Skocz do zawartości

REMONT PAWILONU HANDLOWEGO


Recommended Posts

WITAM SERDECZNIE icon_biggrin.gif

Chciałem na wstępie podziękować wszystkim za pomoc w temacie " PODŁOGA W PAWILONIE HANDLOWYM "

Pawilon który nabyłem ma mi służyć jako WARZYWNIAK.Został postawiony ok. 25 lat temu i wtedy nie było płyt DWUWARSTWOWYCH.Jego podstawowa konstrukcja składa się ze szkieletu do którego na około została przynitowana falowana blacha i dach z takiej samej blachy z jednym spadkiem,drzwi metalowe i pojedyncze trzy szyby pomiędzy konstrukcyjnymi profilami. Tylko że o tym wszystkim dowiedziałem się oczywiście jak go już kupiłem i zacząłem remont.Optycznie wyglądał nieźle,na zewnątrz otynkowany w środku płyta kartonowo gipsowa ale teraz dopiero okazała się że nie wiadomo od czego zacząć ... icon_eek.gif Czekając na wyschnięcie posadzki pod gres chciałem poprawić trochę ściany,parę płyt k/g były trochę w słabym stanie i pomyślałem że dobra ... wymienię je na całe nowe nie będę sztukował bo jeśli teraz nie wymienię to później w sklepie już się nie da.W czasie demontażu pojawił się styropian i wydawało by się że super ale nie... Pod tymi płytami na ścianach jest styropian składający się z przypadkowych śmieciowych kawałków zupełnie nie dopasowanych do siebie ze szparami,dziurami itd.Taka opcja nic niema wspólnego z ociepleniem ścian.Więc teraz myślę że trzeba to wszystko usunąć do żywego ( do tej blachy falowanej ) i zrobić od początku icon_rolleyes.gif Nie wiem czy znów mam dać styropian na ściany czy może wełnę mineralną bo są i takie sugestie icon_question.gif

Proszę o radę icon_smile.gif

POZDRAWIAM
Mirek
Link do komentarza
Chyba najprościej będzie dać jednak styropian. Dobierz najlepszy dla wymaganej grubości (grafit), albo (jeśli to np. tylko 5cm) dołóż do szkieletu dodatkowe 10cm (drewniane kantówki) i wewnątrz styropian dwuwarstwowo na mijankę. Połączenia/krawędzie uszczelnij pianką poliuretanową. Na to folia paroizolacyjna (żółta) i płyta gipsowa, albo po szwedzku (większa odporność na uszkodzenia ściany w obiekcie gdzie sporo będzie się działo) płyta OSB, folia paro-przepuszczalna i dopiero płyta gipsowa.
Link do komentarza
Cytat

Chyba najprościej będzie dać jednak styropian. Dobierz najlepszy dla wymaganej grubości (grafit), albo (jeśli to np. tylko 5cm) dołóż do szkieletu dodatkowe 10cm (drewniane kantówki) i wewnątrz styropian dwuwarstwowo na mijankę. Połączenia/krawędzie uszczelnij pianką poliuretanową. Na to folia paroizolacyjna (żółta) i płyta gipsowa, albo po szwedzku (większa odporność na uszkodzenia ściany w obiekcie gdzie sporo będzie się działo) płyta OSB, folia paro-przepuszczalna i dopiero płyta gipsowa.



WITAM WITAM icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Miło mi jest Was znowu powitać w nowym temacie icon_smile.gif

Mniej więcej tak samo myślałem,nadmienię że z drugiej strony blachy czyli na zewnątrz jest położony styropian o grubości ok.1cm ... Profile mają grubość 4 cm i ten stary styropian też miał 4cm żeby było równo z profilami a na to były przykręcone płyty k/g.Powiem jeszcze taką sprawę że mam w planie dać na zewnątrz styropian ten czarny o grubości 10 cm,siatkę i tynk więc myślałem o wełnie mineralnej od środka,tej takiej sprasowane w kształcie prostokątów o grubości 5 cm bo taka jest najcieńsza,później folia i te płyty jak piszesz OSB 120mm zamiast k/g będzie bardziej stabilnie i cieplej.Ta opcja z podwójnym styropianem i kantówką też mi się podoba ale gdy będę dawał jeszcze na zewnątrz tą dziesiątkę to może wystarczy tylko ta wata icon_question.gif ale jeśli uważacie że w takiej opcji ściany będą przemarzać to damy grubiej na przykład grubszą wełnę albo ten styropian i te kantówki na profile ...

icon_wink.gif

Cytat

To chyba najlepsze, najtańsze i najprostsze rozwiązanie.
Innym będzie/byłoby natryśnięcie piany poliuretanowej i stworzenie na miejscu substytutu płyty warstwowej wykorzystywanej w budownictwie przemysłowym, ale kosztowo to droższe rozwiązanie.



WITAJ icon_biggrin.gif

Może było lepiej na samym początku tą budę rozwalić i właśnie postawić od nowa z tych płyt warstwowych niż teraz się z tym ...... icon_evil.gif

POZDRAWIAM icon_wink.gif
Link do komentarza
Ho ho, apetyt rośnie w miarę jedzenia icon_biggrin.gif

Pewne moje obawy budzi umocowanie styropianu po zewnętrznej stronie blachy falistej.
Pod tym względem ruszt krzyżowy od wewnątrz będzie pewniejszym rozwiązaniem.
Izolacja o grubości całkowitej 15cm i średniej lambdzie = 0,04 pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła U ≤ 0,27W/mK.
Wykorzystanie "cieplejszego" materiału do izolacji ten współczynnik jeszcze poprawi.
Link do komentarza
Cytat

Ho ho, apetyt rośnie w miarę jedzenia icon_biggrin.gif

Pewne moje obawy budzi umocowanie styropianu po zewnętrznej stronie blachy falistej.
Pod tym względem ruszt krzyżowy od wewnątrz będzie pewniejszym rozwiązaniem.
Izolacja o grubości całkowitej 15cm i średniej lambdzie = 0,04 pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła U ≤ 0,27W/mK.
Wykorzystanie "cieplejszego" materiału do izolacji ten współczynnik jeszcze poprawi.



