Skocz do zawartości

Jaka wilgotność powietrza w domu


Recommended Posts

Napisano
Witam
Koncze juz domek i lada dzień sie wprowadzamy.
Mam takie pytanko:
Jaka jest komfortowa wilgotność powietrza w domu??
Otóż na budowie jeżeli to można nazywać jkeszcze budową mam wilgotność powietrza 25-35%
A w domu którym teraz mieszkam jest 70-85%
Na budowie mam Rekuperator może on ma coś wspólnego z taka małą wilgotnością
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Koncze juz domek i lada dzień sie wprowadzamy.
Mam takie pytanko:
Jaka jest komfortowa wilgotność powietrza w domu??
Otóż na budowie jeżeli to można nazywać jkeszcze budową mam wilgotność powietrza 25-35%
A w domu którym teraz mieszkam jest 70-85%
Na budowie mam Rekuperator może on ma coś wspólnego z taka małą wilgotnością
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
Pozdrawiam



Przy temperaturze wynoszącej od 19-22°C optymalna wilgotność powietrza powinna wynosić około 40-60%.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam jest to zapewne spowodowane tym ze rekuperator podgrzewajac powietrze powoduje jego osuszanie, dlatego za rekuperatorem moze pan np zamontowac powietrzny filtr wodny ktory bedzie wylapywal najdrobniejsze zanieczyszczenia, polecam takze w takim filtrze zamontowac jonizatory powietrza dzieki czemu powietrze bedzie rzeskie, czyste i przyjemne czyli ogolnie cala centrale nazwijmy to uzdatniania powietrza.
Napisano
Zgadzam się, do rekuperatora warto zamontowac także filtr wodny. Natomiast co do % wilgotności powietrza,to zależy jaka temperatura panuje w domu. Przy 22 stopniach powinna ona wynosić jakieś 60%.
Napisano
Optymalna wilgotność dla organizmu i otoczenia zmienia sie wraz z porą roku /sezonem grzewczym/. Dlatego np. w zimie powinna być nieco powyżej 60% jeśli nie trzeba nawilżać. W lecie z kolei nie więcej niż 55-60% - jeśli więcej stosujemy pochłaniacze wilgoci.

Napisano
Tak czytam, czytam i się zastanawiam ……… icon_eek.gif

Przeca to nie rekuperacja „osusza” powietrze w pomieszczeniach, tylko powietrze wentylacyjne – bez względu na sposób i rodzaj wentylacji !!!!!!!
Napisano
Dopóki się nie wprowadzisz, nic nie rób z wilgotnością. Obecnie w nowym domu nikt nie mieszka i nie produkuje pary wodnej (oddychanie, gotowanie, pranie etc). Nadto mroźne powietrze wytrąca wilgoć. Dopiero jak zamieszkasz i stwierdzisz, że jest za sucho (wilgotno) zacznij myśleć o nawilżaniu (osuszaniu).
Nadto pamiętaj, że jeśli niedawno tynkowałeś, malowałeś - to w budynku jest tzw wilgoć technologiczna, która może zaburzać pomiary. Tak, czy owak proponuję zaczekać jeszcze z decyzjami o nawilżaniu.

Teraz zauważyłem, że to bardzo stare zapytanie. Ciekawe jak dziś wygląda sprawa wilgotności w tym domu?
Napisano (edytowany)
Cytat

Optymalna wilgotność dla organizmu i otoczenia zmienia sie wraz z porą roku /sezonem grzewczym/. Dlatego np. w zimie powinna być nieco powyżej 60% jeśli nie trzeba nawilżać. W lecie z kolei nie więcej niż 55-60% - jeśli więcej stosujemy pochłaniacze wilgoci.


Witam,

to jest prawda, warunki wilgotności w mieszkaniu czy domu to 55-60% temperatura 20-23 stopnie, idealne warunki dla organizmu , jak też dla wszystkiego co z drewna w domu, czy materiałów drewnopochodnych takich jak płyta mdf czy wiórowa. W tych warunkach z naszą podłogą, schodami, czy w szczególności drzwiami nic się nie stanie.

Pozdrawiam Edytowano przez Robert_Antczak (zobacz historię edycji)
  • 7 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,

to jest prawda, warunki wilgotności w mieszkaniu czy domu to 55-60% temperatura 20-23 stopnie, idealne warunki dla organizmu , jak też dla wszystkiego co z drewna w domu, czy materiałów drewnopochodnych takich jak płyta mdf czy wiórowa. W tych warunkach z naszą podłogą, schodami, czy w szczególności drzwiami nic się nie stanie.

Pozdrawiam


Sytuacja z rekuperatorem wygląda miej więcej tak: w zimie powietrze na zewnątrz jest zimne a co za ty idzie jest w stanie przetransportować znacznie mniej pary wodnej niż gdyby było rozgrzane ( patrz fizyka gazów ). Rekuperator zasysa zimne powietrze o małej wilgotności do domu, po przejściu przez wymiennik krzyżowy czy przeciwprądowy lub jeszcze innego typu, rozgrzewa się, ale nie uzyskuje dodatkowej wilgoci bo niby skąd miało by ją wziąć. Natomiast powietrze zużyte o wyższej temperaturze i dużej wilgotności spowodowanej czynnikiem ludzkim w momencie przejścia przez schłodzony wymiennik wykrapla rosę która spływa do zbiorniczka i w takim stanie wyrzucane jest na zewnątrz, nie mając żadnego wpływu na powietrze wewnątrz budynku. icon_cool.gif Rozwiązanie to nawilżacz zamontowany na rekuperatorze i uruchamiany zimą, kiedy jest naprawdę potrzebny. Edytowano przez Tomasz eF (zobacz historię edycji)
Napisano
ja mam teraz w domu 40-45% wilgotnosći z WM i Reku
jak dla mnie ok
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Wilgotnośc w pomieszczeniu zależy od indywidualnych potrzeb, wg pewnej mądrej pani doktor to ok. 60 procent, natomiast jeśli ktoś zwłaszcza zimą skarży się na suchość w nosie, kaszel lub ma inną chorobę której nie służy suche powietrze to wtedy powinna być większa.
Napisano
teraz wilgotność trochę spadła - średnio jest 35-40% - ale to tez zależy od miejsca. Jak miałem higrometr na stole w salonie, to pokazywał 20%, przestawiłem go trochę i już pokazuje 35% - te najwygodniejsze miesce w salonie chyba mało reprezentatywne było...icon_biggrin.gif
  • 2 lata temu...
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...