Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
rustin

Wykończenia poddasza użytkowego

Recommended Posts

Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.
Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie.
Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.
Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie.
Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie)


Wg mnie jak dasz wełnę na krokwie to zostanie Ci 277-15=262cm a nie 247cm?
Chyba, że źle rozumiem "na krokwie"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Od góry krokwi jest 277, więc ja też trzeba odliczyć.
Reszta dobrze policzyłem?

Następna ważna sprawa. Krokwie 15cm, folia o przepuczalnosci 3tys i SD 0.2 czy jakoś tak.
Czy mogę dać wełnę 15cm cm czy musi być szczelina wentylacyjna i dać wełnę 12 cm czy przy membranie nie musi byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.
Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie.
Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie)


Trzeba zrobić ze 2,52 m wysokości, co to za pomieszczenie na 2,40 m strych?
Tego daje się cieńszą warstwę niż 30cm:
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czekaj - bo chyba nie zrozumiałem icon_biggrin.gif
Oczami wyobraźni myślałem, że piszesz o wysokości do sufitu, tj do jętek i że wełnę dajesz pomiędzy i na nie od góry?

Ja zostawiłbym szczelinę między wełną i membraną. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 60zl.
Welne chce dawać skosy i sufit, dach ma strychu nie ocieplony bo chyba nie ma sensu?
Jezeli robić pianka to trzeba zrobić podłogę na strychu z OSB i wtedy dawać piankę ma sufit?

A dlaczego byś zrobił szczeline? Pytam bo już mam metalik w głowie, w artykułach czy kartach membran jest, że ma dolegac do nie wełna aby nie było zimnego powietrza itd http://www.receptynadom.pl/miedzy-membrana...e-wentylacyjna/ Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie ma pełnego deskowania a jest membrana wysokoparoprzepuszczalna,a do takiej należy corotop red strong,to nie trzeba robić szczeliny między nią a wełną.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk.
Jedni piszą tak, drudzy tak.
Skoro producent pisze, że nie trzeba to stosuj się do zaleceń producenta.
Ja będę robił pełne deskowanie więc to inna bajka, ale gdybym musiał dawać membranę zostawiłbym odstęp.
Chociażby minimalny na tyle, żeby nie stykała się z wełną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli bym miał wybierać między niższym pomieszczeniem na poddaszu a grubszym ociepleniem to wybrałbym ocieplenie.Oczywiście w granicach rozsądku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 70zl.


Jeszcze raz, co to za pomieszczenie, do czego ma służyć?
Ile wychodzi 1m2 wełny gr 2x15cm z Twoją robocizną montażu, jakbyś montował u kogoś i jaką wełenkę chcesz zastosować?


https://www.olx.pl/oferta/skuteczny-i-tani-...9ce871;promoted

Cytat

Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 60zl.


Widzę że zmieniłeś cenę o 10 złociszy, czyli się nie orientowałeś, chcesz najeść się wełny proszę bardzo.

Cytat

Jeśli bym miał wybierać między niższym pomieszczeniem na poddaszu a grubszym ociepleniem to wybrałbym ocieplenie.Oczywiście w granicach rozsądku.


A ja wybrał bym pianwanie, nawet jakby 20 złoty więcej kosztowało, jak przyjdą wietrzne dni to zrozumiesz.

Cytat

Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk.

Widzę że jesteś czujny.Nie dajesz się zrobić w .........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cenę zmieniłem bo zadzwoniłem i zapytalem
Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej.
To pomieszczenie to całe poddasze użytkowe, pokoje, łazienka itd.

Chyba nie ma sensu ocieplac strychu? Rzuce płytę OSB ma jetki i wełnę lub pianę tylko do tej wysokości?

Jak jest w przypadku remontu dachu jeżeli pianka pur jest przyklejona do krokwi, membrany itd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli masz dana membranę to zapomnij o piance.
Jak miałbyś pełne deskowanie to też zapomnij o piance ze względu na cenę,za cenę m2 pianki masz super ciepłą wełnę i jeszcze podejrzewam, że Ci zostanie.
Co do stykania wełny z membrana wysokoparaprzepuszczalną, oczywiście może się stykać ale jak masz krokwie 18 cm a dasz wełnę 15 cm to szczelina sama z siebie będzie, nawet gdybyś dał wełnę 18 cm gruba to z biegiem czasu ona i tak siądzie i szczelina sama się zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cześć mhtyl
Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał.
Dlaczego ja odradzasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cześć mhtyl
Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał.
Dlaczego ja odradzasz?



