Skocz do zawartości

Bloczki Keramzytowe FORTIS


Recommended Posts

Ja tez rozwazalem ten material ale po wielu przemysleniach zrezygnowalem.
Wykonanie cieplej sciany jednowarstwowej wymaga dokladnosci i uzycia specjalnych drogich zapraw. Co z tego ze bloczek jest dobry skoro cieplo ucieka przez spoiny.
Do tego dojdzie problem z nadprozami,wiencami itp.
Zeby chociaz mozna bylo zaoszczedzic na takich bloczkach to jeszcze rozumiem, ale cena ich jest dosc duza. W tych pieniadzach to na upartego mozna i 3-warstwowa sciane zbudowac (dwuwarstwowa na pewno)
Przy scianie dwuwarstwowej unika sie niemal wszelkich mostkow termicznch i latwo znalezc wykonawce. Ocieplenie styropianem mozna wykonac samemu a przy domu parterowym nawet bez drabiny czy tym bardziej rusztowania.
Ja zdecydowalem sie na sciane z MAXa +styropian bo najtaniej i najlatwiej i mozna rozlozyc w czasie (najpierw mury, ocieplenie pozniej).
Nie mowie ze moje rozwiazanie jest najlepsze ale dla mnie tak.
A w przypadku sciany jednowarstowej nie widze zadnych zalet.
Link do komentarza
Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej, bo i tak łatwiej na niej wychwycić pewne niedokładności niż na ścianach dwu, lub trzy warstwowych. Nie oszukujmy się, że ściana trójwarstwowa jest tańsza, może same materiały tak, ale wszystko trzeba robić po trzy razy, czy to taniej i prościej, za wszystko trzeba przecież zapłacić. Ja uważam, że ściany są najważniejsze i stawiam na Fortis. W zeszłym roku byłem bna budowie z bloczków Fortis, dołączam kilka fotek.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Polecam bloczki PEZAM produkowane pod Łodzią w Rogowie. Na łączeniu pionowym posiadają trzy warstwy styropianu po 3,5 cm ,a nie po dwie jak fortis .Producent oferuje pełen system tzn. bloczki narożne ,nadproża i do wykończenia otworów budowlanych(mocowanie kotew okiennych itd).Przy dobrej izolacji sufitu ,podłogi, oknach o"k"<0.6 można wg.moich obliczeń zbliżyć się do domu "pasywnego" bez dramatytcznie dużych kosztów. No i jeszcze wentylacja jak się należy!
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Tym co maja watpliwosci co do budowania z bloczkow keramzytowych, moge powiedziec, ze w skandynawii (gdzie warunki klimatyczne sa o wiele surowsze niz u nas) podobny bloczek do fortisu jest podstawowym materialem budowlanym! nazywa sie Lecaisoblok i mozna jego charakterystyke obejrzec np. na stronie norweskiej www.maxit.no niestety nie wiem czy strona ta ma wersje angielska. Jezeli ktos jest zainteresowany moge przeslac zdjecia z budowy w Oslo gdzie uzywalem tego materialu. Jezeli chodzi o murowanie to zuzycie zaprawy jest naprawde niewielkie, glownie daltego, ze nie ma tam pionowych fug! oraz fugi poziome o szerokosci ok 4 cm naklada sie tylko na obu krawedziach a pomiedzy fugami rozklada sie specjalnie przygotowany pasek welny mineralnej w rekawie foliowym (nazywa sie to "laftestrimel"). W kazdym razie tam jest sprzedawany kompletny system, w sklad ktorego wchodza bloczki narozne, bloczki scienne, nadproza, styropian do ocieplania nadprozy, bloczki wiencowe, bloczki na lawe fundamentowa i oczywiscie zbrojenia do kazdego elementu, oraz kominy i bloczki wentylacyjne. Tynkuje sie to czymkolwiek!!! kazdy rodzaj tynku sie tego trzyma. oczywiscie najlepsza jest zaprawa z wloknem szklanym tzw fiberpuss, bo to porostu nie ma prawa odleciec. Dwoch murarzy i pomocnik do mieszania zaprawy postawilo okolo 30 metrow kw. muru wraz z pustakiem wiencowym do zalania na nastepny dzien w 9 godzin!!. Odpada klejenie styropianu na zewnatrz i drogie tynkowanie z siatkami, zaciaganiem klejem itp. Przy obecnych cenach robocizny w Polsce napewno bedzie to znaczna roznica w calkowitym koszcie gotowo wykonanej sciany.
Ja planuje budowe domu po wakacjach 2008 i juz postanowilem ze wykorzystam moje doswiadczenie z tym materialem, bo to sie po prostu oplaci!!, nie wiem tylko jaki bloczek wykorzystam ten forttis, pezam czy jakis inny, widzialem tez jakas firme z włoclawka ktora produkuje takie bloczki.
pozdrawiam Tomek
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Witam,jestem po raz pierwszy na tym forum.Mam pytanie:czy mozna ocieplić dodatkowo np.steropianem o gr. 5 cm dom zbudowany z bloczków fortis?Czy nie będzie za bardzo szczelny w tym wypadku?Własnie wybudowałam dom z fortisa,teraz jestem w fazie tynków wewnetrznych i zastanawiam się nad tym "delikatnym " ociepleniem z zewnątrz.
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Cytat

