Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam,

 

Stropodach (6x9m) wylał się majstrowi trochę wklęsły w środkowej części - kałuża na ok. 1-3cm głęboka. 

 

To stropodach (nad częścią ogrzewaną - salon); z jednej strony przyległy do części piętrowej budynku, z trzech pozostałych stron attyki. W projekcie warstwy mam takie: strop żelbetowy - 20 cm; izoalacja  (folia/papa); termoizolacja (styropian) - 15 cm; styropian spadkowy - 1-16cm; papa wst. krycia; papa termozgrzewalna.

 

Pytanie czym to wyrównać pod pierwszą warstwę dachu najlepiej??

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Papito napisał:

Stropodach (6x9m) wylał się majstrowi trochę wklęsły w środkowej części - kałuża na ok. 1-3cm głęboka. 

Znaczy się że cały dach jest w poziomie i środkiem się wklęsł?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, joks napisał:

Znaczy się że cały dach jest w poziomie i środkiem się wklęsł?

Tak, tzn. jakoś tak się stało od samego wylania (maj2020). Czyli już podczas pielęgnacji po wylaniu kałuża się robiła.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Papito napisał:

Tak, tzn. jakoś tak się stało od samego wylania (maj2020). Czyli już podczas pielęgnacji po wylaniu kałuża się robiła.

Widziałeś kiedyś dach zrobiony w poziomie żeby odprowadzał wodę ?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Od spodu jest równo czy też widać podobne efekty?

Nie od spodu jest równiutko. Tak jak powiedziałem, niecka była widoczna już następnego dnia przy podlewaniu a przecież pod spodem był szalunek.

4 godziny temu, joks napisał:

Widziałeś kiedyś dach zrobiony w poziomie żeby odprowadzał wodę ?

Nie, ale pokorą przyznaję że mało widziałem dlatego pytam:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.03.2021 o 14:12, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

I to pytanie wystarczy za cały laborat.

No dobrze... Czyli należy to jakoś wyrównać przed papą/folią? Proszę o odpowiedź jak lajekowi:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Papito napisał:

Czyli należy to jakoś wyrównać przed papą/folią?

Należy  - moim zdaniem.

Jeśli tam masz beton - to są wylewki naprawcze, wyrównawcze - i tą wylewką możesz wyrównać do poziomu (z dokładnością do 2 mm myślę). 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, zenek napisał:

Należy  - moim zdaniem.

Jeśli tam masz beton - to są wylewki naprawcze, wyrównawcze - i tą wylewką możesz wyrównać do poziomu (z dokładnością do 2 mm myślę). 

 

OK. Dzięki.

 

A co powiecie na to, jeden z dekarzy zalecił wyrównanie tej niecki zwykłym czystym piaskiem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Papito napisał:

A co powiecie na to, jeden z dekarzy zalecił wyrównanie tej niecki zwykłym czystym piaskiem.

Nie wiem jak  duża ta niecka - ale ja jestem za trwałym budowaniem. 

Po to są wylewki wyrównawcze, żeby takie niedokładności wyrównać.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.03.2021 o 18:14, Papito napisał:

strop żelbetowy - 20 cm; izolacja  (folia/papa);

Po wyrównaniu piaskiem - czego ma się trzymać ta izolacja???:icon_eek: niezwiązanego piasku?

To już lepiej kleić tę izolację do niecki betonowej... tam po prawidłowym położeniu kolejnych warstw pokrycia dachu, nie powinna pojawić się woda, więc niecce nic nie grozi...

 

 

 

Dnia 1.03.2021 o 18:14, Papito napisał:

z trzech pozostałych stron attyki.

i - myślę - jakiś przemyślany sposób odprowadzenia wody opadowej i tej z roztapiającego się śniegu...

Ten styropian spadkowy ma być ułożony ze spadkiem w jedną stronę? jaka jest rozpiętość dachu?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, podczytywacz napisał:

i - myślę - jakiś przemyślany sposób odprowadzenia wody opadowej i tej z roztapiającego się śniegu...

Ten styropian spadkowy ma być ułożony ze spadkiem w jedną stronę? jaka jest rozpiętość dachu?

