Skocz do zawartości

Jakie podkłady pod panele - trzy rodzaje podłoży


Recommended Posts

Napisano

Potrzebuję podkłady pod panele podłogowe przy ogrzewaniu podłogowym oraz podkłady na takie samo podłoże ale be podłogówki oraz podkłady na poddasze - warstwa wierzchnia podłogi to płyta osb.

 

Na górę myślę o grubej izolacji (akustyka praz nierówność osb) i myślę o albo o xps albo o płycie eko (Barlinek). Jedno albo drugie między 5 a 7 mm.

Tam gdzie podłoga jest betonowa i nie ma ogrzewania podłogowego myślę nad takim samym zestawem ale powiedzmy około 2-4 mm.

Pytania:

- co położyć na podłogówkę

- czy lepiej eko czy xps tam gdzie nie ma podłogówki i na poddaszu

- czy zaproponowane grubości są odpowiednie.

Napisano

Na OSB zastanawiam się właśnie między XPS a ECO. Kolega mówi, że lepiej ECO bo się nie ubije taka jak XPS. Ja od początku myślałem o XPS ale teraz mam zagwozdkę.

Na podłogówkę widziałem jakieś XPS ale z prostokątnymi dziurami

Napisano

Ostatecznie chyba zdecyduję się na XPS z prostokątnymi dziurami. Cezar czy jakoś tak - to na podłogówkę. Nad resztą się jeszcze zastanawiam. Pewnie zdecyduje cena.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Każdy z tych podkładów będzie w porządku jeśli masz doświadczenie związane z położeniem paneli i przede wszystkim: równe podłoże, bo to także jest bardzo istotne. Akurat u nas znajdziesz szeroki wybór tego typu artykułów, warto zerknąć.

  • 3 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, rustin napisał:

Czyli zwykły podkład piankowy dawac?

A na to patrzyłeś?

MULTIPROTEC 1000

 

5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nie jestem do końca przekonany, że taki podkład z okienkami prawidłowo spełnia swoją funkcję

A to dlaczego?

Mnie wydaje się to ciekawe.

Sam będę za niedługo przed takim wyborem...

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Naprawdę chcesz wydać 18zl za m2 podkładu?
Bez przesady to już jest naprawdę bez sensu, wydawać prawie 2 tys na podkład, kiedy to się zwróci?

Napisano

Ja u siebie pod panale na ogrzewanie podlogowe dałem podkład Arbiton Optima Max. Tylko że u mnie podłogi betonowe i proste to nie trzeba bylo" bawić sie" w wyrownywanie.

Co do podkłady to wydaje mi się, że cena dobra do jakosci.

Napisano
Czemu wydaje mi się, że wiedziałem po około 10 zł?
A to w takich kategoriach nie myślę 
A w jakich kategoriach myślisz dajac lepsze ocieplenie? Wizualnych, czy finansowych?
Robiąc rekuperacje czy klime zgadzam się, że nie patrzy się kategoriami opłacalności tylko wygody.
Jak to się ma do podkładu za 18zl za m2? To jak nie kategoria opłacalności to jaka to dla Ciebie?

Dla mnie to już jest bezsensu. Jeżeli coś ten podkład da to tylko lepsze przewożenie ciepła co za tym idzie mniej potrzebnej energii. Kiedy to się wyrówna za tak kwotę?

Ten podkład co wrzuciłem kosztuje 20zl ale za 6m2
Napisano

Oczywiście pod wzgl. Finansowym cena to porażka. To też kwestia metrażu.

 

Tak jak pisałem, popatrzylem na cenę innego produktu. Na allegro byly jeden pod drugim, tez czerwony, kosztowal coś 9zł z czymś.

 

Teraz widzę, że 17zł/m2

 

Co do opłacalności,jakbym miał wszystko mierzyć takimi kategoriami nie kupilbym zmywarki, lodowki, telewizora itd.

 

Taka mata to jednorazowy wydatek.

 

Poza tym nie twierdzę że ją kupię.

Zapytałem tylko

 

 

2 godziny temu, MrTomo napisał:

na to patrzyłeś?

MULTIPROTEC 1000

Nie każę ci tego przecież kupować

Napisano

Napisałem że nie mierzy się wszystkiego pod względem opłacalności...

Ale podkład jak najbardziej tak bo niby jak inaczej. Nawet żeby kosztował 10zl za metę to nadal jest to bez sensu.

Zapytałem dlaczego go proponujesz? Ani dobra cena ani sens montażu, stąd to pytanie

 

Osobiście nie wydam wiecej jak te 3zl za metr bo moim zdaniem mija się to z celem, dlatego albo kupię ten co wrzuciłem lub zwykle jak np kartonowych Mtw Orle

Napisano
10 minut temu, rustin napisał:

Napisałem że nie mierzy się wszystkiego pod względem opłacalności...

Ale podkład jak najbardziej tak bo niby jak inaczej. Nawet żeby kosztował 10zl za metę to nadal jest to bez sensu.

