Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Cześć!
Potrzebuję napęd do bramy przesuwnej o szerokości 410 cm (światło bramy). Brama będzie ważyć myślę nie więcej niż 350 kg (drewniane sztachety). Brama będzie otwierana pewnie ze 3 razy dziennie.
Jaką markę i model polecicie?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
@omron w przypadku marki to ja polecam wspominaną już Benincę, bo na nich się nie zawiodłem, mają dobry sprzęt. Model to już trzeba dobrać z pomocą specjalisty od nich, ja fachowo nic nie dobiorę. A masz już może jakieś marki obczajone czy to świeży temat i kompletnie nie wiesz co kupić?
Napisano
Kompletnie nie wiem co kupić. Najlepiej coś solidnego i za pół darmo, a jak się nie da, to przynajmniej coś solidnego ;)
Trochę sztachet doszło i wraz z nimi kilogramów, ale tragedii nie ma.
Napisano
odnośnie napędów do bram rozwieralnych mogę polecić nice, ja mam chyba wingo i to już od ponad 10 lat. I nadal działa. Było kilka perypetii ale w sumie napęd nie do zniszczenia.
W nowej lokalizacji chciałbym założyć faac 414 , słyszałem o nim dobre opinie. No i chciałbym coś nowego wypróbować.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Osobiście posiadam napęd Nice, który wytrzymał już jakieś 7 lat, niestety moc silnika z roku na rok spada i już niedługo skuszę się chyba na nowy silnik. Tymbardziej podczas zimy czasem ciężko otworzyć zasypaną śniegiem bramę.
Napisano (edytowany)
Cytat

Osobiście posiadam napęd Nice, który wytrzymał już jakieś 7 lat, niestety moc silnika z roku na rok spada i już niedługo skuszę się chyba na nowy silnik. Tymbardziej podczas zimy czasem ciężko otworzyć zasypaną śniegiem bramę.


Wymień kondensator rozruchowy silnika, to powinno załatwić sprawę, bo to raczej nie wina samego silnika. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Ja mam dla podobnej masy bramy przesuwnej napęd BFT, jeszcze nie zdarzyła mi się usterka, w przypadku dosyć lekkiej bramy wydatek na napęd nie jest na szczęście bardzo wysoki.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Z tego co ja ogarnąłem z tej firmy to dla bramy przesuwnej odpowiedni będzie model Deimos 500, biorąc pod uwagę czynniki typu wiatr musiałbym wziąć co trochę jest mocniejsze niż 300 kg, tak?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Z oferty tej firmy ten model wydaje się być najodpowiedniejszy biorąc pod uwagę czynnik jakość/cena. Oszacuj ile razy w ciągu doby będziesz jej używać, i porównaj to z informacją katalogową, bo to również ważny czynnik i lepiej trochę przeszacuj.
Napisano
Myślę, że 500 kg mocy to minimum jaki powinieneś dać na 300 kg bramę, najlepiej jakbyś wziął jeszcze trochę więcej by mieć pewność, że daje sobie radę. Jeśli zapytasz jakiegoś znawcę napędów do bram to na pewno odpowie Ci precyzyjniej niż ja. Ja wiem tylko tyle, że potrzebne jest sporo zapasu. icon_smile.gif Ja polecam ze swojej strony BFT jak najbardziej.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
@ewamariusz, poszukaj oferty u BFT (modele Kustos - siłowniki do bram skrzydłowych) tak jak przecież pisałem wcześniej. A o chińczyckach nie ma co specjalnie się rozpisywać, po co wyważać otwarte drzwi, skoro niejeden posiadacz (były) takiego napędu już się wypowiadał na ten temat. icon_smile.gif
Napisano
Witam. Dzięki za podpowiedzi. Trochę poczekam z zakupem, tak że będę miał czas aby poczytać. Retrofood dał mi namiary na sporą "wiedzę" na temat napędów do bram i polecana przesz Ciebie Rower oferta BFT także zapewne zostanie doczytana przeze mnie.
Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja mam "skrzydłową" i "przesuwną", obie kute i z napędem DEA.



Napędów do bram skrzydłowych jest całkiem sporo, bo i takich bram wjazdowych na posesje nie brakuje. Generalnie trzeba się liczyć z wyższą ceną, bo potrzebne są dwa siłowniki - 1 na każde skrzydło. I oczywiście nie każdy ma miejsce na podjeździe tak otwierającą się bramę. Ale i nie każdy ma miejsce na przesuwną icon_smile.gif
Za to brama skrzydłowa otwiera się szybciej niż przesuwna. Sama konstrukcja też jest w sumie prostsza i niewrażliwa w zaasadzie na rozmaite zanieczyszczenia (np. piasek lub śnieg w prowadnicy). A to spore zalety.
Napisano
Cytat

Za to brama skrzydłowa otwiera się szybciej niż przesuwna. Sama konstrukcja też jest w sumie prostsza i niewrażliwa w zaasadzie na rozmaite zanieczyszczenia (np. piasek lub śnieg w prowadnicy). A to spore zalety.