Tu akurat nie mam dylematów. Powierzchnia 6m x 8m. Spadki są skierowane tak aby spływały do dwóch wypustów w attykach, na dwóch ścianach do rynien 80x80.

21 godzin temu, podczytywacz napisał:

Po wyrównaniu piaskiem - czego ma się trzymać ta izolacja???:icon_eek: niezwiązanego piasku?

Wg koncepcji dekarza na strop wyrównany piaskiem miałby iść paroizolacja (folia). Jeżeli paroizolacją jest folia to zdaje się i tak się jej nie klei.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten dekarz nie kończył dekarskich e-kursów kowidowych i ma parę wykonanych dachów, to można mu zaufać... mnie się wydaje, że te 3 cm na 6 metrach to można olać, pod jednym wszak warunkiem - przy:

22 godziny temu, podczytywacz napisał:

prawidłowym położeniu kolejnych warstw pokrycia dachu

nie powinna pojawić się woda pod izolacją termiczną.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Papito napisał:

Wg koncepcji dekarza na strop wyrównany piaskiem miałby iść paroizolacja (folia). Jeżeli paroizolacją jest folia to zdaje się i tak się jej nie klei.  

Znaczy tak sobie będzie leżał ten styropian na sucho.

Dla mnie to ty masz dziwne te warstwy na stropie - w zasadzie sam styropian i papa.

Dnia 1.03.2021 o 18:14, Papito napisał:

To stropodach (nad częścią ogrzewaną - salon); z jednej strony przyległy do części piętrowej budynku, z trzech pozostałych stron attyki. W projekcie warstwy mam takie: strop żelbetowy - 20 cm; izoalacja  (folia/papa); termoizolacja (styropian) - 15 cm; styropian spadkowy - 1-16cm; papa wst. krycia; papa termozgrzewalna.

 

Gdzie jest warstwa betonowa dociskowa?

 

Może i dobrze - ale ja bym się bał:

1. miękkości powierzchni dachu (jak po tym np. chodzić?)

2. łatwości jego zdmuchnięcia wichurą (b. lekkie i w zasadzie tylko położone na sobie warstwy).

3. Małej odporności na uszkodzenia mechaniczne.

 

Ciekawe, co na to forumowi eksperci?

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zenek napisał:

[...]

Gdzie jest warstwa betonowa dociskowa?

[...]

Tak, wiem, że jest taki sposób (znajomy tak miał). Też ten projektowany układ mnie zastanawiał (tym bardziej, że na górze jeszcze mają być legary i deski tarasowe). Ale na etapie projektu robiłem rozeznanie wśród przemysłowych, renomowanych firm dekarskich i dowiedziałem się taka technologia nie jest czymś niezwyczajnym. Oczywiście jest kwestia staranności wykonania - ale to przecież przy każdej technologii. Skoro tak zaprojektował projektant i to już nie będę starał się być mądrzejszym.

 

Pozostaje kwestia wykonawcza czyli wspomniana "niecuszka" na stropie i jej ew. wyrównanie piaskiem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.03.2021 o 18:14, Papito napisał:

W projekcie warstwy mam takie: strop żelbetowy - 20 cm; izoalacja  (folia/papa); termoizolacja (styropian) - 15 cm; styropian spadkowy - 1-16cm; papa wst. krycia; papa termozgrzewalna.

3 godziny temu, zenek napisał:

Gdzie jest warstwa betonowa dociskowa?

 

Takie rozwiązanie się stosuje - brak betonowej warstwy dociskowej nie jest niczym nadzwyczajnym.

 

3 godziny temu, zenek napisał:

Znaczy tak sobie będzie leżał ten styropian na sucho.

W projekcie powinien być wskazany sposób mocowania termoizolacji - mocowanie mechaniczne, klejenie...

 

3 godziny temu, zenek napisał:

Może i dobrze - ale ja bym się bał:

1. miękkości powierzchni dachu (jak po tym np. chodzić?)

Przecież tam idzie twardy styropian, przynajmniej typu dach/podłoga, np. taki jak w garażu pod wylewkę.

