wf1 Napisano 24 maja 2010 Udostępnij #1 Napisano 24 maja 2010 Witam wszystkich chciałem zapytać gdzie można kupić i ile kosztują produkty firmy illbruck. Szczególnie chodzi mi o taśmy przedstawione na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=7ZnXRlIvY_k lub http://www.youtube.com/watch?v=gJkN_hXHSLY czyli z butylem, bez butylu i z siatką? Link do komentarza
oknotest Napisano 24 maja 2010 Udostępnij #2 Napisano 24 maja 2010 Cytat ...gdzie można kupić i ile kosztują produkty firmy illbruck. illbruck prowadzi sprzedaż głównie poprzez swoich przedstawicieli handlowych. Najlepiej wejdź na stronę www.tremco-illbruck.pl, znajdź zakładkę kontakt, wybierz właściwego swojemu miejscu zamieszkania przedstawiciela i jego pytaj. Być może któryś obsługuje również jakiś skład budowlany lub hurtownię. Ustalisz gdzie i za ile. To takie proste, że aż strach pytać na forum. Link do komentarza
wf1 Napisano 24 maja 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 24 maja 2010 Chiałem pominąć drogę przedstawicieli handlowych, myślałem że ktoś zna jakiś sklep internetowy który prowadzi sprzedaż produktów firmy Tremco illbruck. A czy jest jakaś alternatywna firma która produkuje dobrej jakości produkty podobne do produktów firmy illbruck? Słyszałem że illbruk jest trochę drogi aczkolwiek nie mam narazie cen konkretnych produktów. Link do komentarza
animus Napisano 25 maja 2010 Udostępnij #4 Napisano 25 maja 2010 Cytat Chiałem pominąć drogę przedstawicieli handlowych, myślałem że ktoś zna jakiś sklep internetowy który prowadzi sprzedaż produktów firmy Tremco illbruck. A czy jest jakaś alternatywna firma która produkuje dobrej jakości produkty podobne do produktów firmy illbruck? Słyszałem że illbruk jest trochę drogi aczkolwiek nie mam narazie cen konkretnych produktów. Jak nie chcesz tyle płacić to możesz wykorzystać to co jest na rynku .Membrana wysoko-paro-przepuszczalna itd......... Link do komentarza
wf1 Napisano 25 maja 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 25 maja 2010 Cytat Jak nie chcesz tyle płacić to możesz wykorzystać to co jest na rynku .Membrana wysoko-paro-przepuszczalna itd......... A czy możesz podać jakąś konkretną firmę? Ostatnio zastanawiałem się nad produktami firmy SOUDAL Link do komentarza
animus Napisano 25 maja 2010 Udostępnij #6 Napisano 25 maja 2010 Cytat A czy możesz podać jakąś konkretną firmę? Ostatnio zastanawiałem się nad produktami firmy SOUDAL Gotowy produkt spawdź http://www.aibsc.com.pl/?pid=23&docid=...amp;ppdocid=338tu też popatrz http://bank.muratorplus.pl/szukaj/produkty?IdCechy=1028Albo tniesz wysoko-paro-przepuszczalną membranę na paski i kupujesz klej do okien PCV czy drewnianych lub taśmę dwustronną ,do muru przykleisz na silikon.Przeanalizuj co wyjdzie taniej . Link do komentarza
Soudal - chemia budowlana Napisano 26 maja 2010 Udostępnij #7 Napisano 26 maja 2010 SOUDAL WINDOW SYSTEM pozwala w każdym przypadku perfekcyjnie wypełnić i uszczelnić złączeościeże-ościeżnica przy pomocy wysokiej jakości pianki poliuretanowej, folii paroizolacyjnych, taśm rozprężnychi mas uszczelniających. Wszystkie produkty systemowe posiadają wymagane aprobaty Instytutu TechnikiBudowlanej i są dopuszczone do obrotu zgodnie z Ustawą o wyrobach budowlanych.Więcej na temat tego systemu w załączonym poniżej pliku. SWS_Soudal.pdf SWS_Soudal.pdf Link do komentarza
Sepro Napisano 8 czerwca 2010 Udostępnij #8 Napisano 8 czerwca 2010 Cytat SOUDAL WINDOW SYSTEM pozwala w każdym przypadku perfekcyjnie wypełnić i uszczelnić złączeościeże-ościeżnica przy pomocy wysokiej jakości pianki poliuretanowej, folii paroizolacyjnych, taśm rozprężnychi mas uszczelniających. Wszystkie produkty systemowe posiadają wymagane aprobaty Instytutu TechnikiBudowlanej i są dopuszczone do obrotu zgodnie z Ustawą o wyrobach budowlanych.Więcej na temat tego systemu w załączonym poniżej pliku. Muszę poczytać! Link do komentarza
maria_1972 Napisano 3 sierpnia 2010 Udostępnij #9 Napisano 3 sierpnia 2010 Pewnie mnie zagryziecie za to o co spytam, ale co to jest ten ciepły montaż?? Czytałam o tym i czytałam, ale i tak nic z tego nie wiem Link do komentarza
oknotest Napisano 3 sierpnia 2010 Udostępnij #10 Napisano 3 sierpnia 2010 Cytat Pewnie mnie zagryziecie za to o co spytam, ale co to jest ten ciepły montaż?? Czytałam o tym i czytałam, ale i tak nic z tego nie wiem Szanowna Pani Mario, nie będzie tak źle. Czasem zdarzy się kłapnąć zębiskami damę w emocjach, ale żeby zaraz zagryźć? Co to, to nie A tak poważniej, to wypada zacząć od samego pojęcia "ciepły montaż", które nie jest poprawne i nie oddaje istoty sprawy. Poprawna nazwa, to "montaż warstwowy" i tego się trzymajmy.99,9% polskich montażystów, montuje w Polsce 98% okien w sposób powszechnie przyjęty, acz od lat w całej Europie uznany za niewystarczający albo nawet nieprawidłowy, czyli po mechanicznym połączeniu okna z murem (kotwami, dyblami lub innymi łącznikami), szczelina dylatacyjna pomiędzy