Skocz do zawartości

Jakie podkłady pod panele - trzy rodzaje podłoży


Recommended Posts

Napisano

Potrzebuję podkłady pod panele podłogowe przy ogrzewaniu podłogowym oraz podkłady na takie samo podłoże ale be podłogówki oraz podkłady na poddasze - warstwa wierzchnia podłogi to płyta osb.

 

Na górę myślę o grubej izolacji (akustyka praz nierówność osb) i myślę o albo o xps albo o płycie eko (Barlinek). Jedno albo drugie między 5 a 7 mm.

Tam gdzie podłoga jest betonowa i nie ma ogrzewania podłogowego myślę nad takim samym zestawem ale powiedzmy około 2-4 mm.

Pytania:

- co położyć na podłogówkę

- czy lepiej eko czy xps tam gdzie nie ma podłogówki i na poddaszu

- czy zaproponowane grubości są odpowiednie.

Napisano

Na OSB zastanawiam się właśnie między XPS a ECO. Kolega mówi, że lepiej ECO bo się nie ubije taka jak XPS. Ja od początku myślałem o XPS ale teraz mam zagwozdkę.

Na podłogówkę widziałem jakieś XPS ale z prostokątnymi dziurami

Napisano

Ostatecznie chyba zdecyduję się na XPS z prostokątnymi dziurami. Cezar czy jakoś tak - to na podłogówkę. Nad resztą się jeszcze zastanawiam. Pewnie zdecyduje cena.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Każdy z tych podkładów będzie w porządku jeśli masz doświadczenie związane z położeniem paneli i przede wszystkim: równe podłoże, bo to także jest bardzo istotne. Akurat u nas znajdziesz szeroki wybór tego typu artykułów, warto zerknąć.

  • 3 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
  Dnia 2.01.2018 o 13:53, rustin napisał:

Czyli zwykły podkład piankowy dawac?

Rozwiń  

A na to patrzyłeś?

MULTIPROTEC 1000

 

  Dnia 2.01.2018 o 11:25, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Nie jestem do końca przekonany, że taki podkład z okienkami prawidłowo spełnia swoją funkcję

Rozwiń  

A to dlaczego?

Mnie wydaje się to ciekawe.

Sam będę za niedługo przed takim wyborem...

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Naprawdę chcesz wydać 18zl za m2 podkładu?
Bez przesady to już jest naprawdę bez sensu, wydawać prawie 2 tys na podkład, kiedy to się zwróci?

Napisano

Ja u siebie pod panale na ogrzewanie podlogowe dałem podkład Arbiton Optima Max. Tylko że u mnie podłogi betonowe i proste to nie trzeba bylo" bawić sie" w wyrownywanie.

Co do podkłady to wydaje mi się, że cena dobra do jakosci.

Napisano
  Dnia 2.01.2018 o 18:20, MrTomo napisał:
Czemu wydaje mi się, że wiedziałem po około 10 zł?
A to w takich kategoriach nie myślę 
A w jakich kategoriach myślisz dajac lepsze ocieplenie? Wizualnych, czy finansowych?
Robiąc rekuperacje czy klime zgadzam się, że nie patrzy się kategoriami opłacalności tylko wygody.
Jak to się ma do podkładu za 18zl za m2? To jak nie kategoria opłacalności to jaka to dla Ciebie?

Dla mnie to już jest bezsensu. Jeżeli coś ten podkład da to tylko lepsze przewożenie ciepła co za tym idzie mniej potrzebnej energii. Kiedy to się wyrówna za tak kwotę?

Ten podkład co wrzuciłem kosztuje 20zl ale za 6m2
Napisano

Oczywiście pod wzgl. Finansowym cena to porażka. To też kwestia metrażu.

 

Tak jak pisałem, popatrzylem na cenę innego produktu. Na allegro byly jeden pod drugim, tez czerwony, kosztowal coś 9zł z czymś.

 

Teraz widzę, że 17zł/m2

 

Co do opłacalności,jakbym miał wszystko mierzyć takimi kategoriami nie kupilbym zmywarki, lodowki, telewizora itd.

 

Taka mata to jednorazowy wydatek.

 

Poza tym nie twierdzę że ją kupię.

Zapytałem tylko

 

 

  Dnia 2.01.2018 o 16:50, MrTomo napisał:

na to patrzyłeś?

MULTIPROTEC 1000

Rozwiń  

Nie każę ci tego przecież kupować

Napisano

Napisałem że nie mierzy się wszystkiego pod względem opłacalności...

Ale podkład jak najbardziej tak bo niby jak inaczej. Nawet żeby kosztował 10zl za metę to nadal jest to bez sensu.

Zapytałem dlaczego go proponujesz? Ani dobra cena ani sens montażu, stąd to pytanie

 

Osobiście nie wydam wiecej jak te 3zl za metr bo moim zdaniem mija się to z celem, dlatego albo kupię ten co wrzuciłem lub zwykle jak np kartonowych Mtw Orle

Napisano
  Dnia 2.01.2018 o 22:11, rustin napisał:

Napisałem że nie mierzy się wszystkiego pod względem opłacalności...