Ten który jest obecnie ok.1-2 centymetrowy jest przymocowany na blachowkręty,myślisz że takiego 10 czy 15centymetrowego nie da się też tak przymocować do tej blachy,ale przecież jakoś mocują takie styropiany na ścianach icon_question.gif
Link do komentarza
Ależ oczywiście... na klej, na klej poliuretanowy.
Często gęsto jest dodatkowo mocowany mechanicznie przy pomocy kołków do styropianu z rdzeniem plastikowym lub metalowym.
Tyle że jest on mocowany/klejony do porowatej powierzchni, a kołki są przystosowane do osadzenia w murze.
Dodatkowo bezpieczniej dla blachy jest jak jest ona po zewnętrznej stronie, a nie zamknięta pośrodku warstw izolacyjnych.
Link do komentarza
Cytat

Ależ oczywiście... na klej, na klej poliuretanowy.
Często gęsto jest dodatkowo mocowany mechanicznie przy pomocy kołków do styropianu z rdzeniem plastikowym lub metalowym.
Tyle że jest on mocowany/klejony do porowatej powierzchni, a kołki są przystosowane do osadzenia w murze.
Dodatkowo bezpieczniej dla blachy jest jak jest ona po zewnętrznej stronie, a nie zamknięta pośrodku warstw izolacyjnych.



Dlaczego dla blachy jest bezpieczniej jeśli jest na wierzchu icon_question.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Styropian mocowany do blachy? Mogą być kłopoty - szczególnie przy zmianach temperatur - blacha się rozszerza, kurczy, a styropian nie.



Mógłbym poprosić trochę szerzej,jakie nap. kłopoty icon_question.gif przecież po to dajemy ocieplenie ażeby nie było różnic temperatur.Jak bym dał nap. dwie warstwy styropianu po 5cm. na przemian to co się będzie działo z tą blachą icon_question.gif

icon_surprised.gif


Cytat

Bo dla warunków cieplno wilgotnościowych przegrody jest po suchej stronie... tak sądzę.
U producenta paneli zewnętrznych trzeba by się dokładnie wywiedzieć, tyle że w z kolei w panelu w przestrzeni między okładzinami jest zamknięta piania zamkniętokomórkowa.
A może przesadzam? :scratching:



Oo Bracie teraz to mi pomogłeś icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Plan był taki,od środka wełna piątka i płyta osb a na zewnątrz dziesiątka styropian,tak myślę ( nie dobrze icon_question.gif za mało icon_question.gif

Cytat

A może...
patrząc od zewnątrz:
blacha
folia... paroprzepuszczalna
wełna
folia poaroizolacyjna
szkielet aluminiowy
gipskarton?

Generalnie przyszło mi do łba, że może by ścianę ocieplić na takiej zasadzie, jakby to był dach kryty blachą.



No nie wiem czy jest dobrym pomysłem na zewnątrz dawanie pyły k/g. Nie lepiej dać tak jak to się robi na styropian siatkę i otynkować cienko

icon_smile.gif
Link do komentarza
Miras, pomyśl o skrajnościach:
zima - na zewnątrz -20stC
lato na zewnątrz +30stC

Ta blacha będzie się rozszerzać i kurczyć w skali roku!
A styropian nie.
W końcu klej puści i dupa z króla. Papranina.

Poza tym nie widzi mi się, podobnie jak przedmówcom, pakowanie blachy w sam środek miedzy warstwy ocieplenia.
Nota bene to ocieplenie i tak nie odetnie blachy od zmian temperatury.

Albo wywal blachę i rób z czegoś innego, albo - skoro już jest - to ją zostaw w środku lub na zewnątrz.

Poza tym,
blacha nie jest elementem konstrukcyjnym. Na czymś ją zamontowano.
Jakimś ramiaku?
On może być bazą do montażu czegoś na czym zamocujesz styropian.

Myślę, że u Ciebie to lepiej sprawdziłaby się wełna.

Cytat

No nie wiem czy jest dobrym pomysłem na zewnątrz dawanie pyły k/g.


k/g od środka - napisałem.
Link do komentarza
Cytat

Miras, pomyśl o skrajnościach:
zima - na zewnątrz -20stC
lato na zewnątrz +30stC

Ta blacha będzie się rozszerzać i kurczyć w skali roku!
A styropian nie.
W końcu klej puści i dupa z króla. Papranina.

Poza tym nie widzi mi się, podobnie jak przedmówcom, pakowanie blachy w sam środek miedzy warstwy ocieplenia.
Nota bene to ocieplenie i tak nie odetnie blachy od zmian temperatury.

Albo wywal blachę i rób z czegoś innego, albo - skoro już jest - to ją zostaw w środku lub na zewnątrz.

Poza tym,
blacha nie jest elementem konstrukcyjnym. Na czymś ją zamontowano.
Jakimś ramiaku?
On może być bazą do montażu czegoś na czym zamocujesz styropian.

Myślę, że u Ciebie to lepiej sprawdziłaby się wełna.


k/g od środka - napisałem.



Ten styropian nie poszedł by na klej bo to jest blacha falowana tylko ewentualnie na jakieś blacho wkręty,nie mogę zdemontować też tej blachy bo do niej na zewnątrz obecnie jest przymocowany styropian o grubości ok.2cm.Jak również nie mogę takiej gołej blachy zostawić wewnątrz sklepu bo jak by to wyglądało a po za tym od środka są profile konstrukcyjne o grubości 4cm


Cytat

Miras, pomyśl o skrajnościach:
zima - na zewnątrz -20stC
lato na zewnątrz +30stC

Ta blacha będzie się rozszerzać i kurczyć w skali roku!
A styropian nie.
W końcu klej puści i dupa z króla. Papranina.

Poza tym nie widzi mi się, podobnie jak przedmówcom, pakowanie blachy w sam środek miedzy warstwy ocieplenia.
Nota bene to ocieplenie i tak nie odetnie blachy od zmian temperatury.

Albo wywal blachę i rób z czegoś innego, albo - skoro już jest - to ją zostaw w środku lub na zewnątrz.

