Skocz do zawartości

Ocieplenie domu wstępnie ocieplonego w"starym " systemie


Recommended Posts

Napisano

 

Witam przymierzam się do wykonania elewacji w moim domu myślałem wstępnie o tynku ale może warto trochę docieplic elewacje

 

Mury wykonane w konfiguracji:

Od środka: pustak ceramiczny "max" /2x5cm styropianu / połówka "max"

 

Czy taki mur mogę dodatkowo ocieplić?

Starsi fachowcy sugerują że pomiędzy warstwa nowego ocieplenia a tego wewnątrz powstanie coś w stylu warstwy nie przepuszczajacej powietrza czy to prawda

 

Jaki mogę to jaką grubość styropianu mogę zastosować i jaki?

 

Jeśli coś napisałem niejasno proszę się nie denerwować poprawie

 

 

 

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Napisano (edytowany)

Mam podobny, stary - ale z pustką powietrzną 5 cm. No cóż - jest już taki temat - mój :

możesz poczytać. Ja robię szczelinę powietrzną między murem a styropianem z otworami wentylacyjnymi   i z możliwością ich okresowego zamykania. Informuje cię o ty - ale nie polecam - do wyboru. Forumowi dyskutanci mnie zjechali - i może mają rację. A może nie !.  :14_relaxed:

Sprawdzę  na własnej skórze i klejąc samodzielnie. 

 Ale fajnie, że taki temat zapodałeś. Chętnie poczytam dyskusję

Aha - zwróć uwagę też na temat:

Myślę, że b. ważne.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Myślę że u ciebie nie ma żadnych przeciwwskazań do docieplenia
Przynajmniej moim skromnym zdaniem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

To, że ściana ocieplona styropianem nie przepuszcza powietrza to legenda/herezja/plota/propaganda.

Zyskasz wyższą temperaturę powierzchni przegrody. W najgorszym wypadku moze nastąpić nieregularne wykraplanie wilgoci w szczelinie ocieplonej styropianem ponieważ nie masz możliwości sprawdzić ciągłości izolacji.

Na 200% punkt rosy przesunie się prawdopodobnie jak najbliżej zewnętrznej części przegrody i zyskasz na tym.

Za odprowadzenie wilgoci odpowiada sprawna i odpowiednio wydajna wentylacja w budynku. Wracając do grubości styropianu. Można przeliczyć oczekiwaną wartość U na podstawie grubości dodatkowej warstwy i układu warstw dotychczasowych.

 

 

Napisano

Z obliczeń wynika, że w dotychczasowym murze mogło dochodzić do wykraplannia się niewielkich ilości pary wodnej w warstwie styropianu. To oczywiście w warunkach skrajnych, przy dużych mrozach (-20°C). Jednak, nawet jeżeli tak było, opór dyfuzyjny kolejnej warstwy pustaków był niewielki i izolacja mogła wyschnąć.

Dodanie styropianu spowoduje, że kondensacja będzie zachodzić również w warstwie pustaków wcześniej tworzących elewację. Nie są to może wielkie ilości, ale w perspektywie kilku lat może jednak dojść do trwałego zawilgocenia. Tym bardziej, że to stary mur, którego jakości i szczelności na przenikanie powietrza nie znamy. Bywa z tym różnie i np. przez słabo wypełnione spoiny albo szczeliny pomiędzy płytami styropianu może miejscowo przenikać znacznie więcej powietrza i pary wodnej niż wynika to z obliczeń.

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby ułożenie wełny mineralnej i pokrycie jej tynkiem o dobrej paroprzepuszczalności - mineralnym, silikonowym, silikatowym. Akrylowy się nie nadaje. Ocieplanie takiego muru styropianem zawsze obarczone jest pewnym ryzykiem.

Napisano
Dnia 20.06.2017 o 09:51, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

a ściany niezależnie od konstrukcji nie przepuszczają powietrza - od tego jest wentylacja.

prawie każda ściana przepuszcza powietrze a w nim parę wodną, przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary - jesli dobrze pamiętam

wentylacja jest od wentylowania powietrza - pośrednio może obniżyć wilgotność powietrza w środku budynku albo ją regulować.

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

wentylacja jest od wentylowania powietrza 

Dobrze że to padło bo już myślałem że do transportu albo odzysku wentyli z powietrza..:D

 

Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

prawie każda ściana przepuszcza powietrze a w nim parę wodną, przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary - jesli dobrze pamiętam

 

I jak tu się n ie odezwać na takie bałamutne twierdzenia,a wiesz co jest najgorsze mistrzu? najgorsze jest to że jak ktoś nic nie wie i o tym zapomni.  Znowu dowiedziałem się nowości budowniczej jakiej jest punkt skraplania pary wodnej.

