Skocz do zawartości

Recommended Posts

chcę wybudować domek z garażem na dwa auta
teraz mam dylemat, chcę aby garaż był w bryle domu
http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/348//#top
to jest tylko przykład ( akurat jednostanowiskowy )
robić jedną dużą bramę czy dwie mniejsze
nie chcę aby dom wyglądał jak jakaś hala produkcyjna
jak się uda to garaż będzie dość duży,
więc moja druga połowa nie powinna mieć problemu z wjeżdżaniem/wyjeżdżaniem
od razu tu zapytam
czy garaż w bryle domu musi być ogrzewany ?
jestem przeciwnikiem ogrzewanych garaży ( chociaż lubię pogrzebać przy aucie )

Link do komentarza
Gość adiqq
ja miałem mieć dwie małe, ale zdecydowałem się na 1 dużą bramę garażową. garaż mam duży 6x8m
garaż nie musi być ogrzewany - ja osobiście mam wyprowadzone 2 petle pod potencjalne grzejniki (tak na wszelki wypadek, nie planuję używać), garaż mam ocieplony i dodatkowo od strony domu oklejony styropianem - nie będzie wychładzać mi domu. Drzwi dom/garaż oczywiście będą ocieplone
Link do komentarza
Gość gawel
kalumet nie rób pojedynczego garażu to już nie te czasy,ja żałuje że nie mam na 2 auta. Koleżanka ma garaż na 4 auta i jest ok.Moim zdaniem zrób sobie fajny pokój w miejscu tego garażu, a garaż postaw wolno stojący wygodny full wypas. Sąsiad postawił garaż na 2 duże auta długi i wąski auto za autem i wygląda zgrabnie . Pewnym pomysłem na szybki garaż jest np zrobienie garażu kanadyjczyka tznw tej technologi ale robisz tylko styropian itynz zewnątrz a w środku zostawiasz w spokoju ja tak mam polecam
Link do komentarza
mam garaż dwu stanowiskowy i dwie małe bramy ..... od razu zaznaczę , że problemów z wjeżdżaniem nie posiadam icon_lol.gif

natomiast nasuwa mi się jedno pytanie ..... rozumiem, że brama jedna duża byłaby z całą automatyką , uruchamiana na pilota - i ok, super .....
ale weźmy scenariusz , że będzie przerwa w dostawie prądu (np. zima, na wsi to często się zdarza) .... auto stoi w garażu, do pracy trzeba dojechać ..... i co teraz? czy podniesienie tej dużej bramy dajmy na to ręcznie i zamknięcie jest do zrobienia - fizycznie dla jednej osoby? jaki to ciężar?
tak - z ciekawości , wie ktoś? icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

mam garaż dwu stanowiskowy i dwie małe bramy ..... od razu zaznaczę , że problemów z wjeżdżaniem nie posiadam icon_lol.gif

natomiast nasuwa mi się jedno pytanie ..... rozumiem, że brama jedna duża byłaby z całą automatyką , uruchamiana na pilota - i ok, super .....
ale weźmy scenariusz , że będzie przerwa w dostawie prądu (np. zima, na wsi to często się zdarza) .... auto stoi w garażu, do pracy trzeba dojechać ..... i co teraz? czy podniesienie tej dużej bramy dajmy na to ręcznie i zamknięcie jest do zrobienia - fizycznie dla jednej osoby? jaki to ciężar?
tak - z ciekawości , wie ktoś? icon_rolleyes.gif



też się nad tym zastanawiałem
ja sobie poradzę, do małych nie należę
nie robiłem jeszcze rozeznania w tej sprawie
ale może są bramy, w których jest zainstalowany mechanizm zwijania tak jak w roletach okiennych
na sznur lub łańcuch
wtedy dla drugiej połowy zrobiłbym kołowrotek aby w razie czego miała lżej
Link do komentarza
Cytat

mam garaż dwu stanowiskowy i dwie małe bramy ..... od razu zaznaczę , że problemów z wjeżdżaniem nie posiadam icon_lol.gif

natomiast nasuwa mi się jedno pytanie ..... rozumiem, że brama jedna duża byłaby z całą automatyką , uruchamiana na pilota - i ok, super .....
ale weźmy scenariusz , że będzie przerwa w dostawie prądu (np. zima, na wsi to często się zdarza) .... auto stoi w garażu, do pracy trzeba dojechać ..... i co teraz? czy podniesienie tej dużej bramy dajmy na to ręcznie i zamknięcie jest do zrobienia - fizycznie dla jednej osoby? jaki to ciężar?
tak - z ciekawości , wie ktoś? icon_rolleyes.gif


