Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

nx1000

Uczestnik
  • Posty

    97
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

O nx1000

  • Ranga
    Początkujący
  1. Pszczelarze, wędkarze, cykliści.... wasze dyskusje są PASJONUJĄCE !!! Ale czy warto jest instalować OKNA ANTYWŁAMANIOWE ?? :-)
  2. Oooooo ! to jest mocne.. :-) Ale znam i takich, którzy po prostu mieszkają z teściami.. a przede wszystkim z teściową ( nie wiem czemu z balkonem mi się skojarzyło..) :-)
  3. No i właśnie z tym "szybkim przyjazdem" jest największy dylemat.. Agencje ochrony standardowo dają sobie 15 min. na dojazd. Tymczasem złodziej za nic nie chce się do nich dopasować i na włamanie daje sobie 3-4 minuty (ponoć zbadane naukowo!). I po to właśnie są okna i drzwi przeciwwłamaniowe, żeby o te kilka minut przedłużyć jego robotę - albo się zniechęci, albo też spotka z ochroną.. :-) Ale pełna zgoda, że jakiś skuteczny system zabezpieczenia się przed włamaniem to komplet: 1. system alarmowy (przywoławczy), 2. przegrody odporne na włamanie i 3. ekipa interwencyjna. A ubezpieczenie też owszem ma sens, bo zwrócą nam koszty uszkodzonych okien czy drzwi.. :-) pzdr
  4. Z tą bramą to jednak ostrożnie.. :-) Natomiast żadne zabezpieczenie nie będzie miało większego sensu, jesli nie będzie powiązane z jakimś systemem interwencji w przypadku próby włamania. Każde okno, roleta czy drzwi dadzą się w końcu wyłamać - to tylko kwestia czasu. Ale one są po to właśnie, żeby dać czas grupie interwencyjnej na dojazd - może to być firm ochroniarska, może Policja, a może jakaś grupa paramilitarna - to drugorzędne. Ważne, żeby po zasygnalizowaniu próby włamania był ktoś, kto podejmie skuteczną interwencję. A ubezpieczenie, choćby najbardziej sensowne, przed włamaniem nie uchroni w żaden sposób.. :-)
  5. Od roku 2018 to 0,9 dotyczyć będzie już wszystkich budynków użyteczności publiczności, a w nich funkcjonuje wiekszość okien w Polsce. Każde wymieniane w nich okno będzie musiało mieć wsp. 0,9 , a wymieniane drzwi 1,3 ...
  6. Nie wiem czy Azalka jeszcze w ogóle interesuje się oknami i budowaniem, ale warto chyba uświadomić sobie, że od tego postu minęło prawie 7 lat, a technologia wcale nie poszła do przodu "kosmicznie" - dzisiaj standardem i minimalnym wymaganiem cieplnym dla okien jest współczynnik Uw<1,1 . Więc może rzeczywiście tamten wybór był całkiem racjonalny? :-)
  7. Zdecydowanie warto, bo okna i drzwi balkonowe są miejscami przez które włamania dokonywane są najczęściej. Ale... :-) Żeby taki zakup miał większy sens (wartość?) musi być połączony z jakimś sposobem powiadomienia o próbie włamania (może być choćby szczekający pies!) i jakimś sposobem podjęcia skutecznej interwencji (może być rosły sąsiad z bejsbolem?). Chodzi o to, że okna czy drzwi antywłamaniowe są tylko jednym z elementów zabezpieczenia domu. Więc jeśli okna antywłamaniowe to od razu z systemem informującym i możliwością podjęcia interwencji (złapania lub choćby odstraszenia złodzieja).
  8. nx1000

    rolety zewnętrzne

    Żadnego. Na jednych z targów branżowych byłem świadkiem pokazu jak montazysta zamontował automatykę w "starej" rolecie w 27 sekund. (!) NIech u ciebie mniej wprawny robi to 10x dłużej, to i tak herbaty nie zdążysz dopić..
  9. A może podzielisz się z innymi: co cię skłoniło do wyboru okien tej własnie firmy (nota bene: wcale nie najgorszej)? Jak to się stało, że zapłaciłeś im za montaż, jesli uszkodzili ci skrzydło? I czy to rzeczywiście montowało Dako?
  10. nx1000

