza CWU .... w obu przypadkach wydaje mi się, ze dobrze , że ten parametr ma możliwość ustawienia ręcznego ze względu na odmienność każdej instalacji i osprzętu . O ile dobrze pamiętam - jest to w CWU ilość stopni o jaką woda musi się schłodzić, żeby kocioł zaczął ją podgrzewać ...
i np. w CWU ... mam wymiennik 300l .... jeśli ustawiłabym sobie histereze na poziomie 5 , to potem strasznie długo CWU nagrzewałoby się do zadanej temperatury - w moim przypadku ze względu na dużą pojemność wymiennika ... a to z kolei powoduje wychłodzenie CO ... o ile dobrze rozumuję ....
więc .... nie można według mnie odgórnie narzucić tego parametru - bo każda instalacja jest inna ....
no chyba , że coś pomyliłam i źle kojarzę .... icon_rolleyes.gif


OK czyli rozumiem że masz na obu obiegach tę samą histerezę , czyli co ? , mogła by być nieregulowalna ?. Bo co przeszkadza mieć taką samą .
Może teraz odpowiem na Twoje odpowiedzi poprzednie.
Z tym wodorem to mnie zaskoczyło nie spotkałem się z czymś takim , ale to chyba znaczy że całkiem instalatorzy spierdzielili układ , znaczy nie dali odpowietrzników czy jak ? .
Cytat

nadmuch .....
siłę nadmuchu regulowaną na sterowniku mam na 1 , najmniej jak możliwe .....
ilość powietrza- regulowaną na przesłonie wentylatora - tutaj , zależy ..... kwestia wyczucia .....
po otwarciu drzwiczek nie może iskrzyć ....
siła nadmuchu nie może być za duża , ponieważ zdmuchuje płomień , piec się wychładza i wolniej dochodzi do zadanej temperatury ....


To właśnie powód że Ci gaśnie bo za mało paliwa . Nadmuch powinien być wiekszy wiesz że piece węglowe lubią wysoka temperaturę a ją osiaga się właśnie nadmuchem i odpowiednią iloscią paliwa . Ja za radą znajomego kominiarza połączyłem zasilanie wentylatora bezpośrednio przewodem z atmosferą , że tak powiem . icon_biggrin.gif . Efektem tego jest to że nawet jak wentyl nie dmucha to i tak jest ciąg powietrza i lepiej się żarzy właśnie w czasie przerw w nadmuchu . Sam się temu dziwiłem bo w końcu bez tego przewodu też mogło wchodzić powietrze ale jakoś nie chciało . Wygląda na to że chyba róznica temperatur to powoduje . Wykonałem taką instalację w zasadzie z powodu rekuperatora a okazało się że korzyści jest wiecej - też nie rozdmuchuje powietrza na wszystkie strony , wzniecając pył .




Cytat

a histereza do efektywnego spalania nie wiem co ma .... ale do ekonomicznego na pewno się przyczynia ... icon_biggrin.gif


No właśnie też nie wiem co ma , ale bajbaga coś mówi że chyba jednak ma . icon_lol.gif

Suma sumarum , jaja są nieziemskie z tymi ekogrochami dlatego przechodzę na gaz bo przy cenie 700 zetafonów za tonę , ten interes całkowicie przestaje się opłacać .

Ach i jeszcze to :
Cytat

instalator mojego CO prosił, żeby podtrzymywane było 0,4 ..... i tak stosuję....


Tu nie chodzi o żaden parametr regulowalny procesu spalania . Instalator napełnił układ wodą aż się przelało z naczynia wzbiorczego popatrzał na manometr , pokazywało że jest 0,4 bara do pełna wypełniopne i tak kazał trzymać , a jak zacznie spadać to dolać wody , czy się mylę ? icon_biggrin.gif

Link do komentarza
Cytat

OK czyli rozumiem że masz na obu obiegach tę samą histerezę , czyli co ? , mogła by być nieregulowalna ?. Bo co przeszkadza mieć taką samą
Może teraz odpowiem na Twoje odpowiedzi poprzednie.
Z tym wodorem to mnie zaskoczyło nie spotkałem się z czymś takim , ale to chyba znaczy że całkiem instalatorzy spierdzielili układ , znaczy nie dali odpowietrzników czy jak ? .