oknem, a murem (konieczna) wypełniana jest z reguły pianką poliuretanową (pianka PUR) stanowiącą bezpośrednią izolację termiczną połączenia okna z murem. Po jej rozprężeniu w szczelinie i częściowym utwardzeniu, okno jest poddawane dalszym zabiegom, np. obróbce tynkarskiej (wymiana okien) lub najpierw ułożeniu zewnętrznej warstwy docieplenia, a dopiero potem obróbce tynkarskiej (obiekty nowopowstające). I... już. Niestety, to za mało i zgodnie z obowiązującymi zasadami sztuki i wiedzy budowlanej taki sposób montażu należy uznać za niewystarczający i wykonany dopiero w 1/3.Montażystów mamy... jakich mamy. Inwestorów zresztą też Jedni i drudzy zapominają o podstawowych prawach fizyki i fizykochemicznych właściwościach materiałów, których używa się do montażu. Generalnie do wykonania warstwy termoizolacyjnej połączenia okna z murem używa się dwóch materiałów, wspomnianej wyżej pianki PUR lub wełny mineralnej. Oba materiały mają tę zaletę, że są "ciepłe" czyli mają tak zwaną niską przewodność cieplną, ale oba mają też wspólną wadę! Są nasiąkliwe!!! Zawilgocona pianka PUR lub wełna w istotny sposób traci lub obniża swoje właściwości termoizolacyjne. Tym samym w miejscu zawilgoconej warstwy termoizolacyjnej powstaje tak zwany mostek termiczny, który przyczynia się do zwiększenia strat ciepła w tym miejscu. Żeby było bardziej obrazowo.Pani Mario, zapewne w chłodne jesienne dni ubiera Pani sweter i wtedy jest Pani ciepło. Jeśli w tym ubraniu złapałby Panią deszcz i nomen omen wełna nasiąkłaby wodą, ciepło już Pani nie będzie, do czasu aż sweter nie wyschnie, czyż nie tak? No to dokładnie to samo dzieje się z pianką PUR lub wełną w szczelinie dylatacyjnej. Mokra, nie izoluje! Aby Pani sweterek nie zamókł, ima się Pani różnych sposobów, np. parasol, peleryna itp. To samo należy zrobić z pianką w szczelinie dylatacyjnej. Trzeba ją czymś osłonić przed wilgocią i w ten sposób stworzą się warstwy. Sposób powstawania warstw może być różny, a cel ochrony danej warstwy zależeć będzie od "źródła wilgoci".Od wewnątrz, w piankę wnika wilgoć pochodząca z pary wodnej znajdującej się w pomieszczeniu. Zatem warstwa wewnętrzna musi mieć właściwości paroizolacyjne. Od zewnątrz, pianka będzie narażona na wilgoć pochodzącą z opadów deszczu. Zatem warstwa zewnętrzna musi być nazwijmy to wodoodporna i nienasiąkliwa, to po pierwsze. Po drugie z pewnością zauważyła Pani, że po jednoczesnym założeniu swetra i peleryny przeciwdeszczowej, pomiędzy tymi warstwami odzieży też lubi być jakby wilgotniej. Aby tego uniknąć odzieżowcy wymyślili "oddychające tkaniny". To samo wymyślili okniarze, tworząc materiały, które są jednocześnie wodoodporne, ale i paroprzepuszczalne, co pozwala naszej piance i Pani sweterkowi pozostawać suchymi niezależnie od warunków klimatycznych w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz pomieszczeń.Podsumowując, celem "montażu warstwowego" jest nie dopuszczanie do zawilgocenia uszczelnienia termoizolacyjnego (warstwy środkowej) w szczelinie pomiędzy oknem, a murem. Ten efekt uzyskuje się stosując po stronie wewnętrznej okna (warstwa wewnętrzna) materiały izolacyjne o dużym oporze dyfuzyjnym (paroizolacyjne), a po stronie zewnętrznej okna (warstwa zewnętrzna) materiały paroprzepuszczalne i wodoodporne.Wracając do potocznej nazwy "ciepły montaż", to jeśli już komuś wadzi prawidłowa nazwa "montaż warstwowy" lepiej byłoby na przykład używać nazwy "montaż suchy" albo "montaż szczelny", bo to bliższe sensowi tej roboty.Szanowna Pani Mario, nie wiem czy tym przydługim wywodem coś wyjaśniłem, ale z pewnością "nie zagryzłem". Co do gryzienia dam w emocjach, to... jestem otwarty na dalsze okienne opowieści Pozdrawiam 4 Link do komentarza
profiokno Napisano 4 sierpnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 4 sierpnia 2010 Powyższa odpowiedź OKNOTEST w zasadzie wyczerpuje temat . Faktycznie montaż u nas zwany "ciepłym" lub "energooszczędnym" w Niemczech jest po prostu montażem okiem . Niestety u nas tą ponadstandardową usługe wciąż trzeba dodatkowo domawiać.Na łamach naszego branżowego kwartalnika często poruszamy ten temat starając się promować dobre standardy. Samo zastosowanie dobrych materiałów, to niestety podobnie jak w przypadku produkcji okien, dopiero połowa sukcesu, gdyż równie istotne jest samo wykonawstwo.Zarówno o teoretycznych założeniach, jak również praktycznych przykładach dotyczącyh tzw. ciepłego montażu" może Pani przeczytać w kilku artykułach:1. "Ile nas kosztuje nieprawidłowy montaż okien" (http://www.aluplast.com.pl/index.php?module=profiokno&kategoria=27 )2. "Diabeł tkwi w szczegółach, czyli pionierski montaż okien" (http://www.aluplast.com.pl/index.php?module=profiokno&kategoria=27)3. "Energooszczędny montaż" ( http://www.aluplast.com.pl/index.php?modul...mp;kategoria=25 )4. "Montaż - klucz do satysfakcji" ( http://www.aluplast.com.pl/index.php?modul...mp;kategoria=24 )5. "Trzy warstwy zalet" ( http://www.aluplast.com.pl/index.php?modul...mp;kategoria=24 )6. "Zatrzymać wilgoć" ( http://www.aluplast.com.pl/index.php?modul...mp;kategoria=24 )7. "Gdzie dwóch pomyśli, a trzeci pomoże" (http://www.aluplast.com.pl/index.php?module=profiokno&kategoria=23 )Trochę obszerna bibliografia , ale może to pomoże Pani właściwie poprowadzić rozmowę z wykonawcami. Link do komentarza