Ja mam jedną bramę do garażu dwustanowiskowego o szer 5,5 m i nie mam problemu z podnoszeniem jej własnoręcznie, dlatego, że tam są sprężyny, które mi ułatwiają jej podnoszenie.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 5 lata temu...
Temat stary ale wiecznie aktualny icon_smile.gif Dla mnie wyższość 2 mniejszych bram nad jedną dużą pod względem strat ciepła jest co najmniej wątpliwa.
Dwie mniejsze bramy mają większą łączną długość ramiaków na obwodzie. To najsłabszy cieplnie element, a do tego w praktyce mamy zawsze jakiś cieplny mostek liniowy na połączeniu z murem. A tu znowu dwie mniejsze bramy mają ten mostek znacznie dłuższy.
W sumie problem jest dokładnie ten sam, co z oknami – jedno duże skrzydło ma niższy współczynnik U niż dwa mniejsze ze słupkiem środkowym. A tym bardziej rozdzielone kawałkiem muru. W bramie najcieplejszym elementem też jest samo skrzydło.
A niby to mniejsze wychładzanie w wyniku otwarcia jednej mniejszej bramy też jest wątpliwe. Nawet ta mniejsza brama jest wystarczająco duża, żeby nam nieźle przewiało cały garaż.
Link do komentarza
Cytat

Temat stary ale wiecznie aktualny icon_smile.gif Dla mnie wyższość 2 mniejszych bram nad jedną dużą pod względem strat ciepła jest co najmniej wątpliwa.
Dwie mniejsze bramy mają większą łączną długość ramiaków na obwodzie. To najsłabszy cieplnie element, a do tego w praktyce mamy zawsze jakiś cieplny mostek liniowy na połączeniu z murem. A tu znowu dwie mniejsze bramy mają ten mostek znacznie dłuższy.
W sumie problem jest dokładnie ten sam, co z oknami ? jedno duże skrzydło ma niższy współczynnik U niż dwa mniejsze ze słupkiem środkowym. A tym bardziej rozdzielone kawałkiem muru. W bramie najcieplejszym elementem też jest samo skrzydło.
A niby to mniejsze wychładzanie w wyniku otwarcia jednej mniejszej bramy też jest wątpliwe. Nawet ta mniejsza brama jest wystarczająco duża, żeby nam nieźle przewiało cały garaż.



Weźmy pod uwage fakt, że słaby punkt w "walce" o izolacyjność termiczną to uszczelnienie bramy i zadajmy sobie pytanie - w którym przypadku mamy więcej do uszczelnienia??
Link do komentarza
Nikt jak dotąd nie wspomniał o jednej, bardzo ważnej sprawie. Dwie mniejsze bramy zamiast jednej dużej przewidzianej w projekcie można dać bez problemu. Odwrotnie – jedna duża, zamiast 2 mniejszych może być już mocno problematyczna. Bo w otworze na bramę mamy u góry nadproże. Mniej lub bardziej obciążone tym co powyżej. Wymagana nośność rośnie proporcjonalnie do kwadratu rozpiętości takiej belki żelbetowej. Bez zgody konstruktora bym tego nie ruszał.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Cytat

Nikt jak dotąd nie wspomniał o jednej, bardzo ważnej sprawie. Dwie mniejsze bramy zamiast jednej dużej przewidzianej w projekcie można dać bez problemu. Odwrotnie – jedna duża, zamiast 2 mniejszych może być już mocno problematyczna. Bo w otworze na bramę mamy u góry nadproże. Mniej lub bardziej obciążone tym co powyżej. Wymagana nośność rośnie proporcjonalnie do kwadratu rozpiętości takiej belki żelbetowej. Bez zgody konstruktora bym tego nie ruszał.