Ja też wybrałem te bloczki i uważam, że warto zaryzykować wybudowanie ściany jednowarstwowej,




IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego.

Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest.
Link do komentarza
Cytat

IMHO warto zaryzykowac wizytę w nowootwartej knajpie, pójście na film mimo słabych recenzji - ale już w przypadku samochodu nie warto ryzkować, a co dopiero domu. Możesz wskazać dom postawiony 30 lat temu ze ścianą jednowarstwową lepioną klejem? Za 20 lat przekonamy się o jakości tych nowinek - jestem pewien na 90%, że się sprawdzą...ale niech inni bawią się w królika doświadczalnego.

Onegdaj azbest był super, hiper nowoczesnym rozwiązaniem. Ludzie zabijali się za płyty azbestowe, łatwiej było kupić dachówkę rozbiórkową niż nowoczesny azbest.


Coś w tym jest. Rzeczywiście nie warto ryzykować!
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Witam,
Jestem nowy. Kupiłem rozpoczętą budowę (stan surowy zamknięty) i dom zbudowany jest z bloczków keramzytowch (bez steropianu wewnątrz). Jest ocieplony 12cm steropianem. Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm.
Nastraszyliście mnie że to możę być nie zdrowe...

Ale pytanie moje jest, jakie tynki nato kłaść? Gipsowe czy wapniowo-cementowe? Zastanawiam się. Dom powinien oddychać i czy napewno odych przez gips?

Wrzucę parę zdjęć jak to wygląda teraz..

Dziekuję za odpowiedz.
Michal

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Wszystko wydaje się być zbudowane wedle zasad i norm.


Norma... jeśli chodzi o izolacje termiczne nie oznacza, że tak trzeba, to 'jakość" poniżej której nie ma sensu schodzić, czyli - najgorsza z możliwych izolacja.
Budowanie sobie domu najgorszego jak tylko można - nie jest w/g mnie powodem do dumy.
Zasada... Czyja? Pana czy Państwa? Budżet czerpie ogromne zyski z akcyz i VAT-u na wszystkie nośniki energii, dlatego nie leży w jego interesie by odbiorca energii płacił 3...4 razy mniej . Nie jest prawdą, że "zimno wchodzi" w fizyce "ciepło ucieka" . Proszę prześledzić drogę ciepła ( co trzeba nagrzać bo ciepło dotarło do izolacji termicznej) mur > fundament > grunt pod domem... Zasadą w fizyce jest- umieszczanie izolacji termicznej między tym co chcemy ogrzewać a tym czego ogrzewanie nie leży w sferze naszych zainteresowań.
I ostatnia sprawa - keramzyt doskonale przepuszcza wilgoć - przy 12 centymetrach styropianu woda z dyfuzji wykropli się w styropianie ( chłonność styropiany 1.5%/24h), obniżając jego opór cieplny. Mało tego... jeżeli zwiększymy grubość styropianu, problem się powiększy! Czy w dachu też nie przewidziano folii paroizolacyjnej?
Link do komentarza
Nie zrozumiałem kilku zdań z powyższej wypowiedzi. Troszeczkę ktoś zagmatwał o jakościach, akcyzach itd.

