Skocz do zawartości

ile kosztuje życie w domu jednorodzinnym?


Recommended Posts

Napisano
Zwracam się z pytaniem do tych którzy wyprowadzili się z mieszkania w mieście do domku za miastem. Czy i o ile wzrasta miesięczny koszt życia w domu jednorodzinnym?

Na pewno dużym minusem są stałe dojazdy (do lekarzy, do kina, szkoła, praca, sklep itp.) to duże miesięczne koszty...
Napisano
Tak, dojazdy mogą być uciążliwe, ale jakby aż tak bardzo przeszkadzały to ludzie by się nie wyprowadzali za miasto icon_wink.gif a koszty dojazdów i zużywanie paliwa - cóż w mieście stojąc po pół godziny/godzinę w korku też zużywasz icon_smile.gif

Luksusem jest to, że nikt Ci o szóstej rano z wiertarką za ścianą nie chodzi icon_wink.gif i o to chyba w tym wszystkim chodzi.
Napisano
cisza i spokój - po to się wyprowadzamy za miasto! icon_smile.gif

różnica pomiędzy metrażem mieszkania a domu często wynosi jakieś 100 m2... oprócz dojazdów to jeszcze więcej powierzchni do sprzątania icon_wink.gif zatrudnilibyście do tego sprzątaczkę czy bez problemów sami sprzątacie? (osoba do sprzątania do dodatkowy koszt którego nie ma mieszkając w mieszkaniu) icon_wink.gif
Napisano
Samemu można sprzątać, po co wydawać kasę dodatkowo. Jak się od początku zdyscyplinujemy to nie będzie problemu z trzymaniem porządku... a do zwyczajnego odkurzania czy mycia okien nie trzeba chyba zatrudniać od razu sprzątaczki?
Napisano
Mi na razie wychodzi, że bedzie taniej niż w mieszkaniu trzykrotnie mniejszym... icon_eek.gif ,ponieważ:
1. Odpada czynsz ( ale tą oszczędność ,,zje" pewnie w wiekszości ogrzewanie)
2. nie wydam więcej na dojazdy niz teraz, ponieważ w ,,mojej" wiosce jest komunikacja miejska (zmieni mi się tylko trasa i do pracy z przystanku będę szła 3 min dłużej:)
3. sześciokrotnie tańsza woda (gmina dotuje:))
Nawet jeśli wyjdzie drożej to święty spokój jest bezcenny...icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif
Napisano
mnie tez wyjdzie duzo duzo taniej:)
mieszkam teraz w bloku TBS gdzie czynsz jest bardzo wysoki- z garazem miesięcznie około 700-750 zł (!!) to odejdzie. Sami ogrzewamy mieszkanie gazem- koszt za zimę ok 1500 zł. Prąd, wodę, śmieci itp normalnie płacimy. Mam panią do sprzatania w bloku icon_redface.gif nie dlatego ze tak starsznie nie lubię sprzątac, ale dlatego ze pracuję po 12 godzin dziennie...... Oczywiscie zamiast czynszu dojdzie zwalająca lekko z nóg rata kredytu hipotecznego - ale ja własnie wkalkulowałam w ratę to że odejdzie mi czynsz. Jesli chodzi o dojazd to między innymi dlatego my nie zdecydowalismy sie wyprowadzac daleko- teraz mam do pracy ok 2 km, z domu ok 5-6 km, więc nie jest to duza róznica. Dojrzelismy w pewnym momencie do tego ze COS trzeba z tym koszmarnym TBS-owskim czynszem zrobic i stopniowo od wersji kupienia duzego własnosciowego mieszkania (i tak byłby i czynsz i kredyt) lub szeregówki (koszt niewiele nizszy od domu) zdecydowalismy sie że jak skakac to na głeboką wodę, wzielismy troche wiekszy kredyt niz planowalismy i mamy dom:)
Napisano
icon_biggrin.gif Nam też wychodzi taniej może nie dużo ale zawsze.
Mieszkanie mam własnościowe ale od maja czynsz ma wzrosnąć do 500 - 600, do tego dochodzi gaz (w domu go nie będzie), za garaż też własnościowy co miesiąc 50 zł z prądem, prąd -tu oszczędności nie będzie wręcz przeciwnie (więcej oświetlenia, pomieszczeń itp), woda no tu będzie cztery razy taniej. Więc nawet wliczając ogrzewanie w moim małym domku będę płacić jakieś 200 przy dobrym układzie 300 zł mniej. Dojazdy może i dalsze z 8 km do 20 ale te 8 po mieście zakorkowanym jak butelka wychodzi niewiele taniej jak 20 autostradą.
A tak na marginesie nawet gdyby było więcej to biorąc pod uwagę całą resztę i tak będzie się opłacało.
Pozdrawiam.
Napisano
jesli przerowdzisz sie z bloku do domu ok 100m tobedziesz miał jeszcze oszczednosci dopiro iutrzymanie domu ok 200-250m jest porównywalne z mieszkaniem w bloku pozostaja jedynie koszt dojazdu ale to juz indywidualna sprawa
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
porównujac roczne wydatki na utrzymanie mieszkania 50 m2 i domu o powierzchni o 100 m2 większej, zysk wychodzi na plus dla domu
odpadają dość spore koszty: czynsz, garaż, zwykle wyższe koszty wody i kanalizacji (jeśli ma się własną studnię i oczyszczalnię ścieków, to tym bardziej duuuużo się zyskuje), etc
w domu zapłacimy nieco więcej za ogrzewanie, ale tylko przez zimowe miesiące, poza tym na koszty te mamy wpływ i mozemy je ograniczać, paląc np. w kominku w mniej mroźne dni