maria_1972 Napisano 5 sierpnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 5 sierpnia 2010 Jestem pod wrażeniem! Oknotest, wiedza jaką dysponujesz jest imponująca, a do tego masz dar tłumaczenia Metafora ze sweterkiem podziałała Czyli ogólnie mówiąc lepiej zdecydować się na montaż wartswowy podczas wymiany okien?? Znacie jakieś firmy, które specjalizują się w takim montażu?? PS. Wystarczy Maria Pozdrawiam Link do komentarza
oknotest Napisano 7 sierpnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 7 sierpnia 2010 Cytat Czyli ogólnie mówiąc lepiej zdecydować się na montaż wartswowy podczas wymiany okien?? Pani Mario, zdecydowanie lepiej !!! Sposób montażu koniecznie trzeba ustalić ze sprzedawcą okien (a jeszcze lepiej z bezpośrednim wykonawcą) i to nie przy biurku, a na "placu budowy", bo szczegółowe dobieranie materiałów do montażu warstwowego zza biurka i ustalanie tamże ceny za jego wykonanie, to raczej pewna kucha, budowlana i finansowa:-).Nie wiem jakie okna Pani kupuje, ale w związku z tym, że szkolenia z technologii montażu z reguły organizują właściciele systmów kształtowników okiennych (np. Aluplast, Veka, Profine, Brugmann itp) tam szukałbym informacji o przeszkolonych i sprawdzonych ekipach.Kończąc dziękuję za miłe słowa i zapraszam na naszą stronę www.oknotest.pl gdzie znajdzie Pani zdecydowanie więcej "sweterkowych informacji" na różne okienne tematy. Pozdrawiam Link do komentarza
Lolek_1 Napisano 10 sierpnia 2010 Udostępnij #14 Napisano 10 sierpnia 2010 Przy montażu "własnoręcznym" pocięte paski membrany wysoko-paro przepuszczalnej wg mojego majstra powinny mieć wolną przestrzeń (tak jak pod dachówką, bo bez luki przecieka) - jeżeli tak, to jak można tę przestrzeń uzyskać wklejając membranę na piankę montażową od zewnątrz i potem jakaś luka powietrzna? ktoś ma pomysł, czy może tej luki nie potrzeba?Folia od środka jest paroizolacyjna, więc pewnie może stykać się z pianką montażową. Link do komentarza
gites Napisano 20 sierpnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 20 sierpnia 2010 Znalazłem ciekawy artykuł o "Ciepłym montażu okien". Nie jest to może kurs dla "Kowalskiego", który sam się za to weźmie, ale otwiera oczy na pewne sprawy. Link do komentarza
Oknoplus - okna PVC i ALU Napisano 20 sierpnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 20 sierpnia 2010 Cytat Montażystów mamy... jakich mamy. Inwestorów zresztą też Jedni i drudzy zapominają o podstawowych prawach fizyki i fizykochemicznych właściwościach materiałów, których używa się do montażu. Faktem jest, że tzw. ?ciepły montaż? dla wielu ekip montażowych stanowi nie lada wyzwanie. Z tego też względu należy zawsze prosić fachowców o okazanie certyfikatów potwierdzających przejście odpowiedniego szkolenia w tym zakresie. Wówczas będą mieli Państwo pewność, że montaż okien będzie przeprowadzony w sposób profesjonalny. Na szczęście producenci stolarki coraz więcej uwagi przykładają do fachowości swoich montażystów, dlatego też np. wszystkie ekipy monterskie firmy OknoPlus zostały przeszkolone z zakresu montażu warstwowego przez takie firmy jak Soudal, Winkhaus i Bruegmann, czyli specjalistów w swoich branżach.W załączonym pliku podgląd takiego certyfikatu.[attachment=6989:Soudal_wz_r.pdf][attachment=6988:Bruegmann_wz_r.pdf][attachment=6990:Winkhaus_wz_r.pdf]Pozdrawiam Bruegmann_wz_r.pdf Soudal_wz_r.pdf Winkhaus_wz_r.pdf Bruegmann_wz_r.pdf Soudal_wz_r.pdf Winkhaus_wz_r.pdf Link do komentarza
oknotest Napisano 20 sierpnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 20 sierpnia 2010 Cytat dlatego też np. wszystkie ekipy monterskie firmy OknoPlus zostały przeszkolone z zakresu montażu warstwowego przez takie firmy jak Soudal, Winkhaus i Bruegmann, czyli specjalistów w swoich branżach. Szczególnie ciekawe musiało być w tym względzie szkolenie Winkhaus'a Pani Dyrektor, jak już taka reklama, to może zamiast pisać "wszystkie" trzeba przeszkolonych wymienić z imienia i nazwiska, (jak potrafią, to przecież żaden wstyd i małe ryzyko dla Was, nieprawdaż?), choćby na waszej stronie internetowej i dać na forum stosowny link. Chyba, że ten certyfikat jednak mistrza nie czyni (a promocję i owszem) PS.A tak przy okazji "certyfikatów". Prosimy, niech Pani może zerknie na ten certyfikat ITB, który nazwaliście "Państwowy Instytut Budowlany, Zakład Certyfikacji, certyfikat zgodności nr ITB - 525/02 na okna i drzwi balkonowe systemu Brugmann AD." i coś z nim zrobi!Pozdrawiamy Link do komentarza
edyta0407 Napisano 20 sierpnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 20 sierpnia 2010 Oknotest - im więcej takich użytkowników na forum tym łatwiejsze będzie życie. "Tłumacz doskonały" Link do komentarza