Zrozumiałem żę keramzt przepuszcza wodę. OK. Ale czy to najgorszy materiał? Tak to zrozumiałe z 3-ciego chyba zdania...

Na dachu jest folia jednak bez ocieplenia - strop jest ocieplony 22cm steropianu...

Pozdrawiam,

Michał
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Hym///
to dizwne to forum na którym nie zamiast odpowiezi umieszcza się treści neico nie związane z nimi...

Tak czy siak ponawiam pytanie, co sądzicie o Keramzycie i budynkach z nich zrobionych. Gdzieś wyżęj przeczytałem porównanie keramzytu do azbestu co nieco meni przeraża. Spora część owoców importowancyh do naszego kraju rośnie na keramzycie. Połowa kwiatkó jest sadzona w keramzycie. SPoro domów jest budowanych... czy to niebezpieczny materiał? Toż to glina chyba...

Dzięują za odpowiedz.
Link do komentarza
Keramzyt - lekkie kruszywo budowlane, wypalane z gliny ilastej w temperaturze ok. 1150°C. Do produkcji używa się glin pęczniejących. Po wstępnym rozdrobnieniu i uplastycznieniu materiał kieruje się do pieców obrotowych. W procesie wypalania uzyskuje się materiał w kształcie okrągłych lub owalnych brył o zróżnicowanych frakcjach. Glina podczas spiekania znacznie powiększa swoją objętość. Każda z porowatych wewnątrz "kulek" pokryta jest twardą osłoną ceramiczną. Keramzyt jest obojętny chemicznie, odporny na działanie grzybów, pleśni czy gryzoni. Keramzyt stosuję się w budownictwie jako materiał izolacyjny (izolacja cieplna, termoizolacja) oraz do wykonywania drenaży. Keramzyt używany jest także poza budownictwem, w takich dziedzinach jak: np. geotechnika, radiestezja, ogrodnictwo.

Keramzyt jako kruszywo budowlane jest najlepszym budulcem ścian stosowanym obecnie w nowoczesnym budownictwie.

Keramzyt zdobył ogromną popularność w Skandynawii, gdyż okazał się być idealnym materiałem budowlanym przy wznoszeniu budowli w surowym północnym klimacie.

Niesprzyjające warunki atmosferyczne i glebowe wymusiły konieczność wznoszenia budowli z materiałów, które charakteryzują się wysokimi parametrami jakościowymi. Z uwagi na właściwości keramzytu, przede wszystkim wytrzymałość na ściskanie i dużą odporność na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, chemicznych czy biologicznych, takich jak zamarzanie, odmarzanie, ścieralność przez lód, działanie fal i wiatru, agresja chemiczna, w Skandynawii jest on często stosowany przy wznoszeniu budowli mieszkalnych i przemysłowych, jak również mostów i platform wiertniczych

Jako materiał ceramiczny taką opinię keramzyt zawdzięcza swoim doskonałym właściwościom:

1. Keramzyt charakteryzuje się niskim współczynnikiem przewodności cieplnej co sprawia, że można wykorzystywać go do wykonywania elementów o doskonałej izolacyjności - ściana z keramzytu o grubości 15 centymetrów izoluje w równym stopniu, co ściana z cegły o grubości pół metra, Bardzo dobry współczynnik przenikania ciepła U= 0,26 W/m2*K

2. Keramzyt jest doskonałym kumulatorem ciepła, dzięki czemu ściana z keramzytu potrafi utrzymać ciepło dłużej niż ściany z innych materiałów budowlanych,

3. Paraprzepuszczalność - dzięki czemu w naszych domach utrzymuje się bardzo korzystny mikroklimat. Wyroby z keramzytu charakteryzuje najlepsza paroprzepuszczalność spośród wszystkich materiałów dostępnych na rynku. Oznacza to, że ściany i stropy keramzytobetonowe swobodnie odprowadzają parę wodną na zewnątrz budynku nie dopuszczając do zawilgocenia budynku, a jak wiadomo tylko suchy materiał jest dobrym izolatorem przed zimnem.