zdecydowanie bezcenny jest spokój, cisza i kawałek trawy przed domem... braku tego żaden luksusowy nawet apartament nie zrekompensuje
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Ano właśnie, przeczytałem z zainteresowaniem Wasze odpowiedzi. I cieszę się, że został tu poruszony wątek spłaty kredytu. Przecież to miesięcznie nie mały (dodatkowy) koszt.

Ale jednak tak jak pisaliście. Spokój i własny ogródek to jednak bezcenna sprawa icon_smile.gif
Napisano
A propos oszczędzania jeszcze. To wyobraźcie sobie ile oszczędzacie wyprawiając przyjęcie na przykład dziecku, albo po prostu dla znajomych. Wiadomo mieszkania są na ogół małe więc, żeby takie przyjęcie wyprawić trzeba wynająć lokal. A w domku to dużo przestrzeni, ogródek... a koszty - to tylko zakup jedzenia icon_wink.gif
Napisano
Weż pod uwagę dwa aspekty:
1. Koszt utrzymania mieszkania podziel przez m2. Porównaj koszt życia w domku z powierzchnią. Zobaczysz.
2. Wynajmij limuzynę i przejedź się 100 kilosów, a później przejedź się 100 kilosów fiatem 126p.
Nie po to buduje się sobie domy aby oszczędzać na kosztach utrzymania lecz aby poprawić komfort życia. Rannej kawy o 5-tej pitej podczas spacerku boso po rosie, dzwonienia ptaszków, wyścigów ślimaczków winniczków i turlania się Twoich dzieci po Twojej trawie nie porównasz z kurzem na balkonie, hałasem wind i trzaskania drzwiami. Jeśli tego nie zrozumiesz, to mi cię żal. Pozdro
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Ktoś pisał o spłacie raty kredytu na dom - a na mieszkanie ludzie kredytu nie biorą? Biorą, może trochę mniejszy. Porównajcie sobie koszt kupna miszkania 80 m2 w bloku i wybudowania 150-200 m2 domu. Różnica będzie pewnie ceną działki budowlanej, a w przypadku mieszkania w dużym mieście może nie być różnicy, albo rachunek wyjdzie na korzyść domu pod miastem.
Zużycie wody i prądu są podobne (zależy od przyzwyczajeń mieszkańców), wywóz śmieci wychodzi taniej w domu (segregacja!), ogrzewanie - koszty masakryczne w domu, ale tylko w sezonie grzewczym. Odpadają czynsze, koszty serwisowania windy, domofonu, biurokracji administracyjnej, fundusze remontowe (nowy dom przez wiele lat nie wymaga poważnych remontów), płatności za pseudostrzeżony parking...
Dom wymaga przeglądów kominiarskich, serwisowania kotłów i mnóstwa roboty w ogrodzie.
Reasumując - zależy co kto lubi/chce. Można mieszkać tanio w domu /mieszkaniu albo też drogo w mieszkaniu/domu. Koszty podobne w podobnie "skrojonych" (na miarę potrzeb) lokalach.
Napisano
Cytat

jesli przerowdzisz sie z bloku do domu ok 100m tobedziesz miał jeszcze oszczednosci dopiro iutrzymanie domu ok 200-250m jest porównywalne z mieszkaniem w bloku pozostaja jedynie koszt dojazdu ale to juz indywidualna sprawa



