Skocz do zawartości

Fundament - bez szalunku?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.



Nie wiem o co kaman, co to znaczy "gruszka" a co "betoniarka".

Ogólnie to najlepiej zamówić beton w firmie, niech przywiozą gotowy. Mieszać na budowie nie ma sensu.
Napisano
Cytat

1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.
2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?
3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?



1. ja robiłem w glinie bez
2. dawałem folię w całym wykopie - żeby mi zaczyn cementowy nie poszedł w grunt
3. nabiłem pręty po bokach - jak pompa waliła, to tylko rozgarniałem, trzymałem poziom właśnie na tych prętach - i myglu, myglu - 6 chłopa mieszało żeby się pozbyć powietrza z betonu.....
Rób - będzie stało - gwarantuję -icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.


Na pewno z gruszki jest lepszy. Jeżeli chodzi o koszty to zależy czy wszystko musisz kupić (mam na myśli żwir lub inne kruszywo) i czy ludziom którzy będą pomagać musisz zapłacić czy będą z rodziny. No i najważniejsze czas - z gruszki zalejesz w mig natomiast z betoniary (dobrze jak będą dwie na budowie bo jedną to i dwa dni możesz zalewać) cały dzień i zapieprz jest non stop .Ja zalewałem z gruszki, policzyłem z grubsza i wyszło że taniej, lepiej i szybciej ,zalewanie trwało około6 gdz z czego więcej czekałem na gruszkę zanim obróciła z następnym kursem, ale są betoniarnie gdzie mają kilka gruszek i wtedy idzie jedna za drugą pusta wyjeżdża pełna wjeżdża na budowę.

Cytat

wibrator to takie cuś do betonu na prąd co wibruje układając cząsteczki jak trza ....

są i powierzchniowe o których piszesz:
Brak obrazka


i takie których końcówke wkładasz do świeżego betonu ...... te są bardziej powszechne na budowach .....
zageszczanie_mieszanki.jpg
Brak obrazka


Fachowo nazywa się to ustrojstwo BUŁAWA . Może być elektryczna i spalinowa , zagęszcza się nią przede wszystkim ławę fundamentową i wieniec stropowy.
Napisano
Cytat

My też myśleliśmy o pustakach (szczególnie keramzytowych). Wykonanie fundamentu, przy sprawnej ekipie, jest faktycznie szybsze, ale ich główną wadą jest słaba termoizolacyjność. Na stronie Praktech-u jest kalkulator cenowy. Nie zawiera wprawdzie wszystkich opcji wykonania, ale ma za to moduł kalkulujący straty ciepła przez fundament. Rozważyliśmy i zdecydowaliśmy się na technologię "szalunku XPS". Mamy mało kasy i niewiele czasu. Fundament będziemy wykonywać "gospodarczo". Szalunek XPS jest najszybszy i daje w przyszłości spore oszczędności, szczególnie przy ogrzewaniu LPG - a tak będzie u nas. Jedyną jego wadą jest pewien reżim technologiczny, który trzeba zachować, ale byliśmy na budowie gdzie go stosowali i myślę, że damy radę.


Te obliczenia zamieszczone w cenniku są mocno naciągane. Cena betonu być może się zgadza. Tydzień temu kupowałem w Warszawie bloczki betonowe po 2,4 zł/szt; deskę szalunkową za 490 zł/m3. Do obliczeń przyjęto że wykopy są już wykonane w związku z tym nie została uwzględniona oszczędność wynikająca z mniejszej ilości wykopów wykonywana przy zalewaniu ław bez szalowania w gruncie.
Co do oszczędności to dziwi mnie kalkulowanie jej przy zastosowaniu systemu na poziomie 15%, skoro straty energii cieplnej przez fundamenty to jedynie 3-6 % bilansu całego budynku.

Cytat

Witam wszystkich proszę o radę nie długo zaczynam budowę mieszkania i zastanawiam sie co teraz lepiej sie opłaca fundamentu z gruszki czy z betoniarki. Proszę o radę.


Jedynie z betoniarni. W warunkach budowlanych nie uzyskasz betonu wytrzymałości większej niż 12 MPa. Standardowo na fundamenty stosuje się 20 MPa.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

1. ja robiłem w glinie bez
Rób - będzie stało - gwarantuję -icon_smile.gif



Jak zaizolowałeś pionowo ściany fundamentowe w glinie?
Z tego co sie naczytałem powinna być izolacja typu cieżkiego a wolałbym
uniknąć zbyt ciężkiej icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam. Jak połączyć folię budowlaną z papą położoną pod bloczki jako izolacja przeciwwilgociowa pozioma.
Pozdrawiam


A folia ma stanowić którą izolację ? Pionową ?
Napisano
Cytat

jak macie mało kasy to nie budujcie


Jak się nie ma czegoś mądrego do napisania to nie należy pisać...

Nie każdy kto chce się budować musi być bogaczem, niektórzy każdą złotówkę obejrzą parę razy ni ją wydadzą. Jak można na czymś zaoszczędzić bez straty na jakości to dlaczego nie mam tego zrobić?

Co to ten szalunek XPS? Jak się sprawuje w trakcie budowy?
Napisano
Witam. Profihouse napisał
Cytat

A folia ma stanowić którą izolację ? Pionową ?



