marek.kurdej Napisano 16 kwietnia 2010 #101 Napisano 16 kwietnia 2010 Generalnie BK mnie przekonal (argumenty) tak jak to bylo opisane, co prawda chce sie dowiedziec jak najwiecej zeby miec ta 100% pewnosc ze to jest wlasnie dla mnie.Co do 42 + ocieplenie, wiem ze sama jest wystarczajaca, ale ktos rzucil mi argument ze 24+ocieplenie z czasem nie docieple stad pytanie czy to ma sens czy to mozna zastosowac?
T. Brzęczkowski Napisano 16 kwietnia 2010 #102 Napisano 16 kwietnia 2010 Cytat masz nieaktualne dane, tak to wygląda, pierwsza linijka Jak można samemu sobie taką krzywdę robić! Izolacje jakiekolwiek zaczynają się od 0.1 W/m2xK
Grzybarczyk Napisano 19 kwietnia 2010 #103 Napisano 19 kwietnia 2010 Cytat Generalnie BK mnie przekonal (argumenty) tak jak to bylo opisane, co prawda chce sie dowiedziec jak najwiecej zeby miec ta 100% pewnosc ze to jest wlasnie dla mnie.Co do 42 + ocieplenie, wiem ze sama jest wystarczajaca, ale ktos rzucil mi argument ze 24+ocieplenie z czasem nie docieple stad pytanie czy to ma sens czy to mozna zastosowac? Wydaje mi się, że trzeba do dokładnie sprawdzić, ale jeśli spełniasz warunki i wszystkie inne potrzebne i wychodzi, że ściana 24+ocieplenie, to chyba dobrze tak zrobić, bo zawsze zaoszczędzisz na metrażu.
marek.kurdej Napisano 19 kwietnia 2010 #104 Napisano 19 kwietnia 2010 Cytat Wydaje mi się, że trzeba do dokładnie sprawdzić, ale jeśli spełniasz warunki i wszystkie inne potrzebne i wychodzi, że ściana 24+ocieplenie, to chyba dobrze tak zrobić, bo zawsze zaoszczędzisz na metrażu. rozważam wszystkie możliwości, wiem ze 42 + to duże koszty wiec chce się dowiedzieć czy jest to zasadne.
Draagon Napisano 19 kwietnia 2010 #105 Napisano 19 kwietnia 2010 A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony. To są moje przemyślenia, a że jestem na etapie przed... a nie po ... to sobie mogę po polemizować odrobinkę :>1) wybór materiałuKwestia gustu ?Jeżeli bierze się ekipę do budowania muru, to chyba każdy by chciał by postawili chatę proporcjonalnie do zarobionych pieniążków, dlaczego mam ekipie, która się ceni dawać materiały na pióro/wpust i tym samym podrażać sobie koszty budowy ? Nie są w stanie postawić normalnie ze zwykłego suporeksu lub cegły. To przepraszam bardzo ale to są partacze a nie fachowcy.., byłem na jednej budowie, gdzie z ytonga spier.. krzywiznę ścian? bo proste to one nie były..I weź tu teraz nie tynkuj brachu...2) jakość materiałuKiedyś czytałem jak ktoś budował z cegielni Kozienice i z cegielni Owczary. Z Kozienic mu się uwaliło kilka cegieł - z Owczar popękały mu całe palety.. i weź tu kup materiał o kilka groszy tańszy.. ( nie wiem jak teraz z jakością owczar - opisywana sytuacja była kilka lat temu)3) 10% przy kosztach budowy jak ktoś tu napisał.. to może być kwota nawet 30000zł - piechotą nie chodzi4) wilgotność ścian - wilgotność ścian spowodowana jest złą wentylacją domu a nie "paroprzepuszczalnością" ścian... 98% wilgoci z domu jest usuwane przez wentylację a ok 2% przez ściany.. choć uważam, że jeszcze mniej niż te 2% biorąc pod uwagę farby lateksowe, kauczukowe itp.. 5) Różnice w U/m2K - jeżeli chodzi o ściany dwuwarstwowe, no przepraszam, ale o czym my tu dyskutujemy ? Różnice rzędu 0,2 przy poszczególnych materiałach są praktycznie niwelowane przez grubość styropianu, Oczywiście można dać z najlepszym parametrem oraz odpowiednia ceną, ale pytanie kiedy zwróci się koszt ogrzewania domu, a dokładniej różnica między poszczególnymi rodzajami materiałów..Moje podsumowanie Osobiście, wejdę sobie na allegro, sprawdzę sobie koszt materiałów cegła/pustak/porotherm/silka/ytong, który wyjdzie taniej a będzie cieszył się dobrą jakością ( mało odpadów) ten kupię ( na chwilę obecną H+H 24cm) i dam na to 15cm styropianu, jak wezmę ekipę do budowy to będę im patrzył na ręce jak murują, jak spierniczą to na drugi dzień będą rozbierać o ile nie będą się chcieli narażać na zerwanie umowy.. choć osobiście wolę wsiąść murarza-fachmana i z nim murować... dłużej będzie trwać budowa, ale będę mieć pewność, że dobrze będzie zrobione. Będę się starał stawiać bez kredytu - na razie mam gdzie mieszkać, a budowa/wykończenie domu nawet w perspektywie 7-10 lat i tak mi daje 20 lat spokoju i nie martwienia się o to z czego spłacić kredyt.. ale to zupełnie inny wątek i trzeba wszystko dopasować do swojej sytuacji - nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich 1