Swięte słowa obecnie mam dom 250m2 i utrzymanie kosztuje tyle co mieszkania w bloku 60m2. Planuję własnie budowę mniejszego domu i pewnie koszty się zmniejszą.
Napisano
No to mogę Wam już z całą pewnością powiedzieć że DUŻO MNIEJ!!!! (nie licząc kredytu niestety oczywiście...)
moje koszty w mieszkaniu:
- czynsz 600 zł (72m2) plus garaż 150 zł (razem 750 zł)
-prąd ok 120 zł
-woda około 40-50 zł
-śmieci ok 20 zł
-gaz w zimie (ogrzewanie gazowe) 150-300 zł miesięcznie, w lecie mniej
-komórki, internet - to samo tu i tu
SUMA:

koszty w domu
-prąd trochę więcej, ok 200 zł
-gaz narazie wychodzi 200-240 zł miesięcznie (styczeń będzie gorszy pewnie, ale w lecie niewiele)
-woda 36 zł
śmieci ok 30 zł
Napisano
Cytat

No to mogę Wam już z całą pewnością powiedzieć że DUŻO MNIEJ!!!! (nie licząc kredytu niestety oczywiście...)
moje koszty w mieszkaniu:
- czynsz 600 zł (72m2) plus garaż 150 zł (razem 750 zł)
-prąd ok 120 zł
-woda około 40-50 zł
-śmieci ok 20 zł
-gaz w zimie (ogrzewanie gazowe) 150-300 zł miesięcznie, w lecie mniej
-komórki, internet - to samo tu i tu
SUMA:

koszty w domu
-prąd trochę więcej, ok 200 zł
-gaz narazie wychodzi 200-240 zł miesięcznie (styczeń będzie gorszy pewnie, ale w lecie niewiele)
-woda 36 zł
śmieci ok 30 zł



Bardzo mało za gaz. Ile to metrów kwadratowych?
Napisano
Cytat

Bardzo mało za gaz. Ile to metrów kwadratowych?




Sam nie wiem od czego zacząc. no to może
PRUND 160zł za 2 miechy
opał 5T węgiel orzechI x650=3250zł na sezon zimowy + jesienno wiosenne przymrozki
gaz( kuchenka) 40zł przez 3 miesiące icon_smile.gif
POS 130zł na dwa lata
co tam jeszcze...
śmiecie około 20zł
Woda 20 do 30zł w lecie czynny basen 5000litrów
Prace wiosenno-jesienne w przygotowywanym ogródku kupe kasy .... można by włożyc...ale systematycznie to robimy.. także cięzko określic...(drzewka , krzewy, ziemia, grys, i wiele innych nawozów, oprysków)
dojazdy do sklepów miesięcznie około 50zł
Napisano
ja mam 200 m2, ale powierzchni całkowitej, to jest rachunek za grudzień- za styczeń nie przyszedł jeszcze. Trzeba do tego doliczyć 600 zł za drewno które spaliliśmy w kominku od października do połowy lutego- tego nie policzyłam.
Napisano
Cytat

ja mam 200 m2, ale powierzchni całkowitej, to jest rachunek za grudzień- za styczeń nie przyszedł jeszcze. Trzeba do tego doliczyć 600 zł za drewno które spaliliśmy w kominku od października do połowy lutego- tego nie policzyłam.



To rewelacja ja analogiczny rachunek miałem 500 , acha ale jeszcze mam kuchenkę gazową. No tak ale niezależnie od mojej kuchenki to Ty masz i tak super dom!
Napisano
Cytat

Zwracam się z pytaniem do tych którzy wyprowadzili się z mieszkania w mieście do domku za miastem. Czy i o ile wzrasta miesięczny koszt życia w domu jednorodzinnym?

Na pewno dużym minusem są stałe dojazdy (do lekarzy, do kina, szkoła, praca, sklep itp.) to duże miesięczne koszty...


