Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie odnosnie sciany na poddaszu. Sciana jest z pustaka i chce zrobic przed nia scianke szkieletowa ocieplona welna. Moje pytanie to czy welna moze dotykac tej sciany z pustakow czy musi byc oddzielona np folia.Oraz pytanie odnosnie sufitu chce plyty osb przykrecic do krokwi oddzielajac plyte od krokwi tylko folia paroizolacyjna a miedzy krokwie dac wlene i od gory zamknac to plytami czy u gory tez musze dac folie?
Napisano
Ocieplanie od wewnątrz nie jest dobrym rozwiązaniem i lepiej termoizolację układać na zewnątrz. Jeśli jednak ma być ułożone ocieplenie od wewnątrz bezpieczniej będzie użyć styropianu niż wełny, którą trzeba pokryć od środka (pod płytami g-k) szczelną paroizolacją.

Co do sufitu to opis jest niejasny - czy chodzi o sufit mocowany na jętkach (nad poddaszem)? Jeśli tak, to obowiązuje układ w kolejności od spodu: płyta, folia paroszczelna, wełna, zalecana folia wiatroizolacyjna, pustka wentylacyjna, poszycie podłogi oraz zapewnienie wentylacji strychu.
Napisano
Musze dac wlasnie ocieplenie od wewnatrz bo na zewnetrzne narazie nie ma funduszy a dom dosyc duzy.szkielet bedzie z profili i chodzilo mi czy oddzielic welne od pustaka np sznurkiem na 2-3 cm zostawic szczeline. Sufit bedzie mocowany na nowych jetkach ustawionych co metr. planuje dac od spodu plyte potem folie paroizolacyjna potem welne a nastepnie wlasnie niewiem czy jakas folie dawac czy tylko plyty na gorze jetek
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Warto stawiać na sprawdzone rozwiązania i produkty, które mają wiadomą marke. Decydując sie na dodatkowe ogrzewanie, warto wcześniej skontaktować się z kimś kto się na tym zna, bo niestety to trochę kosztuje.
Napisano
Ja bym dał dodatkową folię paroprzepuszczalną. Wydatek niewielki, a można uniknąć niepotrzebnego uszkodzenia nowych materiałów np. poprzez zawilgocenie.
  • 2 miesiące temu...
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Musze dac wlasnie ocieplenie od wewnatrz bo na zewnetrzne narazie nie ma funduszy a dom dosyc duzy.


Typowo polskie budowanie icon_smile.gif
Budowa dużych pałaców ponad możliwości finansowe i przez lata nie dokonczona budowa i syf węgielny w środku do grzania.
A gdyby ktoś taki użył rozumu to o 10m2 mniejszy dom byłby już wykończony na gotowo bez prowizorek i bez syfu w domu icon_smile.gif


Cytat

Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora?


Nie musi być z wora,może być też z tuby icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja zamierzam położyć zamiast wełny styropian. Jakim klejem do przykleić? Musi to być klej z wora?


Piszesz o ociepleniu poddasza?

Cytat

Typowo polskie budowanie icon_smile.gif
Budowa dużych pałaców ponad możliwości finansowe i przez lata nie dokonczona budowa i syf węgielny w środku do grzania.
A gdyby ktoś taki użył rozumu to o 10m2 mniejszy dom byłby już wykończony na gotowo bez prowizorek i bez syfu w domu icon_smile.gif



Nie musi być z wora,może być też z tuby icon_biggrin.gif


I znowu zaczynasz?
Pierd... jak potłuczony, jeżeli dom ma np 300 m2 p.u. to te 10 m2 ni jak ma się do całości mądralo co tylko u ciebie jest dom wybudowany z rozumem ale ten rozum to ...
Napisano
Cytat

Nie musi być z wora,może być też z tuby icon_biggrin.gif



Stanęło na pianie tytan 60 sekund, polecił mi facet z budowy po sąsiedzku i faktycznie on go używa, miał przy sobie. Jeszcze o jednym tytanie mówił, którego używał przed tym, ale zakodowałem sobie ten nowy icon_smile.gif

Cytat

Piszesz o ociepleniu poddasza?


Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz?


