Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
sinesium

Bloczki Keramzytowe FORTIS

Co sądzicie o budowaniu domu z bloczkow keramzytowych fortis (wypelnione styropianem) produkcji SUKIENIKa .
Material ten rzekomo charakteryzuje niska przenikalosc cieplna.

Czy po wybudowaniu z tego materialu warto dodatkowo sciane ocieplic welna mineralna (czy to cos da i czy nie zaszkodzi) ?

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tez rozwazalem ten material ale po wielu przemysleniach zrezygnowalem.
Wykonanie cieplej sciany jednowarstwowej wymaga dokladnosci i uzycia specjalnych drogich zapraw. Co z tego ze bloczek jest dobry skoro cieplo ucieka przez spoiny.
Do tego dojdzie problem z nadprozami,wiencami itp.
Zeby chociaz mozna bylo zaoszczedzic na takich bloczkach to jeszcze rozumiem, ale cena ich jest dosc duza. W tych pieniadzach to na upartego mozna i 3-warstwowa sciane zbudowac (dwuwarstwowa na pewno)
Przy scianie dwuwarstwowej unika sie niemal wszelkich mostkow termicznch i latwo znalezc wykonawce. Ocieplenie styropianem mozna wykonac samemu a przy domu parterowym nawet bez drabiny czy tym bardziej rusztowania.
Ja zdecydowalem sie na sciane z MAXa +styropian bo najtaniej i najlatwiej i mozna rozlozyc w czasie (najpierw mury, ocieplenie pozniej).
Nie mowie ze moje rozwiazanie jest najlepsze ale dla mnie tak.
A w przypadku sciany jednowarstowej nie widze zadnych zalet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej, bo i tak łatwiej na niej wychwycić pewne niedokładności niż na ścianach dwu, lub trzy warstwowych. Nie oszukujmy się, że ściana trójwarstwowa jest tańsza, może same materiały tak, ale wszystko trzeba robić po trzy razy, czy to taniej i prościej, za wszystko trzeba przecież zapłacić. Ja uważam, że ściany są najważniejsze i stawiam na Fortis. W zeszłym roku byłem bna budowie z bloczków Fortis, dołączam kilka fotek.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
najprawdopodobniej tez dołącze do tego niewielkiego grona budującego z Fortisa.
mam nadzieję,że informacje podane na temat technologii są prawdziwe!
I bardzo chciałabym się skontaktowac z kimś,kto mieszka w budynku z Fortis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polecam bloczki PEZAM produkowane pod Łodzią w Rogowie. Na łączeniu pionowym posiadają trzy warstwy styropianu po 3,5 cm ,a nie po dwie jak fortis .Producent oferuje pełen system tzn. bloczki narożne ,nadproża i do wykończenia otworów budowlanych(mocowanie kotew okiennych itd).Przy dobrej izolacji sufitu ,podłogi, oknach o"k"<0.6 można wg.moich obliczeń zbliżyć się do domu "pasywnego" bez dramatytcznie dużych kosztów. No i jeszcze wentylacja jak się należy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaki rodzaj tynku najlepszy jest na ściany z keramzytu (chodzi mi o tynki wewnętrzne)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sciana dwuwarstwowa ale z czego? Czy to w dalszym ciągu Fortis inny rodzaj keramzytu czy jeszcze coś innego? I czym pan ją ociepla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też myślałem o fortisie, ale doszedłem do wniosku, że jest to system w sposób nieuzasadniony za drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tym co maja watpliwosci co do budowania z bloczkow keramzytowych, moge powiedziec, ze w skandynawii (gdzie warunki klimatyczne sa o wiele surowsze niz u nas) podobny bloczek do fortisu jest podstawowym materialem budowlanym! nazywa sie Lecaisoblok i mozna jego charakterystyke obejrzec np. na stronie norweskiej www.maxit.no niestety nie wiem czy strona ta ma wersje angielska. Jezeli ktos jest zainteresowany moge przeslac zdjecia z budowy w Oslo gdzie uzywalem tego materialu. Jezeli chodzi o murowanie to zuzycie zaprawy jest naprawde niewielkie, glownie daltego, ze nie ma tam pionowych fug! oraz fugi poziome o szerokosci ok 4 cm naklada sie tylko na obu krawedziach a pomiedzy fugami rozklada sie specjalnie przygotowany pasek welny mineralnej w rekawie foliowym (nazywa sie to "laftestrimel"). W kazdym razie tam jest sprzedawany kompletny system, w sklad ktorego wchodza bloczki narozne, bloczki scienne, nadproza, styropian do ocieplania nadprozy, bloczki wiencowe, bloczki na lawe fundamentowa i oczywiscie zbrojenia do kazdego elementu, oraz kominy i bloczki wentylacyjne. Tynkuje sie to czymkolwiek!!! kazdy rodzaj tynku sie tego trzyma. oczywiscie najlepsza jest zaprawa z wloknem szklanym tzw fiberpuss, bo to porostu nie ma prawa odleciec. Dwoch murarzy i pomocnik do mieszania zaprawy postawilo okolo 30 metrow kw. muru wraz z pustakiem wiencowym do zalania na nastepny dzien w 9 godzin!!. Odpada klejenie styropianu na zewnatrz i drogie tynkowanie z siatkami, zaciaganiem klejem itp. Przy obecnych cenach robocizny w Polsce napewno bedzie to znaczna roznica w calkowitym koszcie gotowo wykonanej sciany.
Ja planuje budowe domu po wakacjach 2008 i juz postanowilem ze wykorzystam moje doswiadczenie z tym materialem, bo to sie po prostu oplaci!!, nie wiem tylko jaki bloczek wykorzystam ten forttis, pezam czy jakis inny, widzialem tez jakas firme z włoclawka ktora produkuje takie bloczki.
pozdrawiam Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam ja mam dylemat z czego budować czy z kermazytowych bloczków czy jednak porotherm? co taniej a co ekonomiczniej i cieplej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,jestem po raz pierwszy na tym forum.Mam pytanie:czy mozna ocieplić dodatkowo np.steropianem o gr. 5 cm dom zbudowany z bloczków fortis?Czy nie będzie za bardzo szczelny w tym wypadku?Własnie wybudowałam dom z fortisa,teraz jestem w fazie tynków wewnetrznych i zastanawiam się nad tym "delikatnym " ociepleniem z zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej,




IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego.

Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego.

Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest.


Coś w tym jest. Rzeczywiście nie warto ryzykować!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Jestem nowy. Kupiłem rozpoczętą budowę (stan surowy zamknięty) i dom zbudowany jest z bloczków keramzytowch (bez steropianu wewnątrz). Jest ocieplony 12cm steropianem. Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm.
Nastraszyliście mnie że to możę być nie zdrowe...

Ale pytanie moje jest, jakie tynki nato kłaść? Gipsowe czy wapniowo-cementowe? Zastanawiam się. Dom powinien oddychać i czy napewno odych przez gips?

Wrzucę parę zdjęć jak to wygląda teraz..

Dziekuję za odpowiedz.
Michal

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm.


Norma... jeśli chodzi o izolacje termiczne nie oznacza, że tak trzeba, to 'jakość" poniżej której nie ma sensu schodzić, czyli - najgorsza z możliwych izolacja.
Budowanie sobie domu najgorszego jak tylko można - nie jest w/g mnie powodem do dumy.
Zasada... Czyja? Pana czy Państwa? Budżet czerpie ogromne zyski z akcyz i VAT-u na wszystkie nośniki energii, dlatego nie leży w jego interesie by odbiorca energii płacił 3...4 razy mniej . Nie jest prawdą, że "zimno wchodzi" w fizyce "ciepło ucieka" . Proszę prześledzić drogę ciepła ( co trzeba nagrzać bo ciepło dotarło do izolacji termicznej) mur > fundament > grunt pod domem... Zasadą w fizyce jest- umieszczanie izolacji termicznej między tym co chcemy ogrzewać a tym czego ogrzewanie nie leży w sferze naszych zainteresowań.
I ostatnia sprawa - keramzyt doskonale przepuszcza wilgoć - przy 12 centymetrach styropianu woda z dyfuzji wykropli się w styropianie ( chłonność styropiany 1.5%/24h), obniżając jego opór cieplny. Mało tego... jeżeli zwiększymy grubość styropianu, problem się powiększy! Czy w dachu też nie przewidziano folii paroizolacyjnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie zrozumiałem kilku zdań z powyższej wypowiedzi. Troszeczkę ktoś zagmatwał o jakościach, akcyzach itd.

Zrozumiałem żę keramzt przepuszcza wodę. OK. Ale czy to najgorszy materiał? Tak to zrozumiałe z 3-ciego chyba zdania...

Na dachu jest folia jednak bez ocieplenia - strop jest ocieplony 22cm steropianu...

Pozdrawiam,

Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ten post, który omawiasz nie dotyczy Twojego problemu
w takich dziedzinach twórca jego nigdy nie odpowiada na pytania
ten Twórca ma inne zdanie niż reszta świata
zazwyczaj różniące się od przyjętych zasad i idomów
proponuję traktować je z lekkim dystansem

co najmniej lekkim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hym///
to dizwne to forum na którym nie zamiast odpowiezi umieszcza się treści neico nie związane z nimi...