Poza tym,
blacha nie jest elementem konstrukcyjnym. Na czymś ją zamontowano.
Jakimś ramiaku?
On może być bazą do montażu czegoś na czym zamocujesz styropian.

Myślę, że u Ciebie to lepiej sprawdziłaby się wełna.


k/g od środka - napisałem.



Ten styropian nie poszedł by na klej bo to jest blacha falowana tylko ewentualnie na jakieś blacho wkręty,nie mogę zdemontować też tej blachy bo do niej na zewnątrz obecnie jest przymocowany styropian o grubości ok.2cm.Jak również nie mogę takiej gołej blachy zostawić wewnątrz sklepu bo jak by to wyglądało a po za tym od środka są profile konstrukcyjne o grubości 4cm
Link do komentarza
Zamiana styropianu na wełnę maże okazać się korzystna ze względu na brak szczelin w wypełnieniu.
Wełnę wkładasz na wcisk.
Tyle że zalecałbym wykonanie rusztu poziomego aby uniknąć osiadania po czasie pod wpływem własnego ciężaru.


Cytat

Oo Bracie teraz to mi pomogłeś icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Plan był taki,od środka wełna piątka i płyta osb a na zewnątrz dziesiątka styropian,tak myślę ( nie dobrze icon_question.gif za mało icon_question.gif


icon_biggrin.gif
Za mało to nie jest. Napisałem Ci jaki współczynnik przenikania ciepła uzyska taka przegroda. Będzie to ciepła ściana.
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=403540
Jak napisałem wcześniej (post#3), optował bym za rozwiązaniem podanym przez Irbisa ze względu na koszt i łatwość wykonania nawet przy obecnych warunkach atmosferycznych.
Cytat

Chyba najprościej będzie dać jednak styropian. Dobierz najlepszy dla wymaganej grubości (grafit), albo (jeśli to np. tylko 5cm) dołóż do szkieletu dodatkowe 10cm (drewniane kantówki) i wewnątrz styropian dwuwarstwowo na mijankę. Połączenia/krawędzie uszczelnij pianką poliuretanową. Na to folia paroizolacyjna (żółta) i płyta gipsowa, albo po szwedzku (większa odporność na uszkodzenia ściany w obiekcie gdzie sporo będzie się działo) płyta OSB, folia paro-przepuszczalna i dopiero płyta gipsowa.


Link do komentarza
Cytat

Tak właśnie myślę żeby dać wełnę od środka 5 cm.


Każde inne rozwiązanie (poza styropianem od środka) daje sporo komplikacji i duże niebezpieczeństwo porażki. Za wyjątkiem wspomnianej przez Janiego_63 piany, która jednak podniesie jeszcze bardziej koszty, a i tak musisz powiększyć grubość ściany do tych ok. 15cm izolacji plus okładzina zewnętrzna i blacha.

Moim zdaniem wełna mineralna, z koniecznością jej wentylacji (kolejne centymetry dodatkowej grubości ściany), najmniej się tu nadaje, bo jej własności izolacyjne niestety odbiegają znacznie od styropianu grafitowego.

Dawanie łącznie 5cm izolacji to tak jakbyś nie dał nic, obojętnie styropian czy wełna.

Na zewnątrz nic nie ruszałbym, bo trudno będzie uzyskać lepsze wykończenie niż jest aktualnie (wilgoć, zmiany temperatur, narażenie na uszkodzenia). Ponadto weź pod uwagę zabezpieczenie pawilonu - istniejąca blacha gwarantuje, że nikogo nie będzie kusiło spróbować wejść do środka "ze ścianą".

Wadą jest zmniejszenie powierzchni wewnątrz.... ale coś za coś :bezradny:
Link do komentarza
A dlaczego materiały i technologie tylko "tradycyjne" ?

Są przecież dostępne duże płyty warstwowe lub jednorodne do ocieplania od wewnątrz, o dobrych parametrach "ociepleniowych".

A dlaczego nie zastosować YTONG Panel ?
Teoretycznie rozwiązanie droższe od tradycyjnych - zwłaszcza materiałowo, ale sumarycznie już niekoniecznie powalające.

Równie dobrze zamiast wełny przy rozwiązaniu "tradycyjnym", można zamiast wełny, zastosować maty termiczne np. Vapreflex (to tylko przykład bo jest wiele innych)
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego materiały i technologie tylko "tradycyjne" ?


Nie to, że nie uznaję nowych technologii, bo one nadają ton rozwojowi techniki budowlanej, ale stosowanie ich wszędzie, bez uwzględnienia realiów może skończyć się opłakanymi skutkami.

Cytat

A dlaczego nie zastosować YTONG Panel ?


Utrudnienie, które ja widzę, to posadowienie takiej ścianki na posadzce, pod którą mamy ocieplenie ze styropianu połączone z mocowaniem do elementów nośnych z profili metalowych. Gdyby tam była jakaś podwalina na której stoi konstrukcja z profili, to można by się pokusić o przykręcenie/przyspawanie kotew które pozwoliłyby przymocować ściankę z Ytonga do konstrukcji stalowej. Drugie to grubość - załóżmy 5cm styropianu w świetle konstrukcji i do tego Ytong - jak gruby aby zrównoważyć 10 cm styropianu grafitowego?

Cytat

Teoretycznie rozwiązanie droższe od tradycyjnych - zwłaszcza materiałowo, ale sumarycznie już niekoniecznie powalające.


Teoretycznie to Mirek1970 kupił pawilon nadający się do użytku icon_smile.gif
W praktyce okazało się co się okazało. Za kilka tygodni będziemy rozmawiali o dachu...

Link do komentarza
Więc może by tak zejść na ziemię z poradami?
Rozwiązania tanie, proste, skuteczne + informacja ile czasu dane rozwiązanie "wytrzyma". icon_smile.gif

Bowiem może lepiej, w przypadku pawilonu handlowego!, działać szybko licząc się z późniejszymi - znowu szybkimi - remontami.