W żadnym wypadku icon_smile.gif
Tytan EOS lub innej firmy klej w piance do styro.
Napisano
Cytat

Tak, myślisz, że wełna byłaby lepsz?


Oczywiście, że wełna była by lepsza. Bynajmniej myszy Ci jej nie w młócą.
Po styro będziesz miał od groma odpadków, przy zastosowaniu wełny odpadków brak.
Gość arturo72
Napisano
Ja nie mam ani grama wełny w domu.
Podobnie jak węgiel,wełnę uważam za nie teges icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja nie mam ani grama wełny w domu.



W obudowie salonowego kominka też ?
Napisano
I oczywiście dzięki tym płytom nie przegrzewasz pomieszczenia od kominka 16 kW icon_lol.gif
Napisano
Cytat

W żadnym wypadku icon_smile.gif
Tytan EOS lub innej firmy klej w piance do styro.



O właśnie to był EOS od tytana, ale przetestuję ten nowy "60 sekund", bo już zakupiłem za namową sąsiada. Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre icon_smile.gif No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie icon_lol.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I oczywiście dzięki tym płytom nie przegrzewasz pomieszczenia od kominka 16 kW icon_lol.gif


Oczywiście icon_smile.gif


Cytat

Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre icon_smile.gif No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie icon_lol.gif


Jeśli izolację wykonuje się samemu pianka znacznie przyspiesza pracę.
Również sam kleilem i dlatego polecam zdecydowanie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Oczywiście icon_smile.gif


To poraz kolejny udowadniasz jaka jest mierna twoja wiedza budowlana.
Szamot służy do akumulacji ciepła i podniesienia mocy grzewczej, ale u ciebie to zawsze jest na odwrót.


Cytat

O właśnie to był EOS od tytana, ale przetestuję ten nowy "60 sekund", bo już zakupiłem za namową sąsiada. Mówi, że to najlepsza piana i szybko jedzie z koksem, czego nie mówi, tylko widzę, że robota wre icon_smile.gif No i zostanę przy styropianie, tak miało być od początku, chociaż jestem podatny na sugestie icon_lol.gif


Ale po co Ci nowe sugestie jak już decyzje podjąłeś.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Szamot służy do akumulacji ciepła i podniesienia mocy grzewczej, ale u ciebie to zawsze jest na odwrót.


Do akumulacji ciepła owszem czyli do odbioru nadmiernie wytworzonego ciepła w danej chwili ale teoria o podniesieniu mocy grzewczej przez czy dzięki szamotowi to teoria wielce idiotyczna i głupia icon_biggrin.gif

Grzałka o mocy grzewczej 1kW wsadzona w obudowę szamotowa będzie grzala z mocą 1,5kW ? icon_biggrin.gif
Myśl trochę a nie rób z siebie kogoś....bez wyobraźni. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie mam zamiaru kopać się z naćpanym budowlańcem teoretykiem, brnij dalej w swojej głupiej utopii ale nie wciskaj innym tych "mądrości" trąconych bliżej niekreślonymi narkotykami halucynogennymi.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Nie mam zamiaru kopać się z naćpanym budowlańcem teoretykiem, brnij dalej w swojej głupiej utopii ale nie wciskaj innym tych "mądrości" trąconych bliżej niekreślonymi narkotykami halucynogennymi.


Grzałka o mocy grzewczej 1kW zapakowana w szamot zwiększy swoją moc i będzie grzala z mocą 1,5kW ? icon_biggrin.gif
Być może takie "magiczne" teorie rozpowszechniane sa wśród niezbyt myślących użytkowników paliw stałych ale powrót na ziemię z przestworzy i Hogwartu bardziej niż wskazany icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Do akumulacji ciepła owszem czyli do odbioru nadmiernie wytworzonego ciepła w danej chwili ale teoria o podniesieniu mocy grzewczej przez czy dzięki szamotowi to teoria wielce idiotyczna i głupia icon_biggrin.gif


Oczywiście że podniesie moc nominalną, nie podniesie znamionowej. Ale chyba tego nie jesteś w stanie pojąć więc dla uproszczenia dodam że podniesie moc sumaryczną. Słyszałeś kiedyś o takim cosiu ?. icon_confused.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Oczywiście że podniesie moc nominalną, nie podniesie znamionowej. Ale chyba tego nie jesteś w stanie pojąć więc dla uproszczenia dodam że podniesie moc sumaryczną. Słyszałeś kiedyś o takim cosiu ?. icon_confused.gif


Wytłumacz jak idiocie ?
Trzy drewienka w kominku z obudową akumulacyjna i trzy te same drewienka w kominku z obudową izolacyjna.

