Skocz do zawartości

Ocieplenie murłaty


kamien13

Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

muszę ocieplić murłatę od zewnątrz. Styropian elewacyjny dochodzi do jej wysokości, ale murłaty nie obejmuje. Czy można ocieplić ją styropianem i ewentualnie jak to zrobić?

Napisano
2 godziny temu, kamien13 napisał:

jak to zrobić?

Jakieś zdjęcie...

tego fragmentu ocieplenia...

Napisano
3 godziny temu, kamien13 napisał:

Dzień dobry,

 

muszę ocieplić murłatę od zewnątrz. Styropian elewacyjny dochodzi do jej wysokości, ale murłaty nie obejmuje. Czy można ocieplić ją styropianem i ewentualnie jak to zrobić?

Masz zrobioną podbitkę czy nadbitkę na dachu?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Czy to musi być styropian? Nie można tego zrobić za pomocą płyt z wełny mineralnej? Takich, którymi ociepla się sufity.

Płyty lamelowe STROPROCK G, grubość 10-20 cm. Pozycja nr 7 na schemacie w linku poniżej.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/podlogi-i-stropy/ocieplenie-stropu-garazy-i-podlogi-na-podkladzie-cementowym/

Alternatywą mogą być płyty dedykowane do ocieplenia kanałów wentylacyjnych. Płyty ROCKTERM, grubość 90 mm.

https://www.rockwool.pl/aplikacje/hvac-izolacja-instalacji-grzewczych-wentylacyjnych-klimatyzacyjnych/Izolacja-termiczna-kanalow-wentylacyjnych-zewnetrznych/

To oczywiście mój pomysł, z którym Ekspert Rockwool wcale nie musi się zgodzić :)

 

Napisano (edytowany)

Witam :) 
Płyty lamelowe jak najbardziej :) tym lepiej że nie trzeba będzie ich kołkowac gdyż mają najlepsze parametry na rozrywanie i spokojnie utrzymują się tylko za pomoca kleju. 
z płyt lamelowych poleciłbym jednak wełnę FRONTROCK L. Wełnę łątwiej będzie otrzymac u dystrybutora w miejszej ilości gdyż Stroprock G wystepuję wyłącznie na palecie. 

https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-l
W zasadzie skupiłbym się na tym produkcie jeżeli myślisz o metodzie klejonej. Potem oczywiście klej+siatka i warstwa tynku :) 

 

Edytowano przez Eksperci Rockwool (zobacz historię edycji)
Napisano

Od dłuższego czasu zastanawiałem się czy by czegoś nie zrobić co by mi na poddaszu nie pizgało jak nie ma jeszcze ani ocieplenia dachu ani ocieplenia zewnętrznego. I oglądając YouTube się dowiedziałem, że "ocieplenie murłaty" to cały odrębny temat. Więc będę ją ocieplał samemu.
To fotki jak to mniej więcej wygląda:
https://images90.fotosik.pl/275/e25dea3643d501b0.jpg
https://images91.fotosik.pl/275/bcdabd8fe7cd4e18.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/d1c09a824a369a15.jpg
https://images89.fotosik.pl/275/a6f74c4e9c9fd79b.jpg

A tutaj fotka mojego projektu/pomysłu na ocieplenie:
https://images92.fotosik.pl/276/124376ff035fbe89.jpg

Czy dobrze to wykombinowałem? Najpierw wkleje takie trójkąty styropianu w zielonym obszarze. Później prostokąt w obszarze żółtym. I na koniec znowu podkleje trójkątem w czerwonym obszarze.
A na samym początku trzeba by czymś wypełnić 3cm przestrzeń między murłata a przedłużeniem z cegieł ścianki kolanowej... tylko czym, jakaś pianką?

No i czy cały mój pomysł ma sens czy może inaczej to rozwiązać?

Napisano

Uciąć styropian na wymiar - do lica ze styropianem na ścianie. Potem wkleić na piance ze wszystkich boków.  Obciąć wystającą piankę. Od zewnątrz dać klej i siatkę -ale od str. drewna dać folię.

W środku kontynuować wełną . Tak bym zrobił

Jeszcze jest kwestia szczeliny wentylacyjnej dachu - trzeba ją uwzględnić (otwory).

Napisano (edytowany)

Podobno żadnej szczeliny tam robić nie muszę bo dach jest deskowany a na deskach folia paro przepuszczalna. Po wyschnięciu drewna między deskami się porobiły wystarczające szczeliny i na całej powierzchni jest wentylacja. Między wełna a deskowaniem będzie 2cm szczeliny.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, usiek napisał:

Po wyschnięciu drewna między deskami się porobiły wystarczające szczeliny i na całej powierzchni jest wentylacja

To znaczy gdzie?

Gdzie powietrze u Ciebie wchodzi a gdzie wychodzi?

 

W szczycie dachu masz otwór wentylacyjny lub może wywietrzniki w dachu?

 

1 godzinę temu, usiek napisał:

Między wełna a deskowaniem będzie 2cm szczeliny.

I co z tego?

Jak zamierzasz to osiągnąć?

 

W okapie musisz zostawić szczelinę, którą powietrze będzie napływać a górą wypływać.