Po raz kolejny zwracam się do Redakcji, bo do mistrza to nie dociera, jest za mało inteligentny, chodzi o pisownie a w zasadzie o używanie polskich znaków, nie czepiam się ortografii bo sam nieraz nagryzmolę wbrew jej zasadom:icon_biggrin:, ale poprawić błędy  to (już po kilku prośbach) nic nie kosztuje.

Napisano
4 godziny temu, mhtyl napisał:

Znowu dowiedziałem się nowości budowniczej jakiej jest punkt skraplania pary wodnej.

cytat:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_punktu_rosy

"Temperatura punktu rosy lub punkt rosy – temperatura, w której może rozpocząć się proces skraplania gazu lub wybranego składnika mieszaniny gazów przy ustalonym ciśnieniu, a w przypadku mieszaniny gazów, również przy określonym składzie. Rozpatrywany składnik gazu (np. para wodna) ma w danej temperaturze ciśnienie parcjalne równe ciśnieniu pary nasyconej tego składnika w temperaturze punktu rosy.

W przypadku pary wodnej w powietrzu jest to temperatura, w której para wodna zawarta w powietrzu osiąga na skutek schładzania stan nasycenia (przy zastanym składzie i ciśnieniu powietrza)[1], a poniżej tej temperatury staje się przesycona i skrapla się lub resublimuje. W momencie osiągnięcia stanu nasycenia powstają mgły, chmury, opady oraz opady utajone[2]."

Napisano

Wstępnie myślałem o styropianie 5cm, głównie chodziło mi poprawę elewacji i lekkie docieplenie
Myślę o styropianie ponieważ docieplenie wykonał bym praktycznie sam, jest mniej skomplikowane niż układanie wełny przynajmniej w mojej ocenie
Nie sprawdzałem domu termowizja itp ale ogólnie dotychczasowe ocieplenie się sprawdza i domek "trzyma" ciepło

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Napisano (edytowany)
14 minut temu, zenek napisał:

cytat:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_punktu_rosy

"Temperatura punktu rosy lub punkt rosy – temperatura, w której może rozpocząć się proces skraplania gazu lub wybranego składnika mieszaniny gazów przy ustalonym ciśnieniu, a w przypadku mieszaniny gazów, również przy określonym składzie. Rozpatrywany składnik gazu (np. para wodna) ma w danej temperaturze ciśnienie parcjalne równe ciśnieniu pary nasyconej tego składnika w temperaturze punktu rosy.

W przypadku pary wodnej w powietrzu jest to temperatura, w której para wodna zawarta w powietrzu osiąga na skutek schładzania stan nasycenia (przy zastanym składzie i ciśnieniu powietrza)[1], a poniżej tej temperatury staje się przesycona i skrapla się lub resublimuje. W momencie osiągnięcia stanu nasycenia powstają mgły, chmury, opady oraz opady utajone[2]."

Czy mam nazwać cię dobitnie jakim jesteś pomyleńcem? Pisałeś o punkcie pary wodnej a wklejasz o punkcie rosy.

8 godzin temu, zenek napisał:

prawie każda ściana przepuszcza powietrze a w nim parę wodną, przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary - jesli dobrze pamiętam

 

Pokaz mi definicje punkty pary wodnej o której pisałeś.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
12 minut temu, encom napisał:

Wstępnie myślałem o styropianie 5cm, głównie chodziło mi poprawę elewacji i lekkie docieplenie
Myślę o styropianie ponieważ docieplenie wykonał bym praktycznie sam, jest mniej skomplikowane niż układanie wełny przynajmniej w mojej ocenie
Nie sprawdzałem domu termowizja itp ale ogólnie dotychczasowe ocieplenie się sprawdza i domek "trzyma" ciepło

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Z pięciu centymetrowym ociepleniem to sobie nawet głowy nie zawracaj. otynkuj tynkiem cementowo-wapiennnym i albo pomaluj albo rzuć na to tynk ozdobny  baranka czy kornika, jak Ci się podoba.

Napisano
35 minut temu, encom napisał:

Wstępnie myślałem o styropianie 5cm, głównie chodziło mi poprawę elewacji i lekkie docieplenie
Myślę o styropianie ponieważ docieplenie wykonał bym praktycznie sam, jest mniej skomplikowane niż układanie wełny przynajmniej w mojej ocenie
Nie sprawdzałem domu termowizja itp ale ogólnie dotychczasowe ocieplenie się sprawdza i domek "trzyma" ciepło

5 cm styropianu - wydaje mi się że gra nie warta świeczki.

