Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

UKRYTE KOSZTY POMPY CIEPłA


Recommended Posts

nie da się rozmawiac na żaden temat żeby nie słyszec o niecentralnym ogrzewaniu icon_rolleyes.gif icon_razz.gif kto ma takie niech się zgłosi....?
A co do pompy- ja uważam że drogie ogrzewanie ma sens jedynie gdyby sie relatywnie szybko zwracało.
Ja rozumuję tak: porównując kocioł na eko groszek czy węgiel do gazowego- koszt wykonania powiedzmy pewnie podobny. Koszt eksploatacji- trochę niższy w przypadku pieca węglowego. Podstawowa wada pieca węglowego to brudzenie się i obsługa. Nawet jeśli jest to raz w tygodniu to jest jednak. U nas przeważyło. Ale tu wybieraliśmy na zasadzie podobny koszt inwestycji- trochę wyzsze rachunki potem. I mamy gaz.
Natomiast nie ma żadnej róznicy w komforcie w przypadku ogrzewania gazowego i pompy ciepła. Tak samo bezobsługowe i czyste. Za to ogromna róznica w kosztach inwestycji- ja oczywiście budując dom na kredyt licze tą róznicę z odsetkami. W tym sensie chodzi o zwracanie się. Gdyby pompa ciepła z odsetkami od kredytu na nią zwracała się powiedzmy w kilka lat (bo o tyle mniej by kosztowała jej eksploatacja) mogłabym sie zastanawiac. Ale z tego co wiem tak nie jest. Gdybym miała dopłacac do mojego ogrzewania powiedzmy 50 tysięcy (plus odsetki) jak miałoby mi się to zwrócic?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo to nierozerwalnie związane jest z energooszczędnością.
Gdy zaczęto oszczędne samochody budować, centralny gaźnik zastąpiono wielopunktowym wtryskiem.
Centralne systemy ogrzewania są związane z zasobnikiem i cyrkulacją ciepła - mają tak naprawdę jeden termostat, płacimy w nich za ciepło wytworzone nie odebrane.
Nie ma najmniejszego problemu gdy straty centralnego 7-10% są w domu nieizolowanym zużywającym 150 kWh/m2
Czyli np. 150m2 dom - strata 2000kWh - z 22000
Ale teraz jak izolacja naszego domu jest taka, ze dom zużyłby 15 czy 20 kWh/m2 to strata 2000kWh dyskwalifikuje taki system ogrzewania.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To mało prawdopodobne. Forum odwiedzają na ogół ci co się dopiero budują albo mają budować. Ci co się wybudowali wchodzą na forum tylko gdy jest wilgoć, lub duży rachunek. W domach energooszczędnych jedno i drugie nie niemożliwe.
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

nie da się rozmawiac na żaden temat żeby nie słyszec o niecentralnym ogrzewaniu icon_rolleyes.gif icon_razz.gif kto ma takie niech się zgłosi....?

No właśnie wszyscy o tym słyszeli lub czytali (od TB), ale nikt tego nie widział.
Nawet Ci, którzy to widzieli, lub podobno użytkują robią z tego wielką tajemnicę.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No właśnie wszyscy o tym słyszeli lub czytali (od TB), ale nikt tego nie widział.
Nawet Ci, którzy to widzieli, lub podobno użytkują robią z tego wielką tajemnicę.


no to niecentralne ogrzewanie to jakies widmo chyba albo jakies cudo którego nie widac ...
prosze sie od poł roku o trzy namiary ludzi użytkujących takie domy (z tych tysięcy zadowolonych klientów nie powinno byc problemów znalez 3 klientów ktorzy pokaza rachunki i dom tak ogrzewany )ale niestty doprosic się nie mogę
tak samo jak odpowiedzi na kilkadziesiąt drobnych pytań odnosnie uzytkowania także domniemam że takie domy są jedynie w obrszernej wyobrazni Pana TB,z resztą do pdobnych wniosków doszli czytelnicy innych portali co można obrszernie poczytac w necie bez wiekszego wysiłku
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To mało prawdopodobne. Forum odwiedzają na ogół ci co się dopiero budują albo mają budować. Ci co się wybudowali wchodzą na forum tylko gdy jest wilgoć, lub duży rachunek. W domach energooszczędnych jedno i drugie nie niemożliwe.
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html

JBZ, piszący również na tym Forum również szukał takiego domu, żeby przeprowadzić odpowiednie badania. TB wskazał, że mozna do takiego domu dotrzeć poprzez prezesa Fundacji Polska Droga.
Ten jednak odpowiedział :
http://www.forumbudowlane.pl/viewtopic.php?p=32496#32496
Cytat

Nie widział Pan domu izolowanego od wewnątrz, szkoda. Z Pana praktyką powinien Pan dużo widzieć w życiu.
Niestety nie mogę podać adresu domu, o którym na naszej stronie, ponieważ właściciel pobudował sobie taki dom, mieszka w nim, jest zadowolony i chce żyć w spokoju, a nie uczestniczyć w wojnie o "fizykę budowli". Niestety nie życzy sobie reklamy, odwiedzin i fotografów i nic na to nie mogę poradzić.
Co do architektów, niestety, powtarzam niestety, bo robi się takich schematów coraz więcej, od paru lat pracują dla anglików, tam na miejscu. Mieli porostu dość walczyć z polskim "betonem".
Pozdrawiam
ale nie mam czasu na dyskusje, które chętnie Pan podejmuje.
p.s. nie występuje pod innymi nickami.



Czyżby więc dom opisany w w/w artykule był jednak tylko fotomontażem ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Moim zdaniem komfort jest spory, ale koszty bywają słone...