PeZet Napisano 20 kwietnia 2010 #106 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony. To są moje przemyślenia, a że jestem na etapie przed... a nie po ... to sobie mogę po polemizować odrobinkę :>1) wybór materiałuKwestia gustu ?Jeżeli bierze się ekipę do budowania muru, to chyba każdy by chciał by postawili chatę proporcjonalnie do zarobionych pieniążków, dlaczego mam ekipie, która się ceni dawać materiały na pióro/wpust i tym samym podrażać sobie koszty budowy ? Nie są w stanie postawić normalnie ze zwykłego suporeksu lub cegły. To przepraszam bardzo ale to są partacze a nie fachowcy.., byłem na jednej budowie, gdzie z ytonga spier.. krzywiznę ścian? bo proste to one nie były..I weź tu teraz nie tynkuj brachu... Mam SSZ. Moim zdaniem otynkować trzeba, a pióro i wpust jest przereklamowany,szczególnie w przypadku ściany dwuwarstwowej. Cytat 2) jakość materiałuKiedyś czytałem jak ktoś budował z cegielni Kozienice i z cegielni Owczary. Z Kozienic mu się uwaliło kilka cegieł - z Owczar popękały mu całe palety.. i weź tu kup materiał o kilka groszy tańszy.. ( nie wiem jak teraz z jakością owczar - opisywana sytuacja była kilka lat temu) Tak, to niemiła sytuacja. Jeśli bierzesz fakturę, to jesteś górą. Choć,niestety, trzeba dochodzić swego przed sądem. Choć nie zawsze. Tak czy siak, nie życzę. Cytat 3) 10% przy kosztach budowy jak ktoś tu napisał.. to może być kwota nawet 30000zł - piechotą nie chodzi Z procentowym udziałem jest tak, że z tych wszystkich małych procentów składa się cała budowa. Nie ma na budowie etapu, który byłby np 20% inwestycji. Zawsze jest 1%, 2%,5%, 10%.... Cytat 4) wilgotność ścian - wilgotność ścian spowodowana jest złą wentylacją domu a nie "paroprzepuszczalnością" ścian... 98% wilgoci z domu jest usuwane przez wentylację a ok 2% przez ściany.. choć uważam, że jeszcze mniej niż te 2% biorąc pod uwagę farby lateksowe, kauczukowe itp.. Oddychanie ścian to bujdanie warta zachodu. Cytat 5) Różnice w U/m2K - jeżeli chodzi o ściany dwuwarstwowe, no przepraszam, ale o czym my tu dyskutujemy ? Różnice rzędu 0,2 przy poszczególnych materiałach są praktycznie niwelowane przez grubość styropianu, Oczywiście można dać z najlepszym parametrem oraz odpowiednia ceną, ale pytanie kiedy zwróci się koszt ogrzewania domu, a dokładniej różnica między poszczególnymi rodzajami materiałów.. Całkowicie się z Tobą zgadzam. Materiał na ścianę ma być wygodny w budowaniu - bk, wygodny w montażu instalacji - bk, albo na przykład akumulujący ciepło, wtedy w grę wchodzi ceramika. Gazobeton gorzej akumuluje,ale też jest ciepły.Mój domek wybudowałem z gazobetonu i bardzo sobie chwalę łatwość montażu elektryki, przycinania bloczków i obróbki ściany. Cytat Moje podsumowanie Osobiście, wejdę sobie na allegro, sprawdzę sobie koszt materiałów cegła/pustak/porotherm/silka/ytong, który wyjdzie taniej a będzie cieszył się dobrą jakością ( mało odpadów) ten kupię ( na chwilę obecną H+H 24cm) i dam na to 15cm styropianu, jak wezmę ekipę do budowy to będę im patrzył na ręce jak murują, jak spierniczą to na drugi dzień będą rozbierać o ile nie będą się chcieli narażać na zerwanie umowy.. choć osobiście wolę wsiąść murarza-fachmana i z nim murować... dłużej będzie trwać budowa, ale będę mieć pewność, że dobrze będzie zrobione. Będę się starał stawiać bez kredytu - na razie mam gdzie mieszkać, a budowa/wykończenie domu nawet w perspektywie 7-10 lat i tak mi daje 20 lat spokoju i nie martwienia się o to z czego spłacić kredyt.. ale to zupełnie inny wątek i trzeba wszystko dopasować do swojej sytuacji - nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich Murowałem sam. Nie mam wiedzy na ten temat. Nie miałem.To proste, tylko męczące.