    rolety zewnętrzne

    Badania empiryczne (Politechnika Lubelska) wykazały, że rolety odsuniete od okna o 15 cm obniżają nieznacznie izolacyjność cieplną całej przegrody (U) o ok. 0,05 w stosunku do tego co dają rolety z przestrzenią 5 cm. Tak więc ostateczne chyba zdecydują konkretne warunki na budowie. Ważniejsze jednak jest to, że w przypadku okien o wsp. Uw=1,1 każda roleta z panelami wypełnionymi pianką daje dodatkowe oszczędności energetyczne w granicach 33%. pzdr
  11. I ja sądzę, że to bardzo racjonalne zachowanie. Bo przecież ten niski wsp. Uw jest istotny tylko przez 4, no moze 5 miesięcy zimowych, a i to tylko w nocy, bo w dzień korzystać można z darmowej energii słonecznej (o ile jest słonecznie). Dlatego chyba zamiast dążyć do max. niskiego wsp. Uw w oknie ( a to rzeczywiście kosztuje) zwracałbym raczej uwagę na wsp. g (tzw. Solar Factor), bo ten z kolei im wyższy, tym więcej energii słonecznej nam dostarczy (i nie płaci sie za to dodatkowo!). O najnowszych, nowoczesnych szybach energooszczędnych mozna znaleźć tu: AktywneOkna Ale polecałbym rozważeniu zastosowanie rolet zewnętrznych termoizolacyjnych - wyliczono ostatnio, że mogą one zwiększyć energooszczedność okien o dodatkowe 30-40%. Jeśli więc nawet kupiłaś okna o wsp. Uw=1,2, to po zaciągnieciu rolet zimową nocą izolacyjność takiej przegrody okno+roleta i tak może wynosić poniżej 0,9. I praktyczna uwaga: rolet nie trzeba montować jednocześnie z oknami (wydatki!), ale warto zostawić w nadprożu miejsce na ich późniejsze zamontowanie. No i kwestia "mody" - to chyba bardzo trafne porównanie. Jeśli dzisiaj są na topie okna o wsp. Uw<0,8 (do domów pasywnych), to wcale nie znaczy, że będą one optymalne dla naszych budynków (jeszcze nie pasywnych). pzdr
  12. Podzielam twoje obawy, bo jak mógł napisać, że dzięki tym drzwiom w jego mieszkaniu zimą było cieplej, skoro użytkuje dopiero od pół roku? No i te porównania z innym zamkami... Ale drzwi rzeczywiście są niezłe..
  13. Odwrócę pytanie: czy lepszy jest Mercedes Kompressor, BMW 320 czy Audi A4? Wszystkie one mają podobne osiągi i ceny, więc ostatecznie to kwestia drobnych niuansów i pewnie rzecz gustu. A "de gustibus.."... Ja żadnego konkretnego okna (a tym bardziej samochodu) nie mam na myśli. Wyznaczyłem sobie tylko swój zakres zainteresowań oknami, sprowadzając go do ich dwóch parametrów: Uw i g (te mnie interesują ze względu na oszczędności energii cieplnej). Najgorsze okno jakie mogę zaakceptować to okno o parametrach Uw=0,9 i g=0,45. Najlepsze jakie mogę sobie wyobrazić teoretycznie ma parametry Uw=0 i g=1,0. Ta górna granica oznaczałaby, że okno wogóle nie wypuszcza ciepła z pomieszczenia, a jednaczesnie przepuszcza 100 % energii cieplnej ze słońca (na pewno miałoby dodatni bilans energetyczny ). Więc nie interesuje mnie na tym etapie marka producenta, ale parametry okna: Uw musi zawierać się w przedziale wartości od 0-0,9 ; a wsp.g musi zawierać się w przedziale wartości od 0,45-1,0. Ze zbioru okien jakie mi zaoferowano wybiorę zapewne to o najniższym Uw i g wyższym od 0,45. A że chcę okna drewniane, to padnie zapewne na okno Capital z Włoszczowy (Uw=0,7; g=0,5; Lt=71%). Ale przyznać muszę, że nie jest to najtańsza oferta i zastrzegam od razu, że nikomu tych okien nie polecam. Nie mam z nimi ŻADNYCH doświadczeń (jak dotąd). Ale ich parametry wydają mi się być DLA MNIE OSOBIŚCIE optymalne - marka producenta jest tu zupełnie drugorzędna (byleby to nie była firma KRZAK). To ja, a jak Wy wybieraliście lub wybieracie swoje okna? Czym się kierujecie?
  14. Owszem najczęściej tak własnie bywa, że chcąc mieć jak najniższy współczynnik Uw (ochrona przed ucieczką ciepła z pomieszczeń) musimy zaakceptować też niski współczynnik g (mało ciepła ze Słońca). Dlatego własnie warto kierować się zasadą "złotego środka" i wybierać taki wsp. Uw, który pozwoli jednocześnie na korzystane z dobrodziejstw ciepła z promieni słonecznych. Moim zdaniem takie walory mają energoszczędne okna aktywne, które przy stosunkowo niskim wsp. Uw (>0,9) przepuszczają również dość dużo ciepła z promieniowania słonecznego (g>50%) oraz dość dużo światła (Lt>70%). Na dzisiaj jest to chyba najbardziej optymalny kompromis w odniesieniu do okiennych współczynników i do ceny samych okien.
  15. Są przecież okna dachowe o podwyższonej osi obrotu (nie w połowie) i standardowej szerokości 94 cm. Przykład: http://fakro.pl/preSelect/index.php .
×