sinesium Napisano 18 stycznia 2006 Udostępnij #1 Napisano 18 stycznia 2006 Co sądzicie o budowaniu domu z bloczkow keramzytowych fortis (wypelnione styropianem) produkcji SUKIENIKa . Material ten rzekomo charakteryzuje niska przenikalosc cieplna. Czy po wybudowaniu z tego materialu warto dodatkowo sciane ocieplic welna mineralna (czy to cos da i czy nie zaszkodzi) ? Link do komentarza
Gość Napisano 25 stycznia 2006 Udostępnij #2 Napisano 25 stycznia 2006 Ja tez rozwazalem ten material ale po wielu przemysleniach zrezygnowalem. Wykonanie cieplej sciany jednowarstwowej wymaga dokladnosci i uzycia specjalnych drogich zapraw. Co z tego ze bloczek jest dobry skoro cieplo ucieka przez spoiny. Do tego dojdzie problem z nadprozami,wiencami itp. Zeby chociaz mozna bylo zaoszczedzic na takich bloczkach to jeszcze rozumiem, ale cena ich jest dosc duza. W tych pieniadzach to na upartego mozna i 3-warstwowa sciane zbudowac (dwuwarstwowa na pewno) Przy scianie dwuwarstwowej unika sie niemal wszelkich mostkow termicznch i latwo znalezc wykonawce. Ocieplenie styropianem mozna wykonac samemu a przy domu parterowym nawet bez drabiny czy tym bardziej rusztowania. Ja zdecydowalem sie na sciane z MAXa +styropian bo najtaniej i najlatwiej i mozna rozlozyc w czasie (najpierw mury, ocieplenie pozniej). Nie mowie ze moje rozwiazanie jest najlepsze ale dla mnie tak. A w przypadku sciany jednowarstowej nie widze zadnych zalet. Link do komentarza
zygmor Napisano 27 stycznia 2006 Udostępnij #3 Napisano 27 stycznia 2006 Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej, bo i tak łatwiej na niej wychwycić pewne niedokładności niż na ścianach dwu, lub trzy warstwowych. Nie oszukujmy się, że ściana trójwarstwowa jest tańsza, może same materiały tak, ale wszystko trzeba robić po trzy razy, czy to taniej i prościej, za wszystko trzeba przecież zapłacić. Ja uważam, że ściany są najważniejsze i stawiam na Fortis. W zeszłym roku byłem bna budowie z bloczków Fortis, dołączam kilka fotek. Link do komentarza
EMKA Napisano 29 stycznia 2006 Udostępnij #4 Napisano 29 stycznia 2006 najprawdopodobniej tez dołącze do tego niewielkiego grona budującego z Fortisa. mam nadzieję,że informacje podane na temat technologii są prawdziwe! I bardzo chciałabym się skontaktowac z kimś,kto mieszka w budynku z Fortis. Link do komentarza
Gość Napisano 5 marca 2006 Udostępnij #5 Napisano 5 marca 2006 Polecam bloczki PEZAM produkowane pod Łodzią w Rogowie. Na łączeniu pionowym posiadają trzy warstwy styropianu po 3,5 cm ,a nie po dwie jak fortis .Producent oferuje pełen system tzn. bloczki narożne ,nadproża i do wykończenia otworów budowlanych(mocowanie kotew okiennych itd).Przy dobrej izolacji sufitu ,podłogi, oknach o"k"<0.6 można wg.moich obliczeń zbliżyć się do domu "pasywnego" bez dramatytcznie dużych kosztów. No i jeszcze wentylacja jak się należy! Link do komentarza
castorp Napisano 1 czerwca 2006 Udostępnij #6 Napisano 1 czerwca 2006 Jaki rodzaj tynku najlepszy jest na ściany z keramzytu (chodzi mi o tynki wewnętrzne)? Link do komentarza
Tardek Napisano 2 listopada 2007 Udostępnij #7 Napisano 2 listopada 2007 Sciana dwuwarstwowa ale z czego? Czy to w dalszym ciągu Fortis inny rodzaj keramzytu czy jeszcze coś innego? I czym pan ją ociepla? Link do komentarza
Killer_su Napisano 5 listopada 2007 Udostępnij #8 Napisano 5 listopada 2007 Ja też myślałem o fortisie, ale doszedłem do wniosku, że jest to system w sposób nieuzasadniony za drogi. Link do komentarza