Chyba nikt nie wspomniał też o tym, że mniejszą bramę można nieco szybciej otworzyć, bo jest lżejsza.
Link do komentarza
Cytat

Nikt jak dotąd nie wspomniał o jednej, bardzo ważnej sprawie. Dwie mniejsze bramy zamiast jednej dużej przewidzianej w projekcie można dać bez problemu. Odwrotnie – jedna duża, zamiast 2 mniejszych może być już mocno problematyczna. Bo w otworze na bramę mamy u góry nadproże. Mniej lub bardziej obciążone tym co powyżej. Wymagana nośność rośnie proporcjonalnie do kwadratu rozpiętości takiej belki żelbetowej. Bez zgody konstruktora bym tego nie ruszał.


Bo takie rzeczy to się robi na etapie projektowania domu, a nie jak murarz stoi na placu budowy.
Link do komentarza
Cytat

Bo takie rzeczy to się robi na etapie projektowania domu, a nie jak murarz stoi na placu budowy.



Ja tam sobie zamówiłem u górala w Piekielniku ogromną, dwuskrzydłową i nie narzekam.
Zawiasy kute u miejscowego kowala, brama w świetle ma 4,5 metra, wysoka, zamyka się normalnie, otwiera, fajna jest drewniana pachnąca.
Link do komentarza
Cytat

Ale teraz podnoszenie lub otwierania załatwiają nam napędy. Przecież nikt nie będzie sie z tym ręcznie siłował.



Nie no, skoro wiele bram sprzedawanych jest bez napędu, to znaczy, że częsć ludzi jednak rezygnuje z takiej wygody. A wtedy ciężar bramy ma jednak znaczenie. A co do tych problemów z parkowaniem w garażu z dwiema mniejszymi bramami to zgoda, ale myślałem, że dotyczy to tylko (bez urazy) kobiet icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie no, skoro wiele bram sprzedawanych jest bez napędu, to znaczy, że częsć ludzi jednak rezygnuje z takiej wygody. A wtedy ciężar bramy ma jednak znaczenie. A co do tych problemów z parkowaniem w garażu z dwiema mniejszymi bramami to zgoda, ale myślałem, że dotyczy to tylko (bez urazy) kobiet icon_smile.gif


To się wtedy bierze taką, jak bobiczek, i wtedy nie trza się z niczym szarpać.
Co do parkowania: słupek po środku utrudnia manewrowanie każdemu, samcom też. Czasem trzeba wjechać czy wyjechać pod innym kątem, a tu dodatkowe ograniczenie, o którym każdemu może się zapomnieć. icon_biggrin.gif

Co do precyzji za kierownicą, to nie byłbym tak stanowczy. icon_lol.gif

Link do komentarza
Cytat

Nie no, skoro wiele bram sprzedawanych jest bez napędu, to znaczy, że częsć ludzi jednak rezygnuje z takiej wygody. A wtedy ciężar bramy ma jednak znaczenie. A co do tych problemów z parkowaniem w garażu z dwiema mniejszymi bramami to zgoda, ale myślałem, że dotyczy to tylko (bez urazy) kobiet icon_smile.gif



Skoro ktoś lubi polegać na sile własnych mięśni icon_razz.gif Chociaż mam wrażenie, że 90% dokupuje napęd a i sami producenci bram proponują takie rozwiązanie jako tzw. standard.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 6 miesiące temu...
Dnia 17.06.2016 o 09:54, Shaggi napisał:

No właśnie ciekawe - te 90% to jakieś oficjalne dane? To rzeczywiście byłoby sporo. Ale z moich obserwacji wynika, że wielu ludzi na taki luksus niestety nie stać.

Nie byłem w GUSie zanim to napisałem :)  ale po co komu nowoczesna brama segmentowa bez napędu. To jak kocioł bez komina.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...