Tym bardziej że zmiana wyglądu pawilonu odbierana jest pozytywnie przez klientów.
Każda zmiana świadczy o tym, że firma dobrze działa.
Link do komentarza
Jeśli poprzedni właściciel miał taki tok rozumowania, to by dobrze o nim świadczyło.
Jednakże w ślad za świadomością zabiegów marketingowych musi iść elegancja, poczucie smaku, dobry gust.
Mogło być też tak, że mu się biznes załamał i nie miał funduszy na remont. I buda podupadła.

PS. Irbis, stosujesz demagogię... nu nu nu.
Link do komentarza
Cytat

PS. Irbis, stosujesz demagogię... nu nu nu.


Jaką znowu demagogię icon_mrgreen.gif
Podejrzewałem, że możesz to tak odebrać, ale w końcu Twój sposób wytłumaczenia dla umieszczenia w pustkach ścian resztek styropianu przeważył. W rzeczywistości podejrzewam, że ostatni remont tego pawilonu wykonywany był w latach 80-90 tych ubiegłego stulecia, kiedy to umieszczenie w pustce styropianu, nawet w kawałkach, było i tak uważane za nadmierną zapobiegliwość. Pamiętam jeszcze jak sąsiedzi porozumiewawczo się uśmiechali do siebie kiedy ocieplałem wówczas dach wełną mineralną o grubości 15cm icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Zamiana styropianu na wełnę maże okazać się korzystna ze względu na brak szczelin w wypełnieniu.
Wełnę wkładasz na wcisk.
Tyle że zalecałbym wykonanie rusztu poziomego aby uniknąć osiadania po czasie pod wpływem własnego ciężaru.



icon_biggrin.gif
Za mało to nie jest. Napisałem Ci jaki współczynnik przenikania ciepła uzyska taka przegroda. Będzie to ciepła ściana.
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=403540
Jak napisałem wcześniej (post#3), optował bym za rozwiązaniem podanym przez Irbisa ze względu na koszt i łatwość wykonania nawet przy obecnych warunkach atmosferycznych.



WITAJ JANI _63 icon_biggrin.gif

Nie mogłem wcześniej bardzo pisać bo żona zablokowała mi komputer ( robiła tam jakieś rożne korekty dla Wydawnictwa AVT ) icon_smile.gif

Wysokość ściany od podłogi do sufitu ma 2200cm i na tej szerokości idzie dwa razy ruszt konstrukcyjny więc w tej kwestii nic nie trzeba by było robić,wełna by nie siadła.
Link do komentarza
Cytat

Każde inne rozwiązanie (poza styropianem od środka) daje sporo komplikacji i duże niebezpieczeństwo porażki. Za wyjątkiem wspomnianej przez Janiego_63 piany, która jednak podniesie jeszcze bardziej koszty, a i tak musisz powiększyć grubość ściany do tych ok. 15cm izolacji plus okładzina zewnętrzna i blacha.

Moim zdaniem wełna mineralna, z koniecznością jej wentylacji (kolejne centymetry dodatkowej grubości ściany), najmniej się tu nadaje, bo jej własności izolacyjne niestety odbiegają znacznie od styropianu grafitowego.

Dawanie łącznie 5cm izolacji to tak jakbyś nie dał nic, obojętnie styropian czy wełna.

Na zewnątrz nic nie ruszałbym, bo trudno będzie uzyskać lepsze wykończenie niż jest aktualnie (wilgoć, zmiany temperatur, narażenie na uszkodzenia). Ponadto weź pod uwagę zabezpieczenie pawilonu - istniejąca blacha gwarantuje, że nikogo nie będzie kusiło spróbować wejść do środka "ze ścianą".

Wadą jest zmniejszenie powierzchni wewnątrz.... ale coś za coś :bezradny:



WITAJ Irbis icon_biggrin.gif

Kamień Pomorski nie leży w pobliżu Poniatowej icon_lol.gif

Obecnie ten pawilon na zewnątrz ma przykręcony ok. dwu centymetrowy styropian który został przykręcony do tej blachy falowanej blachowkrętami i całość jest otynkowana ( i pomalowana SPRAJAMI ! )
Tak naprawdę to to rozwiązanie jest najbardziej najlepsze. Czyli dać w pierwszym rzucie styropian 40mm do wysokości profili konstrukcyjnych a następnie na przeplatanego jeszcze raz poprawić dziesiątką i to by było wtedy solidnie 14 cm styropianu od sirotka.Tylko że wtedy do tej dziesiątki muszę robić jakieś profile w celu go przymocowania do czegoś. Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie to, że nie uznaję nowych technologii, bo one nadają ton rozwojowi techniki budowlanej, ale stosowanie ich wszędzie, bez uwzględnienia realiów może skończyć się opłakanymi skutkami.


Utrudnienie, które ja widzę, to posadowienie takiej ścianki na posadzce, pod którą mamy ocieplenie ze styropianu połączone z mocowaniem do elementów nośnych z profili metalowych. Gdyby tam była jakaś podwalina na której stoi konstrukcja z profili, to można by się pokusić o przykręcenie/przyspawanie kotew które pozwoliłyby przymocować ściankę z Ytonga do konstrukcji stalowej. Drugie to grubość - załóżmy 5cm styropianu w świetle konstrukcji i do tego Ytong - jak gruby aby zrównoważyć 10 cm styropianu grafitowego?


Teoretycznie to Mirek1970 kupił pawilon nadający się do użytku icon_smile.gif
W praktyce okazało się co się okazało. Za kilka tygodni będziemy rozmawiali o dachu...



Teoretycznie ... i pewnie większość by go w takim stanie nadal użytkował,no może by pomalowali ostatecznie ściany od sirotka najtańszą farbą i dalej do przodu ... bo trzeba kasę zarabiać.Tylko że teraz jak robię remont to sami ludzie przychodzą i pytają - co tu teraz będzie bo ten sklep niema farta,co chwile to inny właściciel i taka było w nim w zimę zimno,wilgotno,śmierdziało itd. No właśnie ( z gówna bata nie ukręcisz ) Tylko teraz żeby to wyprowadzić to trochę trzeba się napracować.
Przed dachem przyjacielu wcześniej będzie sufit icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Cytat

To mię się podoba... życiowe icon_wink.gif



Poniekąd to i może i dobrze że te wszystkie rzeczy powychodziły teraz i w zimę a nie po otwarciu warzywniaka.

