Skocz do zawartości

Pompa Ciepła SDEEC


Recommended Posts

Witam

Chciałbym się dowiedzieć jakie są skutki montażu zbyt dużej pompy ciepła w domu jednorodzinnym.

Wiem, że najlepiej byłoby kupić dopasowaną pompę ale ten wariant już mam opanowany.

Mogę kupić w atrakcyjnej cenie pompę od francuskiego znajomego dlatego nurtuje mnie ten temat.

Myślę tutaj o instalacji pompy ciepła powietrze woda francuskiej firmy SDEEC o mocy 21kw do domku jednorodzinnego o powierzchni 136 m2:

- Izolacja ściany styropian 20 cm.

- ściany z bloczków YTONG PP4 gr. 24cm,

- izolacja dachu - Thermano gr.5cm nakrokwiowo + wełna między krokwie ok.25 cm,

- okna 3 szybowe.

Nr seryjny PAC 73RM21T 226 - 400V/3/50Hz - obudowa blacha nierdzewka.

Interesuje mnie konkretnie o ile wyższe rachunki za prąd będę płacił montując taką pompę w moim nowo budowanym domu

w porównaniu do dopasowanej pompy ciepła np. firmy Atlantic Extensa duo lub Nibe split o dopasowanej mocy 8 - 10 kw.

Ogrzewanie podłogowe.

 

 

 

 

Link do komentarza

Najprawdopodobniej tę pompę będzie można zastosować bez obaw. To pompa typu powietrze/woda, nie ma wiec problemu ze zbyt małym źródłem dolnym. Nie znam parametrów urządzenia, ale podejrzewam, że moc 21 kW osiąga przy temperaturze zewnętrznej rzędu +7°C, przy -15°C będzie o około połowę mniejsza.

Nawet jeżeli to pompa bez regulacji mocy (tzw. inwerter), kłopotów raczej bym się nie spodziewał, bo pompa po prostu nie będzie pracować w sposób ciągły, żeby ogrzać dom. Jednak włączeń na bardzo krótko  (co pompie szkodzi) nie ma co się obawiać skoro w domu jest ogrzewanie podłogowe o dużej bezwładności.

Różnicy w kosztach eksploatacyjnych nie sposób nawet zgrubnie oszacować nie znając sprawności urządzeń (wsp. COP) dla różnych temperatur powietrza zewnętrznego oraz  wody w obiegu.

Link do komentarza

Witam !

Zastanowiłbym się jednak na początku jak wygląda serwis i dostęp do instalatorów w bliskiej okolicy, warto wiedzieć na czym się stoi bo same urządzenie to wciąż nie wszystko. Po drugie w przypadku przewymiarowania mocy pomyślałbym jednak dodatkowo nad buforem ciepła, aby w jak największym stopniu zabezpieczyć się przed taktowaniem pompy.  

Do porównania kosztów eksploatacyjnych przydałoby Ci się znać średni SPF takich pomp ciepła, który będzie bardziej miarodajny niż COP, który to określa chwilowy stosunek mocy tylko w określonych punktach pracy.

Gdybyś był zainteresowany to posiadamy w swojej ofercie zarówno pompy ciepła powietrze/woda typu split jak i monoblok. Z grubsza dla Twoich potrzeb myślę, że pompa ciepła do ustawienia wewnątrz/zewnątrz budynku  Vitocal 300-A o mocy grzewczej od 3 do 9KW spokojnie by wystarczyła.

Pozdrawiam !

Link do komentarza

 

  Dnia 24.01.2017 o 18:14, Eksperci Viessmann napisał:

 

Gdybyś był zainteresowany to posiadamy w swojej ofercie zarówno pompy ciepła powietrze/woda typu split jak i monoblok. Z grubsza dla Twoich potrzeb myślę, że pompa ciepła do ustawienia wewnątrz/zewnątrz budynku  Vitocal 300-A o mocy grzewczej od 3 do 9KW spokojnie by wystarczyła.