Widziałam rachunki za prąd u znajomych . Porażające , miało być tanio , no ale wiadomo te cale ustrojstwo na wodę ze studni jednak nie chodzi , wiec kosztować musi . Dlatego tez nie mam pompy u siebie .
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...
Witam serdecznie. jestem tu nowym użytkownikiem ale mogę się podzielić własnym doświadczeniem. Jeśli chodzi o temat ukrytych kosztów pompy ciepła to napisze co mnie osobiście spotkało. Rok temu firma zainstalowała mi pompę PPC wraz z kotłownia. Jest to pompa polskiej produkcji prosta w budowie i eksploatacji z której jestem zadowolony , bo tej zimy nawet w te mrozy dała tzw radę.Problemem było tylko partactwo firmy która ja zainstalowała.Przypadek tylko sprawił ze na oficjalne uruchomienie samej pompy przyjechał sam jej producent aby jednocześnie nauczyć nowego instalatora ,gdyz poprzedni porzucił pracę w firmie która robiła mi całą instalacje.Pompa juz działała miałem ciepłą podłogę i wodę w kranach ale producent pompy ciepła wskazał kolejnemu instalatorowi błędy poprzedniego instalatora icon_sad.gif
największym z nich było umieszczenie pomp obiegowych na sztywnych rurach bezpośrednio nad pompa w ten sposób ze cały ciężar i wibracje tych pomp obciążały wymienniki ciepła w samej pompie co według jej producenta znacznie ograniczało ich czas eksploatacji. Być może wytrzymały by dwa lata gwarancji ale niedługo potem trzeba by je było wymieniać. i to własnie według mnie jest również ukrytym kosztem w pompie ciepła. .Na szczęście przez przypadek się o tym dowiedziałem i po długich pertraktacjach z wykonawcą zostało to wymienione na węże elastyczne które ograniczają te wibracje.
Ciekaw jestem ile jest w użytkowników pomp ciepła którzy nawet o tym nie wiedzą ?

Witam serdecznie. jestem tu nowym użytkownikiem ale mogę się podzielić własnym doświadczeniem. Jeśli chodzi o temat ukrytych kosztów pompy ciepła to napisze co mnie osobiście spotkało. Rok temu firma zainstalowała mi pompę PPC wraz z kotłownia. Jest to pompa polskiej produkcji prosta w budowie i eksploatacji z której jestem zadowolony , bo tej zimy nawet w te mrozy dała tzw radę.Problemem było tylko partactwo firmy która ja zainstalowała.Przypadek tylko sprawił ze na oficjalne uruchomienie samej pompy przyjechał sam jej producent aby jednocześnie nauczyć nowego instalatora ,gdyz poprzedni porzucił pracę w firmie która robiła mi całą instalacje.Pompa juz działała miałem ciepłą podłogę i wodę w kranach ale producent pompy ciepła wskazał kolejnemu instalatorowi błędy poprzedniego instalatora icon_sad.gif
największym z nich było umieszczenie pomp obiegowych na sztywnych rurach bezpośrednio nad pompa w ten sposób ze cały ciężar i wibracje tych pomp obciążały wymienniki ciepła w samej pompie co według jej producenta znacznie ograniczało ich czas eksploatacji. Być może wytrzymały by dwa lata gwarancji ale niedługo potem trzeba by je było wymieniać. i to własnie według mnie jest również ukrytym kosztem w pompie ciepła. .Na szczęście przez przypadek się o tym dowiedziałem i po długich pertraktacjach z wykonawcą zostało to wymienione na węże elastyczne które ograniczają te wibracje.
Ciekaw jestem ile jest w użytkowników pomp ciepła którzy nawet o tym nie wiedzą to czasu wystapienia takiej awarii?
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Chociażby taka firma Vikersonn,



Akurat powoływanie się na ta firmę i ich niedźwiedzia, robi niedźwiedzią przysługę idei pomp ciepła, ze względu na oszukańczy marketing.

Co do:

Cytat

Jeśli chodzi o temat ukrytych kosztów pompy ciepła to napisze co mnie osobiście spotkało.



To zwracam uwagę, że nie dotyczy to pompy ciepła, tylko wadliwej instalacji pompy obiegowej.
Problem może dotyczyć każdej instalacji – bez względu na rodzaj kotła.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie spotkałam sie tu z jakimikolwiek ukrytymi kosztami związanymi z tą inwestycją.
...
Do tego na plus dochodzi nam dożywotnia gwarancja przy regularnym serwisowaniu.

Ten dodatkowy koszt serwisowania jest porównywalny z kosztem zużywanej przez pompę ciepła w ciągu roku energii (u mnie koszt energii zużywanej przez pompę ciepła wynosi 1300-1400 zł, a koszt serwisu - http://vikersonn.pl/wieczysta-gwarancja-vikersonn :
Cytat

Przez okres 2 pierwszych lat, serwisy gwarancyjne są bezpłatne, następnie pobieramy za nie opłatę zgodnie z cennikiem. Na rok 2010 przegląd techniczny został wyceniony na kwotę 550zł


czyli 1100zł rocznie + pewnie VAT, czyli 1342zł.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOD
Na rok 2010 przegląd techniczny został wyceniony na kwotę 550zł i jest to[b] wartość porównywalna z serwisem dowolnego innego urządzenia grzewczego[/b].


Ja mam pompe Vaillant'a geoTherm i nic nie place za serwis bo nie jest on potrzebny. Gwarancja jest na czas okreslony -ja mam na 5 lat, ale nie musze zadnego przegladu wykonywac.

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bo dobrych i dobrze zainstalowanych pomp ciepła nie trzeba serwisować – wniosek …….



Właśnie sęk w tym ,że dobrze zainstalowanych... icon_sad.gif
Pompę i całą resztę instalowała jedna podobno profesjonalna firma...
Dolne źródło tez ma wady..
przez rok użytkowania nie miałem problemu tylko z samą pompą ciepła.. pracowała bezawaryjnie...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Moim zdaniem... odważna teza icon_sad.gif Ostatecznie, to urządzenie mechaniczne ;(

... pod względem złożoności i zasady działania zbliżone do lodówki, czy zamrażarki. Czy do lodówki też zapraszasz serwis dwa razy do roku ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

... pod względem złożoności i zasady działania zbliżone do lodówki, czy zamrażarki. Czy do lodówki też zapraszasz serwis dwa razy do roku ?