4. Keramzyt jest odporny na czynniki chemiczne, atmosferyczne, grzyby, owady i gryzonie.

5. Keramzyt Jest materiałem bezwonnym, pozbawionym związków palnych, mrozoodpornym, posiada małą nasiąkliwość i szybko oddaje wilgoć

6. Keramzyt jest czterokrotnie lżejszy od kruszyw naturalnych, jednak pomimo swej lekkości (ciężar keramzytu wynosi 0,65 - 0,30 kg/dm3) jest bardzo wytrzymały na ściskanie, jednocześnie zapewniając konstrukcjom budowlanym jedne z najlepszych właściwości statycznych.

7. Keramzyt jest niepalny - elementy budowlane z keramzytu posiadają najwyższą klasę odporności ogniowej (klasa A),

8. Struktura keramzytu zapewnia ścianom doskonałe właściwości dźwiękochłonne co przekłada się na komfort mieszkania w tego typu budynkach.

Link do komentarza
Witam wszystkich!
Jak widać jestem tu nowy ale pana TB znam z innego forum ,którego jestem użytkownikiem więc już się przyzwyczaiłem do wywrotowych teorii.Jak chodzi o temat związany z keramzytem to nie mam doświadczenia ,wręcz sam się zastanawiam jaki materiał wybrać i im dłużej zgłębiam informacje o keramzycie tym bardziej zaczynam wątpić w jego sens głównie za sprawą kosztów.Być może jest dobry jak piszą w różnych recenzjach ,lecz chyba producenci próbują w sposób nieuzasadniony utrzymywać tak dużą cenę tych pustaków ,bo nie sądzę aby był to proces droższy od tego stosowanego do wyrobów pustaków ceramicznych.Zastanawiają mnie pewne zalecenia przy murowaniu ,mianowicie: murować należy zaprawą cieplną z dodatkiem keramzytu -skoro jest lepszy od ceramiki do dla czego nie można zwykłą zaprawą -oczywiście można zaraz powiedzieć że po to aby nie spaprać super parametrów.Ale ja w tym widzę pewien szwindel jak pisałem wcześniej i odnoszę wrażenie ,że decydując się na keramzyt w grę wchodzi tylko ten najdroższy ,systemowy z ociepleniem styropianowym wewnątrz .Zwykłe bloczki keramzytowe wymagają docieplenia bo nawet najgrubszy 36 cm ma słabe U na poziomie 0.35 bez docieplenia.Analizując dalej można przecież kupić bloczek z ceramiki z ociepleniem tez wewnątrz i chyba jest tańszy a parametry bardzo zbliżone do U0,19.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git.


Raczej kit nie git. Domy z keramzytu dalej mają kotłownie i to dużo zużywające kWh. Ten materiał świetnie przewodzi ciepło, nadaje się do odprowadzania wilgoci, świetnie ją przepuszcza i jest niekapilarny . Drenaże, ściany obór… to jest keramzyt.
Link do komentarza
Cytat

He, he, Grzybarczyk, kilka pierwszych postów jest sprzed blisko 5 lat. Od tego czasu keramzyt zyskał zwolenników. I nadal zyskuje, bo jest git.




