Skocz do zawartości

Jakie okna wybrać?


Recommended Posts

Napisano
Zimą tego roku zakupiłem okna w Renoma 2000 we Wrocławiu. Jest to profil pasywny, ponieważ stawiam na energooszczędność. Jest to profil najwyższej klasy A, bardzo szeroki jak na okna plastikowe. Szerokość ramy i skrzydła 76 mm. Wygląda bardzo elegancko. Zastosowane potrójne uszczelnienie podnosi izolację akustyczną o 5dB, dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo antywłamaniowe. Super! Polecam to naprawdę działa!

Krzychu P.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,
Ja mam okna z MS OKNA, wszystkie trójszybowe i z ciepłym montażem (taśmy z zewnątrz i wewnątrz wkoło okien). Do okien dobierałem również komplet elektrycznych rolet zewnętrznych. Ekipa zamontowała je w styczniu tego roku, po montażu podpisyny był protokół odbioru prac ze wszystkimi uwagami z mojej strony. Mogę tylko polecać, jestem zadowolony i z okien i z montażu.
Mała uwaga z mojej strony, rozmowy na temat pasywności czy energooszczędności okien bez ciepłego montażu, oraz bez rolet są trochę bez sensu, ponieważ decydując się na pewne rozwiązania trzeba je realizować w całości, a nie tylko patrzeć na przenikalność cieplną profilu czy pakietu szyb.
Napisano
Pomijajac to ,z jakiego tworzywa sa i jakiej firmy ...chcialam zapytac ,co sadzicie na temat ciemnych okien.

Moj dom bedzie dosc nowoczesny z biala elewacja z aluminiowymi dodatkami- okna duze, rozsuwane ...
Zastanawiam sie nad ciemnym atracytem (prawie czarne) od zewn.strony
- od wewn.strony - atracytowe w odcieniu brazu...(czyli troszke jasniejsze , podchodzace pod brudny braz).

Macie jakies doswiadczenia z ciemnymi oknami !?
Napisano
Cytat

Macie jakies doswiadczenia z ciemnymi oknami !?



Powiem Ci jedno- bierz i dziękuj bogu żeś się zapytała.
Mam okna ciemne z zewnątrz i białe w środku - gdybym miała wybierać jeszcze raz - na pewno wewnątrz też wybrałabym kolor. Na białych framugach bardziej widać , że trza je już umyć icon_wink.gif ... mam je od lat 4 i nic się nie dzieje , ale z pewnością za kilka lat nie będą wyglądach tak ślicznie tudzież trzeba będzie więcej wysiłku włożyć w to, żeby wyglądały tak ślicznie i biało .
Z zewnątrz umyję , przetrę na mokro wodą z płynem i po zawodach - wewnątrz pierniczenie kotka za pomocą młotka - na mokro , na sucho i dokładnie bo widać każdą smugę i niedociągnięcie ... icon_rolleyes.gif .
Czy będą Ci pasowały? do każdego domu według mnie można dobrać pasujący kolor ...
ale z tego co piszesz - jeśli dom nowoczesny z aluminiowymi dodatkami - może rozważ szare okna i drzwi lub jasny grafit jeśli obawiasz się, że te ciemne okażą się zbyt ciemne?

Napisano

Cytat

Chodzi o szyby?



raczej o framugi ... bo napisała:

Cytat

Zastanawiam sie nad ciemnym atracytem (prawie czarne) od zewn.strony
- od wewn.strony - atracytowe w odcieniu brazu...(czyli troszke jasniejsze , podchodzace pod brudny braz).



na szybach by się chyba nie dało tego zrobić... icon_biggrin.gif , choć kto wie ... technika zapiernicza jak szalona ... icon_lol.gif
Napisano
Witam,

Proszę o pomoc... 1 raz będę zamawiać okna...
dostałam pierwszy kosztorys okien... opis znajduje się poniżej, lecz za wiele mi to nie mówi icon_sad.gif

może mi ktoś doradzić czy przedstawione parametry są dobre.