marek.kurdej Napisano 20 kwietnia 2010 #107 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Oddychanie ścian to bujda nie warta zachodu.Całkowicie się z Tobą zgadzam. Materiał na ścianę ma być wygodny w budowaniu - bk, wygodny w montażu instalacji - bk, albo na przykład akumulujący ciepło, wtedy w grę wchodzi ceramika. Gazobeton gorzej akumuluje,ale też jest ciepły. Tez tak myślałem ze należało by zastosować odpowiednią wentylacje.Ale czy 24+ocieplenie a 36+ocieplenie poza kosztami bloczków będzie się różnić zasadniczo? Stosuje się inną grubość ocieplenia?i czy styropian a wełna ma też jakiś istotny wpływ na ocieplenie tych 2 rozmiarów ściany?
T. Brzęczkowski Napisano 20 kwietnia 2010 #108 Napisano 20 kwietnia 2010 Co to znaczy "odpowiednia wentylacja" - Czy rolą wentylacji jest nasze zdrowie i komfort czy dbanie by ocieplona z zewnątrz ściana była sucha? By spełnić to pierwsze wilgotność względna musi być zimą minimum 40%... by to drugie - maksimum 25%! Co do akumulacji ścian... była ona zaletą gdy ogrzewanie było niesterowalne ( bez automatyki w pomieszczeniach) ściana odbierała nadmiar, stabilizowała temperaturę. Ale co się dzieje gdy automatyka uwzględnia zyski, gdy nie ma nadprodukcji ciepła ? Ściana na fundamencie jest zawsze, ale to zawsze chłodniejsza od temperatury w pomieszczeniu! Dlatego nie jest już akumulatorem ( odbiera i oddaje) ale wyłącznie odbiornikiem ciepła. I to odbiornikiem znakomicie utrudniającym zadaniowość odgrzewania i programowanie czas/temperatura.
PeZet Napisano 20 kwietnia 2010 #109 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Tez tak myślałem ze należało by zastosować odpowiednią wentylacje.Ale czy 24+ocieplenie a 36+ocieplenie poza kosztami bloczków będzie się różnić zasadniczo? Stosuje się inną grubość ocieplenia?i czy styropian a wełna ma też jakiś istotny wpływ na ocieplenie tych 2 rozmiarów ściany? W moim przekonaniu ściana 36 i więcej to chuyt martetindowy. Ociepla się nie betonem czy gazo-betonem tylko materiałem do tego przeznacznym. Buduj konstrukcję nośną i ją ocieplaj. Czyli 24.Styropian a wełna? Styropian jest tańszy, prostszy w montażu. Takie jest moje zdanie, choć to temat stary jak świat.