Tardek Napisano 29 listopada 2007 Udostępnij #9 Napisano 29 listopada 2007 Może coś bliżej? FORTIS ma dobrą opinię, czy też nieuzasadnioną? Link do komentarza
mojpierwszydom Napisano 19 grudnia 2007 Udostępnij #10 Napisano 19 grudnia 2007 fortis to jest beton czy nie? Link do komentarza
tomasz13 Napisano 29 grudnia 2007 Udostępnij #11 Napisano 29 grudnia 2007 Tym co maja watpliwosci co do budowania z bloczkow keramzytowych, moge powiedziec, ze w skandynawii (gdzie warunki klimatyczne sa o wiele surowsze niz u nas) podobny bloczek do fortisu jest podstawowym materialem budowlanym! nazywa sie Lecaisoblok i mozna jego charakterystyke obejrzec np. na stronie norweskiej www.maxit.no niestety nie wiem czy strona ta ma wersje angielska. Jezeli ktos jest zainteresowany moge przeslac zdjecia z budowy w Oslo gdzie uzywalem tego materialu. Jezeli chodzi o murowanie to zuzycie zaprawy jest naprawde niewielkie, glownie daltego, ze nie ma tam pionowych fug! oraz fugi poziome o szerokosci ok 4 cm naklada sie tylko na obu krawedziach a pomiedzy fugami rozklada sie specjalnie przygotowany pasek welny mineralnej w rekawie foliowym (nazywa sie to "laftestrimel"). W kazdym razie tam jest sprzedawany kompletny system, w sklad ktorego wchodza bloczki narozne, bloczki scienne, nadproza, styropian do ocieplania nadprozy, bloczki wiencowe, bloczki na lawe fundamentowa i oczywiscie zbrojenia do kazdego elementu, oraz kominy i bloczki wentylacyjne. Tynkuje sie to czymkolwiek!!! kazdy rodzaj tynku sie tego trzyma. oczywiscie najlepsza jest zaprawa z wloknem szklanym tzw fiberpuss, bo to porostu nie ma prawa odleciec. Dwoch murarzy i pomocnik do mieszania zaprawy postawilo okolo 30 metrow kw. muru wraz z pustakiem wiencowym do zalania na nastepny dzien w 9 godzin!!. Odpada klejenie styropianu na zewnatrz i drogie tynkowanie z siatkami, zaciaganiem klejem itp. Przy obecnych cenach robocizny w Polsce napewno bedzie to znaczna roznica w calkowitym koszcie gotowo wykonanej sciany. Ja planuje budowe domu po wakacjach 2008 i juz postanowilem ze wykorzystam moje doswiadczenie z tym materialem, bo to sie po prostu oplaci!!, nie wiem tylko jaki bloczek wykorzystam ten forttis, pezam czy jakis inny, widzialem tez jakas firme z włoclawka ktora produkuje takie bloczki. pozdrawiam Tomek Link do komentarza
waldek.rj Napisano 29 grudnia 2007 Udostępnij #12 Napisano 29 grudnia 2007 Witam ja mam dylemat z czego budować czy z kermazytowych bloczków czy jednak porotherm? co taniej a co ekonomiczniej i cieplej? Link do komentarza
miva49 Napisano 12 czerwca 2009 Udostępnij #13 Napisano 12 czerwca 2009 Witam,jestem po raz pierwszy na tym forum.Mam pytanie:czy mozna ocieplić dodatkowo np.steropianem o gr. 5 cm dom zbudowany z bloczków fortis?Czy nie będzie za bardzo szczelny w tym wypadku?Własnie wybudowałam dom z fortisa,teraz jestem w fazie tynków wewnetrznych i zastanawiam się nad tym "delikatnym " ociepleniem z zewnątrz. Link do komentarza
jętka Napisano 16 marca 2010 Udostępnij #14 Napisano 16 marca 2010 Odświeżam temat Czy ktoś już uzytkuje domek z fortisa? Link do komentarza
Fredd Napisano 18 marca 2010 Udostępnij #15 Napisano 18 marca 2010 Cytat Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej, IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego. Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest. Link do komentarza