Witam,
Ja podliczyłem moje koszty i wygląda to tak:
1. ogrzewanie sezonowe + CWU - 3t ekogrochu x 740zł/t= 2220 zł
2. kuchnia: propan-butan butla - 6 szt. x 40 zł/b = 240 zł
3. energia elektr. /latem też cwu/ - 350 dni x 9kWh/doba x 0.5 zł/kWh = 1575 zł
4. woda ok. 600 zł/rok
R-m 4635 zł /4 dorosłe osoby, dom ok. 250 m2/
Nie mam porównania ile by to kosztowało w bloku ale działka za miastem /4 km/ 2300 m2 bezcenna!
Napisano
Cytat

Witam,
Ja podliczyłem moje koszty i wygląda to tak:
1. ogrzewanie sezonowe + CWU - 3t ekogrochu x 740zł/t= 2220 zł
2. kuchnia: propan-butan butla - 6 szt. x 40 zł/b = 240 zł
3. energia elektr. /latem też cwu/ - 350 dni x 9kWh/doba x 0.5 zł/kWh = 1575 zł
4. woda ok. 600 zł/rok
R-m 4635 zł /4 dorosłe osoby, dom ok. 250 m2/
Nie mam porównania ile by to kosztowało w bloku ale działka za miastem /4 km/ 2300 m2 bezcenna!


Przyznaję - bezcenna!
Napisano
Cytat

Najpierw się domu nie izoluje, nie wentyluje a potem narzeka!




Dom faktycznie nie jest zaizolowany,jest wentylowany naturalnie,dom drewniany, wynajmuje go :]

Na salon przypadaja 2 doscy dlugoe grzejniki 1000W. Jak bym zamiast nich kupil farelke to gorace powietrze z takiej farelki ogrzeje mi dobrze duzy salon i czy bedzie mniejsze zuzycie pradu? Nie zalezy mi na wygladzie. I tak tu jestem doraznie
Napisano
Cytat

Swięte słowa obecnie mam dom 250m2 i utrzymanie kosztuje tyle co mieszkania w bloku 60m2. Planuję własnie budowę mniejszego domu i pewnie koszty się zmniejszą.


Witam,
masz rację ale tylko w przypadku gdy wybudujesz za własne środki finansowe ... no bo przy kredycie trzeba będzie uwzględnić wysokość raty. No nie????
Napisano
Cytat

Witam,
masz rację ale tylko w przypadku gdy wybudujesz za własne środki finansowe ... no bo przy kredycie trzeba będzie uwzględnić wysokość raty. No nie????



Oczywiście że tak ale zarówno wysokość kredytów jak i warunki spłat mogą być różne tak że trudno to włączać do danych porównawczych.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Hm .... porównując opłaty miesięczne w mieszkaniu 70m a domem - wychodzi tak:


mieszkanie 70m2:
czynsz +ogrzewanie - 500zł
prąd - 130zł
gaz- 100zł

razem - 730zł


dom 130m2
CO i CWU - 250zł
prąd - 170zł
gaz- butla 25zł
podatek - 35zł
wywóz śmieci - 30zł
razem - 510zł

dochodzą koszty paliwa .... mieszkamy około 10km od miejsca pracy ....
no i kredyt na dom - który spłacać trzeba .....

czyli - w moim przypadku dom wychodzi drożej ....
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Co tu dużo mówić jeżeli nawet koszt mieszkania w domu będzie wyższy to brak widoku zapijaczonych mord w windzie nieuprzejmości na co dzień mimo że jesteśmy wszyscy w bloku sąsiadami, walki o miejsce parkingowe, omijanie psich odchodów na chodniku i klatce schodowej, hałasu od ulicy takiego że nie posłuchamy radia przy otwartym oknie w mieszkaniu, odgłosów wiecznych remontów itp. - jednym słowem WIOCHA W MIEŚCIE dlatego wyprowadzamy się ze 100 tysięcznego miasta na wieś gdzie mieszka 2400 osób i oni też zapewne nie będą idealni ale to zawsze o 97600 potencjalnych buraków mniej.
Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Hm .... porównując opłaty miesięczne w mieszkaniu 70m a domem - wychodzi tak:


mieszkanie 70m2:
czynsz +ogrzewanie - 500zł
prąd - 130zł
gaz- 100zł

razem - 730zł


dom 130m2
CO i CWU - 250zł
prąd - 170zł
gaz- butla 25zł
podatek - 35zł
wywóz śmieci - 30zł
razem - 510zł

dochodzą koszty paliwa .... mieszkamy około 10km od miejsca pracy ....
no i kredyt na dom - który spłacać trzeba .....