Tak czy siak ponawiam pytanie, co sądzicie o Keramzycie i budynkach z nich zrobionych. Gdzieś wyżęj przeczytałem porównanie keramzytu do azbestu co nieco meni przeraża. Spora część owoców importowancyh do naszego kraju rośnie na keramzycie. Połowa kwiatkó jest sadzona w keramzycie. SPoro domów jest budowanych... czy to niebezpieczny materiał? Toż to glina chyba...

Dzięują za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Keramzyt - lekkie kruszywo budowlane, wypalane z gliny ilastej w temperaturze ok. 1150°C. Do produkcji używa się glin pęczniejących. Po wstępnym rozdrobnieniu i uplastycznieniu materiał kieruje się do pieców obrotowych. W procesie wypalania uzyskuje się materiał w kształcie okrągłych lub owalnych brył o zróżnicowanych frakcjach. Glina podczas spiekania znacznie powiększa swoją objętość. Każda z porowatych wewnątrz "kulek" pokryta jest twardą osłoną ceramiczną. Keramzyt jest obojętny chemicznie, odporny na działanie grzybów, pleśni czy gryzoni. Keramzyt stosuję się w budownictwie jako materiał izolacyjny (izolacja cieplna, termoizolacja) oraz do wykonywania drenaży. Keramzyt używany jest także poza budownictwem, w takich dziedzinach jak: np. geotechnika, radiestezja, ogrodnictwo.

Keramzyt jako kruszywo budowlane jest najlepszym budulcem ścian stosowanym obecnie w nowoczesnym budownictwie.

Keramzyt zdobył ogromną popularność w Skandynawii, gdyż okazał się być idealnym materiałem budowlanym przy wznoszeniu budowli w surowym północnym klimacie.

Niesprzyjające warunki atmosferyczne i glebowe wymusiły konieczność wznoszenia budowli z materiałów, które charakteryzują się wysokimi parametrami jakościowymi. Z uwagi na właściwości keramzytu, przede wszystkim wytrzymałość na ściskanie i dużą odporność na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, chemicznych czy biologicznych, takich jak zamarzanie, odmarzanie, ścieralność przez lód, działanie fal i wiatru, agresja chemiczna, w Skandynawii jest on często stosowany przy wznoszeniu budowli mieszkalnych i przemysłowych, jak również mostów i platform wiertniczych

Jako materiał ceramiczny taką opinię keramzyt zawdzięcza swoim doskonałym właściwościom:

1. Keramzyt charakteryzuje się niskim współczynnikiem przewodności cieplnej co sprawia, że można wykorzystywać go do wykonywania elementów o doskonałej izolacyjności - ściana z keramzytu o grubości 15 centymetrów izoluje w równym stopniu, co ściana z cegły o grubości pół metra, Bardzo dobry współczynnik przenikania ciepła U= 0,26 W/m2*K

2. Keramzyt jest doskonałym kumulatorem ciepła, dzięki czemu ściana z keramzytu potrafi utrzymać ciepło dłużej niż ściany z innych materiałów budowlanych,

3. Paraprzepuszczalność - dzięki czemu w naszych domach utrzymuje się bardzo korzystny mikroklimat. Wyroby z keramzytu charakteryzuje najlepsza paroprzepuszczalność spośród wszystkich materiałów dostępnych na rynku. Oznacza to, że ściany i stropy keramzytobetonowe swobodnie odprowadzają parę wodną na zewnątrz budynku nie dopuszczając do zawilgocenia budynku, a jak wiadomo tylko suchy materiał jest dobrym izolatorem przed zimnem.

4. Keramzyt jest odporny na czynniki chemiczne, atmosferyczne, grzyby, owady i gryzonie.

5. Keramzyt Jest materiałem bezwonnym, pozbawionym związków palnych, mrozoodpornym, posiada małą nasiąkliwość i szybko oddaje wilgoć

6. Keramzyt jest czterokrotnie lżejszy od kruszyw naturalnych, jednak pomimo swej lekkości (ciężar keramzytu wynosi 0,65 - 0,30 kg/dm3) jest bardzo wytrzymały na ściskanie, jednocześnie zapewniając konstrukcjom budowlanym jedne z najlepszych właściwości statycznych.