Konfi Napisano 19 marca 2010 Udostępnij #16 Napisano 19 marca 2010 Cytat IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego. Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest. Coś w tym jest. Rzeczywiście nie warto ryzykować! Link do komentarza
Bulipunk Napisano 25 września 2010 Udostępnij #17 Napisano 25 września 2010 Witam,Jestem nowy. Kupiłem rozpoczętą budowę (stan surowy zamknięty) i dom zbudowany jest z bloczków keramzytowch (bez steropianu wewnątrz). Jest ocieplony 12cm steropianem. Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm.Nastraszyliście mnie że to możę być nie zdrowe...Ale pytanie moje jest, jakie tynki nato kłaść? Gipsowe czy wapniowo-cementowe? Zastanawiam się. Dom powinien oddychać i czy napewno odych przez gips?Wrzucę parę zdjęć jak to wygląda teraz..Dziekuję za odpowiedz.Michal Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 września 2010 Udostępnij #18 Napisano 27 września 2010 Cytat Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm. Norma... jeśli chodzi o izolacje termiczne nie oznacza, że tak trzeba, to 'jakość" poniżej której nie ma sensu schodzić, czyli - najgorsza z możliwych izolacja. Budowanie sobie domu najgorszego jak tylko można - nie jest w/g mnie powodem do dumy.Zasada... Czyja? Pana czy Państwa? Budżet czerpie ogromne zyski z akcyz i VAT-u na wszystkie nośniki energii, dlatego nie leży w jego interesie by odbiorca energii płacił 3...4 razy mniej . Nie jest prawdą, że "zimno wchodzi" w fizyce "ciepło ucieka" . Proszę prześledzić drogę ciepła ( co trzeba nagrzać bo ciepło dotarło do izolacji termicznej) mur > fundament > grunt pod domem... Zasadą w fizyce jest- umieszczanie izolacji termicznej między tym co chcemy ogrzewać a tym czego ogrzewanie nie leży w sferze naszych zainteresowań.I ostatnia sprawa - keramzyt doskonale przepuszcza wilgoć - przy 12 centymetrach styropianu woda z dyfuzji wykropli się w styropianie ( chłonność styropiany 1.5%/24h), obniżając jego opór cieplny. Mało tego... jeżeli zwiększymy grubość styropianu, problem się powiększy! Czy w dachu też nie przewidziano folii paroizolacyjnej? Link do komentarza
Bulipunk Napisano 29 września 2010 Udostępnij #19 Napisano 29 września 2010 Nie zrozumiałem kilku zdań z powyższej wypowiedzi. Troszeczkę ktoś zagmatwał o jakościach, akcyzach itd.Zrozumiałem żę keramzt przepuszcza wodę. OK. Ale czy to najgorszy materiał? Tak to zrozumiałe z 3-ciego chyba zdania...Na dachu jest folia jednak bez ocieplenia - strop jest ocieplony 22cm steropianu...Pozdrawiam,Michał Link do komentarza
Barbossa Napisano 29 września 2010 Udostępnij #20 Napisano 29 września 2010 ten post, który omawiasz nie dotyczy Twojego problemuw takich dziedzinach twórca jego nigdy nie odpowiada na pytaniaten Twórca ma inne zdanie niż reszta światazazwyczaj różniące się od przyjętych zasad i idomówproponuję traktować je z lekkim dystansemco najmniej lekkim... Link do komentarza
Bulipunk Napisano 16 października 2010 Udostępnij #21 Napisano 16 października 2010 Hym///to dizwne to forum na którym nie zamiast odpowiezi umieszcza się treści neico nie związane z nimi...Tak czy siak ponawiam pytanie, co sądzicie o Keramzycie i budynkach z nich zrobionych. Gdzieś wyżęj przeczytałem porównanie keramzytu do azbestu co nieco meni przeraża. Spora część owoców importowancyh do naszego kraju rośnie na keramzycie. Połowa kwiatkó jest sadzona w keramzycie. SPoro domów jest budowanych... czy to niebezpieczny materiał? Toż to glina chyba...Dzięują za odpowiedz. Link do komentarza
