Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cytat

Trochę to dla mnie dziwne że jest to robione od podstaw, a rozwiązanie stosowane jak przy dociepleniu już istniejącego i zagospodarowanego poddasza. ale jak zmieniać już nie możesz, to...
Tak, możesz tak zostawić. Ta dodatkowa 5cm warstwa wełny będzie zawsze w strefie ciepłej i nic się tam nie będzie wkraplało.
Warunek... sprawna i wydolna wentylacja cało roczna


A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:
-dachowka
- membrana
- 15 cm wełny
-folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- regips
Link do komentarza
Cytat

A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:
-dachowka
- membrana
- 15 cm wełny
-folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- regips


Nie kombinuj i nie rób dziadostwa ,zrób tak jak książka pisze i będzie git a jak chcesz eksperymentować to proszę bardzo tylko tak jak Ci pisałem abyś za kilka lat poddasza nie poprawiał.
Link do komentarza
Cytat

Ja na Twoim miejscu bym to jeszcze poprawił ,bo jakoś nie wierze że takie rozwiązanie się sprawdzi w 100 %, teraz poprawiając nie popadniesz w duże wydatki w porównaniu jak Ci przyjdzie poprawiać to za kilka lat czego Ci oczywiście nie życzę ale lepiej chuchać na zimne.


rozwiązanie które sprawdza się w 100% i nie trzeba go poprawiać to natrysk pianki poliuretanowej.
Wydatek większy, ale pewność na lata i parametry izolacji niezmienne przez lata.
Nic się nie wykrapla, nic nie obwiśnie, nie zjedzie po folii, nie wilgotnieje. Pianka trzyma się wszystkiego i wypełnia najmniejsze szczeliny którymi normalnie ucieka ciepłe powietrze.

więcej na SILPUR
to dla tych u których nie jest za późno.
Ci co położyli wełnę zapraszam za 3-5 lat.

Sebastian
Link do komentarza
Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie.Brak obrazka
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie.Brak obrazka


Standardowo, szczelinę między poszyciem z płyt G-K a otynkowaną ścianą wypełnia się elastyczna masą akrylową. Przy zabudowie skosów dachowych. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie stelaża tak na dachu jak i na ściankach
kolankowych. Ciągłość rusztu zapewnia stabilne zamocowanie płyt na całej powierzchni.
Link do komentarza
Cytat

A ja mam pytanie jak najlepiej połączyć folię ze ścianą i ile tej folii wyłożyć na ścianę?


Najlepiej i najtaniej to użyć silikonu,a więcej nie wyłożysz foli jak grubość płyty. Słyszałem ,że są do tego celu taśmy tylko,że drogo to wychodzi.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g.
Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię?
Jak to jest z tymi foliami.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g.
Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię?
Jak to jest z tymi foliami.
Pozdrawiam


Dawaj zwykłą żółtą folię jak większość z nas tu budujących icon_smile.gif Życie trzeba sobie upraszczać a nie utrudniać.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Witajcie

Wkońcu powoli czas będzie ruszać z ociepleniem:)
Tak sobie wymysliłem warstwy oraz układ wełny-co powiecie?? Grubość wystarczająca? A ułożenie warst jest ok?

Nie narzekać na obrazek:) właśnie go skleciłem hahah

Widze że słabo widać co tam nabazgrałem:) więc:

-między krokwie 18cm wełny 0,039
-niżej na stelaż 15cm 0,039

Strych, poddasze nieuzytkowe także wydzielone pomieszczenie docieplone jak na obrazku 18cm 0,039

Co powiecie będzie git?



Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Link do komentarza
No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)
Postanowione-koniec:P

Jeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.
Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.

A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)
Postanowione-koniec:P

Jeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.
Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.

A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover.


Stosują w płytach bo twierdzą,że się łatwiej układa. Ja układałem z rolki i nie mogę narzekać na utrudnienia.
Jeszcze co Ci mogę doradzić to jak będziesz ciął wełnę na wymiar to nie rozwijaj całej rolki tylko kup długi nóż ,najlepiej coś w rodzaju tasaka i tnij jak kiełbasę a potem ten serdelek rozwiń i z głowy - o płowe roboty mniej aniżeli byś rozwijał całą rolkę i ją ciął wzdłuż.
Nie ma za co , w końcu trzeba sobie pomagać i służyć dobrą radą icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

a co to mostek termiczny icon_question.gif

Cytat


Mostek termiczny lub mostek cieplny - negatywne zjawisko w budownictwie polegające na istnieniu miejsc w przegrodzie cieplnej budynku, których przewodnictwo cieplne jest znacznie większe niż przegrody. W miejscach mostków oraz w ich pobliżu obserwuje się niższą temperaturę powierzchni wewnętrznej. Jego przyczyną jest błędne zaprojektowanie lub wadliwe wykonanie detali budynku, co prowadzi do powiększonych strat ciepła, zawilgocenia wnętrz i powstawania pleśni.
Główne typy mostków termicznych:
punktowe - w niewielkim obszarze występuje wyższa przewodność cieplna np. przebicie termoizolacji
liniowe - powstają, gdy na pewnym obszarze brakuje termoizolacji lub ma ona zmniejszoną grubość, albo w przypadku jej nieciągłości