Hehe faktycznie, nie zwróciłem dokładnie uwagi na daty, bo wyskoczyło na forum w tematach z odpowiedziami niedawno icon_wink.gif
A do keramzytu ja osobiście nic nie mam, fajny materiał. Gorzej z bloczkami z keramzytobetonu icon_wink.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Witam, choć temat dawno zamarzł, to pragnę przedstawić swoją opinię na temat plusów i minusów domów z bloczków FORTIS. Dla porównania mogę przedstawić dane z prawie 10 lat użytkowania dwóch domów wybudowanych w tej technologii. Opisywane budynki mają odpowiednio 340 m2 i 160m2 powierzchni użytkowej. Sam mieszkam w tym mniejszym. Ściany w obu przypadkach wykonane są z bloczków grubości 36 cm. Murowane na zaprawie ciepłochronnej o grubości spoiny ok 2mm. Spoiny pionowe wykonywane również na zaprawie ciepłochronnej plus dodatkowo pianka poliuretanowa w miejscach łączenia styropianu. Cena za jaką kupowałem owe bloczki była mniejsza niż takich samych rozmiarów bloczki Ytonga. O ile pamięć mnie nie myli, to w 2002 roku za sztukę Fortisa płaciłem 10,50zł brutto, a cena Ytonga wynosiła 12zł. Swój dom postawiłem sam z żoną. Filozofii żadnej nie ma o ile ma się trochę pojęcia, a przede wszystkim chęci. Ściany wewnątrz budynku wykończone są karton-gipsem, gdyż do wykonywania tynków cementowo-wapiennych trzeba mieć rękę, której z żoną nie mieliśmy, więc przyklejaliśmy karton. Sufity również. Jeżeli chodzi o wartości wilgotności.... Nie posiadamy czujników i itp urządzeń. Ocenę swoją opieram na odczuciu. W domu nie jest ani sucho, ani wilgotno. W zimę jest ciepło, w lato chłodno. Ogrzewanie mamy dwojakie... Dół ogrzewany jest podłogówką, góra zaś grzejnikami. Zużycie średnie węgla na zimę na przestrzeni owych 10 lat waha się w granicach około 2.5 tony na okres grzewczy. Bywały zimy, kiedy spaliliśmy około 1,5 tony. Piec który u mnie pracuję to ZĘBIEC 14KW. Grzejniki stalowe, instalacja wodna i C.O. to PEX z wkładką aluminiową. Okna 5-cio komorowe. Co do pytań o izolację zewnętrzną.....
Wykonaliśmy takową o grubości 5cm, przede wszystkim, aby wykonać elewację i położyć tynk. Posiadamy również kominek, który wykorzystujemy w chłodniejszych dniach. Planuję dokończyć ogrzewanie z kominka, wtedy być może można będzie jeszcze troszkę obniżyć koszty grzewcze. Co do pytań o keramzyt.... Jest to po prostu wypalana glina, która jest OBOJĘTNA. Nie jest rakotwórcza czy inne tam zarzuty.... Inne cegły typu Max i inne, chyba również są wykonywana z gliny.... Cegła czerwona chyba też jest z gliny... Poza tym keramzyt jest glinianą kulką która zawiera w środku powietrze, więc również działa jak styropian. Podsumowując swoją opinię mogę z czystym sumieniem polecić tą technologię. Aha co do domu większego tego 340 m2. Tam również izolacja cieplna jest rewelacyjna. Budynek ten posiada salon około 70 m2 i temperatura, jaka panowała w nim po 2 miesięcznej nieobecności właściciela, czyli braku ogrzewania wynosiła około 10 st. C. Więc dane same za siebie mogą potwierdzić zasadność zastosowania tej technologii. Sama konstrukcja bloczka zawiera w sobie 15.5 cm grubości styropianu. Zastosowanie go jako labirynt już daje inne załamanie temperatur, niż samo ocieplenie na zewnątrz. Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem???
Reasumując na koniec pragnę polecić ową technologię. Gdybym miał budować jeszcze raz, wybrałbym ponownie ten sam bloczek. Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania, to pytajcie.
Link do komentarza
Cytat

Myślałem również nad technologią Thermomuru, czyli kształtek styropianowych, wypełnianych betonem. Wszystko wygląda ładnie, tylko nasuwa się jedno podstawowe pytanie? KIEDY WYPARUJE WODA, KTÓRA JEST ZAWARTA W OWEJ MIESZANCE, która z obu stron jest osłonięta styropianem???

jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę. Można zabezpieczać zbrojenie środkami które będą go chronić. Jednak ja wymyśliłem sobie co innego.
Wytnę co 1 metr(od podłogi po strop), pasek styropianu o szerokości 20cm. W miejsce tego 5cm styropianu który jest w klockach od środka, dam wełnę mineralną o gr. 5cm. Założyłem że wilgoć technologiczna ze ścian, poprzez te wycięte paski styropianu, wyjdzie z betonu i zostanie ze środka odprowadzona wentylacją na zewnątrz.
Link do komentarza
kiedy jest potrzebna do wiązania to inna sprawa. Ale potem się walczy żeby jej nie było. Wszak to że wykonała swoją prace, nie znaczy że już jej tam nie ma.
A żelastwo można zabezpieczać choćby mleczkiem cementowym. Lub też są specjalne środki do tego.