W moim przypadku wodór w instalacji wydziela się podczas połączenia aluminium z miedzią (grzejniki aluminiowe , miedź w rurkach przy kotle). Odpowietrzniki automatyczne załatwiają sprawę na tyle, że na bieżąco odprowadzają ten gaz z instalacji .... teoretycznie ... bo w praktyce często się wieszają i muszę pokręcić często gęsto piździkiem żeby gaz uleciał z danego grzejnika ... wiem od razu że coś akurat w tym nie halo , bo jest częściowo letni .....
Zostawiłam sobie jeden grzejnik z odpowietrznikiem manualnym - jest to ostatni grzejnik, najwyżej położony czyli drabinka w łazience na poddaszu .... żeby kontrolować na bieżąco sytuację .
Odpowietrzniki to nie wszystko ..... do wody w instalacji wlewa się inhibitor który jakby "maluje " instalację i grzejniki od środka warstewką zapobiegając korozji i wydzielaniu się wodoru ...
Na tą chwilę wiem, ze inhibitor muszę znowu dolać /uzupełnić , bo wodoru jest w intalacji ostatnio więcej .....

Czy instalatorzy spieprzyli instalację .... hm .... dobre pytanie ....
Kiedy kupowałam grzejniki aluminiowe z KFA , bo sobie ubzdurałam że śliczne będą , takie w wyglądzie amerkanckie , i szybkonagrzewalne , i w ogóle cud , miód i orzeszki icon_lol.gif - to w instrukcji jak byk stało, ze mogą pracować w instalacji mieszanej, np. z miedzią... i instalatorzy zgodzili się właśnie dlatego je zamontować....
A życie zweryfikowało .....
Nie wiem czyja to wina ..... może mam po prostu pecha .... nie obwiniam instalatorów....


Cytat

To właśnie powód że Ci gaśnie bo za mało paliwa . Nadmuch powinien być wiekszy wiesz że piece węglowe lubią wysoka temperaturę a ją osiaga się właśnie nadmuchem i odpowiednią iloscią paliwa .



doprecyzuj .... czy chodzi Ci o siłę nadmuchu czy ilość dawanego powietrza na przesłonie wentylatora ...
bo : nadmuch nie może być większy , bo już to wypróbowałam i wiem, że większa siła nadmuchu ustalana na sterowniku powoduje zdmuchiwanie płomienia, wychłodzenie pieca i wolniejsze dobijanie do temperatury zadanej ....
większa ilość powietrza na przesłonie jest wskazana .... choć bez przesady , bo piec żarł będzie jak smok .... oczywiste jest , że więcej powietrza - szybsze spalanie , więcej ciepła szybciej ucieka w komin , więcej paliwa żre .... icon_rolleyes.gif
chyba , ze przytkasz na czopuchu ... ale to też trzeba z umiarem ....



Cytat

Ja za radą znajomego kominiarza połączyłem zasilanie wentylatora bezpośrednio przewodem z atmosferą , że tak powiem . icon_biggrin.gif . Efektem tego jest to że nawet jak wentyl nie dmucha to i tak jest ciąg powietrza i lepiej się żarzy właśnie w czasie przerw w nadmuchu . Sam się temu dziwiłem bo w końcu bez tego przewodu też mogło wchodzić powietrze ale jakoś nie chciało . Wygląda na to że chyba róznica temperatur to powoduje . Wykonałem taką instalację w zasadzie z powodu rekuperatora a okazało się że korzyści jest wiecej - też nie rozdmuchuje powietrza na wszystkie strony , wzniecając pył .





Hm ... a możesz mi powiedzieć po co ma się "bardziej" żarzyć podczas przerw w nadmuchu ? no bo tak ....
nadmuch się włącza kiedy paliwo zaczyna być podawane .... na koniec , kiedy piec osiągnie zadaną temperaturę wyłącza podawanie i dmuchawę i piec wtedy nie spala tylko ma czas "odpoczynku" i faktycznie się tylko żarzy czekając aż obieg wody instalację wychłodzi a kocioł znowu zacznie pracować i dopiero wtedy znowu włączy dmuchawę?
więc po co odpoczywającemu piecowi "bardziejsze" żarzenie podczas przerwy?


Cytat

Ach i jeszcze to :

Tu nie chodzi o żaden parametr regulowalny procesu spalania .



Oczywiście , że nie - czynnik ciśnienia w instalacji nie ma wpływu na ilość spalonego opału ... najwyżej na to, ze w piecu włączy się alarm i samoczynnie wygaśnie jeśli ten wskaźnik będzie za niski .... pomyliłeś z histerezą o której pisałam wcześniej ....

Cytat

Instalator napełnił układ wodą aż się przelało z naczynia wzbiorczego popatrzał na manometr , pokazywało że jest 0,4 bara do pełna wypełniopne i tak kazał trzymać , a jak zacznie spadać to dolać wody , czy się mylę ? icon_biggrin.gif



tak , masz rację .... tak było ... doskonale o tym wiem ....


Link do komentarza
Cytat

W tym jest zawarta podpowiedź i odpowiedź, bo akurat zadana histereza (kotła) „steruje” pracą wentylatora (załącza lub wyłącza wentylator), a tym samym decyduje o „przerwach”.
A to wszystko zalezne jest od tego co pisałem wcześniej.