Cytat

Więc może by tak zejść na ziemię z poradami?
Rozwiązania tanie, proste, skuteczne + informacja ile czasu dane rozwiązanie "wytrzyma". icon_smile.gif

Bowiem może lepiej, w przypadku pawilonu handlowego!, działać szybko licząc się z późniejszymi - znowu szybkimi - remontami.

Tym bardziej że zmiana wyglądu pawilonu odbierana jest pozytywnie przez klientów.
Każda zmiana świadczy o tym, że firma dobrze działa.



WITAJ PeZet icon_biggrin.gif

Tak też i myślę i pod tym kątem robię ten remont icon_smile.gif

Cytat

Więc może by tak zejść na ziemię z poradami?
Rozwiązania tanie, proste, skuteczne + informacja ile czasu dane rozwiązanie "wytrzyma". icon_smile.gif

Bowiem może lepiej, w przypadku pawilonu handlowego!, działać szybko licząc się z późniejszymi - znowu szybkimi - remontami.

Tym bardziej że zmiana wyglądu pawilonu odbierana jest pozytywnie przez klientów.
Każda zmiana świadczy o tym, że firma dobrze działa.



WITAJ PeZet icon_biggrin.gif

Tak też i myślę i pod tym kątem robię ten remont icon_smile.gif

Cytat

To już poznaliśmy tok rozumowania poprzedniego właściciela icon_biggrin.gif



Tok był taki,posiadała to pewna Pani która nabyła ten pawilon ok.trzy lata temu.Najpierw był wynajmowany pod gastronomię ale że był syf .... więc nie było ruchu i padło po dwóch latach i później wźioł to ktoś inny pod pasmanterie ale na jesieni przed zimą też uciekli bo w poprzednią chcieli tam zamarznąć na stojąco icon_mrgreen.gif 10-10-2013 nabył go Mirek 1970 i się zaczęło ... icon_smile.gif


Cytat

Jeśli poprzedni właściciel miał taki tok rozumowania, to by dobrze o nim świadczyło.
Jednakże w ślad za świadomością zabiegów marketingowych musi iść elegancja, poczucie smaku, dobry gust.
Mogło być też tak, że mu się biznes załamał i nie miał funduszy na remont. I buda podupadła.

PS. Irbis, stosujesz demagogię... nu nu nu.



Irbis ma rację icon_smile.gif Sama właścicielka po sprzedaniu mi mówiła " niech Pan tego nie remontuje " niech Pan położy nową,trzecią wykładzinę na podłogę bo już dwie są icon_mrgreen.gif i będzie dobrze.

Cytat

Jaką znowu demagogię icon_mrgreen.gif
Podejrzewałem, że możesz to tak odebrać, ale w końcu Twój sposób wytłumaczenia dla umieszczenia w pustkach ścian resztek styropianu przeważył. W rzeczywistości podejrzewam, że ostatni remont tego pawilonu wykonywany był w latach 80-90 tych ubiegłego stulecia, kiedy to umieszczenie w pustce styropianu, nawet w kawałkach, było i tak uważane za nadmierną zapobiegliwość. Pamiętam jeszcze jak sąsiedzi porozumiewawczo się uśmiechali do siebie kiedy ocieplałem wówczas dach wełną mineralną o grubości 15cm icon_smile.gif



Ten pawilon został tam postawiony ok. 25 lat temu


Cytat

Przypuszczam że tak pisze Irbis poprzedni "remont" został wykonany za czasów "głębokiego" lub chwilę później, a wykonawcą/inicjatorem był poprzedni właściciel (państwowy)... Społem na ten przykład. icon_biggrin.gif



Postawiony przez osobę prywatną

Cytat

Przestań kombinować jak... pod górkę i machnij zwyczajne płyty warstwowe. Obejdzie się bez wszelkich problemów, bo będziesz miał na gotowo.



To jest faktycznie jakiś pomysł,jak by je dać na zewnątrz, a może wewnątrz ... icon_idea.gif icon_question.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Luknij - tani, dla Twoich potrzeb bardzo rozsądny - http://www.alufox.pl/index.php?page=firma&lang=pl


Bajbaga, Ty jesteś oblatany, widzę, po nowych technologiach i zawsze wypatrzysz coś ciekawego.
Jedno mnie w tym alufoxie zastanawia - gdyby prawdą były materiały reklamowe producenta, to dlaczego ten materiał nie podbił rynków światowych, wszak produkuje się go od kilku lat!!!

A to materiał do zastanowienia:

Dane ze strony producenta alufoxa:
"współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK"

Dane ze strony producenta styropianu Termo Organika
"współczynnik przewodzenia ciepła 0,031 W/mK)"

Czegoś ja tu nie rozumiem...
"Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3/5mm grubość) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu."

Jakim cudem???
Link do komentarza
Upraszczając.

Jeśli wierzyć fizyce, to 75% strat ciepła przez przegrody jest przez promieniowanie.
Jeśli wierzyć producentowi, to ta mata odbija 85% tego promieniowania.

Jeśli wierzyć tym 2 założeniom, to taki wynik końcowy może być realny.

Ps. Coś na rzeczy musi być skoro izolacje cieplne w kosmosie na takich rozwiązaniach bazują.


Ps.2. Nie jest to aż taka nowinka, stosowana jest (w budownictwie) od kilkunastu lat - przy czym, kilka lat temu była znacznie droższa (sprowadzałem z Czech za kwotę x 3 - na ocieplenie myjni).
Link do komentarza
Cytat

Dane ze strony producenta alufoxa:
"współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK"
Jakim cudem???


Współczynnik przewodzenia ciepła dotyczy materiału i

... pustki powietrznej po obu stronach izolacji refleksyjnej.
Żeby odbijanie promieniowania cieplnego mogło występować ekran musi pracować w środowisku gazowym.
W podstawowych materiałach reklamowych firm produkujących takie izolacje rzadko można znaleźć o tym wzmiankę icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Myślisz Rysiu że refleksyjna zastąpi/zrównoważy 15cm tradycyjnej?



