Skocz do zawartości

Popękany tynk wewnętrzny


AK1977

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam!!!!
Mamy bardzo duży problem z wykonanymi w tym roku tynkami. Są całe popękane w charakterystyczne "pajęczynki" i "kwadraty". Bez względu czy jest to ściana nośna czy działówka.
Tynki zostały wykonane końcem lutego br. Temp. w dzień 4-5 st C, w nocy ok. 0 st. C. Ilość ok. 600 mkw, natomiast czas wykonania całości od A do Z - 8 dni. Nie zastosowano żadnego gruntu na ścianę, niektóre tylko ściany zostały zmoczone przed nakładaniem tynku. Na zdjęciach tynku suchego są spękania , które widać gołym okiem. Natomiast zmoczenie tynku wodą przedstawia całą pajęczynę spękań jeszcze tych niewidocznych na sucho. Występują wszędzie: ściany nośne, działowe, sufity. Jest to dla nas katastrofa i obawiamy się najgorszego, że tynki są do zbicia. Natomiast druga sprawa to decyzja technologa i wykonawcy, że są to spękania konstrukcyjne, i że żaden z nich nie popełnił żadnego błędu. Mamy wrażenie, że próbują nam wmówić głupoty żerując na naszej niewiedzy w tym temacie, chociaż ciężko uwierzyć, że spękanie w "słoneczko" jest spękaniem konstrukcyjnym. Celowo nie podaje nazw firm w tym momencie, aby nic nie sugerować. Na zdjęciach jest tynk "na sucho" i "na mokro". Proszę o Pana opinię w tej ważnej dla nas sprawie oraz o namiary na niezależnego rzeczoznawcę - specjalistę w dziedzinie tynków, gdyż chyba nie obejdzie się bez fachowej i niezależnej ekspertyzy. Najlepiej z dolnego śląska, gdyż stąd jesteśmy. Pozdrawiam i dziękuję.

adziasiem@wp.pl

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez AK1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
1. kiedy był popełniony stan SSO SSZ?
2. z czego sciany (działowe i nośne)?
3. chałupa była wtedy ogrzewana?

na mój gust spękania wyglądają na skurczowe, tylko spowodowane czym?
albo z powodu samego tynku, albo problemem ze ścinami i sufitami (mogły przemarznąć?)
Napisano
SSO - GRUDZIEŃ 2008
SSZ - MARZEC 2009
Ściany i nośne i działowe wykonane z porothermu 24 i 11,5. Ogrzewania nie mamy.Budynek z zewnątrz jest ocieplony
Napisano
u mnie też były pajęczynki ..... i jeśli są to typowe pajęczynki to nie ma się czym martwić - u mnie to farba je przykryła i nie ma po nich śladu ....
natomiast bardzo niepokoją mnie pęknięcia na moich tynkach - teraz , 3 lata od postawienia domu pękają mi tynki - są to długie kilkumetrowe rysy ewidentnie widoczne .... zapewne skutek osiadania budynku .... jutro zapodam foty to powiecie mi co i jak .... bo zaczynam się martwić .....
przepraszam , że podczepiam się pod ten wątek - ale żeby nie "śmiecić" - nie założyłam celowo kolejnego....
Napisano
co to znaczy "trzeszczą". Nie wiem jeszcze czyja to jest wina ale nie wyobrażam sobie tego naprawiać. A takie rozciągnięcie w czasie to raczej dobrze. Ludzie wciągu roku budują i się wprowadzają i takich esów floresów nie muszą oglądać.
Dodam jeszcze że tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało. Miało być ładnie i bez gładzi.A wyszło jak zawsze popłynęliśmy na kasie - kosztował 2 x więcej i nie wiadomo co z nim robić. Natomiast w 3 pomieszczeniach położyliśmy zwykły szary tynk i nie ma tych spękań.
Ale powracam do kluczowego pytania CZY TO SPĘKANIA KONSTRUKCYJNE JAK NAM WMAWIAJĄ?????????????
Napisano
  Cytat

Dodam jeszcze że tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało.

Rozwiń  


to znaczy jaki dokładnie ten tynk?
gipsowy?
cementowo-wapienny z przewaga którego ze składników?
czy jeszcze jakiś inny?

ostukaj tynki - jeśli odgłos w stukaniu na fragmencie spękanym a na fragmencie bez spękań się różni to jest powód do niepokoju ....
Napisano
Tak jak na zdjęciach wygląda 100% ścian i sufitów w białym tynku.Nie pojawiają się kilku metrowe rysy jak w opisie daqquli powyżej. W tym przypadku byłabym skłonna uwierzyć że to spękanie konstrukcyjne. Jest to o tyle istotne gdyż firma dała 3 letnią gwarancję na spękania skurczowe a teraz szuka wszystkich sposobów aby wmówić nam że to wina osiadania i konstrukcji budynku.

są to tynki cementowo - wapienne , mieszanka gotowa w workach, na budowie mieszana tylko z wodą. Szary tynk o ole pamiętam maszynowy BAUMIT
Napisano
kurcze ... ciężko tak stwierdzić na podstawie tylko zdjęć ...ale wnosząc po tym , że uwidaczniają się na mokro w większości .... to mi się wydaje , że to są zwykłe pajęczynki i farba je przykryje ....
weź opukaj te tynki i zobacz czy nie ma różnic w odgłosach .... takich "pustych" odgłosów .... to powinno tez coś nam powiedzieć ....
Napisano
na mój gust - skurczowe
z pewnością nie "konstrukcyjne",
kwestia skąd skurcz - podłoże czy tynk,
stawiam na tynk

konstrukcyjne są dłuższe i prostsze, nie taka pajęczyna, zazwyczaj w narożnikach, przy nadprożach, łączeniu elementów konstrukcyjnych, siatka regularna na stropie, po spoinach
Napisano
Powiem tak na każdej ścianie, ściance jest od kilku do kilkunastu spękań widocznych na sucho. Podobno samo zamalowanie nic nie da bo powietrze, które jest w spękaniu i zostanie przykryte farbą tworzyć będzie pęcherzyki i to spękanie wyjdzie przez farbę i będzie również widoczne.

