Skocz do zawartości

Okna energooszczędne


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

te same pieniądze (2 000 zł) ulokowane na dobrej lokacie przyniosą Ci taki sam zysk (100 zł) w skali roku
może więc lepiej zainwestować je w lepsze okna?



Nie sądzę...
Primo: muszę wyłożyć z góry całą sumę - wolę ją na etapie budowy przeznaczyć na coś innego, a wydatów jest uhuhuhu...
Secundo: Wykładam ją z kredytu czyli dochodzą odsetki - tym samym okna byłyby droższe
Tertio: technologia idzie do przodu, i technologia i okna się starzeją i - niestety - tracą nieco swoje super właściwości
Quadro - nawet gdybym złożyła kasę na lokacie, mam 2000 + 100 PLN w pierwszym roku, w kolejnym 2100 + ociupinkę więcej (załóżmy 105), W kolejnym 2205 + kolejne, znów większe odsetki itp. Okna jw - tracą na wartości...

Każdy ma własne preferencje. Ja kupię okna, które rok temu były prawie technologicznym szczytem i leżały poza zakresem moich możliwości. Dziś - stać mnie na nie (a nie zwiększyłam przeznaczonej na nie kwoty...).
Myślę, że to pokazuje tempo zmian w tej branży.
To wciąż są bardzo przyzwoite (skromnie mówiąc) i bardzo śliczne okienka.
Oszczędności - moim zdaniem - są nieznaczne.

Tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Osobiście jestem z podjętej decyzji bardzo zadowolona. Jak w modzie - krok za tym, co najnowsze i najmodniejsze jest najbardziej bezpiecznym (i eleganckim) wyborem icon_smile.gif

A jeśli ktoś może kupić sobie to co aktualnie najmodniejsze i tego właśnie chce, to super. Każdemu wg potrzeb. : icon_biggrin.gif Edytowano przez Azalka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Quadro - nawet gdybym złożyła kasę na lokacie, mam 2000 + 100 PLN w pierwszym roku, w kolejnym 2100 + ociupinkę więcej (załóżmy 105), W kolejnym 2205 + kolejne, znów większe odsetki itp. Okna jw - tracą na wartości...

Pieniądz niestety też. To zjawisko nazywa się inflacją. Gdy ją uwzględnisz, to nie wygląda to już tak różowo.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Każdy ma własne preferencje. Ja kupię okna, które rok temu były prawie technologicznym szczytem i leżały poza zakresem moich możliwości. Dziś - stać mnie na nie (a nie zwiększyłam przeznaczonej na nie kwoty...).
Myślę, że to pokazuje tempo zmian w tej branży.
To wciąż są bardzo przyzwoite (skromnie mówiąc) i bardzo śliczne okienka.
Oszczędności - moim zdaniem - są nieznaczne.

Tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Osobiście jestem z podjętej decyzji bardzo zadowolona. Jak w modzie - krok za tym, co najnowsze i najmodniejsze jest najbardziej bezpiecznym (i eleganckim) wyborem icon_smile.gif

A jeśli ktoś może kupić sobie to co aktualnie najmodniejsze i tego właśnie chce, to super. Każdemu wg potrzeb. : icon_biggrin.gif



I ja sądzę, że to bardzo racjonalne zachowanie. Bo przecież ten niski wsp. Uw jest istotny tylko przez 4, no moze 5 miesięcy zimowych, a i to tylko w nocy, bo w dzień korzystać można z darmowej energii słonecznej (o ile jest słonecznie). Dlatego chyba zamiast dążyć do max. niskiego wsp. Uw w oknie ( a to rzeczywiście kosztuje) zwracałbym raczej uwagę na wsp. g (tzw. Solar Factor), bo ten z kolei im wyższy, tym więcej energii słonecznej nam dostarczy (i nie płaci sie za to dodatkowo!). O najnowszych, nowoczesnych szybach energooszczędnych mozna znaleźć tu: AktywneOkna

Ale polecałbym rozważeniu zastosowanie rolet zewnętrznych termoizolacyjnych - wyliczono ostatnio, że mogą one zwiększyć energooszczedność okien o dodatkowe 30-40%. Jeśli więc nawet kupiłaś okna o wsp. Uw=1,2, to po zaciągnieciu rolet zimową nocą izolacyjność takiej przegrody okno+roleta i tak może wynosić poniżej 0,9. I praktyczna uwaga: rolet nie trzeba montować jednocześnie z oknami (wydatki!), ale warto zostawić w nadprożu miejsce na ich późniejsze zamontowanie.