Draagon Napisano 21 kwietnia 2010 #110 Napisano 21 kwietnia 2010 Panie Brzęczykowski z ciekawości zapytam - ściany zewnętrzne - ile ciepła w `C wchłoną przy temperaturze zewnętrznej przy 5`C -10`C itp przy ociepleniu ściany powiedzmy 15cm styropianem ?Pytanie laika więc prosze odpowiedzieć w sposób zrozumiały Co do wełny czy styropianu - temat wałkowany chyba tak długo jak istnieje wełna i styropian Wełna zawilgocona traci swe właściwości,Styropian podobno się ulatnia..Wad potwierdzonych i niepotwierdzonych jest mnóstwo.Ja będę robił tak:ściany nośne i fundamenty - styropian dlatego że: łatwo się przycina, trzyma pion, i lekki w montażuPoddasze - wełna dlatego że: łatwiej ją upchać w każdy zakamarek a przez to porządnie zaizolowaćSwego czasu montowałem ścianki działowe z G-K i wypełniałem wnętrze wełną mineralną... brrr nigdy więcej drapało swędziało jak diabli )A odnośnie ścian 24 czy 36cm. jeżeli dom parterowy z poddaszem użytkowym to 24cm spokojnie wystarczą przy przenoszeniu obciążeń. Natomiast jeżeli patrzysz na straty ciepła to 36cm tylko w wypadku bloczków fortis - znaczy się z gotową wkładką styropianową.
T. Brzęczkowski Napisano 21 kwietnia 2010 #111 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Panie Brzęczykowski z ciekawości zapytam - ściany zewnętrzne - ile ciepła w `C wchłoną przy temperaturze zewnętrznej przy 5`C -10`C itp przy ociepleniu ściany powiedzmy 15cm styropianem ?Pytanie laika więc prosze odpowiedzieć w sposób zrozumiały Żeby to ktoś wiedział? Odpowie Panu na to tylko ten co nie rozumie fizyki. Dlaczego? Bo trzeba założyć, że ciepło w ścianie będzie szło prostopadle do styropianu, oraz, że zawilgocenie nie ma wpływu na opór cieplny. Ja zajmuję się izolacjami - a izolacja trmiczna by była skuteczna musi być przed odbiornikiem ciepła, musi być sucha i na tyle gruba by uwzględniać przyszłe ceny energii. Nie zgadza się Pan ze mną?
Barbossa Napisano 21 kwietnia 2010 #112 Napisano 21 kwietnia 2010 ściana to nie odbiornik, a raczej przekaźnikja jestem ciekaw jak są regulowane sprawy związane z komfortem, ale nie cieplnym, bo tu Pan TB. w rewelacyjny sposób, decentralizując co, to rozwiązał, ale wilgotnościowym?
bajbaga Napisano 21 kwietnia 2010 #113 Napisano 21 kwietnia 2010 Jedynym uprawnionym i dedykowanym „odbiornikiem” ciepła jest człowiek.Idąc dalej tropem sposobu myślenia Pana TB, to raczej należałoby izolować termicznie człowieka, a nie ściany, a ciepło dostarczać nie, centralnie w każdym pokoju, tylko miejscowo do odbiornika jakim jest człowiek. Jakie oszczędności, jaka radość emeryta z niskich rachunków, jaki komfort wszedzie jest tak samo ciepło i to bez regulacji z dokładnością 0,1 stopnia. 1
T. Brzęczkowski Napisano 21 kwietnia 2010 #114 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat ściana to nie odbiornik, a raczej przekaźnikja jestem ciekaw jak są regulowane sprawy związane z komfortem, ale nie cieplnym, bo tu Pan TB. w rewelacyjny sposób, decentralizując co, to rozwiązał, ale wilgotnościowym? "przekaźnik" między innymi do fundamentu i gruntu - w energooszczędnym budownictwie nie może być grzana. Kolejna sprawa to problem z paroizolacja i komfortem. A kumulacja miała sens gdy występuje nadprodukcja ciepła, ale 20 lat temu "coś takiego" przestało występować - dla komfortu zrezygnowaliśmy z centralnego ogrzewania ( wtedy o energooszczędności się nie mówiło) . Dla regulacji wilgotności i również dla komfortu w 89' (sobie) w 90' innym zacząłem montować wentylacje mechaniczną z wymiennikiem ciepła. Cały czas tylko chodziło o komfort! Dopiero w praktyce się okazało, że brak mostka termicznego do gruntu, brak wilgoci w ścianie, odzysk ciepła z wentylacji powodują tak duże zmniejszenie potrzeb cieplnych, że stosowanie starych systemów ogrzewania z zasobnikiem i cyrkulacją nie wchodzi w grę! Mało tego współczesne systemy ogrzewania są nie tylko super precyzyjne ale i tanie - dzięki temu można sporo więcej kasy przeznaczyć na zwiększenie grubości izolacji. Jak Szanowny Pan widzi - punktem wyjścia do stosowania niecentralnego ogrzewania i rekuperatorów był komfort! A nie energooszczędność! W 89'-90' się o tym w ogóle nie mówiło!