Grzałka o mocy 1kWh zapakowana bez szamotu i grzałka o mocy 1kWh z szamotem. Z jaką mocą nominalna będzie grzala z z jaką mocą znamionowa ?

Nauczcie idiote i szlame waszej magii icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Trzy drewienka to chyba tylko dla ozdoby bo nie do ogrzania, ba nawet nie do rozpalenia a już na pewno nie aby cieszyć się widokiem żywego ognia w kominku.
Demo dobrze i mądrze pisze bo ma jako takie pojęcie i z nim można podyskutować, ba nawet się posprzeczać co nie można rzec o twoich chorych porównaniach. Jak widać na każdym kroku szkoła kolegi TB tobie bardzo się udzieliła.
Napisano (edytowany)
Cytat

Wytłumacz jak idiocie ?
Trzy drewienka w kominku z obudową akumulacyjna i trzy te same drewienka w kominku z obudową izolacyjna.


Dobra, masz jak idiocie. Nie bądź rura i nie pękaj, to proste dasz radę zrozumieć. Może przedtem się wysikaj. icon_lol.gif

Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.
Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje.
Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Dobra, masz jak idiocie. Nie bądź rura i nie pękaj, to proste dasz radę zrozumieć. Może przedtem się wysikaj. icon_lol.gif

Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.
Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje.


Ale jak to ma się do mocy grzewczej bo nie jarze i dalej nie rozumiem ?
O ilości ciepła jarze ale zwiększenie mocy wytworzenia tego ciepła to dalej magia dla mnie.
Zatem wyjasnijcie mi te czary jak dzięki szamotowi moc grzewcza się zwiększa.
Napisano (edytowany)
Kotku no są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa. Mhtyl napisał że "podnosi moc" a Ty zaraz swoje mądrości, a przecież nie wiesz jaką moc miał na myśli. No, i co tu jest do rozumienia ?.
Wiem że to rujnuje Twój prosty światopogląd na to zagadnienie, ale nie każdemu psu na imię Burek. icon_idea.gif
Jak dalej nic nie kumasz to ogolić jajka i do przedszkola. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Kotku no są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa. Mhtyl napisał że "podnosi moc" a Ty zaraz swoje mądrości, a przecież nie wiesz jaką moc miał na myśli. No, i co tu jest do rozumienia ?.
Wiem że to rujnuje Twój prosty światopogląd na to zagadnienie, ale nie każdemu psu na imię Burek. icon_idea.gif


Dlatego przykład z grzałką o mocy grzewczej 1kW i stąd moje szlamostwo bo nie znam waszych magii jak z mocy znamionowej grzałki 1kW dzieki szamotowi zrobić moc nominalna 1,5kW icon_biggrin.gif


Chyba,że w Hogwarcie ogień jest pod magicznym traktowaniem jeśli chodzi o moc magiczna i różdżka temu służy ? icon_biggrin.gif

Jaja se z Was robię ale ktoś kto ma zamiar się odezwać i coś zanegowac niech to poprze a nie robi z siebie idiote bo ja nie mam skrupułów do wykazywamia kretynskich tekstów.
Poziom forum niech będzie na profesjonalnym poziomie technicznym a nie z Hogwartu z czarami. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ale jak to ma się do mocy grzewczej bo nie jarze i dalej nie rozumiem ?
O ilości ciepła jarze ale zwiększenie mocy wytworzenia tego ciepła to dalej magia dla mnie.
Zatem wyjasnijcie mi te czary jak dzięki szamotowi moc grzewcza się zwiększa.



Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu).

Elementy akumulacyjne powodują większe lub mniejsze przesunięcie czasowe stosownie do ich pojemności cieplnej.