Może nie do końca zastąpi, ale mając na uwadze inne czynniki (wspomniane również przez Ciebie), uważam, że w końcowym efekcie będzie bardziej opłacalna.

Cytat

... pustki powietrznej po obu stronach izolacji refleksyjnej.
Żeby odbijanie promieniowania cieplnego mogło występować ekran musi pracować w środowisku gazowym.



I właśnie dlatego uważam, że akurat dla tego przypadku, to rozwiązanie tylko nieznacznie będzie gorsze (albo i nie) od 15cm "tradycyjnego ocieplenia - wszak tam jest blacha falista.

Cytat

W podstawowych materiałach reklamowych firm produkujących takie izolacje rzadko można znaleźć o tym wzmiankę icon_wink.gif



Ale już w instrukcji "obsługi" pojawia się icon_biggrin.gif

Ps. Tam są 2 ekrany i kolokwialnie mówiąc, w tym środowisku gazowym, następuje "uwięzienie" promieniowania cieplnego.
Link do komentarza
Cytat

Ps.2. Nie jest to aż taka nowinka, stosowana jest (w budownictwie) od kilkunastu lat - przy czym, kilka lat temu była znacznie droższa (sprowadzałem z Czech za kwotę x 3 - na ocieplenie myjni).


Maz i używasz Lupotherm?

Podobny ze wszystkich refleksyjnych jest najlepszy.


PS
Oprócz wymienionej przez Ciebie jest jeszcze http://www.isobooster.pl/ o którym swego czasu było dojść głośno. Musiałby sobie porównać oferty obie oferty jakby się zdecydował na to rozwiązanie... tak mi się wydaje icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Maz i używasz Lupotherm?



Ale jaja, mamy alufox, ale kupiony właśnie u nich icon_eek.gif

Już pisałem o tym rozwiązaniu. W hali (po jakimś magazynie - taka konstrukcja stalowa obita blachą falistą) dość wysokiej i przestrzennej, uruchomiono myjnię samochodową. Ogrzewano toto dmuchawami elektrycznymi co pozwalało jako tako pracować, ale woda kapała na głowy z dachu. Ponieważ hala nie jest własnością myjni, a na łby leciało + sakramenckie rachunki za energie, trzeba był znaleźć coś niby doraźnego ale w miarę trwałego.
I wymyśleliśmy "wewnętrzny namiot", który zmniejszyłby kubaturę, a jednocześnie izolował termicznie tak aby nie kapało.
W Polsce było (już wtedy) kilku producentów podobnych patentów, ale nie bardzo nam pasowały te maty - także ze względów cenowych. Przez przypadek, pocztą pantoflowa znaleźliśmy czeskiego producenta i u niego zakupiliśmy te maty - w cenie mniej niż 10 euro za1m2 (z transportem z Brna (?)).
Nie wiem o ile mniej płaci, ale sporo, bo teraz pracuje tylko 1, a w porywach 2 dmuchawy (przedtem non stop kilka), a na głowy nie "pada".
Link do komentarza
Cytat

A to materiał do zastanowienia:
Dane ze strony producenta alufoxa:
"współczynnik przewodzenia ciepła (NBN B62-201) 0,034 W/mK"
Dane ze strony producenta styropianu Termo Organika
"współczynnik przewodzenia ciepła 0,031 W/mK)"
Czegoś ja tu nie rozumiem...
"Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3/5mm grubość) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu."
Jakim cudem???


Zaproszona do wypowiedzi (dziękuję Irbis), nie mając doświadczenia ani informacji z zastosowań rynkowych, dorzucę kilka uwag:
1. Nie wydaje mi się słusznym porównywanie dwóch lambd zmierzonych wg innych norm badawczych (lambdę styropianu określa się najczęściej wg PN-EN 12667); niestety nie znam metody badawczej zawartej w normie belgijskiej NBN B62-201.
W Aprobacie Technicznej nie ma informacji o współczynniku przewodzenia ciepła maty ALUFOX.
2. "Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3/5mm grubość) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu" - jakiego styropianu, o jakiej lambdzie?, bo z porównania ilości m3 wynika tylko, że o grubości 10 cm
3. Żeby ocenić efekt izolacyjny dwóch tak różnych materiałów izolacyjnych, należałoby dysponować informacjami np. o zapotrzebowaniu na energię do ogrzewania itd., dla tzw. domu wzorcowego; a może takie dane są...
Link do komentarza
Cytat

Maz i używasz Lupotherm?

Podobny ze wszystkich refleksyjnych jest najlepszy.


PS
Oprócz wymienionej przez Ciebie jest jeszcze http://www.isobooster.pl/ o którym swego czasu było dojść głośno. Musiałby sobie porównać oferty obie oferty jakby się zdecydował na to rozwiązanie... tak mi się wydaje icon_smile.gif



Raczej nie zaryzykuję styropianu czy wełny na folię bąbelkową.Na pewno coś ociepla ale ja pewnie dam od środka z 15 cm styropianu i na zewnątrz poprawie dziesiątką czarną -powinno być wtedy dobrze .

Tak będzie dobrze koledzy icon_question.gif icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

3. Żeby ocenić efekt izolacyjny dwóch tak różnych materiałów izolacyjnych, należałoby dysponować informacjami np. o zapotrzebowaniu na energię do ogrzewania itd., dla tzw. domu wzorcowego; a może takie dane są...



http://www.lupotherm.eu/images/in_situ.pdf

W tabeli poz. 1 . SFIRMM (kiepskie tłumaczenie icon_redface.gif)

Cytat

Przy pomocy międzynarodowego niezyskowego stowarzyszenia NORMAPME było postawionych kilka identycznych domów w tych samych warunkach i przy użyciu tego samego trybu automatycznego (bez obecności osób) do ich kopertowych konstrukcji była jako izolator termiczny wykorzystana wełna mineralna grubości 20 cm (jako izolator referencyjny) lub refleksyjny film (jako izolator testowy). Budownictwo i testowanie domów prowadziło niezależnie pięć głównych europejskich instytutów (patrz strony www.normapme.com). W rezultacie stwierdzono, że refleksyjny film (3 cm grubości) dało lepsze wyniki niż 20 cm grubości izolacji z wełny mineralnej!



