Skocz do zawartości

Popękany tynk wewnętrzny


AK1977

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam!!!!
Mamy bardzo duży problem z wykonanymi w tym roku tynkami. Są całe popękane w charakterystyczne "pajęczynki" i "kwadraty". Bez względu czy jest to ściana nośna czy działówka.
Tynki zostały wykonane końcem lutego br. Temp. w dzień 4-5 st C, w nocy ok. 0 st. C. Ilość ok. 600 mkw, natomiast czas wykonania całości od A do Z - 8 dni. Nie zastosowano żadnego gruntu na ścianę, niektóre tylko ściany zostały zmoczone przed nakładaniem tynku. Na zdjęciach tynku suchego są spękania , które widać gołym okiem. Natomiast zmoczenie tynku wodą przedstawia całą pajęczynę spękań jeszcze tych niewidocznych na sucho. Występują wszędzie: ściany nośne, działowe, sufity. Jest to dla nas katastrofa i obawiamy się najgorszego, że tynki są do zbicia. Natomiast druga sprawa to decyzja technologa i wykonawcy, że są to spękania konstrukcyjne, i że żaden z nich nie popełnił żadnego błędu. Mamy wrażenie, że próbują nam wmówić głupoty żerując na naszej niewiedzy w tym temacie, chociaż ciężko uwierzyć, że spękanie w "słoneczko" jest spękaniem konstrukcyjnym. Celowo nie podaje nazw firm w tym momencie, aby nic nie sugerować. Na zdjęciach jest tynk "na sucho" i "na mokro". Proszę o Pana opinię w tej ważnej dla nas sprawie oraz o namiary na niezależnego rzeczoznawcę - specjalistę w dziedzinie tynków, gdyż chyba nie obejdzie się bez fachowej i niezależnej ekspertyzy. Najlepiej z dolnego śląska, gdyż stąd jesteśmy. Pozdrawiam i dziękuję.

adziasiem@wp.pl

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez AK1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
1. kiedy był popełniony stan SSO SSZ?
2. z czego sciany (działowe i nośne)?
3. chałupa była wtedy ogrzewana?

na mój gust spękania wyglądają na skurczowe, tylko spowodowane czym?
albo z powodu samego tynku, albo problemem ze ścinami i sufitami (mogły przemarznąć?)
Napisano
SSO - GRUDZIEŃ 2008
SSZ - MARZEC 2009
Ściany i nośne i działowe wykonane z porothermu 24 i 11,5. Ogrzewania nie mamy.Budynek z zewnątrz jest ocieplony
Napisano
u mnie też były pajęczynki ..... i jeśli są to typowe pajęczynki to nie ma się czym martwić - u mnie to farba je przykryła i nie ma po nich śladu ....
natomiast bardzo niepokoją mnie pęknięcia na moich tynkach - teraz , 3 lata od postawienia domu pękają mi tynki - są to długie kilkumetrowe rysy ewidentnie widoczne .... zapewne skutek osiadania budynku .... jutro zapodam foty to powiecie mi co i jak .... bo zaczynam się martwić .....
przepraszam , że podczepiam się pod ten wątek - ale żeby nie "śmiecić" - nie założyłam celowo kolejnego....
Napisano
co to znaczy "trzeszczą". Nie wiem jeszcze czyja to jest wina ale nie wyobrażam sobie tego naprawiać. A takie rozciągnięcie w czasie to raczej dobrze. Ludzie wciągu roku budują i się wprowadzają i takich esów floresów nie muszą oglądać.
Dodam jeszcze że tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało. Miało być ładnie i bez gładzi.A wyszło jak zawsze popłynęliśmy na kasie - kosztował 2 x więcej i nie wiadomo co z nim robić. Natomiast w 3 pomieszczeniach położyliśmy zwykły szary tynk i nie ma tych spękań.
Ale powracam do kluczowego pytania CZY TO SPĘKANIA KONSTRUKCYJNE JAK NAM WMAWIAJĄ?????????????
Napisano
Cytat

Dodam jeszcze że tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało.



to znaczy jaki dokładnie ten tynk?
gipsowy?
cementowo-wapienny z przewaga którego ze składników?
czy jeszcze jakiś inny?

ostukaj tynki - jeśli odgłos w stukaniu na fragmencie spękanym a na fragmencie bez spękań się różni to jest powód do niepokoju ....
Napisano
Tak jak na zdjęciach wygląda 100% ścian i sufitów w białym tynku.Nie pojawiają się kilku metrowe rysy jak w opisie daqquli powyżej. W tym przypadku byłabym skłonna uwierzyć że to spękanie konstrukcyjne. Jest to o tyle istotne gdyż firma dała 3 letnią gwarancję na spękania skurczowe a teraz szuka wszystkich sposobów aby wmówić nam że to wina osiadania i konstrukcji budynku.

są to tynki cementowo - wapienne , mieszanka gotowa w workach, na budowie mieszana tylko z wodą. Szary tynk o ole pamiętam maszynowy BAUMIT
Napisano
kurcze ... ciężko tak stwierdzić na podstawie tylko zdjęć ...ale wnosząc po tym , że uwidaczniają się na mokro w większości .... to mi się wydaje , że to są zwykłe pajęczynki i farba je przykryje ....
weź opukaj te tynki i zobacz czy nie ma różnic w odgłosach .... takich "pustych" odgłosów .... to powinno tez coś nam powiedzieć ....
Napisano
na mój gust - skurczowe
z pewnością nie "konstrukcyjne",
kwestia skąd skurcz - podłoże czy tynk,
stawiam na tynk

konstrukcyjne są dłuższe i prostsze, nie taka pajęczyna, zazwyczaj w narożnikach, przy nadprożach, łączeniu elementów konstrukcyjnych, siatka regularna na stropie, po spoinach
Napisano
Powiem tak na każdej ścianie, ściance jest od kilku do kilkunastu spękań widocznych na sucho. Podobno samo zamalowanie nic nie da bo powietrze, które jest w spękaniu i zostanie przykryte farbą tworzyć będzie pęcherzyki i to spękanie wyjdzie przez farbę i będzie również widoczne.