oknotest Napisano 21 sierpnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 21 sierpnia 2010 Cytat Oknotest - im więcej takich użytkowników na forum tym łatwiejsze będzie życie. "Tłumacz doskonały" Edyto, jeśli to z serca i na poważnie, to mogę tylko skromnie spuścić oczęta i wyszeptać przez ściśniętą wzruszeniem krtań... Dziękuję Zapraszając ponownie wszystkich zainteresowanych techniką i technologią okien PVC do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub mailowego za pośrednictwem strony naszego vortalu www.oknotest.pl bowiem nawet na najlepszym forum nie sposób przedstawić wszystkich możliwości rozwiązania danego okiennego zagadnienia technicznego lub montażowego. Pozdrawiam Link do komentarza
wf1 Napisano 15 listopada 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 15 listopada 2010 Czy możliwy jest ciepły montaż okien w oknach zamontowanych już wcześniej? Chodzi mi o to czy taśmy zew. i wew. można przykleić do ramy okna od strony wew i zew okna (a nie od strony muru) tak jak na rysunku? Czy to da ten sam efekt izolacji przed warunkami atmosferycznymi? Link do komentarza
oknotest Napisano 16 listopada 2010 Udostępnij #21 Napisano 16 listopada 2010 Cytat Czy możliwy jest ciepły montaż okien w oknach zamontowanych już wcześniej? Chodzi mi o to czy taśmy zew. i wew. można przykleić do ramy okna od strony wew i zew okna (a nie od strony muru) tak jak na rysunku? Czy to da ten sam efekt izolacji przed warunkami atmosferycznymi? [attachment=8130:okno.JPG] Można. Tylko uważaj jakie folie kupujesz. Powinny mieć obie warstwy kleju (1okno/2mur) po tej samej stronie! Miejsca w których połączysz folię z oknem i tak znikną pod węgarkiem (od zewnątrz) i tynkiem (od wewnątrz), więc... działaj. Będzie ok. Pomyśl jeszcze nad sensownym wykończeniem styku węgarka z licem ramy ościeżnicy okna, tak by tynk nie przylegał bezpośrednio do profila, bo to pęknie, będzie szczelina i... niby nic, bo masz folie, ale mnie to drażni jak widzę.Pozdrawiam Link do komentarza
wf1 Napisano 17 listopada 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 17 listopada 2010 Do 'oknostest'Czy stosował Pan ten sposób przyklejania taśm? Od strony zewnętrznej (na zewnątrz pomieszczenia, w którym zamontowanie jest okno) planuję przykleić około 3 lub 4cm styropianu do muru (węgarka chyba tak to się nazywa) a miejsce połączenia styropianu z rama okna czymś uszczelnić może jakimś silikonem lub taśmą rozprężną, a Pan co by proponował? Czy stosował ktoś jeszcze taki sposób montażu taśm i czy "zdało to egzamin" czy to tylko podniesie koszty a nic nie da??????? Pozdrawiam Link do komentarza
oknotest Napisano 17 listopada 2010 Udostępnij #23 Napisano 17 listopada 2010 Cytat Do 'oknostest'Czy stosował Pan ten sposób przyklejania taśm? Od strony zewnętrznej (na zewnątrz pomieszczenia, w którym zamontowanie jest okno) planuję przykleić około 3 lub 4cm styropianu do muru (węgarka chyba tak to się nazywa) a miejsce połączenia styropianu z rama okna czymś uszczelnić może jakimś silikonem lub taśmą rozprężną, a Pan co by proponował? Czy stosował ktoś jeszcze taki sposób montażu taśm i czy "zdało to egzamin" czy to tylko podniesie koszty a nic nie da??????? Pozdrawiam wf rysunek sugerował raczej użycie folii izolacyjnych niż taśm rozprężnych. Jeśli Twoim zamiarem jest wypełnienie szczeliny dylatacyjnej pomiędzy licem kształtownika ramy okna, a węgarkiem, taśmą rozprężną, to co do zasady taśmy przykleja się do ram okna, już po ich zamontowaniu w otworze okiennym, tak by rozprężanie następowało w stronę węgarka kompensując jego nierówności. Klejenie taśmy w odwrotną stronę, czyli do płaszczyzny węgarka należy uznać za "wyjątek". Wyjątek możliwy, ułatwiający montaż okna, więc stosowany, ale wymagający wcześniejszego przygotowania wewnętrznego lica węgarka. No i pamiętaj, że taśma rozprężna zachowuje swoje właściwości jeśli stopień jej rozprężenia w szczelinie nie przekracza 30%, zatem istotny będzie wybór taśmy rozprężnej "dopasowanej" do szerokości i głębokości szczeliny dylatacyjnej. Link do komentarza
wf1 Napisano 17 listopada 2010 Autor Udostępnij #24 Napisano 17 listopada 2010 Nie wiem czy się dobrze rozumiemy więc napiszę jeszcze raz o co mi chodzi. Miedzy murem a rama okna jest pianka (kolor żółty). Do ramy okna od strony zew. i wew. (nie od strony muru ponieważ okno jest już zamontowane) przyklejone są taśmy paroprzepuszczalna i paroszczelna (kolor czerwony i niebieski). Od strony zewnętrznej podczas ocieplania budynku zostanie przyklejony styropian który będzie zachodził również na ramę okna. Miejsce w którym będzie się stykał styropian z ramą okna zostanie uszczelnione silikonem lub taśmą rozprężną (jeszcze się nad tym dokładnie nie zastanawiałem). Jeśli chodzi o taśmy paroszczelną i paroprzepuszczalną to myślałem nad taśmami Illbruck, ale raczej zrezygnuję bo są trochę drogie i zastosuję taśmy soudal (folienband inside i outside), chyba że ktoś poleci mi jakieś inne sprawdzone taśmy. Pozdrawiam i proszę o jakieś inne pomysły na uszczelnienie w systemie ciepłego montażu zamontowanych wcześniej okien. Link do komentarza