[to jakim wiertłem mogę wiercic


W deskach wiertłem do drewna, a w cegłach tym do betonu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Właściwa wentylacja dachu skośnego, ocieplonego wełną mineralną, jest ogromnie ważna. W niewłaściwie wentylowanych warstwach dachu dochodzi do powstawania skroplin , które są szkodliwe dla więźby dachowej, a także pozostałych elementów dachu. Poza nasiąkaniem wilgocią konstrukcji drewnianych, skropliny mogą gromadzić się w warstwie termoizolacji z wełny mineralnej. Nasączona wodą wełna mineralna traci swoje właściwości termoizolacyjne.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Witam.
Dawno mnie tu nie było! icon_smile.gif
Piszę bo muszę w tym roku ocieplić trochę poddasza.
Mam taki problem.
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?

Pozdrawiam stałych forumowiczów:)
Link do komentarza
Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddasza

W artykule tym jest napisane:
"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "

O jakie profile chodzi??
Link do komentarza
Cytat

Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddasza

W artykule tym jest napisane:
"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "

O jakie profile chodzi??


Zapewne chodzi o profile CD. Co niektórzy przykręcają je przed ułożeniem pierwszej warstwy wełny, potem je odkręcają ,układają wełnę i ponownie przykręcają.Tylko nie rozumiem czemu tym samym utrudniają sobie pracę tak robiąc, a już całkiem nie pojęte jest dla mnie układać a raczej przekładać wełnę przez profile gdzie odległość profilu od profilu wynosi przeważnie 40 cm.
Link do komentarza
Dzięki Hethyl za twoją odpowiedz.

Cytat

Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?



Macie jakieś pomysły odnośnie powyższego?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam chciałbym samemu ocieplic poddasz ale nieznam sie zabardzo na tym. Mam kilka pytan i prosił bym o jakies cenne rady.
Dach jest zbudowany z 18 cm krokwi nastepnie płyta osb na to papa i gonty.
Mam 15 centymetrowa wate miedzy krokwie i 5cm na poprzek.
Pytania:
1. Czy musi byc jakas wentylacja. Jak tak to jak mam to zrobic poniewaz w zrobionym dachu niema zadnej wentylacji a na rozych stronach czytalem ze musi byc.
2. Jaka folie zastosowac do mojego ocieplenia.
3. Jakich wymiarow zastosowac deski na poprzek dachu (grubosc i szerokosc)
Dodaje 3 zdjecia jak dach jest zrobiony.
Prosze o szybka odpowiedz i jakies cenne rady
http://imageshack.us/photo/my-images/502/imag0229wv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag0226kr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/

Pozdrawiam
Link do komentarza
Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.
Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski?
Link do komentarza
Cytat

Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.
Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski?


Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm.
Link do komentarza
Cytat

Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm.


Nie mam za bardzo czasu teraz odszukać tych tematów,może wieczorem.
Natomiast jeżeli chodzi o te deski to powiedz kto Ci tak doradził? A do czego przykręcisz regipsy? Daje się stelaże z profili (w nie upychasz wełnę) po to aby całość pracowała a jak dasz dechy to pęknięcie będzie goniło pęknięcie.
Link do komentarza
Cytat

myslałem ze to bedzie dobry pomysł jakies belki 5 cm i miedzy nie wata.
A mozesz sam mi napisac jaka folia, czy zachowac jakis odstep miedzy dachem a folia i czy folia ma nachodzic na krokwie.


Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.
Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD.
Link do komentarza
Cytat

Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.
Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD.


Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??
Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??
Link do komentarza
Cytat

Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??



W przypadku dachu ze szczeliną wentylacyjną należy najpierw przygotować 3-6 cm szczelinę pomiędzy deskowaniem lub folią wstępnego krycia a termoizolacją. Szczelinę taką można łatwo przygotować rozpinając sznurek na odpowiedniej wysokości krokwi. Termoizolacja będzie dochodziła w takim układzie tylko do płaszczyzny sznurka.
Link do komentarza
Cytat

Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??
Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??


Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...