3 godziny temu, zenek napisał:

2. łatwości jego zdmuchnięcia wichurą (b. lekkie i w zasadzie tylko położone na sobie warstwy).

Dlatego te warstwy powinny być jakoś mocowane.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

W projekcie powinien być wskazany sposób mocowania termoizolacji - mocowanie mechaniczne, klejenie...

Mam tylko projekt budowlany nie wykonawczy. Więc siłą rzeczy w takich kwestiach muszę polegać na wykonawcach. Stąd pytanie do szacownego grona tutaj:)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak dekarz od piasku chce mocować ocieplenie?

Czy w projekcie opisano rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe? Przy warstwach dachu powinno być  napisane np. papa podkładowa samoprzylepna, co wskazuje na sposób mocowania. Jeśli nie ma takich informacji, pytałbym autora projektu.

Niecka nie jest wielkim problemem - to w gruncie rzeczy drobiazg, z którym można sobie poradzić na różne sposoby.

Kluczowe jest to, czy dekarz jest fachowcem i czy ma doświadczenie w wykonywaniu dachów płaskich. Jeśli w projekcie są braki - tym bardziej.

A co na to wszystko kierownik budowy? Może warto, żeby omówił z dekarzem sposób wykonania dachu?

 

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

A jak dekarz od piasku chce mocować ocieplenie?

Mocować nie chce. Jak zrozumiałem ma się to trzymać pod ciężarem własnym warstw.

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Czy w projekcie opisano rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe?

 W części opisowej o stropodachu opisano:

„W budynku nad częścią parterową zaprojektowano stropodach w formie stropu żelbetowego gr. 20cm wg. projektu konstrukcji. Strop międzykondygnacyjny w formie stropu żelbetowego gr. 20cm wg. projektu konstrukcji. Strop oparty na zewnetrznych oraz wewnętrznych ścianach konstrukcyjnych oraz podciągach i elementach żelbetowych trzpieniach i słupach - według części konstrukcyjnej projektu. Wykończenie stropodachu nad parterową częścią budynku: izolacja przeciwwodna - folia/papa - na zakład, warstwą styropianu np: TERMONIUM PLUS dach-podłoga EPS 100 ʎ=0,031W/mK, warstwa spadkowa 3% w firmie klinów styropianowych ze styropianu np: TERMONIUM PLUS dachpodłoga EPS 100 ʎ=0,031W/mK, wykończenie papą wstępnego krycia oraz papą termozgrzewalna wierzchniego krycia. Warstwą wykończeniową tarasu jest systemowa deska tarasowa kompozytowa.”

 

Dodatkowo na przekroju mam taką tabelkę:

 

Więcej nie ma i nie mam szans dopytać szczegółowiej bo "to jest kwestia wykonawcza". Nie będę drążył skoro nic nie udrążę. Kierownik to osobny temat - proszę zrozumieć - rozumiecie...

Stropodach warstwy.PNG

1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Kluczowe jest to, czy dekarz jest fachowcem i czy ma doświadczenie w wykonywaniu dachów płaskich.

 

 

 

 

Dekarz to spec, którego poznałem przyglądając się najpierw szczegółom estetycznym na innych budowach, o których inni dekarze nawet nie słyszeli. Co więcej widziałem na własne oczy jak na innej budowie (takiej "wypasionej" tj. standard, estetyka, inwestor) wyrównywał płaski dach właśnie piaskiem.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Niecka nie jest wielkim problemem - to w gruncie rzeczy drobiazg, z którym można sobie poradzić na różne sposoby.

I w sumie o to pytam.

 

opcja 1 - piasek jest zupełnie ok

opcja 2 - można to zrobić lepiej tj. tak i tak

opcja 3 - kompletna kaplica

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Papito napisał:

opcja 2 - można to zrobić lepiej tj. tak i tak

można to zrobić lepiej przez wyrównanie zaprawą wyrównawczą, ale - olałbym to i zostawił decyzję dekarzowi... natomiast to na co zwrócił uwagę @zenek , jest ważne...