oknotest Napisano 17 listopada 2010 Udostępnij #25 Napisano 17 listopada 2010 Cytat Nie wiem czy się dobrze rozumiemy więc napiszę jeszcze raz o co mi chodzi. Miedzy murem a rama okna jest pianka (kolor żółty). Do ramy okna od strony zew. i wew. (nie od strony muru ponieważ okno jest już zamontowane) przyklejone są taśmy paroprzepuszczalna i paroszczelna (kolor czerwony i niebieski). Od strony zewnętrznej podczas ocieplania budynku zostanie przyklejony styropian który będzie zachodził również na ramę okna. Miejsce w którym będzie się stykał styropian z ramą okna zostanie uszczelnione silikonem lub taśmą rozprężną (jeszcze się nad tym dokładnie nie zastanawiałem). Jeśli chodzi o taśmy paroszczelną i paroprzepuszczalną to myślałem nad taśmami Illbruck, ale raczej zrezygnuję bo są trochę drogie i zastosuję taśmy soudal (folienband inside i outside), chyba że ktoś poleci mi jakieś inne sprawdzone taśmy. Pozdrawiam i proszę o jakieś inne pomysły na uszczelnienie w systemie ciepłego montażu zamontowanych wcześniej okien.[attachment=8147:okno.JPG] Zatem kompletny montaż warstwowy (ciepły?) już masz. Teraz to już raczej szukasz ładnego zakończenia:-). Cóż, silikon od zewnątrz? Niby można, tylko po co wtedy folia paroprzepuszczalna? Myślę, że jedynym sensownym rozwiązaniem w przestrzeni szczeliny dylatacyjnej pomiędzy styropianem, a oknem jest taśma rozprężna. Czy to będzie illbruck, AiB, Soudal, to już nie ma większego znaczenia oprócz finansów. Link do komentarza
vip42 Napisano 1 grudnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 1 grudnia 2010 zrozumiałem montaż warstwowy (dzięki za tłumaczenie) a o co chodzi z (promowane przez różne wydawnictwa) montażem okien w warstwie izolacji? czy warto "wysunąć" okno (w ścianie 2warstwowej) w warstwę styropianu? I czy takie okno ma być podparte na murze czy na specjalnych wysięgnikach (czy można zastąpić je np łatą drewnianą lub PCV)? Link do komentarza
oknotest Napisano 2 grudnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 2 grudnia 2010 Cytat a o co chodzi z (promowane przez różne wydawnictwa) montażem okien w warstwie izolacji? Chodzi o "prostowanie" przebiegu izoterm przez układ ściana/szczelina dylatacyjna/okno i uzyskanie na wewnętrznej płaszczyźnie okna temperatury odpowiednio wyższej od punktu rosy. (Do niedawna było to 10 C, teraz mówi się o 13 C) Cytat czy warto "wysunąć" okno (w ścianie 2warstwowej) w warstwę styropianu? Trudno to zagadnienie rozpatrywać w kategoriach "warto/ niewarto". To się po prostu liczy dla konkretnego obiektu. Cytat I czy takie okno ma być podparte na murze czy na specjalnych wysięgnikach (czy można zastąpić je np łatą drewnianą lub PCV)? Obciążenia działające w płaszczyźnie okna muszą być odpowiednio przeniesione na konstrukcję budynku. Czy wykona to Pan przy użyciu sprawdzonych systemów kotew, czy też wymyśli własny "patent", to już tylko sprawa Pańskiej wiedzy technicznej. Link do komentarza
vip42 Napisano 3 grudnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 3 grudnia 2010 Cytat Chodzi o "prostowanie" przebiegu izoterm przez układ ściana/szczelina dylatacyjna/okno i uzyskanie na wewnętrznej płaszczyźnie okna temperatury odpowiednio wyższej od punktu rosy. (Do niedawna było to 10 C, teraz mówi się o 13 C) czyli jest to "cieplejszy" sposób od montażu okna w warstwie muru, tak? Czy można bez problemu (i dużych kosztów dodatkowych) wysunąć okno w wartsrtwę ocieplenia i zastosować jednocześnie sposób montażu "warstwowy" (opisywany wyżej) Cytat Trudno to zagadnienie rozpatrywać w kategoriach "warto/ niewarto". To się po prostu liczy dla konkretnego obiektu. Chodziło mi o to czy faktycznie zmniejsza to straty cieplne i czy nie jest to "chwyt marketingowy" który nic nie zmienia dla budynku (oprócz wyższych kosztów montażu) Cytat Obciążenia działające w płaszczyźnie okna muszą być odpowiednio przeniesione na konstrukcję budynku. Czy wykona to Pan przy użyciu sprawdzonych systemów kotew, czy też wymyśli własny "patent", to już tylko sprawa Pańskiej wiedzy technicznej. W "M...rze" czytałem że system drogich łączników idealnych dla tego typu montażu można "ominąć" lekko pogarszając właściwości cieplene opierając połowę ramy okna na murze a w warstwę ocieplenia wysunąć drugą połowę ramy lub wysunąć całe okno opierając je na przytwierdzonej do muru łacie drewnianej lub PCV. Link do komentarza