Z góry dziękuje za pomoc.

-W standardzie naszych okien zastosowany został nowoczesny, sześciokomorowy system profili półzlicowanych AVANTGARDE OVLO o szer. zabudowy 80 mm.
-Okna wyposażone są w okucia utrudniające włamanie FAVORI SI SIEGENIA - AUBI.
-Wkład szybowy 4/16A/4TPS U=1,0 , wykonany jest w oparciu o najnowsze technologie
z wykorzystaniem napylania szyb tlenkami srebra oraz napełnienia wkładu wewnątrz argonem, co wpływa na doskonały współczynnik przenikalności cieplnej (25-30%oszczędności) oraz akustycznej (ok.33dB) . Ponadto zastosowanie w szybach „ciepłej ramki” (standard
w proponowanej opcji) pozwala na zmniejszenie ubytków ciepła o kolejne (7-10%).
Napisano
Cytat

-W standardzie naszych okien zastosowany został nowoczesny, sześciokomorowy system profili półzlicowanych AVANTGARDE OVLO o szer. zabudowy 80 mm.



te okna przypadkiem nie z dobroplastu?
dużo złego czytałam i słyszałam o profilach AVANGARDE ....
Napisano

nie, nie z dobroplastu?

ale już zdecydowałam się na inne okna... troszkę dopłaciłam ale z opinii wiem że było warto icon_smile.gif
Śmiało mogę polecić okna Firmy M&S ( tytanowe termo) obecnie mają super promocje...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

co myslicie o modelu salamander bluevolution czy veka alphaline?
znajda sie jacys inwestorzy z tymi oknami?
czy okna z drutex'u zasluguja na uwage?



Od dawna nie jestem w temacie , ale kiedy byłam - Veka cieszyła się dobrą opinią , o salamandrach nie zgłębiałam tematu..... a drutex omijałam szerokim łukiem .
Napisano
Cytat

Od dawna nie jestem w temacie , ale kiedy byłam - Veka cieszyła się dobrą opinią , o salamandrach nie zgłębiałam tematu..... a drutex omijałam szerokim łukiem .


Ja też słyszałem nie najlepsze opinie o Drutexie. Nie mam pojęcia dlaczego, byłem u nich z wyceną na moje okna i mogę powiedzieć że cenowo to oni byli najtańsi od innych tyle że profil mi się nie podobał i wziąłem inne.A podobno Drutex to potentat w produkcji okien. Na profilu Veka robią Okna z Krakowa jak dobrze pamiętam i kojarzę.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja też słyszałem nie najlepsze opinie o Drutexie. Nie mam pojęcia dlaczego, byłem u nich z wyceną na moje okna i mogę powiedzieć że cenowo to oni byli najtańsi od innych


Drutex dal w wycenie o 1/2 nizsza cene
jeszcze nie zdecydowalem ale chodzi mi po glowie zeby brac tansze i za te roznice - rolety zewnetrzne
albo salamander i veka a rolety np dokupic za rok-czy ta opcja wydaje sie rozsadniejsza?-z pewnoscia w 100% drozsza Edytowano przez kiwaczek (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

co myslicie o modelu salamander bluevolution czy veka alphaline?
znajda sie jacys inwestorzy z tymi oknami?

czy okna z drutex'u zasluguja na uwage?


Z tego co czytam,profile bluevolution i alphaline są bardzo dobrymi profilami 6 komorowymi.
Na Oknoplast trzeba wziąść poprawkę bo ich 6 komór w Platinium Evo podobno jest sztucznie dorabianych do 5 komorowego Perfectline.
Jeśli chodzi o Drutex,to też słyszałem niepochlebne opinie,prawdopodobnie ich współczynniki są jakby z kosmosu ;)
Napisano
Cytat

