Skocz do zawartości

Dom Pasywny - budowa w przyszłym roku


Recommended Posts

Napisano
Kolejne tajemnice.
Jakbym widział siebie parę lat temu ..... .
I nikt nie twierdzi że to jest wbrew fizyce,prawidłowo zrobione będzie dzialać.
A jak tam osiedle domków w W-wie w Isomax`ie z rurkami rzeźbionymi w BK?

pzdr
Napisano
Cytat

Jest to wbrew fizyce, ekonomi... Nie można tego prawidłowo wykonać... za taką kasę ( 100 000 zł) Można za znacznie wyższą.


znowu tęgi umysł podważa prawa fizyki,
w końcu jakt to jest
workit czy nie workit, ktoś wie?
Napisano
Cytat

Jest to wbrew fizyce, ekonomi... Nie można tego prawidłowo wykonać... za taką kasę ( 100 000 zł) Można za znacznie wyższą.


Ciekawe stwierdzenie. Nie wiedziałem, że prawa fizyki można przekupić.
Napisano
Cytat

Ciekawe stwierdzenie. Nie wiedziałem, że prawa fizyki można przekupić.


A można? Jest jeszcze jedno wyjście - Pan nie bardzo zrozumiał.
Trzy kwestie... 1 możliwości techniczno materiałowe -zbudowania szczelnego i działającego systemu z materiałów jakie tam zastaliśmy- gdyby użyć znacznie droższych ( grubszych ) rur z nierdzewki - system by się nie uszkodził.
2 Koszty transportu ciepła - gdyby użyć znacznie droższych solarów hybrydowych , które mogłyby same zasilać pompy zdolne odprowadzić błyskawicznie ciepło z 200 m2 -
3 Znacznie droższy "magazyn" By nie rozproszyć ciepła
WTEDY MOGŁOBY SIĘ UDAĆ
Z tym, że zyski byłyby wielokrotnie niższe od nakładów.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...
Napisano
mam choć nadzieję, że pasywność domu przezeń budowanego, będzie co najmniej na poziomie jego pasywności na lekcjach j.polskiego
więc jest szansa, że cś się uda
Napisano
Cytat

Ja rozpoczynam budowę mam nadzieję kolejnego pasywniaka. Nie jest dla mnie istotne co to dokładnie znaczy. Nie obchodzą mnie certyfikaty i inne duperele , za które trzeba płacic. Dla mnie istotnym jest by zmieścic sie w tych 15 kwh / m2 /rok Nie wliczam w to zmywarki komputera lub TV jako żrudeł ogrzewania lecz grzałki na prąd . Jeżeli zaczniemy w ten sposób liczyc to się może okazać że domy tradycyjne mają zapotrzebowanie 200 kwh.m2/rok a te starsze może nawet ok 500 / szczegulnie gdy ktos np piłą na prąd kroi drzewo do pieca icon_smile.gif Albo spawa w garażu bo ma takie hobby. Takie rzeczy poprostu sie używa i są pomijane a po drógie . TV który pobiera 200W to nie odda nam ciepła w postaci 200W. W takim przypadku trzeba policzyć wydajność urządzeń i wtedy wiadomo jakie mają straty, te straty to jest ich ciepło. Ale zaraz popadniemy w spirale że zabłądzimy w własnym domu icon_smile.gif
pzdr...


(patrz wczesniejsze moje posty) Nie pisałem długo bo nie chcialem zabierac głosu w jałowej dyskusji tylko sam sobie udowadniam tym ,że to co mówiłem jest prawdą.
Gratuluję podejścia wtemacie oszczędnego domu. Jestem prawie na ukończeniu części mieszkalnej. Idzie wolno bo wiadomo kasa. Ale już widze pierwsze efekty choćby ocieplenia. Kilku magikow pracowało przy wykończeniach i nie musieli sie ogrzewać. Dostarczali tyle ciepła ,że temperatura w środku ok 21 stopni a na zewnątrz koło zera. Wczoraj przepalilem w kominku bo jeszcze nie mieszkam .Wystarcza to na ok tydzień. Kominek 14 kW stalowy. Jeszcze nie ma mrozów ale jak podłączę komplet urządzeń to sądzę ,że na conajmniej 2-3 tygodni pozostanie ciepla na tyle aby było ok 17 stopni. Dzisiaj wstawiam drugie drzwi wiatrołapu bo wczesniej ie chciałem aby sie zniszczyły. To da kolejną zmianę na plus. Jeszce nie podłaczyłem wymiennika (rekuperatora) bo kotłownia tzn ciasne pomieszczenie wymaga kolejności prac. aby w przyszlości móc się poruszać wew. System ISOMAX tak bardzo kwestionowany na tym forum rośnie wraz z moim domkiem. W najbliższym czasie dokończam obwody z glikolem, potem rekuperato tzn. już tyko podłaczenie końcówek potem elektryk-elektronik i koniec. Aha jeszce kompa po RSie do sterownika aby czytac pomiary i można mieszkac. Płoty, bramy również garażowe później. To nie jest aż tak istotne.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Raczej nawiewniki (nawiew) – ale, moim zdaniem” bez wspomagania (wentylatorem) nie „zaskoczy” – zwłaszcza jak „podzielimy” na poszczególne pokoje.



