Skocz do zawartości

Zuzycie gazu.


sosek

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich użytkowników forum.
Posiadamy ( 3.os.) dom 72,5 pow.użytkowej- http://www.projektdomu.pl/projekt,upb219-d...inajek,166.html - jest to pierwszy rok użytkowania, poddasze nieużytkowe nieocieplone . Piec Junkers jednofunkcyjny 24kw. ograniczony do 40% mocy, temp. na piecu 60C , zasobnik c.w.u. innej firmy 120l- temp.40 C, . Czujnik pokojowy z programem tyg. ,ok.11 godz.( noc i jak nas nie ma w domu ) 18,5C oraz pozostałe godz. 20 C. Z wody ciepłej korzystamy bardzo mało z uwagi na niewielkie szambo. Rzadko kiedy kąpiel, tylko prysznic i mycie rąk. Zmywanie realizuje zmywarka. Na całej powierzchni kafelkowej jest podłogówka ok.25m.kw.
Jako że chciałem szybko dowiedzieć się jakie jest zużycie gazu, spisałem licznik (400m) i tel. do gazowni.Podaje zużycie i wyszło że powinienem zapłacić 630 zł. za 1,5 miesiąca ogrzewania , gdzie nie było jeszcze o ile pamiętam mrozu. Moje wyobrażenia o małym oszczędnym domu, legły w gruzach. Dodam jeszcze że mam kominek i nim też trochę dogrzewałem. Czytałem posty na różnych forach i takie koszta to są ale przy domach o dwa razy takiej powierzchni jak moja. Czy coś jest nie tak, może piec za duży albo zasobnik ? Ogrzewanie robił mi znajomy gazownik. Bardzo proszę o jakieś porady.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Podstawowe pytanie: czy licznik nie jest może rozregulowany?



A jak to sprawdzić ?, z tego co widziałem to był nowy. Powiem tak,średnie dobowe zużycie gazu jest na poziomie 10m.
Napisano
Cytat

A jak to sprawdzić ?, z tego co widziałem to był nowy. Powiem tak,średnie dobowe zużycie gazu jest na poziomie 10m.


Nie wiem jakie zużycie być powinno, ale rozmawiałem ze znajomymi, którzy mają gaz i średnie koszty okresach chłodnych ( nie totalnej zimy) to 500-800 !!! PLN. W związku z tym Tobie wychodzi ok 420. Tyle tylko, że się powierzchnia nie zgadza. Moi znajomi mają 2* i 3* większe domy.Coś jest nie tak.!
PS.Musiałem zedytować post bo dopytałem się szczegółów u znajomych. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Nie wiem jakie zużycie być powinno, ale rozmawiałem ze znajomymi, którzy mają gaz i średnie koszty okresach chłodnych ( nie totalnej zimy) to 500-800 !!! PLN. W związku z tym Tobie wychodzi ok 420 to nawet w normie.



Ja też pytałem znajomych i im wychodzi 600zł w tą zimę, ale dom jest 2 razy większy.
Napisano
Mam większy dom niz twój i za dwa ostatnie miesiące (październik i listopad) zapłaciłam 350zł : 2 = 175zł/ miesiąc za gaz - ogrzewanie i ciepła woda - temp. w domu około 22 stopnie w nocy 19,5 stopnia. (raz lub dwa w tygodniu rozpalamy w kominku).
Twoje rachunki są ogromne!!! Może trzba tylko wyregulować piec, ale do tego nie wzywaj znajomego gazownika tylko kogoś z serwisu Junkers. Gdy piec jest dobrze wyregulowany - to i rachunki za gaz są mniejsze.
Napisano
Około 700zł to płacą moi klienci za dom 450m2.Z tym,że mają kocioł kondensacyjny.Ale to i tak nie uzasadnia takich dużych rachunków.
Moi rodzice za podobny domek płacą 300-350/m-c.
Napisano
Cytat

Mam większy dom niz twój i za dwa ostatnie miesiące (październik i listopad) zapłaciłam 350zł : 2 = 175zł/ miesiąc za gaz - ogrzewanie i ciepła woda - temp. w domu około 22 stopnie w nocy 19,5 stopnia. (raz lub dwa w tygodniu rozpalamy w kominku).
Twoje rachunki są ogromne!!! Może trzba tylko wyregulować piec, ale do tego nie wzywaj znajomego gazownika tylko kogoś z serwisu Junkers. Gdy piec jest dobrze wyregulowany - to i rachunki za gaz są mniejsze.



