Skocz do zawartości

Z czego wykonać ściany?


Recommended Posts

Cytat

Generalnie BK mnie przekonal (argumenty) tak jak to bylo opisane, co prawda chce sie dowiedziec jak najwiecej zeby miec ta 100% pewnosc ze to jest wlasnie dla mnie.

Co do 42 + ocieplenie, wiem ze sama jest wystarczajaca, ale ktos rzucil mi argument ze 24+ocieplenie z czasem nie docieple stad pytanie czy to ma sens czy to mozna zastosowac?



Wydaje mi się, że trzeba do dokładnie sprawdzić, ale jeśli spełniasz warunki i wszystkie inne potrzebne i wychodzi, że ściana 24+ocieplenie, to chyba dobrze tak zrobić, bo zawsze zaoszczędzisz na metrażu.
Link do komentarza
A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony. To są moje przemyślenia, a że jestem na etapie przed... a nie po ... to sobie mogę po polemizować odrobinkę :>

1) wybór materiału
Kwestia gustu ?
Jeżeli bierze się ekipę do budowania muru, to chyba każdy by chciał by postawili chatę proporcjonalnie do zarobionych pieniążków, dlaczego mam ekipie, która się ceni dawać materiały na pióro/wpust i tym samym podrażać sobie koszty budowy ? Nie są w stanie postawić normalnie ze zwykłego suporeksu lub cegły. To przepraszam bardzo ale to są partacze a nie fachowcy.., byłem na jednej budowie, gdzie z ytonga spier.. krzywiznę ścian? bo proste to one nie były..
I weź tu teraz nie tynkuj brachu...

2) jakość materiału
Kiedyś czytałem jak ktoś budował z cegielni Kozienice i z cegielni Owczary. Z Kozienic mu się uwaliło kilka cegieł - z Owczar popękały mu całe palety.. i weź tu kup materiał o kilka groszy tańszy.. ( nie wiem jak teraz z jakością owczar - opisywana sytuacja była kilka lat temu)

3) 10% przy kosztach budowy jak ktoś tu napisał.. to może być kwota nawet 30000zł - piechotą nie chodzi

4) wilgotność ścian - wilgotność ścian spowodowana jest złą wentylacją domu a nie "paroprzepuszczalnością" ścian...
98% wilgoci z domu jest usuwane przez wentylację a ok 2% przez ściany.. choć uważam, że jeszcze mniej niż te 2%
biorąc pod uwagę farby lateksowe, kauczukowe itp..

5) Różnice w U/m2K - jeżeli chodzi o ściany dwuwarstwowe, no przepraszam, ale o czym my tu dyskutujemy ?
Różnice rzędu 0,2 przy poszczególnych materiałach są praktycznie niwelowane przez grubość styropianu,
Oczywiście można dać z najlepszym parametrem oraz odpowiednia ceną, ale pytanie kiedy zwróci się koszt
ogrzewania domu, a dokładniej różnica między poszczególnymi rodzajami materiałów..

Moje podsumowanie

Osobiście, wejdę sobie na allegro, sprawdzę sobie koszt materiałów cegła/pustak/porotherm/silka/ytong, który wyjdzie taniej a będzie cieszył się dobrą jakością ( mało odpadów) ten kupię ( na chwilę obecną H+H 24cm) i dam na to 15cm styropianu, jak wezmę ekipę do budowy to będę im patrzył na ręce jak murują, jak spierniczą to na drugi dzień będą rozbierać o ile nie będą się chcieli narażać na zerwanie umowy.. choć osobiście wolę wsiąść murarza-fachmana i z nim murować... dłużej będzie trwać budowa, ale będę mieć pewność, że dobrze będzie zrobione.
Będę się starał stawiać bez kredytu - na razie mam gdzie mieszkać, a budowa/wykończenie domu nawet w perspektywie 7-10 lat i tak mi daje 20 lat spokoju i nie martwienia się o to z czego spłacić kredyt.. ale to zupełnie inny wątek icon_smile.gif i trzeba wszystko dopasować do swojej sytuacji - nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony. To są moje przemyślenia, a że jestem na etapie przed... a nie po ... to sobie mogę po polemizować odrobinkę :>