były sprawdzane pod kątem czy nie są odparzone, i nic na to nie wskazuje jak na razie. Teraz głowimy się jak te spękania skutecznie naprawić i KTO MA TO ZROBIĆ. Bo jak na razie jest odbijanie "piłeczki"
Napisano
u mnie pajączki na sucho pod warstewką rozcieńczonego wapna wyglądały tak- czyli zasadniczo tak jak u Ciebie :

Brak obrazka

i farba przykryła .... nie ma po nich śladu , żadnych bąbelków powietrza .... po prostu weszła sobie w szczelinki i nic nie widać ... malowałam dwa razy badziewiem z marketu coby się tynki napiły i na to kolor dwa razy (Nobiles)

możesz sobie przecież spróbować jasna farbą - jakąkolwiek zamalować kawałek ściany dwukrotnie , poczekać aż wyschnie i wszystko będziesz wiedziała ... icon_wink.gif
Napisano
Cytat

żadna konstrukcja? a co, lewituje?
nie, stoi na jakimś podłożu, "przytulona" jest do "normalnej" ściany




Czyli jakim jest poddawana obciążeniom????Chyba obciążeniu "tulenia". Założenie ścian działowych jest takie że nie przenoszą obciążeń budynku- dachu, stropu itd. W tym kontekście nie pracują jak ściany nośne, które przejmują te siły.
Napisano
Cytat

Czyli jakim jest poddawana obciążeniom????Chyba obciążeniu "tulenia". Założenie ścian działowych jest takie że nie przenoszą obciążeń budynku- dachu, stropu itd. W tym kontekście nie pracują jak ściany nośne, które przejmują te siły.


skoro wiesz lepiej to po co ta cała dyskusja?
masz problemy? zap.. do swojej Regionalnej PIIB, tam znajdziesz za kasę jakiegoś mądralę i wszystkiego się dowiesz

a najlepiej sama sobie napisz ekspertyzę, masz wiedzę, to ją wykorzystaj
Napisano
Cytat

skoro wiesz lepiej to po co ta cała dyskusja?
masz problemy? zap.. do swojej Regionalnej PIIB, tam znajdziesz za kasę jakiegoś mądralę i wszystkiego się dowiesz

a najlepiej sama sobie napisz ekspertyzę, masz wiedzę, to ją wykorzystaj



Po co zaraz tak ostro? Człowiek jest załamany i chciałby usłyszeć coś co by go postawiło na nogi. A tu nic i jest w czarnej d...... icon_sad.gif
Wiem, że to może być śmiech przez łzy, ale śmiech jest zawsze zdrowy... Widziałem bardzo drogą farbę kanadyjskiej firmy PARA. Nazawała się EGG SHELL - daje efekt bardzo podobny do tego, jak AK1977 ma za darmo (pomijam koszt tynku, który i tak musi być) icon_biggrin.gif
A tak na poważnie, jak już napisała Daga, jeśli tylko tynk nie jest głuchy, to nie odpadnie. A że szczeliny nie są "pracujące" (przynajmniej na takie nie wyglądają), to po pomalowaniu nie powinno ich być widać. Co najwyżej trzeba zainwestować trochę więcej w porządną matową emulsję - byle nie połysk, bo wtedy będzie widać szczeliny, których nawet nie ma... icon_biggrin.gif
Napisano
Nic sama nie wiem lepiej. Przeszłam przyspieszony kurs po tym jak moje ściany popękały we wszystkich możliwych kierunkach, czytając właśnie doświadczenia i wiedzę po forach takich jak to.
Doczytałam się też takich informacji, że szpryc na ścianie powinien schnąć nawet ok. 2 tyg. I dopiero na to narzucany był tynk i zacierany i podobno ani jednego spękania U nas narzucali szpryc na nie zaimpregnowaną i nie zlewaną wodą ścianę i zaraz zacierali na gotowo.Tak jak pisałam 600 m2- 8 dni przy niewysokich temperaturach, . Nikt nawet nie sprawdzał czy szpryc podsechł czy nie. O technice wykonywania tynków doczytaliśmy po fakcie, błędnie zakładając że mamy do czynienia z super fachowcami. U nas było szybko i nie do końca zgodnie z tym jak to powinno być zrobione.ALE CZY ABY BUDOWAĆ DOM TRZEBA SKOŃCZYĆ BUDOWNICTWO????? Mam wrażenie ze przy naszych fachowcach tak.Uogólniam, ale mamy złe doświadczenie z ekipami.
Napisano
Cytat

... tynki w domu to specjalny tynk który wysycha na biało. Miało być ładnie i bez gładzi.A wyszło jak zawsze popłynęliśmy na kasie - kosztował 2 x więcej i nie wiadomo co z nim robić. Natomiast w 3 pomieszczeniach położyliśmy zwykły szary tynk i nie ma tych spękań.
Ale powracam do kluczowego pytania CZY TO SPĘKANIA KONSTRUKCYJNE JAK NAM WMAWIAJĄ?????????????


spękania konstrukcyjne widzę tylko na jednym zdjeciu


co do powodów spękań - niech sobie zarobi ekspert z dolnego sląska

co z tym tynkiem robić ? poszpachlowac, pomalowac i finito
Napisano
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi, trochę się pocieszyłam, że nie skończy się zbijaniem tynku i mam nadzieję że faktycznie po obróbce staną się niewidoczne. Pozdrawiam .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...