Ludkowie co wy tu pi..... histereza nie steruje pracą  wentylatora (nie załącza lub wyłącza wentylator),   tylko wydłuża powrót do cyklu pracy.Ta sama zasada  ma się do histerezy C.W.U.





Link do komentarza
Cytat

Ludkowie co wy tu pi..... histereza nie steruje pracą wentylatora (nie załącza lub wyłącza wentylator), tylko wydłuża powrót do cyklu pracy.Ta sama zasada ma się do histerezy C.W.U.



Animus .... pofatygowałam się , spisuję z instrukcji mojego sterownika ....

Histereza CWU
Opcja ta służy do ustawienia histerezy temperatury zadanej na bojlerze. Jest to różnica pomiędzy temperaturą zadaną ( czyli żądaną na bojlerze) a temperaturą rzeczywistą (n.p. temperatura zadana ma wartość 55°C a histereza wynosi 5°C.) Po osiągnięciu temperatury zadanej, czyli 55°C pompa C.W.U. wyłącza się i powoduje załączenie się pompy C.O. Ponowne załączenie pompy C.W.U. nastąpi po obniżeniu się temperatury do 50°C.



Histereza kotła
Opcja ta służy do ustawiania histerezy Temperatury zadanej. Jest to różnica pomiędzy temperaturą wejścia w cykl podtrzymania, a temperaturą powrotu do cyklu pracy (n.p. gdy temperatura zadana ma wartość 60°C, a histereza wynosi 3°C, przejście w cykl podtrzymania nastąpi po osiągnięciu temperatury 60°C, natomiast powrót do cyklu pracy nastąpi po obniżeniu się temperatury do 57°C.




czyli reasumując jest mniej więcej tak jak ja to zapamiętałam z czasów studiowania swojego pieca ....
Link do komentarza
Cytat

Animus .... pofatygowałam się , spisuję z instrukcji mojego sterownika ....

Histereza CWU
Opcja ta służy do ustawienia histerezy temperatury zadanej na bojlerze. Jest to różnica pomiędzy temperaturą zadaną ( czyli żądaną na bojlerze) a temperaturą rzeczywistą (n.p. temperatura zadana ma wartość 55°C a histereza wynosi 5°C.) Po osiągnięciu temperatury zadanej, czyli 55°C pompa C.W.U. wyłącza się i powoduje załączenie się pompy C.O. Ponowne załączenie pompy C.W.U. nastąpi po obniżeniu się temperatury do 50°C.

Histereza kotła
Opcja ta służy do ustawiania histerezy Temperatury zadanej. Jest to różnica pomiędzy temperaturą wejścia w cykl podtrzymania, a temperaturą powrotu do cyklu pracy (n.p. gdy temperatura zadana ma wartość 60°C, a histereza wynosi 3°C, przejście w cykl podtrzymania nastąpi po osiągnięciu temperatury 60°C, natomiast powrót do cyklu pracy nastąpi po obniżeniu się temperatury do 57°C.

czyli reasumując jest mniej więcej tak jak ja to zapamiętałam z czasów studiowania swojego pieca ....



To wyłącz histerezę na "0" i zaobserwuj  co się stanie i zmieni się w pracy kotła ,czy nadal pompy i dmuchawa będzie się włączać i wyłączać bez niej i czy kocioł  będzie działał  .
Link do komentarza
Cytat

pewnie powiedziałeś to co napisano wyżej swoimi słowami ....tylko czasem ciężko mi Ciebie zrozumieć....



Wiem ze masz nowy samochód więc grzanie bez histerezy to jazda samochodem w mieście (cały czas noga na gaz  i  hamulec ) ,grzanie z histerezę to jazda poza miastem zużycie paliwa powie Ci co jest bardziej ekonomiczne .
Link do komentarza
Cytat

Wiem ze masz nowy samochód więc grzanie bez histerezy to jazda samochodem w mieście (cały czas noga na gaz  i  hamulec ) ,grzanie z histerezę to jazda poza miastem zużycie paliwa powie Ci co jest bardziej ekonomiczne .



no, czyli jednak napisałeś to samo co wyżej własnymi słowami ...... potwierdzam - pierwszy wpis o histerezie napisałeś na tyle zagmatwanie, ze nie zajarzyłam o co Ci biega .....
wiem do czego służy histereza w CWU ... do tego samego w CO .... przecież o tym napisałam we wpisie 39 tymi słowami:


oprócz histerezy CO jest jeszcze histereza CWU .... w obu przypadkach wydaje mi się, ze dobrze , że ten parametr ma możliwość ustawienia ręcznego ze względu na odmienność każdej instalacji i osprzętu . O ile dobrze pamiętam - jest to w CWU ilość stopni o jaką woda musi się schłodzić, żeby kocioł zaczął ją podgrzewać ...
i np. w CWU ... mam wymiennik 300l .... jeśli ustawiłabym sobie histereze na poziomie 5 , to potem strasznie długo CWU nagrzewałoby się do zadanej temperatury - w moim przypadku ze względu na dużą pojemność wymiennika ... a to z kolei powoduje wychłodzenie CO ... o ile dobrze rozumuję ....