Oraz:

Cytat

Newsletter
9083 people receive our email newsletter. If you want to be among them type your email below:




cienki, lekki, elastyczny materiał dla ocieplenia, dostosowany do jakiejkolwiek konstrukcji.
maksymalnie szybka pokładka i łatwa manipulacja zaoszczędzi czas i obniży wydatki na ocieplenie
Odbicie cieplnego promieniowania i tarcza elektrosmogu szereguje Lupotherm pomiędzy najlepsze izolacje.
Łatwe i efektywne ocieplenie na zewnętrz i wewnątrz, do podłóg, dachu, na ściany i elewacje wygodne dla wszystkich objektów.
Wyliczenie lambdy izolacji Lu..po.Therm :
==================================================================

Wyliczenie cieplnego przewodzenia lupothermu pochodzi z pomiaru in-situ (metoda domków), które przeprowadziła niezyskowa organizacja Normapme w trzech różnych krajach europejskich.

W testach mierzone było zużycie w obiektach, ocieplonych (wielowarstwową odbijającą folią o grubości 3cm). Z wymierzonych wartości istnieje możliwość (dzięki znajomości termoizolacyjnych własności referencyjnego izolantu) wyprowadzenia sprawnych termoizolacyjnych własności testowanego izolantu.

Wynikiem pomiaru in-situ było sprawdzenie, czy zużycie w obiektach, ocieplonych folią odbijającą, było średnio o 11% niższe, niż w obiektach ocieplonych wełną mineralną. Należy oczywiście stwierdzić, że 3cm Lupothermu izoluje lepiej niż 22 cm wełny mineralnej, a do tej grubości wełny można wyliczyć lambdę Lupothermu.

Dla sprawnego wyliczenia należy jeszcze dodać, że Lupotherm jest zawsze położony w szczelinie powietrznej o grubości min. 2 cm.

Przystąpmy do wyliczenia:
Jeżeli Lambda wełny mineralnej = 0,035 W/m.K, całkowity opór zacieplenia R22cm wełnyR22cm welny = 6,29 m2.K/W

RLpT = R22cm welny - Rszczeliny 2,5cm = 6,29 - 0,85 = 5,44 m2.K/W

Z RLpT należy wyliczyć LambdęLpT = d/R = 0,03 / 5,44 = 0,00551 W/m.K

NIESTETY!! NIGDY nie należy twierdzić, że Lupotherm zastępuje jakąś konkretną grubość tradycyjnej izolacji.

Jego własności izolacyjne w całości zasadniczo zmieniają się w zależności od zmieniających się warunków.

Lupotherm funkcjonuje na ogólnie innym principie: czym jest różnica temperatur większa między środowiskiem wewnętrznym a zewnętrznym, tym wydajniej Lupotherm działa.

Jeden konkretny przykład za wszystkie - ocieplenie 1000-litrowego zbiorniku energii słonecznej:

Dokąd zbiornik ocieplany był wełną mineralną o grubości 25 cm, temperatura wody w zbiorniku wynosiła cca. 65°C a temperatura w kotłowni 40°C. Z tego należy wywnioskować, że 25 cm wełny mineralnej było zdolne izolować różnicę temperatur 25 K.

Gdyż się wszakże wełna mineralna usunęła a zbiornik się zaizolował tylko Lupothermem, wzrosła temperatura w zbiorniku do 80°C, ale temperatura w kotłowni spadła do 28°C.

W wyniku tego wypływa prosty wniosek: Lupotherm był zdolny odizolować więcej jak 50 K, także praktycznie zastąpił więcej jak 50 cm wełny mineralnej.
W tym przypadku wychodzi RLpT = 13,5 m2.K/W i przeliczona Lambda: 0,0022 W/m.K. Fachowiec przecież wie, że przy wyższym termicznym spadku zdolność izolacyjna wełny mineralnej (lub wełny ogólnie) spada, także to wyliczenie nie można brać dosłownie.



W Polsce alufox jest wypełniony folią bąbelkową, ale zasady działania są takie same
Link do komentarza
Cytat

Na pewno coś ociepla ale ja pewnie dam od środka z 15 cm styropianu i na zewnątrz poprawie dziesiątką czarną -powinno być wtedy dobrze .

Tak będzie dobrze koledzy icon_question.gif icon_biggrin.gif


Nie zaczynasz przypadkiem już przesadzać?
25cm sumaryczna izolacja blaszaka, .... sorry passivwarzywniaka da/pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła tej przegrody na poziomie U=0,148W/mK przy założeniu średniej lambdy styropianu 0,037.
Miałoby to i może sens?, w co wątpię, gdyś miał do kompletu super ciepłe witryny, wejście przez śluzę powietrzną żeby nie następowała nagła wymiana powietrza przy każdym otwarciu drzwi i WM z rekuperacją... niewykluczone że i klimatyzacja.
Oczywiście strop/dach musiałby być zaizolowany co najmniej na takim samym poziomie jak ściany.

To Twój biznes i Twoje pieniądze, ale idąc tą drogą zaczniesz topić pieniądze w coś co niema nie tyle szans się zwrócić, co niema szans prawidłowo zadziałać jako całość w momencie kiedy ten sklep ruszy.
Link do komentarza
Cytat

Nie zaczynasz przypadkiem już przesadzać?
25cm sumaryczna izolacja blaszaka, .... sorry passivwarzywniaka da/pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła tej przegrody na poziomie U=0,148W/mK przy założeniu średniej lambdy styropianu 0,037.
Miałoby to i może sens?, w co wątpię, gdyś miał do kompletu super ciepłe witryny, wejście przez śluzę powietrzną żeby nie następowała nagła wymiana powietrza przy każdym otwarciu drzwi i WM z rekuperacją... niewykluczone że i klimatyzacja.
Oczywiście strop/dach musiałby być zaizolowany co najmniej na takim samym poziomie jak ściany.