W określonym czasie ( od włączenia grzałki do ostygnięcia grzejnika) ilość energii oddanej przez grzejnik do otoczenia będzie porównywalna do energii pobranej przez grzałkę bez względu na ilość szamotu.
Napisano
Cytat

Jaja se z Was robię ale ktoś kto ma zamiar się odezwać i coś zanegowac niech to poprze a nie robi z siebie idiote bo ja nie mam skrupułów do wykazywamia kretynskich tekstów.
Poziom forum niech będzie na profesjonalnym poziomie technicznym a nie z Hogwartu z czarami.


Brawo miszczu, przebiłeś samego siebie, nie sądziłem że odważysz się sam o sobie pisać icon_biggrin.gif

Jedynie do czego mogę się przyznać to do tej mocy co dokładnie opisał demo za co dostał plusa. Taką moc miałem na myśli, a że pisałem szybciej niż myślałem to wyszedł taki mały skrót myślowy. Dla ciebie niepojętny ale jak widać inni zrozumieli o co mi biega.
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu).

Elementy akumulacyjne powodują większe lub mniejsze przesunięcie czasowe stosownie do ich pojemności cieplnej.

W określonym czasie ( od włączenia grzałki do ostygnięcia grzejnika) ilość energii oddanej przez grzejnik do otoczenia będzie porównywalna do energii pobranej przez grzałkę bez względu na ilość szamotu.


Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW.
Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW.
Materiał akumulacyjny przetrxymuje jedynie wyprodukowaną ilość energii w czasie a NIE ZWIĘKSZA mocy grzewczej.
Moc grzewcza urządzenia grzewczego będzie taka sama i nie zmienna.

Grzałka 1kW grzeje bez akumulacji przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii. Grzałka 1kW grzeje akumulacyjnie przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii a nie 1,5kWh energii bo akumulacja zwiększyła jej moc do 1,5kW. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jeśli izolację wykonuje się samemu pianka znacznie przyspiesza pracę.
Również sam kleilem i dlatego polecam zdecydowanie icon_smile.gif


Dzięki! Jutro startuję z klejeniem. A jeszcze pytanie, czy trzeba potem kołkować? Na poddaszu chyba nie, co nie? icon_smile.gif A jeśli tak, to ile odczekać? Ten tytan 60 sekund ma chwyt początkowy po minucie, a ile musi minąć, żeby wbijać kołki?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Dzięki! Jutro startuję z klejeniem. A jeszcze pytanie, czy trzeba potem kołkować? Na poddaszu chyba nie, co nie? icon_smile.gif A jeśli tak, to ile odczekać? Ten tytan 60 sekund ma chwyt początkowy po minucie, a ile musi minąć, żeby wbijać kołki?


Ja nie kolkowalem od zewnątrz od wewnątrz tym bardziej icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW.
Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW.
Materiał akumulacyjny przetrxymuje jedynie wyprodukowaną ilość energii w czasie a NIE ZWIĘKSZA mocy grzewczej.
Moc grzewcza urządzenia grzewczego będzie taka sama i nie zmienna.

Grzałka 1kW grzeje bez akumulacji przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii. Grzałka 1kW grzeje akumulacyjnie przez 1h i wyprodukowała przez ten czas 1kWh energii a nie 1,5kWh energii bo akumulacja zwiększyła jej moc do 1,5kW.



W ustalonych warunkach otoczenia jest jak napisałem powyżej:

"Moc grzałki elektrycznej względem mocy grzejnika akumulacyjnego może być większa (nagrzewanie), porównywalna (w stanie nagrzanym - znamionowa) lub mniejsza- zerowa ( po jej wyłączeniu). "

Tuż po włączeniu pieca akumulacyjnego jego grzałka mocy 1kW pobiera i oddaje do jego wnętrza 1kW, ale piec do otoczenia jeszcze nie - do czasu kiedy się nagrzeje. Później jadą "równo" do czasu kiedy wyłączymy grzałkę - wówczas jej moc jest zero a moc pieca pomału spada do zera.