Skrzydła są poza tym lżejsze.
Napisano
Ja polecam generalnie bramy przesuwne, jak ktoś zauważył i jeden napęd jest do niej potrzebny, i prostsza sprawa przy stromym podjeździe. Z bramą dwuskrzydłową jest o wiele łatwiejsza sprawa, jeśli ją zakupimy najpierw na raz bez napędu, a ten pragniemy dokupić później lub w ogóle go nie kupować. Ale zestaw brama + napęd to polecałbym od razu przesuwną. icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja polecam generalnie bramy przesuwne,


Co tu kurka polecać, jak do każdej lokalizacji pasuje inna brama. Niech każdy sobie stawia bramy jakie mu pasują i się podobają. Kurka wodna, co nie ?. icon_lol.gif
Taka gadka do Tadka o wyższości świąt BN nad świętami WN. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie do końca się zgodzę. Jeżeli ktoś ma tak, że w grę wchodzi tylko jeden rodzaj bramy, np. tylko przesuwna, to i problem wyboru bardzo ograniczony icon_smile.gif Ale jak takich ograniczeń nie ma? A nawet, gdy zdecydujemy się na przesuwną, to wybrać wersję z prowadnicą w świetle wjazdu, czy podwieszaną z przeciwwagą? Pierwsza wersja jest krótsza i technicznie prostsza. Za to z doświadczeń znajomych wiem, że śnieg, a szczególnie zamarzająca mżawka itp. na tej leżącej na ziemi prowadnicy potrafią taką bramę przyblokować i uprzykrzyć życie. Powiem tyle, że ci właśnie znajomi unikają zamykania bramy zimą. A mogą sobie na to pozwolić, bo mieszkają na zamkniętym osiedlu.
Napisano (edytowany)
Cytat

gdy zdecydujemy się na przesuwną, to wybrać wersję z prowadnicą w świetle wjazdu, czy podwieszaną z przeciwwagą?


Tu wybór jest prosty - żadnych prowadnic po ziemi.
Nie ma żadnej przeciwwagi w bramach "podwieszanych". wink.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
A tak przy okazji, ma ktoś doświadczenie z rezerwowym zasilaniem napędu bramy? Chodzi o układ, w którym jest on zasilany z akumulatora w razie braku zasilania z sieci. Niby można napęd odblokować ręcznie ale nie każdy sobie z tym radzi icon_smile.gif Chyba są takie firmowe zestawy z akumulatorem. Powinny wystarczyć przynajmniej na kilka cykli otwarcia/zamknięcia.
Napisano
W sumie to dałoby się zrobić coś takiego własnym sumptem. Akulator może służyć jako bufor, podobnie jak np. w centralkach alarmowych. Układ byłby prosty, połaczone ze sobą kolejno:
zasilanie z sieci => akumulator => przetwornica napięcia => napęd bramy
Trochę zabawyy z tym gdzie to wszystko umieścić. Najlepiej nie na mrozie icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Na rynku dostępnych jest kilka modeli napędów, które można wyposażyć w zestaw awaryjnego zasilania. Jest to pakiet akumulatorów, które umożliwiają awaryjne otwieranie i zamykanie bramy. Czas podtrzymania awaryjnego zasilania to maksymalnie 24 godziny przy optymalnych warunkach otoczenia. W tym czasie jest możliwość wykonania ok. 5-10 cykli, zależnie od rodzaju bramy.
Automatyczne bramy garażowe WIŚNIOWSKI wyposażone są m.in. w napęd Somfy Dexxo PRO 3S RTS. Elektronika tego napędu na bieżąco kontroluje stan akumulatorów, zabezpieczając je przed uszkodzeniem. W przypadku powrotu głównego zasilania zostaje uruchomiony układ ładowania akumulatorów. Czas potrzebny do ich pełnego naładowania to 48 godzin.
Wyjściem z problemu jest też zainstalowanie zestawu zasilania awaryjnego wybranych obwodów w domu (UPS lub agregat prądotwórczy), który podtrzymywał będzie napięcie w gniazdkach. Wtedy osobny zestaw zasilania do napędu nie będzie potrzebny. Edytowano przez Eksperci WIŚNIOWSKI (zobacz historię edycji)
Napisano
UPS spokojnie da rade icon_smile.gif

Cytat

A tak przy okazji, ma ktoś doświadczenie z rezerwowym zasilaniem napędu bramy? Chodzi o układ, w którym jest on zasilany z akumulatora w razie braku zasilania z sieci. Niby można napęd odblokować ręcznie ale nie każdy sobie z tym radzi icon_smile.gif Chyba są takie firmowe zestawy z akumulatorem. Powinny wystarczyć przynajmniej na kilka cykli otwarcia/zamknięcia.