Drutex dal w wycenie o 1/2 nizsza cene
jeszcze nie zdecydowalem ale chodzi mi po glowie zeby brac tansze i za te roznice - rolety zewnetrzne
albo salamander i veka a rolety np dokupic za rok-czy ta opcja wydaje sie rozsadniejsza?-z pewnoscia w 100% drozsza


No właśnie między innymi ta cena mnie trochę też z jednej strony zachęcała a z drugiej podchodziłem nie ufnie coś za tanio icon_rolleyes.gif W wycenie z rożnych różnica nie była tak duża jak w porównaniu z Drutexem. Nie będę się wypowiadał co do jakości bo ani ani moi znajomi nie mają zamontowanych okien z Drutexu co nie przesądza,że mogą być dobrej jakości.
Napisano
Dobrej to raczej nie są... tak jakoś bliżej średniej.
Do czołówki polskich producentów im jeszcze brakuje, a brakuje... ale producentów "garażowych" biją jednak na łeb, na szyję icon_wink.gif
Profil użyty do produkcji to tylko jakiś tam procent (i to wcale nie tak znaczny) jeśli chodzi o jakoś okien.
A nawet najlepsze okno może z kolei schrzanić niedouczony montażysta.
Napisano
Cytat

odnośnie drutex to pomijając jakość okien to nazwa jest do bani.


Masz rację ja od początku z kojarzyłem z branża metalową od drutu oczywiście icon_lol.gif
Napisano
Cytat

odnośnie drutex to pomijając jakość okien to nazwa jest do bani.



Cytat

Masz rację ja od początku z kojarzyłem z branża metalową od drutu oczywiście icon_lol.gif



no i dobrze kombinujecie,bo od tego zaczynali(stal,prety,druty...)
potem zawezili dzialalnosc do stolarki okiennej,nazwa pozostala
DRUTEX
Napisano
Ale teraz to już musztarda po obiedzie.
Nazwa firmy jest rozpoznawalna bo zdążyła przylgnąć do produktu... jej zmiana teraz to jakby zaczynać od początku tworzyć markę.
Napisano
wybor padl na salamander bluevolution
z cieplym montazem dostalem imho niezla cene

wybralem go poniewaz ma najgrubsza scianke zewnetrzna (3.2 mm) na rynku
co (jak mysle) przelozy sie na stabilnosc calego okna(pakiet dwukomorowy/3 szyby
-trzy okna o najwiekszej powierzchni maja szyby 3x6mm,mniejsze/standard 3x4mm)

tylko u tego przedstawiciela (XXX- nazwy nie podaje,coby reklamy nie robic) odnioslem wrazenie kompetencji
i fachowego podejscia do tematu/klienta

rowniez OKNOPLAST (okna z Krakowa) mial dobra oferte i bardzo,bardzo fachowa obsluge...
bazuja oni na profilu VEKA alphaline,co u nich nazywa sie thermic 90

wyceny w sumie zrobilem w 12 placowkach

najnizsza cena to Drutex i Foris(ad Foris - bardzo dlugo sie zastanawialem,bo naprawde okna imo naprawde bardzo dobre)

no...
mam temat z glowy...