oknotest Napisano 3 grudnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 3 grudnia 2010 Cytat czyli jest to "cieplejszy" sposób od montażu okna w warstwie muru, tak? Nie, nie jest. Cytat Czy można bez problemu (i dużych kosztów dodatkowych) wysunąć okno w wartsrtwę ocieplenia i zastosować jednocześnie sposób montażu "warstwowy" (opisywany wyżej) Bez problemu można. Co do wielkości kosztów, "duże", to jakie? Cytat Chodziło mi o to czy faktycznie zmniejsza to straty cieplne i czy nie jest to "chwyt marketingowy" który nic nie zmienia dla budynku (oprócz wyższych kosztów montażu) Dla budynków energooszczędnych i pasywnych taki sposób posadowienia okna nie jest "chwytem marketingowym". Cytat W "M...rze" czytałem że system drogich łączników idealnych dla tego typu montażu można "ominąć" lekko pogarszając właściwości cieplene opierając połowę ramy okna na murze a w warstwę ocieplenia wysunąć drugą połowę ramy lub wysunąć całe okno opierając je na przytwierdzonej do muru łacie drewnianej lub PCV. Sposób podparcia okna, to tylko część problemu, który przyjdzie rozwiązać. Moim zdaniem lepiej jednak oprzeć się na sprawdzonej wiedzy montażowej niż łacie z drewna, PCV lub Muratora:-). Link do komentarza
vip42 Napisano 3 grudnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 3 grudnia 2010 Cytat Nie, nie jest. Więc po co się to robi?Jestem laikiem i wiem tyle co gdzieś przeczytam, więc moje pytanie brzmi:Jak poprawnie zamontować okna w ścianie 2 warstwowej?O ile "warstwowy" montaż okna jest droższy od takiego na piankę? (procentowo)O ile montaz okna wysuniętego w warstwę ocieplenia na tych specjalnych łącznikach jest droższy niż ten na dyble? (procentowo) oczywiście chodzi o średnie przybliżone ceny Link do komentarza
oknotest Napisano 3 grudnia 2010 Udostępnij #31 Napisano 3 grudnia 2010 Cytat Więc po co się to robi? Montaż w warstwie docieplenia? Pisałem już. Robi się to dla uzyskania korzystniejszego rozkładu temperatur w układzie ściana/szczelina dylatacyjna/okno. Montaż warstwowy? Dla pełnej ochrony przed wilgocią izolacji termicznej znajdującej się pomiędzy ramą okna, a murem. Cytat Jestem laikiem i wiem tyle co gdzieś przeczytam, więc moje pytanie brzmi: Jak poprawnie zamontować okna w ścianie 2 warstwowej? Pytasz o konkretne rozwiązania, sposób i technologię montażu? Jeśli tak, to nie potrafię odpowiedzieć. Nie znam konstrukcji Twojego domu. Założeń projektu. Zaawansowania budowy. Sposobu wykończenia ościeży. Po prostu brak danych dla właściwej odpowiedzi, ale jak chcesz zapytaj w pierwszym lepszym punkcie sprzedaży okien, tam wiedzą wszystko i od ręki:-). A powżniej, zajrzyj na stronę ITB i zakup dla siebie coś co nazywa się instrukcja montażu okien i drzwi balkonowych 421/2010. Tak na początek. Cytat O ile "warstwowy" montaż okna jest droższy od takiego na piankę? (procentowo) Przyjmując, że pianka i połączenia mechaniczne okna z murem to 40% prawidłowego montażu, to... wychodzi jakieś 150% Cytat O ile montaz okna wysuniętego w warstwę ocieplenia na tych specjalnych łącznikach jest droższy niż ten na dyble? (procentowo) oczywiście chodzi o średnie przybliżone ceny Tego nie da się tak określić. Jedna kotwa dolna JB-D może kosztować 15 zł i 45 zł. Skąd mam wiedzieć ile, czego, kiedy, jak? Twoje pytanie, porównałbym do pytania o średnią cenę kilograma samochodu:-). Link do komentarza
vip42 Napisano 6 grudnia 2010 Udostępnij #32 Napisano 6 grudnia 2010 Cytat Montaż w warstwie docieplenia? Pisałem już. Robi się to dla uzyskania korzystniejszego rozkładu temperatur w układzie ściana/szczelina dylatacyjna/okno. A co to daje? Będzie cieplej w domu? Mniejsze ryzyko grzyba? Link do komentarza
Mathir Napisano 19 grudnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 19 grudnia 2010 Tydzień temu usłyszałem, że większość okien (nawet tych "wypasionych", kupionych za ciężkie pieniądze) jest źle osadzana. Skutek - okna pięknie trzymają ciepełko, a puszczają je bokami Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #34 Napisano 22 grudnia 2010 czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co mam płacić za montaż okna w warstwie ocieplenia? Co daje ten "korzystniejszy rozkładu temperatur"? Link do komentarza
JacekW81 Napisano 25 grudnia 2010 Udostępnij #35 Napisano 25 grudnia 2010 Na tych rysunkach które widzę powyżej nie ma parapetów! Link do komentarza
Blokno Napisano 26 grudnia 2010 Udostępnij #36 Napisano 26 grudnia 2010 Cytat czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć po co mam płacić za montaż okna w warstwie ocieplenia? Co daje ten "korzystniejszy rozkładu temperatur"? Chodzi o poprawny przebieg izotermy punktu rosy i wyeliminowanie mostków termicznych. Polecam: http://www.ekookna.pl/aktualnosci/1/1022/ Link do komentarza
zenonp Napisano 7 kwietnia 2011 Udostępnij #37 Napisano 7 kwietnia 2011 WitamMoze niedoczytalem - ale jak wykonac "cieply montaz" gdy budynek jest juz ocieplony 15cm styropianu i zaciagniety siatka sciany z ceramiki (porotherm 24cm) i dodatkowo do okien beda rolety nadstawne? Link do komentarza