Jaki masz kocioł ? Piec uruchamiał serwisant z Junkersa, a co myślicie o stropie czy może być żródłem tak dużych strat. Jeśli chodzi o zużycie gazu to też myślałem że będzie na poziomie 300zł. Aha, czy to może być związane z wysychaniem domu ?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Jesli jest to pierwszy sezon, to na pewno zaplacisz o 40% wiecej za ogrzewanie.
Dom musi sie wygrzac i wyschnac.



Fatalnie. Cały rok płacę dodatkowe pieniądze? Ot, niespodzianka....
Napisano
Cytat

Jaki masz kocioł ? Piec uruchamiał serwisant z Junkersa, a co myślicie o stropie czy może być żródłem tak dużych strat. Jeśli chodzi o zużycie gazu to też myślałem że będzie na poziomie 300zł. Aha, czy to może być związane z wysychaniem domu ?
Pozdrawiam


Ja mam kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny bez zasobnika.

Myślę, że powodem takiego dużego rachunku jest to, że twój dom jest nowy + piec (jednofunkcyjny z zasobnikiem) ....
O ile dobrze pamiętam, to mój pierwszy rachunek za gaz też był dużo większy... u nas była to jednak kwestia regulacji pieca - został tak wyregulowany aby mniej gazu zużywał .
Napisano
Więc poradzcie co robić, ocieplać szybko strop ( 2 tyś. zł ), może jakaś kombinacja z temperaturami-np.jednakowa przez cały dzień, czy wezwać serwisanta, który mi powie że w pierwszym roku zużywa się więcej gazu, pyt.czy aż tyle ?
Pozdrawiam
Napisano
Ja jeszcze raz w tej samej sprawie, więc za zużycie gazu od 26.10.07 do 14.01.08 mam zapłacić 1160 zł icon_sad.gif . Aż boje się pomyśleć ile bym zapłacił jakby nadeszły jakieś większe mrozy. Narazie ocieplam strop ( 10 cm. ), jeśli nic nie pomoże to każe zabierać ten piec mojemu hydraulikowi, niech sam ogrzewa nim swój dom.
Napisano
Cytat

jeśli nic nie pomoże to każe zabierać ten piec mojemu hydraulikowi, niech sam ogrzewa nim swój dom.



najpierw proponuję zadbać o jakiś zastępczy. Jak hydraulik zabierze piec to się dopiero porobi zimno. Mrozy ciągle przed nami.
Napisano
Cytat

Ja jeszcze raz w tej samej sprawie, więc za zużycie gazu od 26.10.07 do 14.01.08 mam zapłacić 1160 zł icon_sad.gif . Aż boje się pomyśleć ile bym zapłacił jakby nadeszły jakieś większe mrozy. Narazie ocieplam strop ( 10 cm. ), jeśli nic nie pomoże to każe zabierać ten piec mojemu hydraulikowi, niech sam ogrzewa nim swój dom.


Musi to być wina pieca - ile zapłaciłeś za ten piec? Albo raczej ile taki piec kosztuje u producenta? Sprawdź to dokładnie - jesli kupiłeś tani piec - to będziesz miał duże rachunki za gaz. Ale nie aż tak duże - z tym piecem coś jest nie tak!!!!
Ja za piersze miesiące grzania w nowym domu - największy rachunek jaki zapłaciłam (mrozy trzymały wtedy -15stopni) - to jakieś 350zł za miesiąc NAJWIĘKSZY RACHUNEK. Teraz przez dwa lata płacę mniej (150-250zł) zależnie od temperatury powietrza. Latem za ogrzewanie ciepłej wody piecem gazowym płacę grosze!
Napisano
Cytat

Musi to być wina pieca - ile zapłaciłeś za ten piec? Albo raczej ile taki piec kosztuje u producenta? Sprawdź to dokładnie - jesli kupiłeś tani piec - to będziesz miał duże rachunki za gaz. Ale nie aż tak duże - z tym piecem coś jest nie tak!!!!
Ja za piersze miesiące grzania w nowym domu - największy rachunek jaki zapłaciłam (mrozy trzymały wtedy -15stopni) - to jakieś 350zł za miesiąc NAJWIĘKSZY RACHUNEK. Teraz przez dwa lata płacę mniej (150-250zł) zależnie od temperatury powietrza. Latem za ogrzewanie ciepłej wody piecem gazowym płacę grosze!