Napisano
Byleby tylko napęd nie ciągnął zbyt dużo w stanie czuwania. Ktoś tu na naszym forum mierzył pobór mocy w stanie czuwania i głowy nie dam, czy przy jego napędzie nie wyszło kilkanaście watów! Podobne zapotrzebowanie miała... zmywarka. Tak to już jest z tą automatyzacjąicon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Co tu kurka polecać, jak do każdej lokalizacji pasuje inna brama. Niech każdy sobie stawia bramy jakie mu pasują i się podobają. Kurka wodna, co nie ?. icon_lol.gif
Taka gadka do Tadka o wyższości świąt BN nad świętami WN.



Masz rację, ale niemniej uważam, że najpraktyczniejsze są właśnie bramy przesuwne i jeśli nie ma żadnych przeciwskazań do montażu właśnie tego typu to najlepiej zdecydować się na takie rozwiązanie. A i napęd później możemy wziąć pojedynczy, a nie dwa i robić podwójne ryzyko awarii (takie mam zdanie). Ja akruat mam właśnie bramę przesuwną z napędem Deimos i odpukać, jeszcze żadna awaria miejsca nie miała, ale wiadomo jak to może być w przypadku podwójnych siłowników do bram skrzydłowych.
Napisano
Cytat

Masz rację, ale niemniej uważam, że najpraktyczniejsze są właśnie bramy przesuwne i jeśli nie ma żadnych przeciwskazań do montażu właśnie tego typu to najlepiej zdecydować się na takie rozwiązanie. A i napęd później możemy wziąć pojedynczy, a nie dwa i robić podwójne ryzyko awarii (takie mam zdanie). Ja akruat mam właśnie bramę przesuwną z napędem Deimos i odpukać, jeszcze żadna awaria miejsca nie miała, ale wiadomo jak to może być w przypadku podwójnych siłowników do bram skrzydłowych.


Bez przesady, wszystko zależy od wykonania, marki i częstotliwości używania. A co to za różnica czy jeden napęd czy dwa. Dziwne masz podejście.
Napisano
Różnica przede wszystkim jest taka, że napęd z dwoma siłownikami jest nieco droższy. I tego nie przeskoczymy. A co do awaryjności nie mam spostrzeżeń, żeby te do bram skrzydłowych były pod tym względem gorsze. Prędzej powinno być odwrotnie, bo w skrzydłowej bramie mamy mniejszą siłę niezbędna do jej otwarcia i zamknięcia.
Napisano
Cytat

Różnica przede wszystkim jest taka, że napęd z dwoma siłownikami jest nieco droższy. I tego nie przeskoczymy. A co do awaryjności nie mam spostrzeżeń, żeby te do bram skrzydłowych były pod tym względem gorsze. Prędzej powinno być odwrotnie, bo w skrzydłowej bramie mamy mniejszą siłę niezbędna do jej otwarcia i zamknięcia.



Mnie bardziej chodziło o to, że liczba urządzeń które mogą się zepsuć w przypadku bram skrzydłowych wynosi 2, a w przypadku napędu do bramy przesuwnej 1. Jeśli chodzi o siłę do poruszenia bramy w przypadku i tak trzeba dobrać moc sporo ponad wagę bramy, bo przeszkadza wiatr, albo duże różnice temperatur. Z wiatrem siłowniki skrzydłowe mają więcej do czynienia niż brama przesuwna. icon_smile.gif
Napisano
To mamy inne zdanie na ten temat. Wystarczy poczytać forum elektroda by przejrzeć jakie ludzie mają problemy z napędami i siłownikami. Od elektroniki po silniki, itd.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

To mamy inne zdanie na ten temat. Wystarczy poczytać forum elektroda by przejrzeć jakie ludzie mają problemy z napędami i siłownikami. Od elektroniki po silniki, itd.


I te problemy najczęściej wynikają z:
- niewłaściwego dobrania napędu do bramy
- niewłaściwego montażu
- oszczędności i zakupu chińskich napędów
Automatyka bram nie jest skomplikowana i jeśli postawimy na sprawdzonego producenta jak Nice, Somfy czy wymieniony Deimos lub BFT to nie powinniśmy mieć problemów, a jeśli nawet się pojawią to nie będziemy na własną rękę szukać rozwiązania na forach tylko odeślemy napęd do serwisu, który naprawi go lub wymieni bez problemu icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Przede wszystkim gwarancją. W BFT jest to za robienie słusznych przeglądów grubo ponad 2 lata, a wiem że stare, wiekowe napędy też nie muszą być wyrzucane do śmietnika, tylko dla nich też części się znajdą. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...