Skocz do zawartości

Pęknięcia - Podłoga betonowa


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, 

 

Zacząłem remont poddasza, chciałbym powoli działać z konstrukcją, lecz zauważyłem, że w niektórych miejscach podłoga pod wpływem pracy budynku jest popękana.

W tych miejscach podczas poruszania słychać jak by beton tarł o beton, chcę to delikatnie naciąć szlifierką.

Czym po takim "zabiegu" wypełnić szczeliny ? 
Obawiam się, że po ponownym wypełnieniu betonem znów powstaną pęknięcia a chciałbym tego uniknąć po położeniu podłogi. 

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie :-) 

 

Napisano (edytowany)

Dokładnie, wylewka popękała i chodzi tylko o to irytujące tarcie beton o beton. 

Normalnie bym to naciął i wypełnił ponownie tylko obawiam się, że za chwile stanie się to samo i tarcie będzie pod podłogą a wtedy już nic nie zrobię. 

 

Słyszałem, że są jakieś wylewki którymi da się łatać takie pęknięcia po nacięciu ich szlifierką i pozostawiają jakąś elastyczność. 

 

Dodam jeszcze, że wylewka ma kilka ładnych latek 🙂

 

31944769_1991279817598941_78045044736524288_n.jpg

31936730_1991279844265605_4735151274327015424_n.jpg

Edytowano przez booro (zobacz historię edycji)
Napisano

w #4 chyba dobrze radzi ekspert.

Inny sposób, to radykalny - usunąć to, co odpada (rusza się) i uzupełnić nową zaprawą. Pewnie na stykach później popęka -ale to bez znaczenia - bo się nie będzie ruszać. a na to i tak przyjdzie jakaś wierzchnia warstwa.

  • 2 lata temu...
Napisano
Dnia 7.05.2018 o 11:59, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Naprawa pęknięć spowodowana została zbyt słabą wylewką na uginającym się podłożu (z czego?) i w przypadku pokrycie posadzką o małej sztywności problem może się powtórzyć. Radykalna poprawa to wzmocnienie wylewki - np. nowa zbrojona warstwa.

Dzień dobry, 

Przez ostatnie miesiące wylewka w garażu, pod którą jest ogrzewanie podłogowe, zaczęła pękać.

Co Państwo radzą z tym zrobić?

Z góry dziękujemy za odpowiedź.

20210220_184221.jpg

20210220_184225.jpg

20210220_184229.jpg

20210220_184238.jpg

20210220_184242.jpg

Napisano

Kiedy była wylewana, czy była pielęgnowana, suszona i wygrzewana (zgodnie z procedurą wygrzewania), kiedy zaczęła pękać (przed grzaniem, w czasie mocniejszego grzania), jaką ma grubość, z jakiego betonu, jaki samochód tam stoi?

 

Na pierwszy rzut oka te pęknięcia nie wyglądają groźnie...

Napisano
18 godzin temu, Magda _ napisał:

Przez ostatnie miesiące wylewka w garażu, pod którą jest ogrzewanie podłogowe, zaczęła pękać.

Co Państwo radzą z tym zrobić?

1. Ja bym zaczekał do wiosny - jakie będą tego postępy.

2. Można tez przyłożyć łatę do posadzki, żeby zobaczyć czy sa to pęknięcia kuczącego się betonu (bedzie równo - o ile było rowno wcześniej) - czy też sa to pęknięcia nierówno osiadającej wylewki (będzie nierówno zależnie do pęknięć).

 

Napisz jak to wygląda -  tymi poziomami. W zależności od tego można sie zastanowić, co dalej.

Napisano
2 godziny temu, zenek napisał:

1. Ja bym zaczekał do wiosny - jakie będą tego postępy.

2. Można tez przyłożyć łatę do posadzki, żeby zobaczyć czy sa to pęknięcia kuczącego się betonu (bedzie równo - o ile było rowno wcześniej) - czy też sa to pęknięcia nierówno osiadającej wylewki (będzie nierówno zależnie do pęknięć).

 

Napisz jak to wygląda -  tymi poziomami. W zależności od tego można sie zastanowić, co dalej.

Dziękuję za odpowiedź. 

W tym tygodniu ma przyjechać osoba, która wykonywała tę wylewkę.

Wobec tego mam pytanie, po czyjej stronie jest wina?

Wylewka ma 7 cm, wykonawca twierdzi, że to moja wina, że popękała, ponieważ brama garażowa nie dochodzi idealnie do podłogi-jest ok. 1,5 cm luki (zostawionej na położenie kafli) i że nie została zagruntowana...dodatkowo doszedł mróz i trochę roztopionego śniegu w garażu.

Pytałem paru wykonawców i twierdzą, że to ewidentne zrzucanie winy na inwestora, a wylewka jest ewidentnie za cienka, a wcześniej już musiały być pęknięcia, które w niesprzyjających warunkach powiekszyły się.

Jeśli mogę, bardzo proszę o opinię.

 

Napisano
3 minuty temu, Magda _ napisał:

wcześniej już musiały być pęknięcia, które w niesprzyjających warunkach powiekszyły si

W jakim okresie czasu powstały te pęknięcia ??? jednego dnia? tygodnia?

zrób zdjęcia z szerszej perspektywy...

Napisano
9 godzin temu, Magda _ napisał:

Wylewka ma 7 cm,

A co jest pod spodem, pod wylewką? Jakie warstwy - aż do ziemi?

 

8 godzin temu, Magda _ napisał:

Pęknięcia mają po 1m od ścian.

Być może siadła, jeżeli podłoże nie było zagęszczone, a wylewka cienka i niezbrojona?

Dlatego pytam o warstwy pod wylewką (grubości). 

 

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dozbroić/wzmocnić, zalać jakąś silną zaprawą odporna na skurcze. Rysy wypełnić (pewno wcześniej powycinać bruzdy). Generalnie - system naprawczy.

Alle co to da, jeśli grunt siada.

Poza tym jak dozbroić gotową wylewkę 7 cm? 

Napisano

Dzień dobry,

 

co będzie wykończeniem finalnym? Czy wylewka została odpowiednio wygrzana, zgodnie z zaleceniami dot. wygrzewania jastrychów na ogrzewaniu podłogowym, czy to się stało przed włączeniem systemu grzewczego?

 

Czy wokół ścian i słupów były wykonywane dylatacje? Nie widać ich na zdjęciach. Czy były robione też dylatacje na samym jastrychu (służą do tego specjalne profile dylatacyjne).

 

Pozdrawiamy!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...