Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Pobudowałem dom . Obecnie pokryłem go papą. Teraz będę kładł dachówkę robena monza plus. Gdzieś czytałem, że zamiast papy powinna być folia paroprzepuszczalna... mam z związku z tym pytanie- czy w tym przypadku papa też będzie pełnić dobra rolę czy należy jednak zerwać ją i ułożyć folię? Dodam, że mam deskowanie; dom z poddaszem użytkowym. Przy okazji chciałbym dowiedzieć się pana opinii na temat dachówki monza plus (kasztan)... czy to dobra dachówka? Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam!
Napisano
Nie ma potrzeby zrywania papy i jej zamiany na folię, chociaż coraz większa liczba producentów folii dostarcza również produkty na pełne deskowanie. Natomiast rzeczywiście w tym przypadku ocieplenie poddasza nie może przylegać bezpośrednio do deskowania. Do tego kalenica nie może być szczelnie zamknięta papą, aby umożliwić obieg powietrza.
Napisano
Obie metody są zgodne ze sztuką dekarską. Na pełnym deskowaniu układa się papę lub folię wstępnego krycia (specjalną do pełnego deskowania). W moim osobistym przekonaniu papa na pełnym deskowaniu jest lepszym i sprawdzonym rozwiązaniem. Oczywiście nie można zapominać o zachowaniu prawidłowej wentylacji takiego dachu.

Jaka na pewno Pan zauważył MONZAplus jest większa od typowej dachówki zakładkowej. Dzięki temu jest najlżejszym pokryciem ceramicznym na rynku. Jeśli dach nie ma skomplikowanych kształtów dekarz wykona wszystkie prace szybciej. Po ułożeniu na dachu połać nie będzie wizualnie różnić się od dachów pokrytych tradycyjną dachówką o mniejszym formacie. Proszę zwrócić uwagę, aby dekarz stosował klamrowanie dachówek (co trzecia po skosie na połaci, wszystkie dachówki brzegowe, wokół komina i okien połaciowych).
Napisano
Cytat

Papa na deskowaniu i folia paroprzepusczalna pełnią zupełnie inne funkcje. Jeśli na krokwiach pod deskowaniem nie ułożono folii paroprzepuszczalnej to będzie problem z wentylacją przestrzeni pod deskowaniem. Taką folię można będzie później ułożyć od środka zachowując 3 - 4 cm odstęp od spodu deskowania.



Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc.

Mam jeszcze jedno pytanie: brat straszy mnie, że dachówka jest ciężkim materiałem, dodatkowo mam deskowanie. Czytając ostatni "budujemy dom" (o domach energooszczędnych) dowiedziałem się że duże straty ciepła uchodzą właśnie przez dach, dlatego zgodnie z zaleceniem chce ocieplić go 30 cm wełną mineralną oraz 15 lub 16 cm (wiem, że powinno być więcej ale chodzi mi o finanse) styropianem ściany zewnętrzne (ściana dwuwarstwowa). Dodam, że ściany są postawione z suporexu 500 24x24x59 moje pytanie brzmi: czy tak postawiony dom nie ulegnie zniszczeniu? Czy ściany konstrukcyjne spokojnie wytrzymają obciążenie tak ciężkiego dachu (ocieplenie 30cm, deskowanie, dachówka )+ styropianu na ścianach konstrukcyjnych (16 cm)? Byłbym wdzięczny za odpowiedź... pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc.

Mam jeszcze jedno pytanie: brat straszy mnie, że dachówka jest ciężkim materiałem, dodatkowo mam deskowanie. Czytając ostatni "budujemy dom" (o domach energooszczędnych) dowiedziałem się że duże straty ciepła uchodzą właśnie przez dach, dlatego zgodnie z zaleceniem chce ocieplić go 30 cm wełną mineralną oraz 15 lub 16 cm (wiem, że powinno być więcej ale chodzi mi o finanse) styropianem ściany zewnętrzne (ściana dwuwarstwowa). Dodam, że ściany są postawione z suporexu 500 24x24x59 moje pytanie brzmi: czy tak postawiony dom nie ulegnie zniszczeniu? Czy ściany konstrukcyjne spokojnie wytrzymają obciążenie tak ciężkiego dachu (ocieplenie 30cm, deskowanie, dachówka )+ styropianu na ścianach konstrukcyjnych (16 cm)? Byłbym wdzięczny za odpowiedź... pozdrawiam!