Pozwolę się nie zgodzić.
A czy przez instalacje lodówki przepływa kilka m3 zładu na godzinę? I czy ma ona kilkaset mb?
Ponadto serwis i przegląd dotyczy nie tylko samego urządzenia, ale i pracy dolnego i górnego źródła.
Ponadto lodówkę też regularnie serwisujesz. Myjesz i czyścisz przynajmniej raz w miesiącu w środku.
Jak o coś dbasz to służy Ci przez lata, a jak nie to prostu to zajedziesz.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hm....
Nie wiem o co Ci chodzi dokladnie bo moze masz jakis cel w tym co napiales, np. jestes serwisantem takiego sprzetu.
Lodowke myjesz ze wzgledu na higiene a nie na jej poprawne dzialanie - nie slyszalem zeby ktos regularnie czyscil agregat i pozostale elementy lodowki.
Pompa ciepla jest podobna do lodowki czy to Ci sie podoba czy nie, ma po prostu wieksza moc i "bogatsze" funkcje.
Wspomniany przez Ciebie przeglad moze ograniczac sie co najwyzej do sprawdzania cisnienia DZ i GZ -co zreszta robia same pompy, wogole wiekszosci "pilnuje" samo urzadzenie i w razie jakis problemow jestesmy o tym informowani np. wylaczeniem sie pompy lub wyswietleniem informacji itp.
W ukladzie glikol-woda nalezy co pare lat sprawdzic jakosc glikolu -zdaje sie ze poprzez jego lepkosc, w razie ubytkow uzupelniac DZ i GZ odpowiednimui czynnikami.
Nie widze tutaj miejsca na serwis techniczny jakiegos specjalisty (czyt. odplatny)
Tak jak napisales, nalezy po prostu dbac o urzadzenie jak o kazde inne w domu i stosowac sie do zalecen producenta a Ci, przynajmniej w moim przypadku nie zalecaja "specjalistycznego" serwisowania pompy.

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rzeczywiście prowadzę firmę, która zajmuje się montażem i serwisem pomp ciepła, ale nie taki był cel mojego postu.
Firmy nie żyją z przeglądów. A przynajmniej nie moja.
Na serwis można patrzeć różnie.
Jeśli jest on wymagany warunkami gwarancyjnymi producenta, to w zasadzie dyskusja jest zamknięta. Skoro zdecydowaliśmy się na zakup konkretnej marki, to trzeba robić przegląd i tyle. O ile chcemy gwarancje zachować.

Jeśli patrzymy na serwis jako na "troskę o własny sprzęt i wydane pieniądze", to moim zdaniem warto go robić.
Lista czynności jest o wiele dłuższa. To również kontrola zabezpieczeń, zawory bezpieczeństwa, poziomy zładu w naczyniu przep., ciśnień, czyszczenie filtrów, kontrola logów alarmowych, czasów startu i pracy sprężarki, poborów prądu przez sprężarkę, grzałki, delt temperatury, itd, itp, wreszcie poprawności samych nastaw użytkownika, by pompa działała ekonomicznie i stabilnie. Można o tym pisać i pisać.
Wszystko to można zrobić oczywiście samemu, bo serwis robią tylko ludzie (no może z nieco większą wiedzą i uprawnieniami elektrycznymi). Tym nie mniej jeśli ktoś się na serwis decyduje, a serwisant wsiadł w auto, przyjechał, skontrolował, wrócił - to poświęcił czas, i trzeba ten czas zapłacić.
Można to oczywiście nazwać ukrytym kosztem pompy ciepła, ale skoro się o tym pisze i mówi, to nie jest on ukryty, tylko po prostu jest. I można się oczywiście z tym nie zgodzić.

Jest jeszcze trzeci punkt widzenia - wykonawcy/serwisanta.
U wielu producentów (importerów), nie ma serwisu fabrycznego. Daje on tylko części, a wykonawca/instalator w ramach swojego rabatu ma obowiązek tą gwarancję świadczyć.
Jak się popsuje - to jest w plecy (robocizna) i producent też (części).
Dlatego też część producentów wymaga przeglądów.
Przegląd pozwala im wychwycić pewne nieprawidłowości i daje ten spokój psychiczny.
Przyjechał, sprawdził, usunął ewentualne usterki (może i swoje własne wcześniejsze związane z montażem) i może spać spokojnie, że klient nie będzie mu dzwonił w wigilię, że nie grzeje.

Nie wszystko sprowadza się więc do lodówki i sprzętu AGD, choć zasada działania jest ta sama.
Skala i złożoność jednak zupełnie inna.
Pozdrawiam



Link to postu
Udostępnij na innych stronach
"... Jeśli patrzymy na serwis jako na "troskę o własny sprzęt i wydane pieniądze", to moim zdaniem warto go robić.
Lista czynności jest o wiele dłuższa. To również kontrola zabezpieczeń, zawory bezpieczeństwa, poziomy zładu w naczyniu przep., ciśnień, czyszczenie filtrów, kontrola logów alarmowych, czasów startu i pracy sprężarki, poborów prądu przez sprężarkę, grzałki, delt temperatury, itd, itp, wreszcie poprawności samych nastaw użytkownika, by pompa działała ekonomicznie i stabilnie. Można o tym pisać i pisać...."

Faktycznie o takich "duperelach" to mozna pisac i pisac, ale konkretow to niewiele ...
wiekszosc z tych wymienionych elementow tzw. kontroli wykonuje pompa i informuje nas o tym, czesc Z nich sami ustawiamy w ramach tzw. optymalizacji a czesc jest ustawiona przez instalatora i dobrze jest czasem je skontrolowac czy sie zbytnio nie zmienily.
Wszystkie jednak naleza do typowych "kontroli" uzytkownika a nie serwisanta.
Zgadzam sie z tym, ze jesli ktos nie hce lub nie moze sam sprawdzic czegos ma prawo wezwac serwis/wykonawce i za usluge zaplacic -jego wybor, ale nie jest to obligatoryjne w przypadku wiekszosci PCi, celowo napisalem wiekszosci poniewaz zauwazylem ze czesc dostawcow PCi tudziez producentow nakazuje odplatne przeglady, nie bardzo rozumiem dlaczego ale klient kupujac i chcac zachowac gwarancje zgadza sie na to.
Ja mam geoTherm z Vaillanta i modul vrnetDialog ktory pozwala zarzadazc mi pompa z poziomu przegladarki internetowej, informuje o nieprawidlowosciach poprzez e-mail oraz informuje wykonawce i serwis obslugujacy vrnetDialog i zajsciach w mojej pompie ciepla.
Mam gwarancje 5 letnia na urzadzenie i vrnetDialog i nie musze wykonywac zadnych przegladow - w instrukcji jest to napisane (..nie wymaga przegladow...)