Ale podkład jak najbardziej tak bo niby jak inaczej. Nawet żeby kosztował 10zl za metę to nadal jest to bez sensu.

Zapytałem dlaczego go proponujesz? Ani dobra cena ani sens montażu, stąd to pytanie

 

Osobiście nie wydam wiecej jak te 3zl za metr bo moim zdaniem mija się to z celem, dlatego albo kupię ten co wrzuciłem lub zwykle jak np kartonowych Mtw Orle

Rozwiń  

karton też kosztuje jakoś tak  z 4 zł za metr przy 5,5 mm grubości więc nie wiem skąd masz taką cenę ???

kompromis który wkleiłem kosztuje 5,9 za m2 przy R do 0,08 gdzie powyżej podane przez Tomo mają R do 0,06

Napisano

Z ciekawości zapytam

 

A gdyby zastosować taką tanią wykładzinę remontowa po 4zł mb

Czyli okolo 1zł m2 ?

 

Mam kawałek takiej w warsztacie. Cienkie to na jakieś 1,5-2 mm i jak spojrzeć pod światło prześwity są, gołym okiem widzę.

Napisano
  Dnia 2.01.2018 o 22:31, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:
karton też kosztuje jakoś tak  z 4 zł za metr przy 5,5 mm grubości więc nie wiem skąd masz taką cenę ???
kompromis który wkleiłem kosztuje 5,9 za m2 przy R do 0,08 gdzie powyżej podane przez Tomo mają R do 0,06
Nawet 4 zł to nie 18zl więc nie czepiaj się słówek i różnicy jednego złotego. Wiem że zawsze musi być po 'waszemu' bo inaczej by to forum nie było elitarne.

Myślę że jakby się postarać to i znajdzie takie korek poniżej 4zl.
Napisano
  Dnia 3.01.2018 o 06:46, rustin napisał:

Nawet 4 zł to nie 18zl więc nie czepiaj się słówek i różnicy jednego złotego. Wiem że zawsze musi być po 'waszemu' bo inaczej by to forum nie było elitarne.

Myślę że jakby się postarać to i znajdzie takie korek poniżej 4zl.

Rozwiń  

Nie musi bo

bo mam karton :)

a zastosowanie podkładu 1.5 mm czy 2 mm

wykonalne jak najbardziej ALE:

Widziałem już posadzkę anhydrytową szlifowaną na której nawet taki podkład nie był potrzebny ( się chłopaki postarali ) jak przyszedł majster od parkietów  "przegwiazdował" całe pomieszczenie 2,5 m poziomicą i się nie przyczepił .

U mnie na beton - który był zrobiony dobrze - musiałbym jeszcze wylać samopoziom żeby zniwelować małe co nie co .

myślę że jak nie miałbym co z kasą robić to poszedłbym właśnie w KOREK :)

Kompromis który wkleiłem różnica oporu 0,02 , różnica w cenie prawie 1/3 ceny w/w

Czyli nie rozumiem czemu się na mnie wściekasz skoro ogólnie Cię popieram.

Napisano

Trwałość podkładu powinna iść w parze z trwałością paneli - nie ma co przepłacać.

Nierówne podłoże warto wyrównać - kątówką wystające krawędzie. Tu trzeba patrzeć na właściwości akustyczne dźwięków w dół. Sadzę, że płyty np. Barlinka ułożone diagonalnie spełnią swoje zadanie. Parter i podłogówka na betonie to maty kwarcowe - dobra przewodność i tłumienie dźwięków do góry, fakt że cena wysoka.

Napisano
  Dnia 3.01.2018 o 08:53, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:
Nie musi bo

bo mam karton

a zastosowanie podkładu 1.5 mm czy 2 mm

wykonalne jak najbardziej ALE:

Widziałem już posadzkę anhydrytową szlifowaną na której nawet taki podkład nie był potrzebny ( się chłopaki postarali ) jak przyszedł majster od parkietów  "przegwiazdował" całe pomieszczenie 2,5 m poziomicą i się nie przyczepił .

U mnie na beton - który był zrobiony dobrze - musiałbym jeszcze wylać samopoziom żeby zniwelować małe co nie co .

myślę że jak nie miałbym co z kasą robić to poszedłbym właśnie w KOREK

Kompromis który wkleiłem różnica oporu 0,02 , różnica w cenie prawie 1/3 ceny w/w

Czyli nie rozumiem czemu się na mnie wściekasz skoro ogólnie Cię popieram.

Nie wsciekam ale tu zawsze musi być pomyśli i jak napisze wybrana grupa forum. Napisałem że lepiej kupić korek za 3 zł niż za 18 jakiś wynalazek. Oczywiście musiałeś sprostowac że nie 3zl a 4 zł, nooo duża różnica w szczególności patrząc na cenę 18zl. Czy coś wniosl twój wpis poza ponownym usiłowaniem pokazania, że to ty masz rację bo aż złotówka różnicy....

Tak tu jest od dawna. Dlatego mthyl się wyniósł a szkoda bo nie raz dużo pomógł.

 

Wracając do tematu podkład pod panele na ogrzewanie lepiej aby był z otworami czy bez?

 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...