Barbossa Napisano 22 kwietnia 2010 #115 Napisano 22 kwietnia 2010 punkt wyjścia Kol opisał szeroko, natomiast nic w temacie pytania , dowiem się czy nie?
T. Brzęczkowski Napisano 22 kwietnia 2010 #116 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat punkt wyjścia Kol opisał szeroko, natomiast nic w temacie pytania , dowiem się czy nie? To jeszcze raz... metoda musztry bojowej.W celu uzyskania maksymalnego komfortu cieplnego - w 1990 roku wprowadziłem niecentralne systemy ogrzewania. Precyzyjny termostat z mikroprocesorem zadaniowym w połączeniu ze 100 - 150 W/m2 - zapewnia większy komfort termiczny zimą niż przy ogrzewaniu centralnym. 30 -to centymetrowa izolacja ściany i 50 cm w dachu z wentylacją kalenicową w połączeniu z dopasowanym do tego GWC zapewnia komfort termiczny latem. Od komfortu wilgotnościowego jest regulowana wentylacja mechaniczna. Komfort był praprzyczyną wyrzucenia z budownictwa centralnych systemów ogrzewania i wentylacji naturalnej. Energooszczędność "wyszła" potem.
Barbossa Napisano 22 kwietnia 2010 #117 Napisano 22 kwietnia 2010 w kółko Macieju to samo pytanie padło JAK? KONKRETNIElejesz Pan wodę do rekuperatora, GWC? JAK?nie interesują mnie waty i centymetry (chyba, że mojego)
Barbossa Napisano 23 kwietnia 2010 #118 Napisano 23 kwietnia 2010 i tu Pan TB vel Wgregor zamilkłznaczy się ten cały system z ociepleniem od środka jest wirtualnynie da rady go pomacaći nie mówimy tu o termomodernizacji, którą Pan TB lubi używać do argumentowaniaswych rewolucyjnych rozwiązań
T. Brzęczkowski Napisano 23 kwietnia 2010 #119 Napisano 23 kwietnia 2010 Nie wiem jak można jaśniej... ale cóz . Wgregor?
Barbossa Napisano 23 kwietnia 2010 #120 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat ja jestem ciekaw jak są regulowane sprawy związane z komfortem, ale nie cieplnym, bo tu Pan TB. w rewelacyjny sposób, decentralizując co, to rozwiązał, ale wilgotnościowym? może czas przejść w stan spoczynku?to nie przytyk, to troska
T. Brzęczkowski Napisano 23 kwietnia 2010 #121 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat w kółko Macieju to samo pytanie padło JAK? KONKRETNIElejesz Pan wodę do rekuperatora, GWC? JAK?nie interesują mnie waty i centymetry (chyba, że mojego) Wie Pan co to jest termostat? Elektroniczny termostat z dokładnością do 0,1st. C utrzymuje temperaturę w każdym pomieszczeniu. O co chodzi w vel Wgregor?
Danthe Napisano 23 kwietnia 2010 #122 Napisano 23 kwietnia 2010 Cytat A ja proponowałbym odrobinę logiki... czasami warto spojrzeć na dany problem z innej strony. Święte słowa... W Polsce przyzwyczailiśmy się do budowania wszystkiego " z zapasem", no bo tak lepiej. Oczywiście jest różnica między ścianą U=0,2 a ścianą U=0,8, ale jakież ma znaczenie, że zrobimy ścianę np. U=0,16 zamiast U=0,2? Znikome, tym bardziej, jeśli nie zadbamy odpowiednio o inne istotne elementy podczas budowy.
HenoK Napisano 24 kwietnia 2010 #123 Napisano 24 kwietnia 2010 Cytat O co chodzi w vel Wgregor? Na Forum Muratora swego czasu pisał Wgregor, dla którego Pan był głównym idolem.Niektórzy utożsamiali go z Panem.