 

10 godzin temu, zenek napisał:

2. łatwości jego zdmuchnięcia wichurą (b. lekkie i w zasadzie tylko położone na sobie warstwy).

Deski kompozytowe z legarami polecą razem :zalamka:

 

Legary mocowane (?)/układane na wspornikach... a te wsporniki mocowane/układane na styropianie - jak wsporniki mocowane? do czego? do styropianu? nawet EPS1000? przez papę? Już bardziej wyobrażam sobie długie legary - 6m - mocowane do ściany i  attyk - ale nie w wskazanej w tabelce grubości (2,5 cm)...

 

Ale tu jest gruntowanie (więc piasek luźny - wykluczony) i klejenie styropianu...

 

Może projektant i dekarz wiedzą, co robią :scratching:

Może - póki co - nie rób w salonie jakichś wymyślnych, podwieszanych sufitów... zrobisz je po jakichś kilku sezonach z opadami, po których okaże się, że dach-taras nie odfrunie i  sprawdza się... i na kanapę przed telewizorem nie potrzeba jest brać parasola...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Przecież tam idzie twardy styropian, przynajmniej typu dach/podłoga, np. taki jak w garażu pod wylewkę.

Mam taki XPS - jak się tupnie obcasem, to się wgłębi.

Ale jak położysz na nim kawałek OSB czy deski - to możesz młotkiem bić - i nic się nie stanie.

Zmierzam do tego, że warstwa dociskowa nie tylko dociska  ale zmienia jakiś nacisk (czegokolwiek z góryY z punktowego na rozłożony na większą powierzchnię.

Tak jak wylewka w garażu.

Papa tego razej nie zapewni. Szczególnie nagrzana np.

2 godziny temu, Papito napisał:

Warstwą wykończeniową tarasu jest systemowa deska tarasowa kompozytowa.”

I co dalej z tym tarasem - jak te legary są mocowane - do styropianu, czy papy?

Projekt budowlany musi takie rozwiązania dać - przynajmniej w opisie technicznym.

7 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Takie rozwiązanie się stosuje - brak betonowej warstwy dociskowej nie jest niczym nadzwyczajnym.

Może - tylko jakoś trzeba ten styropian przymocować na kleju, piance - bo może dlatego po wichurach widać całe polacie styropianu zwisające z blokow - oczywiście obklejone papą.

 

27 minut temu, podczytywacz napisał:

Już bardziej wyobrażam sobie długie legary - 6m - mocowane do ściany i  attyk - ale nie w wskazanej w tabelce grubości (2,5 cm)...

legary 2,5 na papie? niezła tam będzie temperatura w słońcu. I dla papy, i dla styropianu.

Wtopią się do środka, może nawet w styropian też - 2.5 cm to listwa, nie legar - jeszcze paru plażowiczów - i wcisną . Ale to pewnie wysokość - bo te legary może są jak deska.

Tylko jeśli tak - to też nie zapewniają rozlożenia ciężaru równomiernie. Tu się ugnie, tam wyjdzie - po podłoże nie jest twarde.

 

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.03.2021 o 23:27, podczytywacz napisał:

Legary mocowane (?)/układane na wspornikach... a te wsporniki mocowane/układane na styropianie - jak wsporniki mocowane? do czego? do styropianu? nawet EPS1000? przez papę?

O ile dobrze pamiętam rozmowę z projektantem chodziło o wsporniki systemowe "wolnoleżące". Taki taras to się chyba pływający nazywa.

 

Nawierzchnia otoczona attykami więc czy rzeczywiście jest taka siła podrywająca?   

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsporniki systemowe mają otwory w podstawie, przez które można je "ustalić" w podłożu...

 

 

2 godziny temu, Papito napisał:

Taki taras to się chyba pływający nazywa.

więc nie jest wykluczone, że może być fruwający...

 

 

2 godziny temu, Papito napisał:

czy rzeczywiście jest taka siła podrywająca?

nie chciałbym doświadczenia prowadzić na swoim tarasie, tym bardziej, że jest on nad salonem... nawet gdyby był ubezpieczony...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.03.2021 o 23:49, zenek napisał:

tylko jakoś trzeba ten styropian przymocować na kleju, piance

W sumie to nie zawsze - na płaskich dachach balastowych termoizolacji się nie mocuje. Od góry wszystkie warstwy dachu obciąża balast, czyli np. warstwa żwiru, gleby...