1) wybór materiału
Kwestia gustu ?
Jeżeli bierze się ekipę do budowania muru, to chyba każdy by chciał by postawili chatę proporcjonalnie do zarobionych pieniążków, dlaczego mam ekipie, która się ceni dawać materiały na pióro/wpust i tym samym podrażać sobie koszty budowy ? Nie są w stanie postawić normalnie ze zwykłego suporeksu lub cegły. To przepraszam bardzo ale to są partacze a nie fachowcy.., byłem na jednej budowie, gdzie z ytonga spier.. krzywiznę ścian? bo proste to one nie były..
I weź tu teraz nie tynkuj brachu...



Mam SSZ. Moim zdaniem otynkować trzeba, a pióro i wpust jest przereklamowany,szczególnie w przypadku ściany dwuwarstwowej.

Cytat

2) jakość materiału
Kiedyś czytałem jak ktoś budował z cegielni Kozienice i z cegielni Owczary. Z Kozienic mu się uwaliło kilka cegieł - z Owczar popękały mu całe palety.. i weź tu kup materiał o kilka groszy tańszy.. ( nie wiem jak teraz z jakością owczar - opisywana sytuacja była kilka lat temu)



Tak, to niemiła sytuacja. Jeśli bierzesz fakturę, to jesteś górą. Choć,niestety, trzeba dochodzić swego przed sądem. Choć nie zawsze. Tak czy siak, nie życzę.

Cytat

3) 10% przy kosztach budowy jak ktoś tu napisał.. to może być kwota nawet 30000zł - piechotą nie chodzi



Z procentowym udziałem jest tak, że z tych wszystkich małych procentów składa się cała budowa. Nie ma na budowie etapu, który byłby np 20% inwestycji. Zawsze jest 1%, 2%,5%, 10%....

Cytat

4) wilgotność ścian - wilgotność ścian spowodowana jest złą wentylacją domu a nie "paroprzepuszczalnością" ścian...
98% wilgoci z domu jest usuwane przez wentylację a ok 2% przez ściany.. choć uważam, że jeszcze mniej niż te 2%
biorąc pod uwagę farby lateksowe, kauczukowe itp..


Oddychanie ścian to bujdanie warta zachodu.

Cytat

5) Różnice w U/m2K - jeżeli chodzi o ściany dwuwarstwowe, no przepraszam, ale o czym my tu dyskutujemy ?
Różnice rzędu 0,2 przy poszczególnych materiałach są praktycznie niwelowane przez grubość styropianu,
Oczywiście można dać z najlepszym parametrem oraz odpowiednia ceną, ale pytanie kiedy zwróci się koszt
ogrzewania domu, a dokładniej różnica między poszczególnymi rodzajami materiałów..


Całkowicie się z Tobą zgadzam. Materiał na ścianę ma być wygodny w budowaniu - bk, wygodny w montażu instalacji - bk, albo na przykład akumulujący ciepło, wtedy w grę wchodzi ceramika. Gazobeton gorzej akumuluje,ale też jest ciepły.

Mój domek wybudowałem z gazobetonu i bardzo sobie chwalę łatwość montażu elektryki, przycinania bloczków i obróbki ściany.

Cytat


Moje podsumowanie

Osobiście, wejdę sobie na allegro, sprawdzę sobie koszt materiałów cegła/pustak/porotherm/silka/ytong, który wyjdzie taniej a będzie cieszył się dobrą jakością ( mało odpadów) ten kupię ( na chwilę obecną H+H 24cm) i dam na to 15cm styropianu, jak wezmę ekipę do budowy to będę im patrzył na ręce jak murują, jak spierniczą to na drugi dzień będą rozbierać o ile nie będą się chcieli narażać na zerwanie umowy.. choć osobiście wolę wsiąść murarza-fachmana i z nim murować... dłużej będzie trwać budowa, ale będę mieć pewność, że dobrze będzie zrobione.
Będę się starał stawiać bez kredytu - na razie mam gdzie mieszkać, a budowa/wykończenie domu nawet w perspektywie 7-10 lat i tak mi daje 20 lat spokoju i nie martwienia się o to z czego spłacić kredyt.. ale to zupełnie inny wątek icon_smile.gif i trzeba wszystko dopasować do swojej sytuacji - nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich icon_smile.gif