Witam, kocioł to JUNKERS EUROSTAR ZSE 24 z otwartą komora spalania ( wiem, jak wyczytałem powinien być z zamkniętą ) kosztował jak go kupowałem ( znajomy co robił mi instalację ) ok. 4800 zł mam na niego rachunek i gwarancję. Powiedz mi czy używasz kominka, bo u mojej żony w pracy koleżanki też mają takie zuzycie, ale okazuje się że po pracy i w nocy palą tylko w kominku. A może podłogówka tyle zżera gazu ? I jeszcze jedno mam sterownik pokojowy, obniżona temperatura ( ok.18,5 C ) jest przez pół dnia reszta ok. 20,5 C , próbowałem niżej ale to już przesada. W sobotę przywożą mi styro do poddasza i biorę się za układanie, jeśli to nic nie pomoże - robię dym icon_evil.gif
Napisano
Więc porozmawiałem z serwisem, Pan powiedział że podstawą żeby płacić małe rachunki za gaz to ocieplenie ( strop u mnie ) , piec nie powinien mieć usterek.W/w ma płynną modulację i sam dostosowuje moc do zapotrzebowania, błędy w instalacji c.o. też odchodzą wg. serwisu. Jeszcze w grę wchodzą przegrzewy, ale u mnie raczej nie występują - 18,5 noc 20,5 dzień. Więc czekam na styro i ocieplam i porównam zużycie.
Pozdrawiam
Napisano
Bardzo dobrze robisz ocieplając strop bo przecież ciepło ucieka do góry przez nieocieplony strop.
20,5 stopnia to mało - nie zimno wam? Myślę, że to iż przez pół dnia jest temp. 18,5 - to aby dom nagrzał się o te kilka stopni musi piec bardzo długo pracować i zużywa więcej gazu niż gdyby temp. była cały dzień około 20 stopni - a później gdy jesteście w domu - tylko trochę więcej.
Tak robili tez moi sąsiedzi ale doszli do wniosku że więcej płacą za gaz niż rok wcześniej kiedy temp. w domu podczas ich nieobecności była tylk o 1 stopień niższa.
Myślę, że po ociepleniu stropu twoje rachunki za gaz zmniejszą się o 1/3.
powodzenia
Napisano
Cytat

Witam, kocioł to JUNKERS EUROSTAR ZSE 24 z otwartą komora spalania ( wiem, jak wyczytałem powinien być z zamkniętą ) kosztował jak go kupowałem ( znajomy co robił mi instalację ) ok. 4800 zł mam na niego rachunek i gwarancję. Powiedz mi czy używasz kominka, bo u mojej żony w pracy koleżanki też mają takie zuzycie, ale okazuje się że po pracy i w nocy palą tylko w kominku. A może podłogówka tyle zżera gazu ? I jeszcze jedno mam sterownik pokojowy, obniżona temperatura ( ok.18,5 C ) jest przez pół dnia reszta ok. 20,5 C , próbowałem niżej ale to już przesada. W sobotę przywożą mi styro do poddasza i biorę się za układanie, jeśli to nic nie pomoże - robię dym icon_evil.gif


4800zł za piec sugeruje że to dobry piec - ale nie cena o tym świadczy...

Cytat

Powiedz mi czy używasz kominka, bo u mojej żony w pracy koleżanki też mają takie zuzycie, ale okazuje się że po pracy i w nocy palą tylko w kominku.