Zwróć uwagę na post 7 - tam same - wg mnie - słuszne myśli. Chodzi o to żeby w razie czego wilgoć wyszła przez wełnę i tynk na zewnątrz.

Albo przez szczelinę wentylcyjną - to moja myśl.

Jesli jestes w stanie porzadnie położyć styropian na ścianie i resztę warstw - to myślę, że i z wełna dasz radę  choć więcej roboty i trudniejsza. Natomiast daałbym o wiele grubszą warstwę - przynajmniej 15 cm. Ale decyzja należy do ciebie. 

Aha - piszesz że domek trzyma ciepło - to może nie warto ocieplać. Powinieneś policzyć obecne sciany i z ewentualnym ociepleniem - tym 5 cm i innym - wiecej. Są kalkulatory w necie.  

Napisano

W tym roku zrobiłbym docieplenie w przyszłym tynk, niestety tynku sam nie położę będę to musiał zlecic.
Jak idzie o cenę tynku wapiennego a docieplenie 5cm to te same koszta, z tym że przy dociepleniu większość pracy zrobię sam więc ekonomia przemawia za styropianem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano
Dnia 20.06.2017 o 13:57, zenek napisał:

 przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary

Czekam mistrzu na definicje co to jest PUKT SKRAPLANIA PARY.

Napisano
Dnia 20.06.2017 o 22:27, zenek napisał:

cytat:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_punktu_rosy

"Temperatura punktu rosy lub punkt rosy – temperatura, w której może rozpocząć się proces skraplania gazu lub wybranego składnika mieszaniny gazów przy ustalonym ciśnieniu, a w przypadku mieszaniny gazów, również przy określonym składzie. Rozpatrywany składnik gazu (np. para wodna) ma w danej temperaturze ciśnienie parcjalne równe ciśnieniu pary nasyconej tego składnika w temperaturze punktu rosy.

W przypadku pary wodnej w powietrzu jest to temperatura, w której para wodna zawarta w powietrzu osiąga na skutek schładzania stan nasycenia (przy zastanym składzie i ciśnieniu powietrza)[1], a poniżej tej temperatury staje się przesycona i skrapla się lub resublimuje. W momencie osiągnięcia stanu nasycenia powstają mgły, chmury, opady oraz opady utajone[2]."

 

Napisano
Dnia 20.06.2017 o 13:57, zenek napisał:

 przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary

Czekam mistrzu na definicje co to jest PUKT SKRAPLANIA PARY.

Umiesz czytać? Bo widzę że jak niechlujnie piszesz tak też niechlujnie czytasz bez zrozumienia, pisałeś o punkcie skraplania pary a nie o punkcie skraplania rosy, widzisz mistrzu  różnicę? Pogrubiłem abyś się nie musiał za bardzo wysilać w szukaniu różnic.

Napisano (edytowany)
38 minut temu, mhtyl napisał:

Czekam mistrzu na definicje co to jest PUKT SKRAPLANIA PARY.

Rosa to skroplona para, a punkt skroplenia pary w murze to miejsce w murze gdzie para zaczyna się skraplać na skutek - jak niżej.

dodatek:

http://rlt.rh.pl/strefa-projektanta/kondensacja-pary-wodnej/

"Temperatura punktu rosy lub punkt rosy – jest to temperatura, w której przy danym składzie gazu lub mieszaniny gazów i ustalonym ciśnieniu może rozpocząć się proces skraplania gazu lub wybranego składnika mieszaniny gazu.
W przypadku pary wodnej w powietrzu jest to temperatura, w której para wodna zawarta w powietrzu staje się nasycona (przy zastanym składzie i ciśnieniu powietrza), a poniżej tej temperatury staje się przesycona i skrapla się lub resublimuje."

Na tym kończę bo idę spać :12_slight_smile:

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Nie, mistrzu użyłeś określenia  -punkt skraplania pary  i wypisujesz co to jest punkt skraplania rosy. na drugi raz zastanów się co piszesz bo napierniczasz bzdury z których potem nieudolnie chcesz wybrnąć.

16 godzin temu, zenek napisał:

Rosa to skroplona para, a punkt skroplenia pary w murze to miejsce w murze gdzie para zaczyna się skraplać na skutek - jak niżej.

 

Jak zwykle piszesz to co tobie pasuje a raczej wydaje się że tak jest, masz trochę skrzywiony punkt widzenia i masz niezłego punkta na punkcie punkta.

Cytat

Rosa

Rosa – osad atmosferyczny w postaci kropel wody powstających na powierzchni skał, roślin i innych przedmiotów w wyniku skraplania się pary wodnej zawartej w powietrzu.

Rosa, podobnie jak mgła, powstaje w wyniku kondensacji pary wodnej w temperaturze niższej od punktu rosy.