czyli - w moim przypadku dom wychodzi drożej ....



daggulka uważam, że nie powinnas wliczac w koszty utrzymania kosztu kredytu poniewaz jesli mialabys kupic mieszkanie za te pieniadze za ktore zbudowalas dom to tez musialabys splacac kredyt.

Sęk tkwi w tym, że jeśli do rozliczeń chcielibyśmy brać pod uwagę koszt budowy domu to należałoby brac pod uwage rowniez kosz kupna mieszkania i go podawać w przeliczeniu na m2. I tak np. moja siostra kupiła mieszkanie ok. 50 m2 x 5500/m2 = 275tys(stan deweloperski), moj dom przewiduje ok. 2500/m2 x ok. 120m2 = 300tys (stan deweloperski). Zatem moj dom jest drozszy o 25tys ale jego 50m2 bedzie kosztowalo mnie 125tys zatem jest duuuzo tanszy. Czyli za cene siostry mieszkania mam 110m2 mojego domu. A dojazdy? hmm wszystko zalezy czym sie dojezdza. Na kolej i komunikacje miejska mozna kupic bilety miesieczne, trzymiesieczne... W samochodzie mozna zainstalowac gaz...

Ponadto kredytu nie powinno sie wliczac poniewaz sa osoby ktore np buduja bez kredytu.
Napisano
Cytat

Zaryzykuję tezę, że koszt „utrzymania” 1m2 powierzchni w domu jest niższy, od takiego kosztu w mieszkaniu o podobnym standardzie („wygodach”).



puki co nazwijmy to "hipoteza" icon_wink.gif
Napisano
jest duzo niższy jeśli się pominie wyższą ratę.
u nas stałe koszty:
prąd około 200 zł
smieci 100 zł/ 3 miesiace czyli 33 zł mies
gaz średnio wyszedłby 250 zł (2300 za 9 miesięcy w ratach)
drewno- 600-800 zl/rok
woda około 30 zł (mamy oczyszczalnie, nie placimy na scieki)
internet, enka- te same koszty co w bloku, komórki- wiadomo.
Sprzątam sama icon_smile.gif
Roczne koszty pomijając tv, komórki i net wyszły mi 6220 zł
Rata u nas to około 2000 mies.
Ale za mieszkanie 70-80 m2 rata byłaby niewiele niższa! ładne mieszkanie tej wielkości u mnie w niedużym miescie to około 300 tys. Plus trzeba policzyć z 50 tys na wykończneie napewno jesli nie więcej, Róznica między dużym mieszkaniem a dużym domem takim jak mój jest niewielka, a biorąc pod uwagęmały niedrogi dom wyjdzie tyle samo co spore mieszkanie.
Napisano
Czy to w bloku,czy w domku koszty sie ponosi podobne ...
Nie sposób jest uniknąć niektórych opłat,trochę tu czy tu można przyoszczędzić.

Jedzenie
paliwo
opłaty
jakieś elementy ubioru.....
i sumując to wszystko otrzymujemy dość wysokie koszty naszego utrzymania....
Napisano
Nie wiem jak inni, ale ja miałem na myśli koszty utrzymania (1m2) mieszkania lub (i) domu - takich zwykłych, najzwyczajniejszych.

Takie m2 co się nie ubierają, itp. icon_biggrin.gif

Ale chyba jakiś dziwny jestem. icon_rolleyes.gif


Napisano
Cytat

Nie wiem jak inni, ale ja miałem na myśli koszty utrzymania (1m2) mieszkania lub (i) domu - takich zwykłych, najzwyczajniejszych.

