Skocz do zawartości

Pytanie o kanały wentylacyjne


Recommended Posts

Napisano

Bo masz dwa samochody???...

 

Nie, żartuję...

 

Chcesz jeden z kanałów do czegoś wykorzystać? To jest domek piętrowy?

Napisano

A co masz podłączyć na poddaszu do tego kanału?

Napisano

Ale czy jest łazienka??? Może jest drugi komin z kompletem kanałów wentylacyjnym...

614mari614 był jeszcze przed chwilą na pasku - pewnie poszedł zobaczyć w projekcie :icon_mrgreen:

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, uroboros napisał:

Bo masz dwa samochody???

 W garażu przewidzianym dla jednego samochodu powierzchnia tych otworów nie może być mniejsza niż 0,04 m2, w dwustanowiskowym powinna być dwukrotnie większa, czyli mieć 0,08 m2. 

 

Dlatego dwa kanały zapewne.

 

A gdzie masz zaprojektowany wlot powietrza?

W bramie?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
23 minuty temu, aaaa napisał:

nie jestem ekspertem, ale strzałkami chyba zaznacza się wloty przewodów wentylacyjnych

https://www.archon.pl/jak-czytac-dokumentacje-techniczna-art-9617

więc chyba się zgadza....parter to kotłownia i garaż, na górze masz łazienkę i 2/07 (co to za pomieszczenie?)

ale ja się nie znam, u mnie w projekcie były trochę inne oznaczenia...

 

2/07 to garderoba. 

19 minut temu, MrTomo napisał:

 W garażu przewidzianym dla jednego samochodu powierzchnia tych otworów nie może być mniejsza niż 0,04 m2, w dwustanowiskowym powinna być dwukrotnie większa, czyli mieć 0,08 m2. 

 

Dlatego dwa kanały zapewne.

 

A gdzie masz zaprojektowany wlot powietrza?

W bramie?

Jeżeli dla garażu dwustanowiskowego powierzchnia tych otworów musi być 0,08 to wszystko wyjaśni dlaczego są 2 kanały w garażu. 

@MrTomo nie wiem gdzie jest wlot. Dodam zdjęcie z projektu i sam zobacz.

Jedyne co znalazłem to nawietrzak w ścianie 200cm2 w kotłowni 

C7E3DBD9-5AE3-4456-8D15-97E7E1F9F92F.jpeg

Edytowano przez 614mari614 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

w garderobie powinien być wywiew, więc chyba jest ok

 

ja mam garaż dostawiony do domu - na projekcie nie było w ogóle wentylacji, trzeba było kombinować przed odbiorem ;)

skończyło się na kuciu i wstawieniu rury która służy jako nawiew

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
3 minuty temu, 614mari614 napisał:

Garaż będzie ogrzewany. Tak w całym domu jest grawitacyjna.

to nie ma sensu, zaufaj mi. Odizoluj dom od garażu termicznie, ogrzewanie nie będzie ci potrzebne w garażu. Mam dwa duże grzejniki w garażu, prawie od samego początku są skręcone, wyrzucone pieniądze w moim przypadku. Ewentualnie pociąg rurki, ale nie montuj nic, zobaczysz po jakimś czasie...W największe mrozy, temperatura spada do +2C..mam duży garaż dwustanowiskowy

Napisano

Też myślę, że nie grzałbym garażu

Ale mną się nie sugeruj

Wracajac jeszcze do kanałów, to jak doczytasz, jedną kratkę montujesz przy podłodze a drugą przy suficie.

 

Napisano

Jak chcesz ogrzewany garaż, to musisz budować komin, co najmniej 0,04 m2 na każde stanowisko dla samochodu, jak nieogrzewany to wystarczą otwory na przeciwległych  ścianach.        

Napisano

Niestety nie mam teraz projektu przy sobie zobaczę w domu. A co do grzania garażu to muszę mieć ogrzewany bo w garażu spędzam więcej czasu niż w domu. A +2 w największe mrozy mi nie wystarczy. 

