Skocz do zawartości

Wylewka pod basen stelażowy


Recommended Posts

Witam mam zagwozdke bo chciałbym zrobić wylewkę pod basen stelażowy około 16m3 pojemności ma basen i wylewka miała by być mniej więcej 5/5m i grubości 10cm i moje pytanie jest takie czy jest jakiś beton który wytrzyma to bez zbrojenia? Wiem że są włókna do wzmacniania betonu ale czy to pomoże? 

Link do komentarza
19 godzin temu, Pawelban napisał:

Witam mam zagwozdke bo chciałbym zrobić wylewkę pod basen stelażowy około 16m3 pojemności ma basen i wylewka miała by być mniej więcej 5/5m i grubości 10cm i moje pytanie jest takie czy jest jakiś beton który wytrzyma to bez zbrojenia? Wiem że są włókna do wzmacniania betonu ale czy to pomoże? 

To zależy od obciążenia ale B20 i w górę to się an fundamenty budynku daje i jakoś stoją chałupy latami. 16 m3 to masz napór 16 ton na powierzchnię 25 m2. Tak zażartuję - tyle to by nawet styropian na parkingi wytrzymał :).

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Oczywiście że wylewka. Kupujesz 2 tony piasku, 20 worków cementu i siatke zbrojeniową, łącznie około 600-700zł. Do tego bele jakie deski szalunkowe. Pod kostkę, żeby się nie zapadła powinieneś zagęścić 20cm kruszywem, najmniej 10cm. Samo kruszywo najmniej 1000zł + 800zł za najtańszą kostkę + zagęszczarka 100zł za dobę. Tyle że do wylewki musisz betoniarkę też wypożyczyć.

 

Zapomniałem jeszcze o krawężnikach do kostki, 15zł za metr najtańszego, inaczej kostka się rozjedzie, oczywiście krawężniki musisz ułożyć na suchym betonie, czyli dodatkowo z 5-7 worków cementu + tona piasku. Do wylewki i płytek krawężników nie potrzebujesz, do płytek tona piasku na wyrównanie gruntu.

Link do komentarza
Dnia 15.08.2022 o 21:25, demo napisał:

Jak już to wystarczy wyłożyć kostką, a nie zasrywać działkę betonem.

Po sezonie basen złożysz i będziesz patrzał na ten placek betonowy.

 

Ja zrobiłem na paletach.
Palety a na górę styropian twardy (żeby wyeliminować szpary pomiędzy paletowymi deskami)
Po sezonie palety poszły na opał, trawa jak mi się basen znudził dała radę, nie ma śladu.
Nie betonuj i nie kostkuj, bo każdy basen kończy kiedyś swój żywot, a nie zawsze jest ochota ponownie stawiać nowy.
Ja tam chodzę od 2 lat do kumpla na kąpanko :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...