Takie m2 co się nie ubierają, itp. icon_biggrin.gif

Ale chyba jakiś dziwny jestem. icon_rolleyes.gif



ubrechtałam się na maxa!!! hahahaha icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Zaryzykuję tezę, że koszt „utrzymania” 1m2 powierzchni w domu jest niższy, od takiego kosztu w mieszkaniu o podobnym standardzie („wygodach”).




masz racje .... bo:

mieszkanie 70m2 - 730zł
dom 130m2 - 510zł

zwróćmy uwagę, że w moim przykładzie dom ma prawie dwa razy większy metraż niż mieszkanie ... wiec w przeliczeniu na m2 - dom wychodzi taniej ...
Napisano
Koszty opłacenia (działka + dom) to +/- 4000 rocznie + ewentualne wydatki urządzenia, remonty. 4000zł to - węgiel, śmieci i inne opłaty (nie wliczając mediów). Koszt dojazdu w gruncie rzeczy podobny do tego w mieszkaniu(dobra lokalizacja). Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Koszty opłacenia (działka + dom) to +/- 4000 rocznie ..........



icon_eek.gif

Jakoś dziwne wyobrażenie masz o tych opłatach – chyba, ze działka ma około 10.000m2, albo dom = pałac. icon_biggrin.gif
Podatek za 1m2 powierzchni użytkowej około – 0,6zł za 1m2
Podatek za grunt około – 0,4zł za 1m2
Napisano
Mam 750 m2, podatek to ok 200 zł/rok
teraz kozty, dom 124 m2
gaz (CWU + CO) średnio ok 250 zł/msc. Oczywiście zimą nawet do 600 w porywach a latem grzanie wody ok 140. Oszczedzić się nie da- koszty stałe, przesyłu itd dobijają
drzewo do kominka - na razie własne, ale kiedyś trzeba będzie zacząć kupować, ze 100 zł/msc wyjdzie
prąd 120 zł/msc - jak w bloku
woda zimą mniej latem więcej (podlewanie) śr 100 zł/msc
ochrona 50 zł
telefon cena jak w bloku ale inetnet drożej 100 zł (łącznie 130)
komórek nie liczę
śmieci 30 zł/msc
dojazdy - nie ma róznicy, nieszkam w dzielnicy willowej w miescie
rat kredytu nie płacę
Czyli koszty razem ok 800 zł opłat

W bloku (65 m2) miałam komorne 350 zł z ogrzewaniem (o ile dobrze pamiętam)+ woda 120+prąd 120 + gaz z 30 + interet 40+telefon 50 =ok 700
wychodzi dom trochę drożej za 2 razy większą powierzchnię
Jakby na m2, to dom taniej icon_wink.gif
Napisano
Cytat

kolega EZS przedstawił szczegółowo koszty miesięczne, ja podałem kwotę roczną za ogrzewanie domu + podatki. Czy to za duża kwota? chciałbym icon_smile.gificon_smile.gif


koleżanka icon_mrgreen.gif


to duża czy nieduża ta kwota?
Bo dla mnie duża, ale w sumie taka sama jak w bloku.
Napisano
U mnie koszty utrzymania roczne są następujące za 2009 rok
Energia elektryczna 4 172,07
Woda 130,97
Ścieki szambo 2 050,00
Wywóz śmieci 642,00
podatek 239,00
Ubezpieczenie 548,00
Monitoring 1 044,54
Remont i konserwacja 400,00
Drewno do kominka 660,00

RAZEM 9 886,58

Na miesiąc wyszło 824 zł

Dom niewielki ok 130 m + garaż , działka 1200 m2 pod Warszawą
Napisano
ogrzewanie masz na prąd pewnie stąd tyle za prąd?
dosyć drogi masz wywóz śmieci- u nas 400 zł rocznie
i ja mam oczyszczalnię zamiast szamba więc odpada mi te 2500 :biggrin: cieszę się z tej decyzji, szybko naparwde się zwraca
woda za rok tylko 130 zł???? za rok?
U mnie do tych wyżej podliczonych 6200 musze doliczyć
monitoring- 80 zł x 12 mies = 960 zł
podatek nie wiem ale też około chyba 200 zł
ubezpieczenie jeśli się nie myję podobnie, ok chyba 600 zł.
więc suma się robi: 7960 / rocznie.

Napisano
Za prąd wychodzi ok 350-360 zl na miesiąc tovhyba niedrogo. Wszystko w domu jest na prąd cuw, gotowanie i ogrzewanie.To moim zdaniem niewiele. Wodę mamy tanio i trochę z włąsnej studni, dobija nas wywóz szamba icon_evil.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...