aga i zbyszek Napisano 26 grudnia 2011 Udostępnij #51 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat Trochę to dla mnie dziwne że jest to robione od podstaw, a rozwiązanie stosowane jak przy dociepleniu już istniejącego i zagospodarowanego poddasza. ale jak zmieniać już nie możesz, to...Tak, możesz tak zostawić. Ta dodatkowa 5cm warstwa wełny będzie zawsze w strefie ciepłej i nic się tam nie będzie wkraplało.Warunek... sprawna i wydolna wentylacja cało roczna A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:-dachowka- membrana- 15 cm wełny-folia paroizolacyjna- 5 cm wełny- folia paroizolacyjna- regips Link do komentarza
Jani_63 Napisano 26 grudnia 2011 Udostępnij #52 Napisano 26 grudnia 2011 Odpowiedziałem w drugim wątku https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=255335 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 grudnia 2011 Udostępnij #53 Napisano 26 grudnia 2011 Cytat A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:-dachowka- membrana- 15 cm wełny-folia paroizolacyjna- 5 cm wełny- folia paroizolacyjna- regips Nie kombinuj i nie rób dziadostwa ,zrób tak jak książka pisze i będzie git a jak chcesz eksperymentować to proszę bardzo tylko tak jak Ci pisałem abyś za kilka lat poddasza nie poprawiał. Link do komentarza
SILPUR Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #54 Napisano 27 grudnia 2011 Cytat Ja na Twoim miejscu bym to jeszcze poprawił ,bo jakoś nie wierze że takie rozwiązanie się sprawdzi w 100 %, teraz poprawiając nie popadniesz w duże wydatki w porównaniu jak Ci przyjdzie poprawiać to za kilka lat czego Ci oczywiście nie życzę ale lepiej chuchać na zimne. rozwiązanie które sprawdza się w 100% i nie trzeba go poprawiać to natrysk pianki poliuretanowej. Wydatek większy, ale pewność na lata i parametry izolacji niezmienne przez lata. Nic się nie wykrapla, nic nie obwiśnie, nie zjedzie po folii, nie wilgotnieje. Pianka trzyma się wszystkiego i wypełnia najmniejsze szczeliny którymi normalnie ucieka ciepłe powietrze.więcej na SILPUR to dla tych u których nie jest za późno.Ci co położyli wełnę zapraszam za 3-5 lat. Sebastian Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #55 Napisano 27 grudnia 2011 To jest przykład na kiepskiej jakości marketing, przeprowadzony przez bezmózgowego pracownika administracyjnego – bo przecież nie kogoś, kto potrafi logicznie myśleć i ma pojęcie o budownictwie.Niezbyt dobrze to świadczy także o wspomnianej firmie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #56 Napisano 27 grudnia 2011 Cytat rozwiązanie które sprawdza ...Ci co położyli wełnę zapraszam za 3-5 lat. Sebastian O "biedni" Ci niezorientowani co żyją z izolacją z wełny nad głową lat kilkanaście i dłużej Link do komentarza
skautek Napisano 29 grudnia 2011 Udostępnij #57 Napisano 29 grudnia 2011 Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie. Link do komentarza
metyl Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #58 Napisano 10 stycznia 2012 Witam,zamierzam ocieplić swoje poddasze, tak aby spełniało funkcję użytkowego. Szukam najlepszego rozwiązania w jaki sposób to zrobić oraz co lepiej wybrać- styropian czy wełnę. Zależy mi również na tym aby materiał był ekologiczny. Pozdrawiam Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #59 Napisano 10 stycznia 2012 Cytat Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie. Standardowo, szczelinę między poszyciem z płyt G-K a otynkowaną ścianą wypełnia się elastyczna masą akrylową. Przy zabudowie skosów dachowych. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie stelaża tak na dachu jak i na ściankachkolankowych. Ciągłość rusztu zapewnia stabilne zamocowanie płyt na całej powierzchni. Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 10 stycznia 2012 Udostępnij #60 Napisano 10 stycznia 2012 Cytat Witam,zamierzam ocieplić swoje poddasze, tak aby spełniało funkcję użytkowego. Szukam najlepszego rozwiązania w jaki sposób to zrobić oraz co lepiej wybrać- styropian czy wełnę. Zależy mi również na tym aby materiał był ekologiczny. Pozdrawiam A coś wiecej odnośnie tego poddasza bo tak to można doradzać w ciemno wszystko Link do komentarza