Ale tu jedynym balastem będzie ten taras - pytanie, czy tak to widział i przeliczył projektant?

Jeśli nie, to ta uwaga może być słuszna:

Dnia 8.03.2021 o 12:38, zenek napisał:

ja bym się bał:

2. łatwości jego zdmuchnięcia wichurą (b. lekkie i w zasadzie tylko położone na sobie warstwy).

Moim zdaniem, projektant powinien wskazać, czy zaprojektował dach balastowy, czy jego warstwy mają być jakoś mocowane.

 

4 godziny temu, Papito napisał:

Nawierzchnia otoczona attykami więc czy rzeczywiście jest taka siła podrywająca?   

Jest coś takiego jak siła ssąca wiatru - attyka ją zmniejsza, ale nie eliminuje.

Edytowano przez Budujemy Dom - działka i dom (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

W sumie to nie zawsze - na płaskich dachach balastowych termoizolacji się nie mocuje. Od góry wszystkie warstwy dachu obciąża balast, czyli np. warstwa żwiru, gleby...

Nie wiem, czy myślimy o tym samym - czyli płaskim dosłownie dachu ( czyli dach zielony, żwirowy, czy wręcz tafla wody)?

To tu nie ma takiego wypadku, bo jest styropian spadkowy 1-16 - a skoro spadkowy, to by gleba i żwir by spłynęły.

7 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Jest coś takiego jak siła ssąca wiatru - attyka ją zmniejsza, ale nie eliminuje.

Przypominam, że coraz częstsze są u nas trąby powietrzne - wtedy attyka nie ma nic do powiedzenia, natomiast lekka powłoka jest łatwa do poderwania w górę.

 

Wracając do ocieplenia styropianem stropodachu - widać to po wichurach, jak całe połacie są jak żagiel poderwane i zwisają z bloku.

Szczerze mówiąc - nie rozumiem logiki braku klejenia, mocowania....(chyba że w czasie robót komuś się nie chce).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dach płaski nigdy nie jest płaski. Nawet tez przeznaczony pod zazielenienie.  
I gleba nie spływa tak łatwo - inaczej na świecie nie istniałyby lasy górskie. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, zenek napisał:

Nie wiem, czy myślimy o tym samym - czyli płaskim dosłownie dachu ( czyli dach zielony, żwirowy, czy wręcz tafla wody)?

To tu nie ma takiego wypadku, bo jest styropian spadkowy 1-16 - a skoro spadkowy, to by gleba i żwir by spłynęły.

Ten wpis wskazuje niestety na brak dość podstawowej wiedzy o dachach płaskich - może lepiej nie udzielać porad w takiej sytuacji?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.03.2021 o 16:28, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

W sumie to nie zawsze - na płaskich dachach balastowych termoizolacji się nie mocuje. Od góry wszystkie warstwy dachu obciąża balast, czyli np. warstwa żwiru, gleby...

Ale tu jedynym balastem będzie ten taras - pytanie, czy tak to widział i przeliczył projektant?

Jeśli nie, to ta uwaga może być słuszna:

Moim zdaniem, projektant powinien wskazać, czy zaprojektował dach balastowy, czy jego warstwy mają być jakoś mocowane.

 

Jest coś takiego jak siła ssąca wiatru - attyka ją zmniejsza, ale nie eliminuje.

Dobre uwagi. Na etapie projektu była mowa, że mogę na nim zrobić zwir, taras (jak w projekcie) lub coś innego. Jest nawet koncepcja żeby zrobić zielony. Odnośnie zielonego (ekstensywnego) mam potwierdzenie od konstruktora, że strop wytrzyma spokojnie dodatkowe 140kg/m2 - to było przeliczane.