retrofood Napisano 16 października 2010 Udostępnij #22 Napisano 16 października 2010 Keramzyt - lekkie kruszywo budowlane, wypalane z gliny ilastej w temperaturze ok. 1150°C. Do produkcji używa się glin pęczniejących. Po wstępnym rozdrobnieniu i uplastycznieniu materiał kieruje się do pieców obrotowych. W procesie wypalania uzyskuje się materiał w kształcie okrągłych lub owalnych brył o zróżnicowanych frakcjach. Glina podczas spiekania znacznie powiększa swoją objętość. Każda z porowatych wewnątrz "kulek" pokryta jest twardą osłoną ceramiczną. Keramzyt jest obojętny chemicznie, odporny na działanie grzybów, pleśni czy gryzoni. Keramzyt stosuję się w budownictwie jako materiał izolacyjny (izolacja cieplna, termoizolacja) oraz do wykonywania drenaży. Keramzyt używany jest także poza budownictwem, w takich dziedzinach jak: np. geotechnika, radiestezja, ogrodnictwo.Keramzyt jako kruszywo budowlane jest najlepszym budulcem ścian stosowanym obecnie w nowoczesnym budownictwie. Keramzyt zdobył ogromną popularność w Skandynawii, gdyż okazał się być idealnym materiałem budowlanym przy wznoszeniu budowli w surowym północnym klimacie.Niesprzyjające warunki atmosferyczne i glebowe wymusiły konieczność wznoszenia budowli z materiałów, które charakteryzują się wysokimi parametrami jakościowymi. Z uwagi na właściwości keramzytu, przede wszystkim wytrzymałość na ściskanie i dużą odporność na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, chemicznych czy biologicznych, takich jak zamarzanie, odmarzanie, ścieralność przez lód, działanie fal i wiatru, agresja chemiczna, w Skandynawii jest on często stosowany przy wznoszeniu budowli mieszkalnych i przemysłowych, jak również mostów i platform wiertniczychJako materiał ceramiczny taką opinię keramzyt zawdzięcza swoim doskonałym właściwościom: 1. Keramzyt charakteryzuje się niskim współczynnikiem przewodności cieplnej co sprawia, że można wykorzystywać go do wykonywania elementów o doskonałej izolacyjności - ściana z keramzytu o grubości 15 centymetrów izoluje w równym stopniu, co ściana z cegły o grubości pół metra, Bardzo dobry współczynnik przenikania ciepła U= 0,26 W/m2*K2. Keramzyt jest doskonałym kumulatorem ciepła, dzięki czemu ściana z keramzytu potrafi utrzymać ciepło dłużej niż ściany z innych materiałów budowlanych,3. Paraprzepuszczalność - dzięki czemu w naszych domach utrzymuje się bardzo korzystny mikroklimat. Wyroby z keramzytu charakteryzuje najlepsza paroprzepuszczalność spośród wszystkich materiałów dostępnych na rynku. Oznacza to, że ściany i stropy keramzytobetonowe swobodnie odprowadzają parę wodną na zewnątrz budynku nie dopuszczając do zawilgocenia budynku, a jak wiadomo tylko suchy materiał jest dobrym izolatorem przed zimnem. 4. Keramzyt jest odporny na czynniki chemiczne, atmosferyczne, grzyby, owady i gryzonie. 5. Keramzyt Jest materiałem bezwonnym, pozbawionym związków palnych, mrozoodpornym, posiada małą nasiąkliwość i szybko oddaje wilgoć6. Keramzyt jest czterokrotnie lżejszy od kruszyw naturalnych, jednak pomimo swej lekkości (ciężar keramzytu wynosi 0,65 - 0,30 kg/dm3) jest bardzo wytrzymały na ściskanie, jednocześnie zapewniając konstrukcjom budowlanym jedne z najlepszych właściwości statycznych.7. Keramzyt jest niepalny - elementy budowlane z keramzytu posiadają najwyższą klasę odporności ogniowej (klasa A),8. Struktura keramzytu zapewnia ścianom doskonałe właściwości dźwiękochłonne co przekłada się na komfort mieszkania w tego typu budynkach. Link do komentarza
