Skocz do zawartości

wycięcie ścian szczytowych i działowych pod deskami


Recommended Posts

Napisano

Panowie muszę wyciąć ściany szczytowe i działowe pod deskami bo jak większość fachowców wymurowali pod deski te fotki pokazuję jak to u mnie wygląda.

Pytanie do was skierowane to czy jest jakieś ryzyko  jak to wytnę może coś być nie tak nasłuchałem się że może to osłabić te ściany i np. się przewrócić 

IMG_20160622_191413.thumb.jpg.de70b8c9b3f498fff0ba4672a8b78252.jpgIMG_20160622_191354.thumb.jpg.50a8e92d286648e06c532536c0194c97.jpg

4.thumb.jpg.501527126717e94599efc3391d8f698b.jpg121212.thumb.jpg.39b4f7dbf7f1cb83918bf84799b2dee5.jpg

5a982a062bb11_cianydowycicia.thumb.jpg.de7e07d0136b502daeb658742e3d7c7f.jpg

Napisano

Primo. Dach nie ma prawa na działowych się opierać.

Secundo. Gdy "wytniesz" to nie osłabisz. Jak będziesz nak**wiał bezmyślnie młotem to popęka. Tyle.

A i jeszcze jedno.

Jeżeli docieplasz poddasze od góry tylko między jętkami, to nie ma sensu szczytowych powyżej jętek przycinać.

Napisano
26 minut temu, Takiowaki napisał:

Dach nie ma prawa na działowych się opierać.

On się tu raczej nie opiera - "zdolni" murarze podmurowali go od spodu nadzwyczaj dokładnie, na styk, dopasowując bloczki... Jeśli ciąć, to może jakąś piłą-lisim ogonem - będzie mniej wstrząsów... chyba...

24 minuty temu, wojciech_pi napisał:

w jakim celu

powinien być luz, żeby ruchy więźby i dachu nie poruszały ścian

Napisano

Nie, mu chodzi, że nie dochodzimy ścianą do deskowania, tylko kończymy 15-20cm niżej, by upchnąć tam izolacji. Niweluje to mostek (ściana nie przemarza od strony pokrycia)

Napisano
33 minuty temu, wojciech_pi napisał:

Witaj

Ale co Ty chcesz wycinać w murowanych ścianach i w jakim celu, bo nie kumam ?

Pozdr

 

Ma za wysoko podmurowane bo do samych desek,powinien mieć miejsce żeby między murem a dechami zmieścić ocieplenie bo inaczej będzie mostek cieplny.Ale jeśli ocieplenie przewidziane jest między jętkami to tak jak pisze Taki.

 

 

Napisaliśmy razem z Takim :) 

Napisano
5 minut temu, Takiowaki napisał:

tylko kończymy 15-20cm niżej, by upchnąć tam izolacji.

To jest istotne na ścianach szczytowych, ale działowe też muszą mieć odstęp/luz...

Napisano
2 godziny temu, Buster napisał:

Ma za wysoko podmurowane bo do samych desek,powinien mieć miejsce żeby między murem a dechami zmieścić ocieplenie bo inaczej będzie mostek cieplny.Ale jeśli ocieplenie przewidziane jest między jętkami to tak jak pisze Taki.

 

 

Napisaliśmy razem z Takim :) 

No tak, wszystko jasne.

Wyjątkowo dokładni murarze nieco przedobrzyli

Pozdr

W

Napisano

Mnie troszkę niepokoi częściowe oparcie konstrukcji dachu na ścianie szczytowej a nie widzę tam w tym miejscu wieńca - jeśli dobrze dojrzałem na fotce szcytow dachu od środka i z zewnątrz.

16 godzin temu, uroboros napisał:

powinien być luz, żeby ruchy więźby i dachu nie poruszały ścian

chyba że są to ściany konstrukcyjne i wzmocnione, jeśli trzeba, wieńcem  - na których jest wsparta więźba   

Napisano
22 minuty temu, uroboros napisał:

Oho, wieniec... sie zacznie...

Niekoniecznie, napisałem w trybie przypuszczającym.

Tu np. widać jakieś stężenie:

Clipboard01.jpg.15c357185148001e456d0d7d4baa19e1.jpg 

Nie wiem, jak to jest w szczegołach

Napisano
57 minut temu, zenek napisał:

a nie widzę tam w tym miejscu wieńca

A na kiego grzyba Ci wieniec potrzebny w ścianach szczytowych pod płatwiami? Jeżeli nie było konstrukcyjnej potrzeby - nie został wykonany.

Napisano
1 godzinę temu, Takiowaki napisał:

A na kiego grzyba Ci wieniec potrzebny w ścianach szczytowych pod płatwiami? Jeżeli nie było konstrukcyjnej potrzeby - nie został wykonany.

Nie pod płatwiami, tylko wieniec ściany szczytowej, który ją usztywnia - bo ściana szczytowa bynajmniej sama w sobie nie jest stabilna pionowo, więc ten wieniec powinien być połączony z kolankowym, czyli na ścianie kolankowej, albo ze stropowym, jeśli kolanka nima. A płatew powinna byc oparta na stabilnej ścianie. A jeśli jej nie ma - to lepiej na stolcu odpowiedno usztywnionym.

 

Ale tam coś jest - tylko na fotkach nie widać dokładnie oparcia płatwi.

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie pod płatwiami, tylko wieniec ściany szczytowej, który ją usztywnia - bo ściana szczytowa bynajmniej sama w sobie nie jest stabilna pionowo,

Znasz definicję stabilności pionowej ściany szczytowej?