odi69 Napisano 11 stycznia 2012 Udostępnij #61 Napisano 11 stycznia 2012 Szczelinę można wypełnić pianką poliuretanową, a z wierzchu pokryć akrylemA ja mam pytanie jak najlepiej połączyć folię ze ścianą i ile tej folii wyłożyć na ścianę? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 stycznia 2012 Udostępnij #62 Napisano 11 stycznia 2012 Cytat A ja mam pytanie jak najlepiej połączyć folię ze ścianą i ile tej folii wyłożyć na ścianę? Najlepiej i najtaniej to użyć silikonu,a więcej nie wyłożysz foli jak grubość płyty. Słyszałem ,że są do tego celu taśmy tylko,że drogo to wychodzi. Link do komentarza
odi69 Napisano 11 stycznia 2012 Udostępnij #63 Napisano 11 stycznia 2012 Mi proponowano ocieplić całe poddasze, a dopiero później otynkować ściany i przytynkować folię Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 stycznia 2012 Udostępnij #64 Napisano 11 stycznia 2012 Cytat Mi proponowano ocieplić całe poddasze, a dopiero później otynkować ściany i przytynkować folię Nie mów ,że tak zrobiłeś. A kto Ci to proponował? Link do komentarza
odi69 Napisano 12 stycznia 2012 Udostępnij #65 Napisano 12 stycznia 2012 Murarz-tynkarz Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 stycznia 2012 Udostępnij #66 Napisano 12 stycznia 2012 Cytat Murarz-tynkarz Chyba powinieneś napisać murarz-tynkarz-akrobata Co się dziwisz,przecież on odwali swoja robotę i sobie pójdzie a Ty będziesz się dalej się męczył z tym bajzlem. Link do komentarza
odi69 Napisano 13 stycznia 2012 Udostępnij #67 Napisano 13 stycznia 2012 No cóż zaklejenie zaprawą szczeliny miedzy ścianą a deskowaniem też proponował, którą i tak w niektórych miejscach będę musiał w jakiś sposób powiększysz. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 20 lutego 2012 Udostępnij #68 Napisano 20 lutego 2012 Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g. Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię? Jak to jest z tymi foliami. Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 20 lutego 2012 Udostępnij #69 Napisano 20 lutego 2012 Cytat Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g. Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię? Jak to jest z tymi foliami. Pozdrawiam Dawaj zwykłą żółtą folię jak większość z nas tu budujących Życie trzeba sobie upraszczać a nie utrudniać. Link do komentarza
juli Napisano 29 lutego 2012 Udostępnij #70 Napisano 29 lutego 2012 Witam,mam pytanie: mam pełno dyskowany dach, na którym jest położony gont. Czy muszę między krokwie od środka położyć folię, czy mogę położyć wełnę zostawiając 3 cm przerwy na wentylację? Dołączam fotkę, z góry dziękuję za odpowiedź Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 lutego 2012 Udostępnij #71 Napisano 29 lutego 2012 Powinno się zostawić przerwę między wełną a deskowaniem.A jak to dobrze zrobić było tu opisywane na forum,tylko dobrze poszukaj a znajdziesz Link do komentarza
Adam123 Napisano 1 marca 2012 Udostępnij #72 Napisano 1 marca 2012 Ja u siebie zrobiłem w ten sposób http://www.youtube.com/watch?v=vbGH6T3jpsEPozdrawiamAdam Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 2 marca 2012 Udostępnij #73 Napisano 2 marca 2012 Cytat Powinno się zostawić przerwę między wełną a deskowaniem. Szczelina pomiędzy wełną mineralną a deskowaniem powinna mieć 3-6cm. Taką szczelinę można łatwoprzygotować rozpinając sznurek na odpowiedniej wysokości krokwi. Termoizolacja będzie dochodziła wówczas tylkodo płaszczyzny sznurka. Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 14 marca 2012 Udostępnij #74 Napisano 14 marca 2012 WitajcieWkońcu powoli czas będzie ruszać z ociepleniem:)Tak sobie wymysliłem warstwy oraz układ wełny-co powiecie?? Grubość wystarczająca? A ułożenie warst jest ok?Nie narzekać na obrazek:) właśnie go skleciłem hahahWidze że słabo widać co tam nabazgrałem:) więc:-między krokwie 18cm wełny 0,039-niżej na stelaż 15cm 0,039Strych, poddasze nieuzytkowe także wydzielone pomieszczenie docieplone jak na obrazku 18cm 0,039Co powiecie będzie git?Uploaded with ImageShack.us Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 marca 2012 Udostępnij #75 Napisano 14 marca 2012 Będzie gitara na nieużytkowym wystarczyło by 15 cm ale jak dasz 18 to nie zaszkodzi na pewno . Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 15 marca 2012 Udostępnij #76 Napisano 15 marca 2012 No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)Postanowione-koniec:PJeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 marca 2012 Udostępnij #77 Napisano 15 marca 2012 Cytat No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)Postanowione-koniec:PJeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover. Stosują w płytach bo twierdzą,że się łatwiej układa. Ja układałem z rolki i nie mogę narzekać na utrudnienia.Jeszcze co Ci mogę doradzić to jak będziesz ciął wełnę na wymiar to nie rozwijaj całej rolki tylko kup długi nóż ,najlepiej coś w rodzaju tasaka i tnij jak kiełbasę a potem ten serdelek rozwiń i z głowy - o płowe roboty mniej aniżeli byś rozwijał całą rolkę i ją ciął wzdłuż.Nie ma za co , w końcu trzeba sobie pomagać i służyć dobrą radą Link do komentarza
juli Napisano 15 marca 2012 Udostępnij #78 Napisano 15 marca 2012 witam mam pytanko co do wentylacji dachu wymurowałem mur aż do desek a chce zrobić szczeline między wełna a deskami czy mam wywierćić dziury na powietrze na fotce widać Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 marca 2012 Udostępnij #79 Napisano 16 marca 2012 Dziury (odpowiedni przekrój sumaryczny) mogą załatwić załatwić sprawę wentylacji.Ale co z mostkiem cieplnym? Link do komentarza
juli Napisano 16 marca 2012 Udostępnij #80 Napisano 16 marca 2012 a co to mostek termiczny [to jakim wiertłem mogę wiercic Link do komentarza
sepoy Napisano 16 marca 2012 Udostępnij #81 Napisano 16 marca 2012 Cytat a co to mostek termiczny Cytat Mostek termiczny lub mostek cieplny - negatywne zjawisko w budownictwie polegające na istnieniu miejsc w przegrodzie cieplnej budynku, których przewodnictwo cieplne jest znacznie większe niż przegrody. W miejscach mostków oraz w ich pobliżu obserwuje się niższą temperaturę powierzchni wewnętrznej. Jego przyczyną jest błędne zaprojektowanie lub wadliwe wykonanie detali budynku, co prowadzi do powiększonych strat ciepła, zawilgocenia wnętrz i powstawania pleśni.Główne typy mostków termicznych:punktowe - w niewielkim obszarze występuje wyższa przewodność cieplna np. przebicie termoizolacjiliniowe - powstają, gdy na pewnym obszarze brakuje termoizolacji lub ma ona zmniejszoną grubość, albo w przypadku jej nieciągłości [to jakim wiertłem mogę wiercic W deskach wiertłem do drewna, a w cegłach tym do betonu Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 17 marca 2012 Udostępnij #82 Napisano 17 marca 2012 Cytat witam mam pytanko co do wentylacji dachu wymurowałem mur aż do desek a chce zrobić szczeline między wełna a deskami czy mam wywierćić dziury na powietrze na fotce widać Zapytam z czystej ciekawości. Co jest powodem chęci wykonania szczeliny pomiędzy wełną a deskowaniem? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 marca 2012 Udostępnij #83 Napisano 17 marca 2012 Wychodzi na to ,że brak wentylacji. Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 18 marca 2012 Udostępnij #84 Napisano 18 marca 2012 Właściwa wentylacja dachu skośnego, ocieplonego wełną mineralną, jest ogromnie ważna. W niewłaściwie wentylowanych warstwach dachu dochodzi do powstawania skroplin , które są szkodliwe dla więźby dachowej, a także pozostałych elementów dachu. Poza nasiąkaniem wilgocią konstrukcji drewnianych, skropliny mogą gromadzić się w warstwie termoizolacji z wełny mineralnej. Nasączona wodą wełna mineralna traci swoje właściwości termoizolacyjne. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 18 marca 2012 Udostępnij #85 Napisano 18 marca 2012 Cytat Zapytam z czystej ciekawości. Co jest powodem chęci wykonania szczeliny pomiędzy wełną a deskowaniem? I to pyta fachowiec?Odpowiedź powyżej Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 marca 2012 Udostępnij #86 Napisano 18 marca 2012 Cytat I to pyta fachowiec? Ale chyba tylko z nazwy Link do komentarza
juli Napisano 19 marca 2012 Udostępnij #87 Napisano 19 marca 2012 Cytat [to jakim wiertłem mogę wiercicW deskach wiertłem do drewna, a w cegłach tym do betonu dzięki za odpowiedz Link do komentarza
JacekW81 Napisano 14 czerwca 2012 Udostępnij #88 Napisano 14 czerwca 2012 Witam.Dawno mnie tu nie było! Piszę bo muszę w tym roku ocieplić trochę poddasza.Mam taki problem.Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?Pozdrawiam stałych forumowiczów:) Link do komentarza