Murowałem sam. Nie mam wiedzy na ten temat. Nie miałem.
To proste, tylko męczące.
Link do komentarza
Cytat

Oddychanie ścian to bujda nie warta zachodu.


Całkowicie się z Tobą zgadzam. Materiał na ścianę ma być wygodny w budowaniu - bk, wygodny w montażu instalacji - bk, albo na przykład akumulujący ciepło, wtedy w grę wchodzi ceramika. Gazobeton gorzej akumuluje,ale też jest ciepły.



Tez tak myślałem ze należało by zastosować odpowiednią wentylacje.
Ale czy 24+ocieplenie a 36+ocieplenie poza kosztami bloczków będzie się różnić zasadniczo? Stosuje się inną grubość ocieplenia?
i czy styropian a wełna ma też jakiś istotny wpływ na ocieplenie tych 2 rozmiarów ściany?
Link do komentarza
Co to znaczy "odpowiednia wentylacja" - Czy rolą wentylacji jest nasze zdrowie i komfort czy dbanie by ocieplona z zewnątrz ściana była sucha? By spełnić to pierwsze wilgotność względna musi być zimą minimum 40%... by to drugie - maksimum 25%!
Co do akumulacji ścian... była ona zaletą gdy ogrzewanie było niesterowalne ( bez automatyki w pomieszczeniach) ściana odbierała nadmiar, stabilizowała temperaturę. Ale co się dzieje gdy automatyka uwzględnia zyski, gdy nie ma nadprodukcji ciepła ? Ściana na fundamencie jest zawsze, ale to zawsze chłodniejsza od temperatury w pomieszczeniu! Dlatego nie jest już akumulatorem ( odbiera i oddaje) ale wyłącznie odbiornikiem ciepła. I to odbiornikiem znakomicie utrudniającym zadaniowość odgrzewania i programowanie czas/temperatura.
Link do komentarza
Cytat

Tez tak myślałem ze należało by zastosować odpowiednią wentylacje.
Ale czy 24+ocieplenie a 36+ocieplenie poza kosztami bloczków będzie się różnić zasadniczo? Stosuje się inną grubość ocieplenia?
i czy styropian a wełna ma też jakiś istotny wpływ na ocieplenie tych 2 rozmiarów ściany?


W moim przekonaniu ściana 36 i więcej to chuyt martetindowy. Ociepla się nie betonem czy gazo-betonem tylko materiałem do tego przeznacznym. Buduj konstrukcję nośną i ją ocieplaj. Czyli 24.
Styropian a wełna? Styropian jest tańszy, prostszy w montażu. Takie jest moje zdanie, choć to temat stary jak świat.
Link do komentarza
Panie Brzęczykowski z ciekawości zapytam - ściany zewnętrzne - ile ciepła w `C wchłoną przy temperaturze zewnętrznej przy 5`C -10`C itp przy ociepleniu ściany powiedzmy 15cm styropianem ?
Pytanie laika więc prosze odpowiedzieć w sposób zrozumiały icon_smile.gif

Co do wełny czy styropianu - temat wałkowany chyba tak długo jak istnieje wełna i styropian icon_smile.gif

Wełna zawilgocona traci swe właściwości,
Styropian podobno się ulatnia..
Wad potwierdzonych i niepotwierdzonych jest mnóstwo.