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, zenek napisał:

Niekoniecznie, napisałem w trybie przypuszczającym.

Tu np. widać jakieś stężenie:

imageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97imageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97Clipboard01.jpg.15c357185148001e456d0d7d4baa19e1.jpgimageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97 

Nie wiem, jak to jest w szczegołach

ta ściana to akurat od sypialni nad nią jest strych

8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wyciąć można tylko po co? Straty ciepła w pionie przez bloczki z betonu komórkowego będą niewielkie i praktycznie nie mają wpływu na komfort użytkowania pomieszczeń.

no właśnie jedni mówią żeby nie wycinać bo to materiał który nie przemarza tym bardziej ze jest deska papa i blachodachówka inni mówią że trzeba bo może być grzyb jak ciepło styknie się tam z zimną ścianą a wolał bym żeby nie wyszła tam jakaś wilgoć czy grzyb.

Znam ludzi co nie mają takiego ocieplenia szczytu i nic się nie dzieje.

Niby nie wielka robota ten materiał spokojnie ręczna piłą wytnę 

Edytowano przez marcinx00 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
4 godziny temu, marcinx00 napisał:
10 godzin temu, zenek napisał:

Niekoniecznie, napisałem w trybie przypuszczającym.

Tu np. widać jakieś stężenie:

imageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97imageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97Clipboard01.jpg.15c357185148001e456d0d7d4baa19e1.jpgimageproxy.php?img=&key=28441617acb22e97 

Nie wiem, jak to jest w szczegołach

ta ściana to akurat od sypialni nad nią jest strych

linki nie działają

Dnia 1.03.2018 o 17:38, marcinx00 napisał:

czy jest jakieś ryzyko  jak to wytnę może coś być nie tak nasłuchałem się że może to osłabić te ściany i np. się przewrócić 

Trudno szczerze mowiąc radzić trochę po omacku, bo jak napisałem - te fotki są małe i nieszczegołowe. Ale jak wytniesz coś pod deskami, to moim zdaniem - nic się nie stanie. Natomast nie wiem , na ile jest to celowe. 

Nie wycinałbym nic pod płatwiami, bo nie wiem na czym one się opierają.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, marcinx00 napisał:

Nie no pod płatwiami nie wytnę

Plan jest abym wyciął tak jak grubość krokwi czyli 18 cm i wkleił 15 cm styropian na piankę tak aby nie dotykał desek

i tego się trzymaj :)

Więcej pomysłów zakręci tylko w głowie. Wiesz co zrobisz, niczego to nie osłabi. Powodzenia!

Napisano (edytowany)

Tylko  zrobi się ciepło i piła w ruch 

Z tego co się zorientowałem to ten styropian też nie może się z deskami stykać, czy póki nie zrobię ocieplenia zewnętrznego lepiej zabezpieczyć tą szczelinę pod deskami dachu oraz widoczny zewnątrz styropian żeby jakieś ptaszki myszki go nie posmakowały :icon_biggrin:

Edytowano przez marcinx00 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 3.03.2018 o 18:35, marcinx00 napisał:

Z tego co się zorientowałem to ten styropian też nie może się z deskami stykać, czy póki nie zrobię ocieplenia zewnętrznego lepiej zabezpieczyć tą szczelinę pod deskami dachu oraz widoczny zewnątrz styropian żeby jakieś ptaszki myszki go nie posmakowały :icon_biggrin:

podpowie ktoś ???

Napisano

to nie zapomnij o szczelinie wentylacyjnej między styro a dechami .

tnij delikatnie bo

jak poszalejesz zaprawa może puścić i bloczek było nie było krańcowy wyrwiesz

z 2 strony :

Dnia 2.03.2018 o 09:02, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wyciąć można tylko po co? Straty ciepła w pionie przez bloczki z betonu komórkowego będą niewielkie i praktycznie nie mają wpływu na komfort użytkowania pomieszczeń.

można mieć dobrze , można i mieć lepiej .

jednak jak zapewni Ci to święty spokój to rób .

Napisano

O szczelinie nie zapomnę tylko czy powinnem jakąś siatką go zabezpieczyć przed jakimiś gryzoniami?
Ocieplenie zewnętrzne puźniej ma być na równo z tym styropianem szczytu (czyli też szczelina) ?
Jaki wkleić styropian na te szczyty?


Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka

Napisano
6 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

czyli szczelina wentylacyjna na połaci być musi .

to wiem ale pytam czy jeśli będzie szczelina nad  ociepleniu zewnętrznym budynku oraz miedzy styropianem położonym na ścianie szczytowej  to od góry styropian jest goły czy nie wydziobią tego ptaki czy jakieś gryzonie (może mysz wejść po ścianie) czy to się jakoś powinno zabezpieczyć czy na ogół nikt nie zabezpiecza

Napisano

Mam krokwie wewnątrz bardzo blisko ścian szczytowych ze 2 cm jak tu rozwiązać ocieplenie styropian na grzbiecie-krokwia niby drewno pracuje czy jakieś cienkie paski wełny wstawić czy piankę puścić (ale pianka wpuszczona doszła by do deskowania dachu)

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia Saturday, March 10, 2018 o 10:39, marcinx00 napisał:

Mam krokwie wewnątrz bardzo blisko ścian szczytowych ze 2 cm jak tu rozwiązać ocieplenie styropian na grzbiecie-krokwia niby drewno pracuje czy jakieś cienkie paski wełny wstawić czy piankę puścić (ale pianka wpuszczona doszła by do deskowania dachu)

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka
 

A w tym ktoś się wypowie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...