Skocz do zawartości

Blokada otwarcia okna


Recommended Posts

Kupiłem se takie cuś.

PRZYTRZYMYWACZ-OKIENNY-CIERNY.jpg.e9ac8f79d8cf432ab697f566c398c11a.jpg

 

Ładne, wiem, ale nie wiem jak się to cuś montuje. Metodą prób i błędów na pewno doszedłbym do właściwego położenia, ale nie chcę dziurawić okna nadmiernie.
Do sprzedawcy mnie nie odsyłajcie, bo tego też nie wie i rysunków z wymiarami nie dodaje. Podobnie jak producent. Powiedział mi, że wytwarza ten przytrzymywacz tak długo, że już zapomniał jak go montować.
Pomożecie?

Link do komentarza
4 minuty temu, Buster napisał:

Przed laty próbowałem zamontować taki ogranicznik i jeśli dobrze pamiętam nie udało mi się to. Ewentualnie udało połowicznie. 

Niemożliwe. Element z wajchą idzie na skrzydło, a ta blaszka z drugiej strony na ramę. Tylko w jakiej odległości od zawiasów?

2 minuty temu, podczytywacz napisał:

Uchylnych nie masz?

Się uchylają, ale czasem trzeba otworzyć, a tu wiatr szarpie skrzydłem ponad metrowej (szerokości. Wolę nie dostać nim po plerach, bo refleks już nie ten i uciekać nie ma gdzie. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

Tak chcesz rozmawiać. :hahaha2: 

Nosz kurna a jak powinienem?

1 godzinę temu, animus napisał:

Tak chcesz rozmawiać. :hahaha2: 

To po co zakupiłeś nadziewany ogranicznik, jak są inne bardziej doskonałe. :bezradny: 

Właśnie nie są, w tym sęk. te na fotce @podczytywacz-a pozwalają jedynie na uchylanie okna, a nie na otwieranie. Oczywiście, chodzi o otwarcie z blokadą. Bo to co ja kupiłem ma w założeniu pozwalać na zablokowanie okna w dowolnym położeniu, nawet przy otwarciu na oścież.

Bo ja już na szparki nie liczę, mnie szparki szkodzą, gdyż tylko przeciąg powodują, a nie pociąg...

Link do komentarza
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Oni są od nowych okien i nowych rozwiązań, a nie od jakichś starych z czasów jeszcze komuny... albo jeszcze wcześniejszych,,,

No właśnie, wygrała cywilizacja nowości, natomiast naprawy i remonty odeszły w niepamięć.

To wszystko pieprznie, bo ni ma siły, nowych surowców braknie dużo wcześniej zanim słoneczko zmieni się w czerwonego olbrzyma i wszystko tak czy inaczej, spali na popiół. Ale małolaty się zdziwią, bo na dnie popiołu żadnego diamentu nie będzie... Zresztą, ich też nie. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Nosz kurna a jak powinienem?

Właśnie nie są, w tym sęk. te na fotce @podczytywacz-a pozwalają jedynie na uchylanie okna, a nie na otwieranie. Oczywiście, chodzi o otwarcie z blokadą. Bo to co ja kupiłem ma w założeniu pozwalać na zablokowanie okna w dowolnym położeniu, nawet przy otwarciu na oścież.

Bo ja już na szparki nie liczę, mnie szparki szkodzą, gdyż tylko przeciąg powodują, a nie pociąg...

To zdradzisz, jakie masz te okno-a do modernizacji?

Link do komentarza

Bierzemy dwie listwy - jedną o długości 94 cm, drugą o długości większej... układamy na stole (dla wygody): dłuższą traktujemy jako futrynę, krótszą jako skrzydło... Bierzemy dingsa, zakupionego jako blokadę, przykładamy go w różnych miejscach i operujemy "skrzydłem" porównując otrzymane wyniki - czyli położenie dingsa i kąt uchylenia "skrzydła"...

 

Okno jest drewniane, czy plasticzane?

Link do komentarza
5 godzin temu, podczytywacz napisał:

Ciekawostka, ale... myślę, że nie o takie cóś chodzi retrowi...

 

Nie, oczywiście, że nie, masz rację. Okno jest od strony południowo - zachodniej, z której [s]pi.dzi[/s] wieje średnio przez 23h59min. na dobę. Każdą dobę. I nacisk 2 - 3 kG to jest mały pikuś w porównaniu z parciem burzowego wiatru na powierzchnię ponad 1 metra kwadratowego. Dlatego muszę mieć blokadę dowolnego położenia skrzydła, bo na razie blokuję zgrzewką minerałki, postawioną na stole. 