Rosa powstająca w wyniku radiacji

Rosa powstaje na przedmiotach wyniku wypromieniowywania (radiacji) przez nie energii cieplej. Ten typ rosy powstaje w warunkach bezchmurnej i bezwietrznej pogody, gdy następuje intensywne wypromieniowanie ciepła z powierzchni Ziemi. Jeżeli temperatura spadnie poniżej punktu rosy, to na przedmiotach będzie kondensować para wodna tworząc krople rosy.

Temperatura ciał o niewielkiej grubości, takich jak liście, cienkie blachy, najszybciej obniża się z powodu ich małej pojemności cieplnej przypadającej na jednostkę powierzchni, dlatego osad pojawia się na nich najwcześniej. Ciała o dużej objętości wychładzają się wolniej w wyniku napływu energii cieplnej z wnętrza i rosa osiada na nich później a nawet nie osiada. Tempo chłodzenia zależy w tym przypadku od przewodnictwa cieplnego ciała.

Występowanie rosy radiacyjnej wieczorem i rano prognozuje dobrą pogodę.

 

 

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
19 godzin temu, zenek napisał:

http://rlt.rh.pl/strefa-projektanta/kondensacja-pary-wodnej/

"Temperatura punktu rosy lub punkt rosy – jest to temperatura, w której przy danym składzie gazu lub mieszaniny gazów i ustalonym ciśnieniu może rozpocząć się proces skraplania gazu lub wybranego składnika mieszaniny gazu.
W przypadku pary wodnej w powietrzu jest to temperatura, w której para wodna zawarta w powietrzu staje się nasycona (przy zastanym składzie i ciśnieniu powietrza), a poniżej tej temperatury staje się przesycona i skrapla się lub resublimuje."

 

Napisano (edytowany)

Tiiiiaaaaaaaaa.

W określonym kontekście:

Dnia 20.06.2017 o 13:57, zenek napisał:

prawie każda ściana przepuszcza powietrze a w nim parę wodną, przy czym ważny jest tu pukt skraplania pary

jest to tak samo poprawne jak zdanie:
Jósz niemam siłóf do .......

Dokładnie tak samo daje po oczach.

I w szkole (za oba) - pała.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

I w szkole (za oba) - pała.

Uważasz, że para nie skrapla się w, lub na ścianie?  To może nie trzeba wietrzyć i wentylować pomieszczeń? Tylko jak bzykać w takim zaduchu i wilgoci?:takaemotka: 

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

:takaemotka: 

aleź to jest  śmieszne...

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 20.06.2017 o 17:51, mhtyl napisał:

Znowu dowiedziałem się nowości budowniczej jakiej jest punkt skraplania pary wodnej.

"Nowości budowniczej .... punkt skraplania pary wodnej".

Niezły potworek slowny mhtyla. Ciągle się domaga informacji, co to jest punkt skraplania pary wodnej w ścianie. I ciągle nie może zrozumieć prostego faktu, że nie jest to "nowość budownicza" - co to za potworek???.

Jest to zjawisko istniejące odkąd powstała ściana zewnętrzna, a na zewnątrz była (jest) o wiele niższa temperatura niż wewnątrz pomieszczenia użytkowego, zawierającego powietrze z parą wodną.

Po prostu, gdy para powstała wewnątrz pomieszczenia przenika przez ścianę na zewnątrz - dochodzi do punktu w ścianie, gdy zmienia się w wodę, czyli skrapla się.  Miejsce, punkt skroplenia pary zależy  głównie od różnicy temperatury między wewnętrzną i zewnętrzną powierzchnią ściany. Szczególną sytuacją jest zjawisko przemarzania ściany, gdy para skrapla się na powierzchni wewnetrznej muru.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Szanowny Panie,


przede wszystkim należy zadbać o prawidłową wentylację pomieszczeń. To dzięki niej uniknie Pan przykrych problemów związanych między innymi z powstawaniem zawilgocenia.

Sugeruję również zlecenie obliczeń przegrody w odniesieniu do położenia budynku, metody budowania domu lub norm, które reguluje ustawa. Profesjonalnych obliczeń dokona kierownik budowy lub projektant.

Przy wyborze ocieplenia budynku warto postawić na kompleksowy system jednego producenta, np. FOVEO TECH. Dzięki temu otrzymuje Pan gwarancję jakości materiałów – nie musi Pan ich również szukać na własną rękę. W ramach systemu wykorzystujące wełnę lub styropian otrzymuje Pan rozwiązania umożliwiające przygotowanie podłoża i wykończenie elewacji m.in. grunty, farby i tynki elewacyjne oraz zaprawy klejowe.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik Foveo Tech

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...