Pozdrawiam !

Rozwiń  

Jaka jest całkowita cena takiej instalacji.

Link do komentarza

luda82 - wszystko zależy jaka ta pompa ma parametry np. dla 7/35, 2/35 itd.

Prawdopodobnie, przewymiarowanie nie będzie problemem (ale diabeł tkwi w szczegółach) Znam przypadki znacznego przewymiarowania (przy podłogówce po całości) i w wiekszości przypadków nie ma problemów,  czasami jednak pompa taktuje(tak przy CO jak i CWU) - co niekoniecznie musi być dużym problemem. Tutaj znaczenie ma też sterowanie - bo o ile przy sterowaniu pokojowym pompa nie będzie zwracać uwagi na temperaturę wody w obiegu, tylko będzie dążyć do ustawionej temperatury powietrza w pomieszczeniu, to w przypadku sterowania pogodowego może właśnie taktować. W przypadku CWU i małej powierzchni wężownicy, grzanie wody też może odbywać się na raty(szczególnie gdy temperatury na zewnątrz będą wysokie)

Jeśli chodzi o wysokość rachunków, to nie ma praktycznie znaczenia, bo PC dopasowana będzie pracowała dłużej, a przewymiarowana krócej, a ilość zużytej energii będzie bardzo podobna. Przewymiarowana PC ma ten plus, że można łatwiej ją ustawić pod pracę w taryfie nocnej/weekendowej - efektem czego będą niższe rachunki (dzięki niższej cene energii elektrycznej)

Tak z ciekawości - ile ma kosztować sama ta pompa?

Link do komentarza

pompa + zasobnik 300L - 12tys zł

Zbiornik buforowy będzie tutaj niezbędny. Zaproponowano mi zbiornik buforowy o pojemności 500L - cena ok 4 tys zł.

Z tego co wiem pompa ta nie posiada żadnych inwerterów, które są bardzo awaryjne oraz nie ma modulacji mocy pracy sprężarki. Z tego co wiem tego typu pompy są dużo mniej awaryjne od nowoczesnych pomp ciepła.

 

Coś więcej to pompie

NOT0039, notice RM CAREL rev L.pdf

Link do komentarza

pooglądałem parametry techniczne tego modelu i mam mieszane uczucia

tak wyglądają jej osiągi - dla podłogówki, czyli grzejemy do 35C:

7/35 - 19,3kw

0/35 - 16,6kw

-5/35 - 14,4kw

-10/35 - 13,2kw

-15/35 - 12,1kw

Dlaczego mam mieszane uczucia? bo na początku okresu grzewczego może faktycznie być problem bez bufora. Gdy na zewnątrz będą temperatury około 7C, twój dom będzie potrzebować naprawdę niedużo ciepła, a PC będzie pracować pełną parą(bo to on/off) to mogą być problemy. jak temperatura zewnętrzna spadnie, to problemów już nie będzie. Kolejna istotna kwestia - ten zasobnik. Nic o nim nie wiemy - a tutaj kluczowa jest powierzchnia wymiany. Może się okazać, że ten zbiornik kompletnie się nie nadaje to tej konkretnie pompy. Już to, że znajomy chce sprzedać pompę wraz z zasobnikiem, daje do myślenia. Gdybym ja wymieniał pompę na nowszy model i byłbym zadowolony z zasobnika, to wymieniłbym samą pompę, a zasobnik zostawiłbym stary.

No i ostatnia kwestia - sprawdzam właśnie ceny używanych pomp - i ta cena którą podałeś, wcale nie jest taka atrakcyjna, bo - masz w komplecie z zasobnikiem, co podraża cenę, a zasobnik lepiej sobie samemu dobrać, no i w podobnej cenie bez problemu znajdziesz coś lepiej dobranego do swoich potrzeb(patrzyłem na używki na popularnym portalu aukcyjnym)

 

Link do komentarza

Pompa jest nowa. Obudowa zafoliowana.