 

Ja wklejałem styropian 10cm na kleju do styropianu w piance, styropian ścinałem pod kątem tak, żeby została przerwa 2cm.

 

Przy okazji, ściany szczytowe masz ocieplone?

Napisano (edytowany)

A to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił, że nie potrzeba. Wilgoć sobie wyjdzie przez deski, folie i dachówki...

 

Jest komin wentylacyjny (3 komory). Tak jak w projekcie. A na samej górze dachu są 3 grzybki ale to do łazienki, pralni i kanalizacji...

 

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka. To jest poddasze użytkowe i ani w projekcie nie ma żadnego ocieplenia ani żaden z fachowców o tym mi nigdy nic nie wspominał...

 

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

 

Ps. Poddasze jest w sumie podzielone na 2 części. Jedna wieksza, a druga mniejsza nad sypialnia nad garażem... obniżona w stosunku do głównej części budynku...

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
42 minuty temu, usiek napisał:

to musi być tam ciągła cyrkulacja?

Tak mi gościu od dachu mówił..

To niech się gosciu douczy.

Tak tam ma hulać wiatr

 

W szczycie dachu pod gąsiorami powinieneś mieć otwor w dachu po 2cm na każdą stronę albo wywietrzniki w szczycie, ale nie te małe kominki o ktory ch piszesz

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka

Ja swoje ścinalem i docieplałem

 

42 minuty temu, usiek napisał:

Te 2 cm ponoć uzyskam dając 15cm welny w krokwie, które mają 18cm. Pod tym kolejna warstwa 10cm wełny.

Ok

 

 

Przejrzyj sobie ten temat

Tam przerabiałem to przy pomocy kolegów z FB 

:icon_biggrin:

ocieplenie_scian_szczytowych

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Pod samym szczytem kilka dachówek nie jest normalna jak cała reszta tylko są troche innego kształtu, ktory tworzy otwory.... teraz mi się przypomniało.

 

A szczyt wygląda tak i tak będzie wepchana wełna:

729cce5cf1706bcf.jpg

Napisano
16 minut temu, PeZet napisał:

ja też szczytowe ściany przycinałem, żeby ocieplić od góry - tam gdzie dotykały dachu.

głownie chodzi o to, by warstwa ocieplenia ścian i dachu była nieprzerwana.

 

1 minutę temu, usiek napisał:

A szczyt wygląda tak i tak będzie wepchana wełna:

Niby gdzie będzie wepchana?

1 godzinę temu, usiek napisał:

Ściany szczytowe nie są ocieplane od środka.

ściany ociepla się od zewnątrz

Napisano (edytowany)
10 godzin temu, zenek napisał:

Niby gdzie będzie wepchana?

 

Między cegły a deski... będzie ułożona

 

A wracając do murłaty to powinienem zostawić szczelinę między styropianem a deskami? Ptaszki nie będą miały łatwiej łatwiej żeby wydziobać sobie tam większy otwór? Bo już w jednym miejscu mam gniazdo w styropianie :)

 

No i dochodzą osy i szerszenie. Już jedna gaśnicę na osy zużyłem, a w starym domu obok co 2-3 lata mam gniazdo szerszeni na poddaszu nieużytkowym.

 

W tej części domu po położeniu wełny nie będzie już wejścia na górę... nad jętkami jest zbyt mało miejsca bo myśleć o zagospodarowaniu tego i z dwóch stron jest wymurowane z cegieł.

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Aaaaa... no widzisz, znowu się czegoś dowiedziałem.

Takie coś mi chyba dawali na krawędziach dolnych jak układali dachówki

 

Czytam własnie Twój temat do podlinkowałeś i jest tam ciekawy rysunek z włożona wełną tam gdzie ja chce wstawiać docinany styropian....

Tylko nie wiadomo kiedy ja będę miał ocieplenie elewacji

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

 

ps. chyba założę nowy wątek o moim poddaszu bo widzę, że na każdym kroku i przy każdej pierdółce... trzeba być czujnym bo niektórych błędów później już nie poprawię. A i ludzie jacyś inni tutaj... pomocni i nie wymądrzający się... jak na razie :P

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

Niezależnie od tego czy na deskowaniu będzie ułożona papa czy membrana oraz od tego czy między dekami będa szczeliny czy nie koniecznie nalezy stosować szczelinę wentylowaną. Zimą deski będa zimne i przenikająca para wodna jak natrafi na zimne deskowanie to po prostu się wykropli. Co do detalu ocieplenia murłaty to sugeruje się posiłkowac detalem który załączam. 

12.2.7.1.pdf

Napisano
23 minuty temu, usiek napisał:

Tak na oko to tam z 5-10cm miejsca jest.

 

14 minut temu, usiek napisał:

Hmmm... czyli na szerokość cegły... 25cm?

Tylko ciężko będzie go tam dopasować po takich "nierównościach" od dołu...

Tam się liczy grubość warstwy, nie szerokość.

Na nierówność pianka

5 - 10 cm grubości mało - mozna by próbować w takim razie pianką niskoprężną, lub XPS z pianką, żeby było przynajmniej szczelnie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...