No i kwestia "mody" - to chyba bardzo trafne porównanie. Jeśli dzisiaj są na topie okna o wsp. Uw<0,8 (do domów pasywnych), to wcale nie znaczy, że będą one optymalne dla naszych budynków (jeszcze nie pasywnych). pzdr Edytowano przez nx1000 (zobacz historię edycji)
Napisano
szczerze odradzam wszystkim firme Dako
okna niby jak okna, duzego porownania nie mam ale servis gwarancyjny to jakas masakra.
Uszkodzili mi jedne skrzydlo balkonowe oraz podczas montowania ramy okiennej ta rama pękła. Zglosilem tę usterkę do nich rok temu, do dzis nie udalo im sie przyjechac z wymiana okien. Kiedys raz byl "serwisant" i peknieta rame chcial "skleic" preparatem do usuwania rys. PORAZKA na calej linii.
Kiepski kontakt. Zawsze jakis problem maja, a to im sie samochod serwisowy popsuje a to costam.
Trzymac sie od nich z daleka
Napisano
Cytat

szczerze odradzam wszystkim firme Dako
okna niby jak okna, duzego porownania nie mam ale servis gwarancyjny to jakas masakra.
Uszkodzili mi jedne skrzydlo balkonowe oraz podczas montowania ramy okiennej ta rama pękła. Zglosilem tę usterkę do nich rok temu, do dzis nie udalo im sie przyjechac z wymiana okien. Kiedys raz byl "serwisant" i peknieta rame chcial "skleic" preparatem do usuwania rys. PORAZKA na calej linii.
Kiepski kontakt. Zawsze jakis problem maja, a to im sie samochod serwisowy popsuje a to costam.
Trzymac sie od nich z daleka



A może podzielisz się z innymi: co cię skłoniło do wyboru okien tej własnie firmy (nota bene: wcale nie najgorszej)? Jak to się stało, że zapłaciłeś im za montaż, jesli uszkodzili ci skrzydło? I czy to rzeczywiście montowało Dako? icon_wink.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
[quote name='nx1000' date='25.09.2010, 19:13 ' post='136279']
I ja sądzę, że to bardzo racjonalne zachowanie. Bo przecież ten niski wsp. Uw jest istotny tylko przez 4, no moze 5 miesięcy zimowych, a i to tylko w nocy, bo w dzień korzystać można z darmowej energii słonecznej (o ile jest słonecznie). Dlatego chyba zamiast dążyć do max. niskiego wsp. Uw w oknie ( a to rzeczywiście kosztuje) zwracałbym raczej uwagę na wsp. g (tzw. Solar Factor), bo ten z kolei im wyższy, tym więcej energii słonecznej nam dostarczy (i nie płaci sie za to dodatkowo!).


Nie wiem czy to polityczne wspominać na tym forum inne wydawnictwo, ale ostatni Murator przynosi wyliczenia korzyści z wyższego współczynnika przenikania energii słonecznej (g, Solar Factor). Wynika z niego, że w sezonie można zaoszczędzić 300 zł tylko poprzez wyższą wartość tego współczynnika. Ktoś inny wyliczył, że to jest 1 miesiąc ogrzewania za darmo!
  • 6 lata temu...
Napisano
Dnia 8.09.2010 o 19:52, Azalka napisał:

A ja kupiłam gazetę "Budujemy Dom" z września, pode wzorek podstawiłam dane, wyliczyłam, że na różnicy między oknem 1,3 a 1,1 (onad 2 tys różnicy) oszczędzam sobie ok 100 złotych ROCZNIE - co w sezonie grzewczym daje mi ok 11-12 złotych miesięcznie więcej. Dziękuję uprzejmie, kupię śliczne dwuszybowe - a za kilkanaście lat i tak przyjdzie mi je pewnie wymienić, bo technologia kosmicznie pójdzie do przodu...