Trochę dziwna historia z tą pompą, ponieważ niby przyjechała na budowę i okazało się, że nie ma przyłącza trójfazowego.

Ze względu na to, że we Francji jest dużo papierologii z nowym przyłączem klient pojechał do sklepu po nową 1 fazową, a tą sprzedał znajomemu w ramach jakiś rozliczeń. Nie do końca w to wierzę ale już mniejsza o to.

Dzisiaj pojadę obadać dokładnie zasobnik.

Zastanawia mnie jeszcze to, ile zbiornik buforowy pozwoli zaoszczędzić na zużyciu prądu przez PC.

Jeśli tak czy jest to ekonomicznie uzasadnione ;)

Link do komentarza

Naciągane to co piszesz. Jak się do tego ma sprzedaż (w komplecie) zasobnika?? Poza tym 3fazowe są modele 16kw i 21kw, a 1fazowe są modele 10kw i 12kw. Pomp o wyższych mocach nie produkuje się w wersji 1f....bardziej prawdopodobne jest, że zorientował się że ma dużo za dużą pompę i kupił nową mniejszą, a tą po prostu sprzedał. Dziwię się też, że to nie jest inwerter...z uznanych producentów p-w praktycznie dzisiaj spotyka się tylko inwertery, nawet do gruntówek wchodzą coraz bardziej inwertery. A czy przez inwertery pompy są bardziej awaryjne, to nie ma na dzień dzisiejszy odpowiedzi...czas dopiero pokaże...dla mnie to argument strikte marketingowy. Gdybym sprzedawał on/offy, to bym wykazywał ich wyższość i niezawodność, gdybym sprzedawał inwertery, to wtedy zupełnie inaczej bym mówił, prawda? ;)

Zbiornik buforowy, to żadne oszczędności, wręcz tylko straty - straty postojowe zasobnika+dodatkowa pompa obiegowa+spory dodatkowy koszt inwestycyjny. Jedyna potencjalna oszczędność to taka, że mając prąd dwutaryfowy, naładujesz do wyższej temperatury w taniej taryfie(bo zapas mocy masz!), a potem korzystasz z niego kiedy jest taka potrzeba. Tylko przez ten dodatkowy koszt inwestycyjny ciężko tutaj mówić o oszczędności....

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Zalety PC bez inwerterów wychwalał ktoś, kto sprzedaje pompy jednego z bardziej renomowanych producentów pomp z inwerterami o modulowanej mocy pracy sprężarki.

Z tego co czytam minusem instalacji bez zbiornika buforowego może być zbyt częste załączanie się pompy w początkowym i końcowym okresie grzewczym, co może znacznie skrócić żywotności sprężarki. Jeśli chodzi o zużycie prądu przez PC to nie powinno mieć większego znaczenia.

 

 

Link do komentarza

Tiiaaaa.

Gwarancja producenta jest ? Na bank nie ma, bo:

Ten model PCi jest z roku 2009 !!!!!!!!! W ofercie (fabrycznej) już nie występuje !!!!!

Nawet gdyby zjechał z cena o połowę - to bez instrukcji w języku polskim nic nie zdziałasz - praktycznie brak możliwości zaprogramowania.

Moja rada - odpuść sobie taka "okazję".

 

  Dnia 25.01.2017 o 10:31, luda82 napisał:

...... wychwalał ktoś, kto sprzedaje pompy ..............

Rozwiń  

Pogoń takiego "doradcę" ..............

Link do komentarza

na twoim miejscu, wpierw zleciłbym zrobienie profesjonalnego OZC. Bo akurat między 8 a 10kw może być bardzo duża różnica w cenie. To koszt 300-400zł, a będziesz mieć pewność, czego tak naprawdę potrzebujesz.