W kominku rozpalalismy do niedawna dwa razy w tygodniu (średnio) - wieczorem . Teraz nie palimy prawie wcale - tylko jak rodzinka się zjedzie - bo przyjemnie posiedzieć przy kominku wtedy. Ale obecnie cena drewna poszła do góry - i grzanie kominkiem (w naszym wypadku) stało sie nieekonomiczne - taniej wychodzi gazem. Nasz piec jest rewelacyjny. Z tego co czytam na forum - to moje rachunki za gaz są o połowe niższe niż u wiekszości tu piszących....
Aż sama w to nie mogę uwierzyć! icon_eek.gif
Napisano
Cytat

A może podłogówka tyle zżera gazu


Jeśli masz podłogówkę np. w salonie i podłogę drewnianą - to słaby pomysł. Masz też grzejniki czy tylko podłogówkę?

A swoją drogą - to tym stropem ucieka ci również ciepło - dobrze że go ocieplasz - zobaczymy jakie będą wtedy twoje rachunki za gaz.
Napisano
z doswiadczenia wiem ze jest duzo ludzi ktorzy odkrecaja ciepla wode i czekaja az zimna woda zleci a wtedy reguluja sobie letnia i napuszczaja do wanny.prosty patent jest taki ze zatykasz korek i odkrecasz cepla wode.leci zimn ,zimna zimna a potem letnia a na koncu goraca.... zakrecasz kurek,wkladasz reke do wody, zamieszasz... i woda jest idealna.no chyba ze masz prysznic...;]
Napisano
Cytat

Musi to być wina pieca - ile zapłaciłeś za ten piec? Albo raczej ile taki piec kosztuje u producenta? Sprawdź to dokładnie - jesli kupiłeś tani piec - to będziesz miał duże rachunki za gaz. Ale nie aż tak duże - z tym piecem coś jest nie tak!!!!
Ja za piersze miesiące grzania w nowym domu - największy rachunek jaki zapłaciłam (mrozy trzymały wtedy -15stopni) - to jakieś 350zł za miesiąc NAJWIĘKSZY RACHUNEK. Teraz przez dwa lata płacę mniej (150-250zł) zależnie od temperatury powietrza. Latem za ogrzewanie ciepłej wody piecem gazowym płacę grosze!

MAM DO CIEBIE MARCYSIU PROSBE. MIANOWICIE NAPISZ MI PROSZE CZY MASZ GAZ Z SIECI? JA NIE MAM MOZLIWOSCI PODPIECIA SIE DO SIECI GAZOWEJ WIEC ZOSTAJE MI TYLKO BUTLA PRZED DOMEM. SLYSZALAM ZE KOSZTY TAKIEGO GAZU SA OLBRZYMIE. JESTEM W TRAKCIE WYBORU RODZAJU OGRZEWANIA DO DOMKU 100 METROWEGO. CZY TY MASZ OGRZEWANIE PODLOGOWE? JESLI TAK TO GDZIE? NO I JAKI


PIEC MASZ?
DZIEKUJE Z GORY ZA ODPOWIEDZ
Napisano
Cytat

MAM DO CIEBIE MARCYSIU PROSBE. MIANOWICIE NAPISZ MI PROSZE CZY MASZ GAZ Z SIECI? JA NIE MAM MOZLIWOSCI PODPIECIA SIE DO SIECI GAZOWEJ WIEC ZOSTAJE MI TYLKO BUTLA PRZED DOMEM. SLYSZALAM ZE KOSZTY TAKIEGO GAZU SA OLBRZYMIE. JESTEM W TRAKCIE WYBORU RODZAJU OGRZEWANIA DO DOMKU 100 METROWEGO. CZY TY MASZ OGRZEWANIE PODLOGOWE? JESLI TAK TO GDZIE? NO I JAKI


PIEC MASZ?
DZIEKUJE Z GORY ZA ODPOWIEDZ


Witam.
Ja mam gaz z sieci. A jeśli chodzi o taki gaz z butli - to moi sąsiedzi którzy wprowadzili się w tym miesiącu - mają taką butlę przed domem gdyż gaz z sieci będą mogli podłączyć dopiero w połowie roku. Mogę się dowiedzieć jakie to sa koszty - taka butla. I wtedy wszystko ci opowiem...
Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe - to mam tylko w łazienkach i kuchni oraz w salonie ale na niewielkiej powierzchni. Ogrzewanie podłogowe wodne. Mieszkam w moim domu od 3 lat (chyba) więc mam też piec - ULRICH kondensacyjny dwufunkcyjny bez zasobnika - jest bardzo oszczędny - polecam.
Napisano
Cytat

Jeśli masz podłogówkę np. w salonie i podłogę drewnianą - to słaby pomysł. Masz też grzejniki czy tylko podłogówkę?