Nie wiem czy Azalka jeszcze w ogóle interesuje się oknami i budowaniem, ale warto chyba uświadomić sobie, że od tego postu minęło prawie 7 lat, a technologia wcale nie poszła do przodu "kosmicznie" - dzisiaj standardem i minimalnym wymaganiem cieplnym dla okien jest współczynnik Uw<1,1 . Więc może rzeczywiście tamten wybór był całkiem racjonalny?  :-)

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia ‎2017‎-‎04‎-‎14 o 09:09, nx1000 napisał:

Nie wiem czy Azalka jeszcze w ogóle interesuje się oknami i budowaniem, ale warto chyba uświadomić sobie, że od tego postu minęło prawie 7 lat, a technologia wcale nie poszła do przodu "kosmicznie" - dzisiaj standardem i minimalnym wymaganiem cieplnym dla okien jest współczynnik Uw<1,1 . Więc może rzeczywiście tamten wybór był całkiem racjonalny?  :-)

Technologia produkcji okien i drzwi rozwija się w szybkim tempie. Pretekstem do poprawy izolacyjności okien przez producentów są wymogi dotyczące obniżania współczynnika przenikania ciepła. Obecnie nowe okna mogą mieć maksymalne U <1,1,  ale od 1 stycznia od 2021 r. będzie to już tylko 0,9 W/(m²·K). 4 lata to niewiele. Jak widać zaostrzanie wymogów dotyczących energooszczędności stolarki (i nie tylko, bo dotyczą wszystkich przegród) jest wyraźne i raczej będzie się pogłębiać. Budując obecnie dom i kupując okna warto mieć to na uwadze i nie zapominać o solidnym, warstwowym montażu z użyciem taśm uszczelniających.

  • Pomocnik locked i unlocked this W temacie
Napisano
Dnia 10.05.2017 o 10:58, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

 Obecnie nowe okna mogą mieć maksymalne U <1,1,  ale od 1 stycznia od 2021 r. będzie to już tylko 0,9 W/(m²·K).

Od roku 2018 to 0,9 dotyczyć będzie już wszystkich budynków użyteczności publiczności, a w nich funkcjonuje wiekszość okien w Polsce. Każde wymieniane w nich okno będzie musiało mieć wsp. 0,9 , a wymieniane drzwi 1,3 ...

Napisano (edytowany)
Dnia ‎2017‎-‎05‎-‎13 o 08:08, nx1000 napisał:

Od roku 2018 to 0,9 dotyczyć będzie już wszystkich budynków użyteczności publiczności, a w nich funkcjonuje wiekszość okien w Polsce. Każde wymieniane w nich okno będzie musiało mieć wsp. 0,9 , a wymieniane drzwi 1,3 ...

 

Obecnie okna obowiązuje wartość 1,1 i nie sądzę, by w ciągu kilku miesięcy tego roku nastąpiła zmiana. Tym bardziej że ciągle można kupić okna o wyższym U, np. 1,3.

Proszę o podanie wiarygodnego źródła tych informacji. Domy jednorodzinne to nie obiekty użyteczności publicznej.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 13.05.2017 o 08:08, nx1000 napisał:

Od roku 2018 to 0,9 dotyczyć będzie już wszystkich budynków użyteczności publiczności,  .......................

Raczej od 1 stycznia 2019r.

(podstawa prawna - Zał. nr.2. pkt.1.2 Rozporządzenie w sprawie WT ............)

Napisano
Dnia 14.04.2017 o 09:09, nx1000 napisał:

Nie wiem czy Azalka jeszcze w ogóle interesuje się oknami i budowaniem, ale warto chyba uświadomić sobie, że od tego postu minęło prawie 7 lat, a technologia wcale nie poszła do przodu "kosmicznie" - dzisiaj standardem i minimalnym wymaganiem cieplnym dla okien jest współczynnik Uw<1,1 . Więc może rzeczywiście tamten wybór był całkiem racjonalny?  :-)

Szanowny Panie,

Faktycznie zmiana wydaje się niezbyt duża, ale - jak już wspominali inni rozmówcy - wkrótce normy ulegną kolejnym zmianom, co sprawi, że właściwości standardowego okna znacząco się poprawią. Warto wobec tego kupować okna w jak najlepszych dostępnych konfiguracjach, zwłaszcza z uwagi na to, że jest to zakup na długie lata i nie wymienia się okien bez wyraźnej potrzeby. W tej chwili dla okien zwykłych normy Uw wynoszą 1,1/mkw., zaś dla okien połaciowych 1,3/mkw. Od 2021 roku będzie to Uw=0,9 dla okien zwykłych i Uw=1,1 dla okien połaciowych.

Dlatego też równie ważne jest zastosowanie montażu warstwowego, dzięki któremu podniesiemy właściwości izolacyjne naszych okien jeszcze bardziej.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...