A te rewelacje widziałem na jednym ze szkoleń. Tam właśnie pokazywali film (od dojczlandów był) w którym było pokazane zbrojenie ze ściany w takim systemie.
Link do komentarza
Cytat

jest to kłopot. Rozbierane ściany z pierwszych domów wybudowanych w tej technologii, pokazały że naprawdę żartów nie ma. Zbrojenie było praktycznie przeżarte i mało już spełniało swoją rolę.


A to dziwne.
Niedawno słyszałem że beton w podstawie zapory Hoovera dalej nie wysechł całkowicie, a minęło już bez mała 70 lat od zalewania.
Zapora stoi i ma się dobrze, a siły jakie tam działają na konstrukcję są nieporównywalne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wrocław , TEL. 607 - 698 - 310 , www.graty-wywozimy.pl Demontaż/Odbiór/Wyniesienie/Załadunek/Wywóz/Utylizacja starych mebli Wrocław. -Wywóz wersalek,kanap,narożników,kompletów wypoczynkowych,materacy,sof,puf,foteli,leżanek,amerykanek. -Wywóz meblościanek,segmentów,kredensów,szaf,regałów,półek,stołów,krzeseł,komód,mebli kuchennych,ław,mebli. -Wywóz wyposażenia mieszkań,zawartości mebli,gratów,gabarytów,dywanów,wykładzin,zerwanych paneli. -Czyszczenie/Sprzątanie/Opróżnianie mieszkań,domów,piwnic,garaży,komórek lokatorskich,schowków,kanciap,magazynków,boksów garażowych.Likwidacja mieszkań Wrocław. -Wywóz AGD,RTV,pralek,lodówek,zamrażarek,zmywarek,telewizorów,elektrośmieci. -Demontaż mebli na wymiar,mebli w zabudowie,szaf wnękowych,szaf przesuwnych,mebli kuchennych na wymiar,mebli kuchennych w zabudowie,pawlaczy. -Wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywożenie mebli Wrocław,wywóz mebli używanych Wrocław. -Przygotowanie/Sprzątanie/Opróżnianie/Czyszczenie: -mieszkań,domów do sprzedaży -mieszkań domów pod wynajem -mieszkań,domów po lokatorach -mieszkań,domów do remontu -mieszkań,domów po remoncie -mieszkań,domów po wynajmie -Odgracanie/Opróżnianie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław. -Opróżnianie do gołych ścian Wrocław.Wywóz starych mebli po zakupie nowych Wrocław.Wywóz starych mebli do utylizacji Wrocław.Opróżnianie po zbieraczach Wrocław. -Wywóz odpadów,pozostałości po remoncie,budowie Wrocław.Wywóz mebli do utylizacji Wrocław. Wrocław TEL. 607-698-310 , www.graty-wywozimy.pl  FACEBOOK: https://www.facebook.com/GratyWywozimypl/ Nasza Prezentacja na YOUTUBE: https://youtu.be/oEVUCdz3mHg?si=ZR8WhyZ8X_uExRXw wywóz starych mebli Wrocław cena,oczyszczanie mieszkań z mebli Wrocław.oczyszczanie domów z mebli Wrocław,odbiór mebli Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,odbiór zniszczonych mebli Wrocław,gdzie wyrzucić stare meble Wrocław,wywóz mebli Wrocław, co zrobić ze starymi meblami Wrocław,wywóz starych mebli Wrocław cennik,opróżnianie mieszkań Wrocław,ile kosztuje wywóz starych mebli Wrocław,jaki jest koszt wywozu mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław,gdzie można oddać stare meble Wrocław,jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Firma wywożąca stare meble Wrocław,Firma opróżniająca mieszkania Wrocław,Firma opróżniająca piwnice Wrocław,wywóz mebli z domu Wrocław,wywóz gratów Wrocław,Firma odbierająca stare meble Wrocław,Gdzie oddać meble Wrocław,utylizacja starych mebli Wrocław,utylizacja mebli Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,Wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,Wywóz wyposażenia mieszkań Wrocław, opróżnianie mieszkań po