A swoją drogą - to tym stropem ucieka ci również ciepło - dobrze że go ocieplasz - zobaczymy jakie będą wtedy twoje rachunki za gaz.



Podłogówkę mam pod kafelkami jakieś 25m.kw. .Ciepłej wody mało używam tylko prysznic, zmywanie realizuje zmywarka.Dowiedziałem się nie dawno od znajomych,że oni metodą prób i błędów też doszli do tego że najlepiej w ich przypadku to utrzymywanie jednakowej temp., lub pomniejszonej o 1C. Strop prawie ocieplony zostało tylko nad garażem.
Pozdrawiam.
Napisano
Można tak ustawić sterownik,by różnica pomiędzy temp. nocną a dzienną wynosiła np. 1st,a temp. w sypialni na noc ustawiać sobie na głowicy termostatycznej na np. 17st.
Jak dla mnie obniżenie temp. na noc o 1 st. to trochę za mało.Źle sie śpi.
Napisano
Ja mam na noc ustawioną temperaturę około 19,5 stopnia, ale nigdy w nocy nie spada do 19,5 i piec sie załącza dopiero rano tj. o 6.00 i grzeje do momentu gdy jest 22 stopnie w domu. Przeważnie gdy wstajemy o 7.00 - to już w domu jest 21,5 stopnia.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif ????



Mnie również to szokuje. Decyzja o budowie nie przyszła mi łatwo i informacje o dodatkowych kosztach typu że dom się musi wysuszyć i chłonie ciepło jak gąbka więc będę płacić przez pierwszy rok 3 razy więcj niż normalnie są stresujące.
Napisano
Cytat

Witam.
Ja mam gaz z sieci. A jeśli chodzi o taki gaz z butli - to moi sąsiedzi którzy wprowadzili się w tym miesiącu - mają taką butlę przed domem gdyż gaz z sieci będą mogli podłączyć dopiero w połowie roku. Mogę się dowiedzieć jakie to sa koszty - taka butla. I wtedy wszystko ci opowiem...
Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe - to mam tylko w łazienkach i kuchni oraz w salonie ale na niewielkiej powierzchni. Ogrzewanie podłogowe wodne. Mieszkam w moim domu od 3 lat (chyba) więc mam też piec - ULRICH kondensacyjny dwufunkcyjny bez zasobnika - jest bardzo oszczędny - polecam.




BARDZO DZIEKUJE CI ZA ODPOWIEDZ. JESLI NIE SPRAWILOBY TO PROBLEMU TO DOWIEDZ SIE PROSZE ILE TAKI GAZ Z BUTLI KOSZTUJE. NIE ZNAM NIKOGO KTO BY COS TAKIEGO UZYTKOWAL.DZIKI WIELKIE
Napisano
Mój majster budowlany poradził, żeby ściany zewnętrzne ocieplić styropianem 15cm, koszt niedużo większy niż zaprojektowany 12cm, a różnica w izolacji już jest (przy 100m kw. domu wydaliśmy raptem ok. 300zł więcej). Poza tym strop (drewniany) będziemy ocieplać wełną mineralną o grubości min. 25cm lub jakimś granulatem. (Na razie poddasze będzie tylko strychem, bo nie potrzebujemy na razie poddasza użytkowego.) Podobno przy cieńszej warstwie iyolacji na stropie ciepło błyskawicznie "ucieka". Zresztą zgodnie z prawami fizyki, a skoro nie zatrzymuje go izolacja stropu, to w zasadzie ogrzewa się poddasze.
Zamierzamy wykończyć przed wakacjami, a zimą się zobaczy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Mój majster budowlany poradził, żeby ściany zewnętrzne ocieplić styropianem 15cm, koszt niedużo większy niż zaprojektowany 12cm, a różnica w izolacji już jest (przy 100m kw. domu wydaliśmy raptem ok. 300zł więcej). Poza tym strop (drewniany) będziemy ocieplać wełną mineralną o grubości min. 25cm lub jakimś granulatem. (Na razie poddasze będzie tylko strychem, bo nie potrzebujemy na razie poddasza użytkowego.) Podobno przy cieńszej warstwie iyolacji na stropie ciepło błyskawicznie "ucieka". Zresztą zgodnie z prawami fizyki, a skoro nie zatrzymuje go izolacja stropu, to w zasadzie ogrzewa się poddasze.
Zamierzamy wykończyć przed wakacjami, a zimą się zobaczy icon_smile.gif



