Skocz do zawartości

Różnica w wymiarach


shuter

Recommended Posts

Napisano

Witam, mam krótkie pytanie odnośnie różnicy wysokości ścian fundamentowych. Ściana z bloczka 6 warstw. Licząc od najwyższego narożnika pozostałe trzy są niżej kolejno o 1,4cm / 2,5cm / 4cm. Sprawdzone niwelatorem. Przekątne różnią się o 2cm. Dwie ściany są dłuższe o 2cm względem projektu. Czy jest się czym martwić? Murarz to wyrówna na pierwszych warstwach czy powinienem zrobić wieniec i wyrównać na wylewce?

Trochę nie podoba mi się, że po zalaniu betonem będzie spadek dochodzący do 4cm.

 

Pozdrawiam

fundamenty1.jpg

Napisano
19 godzin temu, shuter napisał:

Witam, mam krótkie pytanie odnośnie różnicy wysokości ścian fundamentowych. Ściana z bloczka 6 warstw. Licząc od najwyższego narożnika pozostałe trzy są niżej kolejno o 1,4cm / 2,5cm / 4cm. Sprawdzone niwelatorem. Przekątne różnią się o 2cm. Dwie ściany są dłuższe o 2cm względem projektu. Czy jest się czym martwić? Murarz to wyrówna na pierwszych warstwach czy powinienem zrobić wieniec i wyrównać na wylewce?

Trochę nie podoba mi się, że po zalaniu betonem będzie spadek dochodzący do 4cm.

Pozdrawiam

Najlepiej wyrównać przed położeniem izolacji poziomej. 

Napisano

Dzięki, pytam na forum bo chciałem zasięgnąć opinii osób niezależnych co sądzą o takich odstępstwach. To pierwsza budowa i jestem dość jestem ostrożny.

Trochę nie dopilnowałem wykonawcy. Kierownik twierdził, że jest ok i wyrówna się na pierwszych warstwach.

Napisano

Jak się "wystawia" narożniki  ścian fundamentowych, to się "muruje idealnie pod sznurek do zera", a tu dopiero się murarz uczy roboty, więc są takie nierówności.

Po to są "lawy drutowe", żeby pomurować to na tyle precyzyjnie żeby nie było takich nadlewek.        

Napisano
Dnia 14.11.2020 o 19:09, shuter napisał:

Trochę nie podoba mi się, że po zalaniu betonem będzie spadek dochodzący do 4cm.

wylewkę bym jednak od razu wypoziomował, a ściany niech wyrowna murarz.

Starać się nie kumulować błędów - i od razu niwelować błędy.

 

Nawarstwianie błędów komplikuje budowę i podraża koszty.

Napisano
Dnia 14.11.2020 o 19:09, shuter napisał:

(...)  Przekątne różnią się o 2cm. Dwie ściany są dłuższe o 2cm względem projektu. Czy jest się czym martwić?

Nie ma czym się martwić. To żaden błąd. No bo pomyśl:

Ocieplenie dajesz np 20 cm styropianu na piankę. Warkocz pianki ma grubość jakieś pół centymetra.

A potem trzesz styropian. Zabierasz mu kilka mm.

Potem kleisz siatkę w kleju. Grubość pół centymetra. A bywa że kładziesz przy wejściu drugą warstwę siatki. To kolejne pół cm.

No a potem tynkujesz cienkowarstwowo, ale to też jakieś pół cm.

I to wszystko to pikuś.

 

A jak popatrzeć na ścianę od środka, to kładziesz tynk, a czy kto liczy jego grubość? 

 

:D

 

Dobrze joks to ujął: "Nie bierz do bani i śpij spokojnie."

 

Za to odchyłkę poziomu pod strop warto wyprowadzić, bo tu poziomy poziom wiele ułatwi. Baaaardzo wiele ułatwi.

 

Pozdrowienia

PeZet

 

 

Napisano
9 minut temu, shuter napisał:

A to się tyczy danego elementu te 2% czy łącznie wszystkiego w konstrukcji?

A tak na logikę jakby to "wziąć"? ;)

Ja się nie znam ale na 100% chodzi o wymiary budynku... czytaj długość, szerokość....

Napisano
13 godzin temu, shuter napisał:

A to się tyczy danego elementu te 2% czy łącznie wszystkiego w konstrukcji?

2% z wymiaru szerokości, długości (murów), wysokości (od poziomu do szczytu dachu, kalenicy)) - budynku.

Ale chyba nie licząc ocieplenia, bo do ocieplenia nie trzeba teraz nawet zezwolenia - a poza tym ociepla sie istniejące budynki o daych juz wymiarach i różnych typach ścian.

Napisano

 

40 minut temu, bajbaga napisał:

Od kilkunastu lat, dla nowych budynków, liczy się wymiar budynku na gotowo.

I potem jest problem bo styropian się nie mieści.

Napisano
12 godzin temu, bajbaga napisał:

Od kilkunastu lat, dla nowych budynków, liczy się wymiar budynku na gotowo.

A jak ktoś chce dopasować sie do nowych zmienionych norm - i dodaje styropianu?

Co wtedy?

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Wtedy wychodzisz za obrys budynku i tak nie można samowolnie. Odsyłam do tego artykułu. Takie studium przypadku. https://inzynierbudownictwa.pl/docieplenie-budynkow-przy-prawie-do-dysponowania-nieruchomoscia-tylko-w-obrysie-scian-zewnetrznych/

 

WW w artykule sytuacja dot. budynków wielorodzinnych, gdzie wspólnota dysponuje tylko budynkiem w zarysie ścian zewnętrznych.

 

A my rozpatrujemy chyba budynek jednorodzinny z działką. To robi różnicę? A jeśli w dodatku budynek nie wyczerpał limitu odległości od granic działki?

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Odległość między budynkami, z tego co pamiętam, jest mierzona bez warstwy ocieplenia. Czyli po obrysie fundamentów. Muszę poszukać tego zapisu.

Dlaczego między budynkami ?

 

Są dwa aspekty.

 

1. Dopuszczalne różnice w wymiarach budynku - do 2% nie jest (od chyba 3 lat) zmianą istotną (PB Art. 36a ust. 5a.1.)

 

2. Rozporządzenie w sprawie WT w § 9. - reguluje sprawy związane z "liczeniem ocieplenia".

 

Napisano
Dnia 17.11.2020 o 17:00, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Odległość między budynkami, z tego co pamiętam, jest mierzona bez warstwy ocieplenia. Czyli po obrysie fundamentów. Muszę poszukać tego zapisu.

1. Dawniej na ocieplenie budynk trzeba był projekt i pozwolenie - z tego, co pamiętam.

Teraz chyba tylko zgłoszenie.

2. Nawet stojący w granicy budynek można ocieplić - ale jest tam jakieś ograniczenie warstwy ocieplenia.

3. Budynki istniejace można ocieplać na zgłoszenie - a one przeciez były stawiane z zatwierdzonymi wymiarami bez izolacji.

4. Jaki sprzeciw może wyrazić nadzór, gmina - gdy inwestor chce docieplić budnek, który nie ingeruje w cudza własność - a który, kiedy był ocieplany, spełniał normy łagodniejsze, ale nie spełnia nowych. 

 

Wnioski są dość jasne.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...