 

Kwestia warstw to w projekcie była robota architekta. Z pewnością liczył pod kątem wód opadowych i ich odprowadzania ale klejenie warstw to jak wspomniałem wcześniej to dla niego "kwestie wykonawcze" - przypomnę, że projektu wykonawczego nie mam. Wiec tu muszę się zdawać na łaskę lub niełaskę (a raczej profesjonalizm lub nieprofesjonalizm) oferentów wykonawców. Jak kojarzę wizytę na innej budowie u rzeczonego dekarza to rzeczywiście kojarzę szczeliny zapianowane ale przyznaję, że nie zgłębiałem tego wątku. No ale propozycja folii jako paroizolacji na piasku oznacza, że dach się ma trzymać pod ciężarem własnych warstw.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Ten wpis wskazuje niestety na brak dość podstawowej wiedzy o dachach płaskich - może lepiej nie udzielać porad w takiej sytuacji?

Ok -  spadek 3%. Żwir nie spłynie :12_slight_smile:, taras się nie zsunie - o ile jest tam jakieś ograniczenie 

Mogę nie udzielać oczywiście porady - żaden problem.

 

Zauważ - że ty  na razie ograniczyłeś się do pytań, mimo, że dałeś wyżej do zrozumienia, że wiedzę posiadasz.

 

Zauważ też że  - w opisie autora projektu przytoczonym wyżej nie ma słowa o dachu balastowym. Owszem - jest zadeklarowany taras z desek na legarach (kompozyty) - ale nie jest zapisane, że ma spełniać rolę balastu dla warstwy ocieplenia i krycia.

 

Więc - ja się wyłączam - i chętnie posłucham twoich konkretnych rad :12_slight_smile: 

 

Jakie trzeba dać deski i legary tarasu - by spełniły rolę balastu?. O ile to ma być balast.

No i jak będzie mocowany taras? (wadomo, że legary będą na wspornikach). A może wystarczy, jak będzie tylko położony na styk.

Czy grubość styropianu  podana w opisie jest OK?

No i czy w końcu kłaść te płyty styropianu na sucho i nie kleić? 

 

 

2 godziny temu, Papito napisał:

Na etapie projektu była mowa, że mogę na nim zrobić zwir, taras (jak w projekcie) lub coś innego.

 

Była mowa - że musisz zrobić  coś w rodzaju balastu? Czy też, że możesz  - ale nie musisz?

 

Dnia 10.03.2021 o 16:28, Budujemy Dom - działka i dom napisał:
Dnia 8.03.2021 o 23:49, zenek napisał:

tylko jakoś trzeba ten styropian przymocować na kleju, piance

W sumie to nie zawsze - na płaskich dachach balastowych termoizolacji się nie mocuje. Od góry wszystkie warstwy dachu obciąża balast, czyli np. warstwa żwiru, gleby...

Ale tu jedynym balastem będzie ten taras - pytanie, czy tak to widział i przeliczył projektant?

Tu znowu czytam - że to jednak dach balastowy?

 

Myślę, że poczekamy na odpowiedź autora powyższego postu.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Elfir napisał:

chodzi o dach odwrócony? Tylko taki trzymany jest przez żwir lub podłoże.

Niekoniecznie, przy tradycyjnym układzie warstw czasami też stosuje się balast.

13 godzin temu, zenek napisał:

Jakie trzeba dać deski i legary tarasu - by spełniły rolę balastu?. O ile to ma być balast.

No i jak będzie mocowany taras? (wadomo, że legary będą na wspornikach). A może wystarczy, jak będzie tylko położony na styk.

Czy grubość styropianu  podana w opisie jest OK?

No i czy w końcu kłaść te płyty styropianu na sucho i nie kleić?

Odpowiedzi na te pytania powinien dać projekt, ewentualnie projektant, bo tylko on wie co zaplanował i przeliczył.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Odpowiedzi na te pytania powinien dać projekt, ewentualnie projektant, bo tylko on wie co zaplanował i przeliczył.

Aha   9_9  czyli nie udzielasz porad  w tej sytuacji .......

tak myślałem....

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, aru napisał:

nie przesadzaj...