Jesli chodzi i optymalizacje ustawien, to zawsze mog zadzwonic do Vaillanta i uzyskac odpowiedz na nurtujace mnie zagadnienie zwiazane z PCi wzglednie podpowiedz jak i co ustawic zeby bylo lepiej - wszystko bezplatnie w ramach gwarancji. Jest to o tyle ulatwione, ze serwis ma dostep do danyc z mojej PCi i moze sprawdzic co i jak jest ustawione -nie moze za mnie zmieniac niektorych parametrow

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować wyboru świetnego rozwiązania (vrnet) i dobrej marki urządzenia.
Życzę by pracowało długo i bezawaryjnie.
pzdr



Dziekuje ale tak naprawde to zmierzam do tego, ze ludzie kupuja rozne marki pomp i z roznych miejsc. Nalezy czasem zastanowic sie czy to nie jest pozorna oszczednosc.
Nie jestem przeciwnikiem serwisowania urzadzen, w zadnym wypadku.
Odplatne przeglady itp. jesli sa wymagane przez producenta/dystrybutora to powinno sie je wykonywac -zakladam ze nie jest to wyludzanie pieniedzy od klientow. Nie wiem, ale domyslam sie, ze producenci/dystrybutorzy obnizajac cene dla klienta koncowego moga w ten sposob rekompensowac sobie koszty za ewentualne awarie urzadzen - jesli klient wykona przeglad i wszystko jest w porzadku to duze prawdopodobienstwo ze do konca gwarancji urzadzenie bedzie sprawne, nie mowie ze pozniej sie zepsuje ale mowa o gwarancji.
Kupujac nieco drozszy sprzet i bez obowiazkowych przegladow placimy wiecej wlasnie za ewentualny serwis owych urzadzen, tak czy inaczej w jakis sposob zaplacimy za to i tylko nieliczni chyba mysla, ze nie wiadomo ile oszcaedzili icon_smile.gif

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze trochę pociągnę ten temat.
Z czystej ciekawości odwiedziłem stronę Vaillanta, wszedłem na dział pomp ciepła i poklikałem trochę po instrukcjach obsługi i warunkach gwarancji pomp GeoTherm.
Otóż nie znalazłem informacji do końca potwierdzających to co piszesz.
W warunkach gwarancji jest mowa o 2-ch latach, a nie o 5-ciu.
Natomiast w instrukcjach obsługi znalazłem następujące informacje:
..................
Wskazówka! Regularnie zlecać kontrolę instalacji au- toryzowanemu instalatorowi, aby zapew- nić ekonomiczną eksploatację pompy ciepła.

Niebezpieczeństwo! Zaniedbywanie przeglądów może prowa- dzić do szkód materialnych i obrażeń ciała. Przeprowadzanie przeglądów i napraw zlecać tylko autoryzowanemu instalato- rowi.

Przeglądy wykonywane przez instalatora
W odróżnieniu od źródeł ciepła na bazie kopalnych noś- ników energii, w przypadku pompy ciepła geoTHERM firmy Vaillant nie są konieczne czasochłonne prace kon- serwacyjne. Warunkiem trwałości, bezpieczeństwa i nie- zawodności pracy oraz długiej żywotności instalacji jest regularny przegląd / konserwacja przeprowadzane przez wykwalifikowanego i autoryzowanego instalatora.

Przeglądy wykonywane przez użytkownika
Oprócz corocznej kontroli przeprowadzanej przez insta- latora, użytkownik musi również wykonać kilka czynno- ści przeglądowych.

Przegląd
Warunkiem trwałości, bezpieczeństwa pracy i niezawod- ności pracy oraz długiej żywotności zasobnika jest regu- larny przegląd / konserwacja urządzenia przeprowadza- ne przez wykwalifikowanego i autoryzowanego instala- tora.
.................................

Nie dzwoniłem co prawda na infolinie, bo już po 16-ej, ale w poniedziałek to sprawdzę. Wszystkie powyższe informacje pochodzą jednak ze strony producenta. (może są nieaktualne na stronie ??? nie wiem, nie czytałem wszystkiego)
Byłbym więc wdzięczny gdybyś to wyjaśnił, zamieścił te 5-letnią gwarancje i instrukcje.
pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po kilkunastu próbach w końcu udało mi się dodzwonić na infolinię firmy Vaillant i otrzymać rzetelne informacje dotyczące warunków gwarancyjnych pomp ciepła. Rozmowę prowadziłem z Panem Adamem Wasilewskim
I tutaj kieruje te informacje do @piwopijcy
Gwarancja na pompy ciepła GeoTherm wynosi 2 lata (dwa lata) i tylko dwa lata.
Przy innych urządzeniach grzewczych takich jak kotły, można podpisać płatny kontrakt serwisowy, który przedłuży gwarancję do lat 5. Ale przy pompach ciepła, firma Vaillant takich kontraktów nie przewiduje. Potwierdziła to Pani Magdalena Olszewska zajmująca się kontraktami serwisowymi.
Nie ma więc gwarancji producenta na 5 lat.
Co do przeglądów, to otrzymałem informację, że ze względu na stan techniczny urządzenia gwarancja wymaga przeprowadzenia przez autoryzowany serwis przeglądu pompy ciepła miedzy 9 a 12 miesiącem eksploatacji.
Wyraźnie zaznaczyłem, że nie chodzi mi o kocioł tylko o pompę ciepła. Potwierdzają to zresztą cytowane wyżej zapisy z instrukcji obsługi.
Firma Vaillant zaleca by przeglądy takie robione były co roku (również po gwarancji) przez autoryzowany serwis, tak jak każdego urządzenia grzewczego. Przy czym przy pompach ciepła jest to szczególnie ważnie z uwagę na pracę z czynnikiem chłodniczym (tutaj dokładnie cytuję słowa).
Co do stawek za przegląd - firma Vaillant takich nie posiada i należy tutaj zgłosić się do autoryzowanych serwisów i tam uzyskać informacje o stawkach przeglądów.

Tak więc piwopijco możliwości mamy kilka:
Albo ktoś wprowadził Cię w błąd
Albo coś źle zrozumiałeś
Albo mówisz o gwarancji nie od producenta, tylko od firmy instalacyjnej. Jeśli wzięła gwarancję na siebie, wiedząc że sama gwarancję dostanie tylko na dwa lata, to jej sprawa. Ja bym nie zaryzykował i nie wziął takich zobowiązań na siebie, bo w imię czego. Ja siądzie sprężarka i przyjdzie za nią zapłacić? A le każdy wie sam co robi.
I wreszcie ostatnia możliwość - mówiąc ładnie świadomie mijasz się z prawdą.