dzieki za pomoc i wskazowki
pozdr Was wszystkich
Napisano
Ja uważam tak:
Jeżeli chodzi o jakość okien plastikowe czy drewniane - zdecydowanie wygrywają drewniane. Dlaczego?
Po pierwsze TRWAŁOŚĆ - okna drewniane przy prawidłowej konserwacji (co ok 6 -10 lat) są praktycznie na całe życie, okna plastikowe nie wytrzymają dłużej niż ok 30 lat (ze względu na odkształcenia). Okien plastikowych nie da się naprawić (wyheblować, pomalować itp.)
Po drugie TERMIKA - w warunkach - 10 do +25 stopni C oba materiały zachowują się podobnie - różnice są znikome. Problem zaczyna się przy bardzo niskich temperaturach - gdzie wydaje mi się, że plastik się bardziej kurczy i w ten czas od tych okien bardziej wieje, a wtedy właśnie powinno zależeć nam na największej szczelności. Ponadto problem okien plastikowych jest taki, że nie są one odporne na wysokie temperatury, a taki problem dotyczy szczególnie okien południowych. Proszę sobie wyobrazić co się dzieje z plastikiem gdy rozgrzejemy go do temperatury ok 60 stopni ( a tak się dziej z naszymi oknami latem szczególnie gdy mają ciemny kolor). Nikt mi nie powie że w takiej temperaturze PCW jest sztywne. Tak właśnie w takich skrajnych warunkach PCW najczęściej ulega trwałym odkształceniom a drewno nie.
W oknach drewnianych natomiast głównym problemem jest trwałość powłoki lakierniczej. Dwie najlepsze firmy jakie znam lakierów ( Tikkurilla i Sadolin) udzielają gwarancji na swoje produkty na ok 6 lat i tak też jest z producentami okien - zalecają wymianę powłoki lakierniczej po 5-6 latach. Oczywiście trwałość tej powłoki zależy od warunków wewnątrz mieszkania (łazienka, pokój, rodzaj wentylacji), jak i na zewnątrz (promienie słoneczne, deszcz). Dlatego ktoś kto się dobrze zna na powłokach może sam ocenić kiedy jego okno wymaga ponownego lakierowania ( może np się okazać że jedno okno w tym samym domku wymaga wymiany powłoki po 8 latach a drugie po 12) . A jeśli ktoś po prostu takiego zabiegu nie wykona (przegapi)- i lakier ulegnie zniszczeniu - drewno zacznie najpierw chłonąć wodę jak gąbka co spowoduję jego wypaczanie, a następnie lub równocześnie wejdzie grzyb. Naprawa takiego okna będzie już nie opłacalna.
Proponuję dlatego wam się zastanowić i jeśli macie pieniądze na wymianę powłoki lakierniczej po okresie jej zużycia - , oraz macie świadomość że taka wymiana to nie 10 min -nie powinniście się zastanawiać tylko kupić okna drewniane. Jeżeli stawiacie na ekonomiczność i nie jesteście najbogatsi- wybierzcie plastiki. Ponadto uważam że lepiej kupić dobre plastiki niż dziadowskie drewno.
Podsumowując. Jeżeli chodzi o samą jakość okien zdecydowanie lepsze są drewniane, natomiast porównując je w stosunku jakość/cena - w dzisiejszych czasach kiedy utylizacja odpadów nie jest jeszcze bardzo droga okna plastikowe i drewniane wypadają porównywalnie.
Pozdrawiam
Napisano
a co sądzicie o oknach eurocolor na schuco? może macie jakieś doświadczenie w tym temacie? polecano nam jeszcze jakieś gealan s8000 ale te do mnie nie przemawiają, mamy ofertę tych eurocolor dość korzystna cenowo w porównaniu z lokalnymi firmami "krzak"

no i oczywiście musi być obustronna okleina, nie białym oknom ze względu na pracochłonność ich mycia ;)

a co sądzicie o oknach eurocolor na schuco? może macie jakieś doświadczenie w tym temacie? polecano nam jeszcze jakieś gealan s8000 ale te do mnie nie przemawiają, mamy ofertę tych eurocolor dość korzystna cenowo w porównaniu z lokalnymi firmami "krzak"

no i oczywiście musi być obustronna okleina, nie białym oknom ze względu na pracochłonność ich mycia ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

a co sądzicie o oknach eurocolor na schuco? może macie jakieś doświadczenie w tym temacie? polecano nam jeszcze jakieś gealan s8000 ale te do mnie nie przemawiają, mamy ofertę tych eurocolor dość korzystna cenowo w porównaniu z lokalnymi firmami "krzak"


na gealan s8000 z pakietem dwukomorowym dostalem podobna cene co na salamander,wiec odpuscilem
schuco,przedstawiciel nawet nie pokazal mi ulotki jak wygladaja,tylko sama cene powiedzial,zadnego wyszczegolnienia ile za kazde okno...totalna olewka...sa ludzie ktorzy chyba nie chca zarobic i skutecznie to pokazuja swoim traktowaniem klientow