Ja będę robił tak:
ściany nośne i fundamenty - styropian dlatego że: łatwo się przycina, trzyma pion, i lekki w montażu
Poddasze - wełna dlatego że: łatwiej ją upchać w każdy zakamarek a przez to porządnie zaizolować

Swego czasu montowałem ścianki działowe z G-K i wypełniałem wnętrze wełną mineralną... brrr nigdy więcej icon_evil.gif drapało swędziało jak diabli icon_smile.gif )

A odnośnie ścian 24 czy 36cm. jeżeli dom parterowy z poddaszem użytkowym to 24cm spokojnie wystarczą przy przenoszeniu obciążeń. Natomiast jeżeli patrzysz na straty ciepła to 36cm tylko w wypadku bloczków fortis - znaczy się z gotową wkładką styropianową.
Link do komentarza
Cytat

Panie Brzęczykowski z ciekawości zapytam - ściany zewnętrzne - ile ciepła w `C wchłoną przy temperaturze zewnętrznej przy 5`C -10`C itp przy ociepleniu ściany powiedzmy 15cm styropianem ?
Pytanie laika więc prosze odpowiedzieć w sposób zrozumiały



Żeby to ktoś wiedział? Odpowie Panu na to tylko ten co nie rozumie fizyki. Dlaczego? Bo trzeba założyć, że ciepło w ścianie będzie szło prostopadle do styropianu, oraz, że zawilgocenie nie ma wpływu na opór cieplny.
Ja zajmuję się izolacjami - a izolacja trmiczna by była skuteczna musi być przed odbiornikiem ciepła, musi być sucha i na tyle gruba by uwzględniać przyszłe ceny energii. Nie zgadza się Pan ze mną?
Link do komentarza
Jedynym uprawnionym i dedykowanym „odbiornikiem” ciepła jest człowiek.

Idąc dalej tropem sposobu myślenia Pana TB, to raczej należałoby izolować termicznie człowieka, a nie ściany, a ciepło dostarczać nie, centralnie w każdym pokoju, tylko miejscowo do odbiornika jakim jest człowiek.

Jakie oszczędności, jaka radość emeryta z niskich rachunków, jaki komfort wszedzie jest tak samo ciepło i to bez regulacji z dokładnością 0,1 stopnia.
Link do komentarza
Cytat

ściana to nie odbiornik, a raczej przekaźnik

ja jestem ciekaw jak są regulowane sprawy związane z komfortem, ale nie cieplnym, bo tu Pan TB. w rewelacyjny sposób, decentralizując co, to rozwiązał, ale wilgotnościowym?


"przekaźnik" między innymi do fundamentu i gruntu - w energooszczędnym budownictwie nie może być grzana. Kolejna sprawa to problem z paroizolacja i komfortem. A kumulacja miała sens gdy występuje nadprodukcja ciepła, ale 20 lat temu "coś takiego" przestało występować - dla komfortu zrezygnowaliśmy z centralnego ogrzewania ( wtedy o energooszczędności się nie mówiło) . Dla regulacji wilgotności i również dla komfortu w 89' (sobie) w 90' innym zacząłem montować wentylacje mechaniczną z wymiennikiem ciepła. Cały czas tylko chodziło o komfort! Dopiero w praktyce się okazało, że brak mostka termicznego do gruntu, brak wilgoci w ścianie, odzysk ciepła z wentylacji powodują tak duże zmniejszenie potrzeb cieplnych, że stosowanie starych systemów ogrzewania z zasobnikiem i cyrkulacją nie wchodzi w grę! Mało tego współczesne systemy ogrzewania są nie tylko super precyzyjne ale i tanie - dzięki temu można sporo więcej kasy przeznaczyć na zwiększenie grubości izolacji.
Jak Szanowny Pan widzi - punktem wyjścia do stosowania niecentralnego ogrzewania i rekuperatorów był komfort! A nie energooszczędność! W 89'-90' się o tym w ogóle nie mówiło!
Link do komentarza
Cytat

punkt wyjścia Kol opisał szeroko, natomiast nic w temacie pytania , dowiem się czy nie?