Nie ma stanowić izolację poziomą. Chciałem przed wylaniem pierwszej warstwy betonu na zagęśżczony piask położyć folię budowlaną i połączyć ją z papą leżącą pod bloczkami aby stanowiły całość.
Cy jest sens coś takiego robić, czy zrobić jak jest w projekcie beton 15 cm, 2x folia, styropian 15 cm, 2 x folia, posadzka i terakota. Wtedy jednak foli nie połączę z papą znajdującą się pod bloczkami.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Profihouse napisał


Nie ma stanowić izolację poziomą. Chciałem przed wylaniem pierwszej warstwy betonu na zagęśżczony piask położyć folię budowlaną i połączyć ją z papą leżącą pod bloczkami aby stanowiły całość.
Cy jest sens coś takiego robić, czy zrobić jak jest w projekcie beton 15 cm, 2x folia, styropian 15 cm, 2 x folia, posadzka i terakota. Wtedy jednak foli nie połączę z papą znajdującą się pod bloczkami.
Pozdrawiam


Izolację przeciwwilgociową przy podłodze na gruncie robi się raczej na płycie betonowej a nie na piasku. P
apę i folię możesz jedynie skleić, albo masą bitumiczną, albo taśmami butylenowymi. Jeśli posadzka jest położona powyżej terenu zewnętrznego to raczej nie bawiłbym się w klejenie, jedynie wyciągnął folię na ścianę.
Napisano
Witam. Posadzka znajduje się poniżej terenu zewnętrznego, jest to piwnica, jednak w wykopie nie ma wody, jest prawie sam piasek.
Wiem, że folię kladzie się na posadzce betonowej, ale posadzka ma 15 cm grubości i będzie nad fundamentami. Po jej wylaniu nie będzie możliwośći połączenia foli z papą pod bloczkami.
Myślę, że zostanę jednak przy rozwiązaniu z projektu czyli bez połączenia papy z folią, tylko będzie posadzka 15 cm, folia, styropian, folia, posadzka 4 cm i terakota.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. Posadzka znajduje się poniżej terenu zewnętrznego, jest to piwnica, jednak w wykopie nie ma wody, jest prawie sam piasek.
Wiem, że folię kladzie się na posadzce betonowej, ale posadzka ma 15 cm grubości i będzie nad fundamentami. Po jej wylaniu nie będzie możliwośći połączenia foli z papą pod bloczkami.
Myślę, że zostanę jednak przy rozwiązaniu z projektu czyli bez połączenia papy z folią, tylko będzie posadzka 15 cm, folia, styropian, folia, posadzka 4 cm i terakota.
Pozdrawiam


Przesyłam detal wykonania takiego połączenia wg. Porothermu

Katalog_Detali_Porotherm.pdf

Katalog_Detali_Porotherm.pdf

Napisano
Cytat

Vip, przeczytaj ten wątek, zobacz filmiki, zadecyduj
https://forum.budujemydom.pl/Termoizolacyjn...owy-t14756.html
Według mnie i nie tylko takie sobie rozwiązanie icon_wink.gif


A jakby usztywnić z zewnątrz ten styro za pomocą np. desek aby tak nie pływał?

Zamiast pełnego deskowania szalunku z desek, robimy tylko usztywniające. A pełne "pełne deskowanie" robimy za pomocą płyt styro (przeznaczonych do gruntu). Daje to oszczędność czasu i kosztów (mniej desek).
Napisano
O zastąpieniu tego "cuda" szalunkiem wykonanym własnoręcznie pisał zdaje się Barbossa, i nie wydaje się to problemem.
Jak poczytać to ciężko w tym rozwiązaniu znaleźć super innowacyjność
Napisano
Cytat

O zastąpieniu tego "cuda" szalunkiem wykonanym własnoręcznie pisał zdaje się Barbossa, i nie wydaje się to problemem.
Jak poczytać to ciężko w tym rozwiązaniu znaleźć super innowacyjność


ale sam pomysł jest wart uwagi...
a styro nie będzie się "odklejał" od betonu? Ziemia go dociśnie więc tu nie powinno być problemu, a co z izolacją przeciwwilgociową? Trzeba jakoś to rozwiązać czy sam styro starczy? Bo później oczywiście papa (lub coś w tym stylu) na górę i murowanie ścian, ale czy te ścianki fundamentowe (bez popiwniczenia) moga być bez dodatkowego zabezpieczenia?
Napisano
Profihouse dzięki, właśnie mam tak u siebie i ciągle zastanawiałem się czy się da to połączyć, w zasadzie to już zrezygnowałem z tego połączenia, trochę mi poradzono na forum, nie ma wody w wykopie itp. Ale nad tym warto sięzastanowić.
Pozdrawiam i dzięki
Napisano
Cytat

Profihouse dzięki, właśnie mam tak u siebie i ciągle zastanawiałem się czy się da to połączyć, w zasadzie to już zrezygnowałem z tego połączenia, trochę mi poradzono na forum, nie ma wody w wykopie itp. Ale nad tym warto sięzastanowić.
Pozdrawiam i dzięki


Z połączeniem nie powinno być problemu. Trzeba dogrzać na ławie pasek papy, puścić go pionowo po ścianie i zabezpieczyć deską na czas wylewania płyty. Po zalaniu płyty zdjąć deskę i papę odwinąć na posadzkę. Do tego paska przykleić na zakład folię (masą bitumiczną na bazie wodnych rozpuszczalników np Abizol ST). Do wykonania izolacji raczej nie nada się popularna przy izolowaniu fundamentów papa podkładowa na osnowie z tektury lub welonu szklanego. Jest mało odporna na uszkodzenia mechaniczne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
    • No i super Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...