Link do komentarza
54 minuty temu, retrofood napisał:

 

Nie, oczywiście, że nie, masz rację. Okno jest od strony południowo - zachodniej, z której [s]pi.dzi[/s] wieje średnio przez 23h59min. na dobę. Każdą dobę. I nacisk 2 - 3 kG to jest mały pikuś w porównaniu z parciem burzowego wiatru na powierzchnię ponad 1 metra kwadratowego. Dlatego muszę mieć blokadę dowolnego położenia skrzydła, bo na razie blokuję zgrzewką minerałki, postawioną na stole. 

Miałeś to, nie, testowałeś. nie, ale badzewnny już tak.

 

Dnia 19.07.2023 o 12:50, retrofood napisał:

Kupiłem se takie cuś.

PRZYTRZYMYWACZ-OKIENNY-CIERNY.jpg.e9ac8f79d8cf432ab697f566c398c11a.jpg

 

Ładne, wiem....

Czym skorupka za młodu......

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Masz namiary na źródło czy muszę szukać?

https://allegro.pl/oferta/magnetyczna-blokada-okna-drzwi-balkonowych-windyy-12253998423?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=NTA2NWIzMjItOTNlNi00MDFkLTkwZjgtYjFjMzg5MDRjM2Y1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=31c0d9fd-bc69-40f4-b31b-7ec43426cc3a

 

 

https://allegro.pl/listing?string=windyy&ocena-produktu=5.0&order=qd

 

 

 

https://allegro.pl/listing?string=windyy&order=qd

Porównaj Retro  ogranicznik w tym filmie, tu uchył wygodnie popychasz skrzydło, a u kolegi co ci doradzał dziadowskiego haka, musisz zapinać i piękna ozdoba w oknie, dziury na wierzchu w futrynie.  

 

image.png.7d83da7a86d287be7308496796037828.png

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Nie wierzę.......w to co czytam ......dywagacja nad takim drobiazgiem..............tyle postów . Montaż tego badziewa zajmuje 3 minuty....

Retro uparł się zamontować coś co było montowane do okien drewnianych w plastik....ok przejdzie...ale ile można czytać o tym jak wbić gwoździa????

Czym , za ile , w jakim kierunku??

Proste jak budowa cepa a zaraz będzię całe forum poruszone ...

W dodatku pewnie dostał ten szhit za darmo ...są dedykowane systemy do okien plastikowych ....po co zawracać kijem Wisłę za 3 złote różnicy w cenie??

Link do komentarza
12 godzin temu, retrofood napisał:

No dobrze, chcę uchylać i czasem uchylam, ale tam ogranicznik już jest... 

:icon_biggrin:

Ale ten twój ogranicznik podejrzewam, uchyla tylko w jednej pozycji, a taki w chłodne noce doprowadzi powietrze niewielką szczeliną, człowiek jest bardziej wypoczęty.  

Masz  nawiewniki higrosterowane?

Link do komentarza
37 minut temu, animus napisał:

Ale ten twój ogranicznik podejrzewam, uchyla tylko w jednej pozycji, a taki w chłodne noce doprowadzi powietrze niewielką szczeliną, człowiek jest bardziej wypoczęty.   

Piękną teorię ogólną też znam, jednak w realu u mnie nie ma to zastosowania i mieć nie będzie. Pisałem przecież, że mnie szparki teraz szkodzą. Więc zainteresowany jestem wyłącznie tym, żeby mi zawiasów z ramy nie wyrwało.

37 minut temu, animus napisał:

 Masz  nawiewniki higrosterowane?

Nie mam i nie planuję, gdyż mam wypasiony nawilżacz powietrza, który utrzymuje mi parametry powietrza w potrzebnym zakresie.

Link do komentarza

Montaż banalnie prosty  - podłużny element mocuje się do ramy pod skrzydłem w miejscu umożliwiającym otwarcie okna na całą szerokość (i jego zamkniecie), a część ze skrzydełkiem  przykręca  się u dołu skrzydła w pozycji min. . wysięgu ramienia. Przed montażem po prostu przykłada się rozsunięty ogranicznik wg powyższych reguł zaznacza otwory i przykręca. Ogranicznik jest uniwersalny pasuje do skrzydeł lewych i prawych  - wystarczy odpowiedni ustawić cześć przesuwna i kierunek wychylenia ramienia . 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
36 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Montaż banalnie prosty  - podłużny element mocuje się do ramy pod skrzydłem w miejscu umożliwiającym otwarcie okna na całą szerokość (i jego zamkniecie),  

To było oczywiste nawet jeszcze przed zakupem. Natomiast pytanie dotyczyło odległości tego mocowania na ramie od osi zawiasów. Długość całkowita ogranicznika to 30 cm.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...