To jeszcze raz... metoda musztry bojowej.
W celu uzyskania maksymalnego komfortu cieplnego - w 1990 roku wprowadziłem niecentralne systemy ogrzewania. Precyzyjny termostat z mikroprocesorem zadaniowym w połączeniu ze 100 - 150 W/m2 - zapewnia większy komfort termiczny zimą niż przy ogrzewaniu centralnym. 30 -to centymetrowa izolacja ściany i 50 cm w dachu z wentylacją kalenicową w połączeniu z dopasowanym do tego GWC zapewnia komfort termiczny latem. Od komfortu wilgotnościowego jest regulowana wentylacja mechaniczna. Komfort był praprzyczyną wyrzucenia z budownictwa centralnych systemów ogrzewania i wentylacji naturalnej. Energooszczędność "wyszła" potem.
Link do komentarza
Cytat

A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony.


Święte słowa... W Polsce przyzwyczailiśmy się do budowania wszystkiego " z zapasem", no bo tak lepiej. Oczywiście jest różnica między ścianą U=0,2 a ścianą U=0,8, ale jakież ma znaczenie, że zrobimy ścianę np. U=0,16 zamiast U=0,2? Znikome, tym bardziej, jeśli nie zadbamy odpowiednio o inne istotne elementy podczas budowy.
Link do komentarza
Cytat

W moim przekonaniu ściana 36 i więcej to chuyt martetindowy. Ociepla się nie betonem czy gazo-betonem tylko materiałem do tego przeznacznym. Buduj konstrukcję nośną i ją ocieplaj. Czyli 24.
Styropian a wełna? Styropian jest tańszy, prostszy w montażu. Takie jest moje zdanie, choć to temat stary jak świat.




Kurcze to ja juz nie lapie, tylko 24cm a reszta to pic na wode? czyli najlepszym rozwiazaniem jest 24 to co ze scianami jednowarstwowymi i 42cm bloczkow zbędny wydatek?
Link do komentarza
Cytat

Kurcze to ja juz nie lapie, tylko 24cm a reszta to pic na wode? czyli najlepszym rozwiazaniem jest 24 to co ze scianami jednowarstwowymi i 42cm bloczkow zbędny wydatek?

Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej.
Link do komentarza
Cytat

Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej.



czytalem teraz na innym forum ze jeden z forumowiczow zastosowal bloczek 40cm poki co nie ma wykonczenia i chwali sobie to rozwiazanie
"0d 17.07.2009 do 03.04.2010 ,w sumie 1200 pln dom ok 183m2"
i badz tu teraz mądry icon_neutral.gif
Link do komentarza
Cytat

ale jakież ma znaczenie, że zrobimy ścianę np. U=0,16 zamiast U=0,2? Znikome, tym bardziej, jeśli nie zadbamy odpowiednio o inne istotne elementy podczas budowy.



Niby znikome, ale jest powiedzonko "grosz do grosza i będzie kokosza". Może się to objawiać np. 200zł droższymi rachunkami za ogrzewanie rocznie, po 5 latach jest to 1000zł, a mieć tysiąć i nie mieć tysiąca to razem dwa tysiące, i po wakacjach.

Cytat

Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej.



Ano jak się nad tym zastanowić to ma to sens. Wiadomo, że ściana nie może być z byle czego, czyli dla przykładu może być bloczek BK 24cm, który też się dobrze zachowa, ale to nie ściana ma ocieplać, tylko ocieplenie.
Link do komentarza
Cytat

Ano jak się nad tym zastanowić to ma to sens. Wiadomo, że ściana nie może być z byle czego, czyli dla przykładu może być bloczek BK 24cm, który też się dobrze zachowa, ale to nie ściana ma ocieplać, tylko ocieplenie.


Nie ocieplenie, a izolacja! Ocieplenie to materiał termoizolacyjny za odbiornikiem ciepła ! Nie może być skuteczny. Mało tego - przy dzisiejszych grubościach materiałów temoizolacyjnych - umieszczenie ich za bk spowoduje zawilgocenie. Co można zaobserwować we wszystkich takich przypadkach.
Link do komentarza
Cytat

Niby znikome, ale jest powiedzonko "grosz do grosza i będzie kokosza". Może się to objawiać np. 200zł droższymi rachunkami za ogrzewanie rocznie, po 5 latach jest to 1000zł, a mieć tysiąć i nie mieć tysiąca to razem dwa tysiące, i po wakacjach.