11 godzin temu, MrTomo napisał:

Przeczytałem. Dobra lektura dużo można się dowiedzieć. Dzięki 

Napisano

no jak w garażu spędzasz więcej czasu niż w domu, to zasadniczo zmienia to wszystko...powinieneś wspomnieć o tym na samym początku. Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że bramy garażowe, nawet te ocieplone mają duże straty ciepła? Jeszcze zostaje kwestia, jaką temperaturę w tym garażu chcesz mieć...zakładając, że jednak sporo niższą niż w części mieszkalnej, to i tak odizolowanie termiczne garażu będzie jak najbardziej na miejscu. Ale to już inny temat.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, 614mari614 napisał:

co do grzania garażu to muszę mieć ogrzewany bo w garażu spędzam więcej czasu niż w domu

Więc wentylacja dwukanałowa jak najbardziej zasadna, chcesz zadbać o ciepło w pomieszczeniu, a co z powietrzem wdychanym, jakiej jakości ma być?  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

A ja Panowie wywaliłem te Archon-a kanały , kominy . zwłaszcza rozbraja mnie ten nawietrznik .też był w moim projekcie

jeden wielki hyc zimna . daję rekuperację do tego z czerpnią zewnętrzną . A co do projektu kanały są dobrze zaprojektowane i mają być jak ma działać wentylacja grawitacyjna - czyli jak dla mnie ogrzewanie globu za moje pieniądze .

https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-jablonkach-4-m52ea4801dc444

to mój dom -  etap płyta fundamentowa

Napisano

ale to zupełnie inny temat - gdyby nie fakt, że kolega pytający o te kanały już je zaczyna murować (tak zrozumiałem), to bym polecił wentylację mechaniczną.

Napisano

To rzecz oczywista

jak zaczyna to niestety musi wykonać je zgodnie z projektem - a tak swoją drogą dla lepszego komfortu wspomógł bym wentylację garażu wentylatorem- niestety zapachy z auta roznoszą się i to bardzo , przez kilka lat mieszkałem w takim domu z garażem . Wymieniłem nawet drzwi do garażu od strony mieszkalnej na szczelniejsze pomogło ale niewiele . Grawitacja rządzi się swoimi prawami 

Napisano

ja tam nie mam takich problemów z garażem i wentylacją grawitacyjną....pewnie to częściowo zasługa nieszczelnej bramy garażowej ;)

 

Napisano
Dnia ‎2018‎-‎03‎-‎07 o 22:48, Takiowaki napisał:

A projektant przypadkiem nie wymyślił wspomagania wentylacji mechanicznie na tym mniejszym kanale w garażu? Co masz w opisie?

 

1 godzinę temu, 614mari614 napisał:

A jeszcze jedno pytanko. Co oznaczają te strzałki (zaznaczone na zdjęciu) jedna taka druga taka? 

8A69F979-AB9E-43B3-B9F1-E18B2CDCABDD.jpeg

 

Napisano

obstawiam na dodatkowy wentylator mechaniczny . Sprawdź co jest w instalacji elektrycznej . Jak tam nie znajdziesz odpowiedzi najlepiej zadzwoń do Archonu niech Ci wyjaśnią co narysowali - od tego są

 

" Na każdym etapie Inwestycji nasi Doradcy Projektowi pozostają do Państwa dyspozycji.
Zapraszamy do kontaktu: tel. 12 37 21 900 "

 

Cytat z strony jak czytać dokumentację 

Napisano

No może i tak , ale idąc tą drogą to wentylatora  wyciągu w kuchni też nie można zamontować. 

 

a najprościej jak pisałem zadzwonić do autora i zapytać co miał na myśli

Napisano
1 godzinę temu, jendrek7171 napisał:

No może i tak , ale idąc tą drogą to wentylatora  wyciągu w kuchni też nie można zamontować. 