To Twój biznes i Twoje pieniądze, ale idąc tą drogą zaczniesz topić pieniądze w coś co niema nie tyle szans się zwrócić, co niema szans prawidłowo zadziałać jako całość w momencie kiedy ten sklep ruszy.



Ja we wcześniejszym poście źle napisałem, nie chodziło mi o to, że styropian lub wełna na folię, tylko że nie zamieniłbym styropianu lub wełny na folię icon_smile.gif


icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif Czyli za dużo ... Teraz w te ostatnie mrozy ok. -15* w środku tego pawilonu na posadzce było +3* . Na profilach konstrukcyjnych na płycie k/g był szron, to samo było na suficie, a o oknach już nie wspomnę, bo były w 100% całe w lodzie, tak samo z metalowymi drzwiami, dodam że cały czas stoi grzejnik olejak ustawiony na maksa 1500w. Dlatego chcę być PEWNY tego ocieplenia. Co zrobię w przyszłą zimę jak by mi tak w sklepie zamarzło, a jak by spadła temperatura jeszcze niżej i niżej? ...więc może lepiej w tym przypadku dać nawet i na wyrost, ale być pewnym swojej roboty. No cóż, śluzy nie będzie icon_mrgreen.gif ale witryny i drzwi właśnie zostały zamówione (w plastiku, bo są cieplejsze od aluminium icon_smile.gif więc tu też będzie dobrze. Posadzkę zrobiliśmy też dobrze - 15 cm styropianu (robiliśmy razem icon_smile.gif ) Jeszcze zostanie nam sufit ... icon_mad.gif ale dopóki nie zobaczę, o co tam chodzi, to na razie nic nie piszę. Przypomnę, że obecne ocieplenie tego pawilonu jest takie, że na zewnątrz jest styropian 1-2 cm a w środku 4 cm i jest tragedia. Co prawda te witryny też są lipa, bo to tylko pojedyncza szyba zasilikonowana na profilach konstrukcyjnych i te drzwi z blachy ... icon_cry.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Teraz w te ostatnie mrozy ok. -15* w środku tego pawilonu na posadzce było +3* . Na profilach konstrukcyjnych na płycie k/g był szron, to samo było na suficie, a o oknach już nie wspomnę, bo były w 100% całe w lodzie, tak samo z metalowymi drzwiami, dodam że cały czas stoi grzejnik olejak ustawiony na maksa 1500w. Dlatego chcę być PEWNY tego ocieplenia.



Jeśli to nie szyby float i ciepła stolarka - nigdy inaczej nie będzie w siarczyste mrozy....
Zwykłe szyby będą po prostu przemarzały.
Nie wiem czy wspominałeś - co to za przeszklenia są.
Możesz? Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jeśli to nie szyby float i ciepła stolarka - nigdy inaczej nie będzie w siarczyste mrozy....
Zwykłe szyby będą po prostu przemarzały.
Nie wiem czy wspominałeś - co to za przeszklenia są.
Możesz?



WITAJ icon_biggrin.gif

Króciutki opis obecnych tam szyb masz post wyżej, a te które będą założone to takie :

głębokość zabudowy 70 mm
głębokość szklenia do 40 mm
system z uszczelnieniem zewnętrznym
5-komorowa budowa profili
współczynnik przenikalności Uf=1,3 W/m 2K

To są dane techniczne na ulotce od tych okien.

icon_question.gif icon_question.gif Edytowano przez mirek1970 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
"Uf" to współczynnik przenikania ciepła ramy.
W przypadku witryny ważniejszy będzie "Ug" (współczynnik przenikania ciepła szyby) ze względu na stosunek powierzchni szyby do ramy, tym bardziej że będzie to Fix.

PS
Tak na marginesie.
Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.
Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

PS
Tak na marginesie.
Podałem Ci wcześniej współczynniki przenikania ciepła ścian dla obu Twoich wariantów ocieplenia.
Porównaj je z tym jakie będzie miała witryna(y), a dojdziesz do jedynie słusznego wniosku że okna i tak są najzimniejszym elementem przegrody zewnętrznej zwanej powszechnie ścianą icon_biggrin.gif



o tym samym ja

doradzam!
z doświadczenia!

oszczędzaj na innym - a załóż rolety! na te okna!

będziesz miał dodatkową przegrodę całą niehandlową noc
Rano jak otworzysz swój punkt - będzie miło i na liczniku zużycia do zapłacenia - o wiele przyjemniej!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
    • Ława musiała pęknąć w miejscu pęknięcia tych bloczków betonowych, proszę poszukać na ścianach innych rys w tym pomieszczeniu z wykuszem.
    • To jest myśl, zupełnie nie brałem pod uwagę
    • to może zmień kraj, próbowałeś?
    • To wszystko do skucia do betonu, popełniłem kiedyś taką  „aranżację”.     Tynk był częściowo odparzony. To loggia, a nie balkon.   Po skuciu poszedł grunt. Następnie taką obróbkę wklejałem na skraju płyty, z którą się pan morduje, od spodu,  na silikon i kolki.   Potem styropianem 5-centymetrowym ociepliłem cały sufit i ściany loggi, wklejając go na klej i kolki do styropianu, na to przyszła siatka, klej a na koniec tynk silikonowy zewnętrzny. Wyszło tak, że tylko ten wygięty kancik wystawał poniżej sufitu.   Proszę dopytać w tej  spółdzielni czy nie planują dociepleń w tym budynku w przyszłym roku albo niech partycypują w kosztach termomodernizacji, ścian i sufitu loggii.    Ma pan podzielniki na grzejnikach?      Co by tam nie nakładał to i tak się odparzy z czasem.    Płyta zimą jest podgrzewana od strony mieszkania, to mostek termiczny, czyli w mrozy „się poci” więc  to daremny trud, natura pana zamorduje.   Tylko styropian wchodzi w grę i na nim jakiś tynk w kolorze dostosowanym do  potrzeb lub uzgodniony ze spółdzielnią.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...