Masz rację, ale nie do końca icon_wink.gif Liczysz tylko i wyłącznie róznicę w cenie ogrzewania, ale weź jeszcze pod uwagę jakiej wysokości koszty dodatkowo poniesiesz, aby osiągnąć lepszą izolacyjność ściany. Bo może się okazać, że na początku wydasz, powiedzmy 3000 więcej, więc dopiero po 15 latach zwróci się inwestycja. No i weź jeszcze pod uwagę coś takiego jak "koszt pozyskania kapitału" - większość buduje na kredyt, a każda wydana na początku złotówka więcej podnosi też wysokość rat do spłaty. To oczywiście akademickie rozważania i warto to odnieść za każdym razem do konkretnego przykładu - zestawić koszty początkowe i koszty użytkowania (w tym koszt np. kredytu) i dopiero wtedy można ocenić rzeczywistą opłacalność inwestycji. Ale to już na rozważania w innym miejscu...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
a nie wydaje Ci się, że polecanie mija się z celem, jak nie wiadomo z jakiego regionu?
to raz
dwa - w jakiej technologii? na klej, zaprawę (ciepłą?), bo to chyba też istotne
i rozejrzyj się w okolicy co mają, polecanie materiału z drugiego końca kraju, raczej mija się z celem
prędzej już wybrać coś taniego, a kasę dołożyć do zwiększenia grubosaci styro
Link do komentarza
Cytat

a nie wydaje Ci się, że polecanie mija się z celem, jak nie wiadomo z jakiego regionu?
to raz
dwa - w jakiej technologii? na klej, zaprawę (ciepłą?), bo to chyba też istotne
i rozejrzyj się w okolicy co mają, polecanie materiału z drugiego końca kraju, raczej mija się z celem
prędzej już wybrać coś taniego, a kasę dołożyć do zwiększenia grubosaci styro



Kujawsko-pomorskie, myślałem o kleju, cienka spoina. Dużo drożej wychodzi niż zaprawa?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
ja bym ujął to tak. Nie ważne z czego, ważne żeby zgodnie z obowiązującą sztuką budowlaną dla danego materiału.
Ile technologii i różnorodności materiałów, tyle zdań. Każdy materiał i każda technologia ma swoich zwolenników i przeciwników. Na rynku jest taka różnorodność że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja stawiam na Thermomur i na wiosnę startuje z budową choć mało jest poklasku dla tej technologii.
Inny woli ytong, jeszcze inny maxa a jeszcze inny drewno bądź cegłe itd. Można wymieniać bez końca. Każdą z tych technologii można spitolić. A wtedy znaczenie z czego masz dom, traci na sile.
Link do komentarza
Witam, ja mam pytanie odnośnie BK, tzn nie wiem czy budować z BK 24+ ster. np. 15, albo 30 + cieńszy steropian np. 12, czy to wogóle jest sens dawać BK 30 bo tu nie widziałem żeby ktoś o tym pisał, a jeżeli chodzi o ten BK to z jakiej gęstości, bo wiem że ta 400 to najcieplejsza???
A czy mógłby ktoś jeszcze podac wzór na tą przenikalnośc cieplną sciany??? Edytowano przez mariusz79 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam, ja mam pytanie odnośnie BK, tzn nie wiem czy budować z BK 24+ ster. np. 15, albo 30 + cieńszy steropian np. 12, czy to wogóle jest sens dawać BK 30 bo tu nie widziałem żeby ktoś o tym pisał, a jeżeli chodzi o ten BK to z jakiej gęstości, bo wiem że ta 400 to najcieplejsza???
A czy mógłby ktoś jeszcze podac wzór na tą przenikalnośc cieplną sciany???