Z początku myślałem, że żartujesz pytając czy ściany wytrzymają. Przecież one mogą przenosić dużo większe obciążenia np. stropu. Jeżeli masz wątpliwości to porozmawiaj o tym ze swoim kierownikiem budowy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z początku myślałem, że żartujesz pytając czy ściany wytrzymają. Przecież one mogą przenosić dużo większe obciążenia np. stropu. Jeżeli masz wątpliwości to porozmawiaj o tym ze swoim kierownikiem budowy.


Bardziej martwiłbym sie o konstrukcję sameo dachu icon_wink.gif
Napisano
Cytat

W moim osobistym przekonaniu papa na pełnym deskowaniu jest lepszym i sprawdzonym rozwiązaniem.



Potwierdzam papa jest o wiele lepszym i trwalszym rozwiązaniem niż folia .
Napisano
Cytat

ściany są postawione z suporexu 500 24x24x59 moje pytanie brzmi: czy tak postawiony dom nie ulegnie zniszczeniu? Czy ściany konstrukcyjne spokojnie wytrzymają obciążenie tak ciężkiego dachu (ocieplenie 30cm, deskowanie, dachówka )+ styropianu na ścianach konstrukcyjnych (16 cm)? Byłbym wdzięczny za odpowiedź... pozdrawiam!



Ściany wytrzymają jeżeli są wieńce oraz murłaty .A co z projektem czy w projekcie uwzględniono pokrycie dachu dachówką . Chodzi o więźbę dachową to ona dźwiga dach oraz ocieplenie poddasza i tynki g/k ,a ostatnio sporo śniegu spadło więźby się zniekształcają albo łamią pod ciężarem śniegu.
Napisano
Witam icon_smile.gif

Tak sobie czytam te dachowe tematy i... boję się icon_sad.gif Nie wiedziałam, że może być tyle problemów i wątpliwości związanych z dachem i ociepleniem poddasza.

U nas jest tak: dachówka robena (monza plus kasztan) na pełnym deskowaniu pokrytym papą. Na całym dachu jest 8 dachówek wentylacyjnych. W szczytach po obu stronach domu są zrobione takie małe okienka wentylacyjne. Pod gąsiorami leżą "szczotki"(tak mówili na to dekarze).
Od środka pod deskowaniem jest zrobiona sznurkami przerwa ok 2-3cm i położona pionowo między krokwie wełna mineralna knauf 15cm. Będzie jeszcze druga warstwa pozioma 10cm no i na koniec płyty kg. I tu pytanko: czy na te skosy jeszcze jakaś folia ma być??? Na suficie na poddaszu leży na sznurkach wełna 15 i ma być jeszcze drugie 15 cm i na to folia. Strych nad poddaszem nie będzie ocieplany. Cyrkulacja powietrza jak to pisał chyba talar od okapu do kalenicy i od kalenicy do okapu stanowczo jest. Myślicie że będzie dobrze???

pozdrawiam icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Sama przerwa pod deskowaniem nic nie daje! Szczelina musi być drożna czyli posiadać wlot powietrza przy okapie i wylot w kalenicy. Jak tego nie masz to będzie źle. Dachówki wentylacyjne wspomagają wentylacje połaci a nie izolacji cieplnej. Stosuje się je przy szerokości połaci powyżej 6 m. Pozdrawiam.
Napisano
Papa na deskowaniu/OSB pełni dokładnie taką samą funkcję jak folia! Jest to krycie wstępne a jego podstawowym zadaniem jest zagwarantowanie szczelności dachu przed przeciekiem z zewnątrz. Folia wysoko paroprzepuszczalna dodatkowo umożliwia przedostanie się parze wodnej przez jej strukturę. Przenikanie pary wodnej przez folię odbywa się w określonych warunkach obu kierunkach. Jest to zatem zaleta jak i wada folii. Materiały użyte na dachu powinny mieć podobną żywotność. Puki co folie swoją żywotnością nie dorównują dachówkom. Należy pamiętać, że żywotność dachu będzie tak długa jak żywotność najsłabszego elementu. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...