vega1 Napisano 16 października 2010 Udostępnij #23 Napisano 16 października 2010 Cytat Hym///to dizwne to forum na którym nie zamiast odpowiezi umieszcza się treści neico nie związane z nimi... to forum ma kilku mistrzów (i jednego arcymistrza) w laniu wody i pisaniu dla samego faktu pisania. Bądź pozdrowiony Link do komentarza
retrofood Napisano 16 października 2010 Udostępnij #24 Napisano 16 października 2010 Cytat to forum ma kilku mistrzów (i jednego arcymistrza) w laniu wody i pisaniu dla samego faktu pisania. Bądź pozdrowiony Nie samym chlebem...Mam nadzieję, że az tak strasznie to nie przeszkadza... Link do komentarza
vega1 Napisano 16 października 2010 Udostępnij #25 Napisano 16 października 2010 mi wcale Link do komentarza
retrofood Napisano 17 października 2010 Udostępnij #26 Napisano 17 października 2010 Cytat mi wcale Cieszę się niezmiernie, obyś żył wiecznie! Link do komentarza
vega1 Napisano 17 października 2010 Udostępnij #27 Napisano 17 października 2010 Wzajemnie!!!Bądź błogosławiony Link do komentarza
steinway&sons Napisano 18 października 2010 Udostępnij #28 Napisano 18 października 2010 Witam wszystkich! Jak widać jestem tu nowy ale pana TB znam z innego forum ,którego jestem użytkownikiem więc już się przyzwyczaiłem do wywrotowych teorii.Jak chodzi o temat związany z keramzytem to nie mam doświadczenia ,wręcz sam się zastanawiam jaki materiał wybrać i im dłużej zgłębiam informacje o keramzycie tym bardziej zaczynam wątpić w jego sens głównie za sprawą kosztów.Być może jest dobry jak piszą w różnych recenzjach ,lecz chyba producenci próbują w sposób nieuzasadniony utrzymywać tak dużą cenę tych pustaków ,bo nie sądzę aby był to proces droższy od tego stosowanego do wyrobów pustaków ceramicznych.Zastanawiają mnie pewne zalecenia przy murowaniu ,mianowicie: murować należy zaprawą cieplną z dodatkiem keramzytu -skoro jest lepszy od ceramiki do dla czego nie można zwykłą zaprawą -oczywiście można zaraz powiedzieć że po to aby nie spaprać super parametrów.Ale ja w tym widzę pewien szwindel jak pisałem wcześniej i odnoszę wrażenie ,że decydując się na keramzyt w grę wchodzi tylko ten najdroższy ,systemowy z ociepleniem styropianowym wewnątrz .Zwykłe bloczki keramzytowe wymagają docieplenia bo nawet najgrubszy 36 cm ma słabe U na poziomie 0.35 bez docieplenia.Analizując dalej można przecież kupić bloczek z ceramiki z ociepleniem tez wewnątrz i chyba jest tańszy a parametry bardzo zbliżone do U0,19. Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 października 2010 Udostępnij #29 Napisano 18 października 2010 każdy producent preferuje ciepłą zaprawę, nieważne, na czymco w tym dziwnego, unikasz mostkówco do samego rozwiązania typu keramzytobeton ze styro, to lepiej zaufać 2W Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 18 października 2010 Udostępnij #30 Napisano 18 października 2010 Cytat a parametry bardzo zbliżone do U0,19 .Izolacja zaczyna się od 0.1... a te 0.19 to przy jakim zawilgoceniu? Jak rośnie zawilgocenie po każdym roku użytkowania? jak zmienia się U wraz z zawilgoceniem? Link do komentarza