bardziej opór cieplny
ulubione źródło vegi1, tu akurat przydatne

co do grubości bk, to 24 wystarczy, lepiej zainwestować w docieplenie
jednak, jeżeli zmieniasz materiał w projekcie i ten materiał ma lepsze parametry wytrzymałościowe od bk, warto, aby konstruktor sprawdził, czy jego wytrzymałość jest wystarczająca
Link do komentarza
Cytat

bardziej opór cieplny
ulubione źródło vegi1, tu akurat przydatne

co do grubości bk, to 24 wystarczy, lepiej zainwestować w docieplenie
jednak, jeżeli zmieniasz materiał w projekcie i ten materiał ma lepsze parametry wytrzymałościowe od bk, warto, aby konstruktor sprawdził, czy jego wytrzymałość jest wystarczająca


Ja właśnie zdecydowałem się na keramzytobeton 24cm
Link do komentarza
Ja buduje z solbetu 24 gladkiego na klej bez p+w murarz powiedzial ze P+w to ulatweinie dla niego ale koszt pustakow duzy i bez P+W też bedzie dobrze. Zdecydowalem sie na ten material bo bardzo latwo sie w nim robi instalacje ktore bede robil sam, kolejna sprawa to to ze jest cieplejsza od ceramiki, nastepna to taka ze mniej bedzie kosztowalo otynkowanie tego zewzgledu na to ze sciany sa równuiejsze niz w przypadku ceramiki. co do ociepleniea mysle ze 12 cm dobrego styropianu wystarczy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
    • Wydaje mi się, że zamknięcie jakiegoś programu, w tym "Czyste Powietrze" wcale nie oznacza końca zajmowania się taką tematyką i końca promocji określonych rozwiązań przez władze państwowe. To tylko koniec jakiegoś etapu w danym temacie. Bo na przykład skończyły się środki przeznaczone na wspieranie działań. Poza tym, zamknięcie etapu to okazja do sporządzenia jakiegoś bilansu, do zanalizowania, czy założenia są realizowane właściwie, czy przynoszą spodziewane efekty, czy może dałoby się uzyskać więcej. Dlatego wierzę, że niedługo nastąpi otwarcie kolejnego etapu. Przykładem niech będzie program "Mój Prąd". Na szóstą wersję wpłynęło tyle wniosków, że planowana suma dotacji została rozdysponowana w kilka dni. Na szczęście, w reakcji na zainteresowanie odbiorców, wielkość funduszu została zwiększona i to znacznie.   
    • Ile osób skorzystało z tego programu? Jaką kwotą dysponował ten program? 100mld? Dobrze pamiętam? Ile więc zostało rozdysponowane? Biurokracja i papierologia - tym było odzwierciedlenie tego programu. Wiele osób było chętnych na wzięcie udziału ale się po prostu bali. Nikt nie dawał im gwarancji otrzymania dofinansowania.  Może ten program wróci ale w nowej odsłonie i skróconą drogą biurokracji.  
    • Komentarz dodany przez filtryplus.pl: Decyzja o zamknięciu programu „Czyste Powietrze” to krok w niewłaściwym kierunku, zwłaszcza w czasach, gdy walka ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza powinna być priorytetem. Program ten nie tylko umożliwiał wymianę starych, nieekologicznych źródeł ogrzewania na nowoczesne, ale także wspierał termoizolację budynków, co znacząco redukuje emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Zamknięcie takiej inicjatywy to nie tylko ignorowanie problemów środowiskowych, ale także zdrowotnych, bo zanieczyszczone powietrze ma bezpośredni wpływ na nasze życie i zdrowie. Skoro dostęp do szeroko zakrojonych działań naprawczych może zostać ograniczony, warto zainwestować we własne bezpieczeństwo w inny sposób. Kluczowym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczeniami w domu jest zakup oczyszczacza powietrza i regularna wymiana jego filtrów. Inwestowanie w takie rozwiązania to nie kaprys, a konieczność, szczególnie w regionach, gdzie jakość powietrza pozostawia wiele do życzenia. Zamknięcie programu „Czyste Powietrze” nie oznacza, że problem zniknie – wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas, na miarę swoich możliwości, podejmował działania na rzecz poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...