T. Brzęczkowski Napisano 24 kwietnia 2010 #124 Napisano 24 kwietnia 2010 Naprawdę, nie muszę... i nie chce się kimś podpierać.
marek.kurdej Napisano 24 kwietnia 2010 #125 Napisano 24 kwietnia 2010 Cytat W moim przekonaniu ściana 36 i więcej to chuyt martetindowy. Ociepla się nie betonem czy gazo-betonem tylko materiałem do tego przeznacznym. Buduj konstrukcję nośną i ją ocieplaj. Czyli 24.Styropian a wełna? Styropian jest tańszy, prostszy w montażu. Takie jest moje zdanie, choć to temat stary jak świat. Kurcze to ja juz nie lapie, tylko 24cm a reszta to pic na wode? czyli najlepszym rozwiazaniem jest 24 to co ze scianami jednowarstwowymi i 42cm bloczkow zbędny wydatek?
HenoK Napisano 24 kwietnia 2010 #126 Napisano 24 kwietnia 2010 Cytat Kurcze to ja juz nie lapie, tylko 24cm a reszta to pic na wode? czyli najlepszym rozwiazaniem jest 24 to co ze scianami jednowarstwowymi i 42cm bloczkow zbędny wydatek? Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej.
marek.kurdej Napisano 25 kwietnia 2010 #127 Napisano 25 kwietnia 2010 Cytat Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej. czytalem teraz na innym forum ze jeden z forumowiczow zastosowal bloczek 40cm poki co nie ma wykonczenia i chwali sobie to rozwiazanie"0d 17.07.2009 do 03.04.2010 ,w sumie 1200 pln dom ok 183m2"i badz tu teraz mądry
bobu62 Napisano 25 kwietnia 2010 #128 Napisano 25 kwietnia 2010 Cytat Wie Pan co to jest termostat? Elektroniczny termostat z dokładnością do 0,1st. C utrzymuje temperaturę w każdym pomieszczeniu. O co chodzi w vel Wgregor? Z dokładnością do 1st czyli histereza urządzenia to +/-0,05st?
Grzybarczyk Napisano 27 kwietnia 2010 #129 Napisano 27 kwietnia 2010 Cytat ale jakież ma znaczenie, że zrobimy ścianę np. U=0,16 zamiast U=0,2? Znikome, tym bardziej, jeśli nie zadbamy odpowiednio o inne istotne elementy podczas budowy. Niby znikome, ale jest powiedzonko "grosz do grosza i będzie kokosza". Może się to objawiać np. 200zł droższymi rachunkami za ogrzewanie rocznie, po 5 latach jest to 1000zł, a mieć tysiąć i nie mieć tysiąca to razem dwa tysiące, i po wakacjach. Cytat Chodzi o konstrukcję ściany. Z punktu widzenia konstrukcyjnego przeważnie wystarcza 24cm. Właściwy opór cieplny ściany dużo łatwiej zapewnić przy pomocy izolacji cieplnej. Ano jak się nad tym zastanowić to ma to sens. Wiadomo, że ściana nie może być z byle czego, czyli dla przykładu może być bloczek BK 24cm, który też się dobrze zachowa, ale to nie ściana ma ocieplać, tylko ocieplenie.
T. Brzęczkowski Napisano 28 kwietnia 2010 #130 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat Ano jak się nad tym zastanowić to ma to sens. Wiadomo, że ściana nie może być z byle czego, czyli dla przykładu może być bloczek BK 24cm, który też się dobrze zachowa, ale to nie ściana ma ocieplać, tylko ocieplenie. Nie ocieplenie, a izolacja! Ocieplenie to materiał termoizolacyjny za odbiornikiem ciepła ! Nie może być skuteczny. Mało tego - przy dzisiejszych grubościach materiałów temoizolacyjnych - umieszczenie ich za bk spowoduje zawilgocenie. Co można zaobserwować we wszystkich takich przypadkach.
HenoK Napisano 28 kwietnia 2010 #131 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat Co można zaobserwować we wszystkich takich przypadkach. Ile takich przypadków Pan obserwował?Proszę o konkretna odpowiedź. Z czego były wykonane te przegrody? Jaka to była izolacja i o jakiej grubości?Jak długo trwała obserwacja? Jaką metoda była badana wilgotność?
marek.kurdej Napisano 28 kwietnia 2010 #132 Napisano 28 kwietnia 2010 ok tylko jedno pytanko po postawieniu scian i tak ich nie ocieplamy od razu, wiec tu jest delikatna przewaga 36 nad 24 ? czy znowu cos kombinuje?