Trochę mnie to zszokowało początkowo bo przecież mamy zimę ale te plany to na następną; i naprawdę 20 -30 cm potrzeba by trzymać ciepło. Nie wiem dlaczego projektanci zawsze te liczby zaniżają.
Napisano
Cytat

Trochę mnie to zszokowało początkowo bo przecież mamy zimę ale te plany to na następną; i naprawdę 20 -30 cm potrzeba by trzymać ciepło. Nie wiem dlaczego projektanci zawsze te liczby zaniżają.


Nie wiem dlaczego to robią ale niestety bardzo często w projektach jest przewidziana zbyt mała grubość wełny na poddaszach itd.
Gdy damy wiecej wełny to nie tylko będziemy mieli cieplej zimą ale równioeż latem nie będziemy się dusić z gorąca na poddaszu!
Napisano
dlaczego zaniżają? bo wtedy krokwie moga mieć mniejszy przekrój, bo wtedy cieżar dachu jest mniejszy , bo wtedy kosztorys wychodzi korzystniej dla inwestora - sami sobie odpowiedzmy na to pytanie - dlaczego? przeciez właśnie tego część z nas kupując projekt oczekuje od projektu...
Napisano
Cytat

dlaczego zaniżają? bo wtedy krokwie moga mieć mniejszy przekrój, bo wtedy cieżar dachu jest mniejszy , bo wtedy kosztorys wychodzi korzystniej dla inwestora - sami sobie odpowiedzmy na to pytanie - dlaczego? przeciez właśnie tego część z nas kupując projekt oczekuje od projektu...



No właśnie! U mojej siostry krokwie mają mniejszy przekrój, bo majster poradził, że będą tańsze i zaproponował blachę, zamiat dachówki, bo też jest tańsza i lżejsza, i że na tych cieńszych krokwiach będzie OK. Zapomniał tylko dodać, że izolacja pod blachą musi być dużo grubsza, zwłaszcza przy użytkowym poddaszu (jeśli miałby być tylko strych na rupiecie, to można dołożyć pod "podłogą" strychu dodatkową izolację na stropie).
No i teraz jest na pięterku latem piekarnik, a zimą lodówka, bo między blachę a wykończenia "skosów" w pomieszczeniach na poddaszu nie da się wcisnąć już ani milimetra jakiejkolwiek izolacji. Żeby nie rujnować wykończonych już pomieszczeń (można zerwać nidę i zrobić tam większą przestrzeń), ktoś zaproponował ocieplenie skośnych ścian styropianem 12-15cm, bo i tak nikt na tych ścianach niczego nie wiesza, przykręca itp. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?
Napisano
Cytat

No właśnie! U mojej siostry krokwie mają mniejszy przekrój, bo majster poradził, że będą tańsze i zaproponował blachę, zamiat dachówki, bo też jest tańsza i lżejsza, i że na tych cieńszych krokwiach będzie OK. Zapomniał tylko dodać, że izolacja pod blachą musi być dużo grubsza, zwłaszcza przy użytkowym poddaszu (jeśli miałby być tylko strych na rupiecie, to można dołożyć pod "podłogą" strychu dodatkową izolację na stropie).
No i teraz jest na pięterku latem piekarnik, a zimą lodówka, bo między blachę a wykończenia "skosów" w pomieszczeniach na poddaszu nie da się wcisnąć już ani milimetra jakiejkolwiek izolacji. Żeby nie rujnować wykończonych już pomieszczeń (można zerwać nidę i zrobić tam większą przestrzeń), ktoś zaproponował ocieplenie skośnych ścian styropianem 12-15cm, bo i tak nikt na tych ścianach niczego nie wiesza, przykręca itp. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?


a ten styropian miałby byż przymocowany do płyt G-K na poddaszu??? nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu...
Napisano
Cytat

ktoś zaproponował ocieplenie skośnych ścian styropianem 12-15cm, bo i tak nikt na tych ścianach niczego nie wiesza, przykręca itp. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?