 

a najprościej jak pisałem zadzwonić do autora i zapytać co miał na myśli

Oczywiście że nie, a jeżeli jest taka potrzeba wymuszania, to reszta otworów wentylacyjnych w domu musi mieć zawory zwrotne. Ale kto ma tego świadomość.:bezradny:

Napisano

Te oznaczenie przy strzałce często spotykałem przy projektach i rzutach poddaszy. Nie było tam pionowych kanałów wentylacyjnych grawitacyjnych, tylko bezpośrednie podłączenie do kominka wentylacyjnego na dachu.

Stąd z czasem przyjąłem, że chodzi o wywiew mechaniczny, gdyż z 100cm kanału skośnego biegnącego w ociepleniu ciagu za uja się nie wygeneruje.

Ale toporni inwestorzy często i tak jedynie zostawiali tam tylko kratki PVC bez zwrotnych. W sumie można to przyjmować jako nawiewnik przy podciśnieniu generowanym w kibelku obok :D

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Oczywiście że nie, a jeżeli jest taka potrzeba wymuszania, to reszta otworów wentylacyjnych w domu musi mieć zawory zwrotne. Ale kto ma tego świadomość.:bezradny:

No tak , zwłaszcza ta świadomość ; że kij ma zawsze dwa końce ; jak mawiał mój dziadek

Napisano
23 minuty temu, 614mari614 napisał:

Odpisali mi z archonu. Zwykła strzałka to zwykła kratka, a ta z dwoma kółeczkami to kratka z wentylatorem. 

Garaż ( w projekcie) pewnie ogrzewany.

Ta druga "kratka" nie musi mieć klapy zwrotnej, bo przewidziana jest jako nawiew "awaryjny".

Napisano
20 minut temu, 614mari614 napisał:

Trzy kominy ogólnie mam w projekcie. W mojej hurtowni koszt 6tys zł 

1- dymowy plus jedna wentylacja 

2- dymowy plus 5wentylacji

3- 6 wentylacji 

 

a tak przedstawia się kosztorys rekuperacji - w moim wydaniu 

rekuperator -3,5 tyś

rozprowadzenie - 1,5 tyś  z dociepleniem kanałów 

dodatkowo czerpnia zewnętrzna w ziemi 500 zł- chłodzenie w lato 

niby cena ta sama ale komfort większy , no i mniejsze straty na ogrzewaniu

dzięki za podanie kosztów

 

Napisano
3 godziny temu, bajbaga napisał:

Garaż ( w projekcie) pewnie ogrzewany.

Ta druga "kratka" nie musi mieć klapy zwrotnej, bo przewidziana jest jako nawiew "awaryjny".

Rysiu przecież namazane strzałki przez projektanta, jednoznacznie wskazują że to wywiewy.

Dopatrzyłem  się że taka sama jest w łazience.

Oba pomieszczenia wyposażono dodatkowo w wentylację wyciągową, wiadomo że są miesiące kiedy wentyl. grawitacyjna nie działa, a pomieszczenia używane są przez cały rok.

 

Napisano
27 minut temu, animus napisał:

Dopatrzyłem  się że taka sama jest w łazience.

Nie taka sama - ta jest elementem systemu kominowego dla kotła na paliwo stałe.

Napisano
7 minut temu, bajbaga napisał:

Nie taka sama - ta jest elementem systemu kominowego dla kotła na paliwo stałe.

Przecież jest w garażu.:icon_eek:

Nawietrzak jest w kotłowni. 

30 cm nad posadzką.

Napisano

Iiiiiiiiiiiiii ?

 

Kotłownia jest osobnym systemem wentylacyjnym.

Garaż też - tyle że specjalnym.

1 godzinę temu, animus napisał:

Przecież jest w garażu.:icon_eek:

kanały wentylacyjne też.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...