Tak sobie myślę... robię wykopaną studnię w kręgach betonowych..
Doprowadzam do niej rury od GWC - w domu robię "nawiew" w ściankach działowych
Czy na zasadzie samej różnicy temperatur nie zrobi się cug jak w kominie - zwłaszcza, że będę miał naturalną wentylację grawitacyjną ? Studnię bym szczelnie nakrył a wodę przy okazji wykorzystywał do ogrodu icon_smile.gif
Napisano
Będzie cug, ale nie zawsze – zwłaszcza latem.

Można zrobić wentylację mechaniczną nawiewną, zdecentralizowaną (z osobnymi wentylatorkami w każdym pomieszczeniu), działającą okresowo (wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba – czyli np. w lecie).

Można też zastosować centralnie jeden wentylator, przed „rozgałęzieniami” – ale, moim zdaniem, zdecentralizowana jest lepsza, bo bardziej sterowalna.
Napisano
ja bym zrobił cug w tym przypadku tak jak to robili starożytni poprzez komin słoneczny .
O w ten sposób : http://pl.wikipedia.org/wiki/Komin_s%C5%82oneczny
Tylko jak ten komin zakryć na zimę by nie był ogromnym mostkiem. Może jakieś rolety lub coś.? Niewiem sam...

...Już wiem komin zrób na przystawkę i latem dopinaj rurę staslową, o durzej powierzchni (m2) Jak się nagrzeje to zassie icon_smile.gif
Napisano
koncepcja fajna -ale być może wystarczy komin wentylacyjny z cegły pełnej - na spoinę dam w takim przypadku pigment czarny-zimą się nie nagrzeje za bardzo a latem w połączeniu z akumulacją cegły pełnej będzie ok
  • 3 miesiące temu...
Napisano
też się zastanawiam co zrobić z wentylacją, żeby zimne powietrze z zewnątrz nie wychładzało pomieszczeń... Mam rekuperator (trochę źle dobrany do metrażu mojego domu swoją drogą) i zimą przez otwory rekuperatora wlatuje naprawdę zimne powietrze - oczywiście przy wyłączonej rekuperacji...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Od 2013 roku wchodzą nowe dopłaty do domów energooszczędnych i pasywnych. Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi na co położyć nacisk żeby się na te dopłaty załapać. Co faktycznie znacznie obniża zapotrzebowanie na energię (kwh)?

Pozdrawiam.
Napisano
Brak potrzeby ogrzewania.
Czyli.
Dobra izolacja Ścian polecam 25 cm styropianu
Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.
Dobrze zamontowane okna. i od zimnej strony muszą być 3 szybowe z U=> 0,8w/m2
Dobra izolacja podłogi , i dachu 30 cm od gruntu i 50cm od dachu z U= o,4w/m2
Prosta bryła . i zapominasz po co gaz w domu. Czyli odchodzi ci 1 drogie przyłącze.

Lub możesz wybudować tradycyjny dom i zainstalować bardzo drogą pompę ciepła za 60lub więcej tyś zł i również możesz się załapać. Tylko że pompa ciepła nie jest wieczna. A izolacje ? Czy ktoś wymienia lub naprawia? WM skomplikowane nie jest jedynie to silnik od wiatraka się skończy


A to że coś dają . hmm dlaczego dają przez bank i tylko w kredycie?
Napisano
To samo przeszło mi przez myśl po telefonie do ochrony środowiska jak usłyszałem że zwrot będzie tylko na zasadzie kredytu i zwrotu sumy kredytu tzn. do 30tysi na energooszczędny i do 50tysi na pasywny z tym że najlepsze jest w tym że nie z każdego banku można mieć kredyt icon_biggrin.gif i będzie wiadomo pod koniec roku z kim się dogadają. Normalnie ręce opadają słysząc te jaja.

Ja np. jak mam w wbk a wbk nie będzie miało umowy z tymi od ochrony środowiska to zwrotu nie dostanę chyba że np. dobiorę dodatkowo kwotę wyższą od wysokości zwrotu we wskazanych bankach. icon_lol.gif icon_biggrin.gif

A pompa jak piszesz, jak się nie zepsuje to się zwróci za kilkanaście lat przy braku dodatkowych kosztów.
Napisano
Z tymi dotacjami to wydaje mi się że ten pan wyjaśnił już to kiedyś...
https://www.youtube.com/watch?v=kbg4ze1DqyE

Ja bym się skupił na izolacji i energooszczędnym budowaniu a nie na PCi
sam buduje domek z obliczeń wychodzi 2,2 litrowy . I dzięki temu że zapotrzebowanie na ogrzewanie wychodzi 1,8 kw
Zastanawiam się nad inwestycją na ogrzewanie
I czy montaż w wylocie wentylacyjnym grzałki elektrycznej Połączony z układem sterowania i temperatury . Tak by ogrzewać (dogrzewać) dom strefowo. bo wiadomo południowe pokoje w słoneczny dzień będą cieplejsze od północnych.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Wreszcie po paru latach walki mój Isomax zasiedlam w maju. Pierwszy na pomorzu. Już dzisiaj widzę ,że nie stracę na tym domku. Pije ciepło ze wszyskich źródeł jakie tylko możliwe. Pozdrawiam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...