od siebie dodam ze kolejne na liscie ktore bym wybral to okna veka,potem foris Edytowano przez kiwaczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

od siebie dodam ze kolejne na liscie ktore bym wybral to okna veka,potem foris




u nas chyba nie mają nawet przedstawiciela, nigdzie takich nie widziałam
z tych bardziej znanych są okna krakowskie
Napisano
Cytat

od siebie dodam ze kolejne na liscie ktore bym wybral to okna veka,potem foris


Takie małe sprostowanie. Nie ma okien veka, są okna na profilu veka, o foris nie słyszałem więc nie wiem czy to profil czy nazwa producenta.Ja mam zrobione na profilu decco (chociaż producent w folderze reklamowym pisze - okna w systemie decco) wcześniej robił na profilu veka.
Napisano (edytowany)
Cytat

Takie małe sprostowanie. Nie ma okien veka, są okna na profilu veka, o foris nie słyszałem więc nie wiem czy to profil czy nazwa producenta.


veka
no tego co sie osluchalem to sa,a na ich profilu robia inni np oknoplast
ale moze sie przeslyszalem,spierac sie nie bede icon_neutral.gif

racja nie ma, Edytowano przez kiwaczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

veka
no tego co sie osluchalem to sa,a na ich profilu robia inni np oknoplast
ale moze sie przeslyszalem,spierac sie nie bede icon_neutral.gif


Okna z Krakowa też robią na profilu veka. A i firma pod nazwa Veka też jest tyle ,że ona produkuje właśnie profile, a czy zajmuje się produkcją okien to nie wiem.
Napisano
Teraz są okna 7 i 9 komorowe to jeszcze parę lat temu było abstrakcją. Nie jest to tanie rozwiązanie, ale oszczędności na cieple powinny być spore zwłaszcza w domkach jednorodzinnych.
Jest też kwestia, że montaż potrafi być droższy od samego okna. Jeśli ktoś ma znajomego montera lub sam wie co i jak, to warto kupić okna w hurtowni i samemu zamontować. Koszt zakupu do całego mieszkania może wynieść ja wiem 2 tys.?
Tu np. hurtownia okien sprzedaje po 200 zł za sztukę tylko nie wiem czy to z vat czy nie
http://www.favore.pl/319245_okna-pcv-najta...azowieckie.html
Ja nie mogę sobie pozwolić samodzielny montaż z braku czasu. ale mój sąsiad okno w kuchni montował..3 dni, co było bardziej niż irytujące, dla mnie rzecz jasna. Ale jak miał czas i wiedział jak to może coś tam zaoszczędził.
Napisano
Cytat

Teraz są okna 7 i 9 komorowe to jeszcze parę lat temu było abstrakcją. Nie jest to tanie rozwiązanie, ale oszczędności na cieple powinny być spore zwłaszcza w domkach jednorodzinnych.
Jest też kwestia, że montaż potrafi być droższy od samego okna. Jeśli ktoś ma znajomego montera lub sam wie co i jak, to warto kupić okna w hurtowni i samemu zamontować. Koszt zakupu do całego mieszkania może wynieść ja wiem 2 tys.?
Tu np. hurtownia okien sprzedaje po 200 zł za sztukę tylko nie wiem czy to z vat czy nie
http://www.favore.pl/319245_okna-pcv-najta...azowieckie.html
Ja nie mogę sobie pozwolić samodzielny montaż z braku czasu. ale mój sąsiad okno w kuchni montował..3 dni, co było bardziej niż irytujące, dla mnie rzecz jasna. Ale jak miał czas i wiedział jak to może coś tam zaoszczędził.