retrofood Napisano 18 października 2010 Udostępnij #31 Napisano 18 października 2010 Cytat Jak chodzi o temat związany z keramzytem to nie mam doświadczenia ,wręcz sam się zastanawiam jaki materiał wybrać i im dłużej zgłębiam informacje o keramzycie tym bardziej zaczynam wątpić w jego sens głównie za sprawą kosztów. A interesował Cię kiedyś perlit? Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 4 listopada 2010 Udostępnij #32 Napisano 4 listopada 2010 Już nawet nie czytam dalej bo widzę po samym początku, że nieźle marketingowo ponapędzali temat. Aż dziwne, że osoby rejestrują się na forum, piszą specjalnie 2-5 postów zachwalających firmę i znikają... Link do komentarza
PeZet Napisano 4 listopada 2010 Udostępnij #33 Napisano 4 listopada 2010 He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 5 listopada 2010 Udostępnij #34 Napisano 5 listopada 2010 Cytat He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git. Raczej kit nie git. Domy z keramzytu dalej mają kotłownie i to dużo zużywające kWh. Ten materiał świetnie przewodzi ciepło, nadaje się do odprowadzania wilgoci, świetnie ją przepuszcza i jest niekapilarny . Drenaże, ściany obór… to jest keramzyt. Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 8 listopada 2010 Udostępnij #35 Napisano 8 listopada 2010 Cytat He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git. Hehe faktycznie, nie zwróciłem dokładnie uwagi na daty, bo wyskoczyło na forum w tematach z odpowiedziami niedawno A do keramzytu ja osobiście nic nie mam, fajny materiał. Gorzej z bloczkami z keramzytobetonu Link do komentarza
tulipa1 Napisano 7 kwietnia 2012 Udostępnij #36 Napisano 7 kwietnia 2012 Witam, choć temat dawno zamarzł, to pragnę przedstawić swoją opinię na temat plusów i minusów domów z bloczków FORTIS. Dla porównania mogę przedstawić dane z prawie 10 lat użytkowania dwóch domów wybudowanych w tej technologii. Opisywane budynki mają odpowiednio 340 m2 i 160m2 powierzchni użytkowej. Sam mieszkam w tym mniejszym. Ściany w obu przypadkach wykonane są z bloczków grubości 36 cm. Murowane na zaprawie ciepłochronnej o grubości spoiny ok 2mm. Spoiny pionowe wykonywane również na zaprawie ciepłochronnej plus dodatkowo pianka poliuretanowa w miejscach łączenia styropianu. Cena za jaką kupowałem owe bloczki była mniejsza niż takich samych rozmiarów bloczki Ytonga. O ile pamięć mnie nie myli, to w 2002 roku za sztukę Fortisa płaciłem 10,50zł brutto, a cena Ytonga wynosiła 12zł. Swój dom postawiłem sam z żoną. Filozofii żadnej nie ma o ile ma się trochę pojęcia, a przede wszystkim chęci. Ściany wewnątrz budynku wykończone są karton-gipsem, gdyż do wykonywania tynków cementowo-wapiennych trzeba mieć rękę, której z żoną nie mieliśmy, więc przyklejaliśmy karton. Sufity również. Jeżeli chodzi o wartości wilgotności.... Nie posiadamy czujników i itp urządzeń. Ocenę swoją opieram na odczuciu. W domu nie jest ani sucho, ani wilgotno. W zimę jest ciepło, w lato chłodno. Ogrzewanie mamy dwojakie... Dół ogrzewany jest podłogówką, góra zaś grzejnikami. Zużycie średnie węgla na zimę na przestrzeni owych 10 lat waha się w granicach około 2.5 tony na okres grzewczy. Bywały zimy, kiedy spaliliśmy około 1,5 tony. Piec który u mnie pracuję to ZĘBIEC 14KW. Grzejniki stalowe, instalacja wodna i C.O. to PEX z wkładką aluminiową. Okna 5-cio komorowe. Co do pytań o izolację zewnętrzną.....Wykonaliśmy takową o grubości 5cm, przede wszystkim, aby wykonać elewację i położyć tynk. Posiadamy również kominek, który wykorzystujemy w chłodniejszych dniach. Planuję dokończyć ogrzewanie z kominka, wtedy być może można będzie jeszcze troszkę obniżyć koszty grzewcze. Co do pytań o keramzyt.... Jest to po prostu wypalana glina, która jest OBOJĘTNA. Nie jest rakotwórcza czy inne tam