Z pomp PW można polecać Panasonic(TCAP,Aquarea), LG, Atlatntic, Mitsubishi. Diabeł tkwi w szczegółach - one maja różne typoszeregi, rózne parametry,ceny...są też wersje 1f i 3f.... więc to na co bym się zdecydował zależy od konkretnej obliczonej wartości z OZC. Jedynie TCAP 9kw można by brać w ciemno, bo ona ma gwarantowane 9kw dla -15C

Jak już będziesz wiedzieć czego konkretnie potrzebujesz, to potem trzeba rozesłać zapytania ofertowe, zorientować się czy przez przypadek nie ma jakichś dofinansowań do PC i potem wybrać najkorzystniejszą ofertę.

 

jeśli chodzi o konkretną cenę....mogę podać przykład, bo jakiś czas temu podczas polemiki z jednym takim "czerwonym łbem" ;) wysłałem zapytanie ofertowe. Twierdził on, ze PC p-w można mieć już za 16tys i linkował do popularnego serwisu aukcyjnego. Tak się złożyło, że to była firma z mojego regionu, chodziło konkretnie o model atlantic extensa 8kw. Wysłałem zapytanie ofertowe, dobrałem standardowy zasobnik 300l, cena końcowa "na gotowo" - 24tys.

Tyle, ze twojego domu prawdopodobnie ta pompa będzie za słaba, dla -7/35 ona ma tylko 5,7kw...dlatego właśnie tak ważne jest wiedzieć ile dokładnie tej mocy potrzeba...

przykładowy TCAP  na pewno będzie droższy, na szybko znalazłem TCAP 1f za 18900, TCAP 3f za 20000 (sama pompa)

Link do komentarza
  Dnia 25.01.2017 o 10:58, aaaa napisał:

Tyle, ze twojego domu prawdopodobnie ta pompa będzie za słaba, dla -7/35 ona ma tylko 5,7kw...dlatego właśnie tak ważne jest wiedzieć ile dokładnie tej mocy potrzeba...

  Dnia 24.01.2017 o 11:35, luda82 napisał:

... domku jednorodzinnego o powierzchni 136 m2:

- Izolacja ściany styropian 20 cm.

- ściany z bloczków YTONG PP4 gr. 24cm,

- izolacja dachu - Thermano gr.5cm nakrokwiowo + wełna między krokwie ok.25 cm,

- okna 3 szybowe.

Rozwiń  

Czyli może "styknąć".

Trzeba też rozważyć, czy na kilka dni w roku, nie korzystać z grzałki jako wspomagania, zamiast przewymiarowywać pompę.

Rozwiń  

 

Link do komentarza

Tegoroczna zima nas nie rozpieszcza, a według mnie 1 miesiąc pracy grzałki może znacznie podwyższyć rachunki za prąd a na przychylność aury nie maco stawiać. W grzałki wolę nie inwestować.

Rozważam jeszcze instalację gazową z piecem kondensacyjnym. Według oferty jednej z firm z mojego regionu różnica w kosztach instalacji  pomiędzy (pc + instalacja) i (gaz + komin + przyłącze gazu + instalacja) oscyluje w granicach 10 tyś. Tylko po jakim czasie zainwestowane 10 tys w PC wrócą do mojej kieszeni. Firma brała pod uwagę PC Atlantic Extensa + Duo, sama pompa (kpl.) w granicach 21 tys netto. Jak na tą chwilę nie znalazłem lepszej oferty. 

 

Link do komentarza

Jaka będzie różnica tłumacząc na chłopski prosty rozum pomiędzy:

http://www.atlantic-polska.pl/pompa-ciepla/extensa-duo/

a NIBE SPLIT AMS10 + NIBE ACVM 270 pomijając oczywiście cenę zakupu oraz wielkość zbiornika wody.

Czy dołożenie 5 tyś złotych jest w tym przypadku uzasadnione.

 

 

http://kalkulator-pomp-ciepla.biawar.com.pl/

ten kalkulator można uznać za wiarygodny?