No chyba, że dzisiaj na infolinii rozmawiałem z osobami, które nie mają pojęcia o czym mówią.
Ale to już nie mój problem tylko Vaillanta.
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

[b]Nie ma więc gwarancji producenta na 5 lat.


Dla Kowalskiego nie ma, ale dla autoryzowanych serwisów - może być, lub była (to zależy od „polityki” firmy), a serwis może sie z tą gwarancją "podzielić" z inwestorem.

Tu masz stronę przedstawiciela pomp ciepła bez potrzeby przeglądów, serwisowania i z 5 letnią gwarancją ( pogrybione i wieksze litery) http://www.thermogolv.pl/oferta/zirius_m2/
Jak poszukasz w sieci, to zapewne znajdziesz także innych.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla Kowalskiego nie ma, ale dla autoryzowanych serwisów - może być, lub była (to zależy od „polityki” firmy), a serwis może sie z tą gwarancją "podzielić" z inwestorem.


Myślałem, że pompy ciepła kupuje Kowalski, a nie serwis.
Rozumiem, że ktoś bierze dłuższą gwarancję na siebie. Ale sam fakt, że gwarancja może być dłuższa, a klient dostaje krótszą, jest dyskusyjna. Są więc równi i równiejsi. Przejrzyste to bynajmniej nie jest.
Bo wyobraź sobie sytuację, w której po gwarancji psuje się urządzenie i musisz wymienić jakąś część. Serwis podaje Ci koszt naprawy taki a nie inny.
A ty zaczynasz się zastanawiać, czy część za którą masz zapłacić, serwis dostał gwarancyjnie za darmo czy też kupił.
Ważna jest przejrzystość. Jeśli klient o tym wie to wszystko jest ok.
Ale z informacji uzyskanych w Vaillancie to nie wynika. Nawet nie ma możliwości zawarcia kontraktu serwisowego.


Cytat

Tu masz stronę przedstawiciela pomp ciepła bez potrzeby przeglądów, serwisowania i z 5 letnią gwarancją ( pogrybione i wieksze litery) http://www.thermogolv.pl/oferta/zirius_m2/
Jak poszukasz w sieci, to zapewne znajdziesz także innych.


Ależ oczywiście. Nie twierdzę, że nie. Pierwsze co zrobiłem po przeczytaniu postu od piwopijcy to pogratulowałem mu dobrego rozwiązania.
Anegdota jednak mówi: " na płocie ktoś napisał d..a, inny chciał pogłaskać i mu drzazga wlazła.
Chodzi mi o to, że nie wszystko jest takie białe i czarne jak ktoś tu napisze.
I jak zaczynasz drążyć temat, pytać i sprawdzać to okazuje się, że wygląda to trochę inaczej.
Zachęcam więc do pytania i weryfikowania u źródła.
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie bardzo wiem co rozumiesz pod pojęciem „gwarancja producenta”.
Gwarancji tak czy siak udziela sprzedawca, a gwarantem może być sprzedawca, lub inna „instytucja” wskazana w warunkach gwarancji, jeśli w jej imieniu może „działać” sprzedawca.

Informacje uzyskane telefonicznie mają mniejszą wartość (lub wręcz żadną) dowodową niż te pisane – zwłaszcza w „oficjalnych” dokumentach, a w tych nigdzie nie ma nawet wzmianki o koniecznych przeglądach lub serwisowaniu pompy ciepła np: warunki gwarancji geoTHERM (0.11 MB) http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downl...i-gwarancji.pdf - z odnośnika ze strony http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualn...t/geoTHERM.html

Założę się, że jak jeszcze raz zadzwonisz i powołasz się na ten dokument, to uzyskasz zupełnie inną informację (doy. koniecznych przeglądów), ale tak niestety jest z informacja telefoniczną – zwłaszcza z infolinii.

Co do instrukcji obsługi, oraz niebezpieczeństw – porównaj to z instrukcją np. żelazka.


Ps. Kowalski kupuje od sprzedawców (instalatorów) a nie od producenta. To sprzedawca określa warunki gwarancji, które mogą się różnić od tych „fabrycznych”.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie bardzo wiem co rozumiesz pod pojęciem „gwarancja producenta”.
Gwarancji tak czy siak udziela sprzedawca, a gwarantem może być sprzedawca, lub inna „instytucja” wskazana w warunkach gwarancji, jeśli w jej imieniu może „działać” sprzedawca.
.................
Ps. Kowalski kupuje od sprzedawców (instalatorów) a nie od producenta. To sprzedawca określa warunki gwarancji, które mogą się różnić od tych „fabrycznych”.


To rozumiem co każdy Kowalski.
Gwarancja to umowa cywilna spisana pomiędzy klientem a sprzedawcą i/lub producentem. Musi w niej być określony gwarant i sposób jej realizacji.
Jak ktoś dostaje kartę gwarancyjną producenta i tam mamy napisane, że "firma Vaillant... udziela gwarancji...., to to właśnie jest gwarancja producenta. A realizować tą gwarancję może np. przez autoryzowanego wykonawcę lub własny serwis.
Jeśli ktoś dostaje kartę gwarancyjną od wykonawcy, to przyjmuje jego warunki.
Część urządzeń na rynku w ogóle nie jest reprezentowana przez producenta, bo są one importowane przez firmy z taką czy inną wyłącznością. Wtedy one są gwarantem.
Przyznasz jednak że sytuacja, w której z wszystkich dokumentów producenta wynika, że gwarancja jest 2-letnia, a firma daje mi 5 letnią jest warta wyjaśnienia.
Tak jak pisałem, jest to oczywiście możliwe i wykonawca bierze to na siebie. Oznacza to, że bardziej wierzy w urządzenia producenta niż on sam w swoje własne. Lub.. producent jemu udzielił dłuższej gwarancji (niż przedstawia to oficjalnie) co z punktu widzenia klienta jest dyskusyjne. Bo na co w końcu udzielana jest gwarancja - na urządzenie czy firmę je montujące?
A co do instrukcji producenta i jego infolinii - skoro uważasz, że instrukcja może być nieistotna/błędna, a na infolinii za każdym razem mówią co innego i nie ma co się na tym opierać, to w ten sposób utniemy każdy temat, gwarancję, warunki itd.
Na czymś przecież trzeba się opierać i komuś wierzyć.
By nie przedłużać i nie odchodzić od tematu - ja zalecam przeglądy. Nie tylko ze względów gwarancyjnych.
Wynikają one nawet z ogólnych przepisów, tak jak przegląd kominiarski czy instalacji gazowej.
I nie uważam ich za ukryte koszty pompy ciepła
A każdy zrobi wg własnego (i swojego wykonawcy:) uznania.
Pozdrawiam Edytowano przez karbon (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co tu wyjaśniać – gwarancja jest tylko wypadkową wielu czynników i uwarunkowań.
To jest tylko kwestia umowy i uzgodnień między producentem a sprzedawcą.