JacekW81 Napisano 14 czerwca 2012 Udostępnij #89 Napisano 14 czerwca 2012 Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddaszaW artykule tym jest napisane:"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "O jakie profile chodzi?? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 czerwca 2012 Udostępnij #90 Napisano 14 czerwca 2012 Cytat Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddaszaW artykule tym jest napisane:"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "O jakie profile chodzi?? Zapewne chodzi o profile CD. Co niektórzy przykręcają je przed ułożeniem pierwszej warstwy wełny, potem je odkręcają ,układają wełnę i ponownie przykręcają.Tylko nie rozumiem czemu tym samym utrudniają sobie pracę tak robiąc, a już całkiem nie pojęte jest dla mnie układać a raczej przekładać wełnę przez profile gdzie odległość profilu od profilu wynosi przeważnie 40 cm. Link do komentarza
JacekW81 Napisano 19 czerwca 2012 Udostępnij #91 Napisano 19 czerwca 2012 Dzięki Hethyl za twoją odpowiedz. Cytat Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację? Macie jakieś pomysły odnośnie powyższego? Link do komentarza
arek958 Napisano 1 sierpnia 2012 Udostępnij #92 Napisano 1 sierpnia 2012 Witam chciałbym samemu ocieplic poddasz ale nieznam sie zabardzo na tym. Mam kilka pytan i prosił bym o jakies cenne rady.Dach jest zbudowany z 18 cm krokwi nastepnie płyta osb na to papa i gonty. Mam 15 centymetrowa wate miedzy krokwie i 5cm na poprzek.Pytania:1. Czy musi byc jakas wentylacja. Jak tak to jak mam to zrobic poniewaz w zrobionym dachu niema zadnej wentylacji a na rozych stronach czytalem ze musi byc.2. Jaka folie zastosowac do mojego ocieplenia.3. Jakich wymiarow zastosowac deski na poprzek dachu (grubosc i szerokosc)Dodaje 3 zdjecia jak dach jest zrobiony.Prosze o szybka odpowiedz i jakies cenne radyhttp://imageshack.us/photo/my-images/502/imag0229wv.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag0226kr.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/Pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 sierpnia 2012 Udostępnij #93 Napisano 1 sierpnia 2012 Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski? Link do komentarza
arek958 Napisano 2 sierpnia 2012 Udostępnij #94 Napisano 2 sierpnia 2012 Cytat Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski? Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 sierpnia 2012 Udostępnij #95 Napisano 2 sierpnia 2012 Cytat Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm. Nie mam za bardzo czasu teraz odszukać tych tematów,może wieczorem.Natomiast jeżeli chodzi o te deski to powiedz kto Ci tak doradził? A do czego przykręcisz regipsy? Daje się stelaże z profili (w nie upychasz wełnę) po to aby całość pracowała a jak dasz dechy to pęknięcie będzie goniło pęknięcie. Link do komentarza
arek958 Napisano 2 sierpnia 2012 Udostępnij #96 Napisano 2 sierpnia 2012 myslałem ze to bedzie dobry pomysł jakies belki 5 cm i miedzy nie wata.A mozesz sam mi napisac jaka folia, czy zachowac jakis odstep miedzy dachem a folia i czy folia ma nachodzic na krokwie. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 sierpnia 2012 Udostępnij #97 Napisano 2 sierpnia 2012 Cytat myslałem ze to bedzie dobry pomysł jakies belki 5 cm i miedzy nie wata.A mozesz sam mi napisac jaka folia, czy zachowac jakis odstep miedzy dachem a folia i czy folia ma nachodzic na krokwie. Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD. Link do komentarza
arek958 Napisano 3 sierpnia 2012 Udostępnij #98 Napisano 3 sierpnia 2012 Cytat Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD. Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez?? Link do komentarza
Eksperci Knauf Napisano 3 sierpnia 2012 Udostępnij #99 Napisano 3 sierpnia 2012 Cytat Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez?? W przypadku dachu ze szczeliną wentylacyjną należy najpierw przygotować 3-6 cm szczelinę pomiędzy deskowaniem lub folią wstępnego krycia a termoizolacją. Szczelinę taką można łatwo przygotować rozpinając sznurek na odpowiedniej wysokości krokwi. Termoizolacja będzie dochodziła w takim układzie tylko do płaszczyzny sznurka. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 sierpnia 2012 Udostępnij #100 Napisano 3 sierpnia 2012 Cytat Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez?? Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się