były sprawdzane pod kątem czy nie są odparzone, i nic na to nie wskazuje jak na razie. Teraz głowimy się jak te spękania skutecznie naprawić i KTO MA TO ZROBIĆ. Bo jak na razie jest odbijanie "piłeczki"
Napisano
u mnie pajączki na sucho pod warstewką rozcieńczonego wapna wyglądały tak- czyli zasadniczo tak jak u Ciebie :

Brak obrazka

i farba przykryła .... nie ma po nich śladu , żadnych bąbelków powietrza .... po prostu weszła sobie w szczelinki i nic nie widać ... malowałam dwa razy badziewiem z marketu coby się tynki napiły i na to kolor dwa razy (Nobiles)

możesz sobie przecież spróbować jasna farbą - jakąkolwiek zamalować kawałek ściany dwukrotnie , poczekać aż wyschnie i wszystko będziesz wiedziała ... icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

żadna konstrukcja? a co, lewituje?
nie, stoi na jakimś podłożu, "przytulona" jest do "normalnej" ściany

Rozwiń  



Czyli jakim jest poddawana obciążeniom????Chyba obciążeniu "tulenia". Założenie ścian działowych jest takie że nie przenoszą obciążeń budynku- dachu, stropu itd. W tym kontekście nie pracują jak ściany nośne, które przejmują te siły.
Napisano
  Cytat

Czyli jakim jest poddawana obciążeniom????Chyba obciążeniu "tulenia". Założenie ścian działowych jest takie że nie przenoszą obciążeń budynku- dachu, stropu itd. W tym kontekście nie pracują jak ściany nośne, które przejmują te siły.

Rozwiń  

skoro wiesz lepiej to po co ta cała dyskusja?
masz problemy? zap.. do swojej Regionalnej PIIB, tam znajdziesz za kasę jakiegoś mądralę i wszystkiego się dowiesz

a najlepiej sama sobie napisz ekspertyzę, masz wiedzę, to ją wykorzystaj
Napisano
  Cytat

skoro wiesz lepiej to po co ta cała dyskusja?
masz problemy? zap.. do swojej Regionalnej PIIB, tam znajdziesz za kasę jakiegoś mądralę i wszystkiego się dowiesz

a najlepiej sama sobie napisz ekspertyzę, masz wiedzę, to ją wykorzystaj

Rozwiń  


Po co zaraz tak ostro? Człowiek jest załamany i chciałby usłyszeć coś co by go postawiło na nogi. A tu nic i jest w czarnej d...... icon_sad.gif
Wiem, że to może być śmiech przez łzy, ale śmiech jest zawsze zdrowy... Widziałem bardzo drogą farbę kanadyjskiej firmy PARA. Nazawała się EGG SHELL - daje efekt bardzo podobny do tego, jak AK1977 ma za darmo (pomijam koszt tynku, który i tak musi być) icon_biggrin.gif
A tak na poważnie, jak już napisała Daga, jeśli tylko tynk nie jest głuchy, to nie odpadnie. A że szczeliny nie są "pracujące" (przynajmniej na takie nie wyglądają), to po pomalowaniu nie powinno ich być widać. Co najwyżej trzeba zainwestować trochę więcej w porządną matową emulsję - byle nie połysk, bo wtedy będzie widać szczeliny, których nawet nie ma... icon_biggrin.gif
Napisano
Nic sama nie wiem lepiej. Przeszłam przyspieszony kurs po tym jak moje ściany popękały we wszystkich możliwych kierunkach, czytając właśnie doświadczenia i wiedzę po forach takich jak to.
Doczytałam się też takich informacji, że szpryc na ścianie powinien schnąć nawet ok. 2 tyg. I dopiero na to narzucany był tynk i zacierany i podobno ani jednego spękania U nas narzucali szpryc na nie zaimpregnowaną i nie zlewaną wodą ścianę i zaraz zacierali na gotowo.Tak jak pisałam 600 m2- 8 dni przy niewysokich temperaturach, . Nikt nawet nie sprawdzał czy szpryc podsechł czy nie. O technice wykonywania tynków doczytaliśmy po fakcie, błędnie zakładając że mamy do czynienia z super fachowcami. U nas było szybko i nie do końca zgodnie z tym jak to powinno być zrobione.ALE CZY ABY BUDOWAĆ DOM TRZEBA SKOŃCZYĆ BUDOWNICTWO????? Mam wrażenie ze przy naszych fachowcach tak.Uogólniam, ale mamy złe doświadczenie z ekipami.
Napisano
  Cytat

... tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało. Miało być ładnie i bez gładzi.A wyszło jak zawsze popłynęliśmy na kasie - kosztował 2 x więcej i nie wiadomo co z nim robić. Natomiast w 3 pomieszczeniach położyliśmy zwykły szary tynk i nie ma tych spękań.
Ale powracam do kluczowego pytania CZY TO SPĘKANIA KONSTRUKCYJNE JAK NAM WMAWIAJĄ?????????????

Rozwiń  

spękania konstrukcyjne widzę tylko na jednym zdjeciu


co do powodów spękań - niech sobie zarobi ekspert z dolnego sląska

co z tym tynkiem robić ? poszpachlowac, pomalowac i finito
Napisano
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi, trochę się pocieszyłam, że nie skończy się zbijaniem tynku i mam nadzieję że faktycznie po obróbce staną się niewidoczne. Pozdrawiam .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...