zarzuty.... Inne cegły typu Max i inne, chyba również są wykonywana z gliny.... Cegła czerwona chyba też jest z gliny... Poza tym keramzyt jest glinianą kulką która zawiera w środku powietrze, więc również działa jak styropian. Podsumowując swoją opinię mogę z czystym sumieniem polecić tą technologię. Aha co do domu większego tego 340 m2. Tam również izolacja cieplna jest rewelacyjna. Budynek ten posiada salon około 70 m2 i temperatura, jaka panowała w nim po 2 miesięcznej nieobecności właściciela, czyli braku ogrzewania wynosiła około 10 st. C. Więc dane same za siebie mogą potwierdzić zasadność zastosowania tej technologii. Sama konstrukcja bloczka zawiera w sobie 15.5 cm grubości styropianu. Zastosowanie go jako labirynt już daje inne załamanie temperatur, niż samo ocieplenie na zewnątrz. Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem???Reasumując na koniec pragnę polecić ową technologię. Gdybym miał budować jeszcze raz, wybrałbym ponownie ten sam bloczek. Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania, to pytajcie. Link do komentarza
vega1 Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #37 Napisano 11 kwietnia 2012 Cytat Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem??? jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę. Można zabezpieczać zbrojenie środkami które będą go chronić. Jednak ja wymyśliłem sobie co innego. Wytnę co 1 metr(od podłogi po strop), pasek styropianu o szerokości 20cm. W miejsce tego 5cm styropianu który jest w klockach od środka, dam wełnę mineralną o gr. 5cm. Założyłem że wilgoć technologiczna ze ścian, poprzez te wycięte paski styropianu, wyjdzie z betonu i zostanie ze środka odprowadzona wentylacją na zewnątrz. Link do komentarza
Barbossa Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #38 Napisano 11 kwietnia 2012 a skąd takie rewelacje?co do wody w betonie, to wszędzie się walczy, żeby nie parowała tylko brała udział w reakcji wiązania, a tu proszę,nie chce parować a na dodatek żre żelastwo, katastrofaktóre nota bene proponuje się zabezpieczaćjak? Link do komentarza
vega1 Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #39 Napisano 11 kwietnia 2012 kiedy jest potrzebna do wiązania to inna sprawa. Ale potem się walczy żeby jej nie było. Wszak to że wykonała swoją prace, nie znaczy że już jej tam nie ma. A żelastwo można zabezpieczać choćby mleczkiem cementowym. Lub też są specjalne środki do tego. A te rewelacje widziałem na jednym ze szkoleń. Tam właśnie pokazywali film (od dojczlandów był) w którym było pokazane zbrojenie ze ściany w takim systemie. Link do komentarza
Barbossa Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #40 Napisano 11 kwietnia 2012 no rewelacje, rewelacje... Link do komentarza
vega1 Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #41 Napisano 11 kwietnia 2012 uważasz Ty, że niemożliwe? Ja tam nie wiem. Link do komentarza
Barbossa Napisano 11 kwietnia 2012 Udostępnij #42 Napisano 11 kwietnia 2012 a wierzysz, że i prostą robotę można spie...ć,czy ino w cuda? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #43 Napisano 12 kwietnia 2012 Cytat jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę. A to dziwne.Niedawno słyszałem że beton w podstawie zapory Hoovera dalej nie wysechł całkowicie, a minęło już bez mała 70 lat od zalewania.Zapora stoi i ma się dobrze, a siły jakie tam działają na konstrukcję są nieporównywalne. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się