Zapytałem dlaczego go proponujesz? Ani dobra cena ani sens montażu, stąd to pytanie

 

Osobiście nie wydam wiecej jak te 3zl za metr bo moim zdaniem mija się to z celem, dlatego albo kupię ten co wrzuciłem lub zwykle jak np kartonowych Mtw Orle

karton też kosztuje jakoś tak  z 4 zł za metr przy 5,5 mm grubości więc nie wiem skąd masz taką cenę ???

kompromis który wkleiłem kosztuje 5,9 za m2 przy R do 0,08 gdzie powyżej podane przez Tomo mają R do 0,06

Napisano

Z ciekawości zapytam

 

A gdyby zastosować taką tanią wykładzinę remontowa po 4zł mb

Czyli okolo 1zł m2 ?

 

Mam kawałek takiej w warsztacie. Cienkie to na jakieś 1,5-2 mm i jak spojrzeć pod światło prześwity są, gołym okiem widzę.

Napisano
karton też kosztuje jakoś tak  z 4 zł za metr przy 5,5 mm grubości więc nie wiem skąd masz taką cenę ???
kompromis który wkleiłem kosztuje 5,9 za m2 przy R do 0,08 gdzie powyżej podane przez Tomo mają R do 0,06
Nawet 4 zł to nie 18zl więc nie czepiaj się słówek i różnicy jednego złotego. Wiem że zawsze musi być po 'waszemu' bo inaczej by to forum nie było elitarne.

Myślę że jakby się postarać to i znajdzie takie korek poniżej 4zl.
Napisano
1 godzinę temu, rustin napisał:

Nawet 4 zł to nie 18zl więc nie czepiaj się słówek i różnicy jednego złotego. Wiem że zawsze musi być po 'waszemu' bo inaczej by to forum nie było elitarne.

Myślę że jakby się postarać to i znajdzie takie korek poniżej 4zl.

Nie musi bo

bo mam karton :)

a zastosowanie podkładu 1.5 mm czy 2 mm

wykonalne jak najbardziej ALE:

Widziałem już posadzkę anhydrytową szlifowaną na której nawet taki podkład nie był potrzebny ( się chłopaki postarali ) jak przyszedł majster od parkietów  "przegwiazdował" całe pomieszczenie 2,5 m poziomicą i się nie przyczepił .

U mnie na beton - który był zrobiony dobrze - musiałbym jeszcze wylać samopoziom żeby zniwelować małe co nie co .

myślę że jak nie miałbym co z kasą robić to poszedłbym właśnie w KOREK :)

Kompromis który wkleiłem różnica oporu 0,02 , różnica w cenie prawie 1/3 ceny w/w

Czyli nie rozumiem czemu się na mnie wściekasz skoro ogólnie Cię popieram.

Napisano

Trwałość podkładu powinna iść w parze z trwałością paneli - nie ma co przepłacać.

Nierówne podłoże warto wyrównać - kątówką wystające krawędzie. Tu trzeba patrzeć na właściwości akustyczne dźwięków w dół. Sadzę, że płyty np. Barlinka ułożone diagonalnie spełnią swoje zadanie. Parter i podłogówka na betonie to maty kwarcowe - dobra przewodność i tłumienie dźwięków do góry, fakt że cena wysoka.

Napisano
Nie musi bo

bo mam karton

a zastosowanie podkładu 1.5 mm czy 2 mm

wykonalne jak najbardziej ALE:

Widziałem już posadzkę anhydrytową szlifowaną na której nawet taki podkład nie był potrzebny ( się chłopaki postarali ) jak przyszedł majster od parkietów  "przegwiazdował" całe pomieszczenie 2,5 m poziomicą i się nie przyczepił .

U mnie na beton - który był zrobiony dobrze - musiałbym jeszcze wylać samopoziom żeby zniwelować małe co nie co .

myślę że jak nie miałbym co z kasą robić to poszedłbym właśnie w KOREK

Kompromis który wkleiłem różnica oporu 0,02 , różnica w cenie prawie 1/3 ceny w/w

Czyli nie rozumiem czemu się na mnie wściekasz skoro ogólnie Cię popieram.

Nie wsciekam ale tu zawsze musi być pomyśli i jak napisze wybrana grupa forum. Napisałem że lepiej kupić korek za 3 zł niż za 18 jakiś wynalazek. Oczywiście musiałeś sprostowac że nie 3zl a 4 zł, nooo duża różnica w szczególności patrząc na cenę 18zl. Czy coś wniosl twój wpis poza ponownym usiłowaniem pokazania, że to ty masz rację bo aż złotówka różnicy....

Tak tu jest od dawna. Dlatego mthyl się wyniósł a szkoda bo nie raz dużo pomógł.

 

Wracając do tematu podkład pod panele na ogrzewanie lepiej aby był z otworami czy bez?

 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie walczę z niczym, ani z nikim. Nawet z Tobą nie walczę. Bądź spokojny.
    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...