Czyli ten styropian miałby być pod dachem?Jeśli tak,to długo tam nie będzie.Po fali upałów utleni się i zniknie.
Napisano
Cytat

Czyli ten styropian miałby być pod dachem?Jeśli tak,to długo tam nie będzie.Po fali upałów utleni się i zniknie.



Styropian się utlenia?
Napisano
Cytat

BARDZO DZIEKUJE CI ZA ODPOWIEDZ. JESLI NIE SPRAWILOBY TO PROBLEMU TO DOWIEDZ SIE PROSZE ILE TAKI GAZ Z BUTLI KOSZTUJE. NIE ZNAM NIKOGO KTO BY COS TAKIEGO UZYTKOWAL.DZIKI WIELKIE


Dowiedziałam się od sąsiadki tylko tyle, że zatankowali gaz za 5 tys. zł i nie wystarczy im na sezon grzewczy!!!! Ona nie wiedziała nic więcej gdyż to jej mąż zajmował się wszystkimi formalnościami z tym związanymi . Mieszkają w tym domu od dwóch miesięcy, ale ogrzewanie działało dużo wcześniej żeby dom wysechł (podczas trwania prac wykończeniowych jeszcze). 5 tys. to dużo, ale myślę, że to dlatego iż oni chcieli wysuszyć dom - trwały tam jeszcze prace itd.
Napisano
sluchajcie mam w moim piecu (buderus GB122-24 kondensat) na panelu glownym pieca - pokretlo do ustawiania temp na zasilaniu czyli grzejnikow, pokretlo do ustawiania temp w zasobniku zewnetrznym i trzecie pokretlo o opisie z instrukcji : 'pokretlo nastawcze funckcji ograniczenia mocy kotla', fabrycznie ustawione na 6 w 10 stopniowej skali.
Domyslam sie ze sluzy do zmniejszenia mocy kotla. Ale po co to?
Czy zmniejszenie mocy kotla zmniejszy moje zuzycie gazu? Przeciez do podgarzania jednostki objetosciowej wody potrzeba tyle samo energii - piec o mniejszej mocy bedzie to robil dluzej, wiekszej szybciej. Pytanie czy ogrzewajac dluzej zuzyje wiecej gazu? Moze od razu ustawie to pokretlo na 10? nie chce czegos posuc... czy ktos cos wie na ten temat? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

sluchajcie mam w moim piecu (buderus GB122-24 kondensat) na panelu glownym pieca - pokretlo do ustawiania temp na zasilaniu czyli grzejnikow, pokretlo do ustawiania temp w zasobniku zewnetrznym i trzecie pokretlo o opisie z instrukcji : 'pokretlo nastawcze funckcji ograniczenia mocy kotla', fabrycznie ustawione na 6 w 10 stopniowej skali.
Domyslam sie ze sluzy do zmniejszenia mocy kotla. Ale po co to?
Czy zmniejszenie mocy kotla zmniejszy moje zuzycie gazu? Przeciez do podgarzania jednostki objetosciowej wody potrzeba tyle samo energii - piec o mniejszej mocy bedzie to robil dluzej, wiekszej szybciej. Pytanie czy ogrzewajac dluzej zuzyje wiecej gazu? Moze od razu ustawie to pokretlo na 10? nie chce czegos posuc... czy ktos cos wie na ten temat? icon_smile.gif


jesli piec ma za dużą moc w stosunku do wielkości powierzchni jaką ma ogrzać - to trzeba tą moc zmniejszyć wtedy mniej gazu zużywa.
Napisano
Cytat

jesli piec ma za dużą moc w stosunku do wielkości powierzchni jaką ma ogrzać - to trzeba tą moc zmniejszyć wtedy mniej gazu zużywa.



Gdyby ten kocioł miał za dużą moc to w domu było by ze 30 stopni.
Napisano
Cytat

Gdyby ten kocioł miał za dużą moc to w domu było by ze 30 stopni.


To nie tak.
Temp. max. jest ograniczana różnymi czujnikami i sterownikami.Przesterowany kocioł podaje na palnik po prostu za dużą ilość gazu niż powinien.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...