Chyba strzeliłem babola,na dobrą sprawę nie wiem czy można natryskiwać pianę na membranę. Edytowano przez Buster (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cześć mhtyl
Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał.
Dlaczego ja odradzasz?


Siemka icon_biggrin.gif
Piankę jak wrąbią się owady to ja ześrutują, może nie całą ale sobie w niej pobaraszkują, tak samo dotyczy gryzoni a masz membranę czyli "szmatę" w wełnę jak wejdą to pogryzą i se pójdą bo będzie ich w pyski kłuć. No i jeszcze ta cena, dwa razy droższa od porządnej wełny.
Fakt nie będzie taki, że znajomy mojego kolegi z pracy kładzie taka piankę zawodowo a u siebie położył wełnę, coś chyba to mówi.
Pisałem o krokwi 18 cm bo myślałem, że takie masz ale jeżeli masz 15 cm i dasz wełnę 15 cm to po jakimś czasie wełna "siądzie" szczelina sama się zrobi. Przy membranie wysokoparoprzepuszczalnej może wełna stykać się z membraną, tylko uważaj przy kładzeniu abyś nie wypchał wełną membrany.
Wzdłuż krokwi min to 10 cm a jak byś zmieścił to 15 cm było by super.

Cytat

Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk.
Jedni piszą tak, drudzy tak.
Skoro producent pisze, że nie trzeba to stosuj się do zaleceń producenta.
Ja będę robił pełne deskowanie więc to inna bajka, ale gdybym musiał dawać membranę zostawiłbym odstęp.
Chociażby minimalny na tyle, żeby nie stykała się z wełną.


Ja też jestem za pełnym deskowaniem ale z tego co pamiętam to rustin już ma po obiedzie icon_smile.gif bo on ten dom taki już kupił a teraz go wykańcza.

Cytat

Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej.


Wełnę sam położysz, jest to dziecinne proste a teraz jest idealny okres do kładzenia wełny, a dlaczego? bo jest chłodno icon_biggrin.gif
Kłaść wełnę przy 30stu stopniowym upale na poddaszu a kłaść przy 10, zapewniam że jest różnica.

Cytat

A ja wybrał bym pianwanie, nawet jakby 20 złoty więcej kosztowało, jak przyjdą wietrzne dni to zrozumiesz.


On ma blachodachówkę na dachu, ale nawet gdyby miał dachówkę (ja ma i 25 cm wełny) nie odczuwam dyskomfortu zarówno przy wiatrach czy w upałach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy nie można ale rozum i logika podpowiada to co wyżej napisałem + to że pianka może dużo nie waży ale coś tam waży a membrana to "szmata" więc po jakimś czasie się będzie poddawała temu ciężarowi, a przyciąganie ziemskie wiadomo jakie jest, do góry nie wypcha tylko pociągnie membranę na dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie wiem czy nie można ale rozum i logika podpowiada to co wyżej napisałem + to że pianka może dużo nie waży ale coś tam waży a membrana to "szmata" więc po jakimś czasie się będzie poddawała temu ciężarowi, a przyciąganie ziemskie wiadomo jakie jest, do góry nie wypcha tylko pociągnie membranę na dół.


Straszne głupoty! icon_lol.gif
Pianka rozprężna, samonośna, nawet jakbyś wyciął piłą to oprze się na stelażu!
Cytat

Chyba strzeliłem babola,na dobrą sprawę nie wiem czy można natryskiwać pianę na membranę.


Można, jedyny szkopuł to jak membrana nie naciągnięta to wyprze też do góry czyli urośnie więcej izolacji jeszcze, a prześwit pod blachą mniejszy.

Cytat

Siemka icon_biggrin.gif
Piankę jak wrąbią się owady to ja ześrutują, może nie całą ale sobie w niej pobaraszkują, tak samo dotyczy gryzoni a masz membranę czyli "szmatę" w wełnę jak wejdą to pogryzą i se pójdą


A jak pogryzą membranę to wełna zgnojona będzie do niczego.

Ręce opadają.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cenę zmieniłem bo zadzwoniłem i zapytalem
Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej.
To pomieszczenie to całe poddasze użytkowe, pokoje, łazienka itd.
Chyba nie ma sensu ocieplac strychu? Rzuce płytę OSB ma jetki i wełnę lub pianę tylko do tej wysokości?
Jak jest w przypadku remontu dachu jeżeli pianka pur jest przyklejona do krokwi, membrany itd?


W takiej cenie to licha wełna, słaba lambda, jak zamkniesz się na jętkach, to szybciej nagrzejesz pomieszczenie.

Do remontu daleko, piana usztywnia dodatkowo dach.
Jak remont dachu, to wycinasz piłą z długości i taką dłuższą łapką odrywasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Myślałem, że 0.35 lambda to już dobra wełna, lepszej jak 0.32 chyba nie widziałem, może słabo szukałem.
Gdzie znaleźć lepsza wełne lub jaka za 15zl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Lambda wełny to raczej 0,03... icon_lol.gif

2. Moim zdaniem pianka ma tylko wtedy sens jak tworzy "monolit" z przegrodą. Np. dla pokrycia dachowego blachą:


3. Też, moim zdaniem - teoretycznie można nałożyć piankę na "membranę", ale raczej musi być to pianka otwarto-komórkowa, bo jest dużo lżejsza (lzejsza od wełny i pianki zamknięto-komórkowej), ale taka pianka ma gorszą lambdę (praktycznie równą wełnie) i będzie potrzebowała wentylowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Straszne głupoty! icon_lol.gif
Pianka rozprężna, samonośna, nawet jakbyś wyciął piłą to oprze się na stelażu!


Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża.
Widziałem taka pianę, jest puszysta ale tez jest sprężysta, tak że można ja palcami ścisnąć, być może była jeszcze świeża bo od położenia minęło jakieś trzy miesiące.

Cytat

A jak pogryzą membranę to wełna zgnojona będzie do niczego.

Ręce opadają.


Takie ryzyko, tylko przy wełnie ona jako taka zostanie, przy piance co z tego że będzie sucha jak będą "dziury" po wygryzieniu przez szkodniki.

Cytat

Myślałem, że 0.35 lambda to już dobra wełna, lepszej jak 0.32 chyba nie widziałem, może słabo szukałem.
Gdzie znaleźć lepsza wełne lub jaka za 15zl?


Nie patrz na współczynnik lecz raczej na grubość. 0,035 jest dobra, ja kładłem 0,039 i jak pisałem przy grubości 25 cm nie narzekam.

Cytat

Do remontu daleko, piana usztywnia dodatkowo dach.


Ale w jakim stopniu ma coś usztywnić co jest kruche i łatwo łamliwe.

Cytat

2. Moim zdaniem pianka ma tylko wtedy sens jak tworzy "monolit" z przegrodą. Np. dla pokrycia dachowego blachą:


Tylko ja zamiast bawić się w taki natrysk wolałbym położyć płytę obornicką.




rustin masz ogłoszenie które może cię zainteresuje odnośnie taniej wełny.
https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-t...html#22b3ac3094
https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-o...html#22b3ac3094

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża.

A na filmie zapodanym natryskują ze stelażem i rośnie w oczach. icon_smile.gif

Przed pianowaniem najlepiej wyciąć membranę i jechać na blachę, wtedy nie będzie kondensacji pod blachą, piana połączy się w jedną całość nad krokwiami i się na nich zawiesi. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przed pianowaniem najlepiej wyciąć membranę i jechać na blachę, wtedy nie będzie kondensacji pod blachą, piana połączy się w jedną całość nad krokwiami i się na nich zawiesi.


Takie coś ma sens.
Ale jak przyjdzie za kilkanaście lat do wymiany pokrycia to wtedy kiszka.
Dlatego powtarzam, najlepsze jest pełne deskowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Takie coś ma sens.
Ale jak przyjdzie za kilkanaście lat do wymiany pokrycia to wtedy kiszka.
Dlatego powtarzam, najlepsze jest pełne deskowanie.

To wtedy kryjesz na wierzch, a stare pokrycie zostaje. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Mam jeszcze dwa ważne pytania.
1. Jeżeli zrobię zabudowę poddasza z kg juz na gotowo do malowania to podczas mrozów itp nic się nie stanie jeżeli nie będzie ogrzewany dom? Nie popeka czy coś.
2. Na podłogę strychu wystarczy płyta OSB 18mm? Nic ciężkiego nie będzie składowane, tylko aby bezpiecznie chodzi i położyć np pudełko z ozdobami świątecznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ad.1 Nic nie powinno się złego stać, a pękanie to jak ma popękać to czy będzie dom ogrzewany czy nie to i tak ryski mogą się pojawić.
Ad.2 Jaki masz rozstaw kleszczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża.
Widziałem taka pianę, jest puszysta ale tez jest sprężysta, tak że można ja palcami ścisnąć, być może była jeszcze świeża bo od położenia minęło jakieś trzy miesiące.


Takie ryzyko, tylko przy wełnie ona jako taka zostanie, przy piance co z tego że będzie sucha jak będą "dziury" po wygryzieniu przez szkodniki.


Nie patrz na współczynnik lecz raczej na grubość. 0,035 jest dobra, ja kładłem 0,039 i jak pisałem przy grubości 25 cm nie narzekam.


Ale w jakim stopniu ma coś usztywnić co jest kruche i łatwo łamliwe.


Tylko ja zamiast bawić się w taki natrysk wolałbym położyć płytę obornicką.




rustin masz ogłoszenie które może cię zainteresuje odnośnie taniej wełny.
https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-t...html#22b3ac3094
https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-o...html#22b3ac3094



Możesz tez połóżyć gotowe panele z pianki firmy Recticel Izolacje. Firma oferuje asortyment "dla każdego" Poza tym w czasie ulewnego deszczu zwariujesz od dzwonienia kropli o blachę. Proponuję coś masywnego/wygłuszającego. Nawet płyty MgO. Fasada System.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm


rustin, pytałem o kleszcze a nie o krokwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm


Ok, a masz po dwa kleszcze, czy po jednej jętce. icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość czerwony łeb
Cytat

Kleszcze czy jętki jak kto woli są w odległości jak pisałem wcześniej


min.22cm a najlepiej 25cm

czerwony łeb nie dałby nigdy 18cm OSB bo za bardzo gietka przy rozstawie 60-90cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

min.22cm a najlepiej 25cm

czerwony łeb nie dałby nigdy 18cm OSB bo za bardzo gietka przy rozstawie 60-90cm.



Trochę dużo icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dam 22mm. Zastanawiam się jak to się robi, tzn trzeba tak obcinac płytę aby łączenia dwóch płyt wychodzily na jetkach? Będzie dużo odpadów prawda, podłogi jest 50m2 to raczej tyle płyty nie starczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kleszcze czy jętki jak kto woli są w odległości jak pisałem wcześniej


I tu się mylisz, bo kleszcze co innego niż jętki. Kleszcze są, a bynajmniej powinny być podwójne a jętki są pojedyncze i kleszcze są dłuższe niż jętki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów.
Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów.
Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze.


Osobiście dałbym 25mm grubą.
Przy 22mm dałbym tam gdzie wypadnie środek płyty wzmocnienie (jakaś decha lub łata prostopadle do jętek).
Możesz układać w całości i tam gdzie wypadnie koniec płyty miedzy jętkami
dać łatę między jętki na tyle szeroką, żeby dwa kawałki płyt się zeszły.

Ps. Nawet płyta 25 mm będzie się uginać, zwłaszcza jak coś będzie tam składowane.
Przy takich rozstawach Warto wzmocnić tak i tak Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów.
Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze.


Kleszcze są dłuższe i idą w parze z płatwią, są pod płatwią (płatew są na nich opiera) i łączą krokwie po obu stronach, czyli są dwie na jedna krokiew.
Jętki są na "górze" i spinają krokwie, są o wiele krótsze i przypada jedna jętka na krokiew.
Czyli kleszcze są bardziej podatne na ugięcia a jętka nie bo jest krótsza.
Czy teraz rozumiesz różnicę?
Gdyby było to samo to nie było by nazewnictwa - jętka, kleszcze.

Aby usztywnić konstrukcję i abyś miał jak najmniej odpadów płyty osb to zrób deskowanie całej podłogi, nawet z deski 2 cm a na całość potem daj płytę osb, wystarczy nawet jak dasz 18.
Wtedy nie musisz martwić się o łączenie płyty.

A wracając to tych nieszczęsnych kleszczy czy jętek, masz je pojedyncze czy podwójne i jaką maja długość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome? jeśli tak, to dałbym 35 cm welny mineralnej minimum, bo z poziomu ucieka najwięcej ciepła, do tego  kilka centymetrow szczeliny nad wełną i folią paroprzepuszczalną - pod wełną folia parochronna i  niżej płyty, np gipsowe - zmieścisz się myślę z całkiem jeszcze wygodną wysokością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2016 o 19:44, rustin napisał:

Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.
Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie.
Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie)

 

20 minut temu, zenek napisał:

jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome? jeśli tak, to dałbym 35 cm welny mineralnej minimum, bo z poziomu ucieka najwięcej ciepła, do tego  kilka centymetrow szczeliny nad wełną i folią paroprzepuszczalną - pod wełną folia parochronna i  niżej płyty, np gipsowe - zmieścisz się myślę z całkiem jeszcze wygodną wysokością.

Zenek, proponuje aby przed wypowiedzią zapoznał się z całym tematem, bo to o czym piszesz było już i nie rozumiem o czym piszesz, jak krokwie są poziome? krokwie są usytuowane pod kątem do podłogi, o jakiej foli paro-przepuszczalnej  piszesz? przecież  rustin ma położona membranę wysokoparoprzepuszczalną i żadnej szczeliny wentylacyjnej nie musi robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.10.2016 o 18:27, mhtyl napisał:

Kleszcze są dłuższe i idą w parze z płatwią, są pod płatwią (płatew są na nich opiera) i łączą krokwie po obu stronach, czyli są dwie na jedna krokiew.
Jętki są na "górze" i spinają krokwie, są o wiele krótsze i przypada jedna jętka na krokiew.
Czyli kleszcze są bardziej podatne na ugięcia a jętka nie bo jest krótsza.
Czy teraz rozumiesz różnicę?
Gdyby było to samo to nie było by nazewnictwa - jętka, kleszcze.

hihi....uzupełnię:

no to z poradnika budowlanego 1953 i netu:dach jetkowy.jpgoto mamy dachy jętkowy (z jętką podpartą, bo jest dluga) i dach kleszczowy.

Jeśli dach ma małą rozpiętość, to jętka (jest ściskana) jest krotka, i przenosi siły z jednej krokwi na drugą - Jeśli dach ma większą rozpiętość (rys. u góry) jętki  są podparte platwiami - czyli krokwie opieraja sie na płatwiach za pośrednictwem jętek.

Jak napisałeś - jętka przypada na każdą parę krokwi

Niżej jest dach płatwiowy - w przekroju wygląda podobnie, ale działa inaczej.

Kleszcze pracują na rozciąganie (ściskają konstrukcję), są w tych płaszczyznach, gdzie słupy (stolce) a więc co kilka par krokwi (co 3, 4 metry)

Płatwie w dachu kleszczowym oparte są na słupach, a krokwie pierają się na nich bezpośrednio - kleszcze nie opierają sie na płatwiach (są pod nimi), jak widać na rysunkach, ani płatwie nie opieraja się na kleszczach, ale je obejmują i krokwie też - stężając to wszystko jak "kleszczami" - stąd nazwa

Na rysunkach można latwo pomylić dach z jętka  podpartą i kleszczowy - jak widać, ale mają inną konstrukcję działania. 

Howk - takie indiańskie pozdrowienie

platwiowo-kleszczowy.jpg

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zenek, to że sobie powklejasz mylne rysunki i na ich podstawie chcesz coś udowodnić to udowadniaj, tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Jętka jest w stosunku do kleszczu o wiele krótsza, a to że jacyś nawiedzeni twierdzą inaczej bo mają swój świat to ja nie mogę na to.

I jeszcze mała uwaga, jeżeli chcesz uchodzić za gościa na poziomie to staraj się pisać tak jak w szkole nauczyli.

Jeżeli chcesz dyskutować to najpierw wypadałoby odpowiedzieć na poprzednie zapytanie w którym pytam o krokwie które wg Ciebie 

Dnia 24.12.2016 o 18:18, mhtyl napisał:

jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2016 o 19:44, rustin napisał:

Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.
Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie.

wytłuściłem :  zostaje 247 cm, nie ma mowy o innych wymiarach - wiec poziomo (dach może być prawie płaski, a nawet całkiem,  choćzazwyczaj ma wtedy konstrukcję żelbetową lub stalową, albo z drewna klejonego), chyba ze nie to powinno być napisane punkt najwyższy i najniższy.

Ale nie jest to coś, o co warto się sprzeczać, bo może nie zrozumiałem do końca -autor sam wyciągnie wnioski.

Jesli idzie o konstrukcje - to nie są mylne rysunki, tylko prawidłowe - a jak widzisz błedy, to je pokaż, albo pokaż inne"dobre" rysunki. Nie ma co sie sprzeczać o konkrety, ani ja ani ty tego nie wymyśliliśmy. I nie poprawiałem cię tylko uzupełniłem.

Budownictwo w ogole warto tlumaczyc rysunkami,  gdy sie da, a mniej opowiadać - łatwiej wtedy zrozumieć  i zobaczyć szczegóły.  

Gośc wcześniej pisał że gdzieś tam widział opisane raz jętki raz kleszcze a wygladało tak samo. 

Dlatego pokazałem ze wygląda podobnie - ale nie jest to samo!

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...