Link do komentarza

cytat z twojego linka

"Pompa ciepła: 11kW

Pompy ciepła pracują tylko z mocą nominalną, więc przy niższym zapotrzebowaniu włączają się i wyłączają cyklicznie, co nie jest korzystne. Dlatego powinno się je dobierać bardzo dokładnie do potrzeb budynku. Wskazane jest wykonanie profesjonalnego OZC!"

 

a co różnic między pompami nie będę się wypowiadać, bo NIBE nie polecałem.

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Profesjonalne OZC wykonam dopiero jak już na 100% będę pewien jaka będzie izolacja ścian i dachu.

Na tą chwilę muszę wiedzieć czy stawiać komin do kotła gazowego kondensacyjnego czy też sobie odpuścić.

Większość sprzedawców pomp ciepła podaje, że inwestycja w PC zwraca się mniej więcej po 5 - 7 latach. Niektórzy mówią, że jeżeli w drodze przy działce jest gaz to w PC lepiej nie inwestować.

Link do komentarza

komin nie jest niezbędny przy gazie (nie wiem czy o tym wiesz), przy takiej mocy jakiej potrzebujesz, w zupełności wystarczy wyrzut przez ścianę, komin nie jest konieczny.
Niektórzy ludzie mówią różne rzeczy. Ja z zasady staram się zawsze sam wszystko dokładnie policzyć - i dobrze na tym wychodzę.

A odnośnie zwracania...to mam podobne zdanie jak bajbaga

 

  Dnia 25.01.2017 o 08:46, bajbaga napisał:

A ja jak zwykle .....  pompa ciepła nie dla idiotów.

Jak słyszę określenie "zwrot inwestycji" to mam odruch wymiotny.

Praktyka pokazuje, że instaluje się PCi, reguluje i zapomina że coś ogrzewa dom i CWU. To się nazywa komfort  - także w aspekcie kosztów eksploatacji.

Rozwiń  

I właśnie ten aspekt każdy musi sam policzyć. 

bo na przykład z danymi z tego artykułu https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/18170-czy-pompa-ciepla-jest-oplacalna

to ja nie do końca się zgadzam

Link do komentarza
  Dnia 26.01.2017 o 06:38, luda82 napisał:

Profesjonalne OZC wykonam dopiero jak już na 100% będę pewien jaka będzie izolacja ścian i dachu.

Rozwiń  

Izolacja ma być (musi być) taka jak w złożonym/zatwierdzonym projekcie budowlanym.

Integralną częścią projektu budowlanego jest charakterystyka energetyczna budynku.

 

A tak na marginesie - Twoja budowa na jakim jest etapie ?

Projektowym? 

Link do komentarza
  Dnia 29.01.2017 o 11:02, luda82 napisał:

Myślę, że jeżeli będę chciał dołożyć izolacji na pewno nikt nie będzie miał nic przeciwko.

na tą chwilę wykonana jest podmurówka.

 

Rozwiń  

Jeśli dom stawiasz w odległości 3 lub 4 metrów od granicy to powiększając ocieplenie zbliżysz się do niej o kilka cm,a to już może spowodować problemy.Nie musi ale może.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Ja wam mówię i wspomnicie moje słowa. Jak to OZE się rozdmucha to niebawem pompa ciepła stanie w każdym nowym domu. Tylko trzeba ludziom tłumaczyć po ludzku a nie straszyć ceną. Skoro teraz mamy lodówki zamiast piwnic, to możemy też mieć pompy ciepła zamiast składu drewna w kącie podwórka i 3 ton węgla na zimę.