To wszystko w ustalonych warunkach otoczenia, natomiast w przypadku kiedy piec "jedzie" na znamionowej mocy 1kW przy temperaturze otoczenia 20oC, a w miedzy czasie spadnie temperatura otoczenia, to przez pewien czas, ze względu na powstałą większą różnicę temperatur (piec/otoczenie), piec będzie miał wyższą moc ze względu na zgromadzone w swoim wnętrzu ciepło.
Różnica w mocach i czas kiedy ta sytuacja będzie miała miejsce zależna jest od ilości szamotu i spadku temperatury otoczenia.

Na podobnej zasadzie działa samoregulacja w podłogówce. Ponadto popatrz na tabele, wykresy projektowania podłogówki a sam się przekonasz jak to działa - prosta fizyka i tyle. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Napisano
Trochę namieszaliście.
Henryk użył skrótu myślowego z dobrą argumentacją.
Ale, że w wartościach bezwzględnych, z 1kW nie można na grzejniku uzyskać mocy większej niż dostarczona - mniejszą, w zasadzie zawsze.

Najlepiej to widać licząc ilość kWh potrzebne do uzyskania (na grzejniku) mocy np. 1kW.
Napisano
Cytat

Trochę namieszaliście.
Henryk użył skrótu myślowego z dobrą argumentacją.
Ale, że w wartościach bezwzględnych, z 1kW nie można na grzejniku uzyskać mocy większej niż dostarczona - mniejszą, w zasadzie zawsze.

Najlepiej to widać licząc ilość kWh potrzebne do uzyskania (na grzejniku) mocy np. 1kW.



Można - prosty przykład - dwie jednakowe i jednakowo nagrzane cegły szamotowe umieścisz w różnych temperaturach otoczenia załóżmy 20oC i 10oC. Która szybciej wystygnie?

Oczywiście ta która znajdzie się w niższej temperaturze, czyli w tej samej jednostce czasu odda więcej ciepła, a to nic innego jak moc w J/s.
Taka sytuacja ma określony czas do chwili zrównania różnicy temperatur, ale występuje.
Napisano
Oj tutaj przydałby się mój pradziadek.
On by objaśnił jak to jest z piecem w chłopskiej chacie.
Że płyta żeliwna na której stawiane są garnki służy do gotowania i szybciej oddaje ciepło,prawie natychmiast.
Natomiast lepka akumulująca ciepło służy do odpoczynku,do leżenia,do wygrzewania się bo dłużej oddaje ciepło.Pewnie nie wiedział co to moc grzewcza,znamionowa ,sumaryczna itp. Pewnie nawet nie wiedział ile wynosi wartość opałowa drewna którym palił. icon_biggrin.gif Ale wiedział że im dłuższa droga dla spalin to więcej ciepła oddadzą.Czy wiedział co to szamot? Nie wiem,może tak a może robił piec z odpowiedniej gliny z glinianki co była za wsią.
I wyzyskiwał tą lepkę bezwzględnie,do ostatniego ciepełka.
Napisano
Cytat

Oj tutaj przydałby się mój pradziadek.
On by objaśnił jak to jest z piecem w chłopskiej chacie.
Że płyta żeliwna na której stawiane są garnki służy do gotowania i szybciej oddaje ciepło,prawie natychmiast.
Natomiast lepka akumulująca ciepło służy do odpoczynku,do leżenia,do wygrzewania się bo dłużej oddaje ciepło.Pewnie nie wiedział co to moc grzewcza,znamionowa ,sumaryczna itp. Pewnie nawet nie wiedział ile wynosi wartość opałowa drewna którym palił. icon_biggrin.gif Ale wiedział że im dłuższa droga dla spalin to więcej ciepła oddadzą.Czy wiedział co to szamot? Nie wiem,może tak a może robił piec z odpowiedniej gliny z glinianki co była za wsią.
I wyzyskiwał tą lepkę bezwzględnie,do ostatniego ciepełka.


Ok. dawniej prości ludzie nie znali fizyki teoretycznej natomiast znali praktyczną i palili w piecach kaflowych na noc, aby w nocy, kiedy potrzeby cieplne pomieszczeń są większe zrównoważyć wyższą mocą cieplną tychże pieców, posiadających zdolności akumulacyjne.
W dzień inna temperatura na zewnątrz, ta sama ilość opału ale więcej w komin, ponieważ zapotrzebowanie cieplne pomieszczeń jest mniejsze.