:takaemotka:

 

Nawet polubił Twoje wątpliwości co do zdolności myślenia... grunt to samokrytyka :yahoo:

 

 

2 godziny temu, zenek napisał:

czyli nie udzielasz porad  w tej sytuacji .......

 

Czy to nie jest najsłuszniejsza porada??? ta poniżej...

 

8 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Odpowiedzi na te pytania powinien dać projekt, ewentualnie projektant, bo tylko on wie co zaplanował i przeliczył.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, zenek napisał:

Była mowa - że musisz zrobić  coś w rodzaju balastu? Czy też, że możesz  - ale nie musisz?

Co jest napisane w projekcie już zacytowałem. Na samiutkiej górze w projekcie są deski na legarach i kropka. Ponieważ ten taras jest trochę z konieczności a nie z bezwzględnej potrzeby zapytałem projektanta (w trosce o koszty) czy może być coś innego na części lub całej powierzchni; padła odpowiedź, że "może, np. żwir".

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, podczytywacz napisał:

Czy to nie jest najsłuszniejsza porada??? ta poniżej...

Kolego Podczytywacz, doceniam każdą poradę, tą też. Jednak w mojej sytuacji jest ona nie do końca adekwatna. To co mam to - już pisałem - projekt budowlany nie projekt wykonawczy (jak chyba 9X% inwestorów w naszej ojczyźnie). Obliczenia KONSTRUKCJI tam są ale już obliczeń czy styro pofrunie nie znalazłem. Styro na elewacji też może pofrunąć (widziałem na YT) ale - o ile jestem zorientowany - nikt w projekcie budowalnym nie opisuje, że styro kołkować tak czy gęściej. Zakładałem, że to już jest działka fachowca wykonawcy. I właśnie kwestii fachowego, zgodnego ze sztuką wykonania dotyczy pytanie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Papito napisał:

Na samiutkiej górze w projekcie są deski na legarach i kropka. Ponieważ ten taras jest trochę z konieczności a nie z bezwzględnej potrzeby zapytałem projektanta (w trosce o koszty) czy może być coś innego na części lub całej powierzchni; padła odpowiedź, że "może, np. żwir".

No coż, skoro  Redakcja Budujemy Dom się na razie wymiksował od odpowiedzi, jak i projektant - to bym radził tak.

 

Pominąć ten taras, żwirek itp balasty (wyszło mi, że zalecane 10 cm ziemi powinno ważyć 80 kg na m2 (ale czy to jest ziemia mokra, czy sucha - nie doczytałem) - i poszukać rozwiązania, które pozwoli zamocować trwale styropian na stropie, a także osłonić go przed uszkodzeniami mechanicznymi - i dopiero na tej warstwie dać papę zgrzewalną.

 

Potem można sypać żwirki i stawiac cokolwiek (choć mocowanie tarasu też jest ważne, szczegolnie, gdy nie ma żadnych ścianek kolankowych))- nie martwiąc się o to, że dach odleci z wiatrem.

 

Najlepiej chyba mocować styropian na jakimś kleju do tego celowanym (można na lepiku na gorąco, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie na pewno i nie najsilniejsze) - i rozstrzygnąć, czy warstwą osłonową ocieplenia będzie np osb, czy np. warstwa betonu, lub inna.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam płaski dach i styro lepione do stopu (chyba?_. jako izolacja paroszczelna jest masa w płynie a nie folia. Na to papa. 

Może zamiast równać to od razu zrób warstwę spadkową ze styrobetonu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2021 o 23:36, Elfir napisał:

Może zamiast równać to od razu zrób warstwę spadkową ze styrobetonu?

To niezły pomysł - ale o ile grubiej powinien dać tego styrobetonu? Jak to zwiększy obciążenie stropu?

Nawiasem mówiąc - proponowana w projekcie warstwa czystego styropianu wcale nie jest duża - wg mnie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stryrobeton jest lekki. 
I tak musi dać styropian spadkowy. Styrobeton wyjdzie taniej.
Zrobiłabym tak u siebie, zamiast kupować spadkowy, który jest cięty na zamówienie i dlatego też ma cenę indywidualną.