zbieraczach Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,likwidacja mieszkań Wrocław,opróżnianie mieszkań do gołych ścian Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,wywózka starych mebli Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,Demontaż mebli Wrocław,Demontaż starych mebli Wrocław,wywiezienie starych mebli Wrocław,firma porządkowa Wrocław,wywóz mebli po lokatorach Wrocław,czyszczenie piwnic Wrocław,wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,wywóz kanap Wrocław,wywóz narożników Wrocław,demontaż mebli Wrocław,demontaż mebli na wymiar Wrocław,demontaż szaf przesuwnych Wrocław,Kto wywozi stare meble we Wrocławiu ? Wyniesienie mebli z mieszkania Wrocław,Transport mebli Wrocław.Przygotowanie mieszkań do remontu Wrocław.Opróżnianie mieszkań do remontu Wrocław.Wywóz zbędnych przedmiotów Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywożenie mebli Wrocław.Likwidacja mieszkań Wrocław. .Opróżnianie domu cena, Wrocław, tel.607-698-310, wywóz, utylizacja. Zabieranie zbędnych rzeczy, wywożenie gratów z garażu, odgracanie pomieszczeń. Opróżnianie domów w wywozem wyposażenia. Czyszczenie mieszkań, lokali, pomieszczeń, z dywanów, materacy,wersalek, mebli z załadunkiem, utylizacja mebli , starego agd, kanapy, demontaż szafy, regałów, starych niepotrzebnych mebli. Likwidacja mieszkań we Wrocławiu, pomieszczeń, magazynów, wywóz gruzu, odpadów, po budowie, remoncie. Wyniesienie i zniesienie zbędnych rzeczy, śmieci. Wywóz boazerii Wrocław. Opróżnianie/odgracanie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywóz zawartości mebli Wrocław,Ile kosztuje wyniesienie mebli z mieszkania,wyniesienie mebli z mieszkania,odbiór starych mebli przy zakupie nowych,,ile kosztuje opróżnienie mieszkania Wrocław,ile kosztuje sprzątanie mieszkania Wrocław,sprzątanie mieszkań zaniedbanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław cennik,sprzątanie po zalaniu Wrocław cennik,wywóz starej kanapy Wrocław,Jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Wywóz odpadów wielkogabarytowych z załadunkiem Wrocław,graty-wywozimy.pl Wrocław,wywóz starej wersalki Wrocław,wywóz starej meblościanki Wrocław,wywóz lodówki Wrocław.Wywóz odpadów wielkogabarytowych Wrocław.Wywóz mebli do utylizacja Wrocław.Utylizacja Wrocław.Wywóz starych mebli Wrocław Psie Pole,wywóz starych mebli Wrocław Fabryczna,Wywóz starych mebli Wrocław Krzyki,wywóz starych mebli Wrocław Śródmieście,wywóz starych mebli Wrocław Stare Miasto,Wywóz starych mebli Wrocław Tarnogaj,wywóz starych mebli Wrocław Jagodno,wywóz starych mebli Wrocław Różanka,wywóz starych mebli Wrocław Partynice,wywóz starych mebli Wrocław Ołtaszyn,wywóz starych mebli Wrocław Kleczków,wywóz starych mebli Wrocław Szczepin,wywóz starych mebli Wrocław Huby,wywóz starych mebli Wrocław Klecina,wywóz starych mebli Wrocław Stabłowice,wywóz starych mebli Wrocław Leśnica,Wywóz starych mebli Wrocław Kozanów,wywóz starych mebli Wrocław Nowy Dwór,Wywóz starych mebli Wrocław Popowice,Wywóz starych mebli Smolec.Wywóz starych mebli Siechnice,Wywóz starych mebli Kryniczno,wywóz starych mebli Psary,Wywóz starych mebli Siechnice,wywóz starych mebli Radwanice,wywóz starych mebli Wisznia Mała,wywóz starych mebli Ligota Piękna,wywóz starych mebli Krzyżanowice. Wrocław,Dolny Śląsk graty-wywozimy.pl Wrocław http://graty-wywozimy.pl , TEL. 607-698-310
    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...