oknotest Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #38 Napisano 8 kwietnia 2011 Cytat WitamMoze niedoczytalem - ale jak wykonac "cieply montaz" gdy budynek jest juz ocieplony 15cm styropianu i zaciagniety siatka sciany z ceramiki (porotherm 24cm) i dodatkowo do okien beda rolety nadstawne? Zakładam, że styropian zachodzi na ramę okna (węgarek). Od zewnątrz taśma rozprężna (góra i boki) na dole w zależności od przyjętego rozwiązania. Przypuszczalnie najprościej będzie zastosować folię paroprzepuszczalną. Od wewnątrz folia paroizolacyjna na całym obwodzie okna. Link do komentarza
wojwid Napisano 12 lipca 2011 Udostępnij #39 Napisano 12 lipca 2011 WitamProszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania, na które nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi (może takiej nie ma ;) )1. Czy montaż okien w świetle muru w systemie SWS jedynie zapobiega ewentualnemu zawilgoceniu pianki i ściany przy oknie czy wpływa też na przebieg izoterm. Znalazłem rysunek poglądowy do sytuacji jaka jest dokładnie u mnie na budowie - http://auto-dom.com.pl/rys/izoD.jpg - 24cm pustak ceramiczny + 15cm styropian. Czy przebieg izoterm przy montażu "tradycyjnym" i z wykorzystaniem SWS będzie taki sam jak w rysunku po lewej stronie?2. Jak wygląda przebieg izoterm w przypadku wysunięcia poza mur części szerokiego profilu np Alphaline VEKA? 3. I w końcu czy jedynym najkorzystniejszym energetycznie rozwiązaniem jest montaż w izolacji na konsolach? Jak taki montaż połączyć z systemem SWS i ile należy wysunąć okno od ściany?Niestety wile tych pytań bez odpowiedzi gdyż w moim regionie znalazłem jedną firmę która kiedyś robiła montaż na konsolach JB-D a cała reszta robi wielkie oczy...woj. lubelskie, kiedyś centralna Polska ;) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 12 lipca 2011 Udostępnij #40 Napisano 12 lipca 2011 Przy 15cm ociepleniu nie ma sensu wysuwać okien całkowicie w warstwę ocieplenia i stosowanie wsporników JB-D.Montaż z licowany z płaszczyzna muru, lub ewentualnie lekkie wysunięcie okna po za lico (do 50% głębokości ramiaka) powinno spełnić Twoje oczekiwania.Do tego dobre uszczelnienia przylgi z zastosowaniem taśm paroszczelnych i prawidłowe obrobienie węgarka uniemożliwi przemarzanie przy jednoczesnym zachowaniu estetyki montażu. Link do komentarza
prim Napisano 13 lipca 2011 Udostępnij #41 Napisano 13 lipca 2011 Przez dobrze zamontowane okna nie upływa aż tyle ciepła. Link do komentarza
HenoK Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #42 Napisano 14 lipca 2011 Podoba mi się rozwiązanie z rozwiązanie z "ciepłym parapetem" - http://www.tremco-illbruck.pl/aktualnosci/...1953/index.html .Tylko przy wysunięciu okna w warstwę ocieplenia prawdopodobnie tego rozwiązania nie da się zastosować - konieczne byłoby dodatkowe podparcie części zewnętrznej kształtki styropianowej. Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #43 Napisano 14 lipca 2011 a mi w tym coś nie gra- po co tak okno "odsadzone" do środka? (rysunek , gdzie jest be)- przy wysunięciu (licowaniu) mur oddzielony jest od ramiaka pianą montażową więc zastosowanie tego (zapewne nie taniego) gadżeciku jest raczej zbędnefajne może to to i jest, ale w praktyce Link do komentarza
HenoK Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #44 Napisano 14 lipca 2011 Cytat a mi w tym coś nie gra- po co tak okno "odsadzone" do środka? (rysunek , gdzie jest be)- przy wysunięciu (licowaniu) mur oddzielony jest od ramiaka pianą montażową więc zastosowanie tego (zapewne nie taniego) gadżeciku jest raczej zbędnefajne może to to i jest, ale w praktyce Oprócz uszczelnienia przestrzeni i zaizolowania cieplnego pod oknem ważny jest także pewny montaż parapetu zewnętrznego i wewnętrznego. Pytałem o cenę ok. 60zł/mb. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #45 Napisano 14 lipca 2011 Z rysunków rzeczywiście wynika jakby to była ściana jednowarstwowa po termoizolacji.Tu http://www.osiedleenergooszczedne.pl/2011/...ooszczenym.html można zobaczyć jak przebiega montaż.A Tu trochę więcej danych http://oknotest.pl/1/news/artykuly/illbruc...ply_parapet.php Link do komentarza
Barbossa Napisano 14 lipca 2011 Udostępnij #46 Napisano 14 lipca 2011 o i jeszcze jednoco prawda nie narażone na UV, ale jednak bezpośredni kontakt z powietrzem zewn, wydaje mi się, że styro będzie się w miarę szybko utleniałomoże styrodur poleży dłużej Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 15 lipca 2011 Udostępnij #47 Napisano 15 lipca 2011 Cytat Witam wszystkich chciałem zapytać gdzie można kupić i ile kosztują produkty firmy illbruck. Szczególnie chodzi mi o taśmy przedstawione na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=7ZnXRlIvY_k lub http://www.youtube.com/watch?v=gJkN_hXHSLY czyli z butylem, bez butylu i z siatką? Nie ma innego wyjścia - trzeba wybrać jednego z przedstawicieli handlowych na region.Ewentualnie dział obsługi klienta pod tym samym linkiem. Link do komentarza