Link do komentarza
Cytat

 jest jeszcze histereza CWU .... w obu przypadkach wydaje mi się, ze dobrze , że ten parametr ma możliwość ustawienia ręcznego ze względu na odmienność każdej instalacji i osprzętu . O ile dobrze pamiętam - jest to w CWU ilość stopni o jaką woda musi się schłodzić, żeby kocioł zaczął ją podgrzewać ...
i np. w CWU ... mam wymiennik 300l .... jeśli ustawiłabym sobie histereze na poziomie 5 , to potem strasznie długo CWU nagrzewałoby się do zadanej temperatury - w moim przypadku ze względu na dużą pojemność wymiennika ... a to z kolei powoduje wychłodzenie CO ... o ile dobrze rozumuję ....


Nie ma praktycznie 2 identycznych instalacji i b.dobrze że jest  regulacja wydłużania powrotu do cyklu pracy  histerezą . Histereza jest ściśle powiązana z akumulacją i dlatego przy zasobniku 300l w  CWU   nie jest Ci  potrzebna  taka nastawa na poziomie 5 st.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ano jest problem, bo żeby to właściwie ocenić trzeba by mieć te panele w rękach.    Ależ owszem, ale nie przesadzajmy, że takie wielkie ilości. Można kupić pięć innych paneli, pociąć je w poprzek i juz mamy sto pasków na przekładki. Idealnie wyrównanych na grubości. Sposobów jest wiele, trzeba tylko ruszyć głową.
    • Tak, pamiętając, że pierwszy i ostatni panel kładziemy na końcach paneli ułożonych w przeciwnym kierunku,  środkowy z przesunięciem w osi powstałej bryły o szerokość panela, z lewej.    Ważne jest, żeby w pierwszej fazie suszenia paneli wszystkie końce były podparte, przecież nie chcemy  deformacji paneli.        Nie, wszystko tak samo, ale panele dotykają się w miejscach niepodpartych wcześniej.   Układamy pierwszy panel 20 cm od brzegu ostatni tak samo a środkowy z drugiej strony osi budowanej bryły, czyli teraz od prawej. Powstała bryla ma wystające końce z kazdej strony   Zdemontować w pierwszym dniu same panele, podkłady niech lekko jeszcze przeschną,  demontować je na drugi dzień układając gdzieś dołem do góry, w pomieszczeniu dobrze wentylowanym.    ń    Jeżeli jest to rozdzielacz obsługujący wyłącznie piętro, to tak wystarczy te dwa zawory zamknąć. Widzę, że  już są zamknięte, przed zamknięciem zaworów najlepiej wyłączyć pompę rozdzielacza.      Nie widzę całej instalacji, ale jak jest jeszcze taka skrzynka na parterze to tak, kocioł, jego pompa będzie podawać czynnik grzewczy tylko na parter.     Tam powinien być sprawny bypass i pompa wtedy miesza tylko wodę w obiegu zamkniętym piętra.       Pompa w rozdzielaczu na parterze, jeżeli jest  takowa, to ona może pracować, jak nie ma, to pompa kotła powinna spokojnie to ogarnąć.     Wiem, że chcesz dobrze, ale obawiam się, że byt szybkie suszenie może spowodować deformację paneli, przekładki są  za wąskie, w dodatku musiałyby być równane na strugarce, inaczej potem będą problemy z łączeniem paneli.    
    • Ale tych listewek potrzeba będzie kolosalne ilości, bo przecież nie położysz całego panela podpartego na dwóch końcach, bo tak się odkształci, że nie będzie możliwości ponownego spięcia zamków przy ponownym montażu A tych paneli zapewne poszło na podłogi kilkanaście paczek
    • Najlepiej jednak byłoby je przekładać, jakimiś listewkami, tak jak się suszy deski. Wiem, że nikt nie trzyma w domu przekładek w takiej ilości, ale warto się postarać o odpady w jakimś warsztacie drzewnym. Wystarczą takie surowe, z obrzynania desek. Pojedyncze panele wyschną szybciej i pewniej.
    • Komentarz dodany przez sebek: no wlasanie dzisiaj miałem okazje takie cos zrobic i ciezko jest wejsc w ustawienia nie czyta unifonu wyskakuje bład f4 co juz sprawdziłem . ktos pomoze jak wejsc w menu i zaprogramować 6 mieszkań .Generalnie jest to opcja szeregowa z otwieraniem drzwi ale nie wiem jak to wykąbinowac
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...