Skocz do zawartości

Zdjęcia instalcji co, czy wykonana prawidłowo?


Marcin123

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Moja instalacja ma 4 razy mniej rurek i działa bardzo dobrze. Nie znam się więc proszę was o zdanie, czy instalator nie przesadził?



Bufor pod kotłownią? Podoba mi się ten pomysł.
Taką ilością rurek charakteryzują się instalacje z buforami i oddzielnymi zasobnikami CWU. U mnie bardzo podobnie ale trochę bardziej logicznie. Tu troszkę było walki o miejsce - ale widać taki jest minus bufora schowanego gdzieś dalej.
Napisano
Na mój gust to widać, że się chłop starał icon_smile.gif
Pewnie dałoby się to zrobić na mniejszej powierzchni, ale pytanie - czy byłby tak dobry jak tutaj dostęp do wszystkich zaworów.
Po przyjrzeniu się widać, że chyba w trakcie pracy zmieniał ideę, bo zawór 4d można było chyba dać niżej.
Napisano
Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację (może coś tu jest nie tak?). Zdjęcie robione telefonem komórkowym.


A podłogówkę masz? Bo jeśli masz, to może masz rozdzielacz poza kotłownią.
Na zdjęciu o które pytasz, rozdzielacz jest w kotłowni i troszkę z tego wynika dodatkowych rurek.
Napisano
Cytat

A podłogówkę masz? Bo jeśli masz, to może masz rozdzielacz poza kotłownią.
Na zdjęciu o które pytasz, rozdzielacz jest w kotłowni i troszkę z tego wynika dodatkowych rurek.


Tak, mam podłogówkę i skrzynkę z rozdzielaczem w innym miejscu.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Ciekawi mnie wasza opinia na temat tej instalacj...




Totalna porażka
Nie widzę odejścia na naczynie kompensacyjne, a zawór 4 drogowy nie będzie pracował - nie odpowietrzy się


Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację ...



A gdzie jest podłączone naczynie kompensacyjne ?
Napisano
Cytat

Dla porównania przedstawiam moją instalację (może coś tu jest nie tak?). Zdjęcie robione telefonem komórkowym.



Jakoś dziwnie ma Pan ten zawór cztero-drogowy .
Napisano
Cytat

Totalna porażka
Nie widzę odejścia na naczynie kompensacyjne, a zawór 4 drogowy nie będzie pracował - nie odpowietrzy się




A gdzie jest podłączone naczynie kompensacyjne ?


Jeżeli chodzi o te szare naczynko to jest, ale nie widać go na zdjęciu.

Cytat

Jakoś dziwnie ma Pan ten zawór cztero-drogowy .


Też słyszałm taką opinię od innego instalatora. Czy orientuje sie Pan jak powinien być ustawiony ten zawór?
Napisano
Jestem co prawda od elektryki, a nie od c.o. ale jak dla mnie to z tych rurek wyszła straszna plątanina. Może to i w jakimś stopniu efekt walki o miejsce, nie wiem też co dokładnie jest w instalacji, ale nie wygląda to najlepiej.
Zastanawiam się też:
- dlaczego na przewodach nie ma izolacji,
- po co łączyć miedź ze stalą (złączki), stali to nie wyjdzie na dobre;
- dlaczego nie ma połaczeń wyrównawczych, skoro rurki są metalowe;
- przewody elektryczne można było jakoś porządnie ułożyć i zamocować.
Napisano
Cytat

Jestem co prawda od elektryki, a nie od c.o....
Zastanawiam się też:
- dlaczego na przewodach nie ma izolacji,
- po co łączyć miedź ze stalą (złączki), stali to nie wyjdzie na dobre;
- dlaczego nie ma połaczeń wyrównawczych, skoro rurki są metalowe;
- przewody elektryczne można było jakoś porządnie ułożyć i zamocować.



Brak izolacji jest na większości zdjęć ludzi którzy jeszcze pytają o instalcję. Faza porządkowania i zaizolowania kotłowni przychodzi po rozwianiu wszelkich wątpliwości co do sprawności instalacji.

Co do łączenia stali z miedzią to z czego są korpusy pomp?

Połączenia wyrównawcze... dobry pomysł. Wyjaśniłeś mi dlaczego mój kominek z PW "kopie" - również wynika to z nieuporządkowania instalacji, ale to trzeba zrobić jak najszybciej.
Uporządkowanie przewodów również nastąpi na koniec za pewne.
Napisano
Pewnie się narażę.

1. Ta plątanina kabli – można było tego uniknąć, wykonując wcześniej „plan” instalacji, teraz nie dość, że mało estetycznie, ale i niebezpiecznie. Wiem, to dodatkowe koszty, ale może warto?

2. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, ze izolacje termiczną wykona się później. W jaki sposób i kto to wykona, skoro już została zamocowana do ściany (te pierwsze zdjęcia)?
Napisano
Cytat

2. Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, ze izolacje termiczną wykona się później. W jaki sposób i kto to wykona, skoro już została zamocowana do ściany (te pierwsze zdjęcia)?



Normalna izolacja jest (ta grubsza) jest wstępnie nacięta. Także nasadzasz i zaklejasz taśmą.
Całą resztę pianką.
Napisano
 
Cytat

Też słyszałm taką opinię od innego instalatora. Czy orientuje sie Pan jak powinien być ustawiony ten zawór?



Tak orientuję się ,jak by m widział całą instalację lub narysował by Pan schemat tego co tam jest ,to mógłbym jednoznacznie stwierdzić czy jest oki. lub jak ma on być zainstalowany u Pana .

Cytat

Witam,jesli naduzywam goscinnosci autora postu prosze o przeniesienie...hi hi hi.Tak sprawa wyglada u mnie,jakie wrazenia i opinie...



Zdjęcie za słabe jak dla mnie .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...