Danthe Napisano 28 kwietnia 2010 #133 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat Niby znikome, ale jest powiedzonko "grosz do grosza i będzie kokosza". Może się to objawiać np. 200zł droższymi rachunkami za ogrzewanie rocznie, po 5 latach jest to 1000zł, a mieć tysiąć i nie mieć tysiąca to razem dwa tysiące, i po wakacjach. Masz rację, ale nie do końca Liczysz tylko i wyłącznie róznicę w cenie ogrzewania, ale weź jeszcze pod uwagę jakiej wysokości koszty dodatkowo poniesiesz, aby osiągnąć lepszą izolacyjność ściany. Bo może się okazać, że na początku wydasz, powiedzmy 3000 więcej, więc dopiero po 15 latach zwróci się inwestycja. No i weź jeszcze pod uwagę coś takiego jak "koszt pozyskania kapitału" - większość buduje na kredyt, a każda wydana na początku złotówka więcej podnosi też wysokość rat do spłaty. To oczywiście akademickie rozważania i warto to odnieść za każdym razem do konkretnego przykładu - zestawić koszty początkowe i koszty użytkowania (w tym koszt np. kredytu) i dopiero wtedy można ocenić rzeczywistą opłacalność inwestycji. Ale to już na rozważania w innym miejscu...
Grzybarczyk Napisano 7 maja 2010 #134 Napisano 7 maja 2010 @DantheNo też racja, każdy ma trochę racji. Co więcej ostatnio spotkałem się z opinią, że wybudowanie grubszej ściany, ale jednowarstwowej jest droższe, prawda to?@T.BrzęczkowskiDobrze tato, jak dla mnie może być izolacja i tak wszyscy wiedzą o co chodzi.
marek.kurdej Napisano 9 maja 2010 #135 Napisano 9 maja 2010 Cytat No też racja, każdy ma trochę racji. Co więcej ostatnio spotkałem się z opinią, że wybudowanie grubszej ściany, ale jednowarstwowej jest droższe, prawda to? mnie juz uswiadomili wiec kolej na CiebiePS chyba ze ktos znalazł inne rozwiązanie zagadnienia chętnie wysłucham.
marek.kurdej Napisano 12 maja 2010 #136 Napisano 12 maja 2010 z innej beczkiktos cos o chemii moze napisac? z racji ze mnie interesuje BK, ma ktoś doswiadczenie w tej dziedzinie?
hotshot Napisano 24 maja 2010 #138 Napisano 24 maja 2010 Witam wszystkich, mam trochę pytanie obok tematu, jako że się już zdecydowałem na 24cm BK + 15 styropianu. Jakiej firmy polecacie BK? Będę go murował dopiero na wiosnę 2011 ale chce zakupić jak najszybciej. Czy myślicie że ceny wzrosną po powodzi?
Barbossa Napisano 25 maja 2010 #139 Napisano 25 maja 2010 a nie wydaje Ci się, że polecanie mija się z celem, jak nie wiadomo z jakiego regionu?to razdwa - w jakiej technologii? na klej, zaprawę (ciepłą?), bo to chyba też istotnei rozejrzyj się w okolicy co mają, polecanie materiału z drugiego końca kraju, raczej mija się z celemprędzej już wybrać coś taniego, a kasę dołożyć do zwiększenia grubosaci styro 1
hotshot Napisano 25 maja 2010 #140 Napisano 25 maja 2010 Cytat a nie wydaje Ci się, że polecanie mija się z celem, jak nie wiadomo z jakiego regionu?to razdwa - w jakiej technologii? na klej, zaprawę (ciepłą?), bo to chyba też istotnei rozejrzyj się w okolicy co mają, polecanie materiału z drugiego końca kraju, raczej mija się z celemprędzej już wybrać coś taniego, a kasę dołożyć do zwiększenia grubosaci styro Kujawsko-pomorskie, myślałem o kleju, cienka spoina. Dużo drożej wychodzi niż zaprawa?
Grzybarczyk Napisano 10 czerwca 2010 #141 Napisano 10 czerwca 2010 Rzekłbym, że czasami producenci dodają klej (własnej produkcji) do materiałów już w cenie. Więc wychodzi taniej
vega1 Napisano 28 lipca 2010 #142 Napisano 28 lipca 2010 ja bym ujął to tak. Nie ważne z czego, ważne żeby zgodnie z obowiązującą sztuką budowlaną dla danego materiału. Ile technologii i różnorodności materiałów, tyle zdań. Każdy materiał i każda technologia ma swoich zwolenników i przeciwników. Na rynku jest taka różnorodność że każdy znajdzie coś dla siebie. Ja stawiam na Thermomur i na wiosnę startuje z budową choć mało jest poklasku dla tej technologii. Inny woli ytong, jeszcze inny maxa a jeszcze inny drewno bądź cegłe itd. Można wymieniać bez końca. Każdą z tych technologii można spitolić. A wtedy znaczenie z czego masz dom, traci na sile.