Powiedz z kąt te ceny wyrwałeś icon_question.gif Nie widziałem a raczej nie słyszałem żeby montaż był droższy od okna i to obojętnie jakiego.W hurtowni to raczej się kupuje okna do gospodarczego a nie do całego domu,ale tak też można tylko kto tak robi? A jakie okna za 200 zł kupisz w hurtowni? Chyba 50X50 cm lub jak napisałem wyżej do gospodarczego. I tak na zakończenie to dla mnie jest irytujące czytając Twojego posta, po prostu tulu bzdur na raz nie czytałem już dawno.
Napisano
Cytat

Teraz są okna 7 i 9 komorowe to jeszcze parę lat temu było abstrakcją.


Ja ciekawski jestem i bardzo mnie zainteresowały te okna 9-cio komorowe.
Coś więcej w temacie proszę, bo inaczej
Cytat

... czytając Twojego posta, po prostu tulu bzdur na raz nie czytałem już dawno.


Właściwie nic dodać, a tym bardziej ująć.

Napisano
Cytat

Ja ciekawski jestem i bardzo mnie zainteresowały te okna 9-cio komorowe.


no ja mam 3 komory i myślałam, że to max.....ale 9??!!
Gość arturo72
Napisano
Cytat

no ja mam 3 komory i myślałam że to max??!!


Cieniutko,cieniutko ;)
Dzisiaj raczej standartowo do domów robi się 5,6 komorowe z U okna poniżej 1 lub nie więcej jak 1 W/m2K.
Okna są najzimniejszą przegrodą a jak ma się ich dużo to bardzo dużo kWh(PLN) ucieka z domu właśnie przez okna.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

pomyliła 3 komory z 3 szybami icon_razz.gif


No coś właśnie nie chciało mi się wierzyć,że w nowym domu trzy komory... ;)
Gość adiqq
Napisano
a to takie jeszcze w ogóle produkują? icon_wink.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

a to takie jeszcze w ogóle produkują? icon_wink.gif


Nie wiem,nie interesowałem się tym,wiem,że u siebie w mieszkaniu mam 3 komory zakładane chyba ze 12 lat temu.
Napisano
Cytat

Cieniutko,cieniutko ;)
Dzisiaj raczej standartowo do domów robi się 5,6 komorowe z U okna poniżej 1 lub nie więcej jak 1 W/m2K.
Okna są najzimniejszą przegrodą a jak ma się ich dużo to bardzo dużo kWh(PLN) ucieka z domu właśnie przez okna.



czy ja wiem......
przelicz proporcjonalnie powierzchnie przegród ram okiennych do pozostałych przegród. I tak najwięcej ciepła ucieka na ogrzanie powietrza wentylacyjnego
Gość adiqq
Napisano
oj, niebezpiecznie wdawać się z Arturo w takie dyskusje....

ale tutaj z nim się zgodzę...przy wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła i ociepleniu ścian 20cm styro, to okna są tym najsłabszym punktem...
Gość arturo72
Napisano
Cytat

czy ja wiem......
przelicz proporcjonalnie powierzchnie przegród ram okiennych do pozostałych przegród. I tak najwięcej ciepła ucieka na ogrzanie powietrza wentylacyjnego


Mi z wyliczeń wychodzi,że z więcej ciepła jednak ucieka przez okna niż przez wentylację,mimo tego,że okien jest mało(18m2) i są z U=0,8.
Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.
Gość adiqq
Napisano
ale też trzeba uczciwie dodać, że to co pisze Arturo, to dotyczy przede wszystkim domów energooszczędnych lub mocnoenergooszczędnych...
dla standardowego, normowego domu wystarczy zwykłe okno, róznica będzie nikła...
Napisano
Cytat

Mi z wyliczeń wychodzi,że z więcej ciepła jednak ucieka przez okna niż przez wentylację,mimo tego,że okien jest mało(18m2) i są z U=0,8.
Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem.



1. z rekuperatorem to co innego, ja miałem na myśli wentylację grawitacyjną.
2. sprzedawca powie U=0,8 okna, ale chyba chodzi o pakiet szybowy bo ramy okna to już nawet nie ma sensu porównywać

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...