I zamiast się zastanawiać - kiedy się zwróci - dowiadywać się o dofinansowania. Jest jedyna szansa coś ugrać dla siebie ponieważ do 2022 będzie o tym głośno. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, końcowej. O tej konkretnie https://www.bricoman.pl/masa-szpachlowa-rigips-q2-q3-konczy-19-kg-20735603.html Tylko do niej trzeba mieć już trochę wprawy i bardziej jest pod wałek i większe powierzchnie. Jest raczej rzadka, także jak chce się kłaść pacą, to po kilku sekundach już spływa z pacy. Natomiast potem ewentualne szlifowanie to już jest bajka, bo Akryl Putz jest mega twardy od razu. Ma to swoje plusy, bo potem przy ewentualnych uszkodzeniach Rigips już raczej tak twardy nie jest. Tej co zalinkowałeś nie znam. Trzeba byłoby może na YT coś poszukać na jej temat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W pierwszym filmie pokazano wykończenie poddasza użytkowego i tu w pełni wytłumaczalne jest płytowanie skosów i ścian kolankowych... Przy okazji i działowych... Drugi film pokazuje jak tysiąc pięćsetny metr kwadratowy (😄) gładzi wykańcza praktyk... Gdzieś, na dobrze wykonanej ścianie z płyt g/k...   To najczęściej jest efektem "dobrej" argumentacji wykonawcy, który wie, że o wiele szybciej klei się płyty "na placki", niż ścianę tynkuje..., albo że wykonawca nie ma agregatu do tynkowania, albo wręcz nie umie tynkować... Płyty się klei, ewentualnie wzmacnia kołkami i prawie z marszu kładzie glazurę, albo - tak jak na drugim filmie - wykańcza gładzią... Czasem inwestor, dla przyśpieszenia wykończenia budowy, czy remontu, sam życzy sobie wykończenie ścian płytami... Moim zdaniem - i tak robiłem w czasie swojej aktywności - lepiej jest "pobawić się" tynkowaniem i potem wykańczać gładzią, czy glazurą PRAWDZIWĄ ścianę... A dobrze postawiona ściana z bloczków, np z ytonga, nie wymaga - wewnątrz budynku - nadmiernego tynkowania, bo wystarczy ją wygładzić i pomalować... Przeważnie robiłem to GIPSAREM z ATLASA... A glazurę, po zagruntowaniu głęboko penetrującym gruntem, kładłem wprost na bloczki...
    • Komentarz dodany przez Beata: Jaki, to dokładnie klinkier? Chodzi mi, o nazwę, oraz producenta. Dziękuję:)
    • Cześć,   Co oglądam jakieś filmiki na YT związane z tematyka wykończenia. To bardzo często widzę, że używany są płyty GK na ściany. I z tego co zauważyłem to nie chodzi mi o sytuację kiedy cała ściana jest zrobiona ze stelażu i płyt gk. Tylko o to, ze jest ściana. Z bloczków itd. A na to kładzone sa płyty GK. Z czego to wynika? Załączam link do filmiku gdzie widać jak to jest w nowym domu robione. Myślałem, że różnica może polegac na tym, że robią to tylko w starym budownictwie gdzie ściany są bardzo krzywe i lepiej jest przymocować płyty GK zamiast tracić sporo materiału na wyrównywanie ścian? Ale jeśli robią to niezależnie czy ściana jest prosta czy krzywa - to o co tu chodzi?   Ale tu na przykład jeden filmik gdzie są płyty GK prawie w całym domu:   Tu również przykład gdzie GK są na ścianach:  
    • Haha     No ja wiadomo. Złapałem się jak młody pelikan, bo nie jestem budowlańcem, ale trochę dlatego liczyłem, że ktoś kto ogarnia temat powie, że to gówno to użyć potem już po gipsie budowlanym. No nic. Tak czy siak. Pierwszy stopień zdobyty. Zamawiam sobie gips budowlany i kolejne ubytki zrobię tym.   @vlad1431 Mówisz o gładzi czyli już o ostatecznej fazie wygładzenia ścian stricte pod malowanie? Ta gładź Rigipsa to może warta rozważenia również do zakupu. Bo po załataniu dziur to ja chcę tę ścianę właśnie wygładzić na tyle ile się da, ale bez większych męczarni. I raczej bez wałka tylko normalnie jakąs prostą listwą.   ta będzie ok? https://www.rigips.pl/masy-szpachlowe/masy-szpachlowe-finiszowe/masa-szpachlowa-promix-finish-plus    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...