Grzybarczyk Napisano 2 sierpnia 2010 #143 Napisano 2 sierpnia 2010 Cytat dwa - w jakiej technologii? na klej, zaprawę (ciepłą?), bo to chyba też istotne Hmm w przypadku BK, powinno zawsze robić się na cienką spoinę i w tym momencie nie ma już znaczenia czy jest to ciepła zaprawa, bo jej tam prawie nie ma.
marek.kurdej Napisano 3 sierpnia 2010 #144 Napisano 3 sierpnia 2010 Cytat Mozesz sprecyzowac pytanie? chodzilo mi o kleje zaprawy tynki ect ect do BK bo to mnie konkretnie interesuje.kto z czego korzystal co slyszal od wykonawcow, nie sasiada wujka ciotki!
mariusz79 Napisano 4 sierpnia 2010 #145 Napisano 4 sierpnia 2010 (edytowany) Witam, ja mam pytanie odnośnie BK, tzn nie wiem czy budować z BK 24+ ster. np. 15, albo 30 + cieńszy steropian np. 12, czy to wogóle jest sens dawać BK 30 bo tu nie widziałem żeby ktoś o tym pisał, a jeżeli chodzi o ten BK to z jakiej gęstości, bo wiem że ta 400 to najcieplejsza???A czy mógłby ktoś jeszcze podac wzór na tą przenikalnośc cieplną sciany??? Edytowano 4 sierpnia 2010 przez mariusz79 (zobacz historię edycji)
vega1 Napisano 4 sierpnia 2010 #146 Napisano 4 sierpnia 2010 jak już miałbym budować z BK to z najgrubszego/najcieplejszego i bez styropianu. Tynk mineralny na to i git.
Barbossa Napisano 5 sierpnia 2010 #147 Napisano 5 sierpnia 2010 Cytat Witam, ja mam pytanie odnośnie BK, tzn nie wiem czy budować z BK 24+ ster. np. 15, albo 30 + cieńszy steropian np. 12, czy to wogóle jest sens dawać BK 30 bo tu nie widziałem żeby ktoś o tym pisał, a jeżeli chodzi o ten BK to z jakiej gęstości, bo wiem że ta 400 to najcieplejsza???A czy mógłby ktoś jeszcze podac wzór na tą przenikalnośc cieplną sciany??? bardziej opór cieplnyulubione źródło vegi1, tu akurat przydatneco do grubości bk, to 24 wystarczy, lepiej zainwestować w dociepleniejednak, jeżeli zmieniasz materiał w projekcie i ten materiał ma lepsze parametry wytrzymałościowe od bk, warto, aby konstruktor sprawdził, czy jego wytrzymałość jest wystarczająca 1
bobu62 Napisano 5 sierpnia 2010 #149 Napisano 5 sierpnia 2010 Cytat bardziej opór cieplnyulubione źródło vegi1, tu akurat przydatneco do grubości bk, to 24 wystarczy, lepiej zainwestować w dociepleniejednak, jeżeli zmieniasz materiał w projekcie i ten materiał ma lepsze parametry wytrzymałościowe od bk, warto, aby konstruktor sprawdził, czy jego wytrzymałość jest wystarczająca Ja właśnie zdecydowałem się na keramzytobeton 24cm
oscylot Napisano 6 sierpnia 2010 #150 Napisano 6 sierpnia 2010 Ja buduje z solbetu 24 gladkiego na klej bez p+w murarz powiedzial ze P+w to ulatweinie dla niego ale koszt pustakow duzy i bez P+W też bedzie dobrze. Zdecydowalem sie na ten material bo bardzo latwo sie w nim robi instalacje ktore bede robil sam, kolejna sprawa to to ze jest cieplejsza od ceramiki, nastepna to taka ze mniej bedzie kosztowalo otynkowanie tego zewzgledu na to ze sciany sa równuiejsze niz w przypadku ceramiki. co do ociepleniea mysle ze 12 cm dobrego styropianu wystarczy.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się