To tak na marginesie, tu każdy może mieć swoje zdanie w oparciu o swoją wiedzę i praktyczne doświadczenia i to jego sprawa.
Napisano (edytowany)
Cytat

każdy może mieć swoje zdanie w oparciu o swoją wiedzę i praktyczne doświadczenia i to jego sprawa.


arturo72 na szkołę kamieniami ciepał, a dom wybudował na styropianie, hy, więc wiele się po jego naukach nie można spodziewać. icon_lol.gif


Cytat

Bzdura,moc grzewcza grzałki 1kW będzie zawsze 1kW.


To może być prawdą, jeżeli producent nie ściemnia.


Cytat

Wyprodukowana ilość energii czyli ciepła przez grzalke 1kW w określonym czasie będzie zawsze 1kW.


Ale to już jest wierutną bzdurą, bo nie ma grzałek charakteryzujących się pełną 100% sprawnością. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dla przypomnienia:

Cytat

Trzy drewienka w szamocie - część ciepła zostanie w szamocie zakumulowana reszta w komin.
Trzy drewienka w izolacji - większość ciepła w komin, niewiele zostaje.



oraz:

Cytat

.... są pojęcia mocy znamionowej i nominalnej inaczej sumarycznej, otrzymanej z jednostki dostarczonego paliwa.



A w efekcie chodzi o:

Moc znamionowa kotła / nominalna moc cieplna = sprawność kotła (kominka) Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Wracając do klejenia styro; Najlepiej połączyć klej z wora z pianką.Pierwsza płyta, zaczynasz w rogu .Pośrodku płyty nakładasz 3-4 placki . Pianką jedziesz ścianę 1 mb przy podłodze i o,5 mb w pionie w rogu. Przykładasz płytę itd. Ma to tę zaletę, że placki trzymają płytę i nie musisz co rusz poprawiać co pianka wypchnie. Co ważne pianka będzie po obwodzie co unieruchomi powietrze. To w/g mnie najszybszy i prawidłowy sposób ocieplenia. Jan
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Wracając do klejenia styro; Najlepiej połączyć klej z wora z pianką.Pierwsza płyta, zaczynasz w rogu .Pośrodku płyty nakładasz 3-4 placki . Pianką jedziesz ścianę 1 mb przy podłodze i o,5 mb w pionie w rogu. Przykładasz płytę itd. Ma to tę zaletę, że placki trzymają płytę i nie musisz co rusz poprawiać co pianka wypchnie. Co ważne pianka będzie po obwodzie co unieruchomi powietrze. To w/g mnie najszybszy i prawidłowy sposób ocieplenia. Jan


Ale najbardziej upierdliwy ;)
Klejem z wora można również robić na wianki czyli po obwodzie i po środku i powietrze nie będzie kursowało i wychładzało ściany ale jednak trzeba przy kleju z wora namachać się trochę.

Czasami człowiek się pomyli stronami ale klejem z tuby jest szybciutko i czyściutko icon_smile.gif



Napisano
Faktycznie klejenie na zaprawę i do tego piana to trochę hardcor. Jak już się przygotuje zaprawę to można zrobić na placki i po obwodzie i już bez kleju w tubie bo ajk taki klej przyrasta to może nie za bardzo się nadaje? Zresztą chyba takiej piany która się rozpręża placki nie utrzymają. Tylko nie kumam do czego ma służyć taki klej, który przyrasta, no ale nie kazdy musi znać się na rzeczy. U siebie kleiłem styropian na poddaszu tym tytanem 60 sekund i poszło sprawnie, nie przyrasta jakoś specjalnie, więc nawet miło się kleiło.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

U siebie kleiłem styropian na poddaszu tym tytanem 60 sekund i poszło sprawnie, nie przyrasta jakoś specjalnie, więc nawet miło się kleiło.


Bo to nie jest typowa pianka rozprezna tylko klej icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Bo to nie jest typowa pianka rozprezna tylko klej icon_biggrin.gif


No i wszystko jasne icon_smile.gif Najważniejsze, że wybrnąłem z zabawy z keljem w 20kg worze, bo tego chciałem uniknąć i machania kielnią :p Chyba że jeszcze coś mnei zaskoczy. Dzięki wielkie!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...