Opierać należy się na obowiązującym prawie http://lex.pl/ustawa/?akt=Dz.U.2002.141.1176.html w tym przypadku na Art.13. – a reszta to wewnętrzna polityka sprzedawcy i producenta.

Nie ma ogólnych przepisów dotyczących pomp ciepła, związanych z okresowymi przeglądami tak jak w przypadku kominów czy instalacji gazowych.

Dobre firmy udzielają gwarancji na pompy ciepła nie uzależniając udzielonej gwarancji od przeglądów i serwisów – zwłaszcza płatnych.

Dobre firmy zarabiają na sprzedaży (instalacji) pomp ciepła , a nie na ich przeglądach i serwisach.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

... Nie ma więc gwarancji producenta na 5 lat.
Co do przeglądów, to otrzymałem informację, że ze względu na stan techniczny urządzenia gwarancja wymaga przeprowadzenia przez autoryzowany serwis przeglądu pompy ciepła miedzy 9 a 12 miesiącem eksploatacji.
Wyraźnie zaznaczyłem, że nie chodzi mi o kocioł tylko o pompę ciepła. Potwierdzają to zresztą cytowane wyżej zapisy z instrukcji obsługi.
Firma Vaillant zaleca by przeglądy takie robione były co roku (również po gwarancji) przez autoryzowany serwis, tak jak każdego urządzenia grzewczego. Przy czym przy pompach ciepła jest to szczególnie ważnie z uwagę na pracę z czynnikiem chłodniczym (tutaj dokładnie cytuję słowa).
Co do stawek za przegląd - firma Vaillant takich nie posiada i należy tutaj zgłosić się do autoryzowanych serwisów i tam uzyskać informacje o stawkach przeglądów.

Tak więc piwopijco możliwości mamy kilka:
Albo ktoś wprowadził Cię w błąd
Albo coś źle zrozumiałeś
Albo mówisz o gwarancji nie od producenta, tylko od firmy instalacyjnej. Jeśli wzięła gwarancję na siebie, wiedząc że sama gwarancję dostanie tylko na dwa lata, to jej sprawa. Ja bym nie zaryzykował i nie wziął takich zobowiązań na siebie, bo w imię czego. Ja siądzie sprężarka i przyjdzie za nią zapłacić? A le każdy wie sam co robi.
I wreszcie ostatnia możliwość - mówiąc ładnie świadomie mijasz się z prawdą.

No chyba, że dzisiaj na infolinii rozmawiałem z osobami, które nie mają pojęcia o czym mówią.
Ale to już nie mój problem tylko Vaillanta.
pozdrawiam



Witam, widze ze temat sie roswinal icon_smile.gif
@karbon
Najwyrazniej jak czegos nie ma w google to wg Ciebie nie istnieje wogole?

Mam gwarancje na 5 lat, tj. 2 lata + kontrakt na 3 lata = 5 latek
Szkoda ze nie zainteresowales sie dokladniej, kiedys byla akcja w gazecie (moze i nadal jest) chyba "madry buduje dwa razy lepiej" albo jakos tak i w ramach jej kupujac wybrane urzadzenie od konkretnego producenta mozna bylo dostac dodatkowy rabat lub jak w przypadku Vaillanta przedluzenie gwarancji w ramach kontraktu -dawali najpierw promese a pozniej doslali inny dokument uprawniajacy do korzystania z przedluzonej gwarancji na zasadach kontraktu serwisowego (tak dokladniej)
Obowiazuje na vrnetDialog i urzadzenie.

Nie wiem z kim rozmawiales, byc moze w infolinii sa ludzie niedoinformowani o aktualnych warunkach proponowanych przez marketing Vaillant.
Poszukaj namiarow na kogos od pomp ciepla a nie infolinii "ogolnej" a moze dowiesz sie czegos wiecej.
Jesli chodzi o przeglady to glupoty wypisujesz albo ktos Ciebie wprowadzil w blad.
Kiedys cytowalem z instrukcji ktora byla dostarczona razem z pompa ciepla do mnie -zadnych przegladow producent nie przewiduje w ramach gwarancji.
To samo mowi moj wykonawca instalacji i montazu i uruchomienia pompy.
Oczywiscie nalezy sprawdzac co jakis czas jakosc glikolu (mowa o DZ glikolowym) i uzupelniac w miare potrzeby GZ a reszty dopilnuje PCi i poinformuja nas o zaistnialych awariach systemu.

Ja, kupujac dane urzadzenie dowiedzialem sie maksymalnie duzo o geoTherm i rozmawialem z kompetentnymi osobami w Vaillancie, zreszta kiedys podawalem link do krotkiego wywiadu o mojej pompie.
@bajbaga ma racje, mozna i w ten sposob przedluzyc gwarancje, ale w moim przypadku jest to gwarancja producenta tj. firmy Vaillant
Nie wstawie tutaj skanu mojego kontraktu ze wzgledu na widoczne dane personalne, ale nie musisz mi wierzyc - to jest gwarancja dla mnie i to jest najwazniejsze a nie Twoja wiara icon_smile.gif

BTW: Wlasnie mialem krotkotrwala przerwe w dostawie pradu (jakas godzine) i dostalem sms i e-mail od pompy o problemach z fazami pradu a po wlaczeniu znowu wrucila do normalnej pracy.