7. Keramzyt jest niepalny - elementy budowlane z keramzytu posiadają najwyższą klasę odporności ogniowej (klasa A),

8. Struktura keramzytu zapewnia ścianom doskonałe właściwości dźwiękochłonne co przekłada się na komfort mieszkania w tego typu budynkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Hym///
to dizwne to forum na którym nie zamiast odpowiezi umieszcza się treści neico nie związane z nimi...


to forum ma kilku mistrzów (i jednego arcymistrza) w laniu wody i pisaniu dla samego faktu pisania.

Bądź pozdrowiony icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to forum ma kilku mistrzów (i jednego arcymistrza) w laniu wody i pisaniu dla samego faktu pisania.

Bądź pozdrowiony icon_smile.gif



Nie samym chlebem...

Mam nadzieję, że az tak strasznie to nie przeszkadza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich!
Jak widać jestem tu nowy ale pana TB znam z innego forum ,którego jestem użytkownikiem więc już się przyzwyczaiłem do wywrotowych teorii.Jak chodzi o temat związany z keramzytem to nie mam doświadczenia ,wręcz sam się zastanawiam jaki materiał wybrać i im dłużej zgłębiam informacje o keramzycie tym bardziej zaczynam wątpić w jego sens głównie za sprawą kosztów.Być może jest dobry jak piszą w różnych recenzjach ,lecz chyba producenci próbują w sposób nieuzasadniony utrzymywać tak dużą cenę tych pustaków ,bo nie sądzę aby był to proces droższy od tego stosowanego do wyrobów pustaków ceramicznych.Zastanawiają mnie pewne zalecenia przy murowaniu ,mianowicie: murować należy zaprawą cieplną z dodatkiem keramzytu -skoro jest lepszy od ceramiki do dla czego nie można zwykłą zaprawą -oczywiście można zaraz powiedzieć że po to aby nie spaprać super parametrów.Ale ja w tym widzę pewien szwindel jak pisałem wcześniej i odnoszę wrażenie ,że decydując się na keramzyt w grę wchodzi tylko ten najdroższy ,systemowy z ociepleniem styropianowym wewnątrz .Zwykłe bloczki keramzytowe wymagają docieplenia bo nawet najgrubszy 36 cm ma słabe U na poziomie 0.35 bez docieplenia.Analizując dalej można przecież kupić bloczek z ceramiki z ociepleniem tez wewnątrz i chyba jest tańszy a parametry bardzo zbliżone do U0,19.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
każdy producent preferuje ciepłą zaprawę, nieważne, na czym
co w tym dziwnego, unikasz mostków
co do samego rozwiązania typu keramzytobeton ze styro, to lepiej zaufać 2W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a parametry bardzo zbliżone do U0,19

.
Izolacja zaczyna się od 0.1... a te 0.19 to przy jakim zawilgoceniu? Jak rośnie zawilgocenie po każdym roku użytkowania? jak zmienia się U wraz z zawilgoceniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak chodzi o temat związany z keramzytem to nie mam doświadczenia ,wręcz sam się zastanawiam jaki materiał wybrać i im dłużej zgłębiam informacje o keramzycie tym bardziej zaczynam wątpić w jego sens głównie za sprawą kosztów.



A interesował Cię kiedyś perlit?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Już nawet nie czytam dalej bo widzę po samym początku, że nieźle marketingowo ponapędzali temat. Aż dziwne, że osoby rejestrują się na forum, piszą specjalnie 2-5 postów zachwalających firmę i znikają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git.


Raczej kit nie git. Domy z keramzytu dalej mają kotłownie i to dużo zużywające kWh. Ten materiał świetnie przewodzi ciepło, nadaje się do odprowadzania wilgoci, świetnie ją przepuszcza i jest niekapilarny . Drenaże, ściany obór… to jest keramzyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git.