finlandia Napisano 23 lipca 2011 Udostępnij #48 Napisano 23 lipca 2011 Cytat Nie ma innego wyjścia - trzeba wybrać jednego z przedstawicieli handlowych na region.Ewentualnie dział obsługi klienta pod tym samym linkiem. Nie jest tak źle, chociaż w Illbrucku powiedzą, komu takie produkty często wysyłają. Taśm szukaj na alllegro lub w hurtowniach dla producentów i montażystów. Najpopularnijesze to VBH (kilka oddziałów w Polsce), LOB czy też Sparta (Ci mają sklep internetowy). Link do komentarza
zibi Napisano 18 września 2011 Udostępnij #49 Napisano 18 września 2011 Cytat Szanowna Pani Mario, nie będzie tak źle. Czasem zdarzy się kłapnąć zębiskami damę w emocjach, ale żeby zaraz zagryźć? Co to, to nie A tak poważniej, to wypada zacząć od samego pojęcia "ciepły montaż", które nie jest poprawne i nie oddaje istoty sprawy. Poprawna nazwa, to "montaż warstwowy" i tego się trzymajmy.99,9% polskich montażystów, montuje w Polsce 98% okien w sposób powszechnie przyjęty, acz od lat w całej Europie uznany za niewystarczający albo nawet nieprawidłowy, czyli po mechanicznym połączeniu okna z murem (kotwami, dyblami lub innymi łącznikami), szczelina dylatacyjna pomiędzy oknem, a murem (konieczna) wypełniana jest z reguły pianką poliuretanową (pianka PUR) stanowiącą bezpośrednią izolację termiczną połączenia okna z murem. Po jej rozprężeniu w szczelinie i częściowym utwardzeniu, okno jest poddawane dalszym zabiegom, np. obróbce tynkarskiej (wymiana okien) lub najpierw ułożeniu zewnętrznej warstwy docieplenia, a dopiero potem obróbce tynkarskiej (obiekty nowopowstające). I... już. Niestety, to za mało i zgodnie z obowiązującymi zasadami sztuki i wiedzy budowlanej taki sposób montażu należy uznać za niewystarczający i wykonany dopiero w 1/3.Montażystów mamy... jakich mamy. Inwestorów zresztą też Jedni i drudzy zapominają o podstawowych prawach fizyki i fizykochemicznych właściwościach materiałów, których używa się do montażu. Generalnie do wykonania warstwy termoizolacyjnej połączenia okna z murem używa się dwóch materiałów, wspomnianej wyżej pianki PUR lub wełny mineralnej. Oba materiały mają tę zaletę, że są "ciepłe" czyli mają tak zwaną niską przewodność cieplną, ale oba mają też wspólną wadę! Są nasiąkliwe!!! Zawilgocona pianka PUR lub wełna w istotny sposób traci lub obniża swoje właściwości termoizolacyjne. Tym samym w miejscu zawilgoconej warstwy termoizolacyjnej powstaje tak zwany mostek termiczny, który przyczynia się do zwiększenia strat ciepła w tym miejscu. Żeby było bardziej obrazowo.Pani Mario, zapewne w chłodne jesienne dni ubiera Pani sweter i wtedy jest Pani ciepło. Jeśli w tym ubraniu złapałby Panią deszcz i nomen omen wełna nasiąkłaby wodą, ciepło już Pani nie będzie, do czasu aż sweter nie wyschnie, czyż nie tak? No to dokładnie to samo dzieje się z pianką PUR lub wełną w szczelinie dylatacyjnej. Mokra, nie izoluje! Aby Pani sweterek nie zamókł, ima się Pani różnych sposobów, np. parasol, peleryna itp. To samo należy zrobić z pianką w szczelinie dylatacyjnej. Trzeba ją czymś osłonić przed wilgocią i w ten sposób stworzą się warstwy. Sposób powstawania warstw może być różny, a cel ochrony danej warstwy zależeć będzie od "źródła wilgoci".Od wewnątrz, w piankę wnika wilgoć pochodząca z pary wodnej znajdującej się w pomieszczeniu. Zatem warstwa wewnętrzna musi mieć właściwości paroizolacyjne. Od zewnątrz, pianka będzie narażona na wilgoć pochodzącą z opadów deszczu. Zatem warstwa zewnętrzna musi być nazwijmy to wodoodporna i nienasiąkliwa, to po pierwsze. Po drugie z pewnością zauważyła Pani, że po jednoczesnym założeniu swetra i peleryny przeciwdeszczowej, pomiędzy tymi warstwami odzieży też lubi być jakby wilgotniej. Aby tego uniknąć odzieżowcy wymyślili "oddychające tkaniny". To samo wymyślili okniarze, tworząc materiały, które są jednocześnie wodoodporne, ale i paroprzepuszczalne, co pozwala naszej piance i Pani sweterkowi pozostawać suchymi niezależnie od warunków klimatycznych w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz pomieszczeń.Podsumowując, celem "montażu warstwowego" jest nie dopuszczanie do zawilgocenia uszczelnienia termoizolacyjnego (warstwy środkowej) w szczelinie pomiędzy oknem, a murem. Ten efekt uzyskuje się stosując po stronie wewnętrznej okna (warstwa wewnętrzna) materiały izolacyjne o dużym oporze dyfuzyjnym (paroizolacyjne), a po stronie zewnętrznej okna (warstwa zewnętrzna) materiały paroprzepuszczalne i wodoodporne.Wracając do potocznej nazwy "ciepły montaż", to jeśli już komuś wadzi prawidłowa nazwa "montaż warstwowy" lepiej byłoby na przykład używać nazwy "montaż suchy" albo "montaż szczelny", bo to bliższe sensowi tej roboty.Szanowna Pani Mario, nie wiem czy tym przydługim wywodem coś wyjaśniłem, ale z pewnością "nie zagryzłem". Co do gryzienia dam w emocjach, to... jestem otwarty na dalsze okienne opowieści Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 września 2011 Udostępnij #50 Napisano 18 września 2011 Coś kolego pokiełbasiłeś,zacytowałeś a nie dałeś odpowiedzi swojej do zacytowanego posta.Jak widzę jesteś nowy i masz prawo do pomyłek,ale też masz do poprawek Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się