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cieszę się piwopijco, że napisałeś i dziękuje Ci bardzo za obszerne wyjaśnienie.
(Nie potrzebnie tylko mieszasz do do tego google icon_biggrin.gif )
Rozumiem więc, że masz 2 letnią gwarancję, rozszerzoną do lat 5 , 3 letnim kontraktem serwisowym, który z uwagi na promocję masz bezpłatny.
Piszesz mi, że mogłem się lepiej zainteresować, ale (na moją obronę) uważam, że wykazałem tutaj maksimum rzetelności by właśnie głupot nie pisać. I dlatego uderzyłem do źródła.
Infolinia o której piszesz nie jest jakąś "ogólną". Wybierasz przecież temat rozmowy, i takim są kontrakty serwisowe. Zostajesz przekierowany do konkretnej osoby. Tej osobie przedstawiłem temat i prosiłem 2 razy o potwierdzenie. Poproszono mnie bym zaczekał, skonsultowano, potwierdzono i przełączono na osobę zajmującą się serwisem.
Ta pierwsza potwierdziła brak możliwości przedłużenia gwarancji i zawarcia kontraktu serwisowego na kolejna 3 lata, a ta druga potwierdziła konieczność przeglądów.
Cóż więc miałem na to odpowiedzieć i jak to odebrać? - "Szanowny Panie z Vaillanta, opowiadasz Pan głupoty?"
Przyznasz chyba, że w relacji klient-producent, ten pierwszy zazwyczaj nie może być mądrzejszy od drugiego w kwestii oferowanych przez producenta towarów.
Wynika więc z tego wszystkiego, że producent różnie oferował (czy może nadal oferuje) gwarancje dla swoich pomp, a dedykowani pracownicy infolinii nie mają o tym pojęcia. Ale ja już na to nic nie poradzę icon_smile.gif
Co do instrukcji obsługi - nie pisałem głupot, tylko cytaty z instrukcji obsługi pomp ciepła, zamieszczonych na stronie producenta. (jakość tłumaczenia, przejrzystość i spójność tekstu instrukcji rzeczywiście pozostawia wiele do życzenia)
Nie dziw się jednak, że kiedy tekst z instrukcji dodałem do informacji z infolinii, to byłem przekonany, że właśnie Ty jesteś w błędzie.
Sytuacja więc się wyjaśniła, ale oczywista nie była. Ty swoją gwarancję i jej warunki masz jasne. A dla nowych klientów mogą być inne lub nie tak oczywiste. Powinni szczegółowo wyjaśniać te 5 lat gwarancji i jej warunki każdorazowo przy zakupie. Ze szczególnym uwzględnieniem tego kto jest gwarantem.
Wierz mi, że staram się zawsze rzetelnie wyjaśniać wszystkie wątpliwości i daleki jestem od tego by pisać coś, co w prosty sposób można by potem zakwalifikować jako głupoty.
Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie i pozdrawiam




Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Nawet 4 razy ale w porównaniu z energią elektryczną - bo takie jest techniczne zużycie energi elektrycznej przez tegp typu urządzenie.



Koszty projektu geologicznego, które Państwo podają sa nieaktualne:dobre firmy wiertnicze posiadają obsługę uprawnionych geologów i mieszczą się w 2000 zł netto za całość obsługi geologicznej:projekt,dozór geologiczny,dokumentacja odwiertu.Zależy to głównie od inwestycji 5000 zł netto może kosztowac obsługa 3 km odwiertów a nie domku jednorodzinnego. info: www.hydrogeologia.com.pl
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I tu masz 100% moje poparcie! Zdecydowanie wolałbym pompę ciepła vikersona niż valianta. Mają moim zdaniem szerszy zakres wyboru usług i towaru, wydaje mi się, że ofertę można też lepiej dostosować.



Zalosna proba reklamy pomp, ktore sam sprzedajesz.
Moglbys chociaz nauczyc sie poprawnie wymieniac nazwe konkurencji!!!!!!!!!!!
Jak widac pompy "vikersona" dobre sa na wszystko icon_smile.gif a reszta to ...

Pzdr.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...
Szkoda, że temat zakończył się w taki sposób. Było ciekawie na forum.

Ale jeżeli kogoś interesują kwestie niezawodności pomp ciepła, mogę podać ostatni przykład - byliśmy na serwisie u klienta, który ma pompę ciepła z 94 roku. Akurat jest to Szwedzka IVT, ale nie jesteśmy dystrybutorem ani instalatorem produktów tejże firmy.

Stan instalacji - ciężko było zastanowić się od czego zacząć :/
1. kolektor poziomy, brak ciśnienia w układzie dolnego źródła - manometr wskazywał zero. Przy uruchomieniu pompy obiegowej następował skok do 1,5 bara i spadek do zera.
2. brak zaworów na kolektorze - zamontowano dwie sekcje, domyślnie: 100m.b. rury DN28 na sekcję.
3. pomylony powrót z zasilaniem po stronie obiegu grzewczego - praktycznie nie działała automatyka!!!
i inne drobiazgi do przeróbki...

Mimo tego wszystkiego pompa działała.

Obiegówka dolnego źródła nie zatarła się. Agregat nie zamroził wymiennika, bo była grzałka elektryczna, która uzupełniała niedobór ciepła z gruntu.

Zamontowaliśmy zawory, przepłukaliśmy instalację, napełniliśmy alkoholem (bo był etylen a nie glikol w latach 90-tych) i odpowietrzyliśmy. Koszt naprawy i przeróbek z materiałem ok. 3.000 zł.

A zaczęło się od tego, że klient dostawał kosmiczne rachunki za prąd i szukał firmy, która podejmie się wykonania przeglądu i naprawy pompy ciepła - myślę, że daliśmy radę.

Teraz czekam na informacje od klienta o ilości zużytej energii elektrycznej.

P.S. Dom o powierzchni netto ok. 400 m2, ogrzewanie podłogówka+grzejniki konwekcyjne. Pompa ciepła jako jedyne źródło ciepła (plus wbudowana grzałka elektr.) Edytowano przez Automaeko (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nasi znajomi maja pompę ciepła (nie wiem jakiego producenta) Dom ma ok.350m, montaż tej pompy wraz z instalacją wod- kan. z materiałami oczywiście kosztował lekutko ponad 100tys. W zeszłym roku nie mógł osiągnąć w pomieszczeniach temp. wyższej niz 21st. A rachunki za prąd sa na poziomie 700-800zł (wszystko, pranie gotowanie w tym). Mimo wszystko dla mnie jest to drogo. Nie wiem kiedy to się zwróci.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nasi znajomi maja pompę ciepła (nie wiem jakiego producenta) Dom ma ok.350m, montaż tej pompy wraz z instalacją wod- kan. z materiałami oczywiście kosztował lekutko ponad 100tys. W zeszłym roku nie mógł osiągnąć w pomieszczeniach temp. wyższej niz 21st. A rachunki za prąd sa na poziomie 700-800zł (wszystko, pranie gotowanie w tym). Mimo wszystko dla mnie jest to drogo. Nie wiem kiedy to się zwróci.



moja PC do domu 130m2 pow. użytkowej+dogrzewane 65m2 kosztowała mniej niż połowe ceny którą podałaś.(PC,DZ,podłogówka,kotlownia)
Temperatura w domu jest taka jaka ustawie na sterowniku. Więcej jak 23C jeszcze w domu nie miałem, bo musiałbym chyba okna otworzyć - za ciepło by było...
rachunek za prąd do PC (CO+CWU) wg podlicznika za cały rok to 1953zł, z tego samo CO to około 1200-1300zł
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nasi znajomi maja pompę ciepła (nie wiem jakiego producenta) Dom ma ok.350m, montaż tej pompy wraz z instalacją wod- kan. z materiałami oczywiście kosztował lekutko ponad 100tys. W zeszłym roku nie mógł osiągnąć w pomieszczeniach temp. wyższej niz 21st. A rachunki za prąd sa na poziomie 700-800zł (wszystko, pranie gotowanie w tym). Mimo wszystko dla mnie jest to drogo. Nie wiem kiedy to się zwróci.


Psioczenie na PC w kontekście całkowitych rachunków za prąd w domu to chyba zbyt duże uogólnienie?
W 350m domu zapewne jest wiele odbiorników prądu i z powyższego postu nie wynika jaki jest udział PC w rachunkach.

Ja mam NIBE 1240 6kW. Powierzchnia ogrzewana 100 m2. Woda na potrzeby 2 osób.
Całkowity koszt prądu za PC (CO + CWU) w roku 2010 ok. 1060 PLN (przy czym aż do połowy kwietnia korzystałem z prądu budowlanego), a w tym roku nieco przekroczę 900 PLN (jeżeli listopad i grudzień wypadną na tym samym poziomie co w zeszłym roku).
Koszt założenia PC: 27000 PLN, kolektor poziomy ok. 10000 PLN.

Pozostałe rachunki za prąd (z wyłączeniem PC) wahają się od 150-180 PLN/mies. No, ale to już bardzo indywidualne...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To dość charakterystyczne, że o dużych rachunkach za prąd nie piszą właściciele PCi, tylko zawsze ktoś z „drugiej ręki”.
Nie znaczy to wcale, że mijają się z prawdą – ale nie ma przez to możliwości „dojścia” z jakich powodów tak jest, bo moim zdaniem prawidłowo dobrana i zainstalowana PCi nie jest „prądożerna” i zapewnia bardzo wysoki komfort ogrzewania.
Jeśli jest inaczej, to należy szukać przyczyny, aby dojść do normalności.




Ps. A te wysokie rachunki, to nie są przypadkiem za 2 m-ce i za minimum 4 osoby ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam jak w temacie czy można dociskać ściankę działowa stropem ,ścianka 12 cm,ma podparcie bo poniżej jest piwnica i ścianka z cegły białej która ma fudament.
    • NOWOŚĆ 2021 - NIAGARA Kwadratowa   Nowoczesny kształt systemu rynnowego tworzy doskonałe dopełnienie modernistycznych budynków. System rynien metalowych oferowany przez naszą firmę to kompletny system odwadniania. Stworzony został z myślą o estetyce, funkcjonalności, ale przede wszystkim wytrzymałości. Nasza technologia pozwoliła nam stworzyć produkty zachwycające nie tylko doskonałymi parametrami technicznymi, ale również aspektem wizualnym. Jakość naszych produktów to JAKOŚĆ DO KWADRATU.   https://pruszynski.com.pl/niagara-kwadratowa.php    
    • Gość RAFIX
      Panie redaktorze, wprowadza pan ludzi w błąd. Nie ma czegoś takiego jak uprawnienia (SEP). Uprawnienia to mogą być budowlane, a SEP'owskie to są świadectwa kwalifikacji zgodnie z prawem energetycznym
    • Dla wytrwałych, świeża konferencja o fotowoltaice, podczas której mówiono m.in. o przyczynach pożarów instalacji PV: https://www.youtube.com/watch?v=YdrLfDRnCQk
    • Prowable- Jesteśmy Polską firmą z branży OZE. Dzięki doświadczeniu możemy zagwarantować, że nasze instalacje będą służyły przez długie lata. Stawiamy na jakość aby Klienci mogli cieszyć się komfortem użytkowania. Działamy na terenie Kalisza, Ostrowa Wielkopolskiego, Pleszewa, Jarocina, Turku, Koła, Pleszewa, Konina, i okolic. Obsługujemy klientów indywidualnych, firmy oraz rolników. W zdecydowanej większości sprzedajemy polskie produkty, ponieważ chcemy wspierać polską gospodarkę, wysoka jakość wykonanych usług oraz przystępna cena i to nas wyróżnia na tle konkurencji. Korzystając z naszych usług i polecając nas innym można uzyskać rabat na kolejne zakupy lub usługi.   Oferujemy Państwu szeroki zakres usług oraz instalacji:    - Pompy ciepła] - Fotowoltaika - Klimatyzacja - Rekuperacja - Pomiary termowizyjne - Ozonowanie pomieszczeń   Możemy pochwalić się zaufaniem klientów, zdjęcia z przeprowadzonych przez nas instalacji mogą Państwo znaleźć w galerii na naszej stronie internetowej. Zapraszamy do zapoznania się z naszym Blogiem Odpowiedzi i informacji mogą Państwo znaleźć na naszym dziale FAQ lub bezpośrednio: Telefon: 62 580 21 90 Mobile: +48 503 515 520 E-mail: biuro@prowable.pl Adres: ul. Skarszewska 4, 62-800 Kalisz
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...