Hehe faktycznie, nie zwróciłem dokładnie uwagi na daty, bo wyskoczyło na forum w tematach z odpowiedziami niedawno icon_wink.gif
A do keramzytu ja osobiście nic nie mam, fajny materiał. Gorzej z bloczkami z keramzytobetonu icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam, choć temat dawno zamarzł, to pragnę przedstawić swoją opinię na temat plusów i minusów domów z bloczków FORTIS. Dla porównania mogę przedstawić dane z prawie 10 lat użytkowania dwóch domów wybudowanych w tej technologii. Opisywane budynki mają odpowiednio 340 m2 i 160m2 powierzchni użytkowej. Sam mieszkam w tym mniejszym. Ściany w obu przypadkach wykonane są z bloczków grubości 36 cm. Murowane na zaprawie ciepłochronnej o grubości spoiny ok 2mm. Spoiny pionowe wykonywane również na zaprawie ciepłochronnej plus dodatkowo pianka poliuretanowa w miejscach łączenia styropianu. Cena za jaką kupowałem owe bloczki była mniejsza niż takich samych rozmiarów bloczki Ytonga. O ile pamięć mnie nie myli, to w 2002 roku za sztukę Fortisa płaciłem 10,50zł brutto, a cena Ytonga wynosiła 12zł. Swój dom postawiłem sam z żoną. Filozofii żadnej nie ma o ile ma się trochę pojęcia, a przede wszystkim chęci. Ściany wewnątrz budynku wykończone są karton-gipsem, gdyż do wykonywania tynków cementowo-wapiennych trzeba mieć rękę, której z żoną nie mieliśmy, więc przyklejaliśmy karton. Sufity również. Jeżeli chodzi o wartości wilgotności.... Nie posiadamy czujników i itp urządzeń. Ocenę swoją opieram na odczuciu. W domu nie jest ani sucho, ani wilgotno. W zimę jest ciepło, w lato chłodno. Ogrzewanie mamy dwojakie... Dół ogrzewany jest podłogówką, góra zaś grzejnikami. Zużycie średnie węgla na zimę na przestrzeni owych 10 lat waha się w granicach około 2.5 tony na okres grzewczy. Bywały zimy, kiedy spaliliśmy około 1,5 tony. Piec który u mnie pracuję to ZĘBIEC 14KW. Grzejniki stalowe, instalacja wodna i C.O. to PEX z wkładką aluminiową. Okna 5-cio komorowe. Co do pytań o izolację zewnętrzną.....
Wykonaliśmy takową o grubości 5cm, przede wszystkim, aby wykonać elewację i położyć tynk. Posiadamy również kominek, który wykorzystujemy w chłodniejszych dniach. Planuję dokończyć ogrzewanie z kominka, wtedy być może można będzie jeszcze troszkę obniżyć koszty grzewcze. Co do pytań o keramzyt.... Jest to po prostu wypalana glina, która jest OBOJĘTNA. Nie jest rakotwórcza czy inne tam zarzuty.... Inne cegły typu Max i inne, chyba również są wykonywana z gliny.... Cegła czerwona chyba też jest z gliny... Poza tym keramzyt jest glinianą kulką która zawiera w środku powietrze, więc również działa jak styropian. Podsumowując swoją opinię mogę z czystym sumieniem polecić tą technologię. Aha co do domu większego tego 340 m2. Tam również izolacja cieplna jest rewelacyjna. Budynek ten posiada salon około 70 m2 i temperatura, jaka panowała w nim po 2 miesięcznej nieobecności właściciela, czyli braku ogrzewania wynosiła około 10 st. C. Więc dane same za siebie mogą potwierdzić zasadność zastosowania tej technologii. Sama konstrukcja bloczka zawiera w sobie 15.5 cm grubości styropianu. Zastosowanie go jako labirynt już daje inne załamanie temperatur, niż samo ocieplenie na zewnątrz. Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem???
Reasumując na koniec pragnę polecić ową technologię. Gdybym miał budować jeszcze raz, wybrałbym ponownie ten sam bloczek. Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania, to pytajcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem???

jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę. Można zabezpieczać zbrojenie środkami które będą go chronić. Jednak ja wymyśliłem sobie co innego.
Wytnę co 1 metr(od podłogi po strop), pasek styropianu o szerokości 20cm. W miejsce tego 5cm styropianu który jest w klockach od środka, dam wełnę mineralną o gr. 5cm. Założyłem że wilgoć technologiczna ze ścian, poprzez te wycięte paski styropianu, wyjdzie z betonu i zostanie ze środka odprowadzona wentylacją na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a skąd takie rewelacje?
co do wody w betonie, to wszędzie się walczy, żeby nie parowała tylko brała udział w reakcji wiązania, a tu proszę,
nie chce parować a na dodatek żre żelastwo, katastrofa

które nota bene proponuje się zabezpieczać
jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiedy jest potrzebna do wiązania to inna sprawa. Ale potem się walczy żeby jej nie było. Wszak to że wykonała swoją prace, nie znaczy że już jej tam nie ma.
A żelastwo można zabezpieczać choćby mleczkiem cementowym. Lub też są specjalne środki do tego.

A te rewelacje widziałem na jednym ze szkoleń. Tam właśnie pokazywali film (od dojczlandów był) w którym było pokazane zbrojenie ze ściany w takim systemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę.


A to dziwne.
Niedawno słyszałem że beton w podstawie zapory Hoovera dalej nie wysechł całkowicie, a minęło już bez mała 70 lat od zalewania.
Zapora stoi i ma się dobrze, a siły jakie tam działają na konstrukcję są nieporównywalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować