Skocz do zawartości

Pokrycie garażu blachodachówką


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy. Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy.



Tak,na rozstaw kontrłat ma wpływ moduł przetłoczenia blachy,najlepiej wejdź tutaj i będziesz wszystko wiedział.
https://www.google.pl/search?q=jak+montować...NLji9uAOiraM%3A
Napisano
Cytat

Tak,na rozstaw kontrłat ma wpływ moduł przetłoczenia blachy,najlepiej wejdź tutaj i będziesz wszystko wiedział.
https://www.google.pl/search?q=jak+montować...NLji9uAOiraM%3A


Ktoś coś najwyraźniej pomieszał.
Na rozstaw łat ma wpływ przetłoczenie blachodachówki, natomiast na rozstaw kontrłat ma szerokość krokwi.
Bo kontrłata to jest deska która przybija się wzdłuż krokwi a łatę przybija się w poprzek.


Cytat

Witam.
Mam pytanie odnośnie położenia blachodachówki.
Jestem na etapie stawiania garażu murowanego i chciałbym położyc sam blachodachówkę gdyż dach będzie prosty żądnych kominów okien nic co trzeba dodatkowo obrabiać. I Pytanie czy ma ktoś jakieś rady odnośnie przygotowania kontrłat i łat w jakich odstępach itp je montować blachy będe miał z arkusza od rynny do szczytu 4,3 m i nie wiem czy jest jakaś przyjęta odległość żeby montować kontrłaty czy to zależy od blachy itp. Może jakieś poradniki ktoś zna ciekawe albo potrafi mi coś mądrego powiedzieć żebym wiedział jak zacząć żeby potem nie poprawiać. Dodam że dach będzie dwuspadowy.


Ten garaż chyba nie budujesz z głowy tylko masz projekt, wiec albo byś go wkleił (samego dachu) albo coś bardziej wyraźniejszego napisał.
Bo to że masz dach prosty nic mi nie mówi. Kto będzie robił więźbę? A jak widzę pojęcia jako takiego tez nie posiadasz, pytając o odległość montowania kontrłat w zależności od blachodachówki.
Powiem Ci, czy raczej doradzę i to bardzo dobrze. Daj se spokój z blachodachówką, a połóż blachę trapezowa o profilu T18. Będzie to o wiele łatwiejsze niż kładzenie blachodachówki.
Napisano
Cytat

Na Krokwie trzeba przybijać kontrłate czy sama krokiew pełni jej funkcję?


Kontrłata jest po to aby była przestrzeń wentylacyjna między wstępnym kryciem a pokryciem dachowym.
Na garaż możesz spokojnie dać membranę dachową jako wstępne krycie, chyba że masz deski to zrób pełne deskowanie.
Napisano
(Jak chcesz o coś zapytać to najpierw sprawdź co i jak aby niepotrzebnie narażać się na śmiech)

Pokazałem Ci przykładowy rysunek a Ty dalej swoje.
Prosiłem o podanie więcej szczegół dachu, czy masz na to projekt a Ty pytasz o takie rzeczy i do tego jeszcze mylisz pojęcia.
Chcesz się dowiedzieć i uzyskać porady to stosuj się i udzielaj odpowiedzi na posiłkowe zapytania.
Napisano
Cytat

Ktoś coś najwyraźniej pomieszał.
Na rozstaw łat ma wpływ przetłoczenie blachodachówki, natomiast na rozstaw kontrłat ma szerokość krokwi.
Bo kontrłata to jest deska która przybija się wzdłuż krokwi a łatę przybija się w poprzek.



Łata i kontrłata-te pojęcia z reguły mylę i choćbym powtarzał i powtarzał to nie zapamiętam co jest co icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
W sumie pod blachę trapezową kontrłaty są całkowicie zbędne. Wentylacja będzie nawet gdyby membrana była napięta jak struna.
Chyba że mają jeszcze jakieś inne zadanie do spełnienia o którym ja nie wiem. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Kontrłata, jeżeli będzie położona membrana musi być aby łaty nie stykały się z membraną i łaty nie miały styczności z wilgocią, bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie. Może nie jest tej wody duże ilości ale zawsze coś jest, a koszt kontrłat nie jest jakiś zabójczo wielki, więc po co oszczędzać na czymś co może w przyszłości przynieść większą szkodę niż pożytek.
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.
Napisano
Cytat

bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.


Więc przy braku membrany woda z blachy będzie kapać na...........?, ocieplenie ?.
Napisano
Bo to jest to o czym pisał mhtyl,brak szczegółów ,brak opisu ze strony pytającego.Wiemy tylko że dach dwuspadzisty i że ma być blachodachówka. Ewentualnie dechy.Albo membarana. A o ociepleniu nic,czy ma być czy nie.I można sobie doradzać, wróżyćzalamka.jpg
Napisano
Cytat

Więc przy braku membrany woda z blachy będzie kapać na...........?, ocieplenie ?.


Jeżeli będzie ocieplenie (wełna) to będzie na nią kapać, ale jeżeli nie ma membrany czy pełnego deskowania nie daje się ocieplenia, wtedy będzie kapać sobie na posadzkę lub na ewentualne sprzęty jakie znajdują się w tym pomieszczeniu.
Napisano
Cytat

Ludziki - On stawia nieogrzewany garaż !!!!!!!
Prosty garaż, być może w trybie uproszczonym, na zgłoszenie. icon_lol.gif


Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?
To że na zgłoszenie nikt tego nie neguje, ale chyba też chodzi o bezpieczeństwo ludzkie, prawda?
Napisano
Cytat

Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?



Nie wiem - ale o to nie pytał icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Nie wiem - ale o to nie pytał icon_mrgreen.gif


No właśnie nie pytał ale ja pytałem, a garaż garażowi nierówny, prawda?
Napisano (edytowany)
Cytat

(Jak chcesz o coś zapytać to najpierw sprawdź co i jak aby niepotrzebnie narażać się na śmiech)

Pokazałem Ci przykładowy rysunek a Ty dalej swoje.
Prosiłem o podanie więcej szczegół dachu, czy masz na to projekt a Ty pytasz o takie rzeczy i do tego jeszcze mylisz pojęcia.
Chcesz się dowiedzieć i uzyskać porady to stosuj się i udzielaj odpowiedzi na posiłkowe zapytania.



Pytam grzecznie i takiej pomocy oczekuje. Kultura nie boli.

Cytat

Kontrłata, jeżeli będzie położona membrana musi być aby łaty nie stykały się z membraną i łaty nie miały styczności z wilgocią, bo z blachy przy różnicy temperatur (szczególnie w prze jesienno-zimowej) skrapla się woda która spływa po membranie. Może nie jest tej wody duże ilości ale zawsze coś jest, a koszt kontrłat nie jest jakiś zabójczo wielki, więc po co oszczędzać na czymś co może w przyszłości przynieść większą szkodę niż pożytek.
Gdyby nie było membrany nie musi być kontrłat.


O taką odpowiedz mi chodziło dowiedziałem sie z niej wszystkiego czego jako laik potrzebowałem. Czyli kontrłata zapewnia szczeline do wentylacji i przede wszystkim chroni membrame przed przetarciami i łaty przed wilgocią. Ja garażu nie będe ogrzewał garaż jest wolno stojący wiec i raczej membrama będzie niekonieczna gdyż raczej nie powinno się nic skraplać. Ocieplany dach nie będzie gdyż garaż ma być zapezpieczeniem przed sniegiem deszczami i naprawde siarczystymi mrozami jak i wiata za garażem bedzie służyła do sezonowania drewna. Potrzebowałem pomieszczenia gospodarczego na kosiarke do trawy itp. sprzętu. żeby nie ciagać wszystkiego po schodach do piwnicy stad plan wybudowania garażu. Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Rysiu, a wiesz jaki ten garaż jest? Bo autor nic o tym nie wspomniał pomimo moich dodatkowych pytań.
Czy ktoś mu wyliczył choćby przekrój więźby aby nie zawaliło mu się to na łeb?
To że na zgłoszenie nikt tego nie neguje, ale chyba też chodzi o bezpieczeństwo ludzkie, prawda?



Na garaż posiadam projekt i zgodnie z projektem jest wszystko robione i nic nie powinno mi się zawalić na ,,łeb,, ani też na głowe. Pytam o proste rzeczy i zadaje konkretne pytanie a każdy krytykuje i stwarza sobie tutaj dyskuje i żarty. Jak ktoś nie chce pomóc i wnieść nic do tematu to równie dobrze może się nie wypowiadać., Pytałem o odstępy miedzy łatami czy są zawsze takie same czy zależa od modułu blachy ktoś mi przesłał rysunek z modułem blachy i jak ma być umiejscowiona łata to była pomocna mi informacja a wiekszosc do konretnego pytania o łaty potrzebuje projekty żeby mi wyliczać więzbe i bóg wie co jeszcze. Mimo że temat w ogóle tego nie dotyczy. Wierze w to że wiele osób ma tutaj duże pojęcię i doświadczenie w różnych dziedzinach ale temat ten to nie ,,MAM TALENT,, icon_biggrin.gif Edytowano przez Przemo5936 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ocieplany dach nie będzie gdyż garaż ma być zapezpieczeniem przed sniegiem deszczami i naprawde siarczystymi mrozami


Przed siarczystymi mrozami to cię raczej ten nieocieplony dach nie ochroni, do tego podobno będzie z tej blachy kapać.
Napisano
Cytat

On nie ma ochronić 100 %. Dosłownie. Ale nie będzie efektu skrobania szyb



Będzie. Wierz mi. Będzie skrobanie. Powiem więcej. Będzie Ci zamarzało to - co zamarznąć będzie mogło. Taki nieocieplony dach, nawet przy "cieplejszej" ścianie, działa jak zamrażarka.
Napisano
Cytat

sasiad ma nieocieplony dach taki sam garaż i nie skrobie. Chociaż może pomyślę przyszłościowo i ocieple chociaz troche dach.


Mój z ceramiki 24cm, pokryty dachówką ceramiczną. Jak zostawię wiadro z wodą, to srogimi zimowymi temperaturami - woda w wiaderku przymarza. Po prostu ta zmrożona dachówka, działa jak zamrażalka. Podejrzewam że taka goła blacha będzie podobnie oddawała niską temperaturę z drugiej strony.
Napisano
Ja ma z Pustaka 24. Może docelowo w przyszłości ocieple narazie mi zalezy zeby zadaszyc i miec gdzie składować drewno. Dopiero rok temu kupiłem działke postawiłem dom zamieszkałem teraz stawiam garaz w przyszlym roku zaczne ogrodzenie i kostke brukową wiec wydatków mnóstwo a już kase ogromną i tak włożyłem musze się troche odkuć icon_wink.gif W przyszłości to na pewno i garaż ocieple styropianem nie grubym bo ok 8-10 cm ale zawsze przed mrozem będzie chronilo. Ale to mówie za 2-3 lata bo narazie inwestycji mam sporo w planach. A wszystko to wiadomo kasa.
Napisano
Cytat

Pytam grzecznie i takiej pomocy oczekuje. Kultura nie boli.


A czy ja Ci w czymś ubliżyłem?
Staram się pomóc, ale i też oczekuje pomocy z drugiej strony jak również i zrozumienia aby moje porady coś dały.
Napisano
Cytat

Na garaż posiadam projekt i zgodnie z projektem jest wszystko robione i nic nie powinno mi się zawalić na ,,łeb,, ani też na głowe. Pytam o proste rzeczy i zadaje konkretne pytanie a każdy krytykuje i stwarza sobie tutaj dyskuje i żarty. Jak ktoś nie chce pomóc i wnieść nic do tematu to równie dobrze może się nie wypowiadać., Pytałem o odstępy miedzy łatami czy są zawsze takie same czy zależa od modułu blachy ktoś mi przesłał rysunek z modułem blachy i jak ma być umiejscowiona łata to była pomocna mi informacja a wiekszosc do konretnego pytania o łaty potrzebuje projekty żeby mi wyliczać więzbe i bóg wie co jeszcze. Mimo że temat w ogóle tego nie dotyczy. Wierze w to że wiele osób ma tutaj duże pojęcię i doświadczenie w różnych dziedzinach ale temat ten to nie ,,MAM TALENT,, icon_biggrin.gif


Gdybyś odpowiedział zaraz po zadaniu przeze nie pytania czy masz projekt nie było by wg Ciebie jak to nazwałeś dyskusje i żarty.
Otóż nikt nie żartuje, a forum jest od dyskusji.
Zadałeś konkretne pytanie, oczywiście jak najbardziej ale jeżeli uzyskałeś odpowiedź na to konkretne pytanie a pytasz dalej uparcie myląc pojęcia co do kontrłaty to wybacz ale ile można tłumaczyć.
I co do projektu więźby, tutaj kolego się grubo mylisz że nie ma nic wspólnego z pokryciem dachowym.
Jeżeli chcesz dać blachodachówke to tez na początku Ci napisałem że rozstaw łat zależy od przetłoczenia blachodachówki i o ile przy pokryciu dachówka łaty mogą mieć tolerancja jakąś tam to przy blachodawce musza być przymocowane praktyczne bez tolerancji bo jak krzywo przybijesz łaty to przetłoczenie raz trafi pod łatę ,raz nad łatę, kąt jak zły złapiesz na początku to wyjdą Ci schody i będzie widać łączenia blachodachówki.
Dlatego poleciłem Ci abyś krył blacha trapezową bo prościej, tym bardziej gdy chcesz to zrobić sam.

Cytat

On nie ma ochronić 100 %. Dosłownie. Ale nie będzie efektu skrobania szyb


Widzisz, Tobie się wydaje bo zakładasz to teoretycznie że nie będzie a ja Ci mówię że będzie (zresztą bobiczek już to potwierdził wcześniej).
Zima w nocy jest przymrozek a w dzień słońce ogrzeje dach i skropliny się zrobią, przy niesprzyjających warunkach czyli dużej różnicy temperatur może to wyglądać nawet tak jakby dach przeciekał.

Cytat

Ja ma z Pustaka 24. Może docelowo w przyszłości ocieple narazie mi zalezy zeby zadaszyc i miec gdzie składować drewno. Dopiero rok temu kupiłem działke postawiłem dom zamieszkałem teraz stawiam garaz w przyszlym roku zaczne ogrodzenie i kostke brukową wiec wydatków mnóstwo a już kase ogromną i tak włożyłem musze się troche odkuć icon_wink.gif W przyszłości to na pewno i garaż ocieple styropianem nie grubym bo ok 8-10 cm ale zawsze przed mrozem będzie chronilo. Ale to mówie za 2-3 lata bo narazie inwestycji mam sporo w planach. A wszystko to wiadomo kasa.


Wiadomo, Warszawy od razu nie odbudowano icon_biggrin.gif Prawie każdy na nadmiar kasy nie narzeka icon_smile.gif ale jak już robisz na raty to rób tak abyś potem nie wracał do tego, mam na myśli położenie tej membrany. Jeżeli teraz jej nie położysz to potem chcąc ocieplić będziesz musiał, a wtedy robota X2 przy położeniu membrany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...