 

Oczywiście wymaga to konsultacji z kierbudem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Stoję w przededniu podjęcia decyzji o zakupie działki ktora pod względem geotechnicznym nie wydaje sie być obiektem mazen, ale lokalizacja usprawiedliwi ew. poświecenie pytanie tylko jak duże i tu pytanie a raczej prośba do Was o pomoc w oszacowaniu potencjalnych kosztów poaadowania domu.  Ogólnie działka leży na terenie podmokłym 10km od granic Gdanska, w niektórych miejsca sporo torfu z wywiadu wynika ze większość domów na tym osiedlu stawianych jest na płycie fundamentowej - warunki różne w zależności od czesci terenu Zleciłem wykonanie 3 ręcznych odwiertów kontrolnych, wzdłuż osi potencjalnego budynku, do głębokości 3m, żeby zobaczyć co tam w ogóle siedzi i wyszło na to ze na ok 1m pojawia sie woda (ok 1m ziemi to nawieziona warstwa do wyrównania terenu przez sprzedającego), na głębokości 1,6 do 1,8 glina plastyzna natomiast na głębokości 2,5-3m jest piasek nawodniony jak to ekipa powiedziała twardy no tyle ze woda.  Pewne raczej jest ze wchodzi w grę posadowienie na płycie fundamentowej, i wymiana gruntu pytanie ile.  Zdaje sobie sprawe ze konkretnych odpowiedzi mozna oczekiwac po wykonaniu pełnych badan geotchnicznych i w oparciu o opracowana dokumentację, jednak proszę o wsparcie o rozlanie trochę wosku i odprawienie czarów nad tematem i rzucenie szacunkami ile może kosztować wymiana gruntu (bo zakładam ze konieczna) i jaki koszt wykonani płyty fundamentowej. Obrys domu to 13x9,5m Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki. Musze niebawem podjąć decyzje co do zakupu tej ziemi wiec wszystkie opinie beda na wage zlota - moze nawet doslownie  
    • Witam Wykonawca zabetonował niebieską rurę do wody a w projekcie jest w przelotce. Na dodatek na wysokośći podłogi na gruncie była złamana. Rura przechodzi przez 10 cm chudziaka dalej 40 cm płyta fundamentowa (szkody górnicze) później 10 cm podłoga na gruncie i tam doszło do przełamania. Między płytą fundamentową a podłogą na gruncie jest 70 cm zagęszczonego piasku (fundament skrzyniowy) i dalej styropian 17 cm i wylewka tradycyjna. Mieszkamy już ale to mi nie daje spokoju i pytanko do was czy to wymieniać czy zostawić.  Pozdrawiam 
    • Też z doświadczenia wiem, że kuchnie w białej tonacji z elementami drewna są lżejsze i przyjemniejsze "dla oka". Dużo ciekawych inspiracji jest na pintereście, ale tak jak poprzednik wysłał - teraz bardzo często biel łączy się z innymi kontrastowymi kolorami
    • Gość anglia
      Bardzo, ale to bardzo mi się nie podoba w spocie kampanii scena, kiedy aktor wynosi stare, naturalne, bo drewniane okna i ma zamiar wstawić nowe plastiki (pewnie jakieś chińskie PCV). Stare okna wystarczy często uszczelnić uszczelką i ładnie pomalować i przynajmniej się obcuje z naturalnym materiałem. Polska straciła i traci bezcenny czar drewnianej architektury i niepowtarzalnej stolarki w kamienicach bezpowrotnie!!!. Jeśli chodzi o powietrze to po prostu nie palmy byle czym (jakimiś farbowanymi szmatami itp).
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który sprawuje patronat honorowy nad programem społecznym "WYMIANA STOLARKI + DOBRY MONTAŻ", przekazał, na prośbę Związku POiD, najnowsze statystyki dotyczące dofinansowania z programu "Czyste Powietrze" na wymianę stolarki otworowej. Jak wskazują dane, największą popularnością cieszył się zakup wraz z dopłatą nowych, energooszczędnych okien. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/aktualnosci/95574-wymiana-stolarki-w-programie-czyste-powietrze-dane-statystyczne
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...